Niet toegestaan om te posten onder andere usernaam

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 00:01 schreef Cheatah het volgende:

Blaat: Afbeeldingslocatie: http://www.texels-schaap.nl/graphics/ras3.jpg
Pfff, elke keer weer, Jij bent echt een triest persoon.

Elke keer de regeletje gaan quoten, pff heb jij thuis ook alle wetboeken liggen ofoz..

You make me :r

Mag ik jouw gewoon vragen, wat beweegt jouw om je zo te gedragen. Heb je gewoon geen leven ofzo, krijg je te weinig aandacht en uit je dat op deze manier. :?

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 00:07 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Als je een winkelruit ingooit en niemand heeft het gezien dan kom je ermee weg.
Als je het aan iemand verteld dan is er de kans dat je de sjaak bent.
met een ruit ingooien doe je schade aan,

maar wat is er nou fout aan als 2 users onder 1 account mosten ??!?!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

We typen nu om en om een letter!

Dtbgn ctenznostpct odn. ojse de rje u eikne u i atutoe pensoj

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

scorpionv

This space for rent

Op donderdag 16 augustus 2001 00:09 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Vraag je eens af waarom er een wachtwoord op je account zit...
Om te voorkomen dat bureaucratische zeikerds onder mijn naam posten.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Rody
  • Laatst online: 01-12 22:47
Op donderdag 16 augustus 2001 00:10 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Elke keer de regeletje gaan quoten, pff heb jij thuis ook alle wetboeken liggen ofoz..

Mag ik jouw gewoon vragen, wat beweegt jouw om je zo te gedragen. Heb je gewoon geen leven ofzo, krijg je te weinig aandacht en uit je dat op deze manier. :?
ach vergeef het hem ;)

hij loopt hier nog nie zolang rond ;)

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 11:22

PCR

[..]

Kom op, hou het nou ff nog relaxt, want ik heb hier haast nog geen vrolijke post gezien.

Zie mijn reactie op pagina 2 van dit topic onderaan

Codedivision | Freedom Internet

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Vraag je eens af waarom er een wachtwoord op je account zit...
Omdat het niet de bedoeling is dat mensen zonder mijn toestemming onder mijn naam gaan zitten posten. Die opmerking slaat dus totaal nergens op in dit verband.

Verwijderd

Jouw mening interesseert me geen moer, dat heeft hier niks mee te maken
Nee, en ik haat advocaten, ik quote omdat je anders niet zou weten waarover ik het heb
Ruim je het zelf op?
Mag ik jou hetzelfde vragen?

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 00:12 schreef vinkie het volgende:

[..]

ach vergeef het hem ;)

hij loopt hier nog nie zolang rond ;)
Ik bezoek dit forum al 1,5 jaar, maar zulke dingen heb ik nog nooit meegemaakt.

• Rody
Op donderdag 16 augustus 2001 00:13 schreef Chaos het volgende:

[..]

Omdat het niet de bedoeling is dat mensen zonder mijn toestemming onder mijn naam gaan zitten posten. Die opmerking slaat dus totaal nergens op in dit verband.
juist :Y)

• PCR

PCR

Op donderdag 16 augustus 2001 00:13 schreef Chaos het volgende:

[..]

Niet alleen in dit verband, in geen een verband.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op donderdag 16 augustus 2001 00:14 schreef Cheatah het volgende:

Mag ik jou hetzelfde vragen?
Draai dr maar lekker omheen

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Om dezelfde reden dat er een pincode op je pinpas zit: zo heb je de vrijheid *zelf* te bepalen wie 'm gebruikt. Is het strafbaar als ik iemand anders mijn pinpas laat gebruiken? Neuh, waarom ook?

[hmm, Chaos was weer 's eerder]

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 00:15 schreef Onno het volgende:
Om dezelfde reden dat er een pincode op je pinpas zit: zo heb je de vrijheid *zelf* te bepalen wie 'm gebruikt. Is het strafbaar als ik iemand anders mijn pinpas laat gebruiken? Neuh, waarom ook?
Goed punt, nu ben ik het met jullie eens

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Als ik zo tussen de flames doorlees, heb ik nog steeds geen goede reden gevonden waarom het niet zou mogen. Tenzij natuurlijk 1 van de users gebanned zou zijn, maar dat is hier niet het geval.

Ik wacht met spanning op een admin die het een en ander verduidelijkt, en die zich niet verlaagd tot het niveau waarop velen in dit topic zich begeven.

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

Nou zit ik hier net op GOD uh... GOT >:) maar dit is nogal crappy...
Jullie spelen echt GOD ipv MOD
modden is absoluut niet erg - sterker nog een noodzakelijk kwaad... maar hier gaan de modders echt veel te ver.
Dit heb ik op andere fora (?) nog nooit meegemaakt...

Beste lieve geadoreerde modders, gelieve maakt u deze fout onmiddellijk ongedaan, jullie hebben nu jullie divvying powers op de verkeerde manier gebruikt..
Uiteindelijk zal dat leiden tot big punishment van oppergod (of was het nou got) femme :o :D >:) *D

• dreeke

dreeke

outdated icon

[..]

Dat de vrijheid van je GOT account enigszins beperkt is zodat niet continu 2 mensen onder 1 naam zitten te posten, ja OK.

Maar ze zaten hier gewoon met z'n 2en achter 1 pc :? !!

• PCR

PCR

Wil iemand van de crew nog ff zijn reactie plaatsen?

Hoewel ik aan de andere kant wel zou snappen waarom je geen reactie zou plaatsen.........

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 17:32

Theeboon

theebonen bestaan!

Denk dat men is gevlucht...

"I sit in my room and imagine the future."

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op donderdag 16 augustus 2001 00:16 schreef RickJansen het volgende:
Als ik zo tussen de flames doorlees, heb ik nog steeds geen goede reden gevonden waarom het niet zou mogen. Tenzij natuurlijk 1 van de users gebanned zou zijn, maar dat is hier niet het geval.

Ik wacht met spanning op een admin die het een en ander verduidelijkt, en die zich niet verlaagd tot het niveau waarop velen in dit topic zich begeven.
ik voospel een reactie van een modje in deze trent:

"omdat dit toch een zinloze discussie aan het worden is, Slotje."

• Mior
  • Laatst online: 11:37
Op donderdag 16 augustus 2001 00:16 schreef TG het volgende:
Nou zit ik hier net op GOD uh... GOT >:) maar dit is nogal crappy...
Jullie spelen echt GOD ipv MOD
modden is absoluut niet erg - sterker nog een noodzakelijk kwaad... maar hier gaan de modders echt veel te ver.
Dit heb ik op andere fora (?) nog nooit meegemaakt...

Beste lieve geadoreerde modders, gelieve maakt u deze fout onmiddellijk ongedaan, jullie hebben nu jullie divvying powers op de verkeerde manier gebruikt..
Uiteindelijk zal dat leiden tot big punishment van oppergod (of was het nou got) femme :o :D >:) *D
Zoo..

heb je genoeg keuken papier om je arm af te vegen :?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:37
oke

dit is echt belachelijk;

CREW! ik wil van een van jullie nu een goed argument waarom Thetallguy een HK-ban heeft gekregen?
'Onder een andere username posten mag niet!' ja.... leuk das dus geen goed argument want:
1) die anderen vond dat helemaal niet erg want hij was erbij en
2) er is helemaal geen regel die zegt dat je niet onder een andere username mag posten als die andere dat goed vindt.
'het is verwarrend' ok... daar ben ik het mee eens. maar dan is een waarschuwing genoeg.

In een ander topic zei ik vandaag dat ik me afvroeg wanneer de dag kwam dat ik hier gewoon niet meer wilde komen, en ik kan jullie vertellen; die dag komt steeds dichterbij.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 00:14 schreef Cheatah het volgende:
Blabla
Je bewijst zelf je debiele gedrag.

Ik had je vorige week ook al een ICQ gestuurd,
Vervolgens pas jij je sig aan om niet voor lul te staan.

Zo kan ik wel doorgaan, je bent gewoon een zwak persoon, dat hier ongelooflijk zielig loopt te doen.

En elke post van jouw in een willekeurige techfora, zie er uit als, 'gebruik de search' 'kun je zelf niet denken'

Wat heeft iemand daar nou aan, en pieterpeuterig probleem direct in SU en LA gaan melden. Das toch gewoon zielig, dat is voorbij zielig.

• scorpionv
  • Nu online

scorpionv

This space for rent

Ik quote 2 stukjes ontopic verklaring van de crew:
Op woensdag 15 augustus 2001 23:36 schreef Traag het volgende:
De reden is simpel. HlpDsK heeft die HK ban geplaatst omdat jullie aan account sharen deden. Dit is helaas niet toegestaan en daarom is deze actie ondernomen.
Waar vind ik dit?
Op woensdag 15 augustus 2001 23:42 schreef Bulldog het volgende:
Edit: Dit mag niet.

Naja, ik wil alleen nog even zeggen dat het enorm verwarrend is als mensen opeens onder een ander account posten /berichten plaatsen. Dan weet je toch gewoon niet meer van wie /welke reactie is. Faq of geen faq... denk na, natuurlijk stellen we het niet op prijs als je gebruik maakt van account -sharing. Het is niet netjes /verwarrend /irritant /etc.
Je hebt een punt. Als mensen inderdaad zonder het aan te geven onder andermans naam posten. Als netjes copyrights worden gegeven is het toch geen probleem?

edit:
Verduidelijking

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

En nu ff chillen...

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

[hmm, Chaos was weer 's eerder]
juist, als ik wil dat een vriend van me eff gaat pinnen voor me omdat die pint op het terras zow goed smaak, dan doe ik da toch?

Ik VERTROUW erop, dat hij/zij mijn wachtwoord/pincode niet MISBRUIKT.

duh

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 00:16 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Goed punt, nu ben ik het met jullie eens
ja zou maak je het jezelf wel erg makkelijk hè

en goh je bent het niet met de crew eens !
wat zullen ze wel niet van je denken :D
zo wordt je natuurlijk nooit mod hè

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op donderdag 16 augustus 2001 00:19 schreef BBQ-Man het volgende:

[..]

ja zou maak je het jezelf wel erg makkelijk hè

en goh je bent het niet met de crew eens !
wat zullen ze wel niet van je denken :D
zo wordt je natuurlijk nooit mod hè
Heb je hem een keer overtuigd, is het weer niet goed, hou dan nu ook gewoon je mond in paats van dat je hem af gaat zeiken, want daar ging het in dit topic nu niet om, open dan gewoon een nieuwe ofzo.

• PCR

PCR

Op donderdag 16 augustus 2001 00:17 schreef Theeboon het volgende:

Denk dat men is gevlucht...
Als ik DIT hier zo zien dan had ik mijn modderschap ACUUT in geleverd en misschien doe ik dat binnenkort ook wel met m'n userschap...
af en toe ist hier gezellig maar er
word hier een vraag gesteld en die is nog nie beantwoord, CREW!!

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 00:21 schreef dreeke het volgende:

[..]

Heb je hem een keer overtuigd, is het weer niet goed, hou dan nu ook gewoon je mond in paats van dat je hem af gaat zeiken, want daar ging het in dit topic nu niet om, open dan gewoon een nieuwe ofzo.
We hebben hem helemala niet overtuigd, dat is het probleem, hij heeft geen eigen mening, hij volgt gewoon. Er zitten een paar rare schakelingen in zijn hersens.

• PCR

PCR

gooi deze rotzooi op slot en e-mail de topic-starter met het antwoord op zijn vraag,

maar waar is de crew?

Op het dak van hilton??? >:) ;)

• Kees
  • Laatst online: 14:01

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Waarom zou het niet mogen?

We hebben toendertijd besloten dat het niet mocht, want:
- Users zonder HK-access lezen/reageren wel mee, dit is niet de bedoeling, we hebben niet voor niets een 60/150 regeling ervoor ingesteld.
- Mensen die dat wel doen (account-sharing) lopen dus het risico om een hk-ban te krijgen.
- Het is een redelijk normale zaak, als jij iemand meer rechten geeft dan hij normaal heeft, dan zijn er wel vaker gevolgen; het is bijv. ook niet toegestaan op de universiteit om je account aan iemand anders te lenen zodat hij ook even op het netwerk kan, dat is trouwens geen probleem als die user ook een eigen account heeft met dezelfde rechten.
- Je "geeft" iemand iets wat niet van jou is (het recht om in de hk te kijken/posten) met je pinpas geef je wel iemand iets wat helemaal van jou is :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Rody
Op donderdag 16 augustus 2001 00:21 schreef pc-reactive het volgende:

[..]

Als ik DIT hier zo zien dan had ik mijn modderschap ACUUT in geleverd en misschien doe ik dat binnenkort ook wel met m'n userschap...
af en toe ist hier gezellig maar er
word hier een vraag gesteld en die is nog nie beantwoord, CREW!!
meestal wordt er wel snel gereageert door een modje

maar dit keer niet....

en de modjes hebben tot nu toe alleen maar offtopic gelult: en dat irriteert mij mateloos als iemand offtopic in een topic zit te lullen.

ben benieuwd of er nu wel een modje komt die wel iets zinnigs te vertellen heeft :?

edit:
eindelijk een serieuze post

• Thetallguy
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 00:16 schreef RickJansen het volgende:
Ik ben dus gebanned in de HK, terwijl vinkie ook op mijn naam in SG en NSTM heeft gepost geloof ik, ban me dan daar ook als het niet mag. En hij heeft voor precies hetzelfde een waarschuwing gekregen terwijl ik dus een mooie ban heb.

con-si-sten-tie

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
en nu graag ontopic :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Exirion
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Stel dat ik een post zou doen die gigantisch veel stof doet opwaaien, en ik post die zogenaamd onder de naam van iemand anders. Dus ik doe het op m'n eigen login, en ik zet er erbij: gepost door <vul hier een nick in>.

Als ik in die post een gigantische flame zet, of iets anders wat totaal niet toegestaan is op het forum, is de persoon als wie ik me voor doe daar blij mee? Nee dus.

Wie moet er dan op z'n donder krijgen? Ik? Degene die mogelijk onder mijn account gepost heeft?

Dit is het probleem dat meteen de reden is waarom het delen van een account niet toegestaan is. Je kunt er namelijk vreemde situaties door krijgen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op donderdag 16 augustus 2001 00:23 schreef Kees het volgende:

- Users zonder HK-access lezen/reageren wel mee, dit is niet de bedoeling, we hebben niet voor niets een 60/150 regeling ervoor ingesteld.
thetallguy en vinkie hebben beide hk toegang
- Mensen die dat wel doen (account-sharing) lopen dus het risico om een hk-ban te krijgen.
waar staat dat?
- Het is een redelijk normale zaak, als jij iemand meer rechten geeft dan hij normaal heeft, dan zijn er wel vaker gevolgen; het is bijv. ook niet toegestaan op de universiteit om je account aan iemand anders te lenen zodat hij ook even op het netwerk kan, dat is trouwens geen probleem als die user ook een eigen account heeft met dezelfde rechten.
op mijn school is dat toegestaan onder de verantwoordelijkheid van de eigenaar van het account
- Je "geeft" iemand iets wat niet van jou is (het recht om in de hk te kijken/posten) met je pinpas geef je wel iemand iets wat helemaal van jou is :)
sinds wanneer zijn je eigen rechten niet je eigendom ?

nogmaals, ze zaten met z'n 2en tegelijk achter de pc. en ze hebben allebei hk access.

• [eNeRGy]
  • Laatst online: 24-04 09:29
Iedereen wordt geacht om volgens de regels zich hier op het forum te bewegen, als je die regels overtreedt word je (al dan niet) passend gestraft. OK, maar als er nergens staat dat het niet mag kan je natuurlijk niet straffen. Want je weet niet eens dat je een regel overtreedt! Dan kan je wel snel zeggen: "ja maar dat is toch logisch" maar als het zo logisch was, waarom staat het niet bij de regels !

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op donderdag 16 augustus 2001 00:25 schreef Exirion de meest logische reden voor het verbod op accountgebruik ddor iemand anders
klaar lijkt me, zo klaar als een klontje, dat is de reden dus

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Het gaat er ook gewoon om dat hier van een mug een wel hele grote olifant gemaakt wordt.

Als je toch ff bij een kameraad zit, en je ziet een topic, waar je bijvoorbeeld iemand mee kunt helpen, dan lijkt het me dat je vrij bent om te reageren.

Huiskamer is geen geheime genootschap ofzo, pff.. beetje moeilijk doen hier.

• scorpionv
  • Nu online

scorpionv

This space for rent

Volgens mij heb je 100% gelijk. Maar in dit geval gaat het niet op. Vinkie heeft/had ook access tot de HK. Ofwel, door te posten onder tallguy(whatever :) )'s username kreeg hij geen extra mogelijkheden ofzo.

• Onno
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 00:26 schreef dreeke het volgende:
sinds wanneer zijn je eigen rechten niet je eigendom ?
Als zo'n recht persoonsgebonden is kun je dat niet zomaar overdragen aan iemand anders. Maar daar was hier, zoals je al zei, helemaal geen sprake van, met allebei HK-toegang. :)

• Thetallguy
  • Niet online
We hebben (hadden) allebei dezelfde rechten

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 00:25 schreef Exirion het volgende:
Stel dat ik een post zou doen die gigantisch veel stof doet opwaaien, en ik post die zogenaamd onder de naam van iemand anders. Dus ik doe het op m'n eigen login, en ik zet er erbij: gepost door <vul hier een nick in>.

Als ik in die post een gigantische flame zet, of iets anders wat totaal niet toegestaan is op het forum, is de persoon als wie ik me voor doe daar blij mee? Nee dus.

Wie moet er dan op z'n donder krijgen? Ik? Degene die mogelijk onder mijn account gepost heeft?

Dit is het probleem dat meteen de reden is waarom het delen van een account niet toegestaan is. Je kunt er namelijk vreemde situaties door krijgen.
degene die onder zijn nick laat posten is gewoon verantwoordelijk...

sim-pel

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 18:41

klaaz

it's me!

Het is inderdaad een beetje overdreven om een ban uit te delen voor zoiets. Zeker als de bezoeker er netjes bij zet dat het door hem gepost is. Wellicht spelen er nog andere zaken mee anders kan ik me niet voorstellen dat een dergelijke maatregel genomen wordt.
Op woensdag 15 augustus 2001 23:56 schreef Chaos het volgende:
Wat is er eigenlijk voor verschrikkelijks aan het posten onder iemand anders' account als?
- die ander het goed vindt
- die ander naast je staat
- jij onder je eigen account ook gewoon toegang hebt tot HK

Stel nu dat ik dit account deel met mijn 20 broertjes en zusjes, so what??? Daar hebben jullie toch helemaal niets mee te maken?
Hier wil ik wel even op inhaken. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat iemand met 20 personen of zelfs maar 2 onder een account werkt. Het schept een zeer vertekend beeld van die persoon. Tevens kan je als bezoeker zo heel snel op een oneerlijke wijze bewerkstellen dat je toegang tot voor de newbie afgeschermde fora krijgt.

In theorie zou een account met twee gebruikers waarvan de een vooral in tech fora geinteresseerd is op deze manier iemand anders toegang verlenen tot de 'pret' fora.
Zonder dat diegene hier werkelijk zijn best voor heeft moeten doen door in tech fora te posten.

Of de bezoekende partij toegang tot HK heeft kan natuurlijk niet gecontroleerd worden.

Ga je een stapje verder en haal je dergelijke praktijken ook uit op tweakers.Net dan is het theoretich heel gemakkelijk om in no time een karma punten te vergaren waar je U tegen zegt. Met 20 actieve gebruikers op een account heb je de strebers ( ;) ) in de top tien zo ingehaald en ben je Femme zo voorbij.

Op deze wijze bekeken is het wel reëel dat men wel duidelijk is met zeggen dat het niet toegestaan is. maar om nu zonder waarschuwen te bannen gaat me even te ver :)

[edit: aanvulling]
Het op een account van een ander posten met vermelding van je naam kan theoretisch ook problemen geven. Zo kun je je makkelijk voordoen voor een ander. Dit is niet meer controleerbaar. We kunnen er dus niet echt van op aan dat diegen die post ook diegene is die ie beweert te zijn.

• Rody

we hadden allebei alle user rechten van GoT.

En van het account van de universiteit geldt altijd nog: je bent ten alle tijden verantwoordelijk voor de dingen die onder jou account gebeuren.
nou thetallguy wist dat en zat er ook naast en las mee, en was het er 100% mee eens. en hij was de verantwoordelijke ervoor.

dus lijkt mij dat we nog steeds niets tegen de regels hebben gedaan.

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Dude.. vinkie en TheTallguy zaten naast elkaar.. ik begrijp je punt, maar ik geloof niet dat TheTallguy zo dom is om vinkie te laten flamen terwijl hij toekijkt, onder zijn account.
Het was Kees, die zei:
dat is trouwens geen probleem als die user ook een eigen account heeft met dezelfde rechten.
Ze hebben allebei dezelfde rechten. Waarom wordt er dan nog een probleem van gemaakt?
[Edit: En toen stonden er al 30 replies tussen en was deze totaal -1: Overbodig]

• Ramon

oke... goed argument, ben ik het mee eens. Maar dan komen we op het volgende: Deze twee personen wisten niet dat het niet mocht (het stond namelijk nergens aangegeven) dus vindt ik niet dat je hen ervoor kan straffen met een HK ban.
Geef ze gewoon beide een waarschuwing en haal die ban weg en iedereen is tevreden.

Owja, en pas de FAQ dan ook meteen ff aan :)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Daar zit hem het verschil in, Thetallguy en vinkie zaten gewoon voor een paar posts bij elkaar achter 1 pc te posten. Dat is toch even wat anders dan wanneer ze dit
-altijd doen
-dit gebruiken om meer techposts te krijgen

• Mior
Had vinkie ook HK rechten :?

Zo ja, waarom heeftie dan niet gewoon onder zijn eigen naam gepost :?

Ik meen gelezen te hebben dat dit niet het geval was..

edit: kan het niet meer vinden, dus zal wel niet..

• scorpionv
  • Nu online

scorpionv

This space for rent

Op donderdag 16 augustus 2001 00:30 schreef Tampie2000 het volgende:
En daar draait dit topic helemaal om. Maak je beleid bekend, en niemand protesteert. Dan is er duidelijkheid. Dit is een typische miscommunicatie.

• Rody
verhaal
Als ik een famebait/troll had geplaatst onder Thetallguy's account.

dan had hij ervoor opgedraait want het is onder zijn account en hij is de verantwoordelijke. dat is toch zijn keuze. dat risico neem je.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op donderdag 16 augustus 2001 00:31 schreef dreeke het volgende:
Daar zit hem het verschil in, Thetallguy en vinkie zaten gewoon voor een paar posts bij elkaar achter 1 pc te posten. Dat is toch even wat anders dan wanneer ze dit
-altijd doen
-dit gebruiken om meer techposts te krijgen
ok, maar ik vind dat je wel een lijn moet trekken .......

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op donderdag 16 augustus 2001 00:32 schreef Phantom_ het volgende:

Hadden ze misschien wel beter kunnen doen ja, zoals je ziet loont eerlijkheid niet altijd, en was er aardig wat moeite gespaard gebleven.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 16 augustus 2001 00:28 schreef BBQ-Man het volgende:
degene die onder zijn nick laat posten is gewoon verantwoordelijk...

sim-pel
1. Als persoon A persoon B op z'n account laat posten, dan weet je nooit met zekerheid of persoon A en B daadwerkelijk twee verschillende personen zijn. Het kan toch net zo goed een clone zijn?

2. Als persoon B post op de account van persoon A, dan _kan_ dat met toestemming/medeweten van persoon A gebeuren, maar dat is niet zeker. Bij misdraging op het forum weet je dan niet bij je verhaal moet gaan halen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op donderdag 16 augustus 2001 00:32 schreef Phantom_ het volgende:
ja en hij heeft ze nog steeds
ga jij voor elke zin die je typt steeds uitloggen en inloggen
edit Terwijl degene van wie de acount is, naast je zit mee te lezen
daar ging dit topic inderdaad over
edit: kan het niet meer vinden, dus zal wel niet..

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op donderdag 16 augustus 2001 00:34 schreef Exirion het volgende:

[..]

1. Als persoon A persoon B op z'n account laat posten, dan weet je nooit met zekerheid of persoon A en B daadwerkelijk twee verschillende personen zijn. Het kan toch net zo goed een clone zijn?
Maakt dat uit? Bij misdragingen worden er waarschuwingen uitgedeeld, en eventueel gebanned. Zoals al vaker aangegeven, de eigenaar van het account blijft verantwoordelijk voor wat er gebeurt met dat account.
2. Als persoon B post op de account van persoon A, dan _kan_ dat met toestemming/medeweten van persoon A gebeuren, maar dat is niet zeker. Bij misdraging op het forum weet je dan niet bij je verhaal moet gaan halen.
Bij Persoon A natuurlijk, want die is er verantwoordelijk voor.

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 00:30 schreef Tampie2000 het volgende:
Geef ze gewoon beide een waarschuwing en haal die ban weg en iedereen is tevreden.

Een waarschuwing voor beiden is denk ik wel voldoende.
Niet meer doen hè?

Dat wordt trouwens wel een uitgebreide faq, want sommige regeltjes zijn blijkbaar zo onduidelijk dat zelfs deze nog worden overtreden.

• Ramon
Op donderdag 16 augustus 2001 00:34 schreef Exirion het volgende:

[..]

ja dat geloven we nu wel exirion, maar nu komen we op het feit van straffen en regels.

IK VIND NIET DAT JE IEMAND KUNT STRAFFEN VOOR REGELS DIE (NOG) NIET BESTAAN.

dus, kijk dit voor deze ene keer door de vingers, of geef alleen een waarschuwing.

Pas de FAQ aan.... en de volgende keer kun je lekker straffen.

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Je komt niet altijd op het verlichte idee om nog een window te openen met een andere login naam... Zou me niet verbazen als er veel mensen zijn die niet weten dat dit kon.

Als ik TheTallguy was zou ik waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan. In de Huiskamer is het immers meestal een lollige boel en dan let je niet zo erg veel op de (al dan niet beschreven) regels, normen en waarden.

• Rody
nog ff verduidelijking

Vinkie: Toegang tot alles

Thetallguy: toegang tot alles

Vinkie: waarschuwing

Thetallguy HK-ban
----------------------
kortom:
ik ben het er niet mee eens dat ik een waarschuwing heb voor dit geval
hadden ze het maar ergens moeten aangeven of gewoon zeggen dat mag niet.

maar geen officiele waarschuwing

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 16 augustus 2001 00:36 schreef RickJansen het volgende:
Bij Persoon A natuurlijk, want die is er verantwoordelijk voor.
Dus (bijvoorbeeld) Pacific Ocean had een ban moeten krijgen omdat een of andere grapjas op haar account had zitten posten met een gestolen password? :? (met pier is overigens hetzelfde gebeurd)

• Chaos
  • Niet online
Bij misdraging op het forum weet je dan niet bij je verhaal moet gaan halen.
Ik zie niet hoe deze HK-ban meer duidelijkheid schept hierin eigenlijk. Je bent gewoon altijd verantwoordelijk voor wat er met jouw account gebeurt.

Verwijderd

het zou op mij iig nu een goede indruk maken als iemand van de crew deze waarschuwing/ban ongedaan zouden maken...

dit topic is nu in iets meer dan een half uur naar 6 kantjes gegaan (met 25pp), dat zegt toch wel iets...

Kees is de enige geweest met iets van een argument voor deze (imo) extreme maatregelen.

echter zijn argumenten zijn ook al weer weerlegd, immers ze hadden allbei HK toegang...

• dreeke

dreeke

outdated icon

Als iemand gewoon ff tegen Thetallguy en vinkie had gezegd dat ze niet onder 1 account mochten posten, had er niks aan de hand geweest. Nee in plaats daarvan ban je Thetallguy maar meteen... welja... zijn we daar ook weer vanaf he..

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op donderdag 16 augustus 2001 00:38 schreef Exirion het volgende:

[..]

Dus (bijvoorbeeld) Pacific Ocean had een ban moeten krijgen omdat een of andere grapjas op haar account had zitten posten met een gestolen password? :? (met pier is overigens hetzelfde gebeurd)
Een waarschuwing op z'n minst, want schijnbaar gaat ze dan niet zorgvuldig genoeg met haar account om.

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Een menswaardige oplossing hiervoor is een e-mailtje richting Pacific Ocean met de melding dat ze beter op haar computer/login gegevens moet letten want bij een 2e keer is het uit met de pret.

edit:

|:(
Wat post men snel nu :P

• dreeke

dreeke

outdated icon

[..]

Waarom vraag jij dat aan ons?
Volgens de regels van GOT, die jullie speciaal voor Thetallguy en vinkie hebben uitgebreid, had Pacific Ocean in dit geval een ban moeten krijgen. En pier ook.

Dit was zelfs nog een erger geval als in dit topic, want hierbij wisten de acount eigenaars er niks vanaf.. Ze zijn dus hun verantwoordelijkheid niet nagekomen, want ze hebben er niet goed op gelet dat hun account gebruikt werd.

Geef mij nu eens een uitleg waarom Thetallguy dan WEL gebanned wordt en Pacific Ocean en pier niet??
het is hierbij niet mijn bedoeling om zoveel mogelijk mensen te bannen, het gaat om het voorbeeld en de slechte argumenten van de crew

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pfff eindelijk alles doorgelezen

Dit is echt een van de beste topics die ik hier ooit gezien heb(als je over de flames heenleest), want zowel de crew als de users hebben gelijk;

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je onder elkaars naam gaat posten, anders heeft een account weinig zin (ok dit gaat ver)

Maar bij deze situatie is het wel een erg zware straf om een waarschuwing(officieele?) en een ban te geven.

En het belangrijkste is denk ik nog wel: Het staat niet in de regels/FAQ van GoT....

Als de crew nu een beetje water bij de wijn doet door de waarschuwing en de ban terug te nemen (ze moeten toch het goede voorbeeld geven). En als ze het in de toekomst niet willen hebben kunnen ze het in de regels/FAQ zetten.

Klaar probleem opgelost.....toch? :)

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
okay:
- ze hadden beiden HK-access
- ze waren te lui om in- en uit te loggen ;)

na het hele verhaal gelezen te hebben ga ik even overleggen :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 16 augustus 2001 00:43 schreef dreeke het volgende:
Waarom vraag jij dat aan ons?
Lees ff goed wat ik bedoel, want ik reageerde op de uitspraak van RickJansen. Ik vroeg hem of ie het zo bedoelde, want wat hij zei kwam daar wel op neer.

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 00:39 schreef BBQ-Man het volgende:
het zou op mij iig nu een goede indruk maken als iemand van de crew deze waarschuwing/ban ongedaan zouden maken...

dit topic is nu in iets meer dan een half uur naar 6 kantjes gegaan (met 25pp), dat zegt toch wel iets...
Voorstel aan de crew:

* Trek de ban en waarschuwingen in
* Voeg enkele nieuwe regels toe ter verduidelijking
* Laat de users uit dit topic hierbij helpen

• Thetallguy
  • Niet online
Laat eigenlijk ook maar, hier stond toch iets onzinnigs :)

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op donderdag 16 augustus 2001 00:43 schreef Kees het volgende:

kijk...daden :)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op donderdag 16 augustus 2001 00:44 schreef Exirion het volgende:

[..]

Lees ff goed wat ik bedoel, want ik reageerde op de uitspraak van RickJansen. Ik vroeg hem of ie het zo bedoelde, want wat hij zei kwam daar wel op neer.
ik heb het heel goed gelezen en mijn post is precies zo bedoeld zoals dat hij er staat.

• Rody
Op donderdag 16 augustus 2001 00:43 schreef Kees het volgende:
okay:
- ze hadden beiden HK-access
- ze waren te lui om in- en uit te loggen ;)

in beide punten heb je gelijk :P

• Leon
  • Laatst online: 27-11 11:06

Leon

Rise Of The Robots

ga er 1 post aan vuil maken meer niet (en zie me aub niet als een newbee :()
  1. Ten eerste zijn er meer users die hun account hebben geshared om in de HK te komen (noem geen name ;))
  2. Ten tweede een ban is overdreven, degene die zijn account deelt deed dat vrijwillig en las alles wat er door de ander geschreven werd.
  3. Ten derde wist die gebruiker niet dat het niet mocht (en hij weet het nu wel dus jullie hoeven niet te gaan SCHREEUWEN dat ie ook hersens heeft oid)
  4. Ten vierde lijkt het me niet onverstandig om dit soort discussie's voortaan te voorkomen door een regeltje te maken in de HK FAQ.. :)
Wat ik wil zeggen is dat een ban niet op zijn plaats is. En dat een regel in de FAQ van de HK aangaande deze discussie misschien wel slim is.. :)

(Geen flame tegen iemand anders of de crew, wil alleen genieten van het forum (tech of niet :)) zonder dit soort discussies :))

edit: ben te lang bezig geweest met typen en nadenken.. |:( :D

Eeuwige n00b

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Op donderdag 16 augustus 2001 00:43 schreef lester het volgende:
Klaar probleem opgelost.....toch? :)
JA! :)

Maar de crewleden die hierover gaan zijn er nu niet en het is denk ik ook niet meer nuttig om steeds dezelfde argumenten op te rakelen want alles is nu eigenlijk wel gezegd in deze topic (ik bedoel jou btw hier niet mee).

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op donderdag 16 augustus 2001 00:45 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Voorstel aan de crew:

Dat lijkt mij toch wel een redelijke oplossing... de crew is er toch om te helpen niet om bij elke kleinigheid ban's en waarschuwingen te gaan geven

Verwijderd

Even ter verduidelijking van mijn voorstel:
Users zijn het hoogstwaarschijnlijk sneller eens met regels die ze zelf hebben helpen opstellen.

• Chaos
  • Niet online
En jij biedt je zeker wel aan als vrijwilliger? :P

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op donderdag 16 augustus 2001 00:47 schreef Cheatah het volgende:
Even ter verduidelijking van mijn voorstel:
[..]

Users zijn het hoogstwaarschijnlijk sneller eens met regels die ze zelf hebben helpen opstellen.
Dat is wel zo.. maar het moet naturlijk wel redelijk blijven.

Ik vind dat er een grens getrokken kan worden tussen dit geval (met z'n tweeenachter 1 pc zitten}
en het geval van 1 naam gebruiken om meer posts oid te krijgen.

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 00:49 schreef Chaos het volgende:
En jij biedt je zeker wel aan als vrijwilliger? :P
Waarom niet? Ik ben niet te beroerd om iemand die z'n best doet te helpen.

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 23:46 schreef Cheatah het volgende:
Waarom moet alles altijd tot in detail in de regels gezet worden?
Je hebt toch zelf ook hersens in je hoofd?

Is het nou zo moeilijk om 2 browservenstertjes open te hebben?

• Mior
Op donderdag 16 augustus 2001 00:50 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Onder het motto van "Dan hebben we iemand om onder zijn reet te schuppen als het fout gaat" >:)

edit: BBQ-Man -> Heel subtiel :)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op donderdag 16 augustus 2001 00:52 schreef Phantom_ het volgende:

[..]

Onder het motto van "Dan hebben we iemand om onder zijn reet te schuppen als het fout gaat" >:)
Bedenk hierbij wel dat we nu op jouw (Cheatah) gaan flamen straks in plaats van op de crew >:)

• Rody
Op donderdag 16 augustus 2001 00:53 schreef dreeke het volgende:

[..]

Bedenk hierbij wel dat we nu op jouw (Cheatah) gaan flamen straks in plaats van op de crew >:)
dat doen we nu ook, dus maakt niks uit :+

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 00:50 schreef Cheatah het volgende:

[..]

maar Cheatah, waarom stel je jezelf vrijwillig op regels te schrijven als je zelf zegt :
Op woensdag 15 augustus 2001 23:46 schreef Cheatah het volgende:
Waarom moet alles altijd tot in detail in de regels gezet worden?
kun je dat uitleggen ?

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ik gooi hem even op slot, we zullen in het crew forum overleg plegen, het heeft niet heel veel nut om hier te gaan roepen wat we moeten doen (dat heb ik net al in het crewforum gezet ;)) het enige wat dit topic nog kan gaan is offtopic :)

als we meer weten gooi ik het topic weer open en reageer erin met de uitkomst.

mijn icq staat aan, mocht je het absoluut niet eens zijn met het (tijdelijke) slotje, icq me dan ipv een topic openen :)

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Na het beloofde overleg in de crewfora zijn we tot de volgende
beslissing gekomen:

- de permanente HK-ban wordt ongedaan gemaakt
- Beide users krijgen 1 waarschuwing.

De waarschuwing houd voornamelijk in dat wij een signaal willen afgeven
dat het niet door ons gewaardeerd wordt als je onder het account van
een ander post, het schept verwarring en in dit geval was het een kleine
moeite geweest om even uit en in te loggen.

Verder zijn er geen consequenties aan verbonden (tenzij je in de toekomst
weer de fout in gaat, wat ik echter niet verwacht ;))

Ook zullen we er een stukje in de faq over opnemen tzt.

• Canon23
  • Laatst online: 01-12 07:30

Canon23

>>MY<< world

Volgens mij kan je het beter niet TZT in de faq zetten maar meteen. Dit om dezelfde fouten van newbie's te voorkomen.

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
:Z
met andere woorden als een vriend ff wat wil posten, zet er vooral NIET je naam onder dan is niks aan de hand..........

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Bij deze wil ik vinkie en Thetallguy mijn welgemeende excuses aanbieden, ivm mijn flamerige post op pagina 1.

Ik bedoelde met 'je' niet de topicstarter, maar meer de tweaker in het algemeen, sorry dat dat niet duidelijk was, en voor het off-topic gaan.
Ik was denk ik ook wat geirriteerd door het zeurderige karakter van de posts van de andere users (en mods).
Ik kan voortaan beter :X of gelijk dat stukje faq aanhalen, zonder een schreeuwerige post.

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bravo crew,

dit is een goede stap vooruit denk ik (luisteren naar users en dan ook gewoon de beslissing terugdraaien)

Verwijderd

hmm, nou ik ben blij dat het zo consequent is opgelost door de crew !

dit toont de goede zelf corrigerende werking van de crewleden...

(Gepost door Cheatah)

• Canon23
  • Laatst online: 01-12 07:30

Canon23

>>MY<< world

Mannekino nou niet gaan uitdagen...

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• Rody
beide een waarschuwing :?

kortom ben ik er niks meer opgeschoten omdat ik al een waarschuwing had....

dus die is gewoon blijven staan :Z

soms zijn dingen echt onbegrijpelijk maar jah....

als ik iets doe wat niet mag en ik weet dat het niet mag, oke dan is het m'n eigen schuld en heb ik vrede met een waarschuwing.

maar dit is een totaal andere zaak...

• Thetallguy
  • Niet online
Mooi, ik ga gelijk kijken wat voor belangrijke dingen ik gemist heb in de HK ;)

Waarschuwing? naja, zal dr niet wakker over liggen ofzo, ik red me wel verder :)

• enrico670
  • Laatst online: 30-11 22:54
Dus wat schiet Vinkie en er nou mee op?
helemaal niets, way to go crew.........

gepost door vinkie, bekeken door tallguy
|:(

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ja hallo, als we gaan flamen gooi ik hem wel weer dicht..

tuurlijk is hij er wat mee opgeschoten, alhoewel hij misschien niet precies dat gekregen heeft wat hij wilde |:(
't is moeilijk iedereen te vriend te houden...

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.