Het is inderdaad een beetje overdreven om een ban uit te delen voor zoiets. Zeker als de bezoeker er netjes bij zet dat het door hem gepost is. Wellicht spelen er nog andere zaken mee anders kan ik me niet voorstellen dat een dergelijke maatregel genomen wordt.
Op woensdag 15 augustus 2001 23:56 schreef Chaos het volgende:
Wat is er eigenlijk voor verschrikkelijks aan het posten onder iemand anders' account als?
- die ander het goed vindt
- die ander naast je staat
- jij onder je eigen account ook gewoon toegang hebt tot HK
Stel nu dat ik dit account deel met mijn 20 broertjes en zusjes, so what??? Daar hebben jullie toch helemaal niets mee te maken?
Hier wil ik wel even op inhaken. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat iemand met 20 personen of zelfs maar 2 onder een account werkt. Het schept een zeer vertekend beeld van die persoon. Tevens kan je als bezoeker zo heel snel op een oneerlijke wijze bewerkstellen dat je toegang tot voor de newbie afgeschermde fora krijgt.
In theorie zou een account met twee gebruikers waarvan de een vooral in tech fora geinteresseerd is op deze manier iemand anders toegang verlenen tot de 'pret' fora.
Zonder dat diegene hier werkelijk zijn best voor heeft moeten doen door in tech fora te posten.
Of de bezoekende partij toegang tot HK heeft kan natuurlijk niet gecontroleerd worden.
Ga je een stapje verder en haal je dergelijke praktijken ook uit op tweakers.Net dan is het theoretich heel gemakkelijk om in no time een karma punten te vergaren waar je U tegen zegt. Met 20 actieve gebruikers op een account heb je de strebers (

) in de top tien zo ingehaald en ben je Femme zo voorbij.
Op deze wijze bekeken is het wel reëel dat men wel duidelijk is met zeggen dat het niet toegestaan is. maar om nu zonder waarschuwen te bannen gaat me even te ver
[edit: aanvulling]
Het op een account van een ander posten met vermelding van je naam kan theoretisch ook problemen geven. Zo kun je je makkelijk voordoen voor een ander. Dit is niet meer controleerbaar. We kunnen er dus niet echt van op aan dat diegen die post ook diegene is die ie beweert te zijn.