\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Vraag
Beste antwoord (via Just_I op 22-03-2021 13:32)
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Alle reacties
edit, beter gelezen, dat werkt dus in dit geval helaas niet meer...
Als je het risico op een kapotte sleutel kan lopen, lees je hebt nog genoeg reserversleutels, kun je proberen de sleutel aan de "goede: kant er een beetje verder in te tikken met een hamer.
Nu wordt de sleutel tegengehouden door de gebroken resten van de andere cilinderhelft.
(en de lange schroef niet vergeten uit de cilinder te draaien natuurlijk)
[ Voor 61% gewijzigd door Simba op 21-03-2021 19:24 ]
Het is niet een stevige deur, het lijkt me goed mogelijk dat als ik deze methode toe pas dat ik ook een nieuwe deur nodig heb. Het slot valt overigens in een tweede deur en niet in een stevige deurpost.Simply_jeroen schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:16:
Google even op: cilinder afbreken bulgaarse methode . paar minuten werk
@Simba ik kan het proberen tot op zekere hoogte maar zoals ik hierboven al aangaf, het is niet de meeste stevige deur. Daarnaast ook een vrij dunne sleutel.
[ Voor 17% gewijzigd door Just_I op 21-03-2021 19:26 ]
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Of denk ik nou te simpel...
Nee, zou ook het eerste zijn wat ik zou doen.BastaRhymez schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:30:
Tijd voor een slotenmaker misschien?!
Of lekker beuken, griptang er op, combinatietang, met een beetje grof geweld lukt het ook wel als je het persé wilt doen.
Dan kunnen we heel het forum wel opdoeken. Computer probleem? Tijd voor een tripje naar de computerwinkel etc.BastaRhymez schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:30:
Als de pinnetjes er uit zijn kun je dan niet dat palletje recht zetten met een platte schroevendraaier?
je hebt zeker gelijk maar als je ziet wat voor prijzen sommige hanteren had ik het persoonlijk eerst ook zelf geprobeerd..BastaRhymez schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:30:
McGyver oplossing: Stokje rondhout, beetje taps toeloepend voorzichtig in het gat kloppen en hopen dat je grip krijgt op die 2 halve schaaltjes (daar zit een palletje aan dat je slot bediend) en proberen te draaien.
Edit. Aangezien de cilinder al vast zat is de kans ook aanwezig dat je slot al kapot is, maar daar kom je pas achter als het slot er uit is.
Ik weet niet waar je woont, maar als het in de buurt is wil ik best even komen koekeloeren.
[ Voor 17% gewijzigd door blamefull op 22-03-2021 09:09 ]
Met een diamantboortje door het lange gedeelte onder het sleutelgat boren. Je gaat dan door de veren heen die er in zitten zodat de palletjes wegvallen. Dan zou je de sleutel moeten kunnen draaien.
Zo heb ik in ieder geval eens mijn garage weer open kunnen krijgen
Instructies op YT. YouTube: Zo gaan inbrekers te werk!
Maar de prijzen van slotenmakers in [stad] zullen u verbazen!Bartosy schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:00:
[...]
je hebt zeker gelijk maar als je ziet wat voor prijzen sommige hanteren had ik het persoonlijk eerst ook zelf geprobeerd..
Toch? ;-)
O nee, dat mocht niet meer ;-)
nieuws: Google toont tijdelijk geen advertenties meer van slotenmakers in zoe...

Nu een wat stevigere cylinder erin en we kunnen weer even vooruit.
Werkt dit eigenlijk ook met cilinders die kerntrekbeveiliging hebben?Simply_jeroen schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:16:
Google even op: cilinder afbreken bulgaarse methode . paar minuten werk
Zie dat het TS inmiddels gelukt is, maar nu we het toch over sloten/sleutels hebben: ik heb ooit eens het restant van een afgebroken sleutel verwijderd met het zaagje van een figuurzaag. Ging verbazingwekkend eenvoudig!
Dit inderdaad. Ging veel makkelijker dan ik zelf had gedacht toen ik zoiets aan de hand had.Frogmen schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:27:
Beide zijden een griptang of combinatietang bahco erop en de cilinder breken door beide zijden te pakken sloop je het slot en deur niet.
Ja, mits je bij de cylinder kan komen (lees: er een tang op kan zetten).sOid schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:22:
Werkt dit eigenlijk ook met cilinders die kerntrekbeveiliging hebben?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Grr. Dat dacht ik al. Dan ben ik verkeerd voorgelicht door de slotenmakerDukeBox schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:32:
[...]
Ja, mits je bij de cylinder kan komen (lees: er een tang op kan zetten).

Juist wel, als die afbreekt kan je gewoon met een punttang het andere deel draaien en er uit duwen. Vervolgens een nieuwe (halve) cilinder er in en je draait hem zo open.sOid schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:41:
Grr. Dat dacht ik al. Dan ben ik verkeerd voorgelicht door de slotenmakerHoewel ik bij zowel voor- als achterdeur een driepuntssluiting heb. Alleen het verwijderen van cilinder schiet je dan niet zo heel veel mee op.
Je hebt wel cilinders die ook een kerntrek beveiliging hebben maar die kunnen niet tegen de Bulgaarse methode op.
Meestal zit de trek beveiliging ook op het beslag en niet in de cilinder zodat die daartegen beschermd is:

Vertrouwen in sloten heb ik hoe dan ook al lange tijd niet meer sinds ik de LockPickingLawyer heb ontdekt op youtube
[ Voor 23% gewijzigd door DukeBox op 22-03-2021 15:55 ]
Klopt, maar ik wou m'n bestaande beslag niet vervangen. Ik heb deze dingen. Daar staat wel:DukeBox schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:47:
[...]
Juist wel, als die afbreekt kan je gewoon met een punttang het andere deel draaien en er uit duwen. Vervolgens een nieuwe (halve) cylinder er in en je draait hem zo open.
Je hebt wel cylinders die ook een kerntrek beveiliging hebben maar die kunnen niet tegen de Bulgaarse methode op.
Meestal zit de trek beveiliging ook op het beslag en niet in de cylinder:
[Afbeelding]
Benieuwd of die breekbescherming dan ook tegen deze methode beschermt.De NEMEF NF3 Profielcilinder is een SKG*** gekeurde Veiligheidscilinder voorzien van boor- en breekbescherming en Kerntrekbeveiliging.
Haha ja, mooi kanaal is dat. Verbaast me iedere keer weer hoe eenvoudig het is.Vertrouwen in sloten heb ik hoe dan ook al lange tijd niet meer sinds ik de LockPickingLawyer heb ontdekt op youtube
Ja en nee.. de manier van er een schroef in draaien en daarmee de cilinder er uit 'trekken', daar is de cilinder te sterk voor gemaakt maar het blijft het 'zwakste' stuk in het slot doordat daar het schroefgat zit. Uiteindelijk heb je maar weinig kracht nodig met een hefboom om hem daar alsnog door te breken.sOid schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:55:
Benieuwd of die breekbescherming dan ook tegen deze methode beschermt.
Dus in wezen wil je beide manieren van beschermen van je cilinder zodat er meer tijd nodig is om het slot open te krijgen. De vuistregel is, meer tijd dan bij de buren

Overigens wordt ook altijd aangeraden om bij een nieuw huis, onderdeel van een project van meerdere huizen direct de cilinders te vervangen door het liefst een ander type. Er bestaat altijd een kans dat er een loper voor is gemaakt én een potentiele inbreker hoeft dan maar 1 methode (één type gereedschap) te gebruiken om alle huizen open te kunnen krijgen.
[ Voor 32% gewijzigd door DukeBox op 22-03-2021 16:07 ]
*knip*
Om hier het topic voor te schoppen is niet nodig en spammerig.
[ Voor 48% gewijzigd door tweakduke op 22-06-2021 11:48 ]
Dit topic is gesloten.