Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kapot cilinder uit slot verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 4.334 views

Vraag

• Just_I
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:22

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Vanmiddag heeft mijn dochter de deur van onze schuur gesloten met sleutel. Ze kreeg de sleutel er niet uit dus heb ik er net uitgehaald. De sleutel zat nog deels gedraaid dus het koste me aardig wat kracht om de sleutel eruit te trekken. Gevolg, de halve cylinder dondert er uit inclusief pinnetjes :/

Nu heb ik nog een reserve cylinder die ik er in kan zetten dus de kapotte cylinder moet eruit.
Probleem: ik krijg de cylinder er niet uit.
Aan de andere kant van het slot zit nog wel een werkend sleutel gat maar ik krijg de sleutel er niet ver genoeg in om de cylinder rond te draaien.

Nu ben ik gaan pielen in de kapotte kant van het slot maar ik krijg de sleutel er met geen mogelijkheid verder in :(

Nog weet ik dus niet hoe verder te gaan. Iemand een idee?

Hieronder een wat meer close-up shot van de binnenzijde van de kapotte cylinderkant.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Beste antwoord (via Just_I op 22-03-2021 13:32)

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Beide zijden een griptang of combinatietang bahco erop en de cilinder breken door beide zijden te pakken sloop je het slot en deur niet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Alle reacties

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Simply_jeroen schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:16:
Google even op: cilinder afbreken bulgaarse methode . paar minuten werk
Het is niet een stevige deur, het lijkt me goed mogelijk dat als ik deze methode toe pas dat ik ook een nieuwe deur nodig heb. Het slot valt overigens in een tweede deur en niet in een stevige deurpost.

@Simba ik kan het proberen tot op zekere hoogte maar zoals ik hierboven al aangaf, het is niet de meeste stevige deur. Daarnaast ook een vrij dunne sleutel.

[Voor 17% gewijzigd door Just_I op 21-03-2021 19:26]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Problem solved. De tip om twee Bahco’s er op te zetten werkte. Het was weliswaar maar één Bahco en een verstelbare sleutel maar het werkte wel en het ging nog vrij eenvoudig.
Nu een wat stevigere cylinder erin en we kunnen weer even vooruit.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True