Toon posts:

Kapot cilinder uit slot verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 4.439 views

Vraag

• Just_I
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20:17

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Vanmiddag heeft mijn dochter de deur van onze schuur gesloten met sleutel. Ze kreeg de sleutel er niet uit dus heb ik er net uitgehaald. De sleutel zat nog deels gedraaid dus het koste me aardig wat kracht om de sleutel eruit te trekken. Gevolg, de halve cylinder dondert er uit inclusief pinnetjes :/

Nu heb ik nog een reserve cylinder die ik er in kan zetten dus de kapotte cylinder moet eruit.
Probleem: ik krijg de cylinder er niet uit.
Aan de andere kant van het slot zit nog wel een werkend sleutel gat maar ik krijg de sleutel er niet ver genoeg in om de cylinder rond te draaien.

Nu ben ik gaan pielen in de kapotte kant van het slot maar ik krijg de sleutel er met geen mogelijkheid verder in :(

Nog weet ik dus niet hoe verder te gaan. Iemand een idee?

Hieronder een wat meer close-up shot van de binnenzijde van de kapotte cylinderkant.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Beste antwoord (via Just_I op 22-03-2021 13:32)

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Beide zijden een griptang of combinatietang bahco erop en de cilinder breken door beide zijden te pakken sloop je het slot en deur niet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
Griptang of bahco verstelbare moersleutel erop en een paar keer wiebelen moet het oplossen. Op het oog lijkt het geen heel sterke cilinder.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 18:24

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

sOid schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:41:
Grr. Dat dacht ik al. Dan ben ik verkeerd voorgelicht door de slotenmaker :/ Hoewel ik bij zowel voor- als achterdeur een driepuntssluiting heb. Alleen het verwijderen van cilinder schiet je dan niet zo heel veel mee op.
Juist wel, als die afbreekt kan je gewoon met een punttang het andere deel draaien en er uit duwen. Vervolgens een nieuwe (halve) cilinder er in en je draait hem zo open.

Je hebt wel cilinders die ook een kerntrek beveiliging hebben maar die kunnen niet tegen de Bulgaarse methode op.

Meestal zit de trek beveiliging ook op het beslag en niet in de cilinder zodat die daartegen beschermd is:

Vertrouwen in sloten heb ik hoe dan ook al lange tijd niet meer sinds ik de LockPickingLawyer heb ontdekt op youtube

[Voor 23% gewijzigd door DukeBox op 22-03-2021 15:55]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 18:24

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

sOid schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:55:
Benieuwd of die breekbescherming dan ook tegen deze methode beschermt.
Ja en nee.. de manier van er een schroef in draaien en daarmee de cilinder er uit 'trekken', daar is de cilinder te sterk voor gemaakt maar het blijft het 'zwakste' stuk in het slot doordat daar het schroefgat zit. Uiteindelijk heb je maar weinig kracht nodig met een hefboom om hem daar alsnog door te breken.

Dus in wezen wil je beide manieren van beschermen van je cilinder zodat er meer tijd nodig is om het slot open te krijgen. De vuistregel is, meer tijd dan bij de buren ;)

Overigens wordt ook altijd aangeraden om bij een nieuw huis, onderdeel van een project van meerdere huizen direct de cilinders te vervangen door het liefst een ander type. Er bestaat altijd een kans dat er een loper voor is gemaakt én een potentiele inbreker hoeft dan maar 1 methode (één type gereedschap) te gebruiken om alle huizen open te kunnen krijgen.

[Voor 32% gewijzigd door DukeBox op 22-03-2021 16:07]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee