Goed om te lezen dat je aan jezelf wilt werken en de nodige stappen zet. Een slechte beoordeling is nooit leuk en daar kan ik helaas over mee praten. Bij mij kwam het ook als donderslag bij heldere hemel en heeft mij het laatste zetje gegeven die ik nodig had om verder te kijken. Daar heb ik overigens geen spijt van gehad. Ben gelukkiger dan ooit.
Ter aanvulling van het topic en hetgeen dat ik er van geleerd hebt.
Mijn leidinggevende ging er nog al prat op dat hij een intense opleiding had gevolgd aan de "academy", maar wat hij daar geleerd heeft is mij een raadsel. Hij blonk uit in afwezigheid en ging op de oude voet verder zoals hij in z'n vorige functie deed. Bij de jaarlijkse beoordeling werd hij door zowel door jong en oud door de mangel gehaald. Vond ik destijds niet helemaal terecht. Je moet mensen in een nieuwe rol ook de tijd gunnen.
Vervolgens vroeg hij om een sessie waar hij graag van het personeel toelichting vroeg. Op zich geen verkeerde stap (zou je denken). In die sessie gaf ik aan dat ik het moeilijk vond om hem te beoordelen en hem daarom neutraal had beoordeeld, dus niet positief maar ook niet negatief.
Je mag raden wat hij zei bij mijn beoordeling. Veenbrandt ik vind het moeilijk om je te beoordelen. Hij gebruikte exact dezelfde bewoordingen. Dat geeft aan dat de slechte beoordeling van hem terecht is (aangezien hij zich niet in mij heeft verdiept) en hij eigenlijk niet openstond om de feedback te ontvangen.
Ik heb er het niet bij laten zitten en hem stapsgewijs uitgelegd waarom ik het niet eens was met de beoordeling en zijn leidinggevende in de CC (de directeur)

.
Uiteraard heb ik de mail geschreven na enige tijd om niet vanuit emotie te reageren. Vervolgens heb ik zeer prettige gesprekken met de directeur gehad. Daar kun je het verschil zien tussen een leider en een manager. Het kan dus wel. Mijns inziens is leidinggeven niet iets wat je kunt leren. Je kunt het of je kunt het niet.
Ik heb te vaak gezien in het bedrijf dat men niet zo net is omgegaan met mensen. Voor een bedrijf die als één van de beste werkgevers wordt genoemd is dat wel een schande! Daarvan heb ik wel heel veel geleerd en dan met name hoe het niet moet!
Dus mijn advies hoewel in jou casus al niet meer relevant, reageer niet vanuit emotie. Laat het rusten. Reflecteer, vraag af waarom men is gekomen tot een bepaald standpunt en laat het zeker niet rusten. De enige die je er mee hebt is jezelf.