• rburgundy
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 11:33
hvwees schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 10:19:
@rburgundy netjes hoor!

Ben benieuwd hoe het op de langere termijn bevalt.

Er borrelen toch wat vragen op 😊

Hoe voed je warmte in de vloerverwarming eigenlijk?

Heb je op de begane grond ook nog uitblaasroosters van de (voormalige) hete lucht verwarming? Of eigenlijk is de vraag heb je er op de begane grond ook plezier van je koeling ?

Heb je iets van een homewizard tussen dat ding gezet zodat je het opgenomen vermogen kan meten ?

Al met al lijkt mij dit best wel een geniale oplossing 😁
Daar ben ik zelf ook benieuwd naar, met deze dagen hoeft het apparaat niet te koelen en staat hij enkel op WTW modus (lekker rustig :P).

Ik had inderdaad niet genoemd hoe ik de vloerverwarming beneden voed, daar is een CV ketel die vloerverwarming en douche nog voorziet van warm water.

Op termijn wil ik dat denk ik wel door een warmte pomp gaan vervangen, maar nu nog geen noodzaak. Plus ik wil de ramen beneden ook nog gaan vervangen voor nieuw glas wat ook veel gaat schelen. Nu heb ik dubbelglas wat richting de 40 jaar gaat.

Ik heb nog een paar uitblaasrooster beneden van de oude luchtverwarming maar die ga ik uiteindelijk ook nog wel weghalen. Het is een houten skelet bouw dus dat is wel een simpel klusje. Verder heb ik 2 gaten/ruimtes waar ik de WTW op heb aangesloten die zuigt dus behoorlijk goed lucht van de beneden verdieping en terug op de boven verdieping.

Ik had wel het idee dat de koude lucht de hal beneden ook merkbaar koeler maakte, wat opzich wel kan kloppen gezien koude lucht zakt.

Verbruik meten ga ik nog mee bezig!
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste