Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevingroene
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-01-2024
Hi mensen

Ik ben een nieuwe weg ingeslagen en wil nu een carrière beginnen als Front End developer, op dit moment heb ik contact met verschillende bedrijven waar maandsalaris ook al is genoemd. Ik woon in Veendam, en zal waarschijnlijk in 1 van de Noordelijke provincies gaan werken. Mijn vraag is nu :

Wat voor startsalaris kan ik verwachten, of wat is realistisch?
Bij 1 bedrijf is een bedrag genoemd van 2200~ bruto
Bij een ander bedrijf lag de 'schatting' zo rond de 1900~ bruto

Op het internet lees ik verschillende dingen, maar ik dacht het is vast handig als ik mijn vraag op tweakers.nl zet!

~kev

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:49
Hier Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) of in een van de 13 eerdere delen al eens gekeken? Genoeg voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevingroene
Hey Crypta, ik heb daar even gekeken, helaas kan ik niet echt voorbeelden vinden van juniors, kan dat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:45

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@Kevingroene Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)

De eerste post is al gelijk een junior positie als je mijn link opent . Rest niet verder gekeken :)

[ Voor 6% gewijzigd door We Are Borg op 16-03-2021 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevingroene
Aah verdorie je hebt helemaal gelijk, ik zal er even wat beter doorheen scrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:57

Emiel1984

Made in NL

Als je nog maar net gaat beginnen is het bedrag gewoon normaal wat je had gevonden.
Wat voor werk heb je tot nu toe gedaan en hoe lang? Wellicht is dit relevant namelijk.
Je geeft wel erg weinig informatie over je achtergrond. Opleidingen, cursussen, certificaten ?

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevingroene
HBO CMD
Geen eerdere ervaring, alleen wat kleine klusjes door de jaren heen, websites bouwen voor vrienden / familie. Geen certificaten, ik weet zelf ook niet of die er zijn voor Front Enders, vast wel :P

En hoe lang zou ik zo'n salaris moeten accepteren? (brutaal als dat kan klinken)

[ Voor 17% gewijzigd door Kevingroene op 16-03-2021 20:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:03
als je groen van school komt weet en kan je eigenlijk niets. Je hebt een korte introductie gehad op school. 2200 lijkt mij voor een afgestudeerde hbo'er redelijk normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Kevingroene schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:09:

En hoe lang zou ik zo'n salaris moeten accepteren? (brutaal als dat kan klinken)
Dit is afhankelijk hoe goed je bent en bij welk bedrijf je werkt. In eerste instantie moet je ergens beginnen om je werkervaring op te doen. Gewoon op gesprek gaan bij bedrijven die je aanspreken. Als er meer bedrijven je een aanbod doen kan je beter op die basis een vergelijking maken. O-)

Als een bedrijf minder loon geeft betekent dit niet dat dit altijd slecht is. Veel bedrijven werken tegenwoordig met studie budget. Zodat je probleemloos ook veel kan leren door het volgen van cursussen en\of het halen van certificaten.

[ Voor 20% gewijzigd door Emiel1984 op 16-03-2021 20:32 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:37
PainkillA schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:17:
als je groen van school komt weet en kan je eigenlijk niets. Je hebt een korte introductie gehad op school. 2200 lijkt mij voor een afgestudeerde hbo'er redelijk normaal
2.200 was tien jaar geleden al te weinig. Werknemers zijn al jaren lekker bezig in een race to the bottom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

DutchCommando schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:35:
[...]

2.200 was tien jaar geleden al te weinig. Werknemers zijn al jaren lekker bezig in een race to the bottom.
Het verschil tussen de provincies is daarin tegen ook groot.
Zo zoeken ze in het oosten en het zuiden van het land ontzettend veel personeel sinds een aantal maanden
(Thales en ASML). Dus ik verwacht dat je daar een stuk beter kan onderhandelen dan in de rest van het land.
Echter TS woont daar niet echt in de omgeving.

Pas op met recruiters want die vragen relatief veel voor het 'aandragen' !
Als je zelf de bedrijven\vacatures kan vinden is de positie van onderhandelen een stuk beter.

[ Voor 17% gewijzigd door Emiel1984 op 16-03-2021 20:50 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:03
DutchCommando schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:35:
[...]

Ik geef alleen aan hoe de zaken er op dit moment voor staan in het bedrijfsleven en daarin is dit redelijk gebruikelijk voorzover ik om mij heen zie. Dat developer salarissen op alle niveaus veel te laag zijn is een ander verhaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:37
Zo'n 11 jaar geleden begon ik met aanbiedingen tussen de 2.000 en 2.750 euro. Het gros van de aanbiedingen was rond de 2.550 euro. Uitschieter naar beneden (haha ben niet gek) en iets naar boven. Dit is wel een iets ander profiel (WO Software Engineering) maar dus echt al 11 jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
DutchCommando schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:04:
Zo'n 11 jaar geleden begon ik met aanbiedingen tussen de 2.000 en 2.750 euro. Het gros van de aanbiedingen was rond de 2.550 euro. Uitschieter naar beneden (haha ben niet gek) en iets naar boven. Dit is wel een iets ander profiel (WO Software Engineering) maar dus echt al 11 jaar terug.
Mja dan staat de tijd aardig stil.

Meeste die ik zie met een HBO starten rond de 2250 en 2500.
En ja dat is nu, met een IT informatica.

Misschien bij een overheid niet, maar volgens mij is dat redelijk normaal nog steeds.
Maar goed wellicht andere regio en grotere bedrijven niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Mektheb op 16-03-2021 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:28
Wat een karige bedragen allemaal weer. In 2011 begon ik met 2600 met mijn HBO informatica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:26

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Daar we al een groot salarissen-topic hebben, gaat deze op slot.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.