Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alibibrami
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:07
Hoi,
Yes het is gelukt. Als nitwit mbv BBG een eerste game pc voor mijn zoon samengesteld. Na eerst een te kleine behuizing (mATX ipv ATX) nu een mooie kast die aan gaat en ook nog beeld😇.

Intel Core i5 10400
Cooler Master Hyper 212 EVO
Phanteks ECLIPSE P360A
Kingston DDR4 HyperX FURY 2x8GB 2666
Cooler Master MWE Bronze 450 V2 PSU / PC
Kingston A2000 1000GB M.2 SSD
Asrock B460 PHANTOM GAMING 4

Echter ik kom niet verder dan dit scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTCbgfNGkOa4KOkzrdgK7CDTCRQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQ5g3fZIRCDrwaf66Z0jMtmf.jpg?f=fotoalbum_large

Wat doe ik verkeerd? De installatie cd die er van asrock bij zat heb ik op usb gezet alleen die wil niet starten. Moet ik eerst nog Windows installeren?? Wat moet ik doen??

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:41
Je moet eerst windows installeren ja.

Je kan een USB drive maken via Microsoft Media Creation Tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-05 14:22
Dit is het BIOS scherm, Je zult idd WIN10 op een stickje moeten hebben en die installeren.

Volgens mij heb je die al zie ik, dan de bootvolgorde even aanpassen of tijdens het booten F9(?) en dan de USB drive kiezen, success !!

[ Voor 44% gewijzigd door MEN-O op 13-03-2021 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Ja, je moet nu een OS installeren vanaf een bootable apparaat. USB stick is het handigst. Zo te lezen wil je Windows, dus die even downloaden en met een tool, Microsoft zelf heeft een tool hiervoor, bootable USB stick maken.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 18:10
Yep, als je dat nog niet hebt gedaan, zal je zelf Windows moeten installeren.

Om je op weg te helpen, download de Windows 10 Installation Media Tool (https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10) en gebruik dat om een USB-stick te maken waarmee je Windows kan installeren.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je hebt een Windows USB installatie tool nodig om Windows op je SSD te installeren.
Daarvoor heb je wel even een andere PC/Laptop nodig.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Het Hulpprogramma downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alibibrami
Heerlijk die snelle reacties tnx!!!

Ik heb de media tool op de usb staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THvidpG6EuRsCqgoqE3OnD0FGYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/53tbm2gxCUt78qYOEgIG2Pgt.jpg?f=fotoalbum_large

En nu?? Ik klik hierop maar er gebeurt niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

alibibrami schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 17:15:
Heerlijk die snelle reacties tnx!!!

Ik heb de media tool op de usb staan.
..
Heb je de media tool op de usb stick gezet OF heb je met de media tool een windows 10 op de usb stick gezet?
Klein detail groot verschil. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alibibrami
Oeps ik proef een gevalletje “beetje dom”

Ik heb inderdaad de media tool op de usb gezet. Ik begrijp dat ik daarmee Windows 10 moet downloaden😂😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GjY7Xlkcco9OQLBFt2RSe2LijKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/46UsvJ2LF3GQedmMWXy732Kb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

klopt, en de usb stick wordt daarbij gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-05 13:42
Vergeet niet de windows license key, deze kan je achteraf ook invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:41
Unknown Alien schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 17:37:
Vergeet niet de windows license key, deze kan je achteraf ook invoeren.
Veel grijze import keys kun je alleen activeren tijdens de installatie.
Ter info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Als TS nog niet bedacht had dat 'ie zelf Windows moest installeren bij het bouwen van een nieuwe computer, gok ik ook dat 'ie (nog) geen Windows licentie heeft gekocht. Gelukkig kan je Windows al gebruiken zonder licentie :)

[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 13-03-2021 17:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alibibrami
Hahn schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 17:53:
Als TS nog niet bedacht had dat 'ie zelf Windows moest installeren bij het bouwen van een nieuwe computer, gok ik ook dat 'ie (nog) geen Windows licentie heeft gekocht. Gelukkig kan je Windows al gebruiken zonder licentie :)
ja sorry zoals ik al zei "een beetje dom" 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_UWuxWCFcz2NHEfE55FfmrsAlPw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yWNdVYUpW0JtoyLz901QYfqx.png?f=user_large

work in progress

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• alibibrami
trots op mijzelf mede namens mijn zoon ontzettend bedankt voor alle hulp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6TG7g15nUEggFivwxVU1W6HiPk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vuOGQe7BWse9UrQjcSDdLvms.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 21:03
alibibrami schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:33:
trots op mijzelf mede namens mijn zoon ontzettend bedankt voor alle hulp.

[Afbeelding]
Is dat op de igpu van de 10400? :-( denk niet dat je zoon dan fijn kan spelen met die lage fps. Je hebt echt een Videokaart nodig voor fatsoenlijk FPS.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyclonic op 14-03-2021 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 19:08
Cyclonic schreef op zondag 14 maart 2021 @ 00:38:
[...]

Is dat op de igpu van de 10400? :-( denk niet dat je zoon dan fijn kan spelen met die lage fps. Je hebt echt een Videokaart nodig voor fatsoenlijk FPS.
Ik zat ook al te zoeken naar een GPU. Je hebt nu een pc gebouwd, voor de games zou ik die nog wel toevoegen. Nog even wachten want de prijzen zijn erg hoog op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-05 13:42
Veel plezier met gamen samen 👌

Ik ga zo ook met me 2 zoontjes gamen. Optimaal genieten met me Kids 😍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alibibrami
Videokaart staat idd nog op het verlanglijstje. Het budget liet dat echter op dit moment niet toe. Vooralsnog is hij er erg blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Cyclonic schreef op zondag 14 maart 2021 @ 00:38:
[...]

Jammer alleen dat videokaarten alleen nog in een parallel universum te krijgen zijn. :+

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
alibibrami schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:55:
Videokaart staat idd nog op het verlanglijstje. Het budget liet dat echter op dit moment niet toe. Vooralsnog is hij er erg blij mee
Dan had je beter Ryzen 4650 pro kunnen pakken, dan had die een behoorlijk redelijke onboard vid kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Cyclonic schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:50:
[...]

Dan had je beter Ryzen 4650 pro kunnen pakken, dan had die een behoorlijk redelijke onboard vid kaart.
Die is bijna 50% duurder dan de 10400, en als het idee is dat er later toch een dedicated videokaart komt, lijkt me dit een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Hahn schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:59:
[...]

Die is bijna 50% duurder dan de 10400, en als het idee is dat er later toch een dedicated videokaart komt, lijkt me dit een prima keuze.
Was vorige week bij alternate voor 209 euro, en je had dan een b550 moederbord wat je overclock toelaat en upgrade naar zelfs de 5950x als je zou willen en natuurlijk PCI Express 4.0. En met de prijzen van nu ga je lang wachten of sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimussage
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-03 14:24
Cyclonic schreef op zondag 14 maart 2021 @ 23:58:
[...]

Was vorige week bij alternate voor 209 euro, en je had dan een b550 moederbord wat je overclock toelaat en upgrade naar zelfs de 5950x als je zou willen en natuurlijk PCI Express 4.0. En met de prijzen van nu ga je lang wachten of sparen.
Dat is leuk voor power users zoals jij en ik, maar ik vermoed dat de TS niet dergelijk grote ambities heeft.

De tweedehands markt voor GPU's in het midden/hoog segment is momenteel helemaal geschift maar daaronder kan je af en toe voor onder de 100 euro nog een prima kaartje vinden die het een stuk beter doet dan de iGPU van Intel. V&A in de gaten houden voor b.v. een RX 460, GTX960, 770 etc.

In de toekomst kan er dan altijd nog een betere videokaart in gezet worden als het nodig is, maar voor games als fortnite heb je meer dan genoeg aan een wat oudere kaart.

[ Voor 5% gewijzigd door Aimussage op 15-03-2021 09:21 . Reden: Write coherent sentence difficult it is ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alibibrami
Aimussage schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:13:
[...]

Dat is leuk voor power users zoals jij en ik, maar ik vermoed dat de TS niet dergelijk grote ambities heeft.

De tweedehands markt voor GPU's in het midden/hoog segment is momenteel helemaal geschift maar daaronder kan je af en toe voor onder de 100 euro nog een prima kaartje vinden die het een stuk beter doet dan de iGPU van Intel. V&A in de gaten houden voor b.v. een RX 460, GTX960, 770 etc.

In de toekomst kan er dan altijd nog een betere videokaart in gezet worden als het nodig is, maar voor games als fortnite heb je meer dan genoeg aan een wat oudere kaart.
Hmmm daar op voortbordurend..... nog meer tips voor een budget game videaokaart waar ook fifa21 mee gespeeld kan worden:) ???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aimussage
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-03 14:24
alibibrami schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:41:
[...]

Hmmm daar op voortbordurend..... nog meer tips voor een budget game videaokaart waar ook fifa21 mee gespeeld kan worden:) ???
Gezien de voeding van 450watt is een gtx 770 misschien net over het randje qua verbruik bedenk ik me nu. Voor de V&A heb ik snel een lijstje gemaakt, verwacht geen wonderen maar met de gpu's in het filter haal je normaal gesproken wel 60 fps met Fifa op 1080p. Helaas is nu alles wat er staat eigenlijk wat te hoog in prijs of defect, maar regelmatig checken kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alibibrami
Top dankjewel 🙏🏿

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Een nvidia 970/1060 3/6gb of amd 470/480/570/580 4/8gb zal voor de meeste games op 1080p een prima spelervaring geven. Al zul je wel dingen lager moeten zetten om stabiel 60Fps te krijgen. Afhankelijk van het spel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeviginti
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-05 09:02
470 4gb zou inderdaad wel een optie zijn, deze zijn niet zo interessant voor miners, en dus vaak ietsjes minder duur. Weet alleen zo 1..2...3 niet of dit schikt met je power supply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alibibrami
Huh, na bijna een jaar een zeer tevreden zoon valt de computer gisteravond opeens uit. Heb alles nagelopen maar kan niks gek ontdekken. Kan het zijn dat de voeding kapot is?? Hoe kan ik dat makkelijk testen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Videokaart eruit halen en monitor aansluiten op het moederbord. Doe voor de zekerheid ff een BIOS reset door de CMOS batterij er een minuutje uit te halen.

Welke videokaart heb je btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alibibrami
Uszka schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:27:
Videokaart eruit halen en monitor aansluiten op het moederbord. Doe voor de zekerheid ff een BIOS reset door de CMOS batterij er een minuutje uit te halen.

Welke videokaart heb je btw?
Tnx ga ik na de race even uittesten😇 videokaart is MSI1650gtx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alibibrami
Het heeft helaas niet geholpen. Zo dood als een pier. Iemand anders nog een tip??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Hij doet helemaal niks, geen fannetje gaat draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alibibrami
nee helemaal niks nada njente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Test met een andere voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alibibrami
alibibrami schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:21:
Huh, na bijna een jaar een zeer tevreden zoon valt de computer gisteravond opeens uit. Heb alles nagelopen maar kan niks gek ontdekken. Kan het zijn dat de voeding kapot is?? Hoe kan ik dat makkelijk testen??
Retour naar megekko. Conclusie; overleden. Keurig geld teruggestort. Maar nu?? Zelfde voeding terugkopen (Cooler Master MWE Bronze 450 V2 PSU / PC ) of een andere? Zwaardere of wat ook??

Iemand een tip??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Een van deze.

[ Voor 3% gewijzigd door Uszka op 09-01-2022 14:55 ]

Pagina: 1