Members only: Overstap van accountancy naar business control
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Toegevoegd - regio Noord-Brabant.JanHenk schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:52:
Wellicht goed om even te vermelden in welke regio je woont en/of werkt?
Ik ben zelf ook uit de assurance-praktijk afkomstig c.q. gestapt, maar je mogelijke "exit stategie" hangt naar mijn idee ook nogal af van je regio.
Tehh schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:38:
Hoe oud ben je nu, en heb je de opleiding accountancy in deeltijd al afgerond en hoe lang werk je nu bij een van de Big4? Dat kan ik niet helemaal opmaken uit je post.
En hoe lang zit je hier al over te twijfelen? Maanden of langer dan een jaar? In corona tijd zijn veel werkzaamheden niet leuk, en controlewerkzaamheden zijn al helemaal pittig. En waarom denk je aan een controllersfunctie, heb je een beetje beeld van de werkzaamheden van een controller?
Heb je ook een rol als internal audit / internal control overwogen?
JanHenk schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:06:
Als (ervaren) assistent is je functie vooral uitvoerend werk, communicatie met de klant en rapporteren naar je controleleider....
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Livio_Livius schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:58:
RA afmaken. Is altijd nog een betere kwalificatie dan RC...
Dank voor alle reacties, ik neem dit mee.bombadil schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:03:
RA-titel opent elke deur die RC/ CPC/ RO opent en meer...
In het buitenland zegt een RA (CPA) kwalificatie meer dan RC. Beide zijn post master (Msc) dus daarmee gelijk. Wil je een goede controller resp. CFO zijn dan gaat het om andere competenties bijv, team building, communicatie, probleem en oplossingsvermogen, business impact creëren, etc..pointer schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:44:
[...]
[...]
Dank voor alle reacties, ik neem dit mee.
Bij bovenstaande twee reacties vraag ik me af waarop de stelling gebaseerd is dat de RA-titel een betere classificatie is of meer deuren opent.
Als ik zelf de vacatures afstruin zie ik erg vaak juist de voorkeur voor RC-titels voorkomen (meer dan ik had verwacht). Die eis komt vaker voor dan de RA-eis. Ik heb met name gezocht op controllerfuncties en puur uit interesse ook CFO-functies.
Ik kan in ieder geval vanuit die vacatures niet zien dat de RA geprefereerd is boven RA.
Vandaar mijn vraag - ik vind de waarde van de titel natuurlijk van groot belang.
Eigen ervaring in diverse (semi)publieke sectoren (waarbij solliciterende RA`s op controllers- & auditfuncties (makkelijker) werden aangenomen (we hadden meer RA`s als controllers dan RC`s & CPC`s samen, al is de vijver RA`s natuurlijk groter). Ik heb nog nooit meegemaakt dat als er een RA werd gevraagd, dat er een RC werd aangenomen (al zijn die functies vaak specifieker). Nu is dat allicht anders in het bedrijfsleven maar RA is wel weer bekender bij leken dus het hangt er denk ik vanaf waar je solliciteert..pointer schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:44:
Ik kan in ieder geval vanuit die vacatures niet zien dat de RA geprefereerd is boven RA.
[Voor 27% gewijzigd door bombadil op 10-03-2021 20:38]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Meer dan de helft van alle RA's werkt niet op een accountantskantoor maar zijn werkzaam als 'accountants in business'. Het is niet helemaal mijn tak van sport dus over toekomstkansen kan ik niet uit eigen ervaring spreken, maar het feit dat er veel RA's in besturen van ondernemingen belanden van de AEX/Midkap, zegt me wel dat hiermee je kansen aardig goed zijn.pointer schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:44:
[...]
[...]
Dank voor alle reacties, ik neem dit mee.
Bij bovenstaande twee reacties vraag ik me af waarop de stelling gebaseerd is dat de RA-titel een betere classificatie is of meer deuren opent.
(...)
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details