Toon posts:

Slimme Stekker die verbinding verbreekt (relais o.i.d.)?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• michelxl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-03 22:03
Mijn vraag

Is er een Slimme Stekker met relais o.i.d. om het stroom verbinding te verbreken?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik heb nu Klik Uit Klik Aan maar die verbreekt de verbinding niet. Mijn aangesloten LED lampen blijven zwak gloeien, totdat ik de stekker uit het stopcontact trek. Ik wil geen Slimme Stekker die alleen maximaal dimmen doet i.p.v. de verbinding te verbreken.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik wil in een (1) kamer 3 verschillen slimme stekkers tegelijk aan & uit laten gaan met een fysieke schakelaar. Daar zijn voldoende oplossingen voor, onder andere van Hue, Ikea of Eve. Maar ik kan niet vinden of er een Slimme Stekker is die de verbinding echt verbreekt?

Ik hoop dat iemand die wel weet of mij kan vertellen hoe ik dit zelf kan vinden, zonder de spullen eerst te moeten kopen.

Beste antwoord (via michelxl op 21-03-2021 13:46)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Draai de bestaande klik aan klik uit stekker eens om en probeer het dan nog eens.

Mocht dat niet werken: zoek een systeem die dubbelpolig is uitgevoerd. Hierdoor wordt zowel de fase als de nul geschakeld zodat je LED-lamp helemaal geen energie meer krijgt en dus ook niet brandt wanneer die uit staat.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Draai de bestaande klik aan klik uit stekker eens om en probeer het dan nog eens.

Mocht dat niet werken: zoek een systeem die dubbelpolig is uitgevoerd. Hierdoor wordt zowel de fase als de nul geschakeld zodat je LED-lamp helemaal geen energie meer krijgt en dus ook niet brandt wanneer die uit staat.

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb de slimme stekker van Hue en die heeft volgens mij een relais. Hij klikt iig duidelijk bij het schakelen.

• michelxl
@sypie & @RiDo78 Dank jullie wel voor jullie antwoorden! Ik snap dubbelpolig maar het punt is dat ik dat nergens in de beschrijvingen zie staan. Met zoeken heb ik dubbelpolig ook niet gevonden.

Ik heb hetzelfde probleem gevonden toen ik naar de Hue stekker keek:
Hue stekker lekt stroom (knipperende LED's)
Met een oplossing van twee verschillende fabrikanten. Ik heb de goedkopste (Eltako GLE netoverspanningsbeveiliging) besteld en zal later mijn ervaring delen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heb je je bestaande als eens gewoon omgedraaid?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• SjoerdOe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 25-03 10:21
Is een Sonoff basic niet iets?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:38
RiDo78 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:22:
Ik heb de slimme stekker van Hue en die heeft volgens mij een relais. Hij klikt iig duidelijk bij het schakelen.
Check.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:46
Die van KaKu hebben ook een relais, maar die zijn enkelpolig. Wat jij zoekt is een slimme stekker met dubbelpolig relais :).

My favorite programming language is solder.

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:35
De dimmers van KaKu geven wel eens problemen bij Led, al eens een aan/uit stekker van KaKu geprobeerd? Die klikken en geven hier geen problemen met de led kerst lampen.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:53

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Aanname: de lampen zijn ingebouwd.

Waarschijnlijk heb je een lang kabeltracé, waardoor er door capacitieve koppeling een lekstroompje kan lopen of er zit wat stof in een lasdoos.

Zet een (5W?) gloeilamp parallel aan de leds en het gloeien zal weg zijn.

Alternatief: schakel met standaard kaku/smartplug een dubbelpolig relais.

'19 Hyundai Kona EV, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant R290 monoblock

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 21:11
Ik zat met eenzelfde probleem, een Shelly gebruikt en de lekstroom zorgde ervoor dat de ledlampen nog best wat licht gaven. Speciaal hiervoor heeft Shelly de Shelly bypass. Deze direct voor de eerste lamp gezet en probleem was meteen opgelost.
Iedere bypass oplossing zou voor je moeten werken.

• Arctos
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-03 11:29
Ook hier vergelijkbare problemen, specifiek met toepassingen buitenshuis voor tuinverlichting.
Mijn ervaringen:
  • Padverlichting met 6 PL/c lampen, aangesloten op een KaKu ACM-3500-3 -> het ene na het andere voorschakel-apparaat van de PL/c lampen sneuvelt.
  • Diverse 220V LED-tuinspots, aangesloten op de "oude" KaKu buitenstekkers AGDR-3500 -> Lampen gloeien na of knipperen, en sneuvelen uiteindelijk
  • Diverse LED-wandlampen, aangesloten op verschillende Kaku binnenstekkers binnenshuis (oa APA2-2300R, APA3-1500R) -> Lampen gloeien na of knipperen, en sneuvelen uiteindelijk
Recentelijk begonnen met andere slimme buitenstekkers in combinatie met 220V LED tuinspots en een laagspanningssysteem met 24V LED tuinspots met een 24V transformator - alleen nog voorlopige indrukken
  • Osram/LedVance Smart+ buitenstopcontacten -> LED spots knipperen nog na uitschakelen van de slimme stekker (nog niet gesneuveld maar het knipperen stemt me niet hoopvol)
  • Nieuw type KaKu buitenstopcontacten AGC-3500 -> Nog niets vreemds opgemerkt, LED spots knipperen niet na uitschakelen (hoopvol dat dit blijft werken, maar tijd zal het moeten leren)
  • Philips Hue Smartplug voor binnengebruik, alleen even kortstondig gebruikt om buiten te testen icm LED tuinverlichting -> Niets vreemds opgemerkt, LED spots knipperen niet na uitschakelen

[Voor 21% gewijzigd door Arctos op 17-03-2021 16:34]

• michelxl
De (Eltako GLE netoverspanningsbeveiliging) is niets meer dan een weerstand met draadjes in een krimpkous. Werkt wel maar inbouw is lastig, past niet in een standaard randaarde stekker.

Heb Ikea Trådfri gekocht als vervanging, niet duur en werken goed.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee