Toon posts:

2e router snelheid probleem

Pagina: 1
Acties:

• the_ur
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-12-2022
Ik heb een snelheid probleem achter m'n 2e router. Ik heb een poging gedaan me te verdiepen maar geschetste situaties in topics zijn net weer allemaal wat anders. Ik hoop dat ik m.b.v. jullie even op het juiste spoor gezet kan worden.

De situatie
Ik heb een ziggobox (modem router) in de woonkamer direct achter het kastje waar de kabel binnenkomt. Wifi ingesteld en snelheid meer dan prima.
Vanuit de ziggo box heb ik een ehternetkabel naar een andere plek in het huis. Hierachter heb ik een switch waar vanuit 2 kabels naar andere devices gaan (PS4 en PC). Ook hier is de snelheid prima.
Vanuit de switch heb ik een kabel naar m'n (oude) TP-link mode (tl-wr1043nw). Ik heb vanuit de modem een wifi signaal uitgezet met dezelfde SIDD als de woonkamer. De snelheid van dit wifi netwerk is bedroevend laag.

Van mij mag de TP-link vervangen worden voor iets anders. Wat is in deze handig?

Ik hoor graag tips :) .

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:07

lier

MikroTik nerd

Heb je al in de pricewatch gekeken?
https://tweakers.net/modems-en-routers/vergelijken/

En wat zijn je eisen en wat is je budget?
Wil je "echt" een router, of ben je opzoek naar een accesspoint?
https://tweakers.net/access-points/vergelijken/

En Ziggo biedt natuurlijk ook een oplossing hiervoor:
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster
Breezers schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:56:
TP link wegdoen en een access point kopen ?
Moet eerst duidelijk zijn wat de TS ermee wil.

[Voor 39% gewijzigd door lier op 04-03-2021 10:58]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
TP link wegdoen en een access point kopen ?

Bijvoorbeeld:

pricewatch: Ubiquiti UniFi 6 Lite

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:10
Tp link wel ingesteld als acces point? Twee routers in een netwerk is vragen om problemen.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:30
Ik zou een TP-LINK Deco serie nemen, Ziggo modem in bridge mode zetten, 1 Deco unit in Router modus die de WIFI uitzend, IP uitdeelt etc en andere Deco unit(s) in de andere ruimtes (liefst met kabel verbonden via de switch).

Dus wordt het zo iets:

ZIGGO Modem (Bridge mode)
|
Deco in router mode
|
Switch
/ \
Deco Unit 2 Deco unit 3

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eerst eens helder krijgen wat het probleem exact is. Gaat het enkel over WiFi? Of is het bedraad ook slecht achter de TP-Link? (WR1043NW ken ik trouwens niet, zou het misschien de WR1043ND kunnen zijn?)

Pas als het probleem helder is, kunnen we eenduidig antwoord geven op wat het beste is. Grote kans dat de WR1043ND vervangen een onderdeel daarvan is, het is een stuk oud, low-end schroot van 10 jaar terug (werd nog langer verkocht in verschillende hardwarerevisies, maar specs ongewijzigd sinds 2009...). Als het probleem alleen in de WiFi zit, dan komt het hoogstwaarschijnlijk door het feit dat het alleen in de 2.4GHz werkt, wat sowieso traag is en nogal eens flink verstoord. Speelt het ook bedraad, dan kan het komen doordat je het mogelijk als router gebruikt (ipv alleen AP) en de WAN to LAN performance de beperkende factor zijn. Door het goed aan te sluiten als AP (DHCP uit, kabel van beneden in LAN-poort ipv WAN) zou je dat zonder nieuwe hardware kunnen fixen.

Soittakaa Paranoid!

• the_ur
heel wat opties al :-). Ik ga ze even bekijken.

@dion_b : bekabeld werkt alles prima. Ik heb de switch daarom nu ook voor de router gezet. Het probleem zit hem dus in de router. Het is inderdaad de WR1043ND en dat ik die moet vervangen leek me al erg waarschijnlijk en is ook geen probleem.

Vraag is dan dus wat handig is i.p.v. de router. Ik wil op die plek een goed wifi signaal hebben. Het device dat ik daarvoor koop kan dus met een ethernet kabel bediend worden. Omdat de behoefte volgens mij niet heel bijzonder is wil ik liefst niet te diep in de buidel hoeven te tasten.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:07

lier

MikroTik nerd

the_ur schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:20:
Vraag is dan dus wat handig is i.p.v. de router. Ik wil op die plek een goed wifi signaal hebben. Het device dat ik daarvoor koop kan dus met een ethernet kabel bediend worden. Omdat de behoefte volgens mij niet heel bijzonder is wil ik liefst niet te diep in de buidel hoeven te tasten.
Dus je eisen zijn:
  • Wifi
  • ethernet aansluiting
  • laag budget
Heb je al stil gestaan bij:
  • snelheidseisen?
  • 5GHz ondersteuning?
  • (securty) updates
  • ondersteuning voor xWRT?
  • beoordeling in de Pricewatch?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

the_ur schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:20:
heel wat opties al :-). Ik ga ze even bekijken.

@dion_b : bekabeld werkt alles prima. Ik heb de switch daarom nu ook voor de router gezet. Het probleem zit hem dus in de router. Het is inderdaad de WR1043ND en dat ik die moet vervangen leek me al erg waarschijnlijk en is ook geen probleem.
Ik bedoel specifiek bekabeld achter de WR1043D, niet op de switch ervoor. Sluit even iets bekabeld daarop aan.
Je hebt een AP nodig. Die zijn er van EUR 10 - EUR 1000.

*Als* blijkt dat het aan de WiFi ligt is het vervolgens helemaal een afweging tussen eisen en budget. Ook hangt het af van exact nu het probleem is (lage specs? interferentie? teveel demping?).

Dus:
- eerst definitief andere oorzaken dan WiFi uitsluiten
- dan WiFi troubleshooten

Mbt dat laatste: draai alvast op een draadloos op de WR-1043ND aangesloten laptop waar je trage verbinding ervaart het volgende en post uitkomst hier:
code:
1
netsh wlan show interface

[Voor 16% gewijzigd door dion_b op 04-03-2021 13:14]

Soittakaa Paranoid!

• the_ur
[quote]dion_b schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:11:
[...]

Ik bedoel specifiek bekabeld achter de WR1043D, niet op de switch ervoor. Sluit even iets bekabeld daarop aan.
[quote]

Ik heb in eerste instantie de switch achter de router gehad en toen was de snelheid ook beduidend lager.

Hieronder een afdruk van kamer 1 (op ziggobox) en kamer 2 (TP-link)

[Voor 6% gewijzigd door the_ur op 04-03-2021 13:58]

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

the_ur schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:48:
[quote]dion_b schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:11:
[...]

[quote]

Ik heb in eerste instantie de switch achter de router gehad en toen was de snelheid ook beduidend lager.
Dan gaat daar al iets mis en is het probleem niet zuiver WiFi.

Check 1:
- welke snelheid exact?
Check 2:
- hoe heb je de WR1043ND aangesloten richting router beneden? Via een LAN-poort of de WAN-poort?
Hieronder een afdruk van kamer 1 (op ziggobox) en kamer 2 (TP-link)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
OK, wat dit aangeeft:

- je verbindt met een Qualcomm-Atheros QCA9377 (low-end WiFi-ac 1x1) adapter.

- beneden ondersteunt de Ziggo modemrouter WiFi-ac (met hogere specs dan adapter), dus je adapter is de bottleneck. Je verbindt met perfect signaal (100%=-50dBm of beter) en je haalt de hoogst beschikbare link rate (433Mbps). Netto is max 2/3 daarvan haalbaar, dus ~280Mbps. Die bandbreedte deel je met alle andere devices op zelfde (5GHz) kanaal. Je haalt dus ergens tussen de 280Mbps en 0Mbps, waarschijnlijk een stuk dichter bij de 280Mbps.

- boven ondersteunt de WR1043ND hooguit WiFi in de 2.4GHz. Daarbinnen heeft het wel hogere specs dan je adapter, dus dat je in 2.4GHz zit ligt aan oude router, dat je maar 1x1 doet is alsnog schuld van je adapter. Je verbindt ook hier met perfect signaal (100%=-50dBm of beer) en je haalt de hoogst beschikbare link rate. Sterker nog, je haalt een te hoge - 150Mbps impliceert een 40MHz-brede kanaal, terwijl je in 2.4GHz best in 20MHz werkt. Dan zou je op 72Mbps uitkomen. Waarom is dat beter? Omdat je met 20MHz 3dB extra signaal hebt (meer dekking) en je 3dB minder last hebt van interferentie. Maar... ik zie hier geen indicatie van interferentie of te weinig dekking. Je komt blijkbaar goed weg met 40MHz kanaalbreedte. Enfin, 150Mbps link rate is max 100Mbps netto, die deel je weer met alle andere apparaten in dat kanaal, dus ook hier 0-100Mbps, waarschijnlijk dichter bij de 100Mbps.

Hamvraag dus: wat haal je via WiFi boven - evenveel als je bedraad op de WR1043ND haalt, of significant lager? En wat verwacht je te halen?

Soittakaa Paranoid!

• the_ur
dion_b schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:49:
[...]
Check 2:
- hoe heb je de WR1043ND aangesloten richting router beneden? Via een LAN-poort of de WAN-poort?
Via de LAN-poort.

Ik heb het idee dat het WiFi signaal niet automatisch overspringt. Eerste test had ik maar 23%.

Ik heb even getest (ziggo speedtest) met een Ipad en met dezelfde laptop:
woonkamer (kamer 1)
ipad: 107.6 Mbps
laptop: 44.5

speelkamer (kamer 2)
ipad: 49.9 (met network analyzer 5.50Mpbs|0.70 MBs
laptop: 56.8
pc bekabeld: 91 (Realtek PCIe)

[/quote]
Hamvraag dus: wat haal je via WiFi boven - evenveel als je bedraad op de WR1043ND haalt, of significant lager? En wat verwacht je te halen?
[/quote]

Ik heb geen verwachting van hoeveel snelheid apart maar heb graag dat het werkt en stabiel is. Ik zit in kamer 2 vaak te videobellen en dan heb ik vrij vaak problemen met de verbinding en moet ik over op 4G.

• the_ur
lier schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:05:
[...]

Dus je eisen zijn:
  • Wifi
  • ethernet aansluiting
  • laag budget
Heb je al stil gestaan bij:
  • snelheidseisen?
  • 5GHz ondersteuning?
  • (securty) updates
  • ondersteuning voor xWRT?
  • beoordeling in de Pricewatch?
Die ethernet aansluiting is geen eis maar ik heb dus een kabel liggen vanuit de ziggobox die ik zo in een nieuw device kan pluggen(ik was in de veronderstelling dat dat de keuze wel eens makkelijker kon maken). Ik weet wel e.e.a. van dit onderwerp en hardware, maar schijnbaar net te weinig om te bepalen wat ik exact wil en nodig heb :) .
- snelheidseisen: dat de wifi werkbaar is voor bijv. videobellen. Verder niks geks (ik heb een 250Bbit abonnement).
- beoordeling in pricewatch kan wel erg handig zijn. Ook qua configureergemak etc.
- die andere onderdelen die je noemt eigenlijk nog niet echt bij stil gestaan 8)

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

the_ur schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:58:
[...]

Via de LAN-poort.

Ik heb het idee dat het WiFi signaal niet automatisch overspringt. Eerste test had ik maar 23%.
Dan was het handig geweest die te posten, want er is met wat je hier wel postte niets mis.
Ik heb even getest (ziggo speedtest) met een Ipad en met dezelfde laptop:
woonkamer (kamer 1)
ipad: 107.6 Mbps
laptop: 44.5

speelkamer (kamer 2)
ipad: 49.9 (met network analyzer 5.50Mpbs|0.70 MBs
laptop: 56.8
pc bekabeld: 91 (Realtek PCIe)
Dit lijkt juist aan te geven dat het (muv uitschieter naar boven van de iPad) niet uitmaakt met de WiFi, iig qua snelheid - en dat er iets niet fris is met de bedrade verbinding (100Mbps switch toevallig? of oude Cat5(non-e) kabels?)
[...]

Ik heb geen verwachting van hoeveel snelheid apart maar heb graag dat het werkt en stabiel is. Ik zit in kamer 2 vaak te videobellen en dan heb ik vrij vaak problemen met de verbinding en moet ik over op 4G.
Dat er end-to-end iets niet lekker gaat is duidelijk, maar wat je hier post wijst niet direct op WiFi of trouwens op enig snelheidsprobleem dat voor merkbare issues zou zorgen. Feit dat je ook nog de WR1043ND via LAN poort aansluit, sluit NAT-achter-NAT perikelen uit.

Volgende stappen:
- draai nog eens netsh wlan show interface op moment dat je problemen + omschakeling naar 4G constateert
- probeer laptop boven tijdelijk bedraad op WR1043ND aan te sluiten, kijk of je dan wel stabiel kunt videobellen.

Soittakaa Paranoid!

• the_ur
dion_b schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:19:
[...]

Dan was het handig geweest die te posten, want er is met wat je hier wel postte niets mis.

Dit lijkt juist aan te geven dat het (muv uitschieter naar boven van de iPad) niet uitmaakt met de WiFi, iig qua snelheid - en dat er iets niet fris is met de bedrade verbinding (100Mbps switch toevallig? of oude Cat5(non-e) kabels?)

De bekabeling is inderdaad niet de nieuwste. Lijkt me een verklaring voor snelheid maar niet voor instabiliteit. Als ik hier gewoon minimaal 50Mbps tot 100 haal zijn er geen problemen.
[...]

Volgende stappen:
- draai nog eens netsh wlan show interface op moment dat je problemen + omschakeling naar 4G constateert
ga ik proberen.
- probeer laptop boven tijdelijk bedraad op WR1043ND aan te sluiten, kijk of je dan wel stabiel kunt videobellen.
Ik ervaar daar juist de problemen met de ipad. De laptop gebruik ik niet vaak maar kan ik wel eens kabeltje aanhangen idd.
Wat ik me nu bedenk, en wat ik nog niet gemeld heb, is de situatie nog voor m'n beschreven situatie. Ik had in eerste instantie de ziggobox op een WR1043ND dan daar vanuit bekabeld naar een 2e WR1043ND en daar vanuit dan WiFi en 2 ethernet verbindingen.
Toen was ook het bekabelde stuk traag. Haalde ik de WR1043ND achter de ziggobox weg (en gebruikte ik geen WR1043ND meer) niet meer. Vandaar dat ik er vanuit ging dat de WR1043ND in deze de vertragende/instabiele factor was.

Zou het device in mijn situatie normaal gesproken altijd vanzelf het sterkste signaal (van de 2 SIDD's) moeten kiezen? En zit daar evt een vertraging op?

Bedankt alvast voor alle moeite. Ik heb alweer e.e.a. bijgeleerd vandaag :)

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

the_ur schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:33:
[...]

Wat ik me nu bedenk, en wat ik nog niet gemeld heb, is de situatie nog voor m'n beschreven situatie. Ik had in eerste instantie de ziggobox op een WR1043ND dan daar vanuit bekabeld naar een 2e WR1043ND en daar vanuit dan WiFi en 2 ethernet verbindingen.
Toen was ook het bekabelde stuk traag. Haalde ik de WR1043ND achter de ziggobox weg (en gebruikte ik geen WR1043ND meer) niet meer. Vandaar dat ik er vanuit ging dat de WR1043ND in deze de vertragende/instabiele factor was.
Dat zou kunnen, maar wederom, traagste snelheid hier is nog steeds 10x hoger dan wat nodig is voor beeldbellen, dus ik ben nog niet overtuigd dat je een snelheidsprobleem hebt.
Zou het device in mijn situatie normaal gesproken altijd vanzelf het sterkste signaal (van de 2 SIDD's) moeten kiezen? En zit daar evt een vertraging op?
Ieder apparaat bepaalt zelf of en zo ja hoe en wanneer het roamt. Apple heeft een uitgebreid document online dat in detail beschrijft wanneer iDevices roamen. Bij PCs hangt het af van de drivers van je netwerkkaart. Ik ken geen dergelijk document van Qualcomm, maar het zal erg vergelijkbaar zijn.

Lang verhaal kort:

Vereisten om te roamen:
- SSID zelfde (check)
- wachtwoord zelfde (neem aan van wel...)
- security zelfde (check)
- encryption zelfde (check)
- zelfde IP subnet (als je via LAN aangesloten bent op de WR1043ND: check)

Als dat op orde is, zal een enigszins moderne client onder bepaald signaalniveau gaan zoeken naar een betere verbinding en als het er eentje vindt, onder een nog lagere daadwerkelijk roamen. Bij terugroamen naar vorige AP zit meestal een hogere drempel (lager niveau) om ping-pong effecten tegen te gaan.

Soittakaa Paranoid!

• the_ur
Dus de router is weliswaar verouderd maar zal voor mijn behoefte dus voldoende snelheid moeten geven.

Is er iets van een tool dat ik gedurende de dag eens de laptop kan laten staan en dat m'n verbinding gemonitord wordt? Of lukt dat ook met bijv. taakbeheer.

Wat me verder nog opviel was het verschil in snelheid op de ipad tussen de ziggo speedtest en de network analyzer app.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

the_ur schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:48:
Dus de router is weliswaar verouderd maar zal voor mijn behoefte dus voldoende snelheid moeten geven.
Ja. Voor beeldbellen heb je ongeveer 5Mbps nodig. Ik raad altijd aan om minstens 100% buffer bovenop je minimum te nemen (want WiFi is veranderlijk en het gaat om je minimum, niet gemiddelde bandbreedte), maar dan nog hebben we het over 10Mbps. Dus dat je 50Mbps haalt is niet oorzaak van het probleem.
Is er iets van een tool dat ik gedurende de dag eens de laptop kan laten staan en dat m'n verbinding gemonitord wordt? Of lukt dat ook met bijv. taakbeheer.
Lastig. Er zijn verschillende tools voor verschillende domeinen (Ethernet, WiFi etc), maar meestal bewaren ze alleen genoeg informatie om te zeggen *dat* iets mis wat (hoge ping, packetloss etc), maar niet genoeg om te zeggen *wat*. Dat het niet optimaal is heb je zelf natuurlijk ook al door als de verbinding hapert.

Zonder enorme monitoringsystemen op te zetten denk ik dat je het best je beeldbellen zelf als alert kunt gebruiken en zodra het begint te haperen weer testen:
- netsh wlan show interface (hoe is het op exact dat moment?)
- dan een Ziggo speedtest draaien
- tracert naar het adres waar je mee belt

Edit:
Nu ik erbij stil sta een mogelijke oorzaak: de oude router valt af en toe uit (mogelijk door brakke voeding), het goede signaal boven valt weg en je valt dan terug op het (te zwakke) signaal vanuit beneden. Dat zie je terug in de netsh wlan show interface (je zit ineens weer op BSSID vvan beneden met zeer lage signaalsterkte). Waarschijnlijk zie je dan ook de LEDs uitgaan op het apparaatn en/of ongebruikelijk knipperen. Als dat aan de orde is: schroot boven vervangen. Goedkoopste goede optie tot kort was de AP die Ziggo voor EUR 60 verkocht ("Wifibooster via een Interletkabel"). Daar zijn ze mee gestopt, maar je vindt ze nog volop op Marktplaats.
Wat me verder nog opviel was het verschil in snelheid op de ipad tussen de ziggo speedtest en de network analyzer app.
Dat verschil kan meerdere oorzaken hebben. Belangrijkste:

- server staat ergens anders.
Ziggo's servers staan in hun netwerk. Dus je zit dichtbij en met een goede verbinding. Het is een erg goede maat voor hoe je individuele huisaansluiting werkt, maar zegt niet noodzakelijkerwijs iets over de verbinding naar een bepaalde plek buiten dat netwerk. Ik weet niet waar de servers van Network Analyzer staan, maar waarschijnlijk niet binnen Ziggo's netwerk. Als ze aan de andere kant van de wereld staan heeft dat grote impact op bandbreedte (die deels gekoppeld is aan latency). Staan ze daarentegen ergens anders in NL dan zou het niet veel moeten uitmaken. Kijk om dit uit te sluiten naar het IP-adres van de server en zoek op via GeoIP waar dat zou moeten zitten. Een tracert erheen zou ook verhelderend kunnen zijn.
- 1 TCP stream vs meerdere. Om een breedbandverbinding goed te benutten moet je meerdere datastromen tegelijk erover sturen. Dat doet de Ziggo speedtest alvast. Ik weet niet meer exact hoeveel, maar het zijn er meerdere. Een enkele stream is sterk onderhevig aan omstandigheden onderweg en zal vaak een stuk minder prestren. Mogelijk gebruikt Network Analyzer dat. Vrijwel iedere moderne toepassing op het web (waaronder beeldbellen) gebruikt meerdere, dus dat is alvast de betere maat voor prestaties.

Soittakaa Paranoid!

• the_ur
Dank voor de uitgebreide antwoorden.

Net de AP van Ziggo gekocht via MP voor 20,-. Proberen waard :-).

Wordt wellicht vervolgd..........

• the_ur
Ik heb de AP inmiddels in m'n bezit. Hij is door de vorige eigenaar naar de orginiele firmware gezet.

Probleem nu is dat ik niet kan inloggen op de TP-link. Ik weet niet hoe ik hem moet benaderen. Ondertussen al heel wat dingen opgezocht maar kom er zo gauw niet uit.

Hoe kom ik achter het ip adres van dat ding? Ik kom alleen in m'n connectbox. Voordat ik de connectbox had en dus alleen een modem kon ik rechtstreeks op het modem pluggen.

Tips? Ik wil de DHCP, SIDD en wachtwoord aanpassen.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
the_ur schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:41:
Ik heb de AP inmiddels in m'n bezit. Hij is door de vorige eigenaar naar de orginiele firmware gezet.

Probleem nu is dat ik niet kan inloggen op de TP-link. Ik weet niet hoe ik hem moet benaderen. Ondertussen al heel wat dingen opgezocht maar kom er zo gauw niet uit.

Hoe kom ik achter het ip adres van dat ding? Ik kom alleen in m'n connectbox. Voordat ik de connectbox had en dus alleen een modem kon ik rechtstreeks op het modem pluggen.

Tips? Ik wil de DHCP, SIDD en wachtwoord aanpassen.
Als het die oude Ziggo Archer C7 variant is, dan is het al een beetje zonde van het geld (was nieuw iets van 5 tientjes) en kon je eenvoudig flashen naar de TP-link firmware of Open WRT of DD WRT maar niet weer naar de Ziggo firmware. Tevens is dan ook ook de default IP adres van het webadres dus aangepast.

Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• the_ur
Inloggen op de AP via een laptop met ethernet was de oplossing. Alles ingesteld, tot nu toe loopt alles prima.
Tzt keertje kabels vervangen lijkt me niet verkeerd :-).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee