Toon posts:

Fijnstof meters (zelf meten luchtkwaliteit)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• amarkest
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-05 20:27
Gizz schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:57:
@mrmrmr net als bij veel goedkope fijnstofsensoren is de meting van PM2,5 best okay, PM10 een stuk minder. Zie ook Sensoren voor fijnstof (PM2,5/PM10)
RIVM laat daarom sinds 1-4-2019 op haar samenmetenportal ook de gekalibreerde waarden zien.

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb de topic start aangepast.

Op 22 september 2021 heeft de World Health Organization (WHO) nieuwe advieswaarden voor de luchtkwaliteit uitgebracht. De advieswaarden zijn flink naar beneden bijgesteld ten opzicht van de advieswaarden uit 2005.

De huidige grenswaarde, de advieswaarde 2005 en de nieuwe advieswaarde voor de jaargemiddelde concentratie NO2 en fijnstof PM10 en PM2,5
Stof GrenswaardeAdvieswaarde 2005WHO advieswaarde 2021
NO240 µg/m340 µg/m310 µg/m3
PM1040 µg/m320 µg/m315 µg/m3
PM2,525 µg/m310 µg/m35 µg/m3

Het maximale 24-uursgemiddelde dat 3 à 4x per jaar mag voorkomen is 15 µg/m3 voor PM2.5 en 45 µg/m3 voor PM10.

Deze waarden van de WHO zijn dus veel strenger dan de Europese grenswaarden voor luchtkwaliteit.

Toegevoegde Links:
Onderzoek luchtkwaliteit en gezondheid in Brabant 2022 Rapport
Natuur en milieu Heusden luchtkwaliteit

Particuliere fijnstofsensor: verhaal van de lange adem
Welke schadelijke stoffen er in onze lucht zitten
hoe je die kunt meten en wereldkundig maken
De gevolgen van een slechte luchtkwaliteit op jouw gezondheid
Overlast melden (deze melding gaat ook naar jouw gemeente)

[192.168.178.213/values] Verander IP adres naar eigen lokaal IP adres van jouw eigen sensor, werkt alleen wanneer je op jouw thuiswifi zit.

[https://api-rrd.madavi.de/grafana/d/GUaL5aZMz/pm-sensors?var-chipID=esp8266-11885800&orgId=1]
Mijn sensor: esp8266-11885800, vul je eigen ID in, die je met de vorige link kunt vinden.
Madavi grafana eigen waardes met grafieken per dag/dagen/weken/jaar/voortschrijdend gemiddelde

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:05

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@ZuinigeRijder volgens mij zijn de uiteindelijk gewenste waardes nog lager. Je noemt nu interim doel 4 uit de tabel die ik in 2021 deelde. Het uiteindelijk doel staat volgens mij helemaal rechts.

Ook goed om te noemen dat deze waardes de jaargemiddelden zijn. Daarvoor geldt 5ppm voor PM2.5. Het maximale 24-uursgemiddelde dat 3 á 4x per jaar mag voorkomen is 15ppm PM2.5.

edit: verkeerd gelezen, je hebt al de uiteindelijke waardes. Dacht dat PM2.5 bovenaan stond met 10 PPM :P

[Voor 10% gewijzigd door Gizz op 30-03-2023 10:10]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• ZuinigeRijder
  • Niet online
@Gizz Bedankt, ik heb toegevoegd:
Het maximale 24-uursgemiddelde dat 3 à 4x per jaar mag voorkomen is 15 µg/m3 voor PM2.5 en 45 µg/m3 voor PM10.

• frankb
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 20:10
Bedankt voor de updates.
@ZuinigeRijder : mag je wel de foto van Peter hier plaatsen?

• ZuinigeRijder
  • Niet online
frankb schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:50:
Bedankt voor de updates.
@ZuinigeRijder : mag je wel de foto van Peter hier plaatsen?
Foto staat gewoon in Brabants Dagblad, of mag dat ook niet gelinked worden :9

Particuliere fijnstofsensor: verhaal van de lange adem

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Dalende trend van 2013 tot 2020 van de jaargemiddelde fijnstofconcentratie en stikstofconcentratie:

• ZuinigeRijder
  • Niet online
En hier plaatjes van 2019, bron.

Noord-Brabant:

• Niels001
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-05 23:44
En heb je een keuze gemaakt en zoja, hoe bevalt die?
Racing_Reporter schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 00:47:
Interessant topic! Ik moet toegeven dat het steeds harder jeukt om in verschillende omgevingen iets te gaan meten. Onder meer een moeder en een tante die geen afstand kunnen doen van hun sigaretten, ennn mijn eigen huisje waar ventilatie ook wel een mooi doel is maar ik zeker wat in wil optimaliseren, en op welke momenten :)

Op volgorde van belangrijkheid:
(- CO2)
- VOC
- PM
- luchtvochtigheid
- temperatuur

In hoeverre overschat ik bepaalde eigenschappen voor binnenshuis? Ik zie dat eigenlijk een goede combinatie dan de Huma Hi 150 op zou leveren, en als ik CO2 zou inleveren, dan komen de Eve Room en Temtop P10 in beeld. Maja, zonder ventilatie loopt CO2 op, en dat is juist wat ik wil weten so I'm afraid I will have to shell some more dinero! >:)

• Niels001
Sorry voor de noob vraag, heb al heel wat uurtjes zitten lezen over filters, houtkachels etc.
Maar als ik zelf de luchtkwalteit wil gaan meten, hoeveel meerwaarde heeft een meter van rond de 200 euro ten opzichte van een zelfbouw meter rond de 60 euro?

Ik snap dat deze van 1200 euro een stuk nauwkeuriger is dan 1 van 200 euro, CEM DT-9881 https://www.itecluchtrein...m-6-kanaals-fijnstofmeter

Maar van deze welke is dan een goede optie, of is het bijna allemaal hetzelfde? Zijn er bepaalde sensors die er uitspringen in de meters onder de 250 euro? Zijn er mensen met ervaringen van onderstaande meters?

Een fijnstof meter van 225, euro https://www.fijnstofmeter.com/BigDisplay.html
Een Cubic pro CO2 en Fijnstof meter 190 euro https://www.airmex.nl/cat...-het-display/category/40/

Een Temptop model, bijvoorbeeld deze M1000 van 144 euro of de P600 of ander goedkooper model https://www.amazon.nl/Tem...id=1680638685&sr=8-5&th=1

Tenopzichte van een simpel uitziende Luchtwachters Delft Maak-zelf-een-fijnstofmeter-workshop-kit https://www.tinytronics.n...ijnstofmeter-workshop-kit
of Sensor.community KIT (SDS011/BME280) die beide onder de 60 euro kosten? https://nettigo.eu/produc...age-harness-cable-edition

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Niels001 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:28:
Sorry voor de noob vraag, heb al heel wat uurtjes zitten lezen over filters, houtkachels etc.
Maar als ik zelf de luchtkwalteit wil gaan meten, hoeveel meerwaarde heeft een meter van rond de 200 euro ten opzichte van een zelfbouw meter rond de 60 euro?
Tja, houtstook/houtrook is gewoon moeilijk te meten, ook met een meter van 1200 euro. Zie dit rapport van TNO uit 2020.

Hier enkele quotes, maar lees het hele rapport, omdat anders de quotes uit het verband gerukt worden.
Omdat fijnstof goed gerelateerd is aan de aanwezigheid van houtrook, is de concentratie omgerekend naar een (lopend) uurgemiddelde. Dit resulteert in een uurgemiddelde verhoging van 7 tot 9 microgram fijnstof/m3 ten opzichte van de achtergrondconcentratie (dit is bepaald door de maximum concentratie te corrigeren voor de achtergrondconcentratie). In de rookpluim op 10 meter afstand is fijnstof gedurende de gehele stooktijd wel gedetecteerd
In de zoektocht naar meetmethoden voor handhaving is het belangrijk als ook op grotere afstand de immissie geëvalueerd kan worden en succesvol gerelateerd kan worden aan een emitterende bron. De mobiele metingen bij dit experiment laten zien dat die evaluatie moeilijk is bij een windsnelheid van ca 5 m/s. De concentratie schaalt ruwweg met de inverse van de windsnelheid. Bij een lagere windsnelheid is de concentratie hoger, waardoor de overlast naar verwachting toeneemt. Naast de windsnelheid zijn ook de afstand en hoogte van de positie van de gehinderde, ten opzichte van de houtrookbron, van invloed op de blootstelling
Dus op een afstand van 10 meter en goede windrichting/snelheid is een verhoging te meten met een PM2.5 sensor. Maar of dat komt door houtrook of iets anders is niet te detecteren. Op langere afstanden is het heel moeilijk te detecteren.

Ervaringen met mijn fijnstofmeter laat zien dat houtstook inderdaad heel moeilijk laat detecteren, alleen bij stookalert omstandigheden. Toevallig wel in het weekend heel even een piek en daar een melding van gemaakt.
Zaterdag 1 april was het alweer zover, overlast doordat aan de overkant van de straat (de oneven nummers, meerdere huizen) hout gestookt werd. Dit was rond 18:15 en bij het uitlaten van de honden om 22:00 uur was de stank nog steeds overduidelijk aanwezig. Ik moest het toiletraampje dicht doen en ook de ventilatie aan de voorkant. Afgelopen winter was dit ook vaak raak, door de hoge gasprijzen gaat men juist nog meer stoken, terwijl we weten dat dit niet gezond is. Hoopte dat met de hogere temperaturen we hier vanaf waren, maar nee.

Mijn fijnstofmeter buiten sloeg om 18:30 uit met 36.4 µg/m3 PM2.5 en 60.8 µg/m3 PM10. Ondanks dat het om 22:00 nog steeds stonk, gaf de fijnstofmeter jammer genoeg deze houtstokers niet aan.

Vrijdag 31 maart om 20:30 hadden we ook al een nog hogere piek PM10, met 28.9 µg/m3 PM2.5 en 91.6 µg/m3 PM10.

Helaas moeten we vaker de ventilatie aan de voorkant dichtdoen en moeten we 's avonds met de honden uitlaten door deze ongezonde lucht.

• Niels001
Dank voor je antwoord, mijn vraag was hoofdzakelijk wat een goede meter is voor binnen, dus om gewoon de luchtkwaliteit in de gaten te houden.
Is er een heel groot verschil tussen de meters in verschillende prijsklassen en zijn er speciafiele sensors die je het liefst in je meter wil hebben.
In vergelijking met telefoons, als er een nieuwe snapdragon chip uit zit, zit die in verschillende modellen, dus mijn vraag is vooral, wie heeft er ervaring met verschillende meters en zit daar veel verschil in.
Welke is een goede optie?
ZuinigeRijder schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:52:
[...]

Tja, houtstook/houtrook is gewoon moeilijk te meten, ook met een meter van 1200 euro. Zie dit rapport van TNO uit 2020.

Hier enkele quotes, maar lees het hele rapport, omdat anders de quotes uit het verband gerukt worden.

[...]

[...]

Dus op een afstand van 10 meter en goede windrichting/snelheid is een verhoging te meten met een PM2.5 sensor. Maar of dat komt door houtrook of iets anders is niet te detecteren. Op langere afstanden is het heel moeilijk te detecteren.

Ervaringen met mijn fijnstofmeter laat zien dat houtstook inderdaad heel moeilijk laat detecteren, alleen bij stookalert omstandigheden. Toevallig wel in het weekend heel even een piek en daar een melding van gemaakt.

[...]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@ZuinigeRijder

Het zijn precies de grote steden die de meeste NO2 hebben.

Bij PM2.5 ziet het beeld er anders uit. Eindhoven lijkt een grote bron te zijn. Aangezien de heersende windrichting zuid is, gaat die lucht naar noord, wat ook als zodanig toont op de kaart.

Eindhoven (235k inwoners) heeft veel bebouwing uit de eerste 65 jaar van de 20e eeuw. Het zou met niet verbazen als daar veel hout gestookt wordt. Stookolie misschien ook wel. In België is deze brandstof (mazout) minder duur dan in Nederland en het ligt niet ver van de grens. In België gebruiken ze ook kerosine (petroleum) als brandstof. Dat kan ook walmen afgeven.

Ik heb een pm2.5 fijnstofmeter in een HEPA luchtreinigingsapparaat van Philips die aangeeft op een numeriek 3 cijfer-display (zonder vermelding van eenheid) en met kleuren (blauw-paars-rood).

Overigens vind ik het HEPA luchtreinigingsapparaat van Coway (Airmega Jet AP-1220B) superieur in filteren. Het is zeer krachtig en het heeft een stabiele metalen ventilator. Het heeft een kleurcodering van verontreiniging (blauw-groen-geel-rood). Het merk komt uit Taiwan en ze hebben met Philips samengewerkt. Ik acht de kwaliteit van deze Coway uitstekend.

Het is wel iets minder geschikt voor de slaapkamer. De lagering van de Philips is lang niet zo goed en de resultaten ook niet. In de praktijk zijn de hoge standen onbruikbaar omdat het apparaat dan gaat trillen.

De filters van de Coway ruiken in het begin chemisch. Dat gaat uiteindelijk wel weg als je in het begin de filter met frisse buitenlucht laat draaien (zet hem bv. buiten neer). Het is toch de moeite waard door de betere filtering en de krachtige werking. De filters passen strak in de behuizing.

Het wordt verkocht door Coway zelf in Nederland. Zo nu en dan is er een aanbieding.

Helaas is het effect op geur niet zo sterk bij beide luchtreinigers. Ik zou zeggen dat de Coway het op dat punt merkbaar beter doet dan de Philips.

Als je een wartemterugwin (wtw) installatie hebt: daar kun je vaak F7 filters in toepassen, wat onder andere roetdeeljes opneemt. Bij Zehnder passen de F7 filters voor ComfoAir ook in de goedkoopste, al staat dat niet in de documentatie. De prijs maakt nauwelijks verschil. Je kunt duidelijk zien dat de filter werkt omdat ze zwart worden. Roetdeeltjes neem ik aan.

Bij ventileren gaat de Coway vaak op geel en de Philips gaat in 2 cijfers. Het hoogste wat ik gezien heb door lucht van buiten is boven de 50. De Coway kan ook reageren op aanwezig stof op de vloer. De Philips lijkt daar wat minder last van te hebben.

Hopelijk helpt dit iemand. Ik zou niet passief blijven en de lucht voor de gezondheid van jezelf of gezin filteren op deeltjes. HEPA indien mogelijk en F7 is het minimum, ook al ruik je geen houtrook, er zijn nog andere bronnen van fijnstof zoals verkeer (deeltjes roet, autobanden) en stooklucht waar de geur vanaf is.

TLDR; goede pm2.5 meter in de Philips, betere filter en kwaliteit van de Coway.

@Niels001 Vergeet ook niet een CO2 meter aan te schaffen. Die heb je nodig voor ventileren. Ik heb deze.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:05

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Niels001 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:27:
Dank voor je antwoord, mijn vraag was hoofdzakelijk wat een goede meter is voor binnen, dus om gewoon de luchtkwaliteit in de gaten te houden.
Hier zijn een aantal sensoren vergeleken :)
En op deze Engelstalige site staan nog veel meer tests.

[Voor 11% gewijzigd door Gizz op 05-04-2023 13:35]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Niels001
Dank je voor je nuttige bijdrage, ik heb deze gelijk gebookmarkt, 130 euro voor een CO2 meter is niet weinig, maar de specs zien er idd goed uit

Waarom heb je niet gekozen voor een combi oplossing zoals:
225, euro https://www.fijnstofmeter.com/BigDisplay.html
Een Cubic pro CO2 en Fijnstof meter 190 euro https://www.airmex.nl/cat...-het-display/category/40/

Een Temptop model, bijvoorbeeld deze M1000 van 144 euro of de P600 https://www.amazon.nl/Tem...id=1680638685&sr=8-5&th=1

Wat voor meter heb jij dan voor om fijnstof te meten en waarom?
mrmrmr schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:31:
@ZuinigeRijder

Het zijn precies de grote steden die de meeste NO2 hebben.

Bij PM2.5 ziet het beeld er anders uit. Eindhoven lijkt een grote bron te zijn. Aangezien de heersende windrichting zuid is, gaat die lucht naar noord, wat ook als zodanig toont op de kaart.

Eindhoven (235k inwoners) heeft veel bebouwing uit de eerste 65 jaar van de 20e eeuw. Het zou met niet verbazen als daar veel hout gestookt wordt. Stookolie misschien ook wel. In België is deze brandstof (mazout) minder duur dan in Nederland en het ligt niet ver van de grens. In België gebruiken ze ook kerosine (petroleum) als brandstof. Dat kan ook walmen afgeven.

Ik heb een pm2.5 fijnstofmeter in een HEPA luchtreinigingsapparaat van Philips die aangeeft op een numeriek 3 cijfer-display (zonder vermelding van eenheid) en met kleuren (blauw-paars-rood).

Overigens vind ik het HEPA luchtreinigingsapparaat van Coway (Airmega Jet AP-1220B) superieur in filteren. Het is zeer krachtig en het heeft een stabiele metalen ventilator. Het heeft een kleurcodering van verontreiniging (blauw-groen-geel-rood). Het merk komt uit Taiwan en ze hebben met Philips samengewerkt. Ik acht de kwaliteit van deze Coway uitstekend.

Het is wel iets minder geschikt voor de slaapkamer. De lagering van de Philips is lang niet zo goed en de resultaten ook niet. In de praktijk zijn de hoge standen onbruikbaar omdat het apparaat dan gaat trillen.

De filters van de Coway ruiken in het begin chemisch. Dat gaat uiteindelijk wel weg als je in het begin de filter met frisse buitenlucht laat draaien (zet hem bv. buiten neer). Het is toch de moeite waard door de betere filtering en de krachtige werking. De filters passen strak in de behuizing.

Het wordt verkocht door Coway zelf in Nederland. Zo nu en dan is er een aanbieding.

Helaas is het effect op geur niet zo sterk bij beide luchtreinigers. Ik zou zeggen dat de Coway het op dat punt merkbaar beter doet dan de Philips.

Als je een wartemterugwin (wtw) installatie hebt: daar kun je vaak F7 filters in toepassen, wat onder andere roetdeeljes opneemt. Bij Zehnder passen de F7 filters voor ComfoAir ook in de goedkoopste, al staat dat niet in de documentatie. De prijs maakt nauwelijks verschil. Je kunt duidelijk zien dat de filter werkt omdat ze zwart worden. Roetdeeltjes neem ik aan.

Bij ventileren gaat de Coway vaak op geel en de Philips gaat in 2 cijfers. Het hoogste wat ik gezien heb door lucht van buiten is boven de 50. De Coway kan ook reageren op aanwezig stof op de vloer. De Philips lijkt daar wat minder last van te hebben.

Hopelijk helpt dit iemand. Ik zou niet passief blijven en de lucht voor de gezondheid van jezelf of gezin filteren op deeltjes. HEPA indien mogelijk en F7 is het minimum, ook al ruik je geen houtrook, er zijn nog andere bronnen van fijnstof zoals verkeer (deeltjes roet, autobanden) en stooklucht waar de geur vanaf is.

TLDR; goede pm2.5 meter in de Philips, betere filter en kwaliteit van de Coway.

@Niels001 Vergeet ook niet een CO2 meter aan te schaffen. Die heb je nodig voor ventileren. Ik heb deze.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@Niels001 Ik had al een PM2.5 meter geintegreerd in de Philips luchtreiniger. Daarom heb ik geen andere gekocht.

Subjectief denk ik dat die goed werkt, ik heb er geruime tijd dagelijkse ervaring mee. Ik vergelijk het met mijn eigen waarneming via de luchtwegen. Door alleen de lucht te snuiven weet ik inmiddels vaak al wel of die PM2.5 zal bevatten of niet voordat ik op de meter van Philips kijk. Ik ventileer op momenten dat houtstook uren geleden is opgehouden. De geur is dan grotendeels weg, maar ik kan inmiddels vaak wel inschatten of de lucht PM2.5 "vies" is of niet.

Het is voor grotere stofdeeltjes te zien aan stof in de buitenlucht, 's nachts met een klein LED zaklampje.

Veel sites rapporteren een relatie tussen de hoeveelheid PM10 en PM2.5. Sommige (misschien wel veel) meters meten alleen een van beide. De andere waarde wordt berekend.

De afwijkingen die tests beschrijven van relatief goedkope meters zijn nogal groot. Ik denk niet dat een goedkope meter heel nauwkeurig kan meten, maar misschien hoeft dat ook niet. Bij CO2 vind ik nauwkeurigheid wat belangrijker omdat ik wil kunnen zien of het op buitenlucht niveau (rond 410) is of niet.

PM2.5 reduceert met de luchtreiniger tot 1 of de beste kleurcode. Althans voor zover de ingebouwde meter dat meet. De Coway geeft aan dat de door de Philips gereinigde lucht schoon is en vice versa.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou kijken of je de Awair kan vinden voor 100 euro. Is ook een combimeter. Ik had hem gekocht voor de CO2 meting, maar hij doet ook temperatuur, vochtigheid, voc en PM 2,5 fijnstof. Op sommige amazons (ik heb hem besteld bij amazon duitsland, maar ik dacht gelezen te hebben dat je de korting nu krijgt bij amazon italie) staat hij voor 150 euro met een korting erbij die je aan kan klikken van 50 euro (hij heeft ook een eigen topic dacht ik). edit: ah, dit topic bedoelde ik _Richie_ in "Awair element en andere CO2 meter kortingscodes"

Fijnstof kun je inderdaad iets zien stijgen door houtstook van buiten, in Belgie waar ik woon wordt dat ook nog veel gedaan, en stookolie ook nog, maar bij mij stijgt het vooral als mijn vrouw gaat koken (ding staat in mijn werkkamer en die is boven de keuken).

[Voor 16% gewijzigd door Marzman op 06-04-2023 08:43]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Niels001
Super bedankt!! Ik ga de 25ste in België wonen, echt net over de grens. Dus kan de metingen nog even in mijn huidige huis doen en dan vergelijken in een wat bosrijkere omgeving en als ik de houtkachel aanzet :)

Mss huur ik wel eens een professionele om te kijken hoe goed deze klopt. Net besteld voor 104,99 _/-\o_
Marzman schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:38:
Ik zou kijken of je de Awair kan vinden voor 100 euro. Is ook een combimeter. Ik had hem gekocht voor de CO2 meting, maar hij doet ook temperatuur, vochtigheid, voc en PM 2,5 fijnstof. Op sommige amazons (ik heb hem besteld bij amazon duitsland, maar ik dacht gelezen te hebben dat je de korting nu krijgt bij amazon italie) staat hij voor 150 euro met een korting erbij die je aan kan klikken van 50 euro (hij heeft ook een eigen topic dacht ik). edit: ah, dit topic bedoelde ik _Richie_ in "Awair element en andere CO2 meter kortingscodes"

Fijnstof kun je inderdaad iets zien stijgen door houtstook van buiten, in Belgie waar ik woon wordt dat ook nog veel gedaan, en stookolie ook nog, maar bij mij stijgt het vooral als mijn vrouw gaat koken (ding staat in mijn werkkamer en die is boven de keuken).

• Niels001
Ik heb niet veel aan de Awair meter en ga hem terug sturen, als er geen Wifi is, word er niet gemeten.
Ik heb mijn modem zo ingesteld dat in de nacht de wifi uit staat, dus dan mis ik veel data.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee