Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Als je het verschil tussen een hub, een as en een thru axle kunt uitleggen is het ook goed.418O2 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 23:20:
Je moet wel het verschil tussen een hub, router en switch kunnen uitleggen, anders mag je niet mee
En als dat niet lukt. Het verschil tussen vooruit en achteruit. En het schil tussen links en rechts. Als dat lukt moet het goed komen.DieAnder schreef op maandag 1 maart 2021 @ 23:44:
[...]
Als je het verschil tussen een hub, een as en een thru axle kunt uitleggen is het ook goed.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Omgeving Gouda, maar Utrecht ligt om de hoek en is ook een prima optie.
Ja voor mij is Gouda en Utrecht beide prima. Wel jammer dat Zuid Holland wat achter blijft in de aanmeldingenPimorez schreef op maandag 1 maart 2021 @ 23:19:
Hmm, Utrecht of Gouda. Splitsen lijkt mij zonde. Zijn de regio Gouda'ers bereid om richting Utrecht te gaan of andersom? In beide omgevingen prima te fietsen natuurlijk, lijkt mij alleen wel leuker met een grotere groep.
Groningen is voor mij ook een optie als ik zorg dat ik daar blijf tukken bij een vriend, moet vast goedkomen

We vragen @Pimorez ook gewoon mee met Zuid-Holland.djeck schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:40:
[...]
Ja voor mij is Gouda en Utrecht beide prima. Wel jammer dat Zuid Holland wat achter blijft in de aanmeldingen. Dus mijn voorkeur heeft wel Gouda, echter als er daar maar een paar vertrekken is het beter ergens anders aan te sluiten.
Of er moet iets in Utrecht-West gebeuren (JWZ), dan kunnen we daar aansluiten.
Wil wel ff een tikkie sturenFrenz64 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:55:
Gaan we al met startgelden beginnen?

Geen geld terug trouwens.
[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 02-03-2021 10:57 ]
Groningen, 5 juni staat genoteerd!
[ Voor 8% gewijzigd door ThijsM op 02-03-2021 11:02 ]
Je krijgt wel een tegoedbon als je hem uitgereden hebt.ThijsM schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:01:
Wie zorgt er voor de stempelkaart?

Kms maken mij niet zo heel veel uit, zo tussen de 70-100 lijkt mij prima.
Houd er rekening mee dat rijden met mij is alsof je met je opa meerijdt, dus zal vooral achteraan bungelen, puffen en hijgend om bij het café buiten adem weer aan te haken, net als jullie je pilsje ophebben.
[ Voor 8% gewijzigd door Maarten_E op 02-03-2021 12:40 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Psst, ik zou een haakje met touw eraan meenemen.Maarten_E schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:39:
Ik schrijf mij (onder voorbehoud) in voor de tocht in Noord-Brabant, kom zelf uit de regio Den Bosch en ken regio Eindhoven op mijn duimpje, dus als het regio Breda wordt zie ik tenminste eens wat anders dan anders.
Kms maken mij niet zo heel veel uit, zo tussen de 70-100 lijkt mij prima.
Houd er rekening mee dat rijden met mij is alsof je met je opa meerijdt, dus zal vooral achteraan bungelen, puffen en hijgend om bij het café buiten adem weer aan te haken, net als jullie je pilsje ophebben.
Goeie! Nu heb ik die niet vaak mee, waar doe je die aan vastslingeren? De spaken van de voorliggende rijder?Pimorez schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:53:
[...]
Psst, ik zou een haakje met touw eraan meenemen.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Gent of Oudenaarde, beide zijn voor mij mogelijk.
Oudenaarde is uiteraard wel iets lastiger.
Kan uiteraard helpen bij het uittekenen van de route. Beide streken ken ik vrij goed!
Dat is voor de korte boost functie.
Iemand bekend in de driehoek, Gouda - Utrecht - Lekkerkerk?
Om een route in elkaar te zetten?
Graag via DM
[ Voor 22% gewijzigd door mhr-zip op 02-03-2021 15:05 ]
[ Voor 5% gewijzigd door wisselwerking op 02-03-2021 20:19 ]
Gewoon @DDX 100km aan kop laten rijden. Kunnen wij ook eens onze beste tijden verbeteren in zijn slipstream.wisselwerking schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:22:
Ik denk dat de groep van @ddx alvast mag gaan trainen, of een lijstje met excuses opzoeken

Ik weet nog niet bij welke 'chapter' ik aanhaak. Woon zelf in op de Veluwe, dus Utrecht ligt voor de hand. Maar Gent is ook prima te doen vanaf m'n ouders (half uurtje rijden).
Ik beslis dus afhankelijk van de groepen en locaties tegen die tijd waar ik aansluit
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Maar waarschijnlijk ga ik in de ochtend niks vieren, dus onder klein voorbehoud kan ik gewoon mee.
@VantageR geeft het eerste rondje! BedanktVantageR schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:26:
Zag dit topic voorbij komen en het lijkt me wel leuk om aan te sluiten bij Zuid-Holland. Heb alleen nog een leuk excuus om aan het lijstje toe te voegen: Het is mijn verjaardag.

Zo heb je alleszins af en toe een strook om voluit te gaan. Als we boven dan steeds hergroeperen en op het gemak naar de volgende helling peddelen dan kunnen we het voor een breed publiek haalbaar/aangenaam houden.
@McMiGHtY zet mij er ook maar bij voor start in Oudenaarde. Exacte locatie: parking naar Ronde van Vlaanderen-centrum.
Als mijn fiets en ik met iemand mee kunnen rijden, zou ik ook bij een andere regio kunnen aansluiten. Er is tevens ook een mogelijkheid dat ik in Apeldoorn bij een vriend van mij overnacht. Dit zou ik echter nog wel moeten overleggen of dit kan en dan zou ik even moeten nadenken over hoe ik daar kom en weer terug naar huis kom.
Als meer mensen met hetzelfde probleem kampen, kan ik ook navragen of ik die dag de verenigingswagen mag lenen. Ik geloof dat er plek is voor 4 fietsen op de dakdrager. Dat kan ik tegen die tijd even navragen. Kosten zijn de benzinekosten + 7.5cent/km.
Ik zie dat (Noord-)Limburg niet meedoet. Misschien dat daar nog een mogelijkheid ligt? Als iedereen naar een centraal gelegen punt fiets, kunnen we nog een kleiner gezamenlijk rondje doen.
Ook nog even een algemene bijdrage:
Is het een idee dat er in de openingspost een gedragscode voor fietsen in een groep toegevoegd wordt? Juist omdat dit evenement voor iedereen bedoeld is, is er de mogelijkheid dat ook mensen zonder ervaring met rijden in een groep mee willen doen. Om het veilig te houden, lijkt het me verstandig om vooraf een gedragscode af te spreken. (niet onverwacht remmen, uitleg van de tekens, niet remmen voor weggebruikers die geen voorrang geven (kans op aanrijdingen onderling is dan groot) e.d.)
Verder lijkt het me ook een mogelijkheid dat er 1-2 ervaren fietsers per regio meefietsen. Deze kunnen de dag in goede banen leiden en eventuele onervaren deelnemers op sleeptouw nemen. Dit kan natuurlijk ook vooraf door de regio zelf geregeld worden (lijkt me zelfs beter, omdat het anders te veel gedoe is). Ik weet namelijk niet hoe realistisch het is, om er vanuit te gaan dat iedere regio minimaal één persoon heeft die beginners op sleeptouw kunnen nemen en de dag in goede banen kan leiden.
Misschien neem ik alles ook iets te serieus, maar dat hoor ik dan graag. Persoonlijk vond ik het prettig dat ik bij de eerste keer in groep rijden (en overigens ook de daaropvolgende ritten) op sleeptouw genomen werd. Communicatie in een groep is heel belangrijk, juist omdat je dicht op elkaar rijdt en vaak beperkt zicht naar voren hebt. Als er dan mensen tussen zitten die per ongeluk niet op de juiste wijze communiceren, is dat gewoon jammer en eigenlijk niet nodig.
[ Voor 10% gewijzigd door hoi1234 op 03-03-2021 09:08 ]
Chapter Veluwe beginnen dan? Ik woon op randje Veluwe/Gelderse Vallei.Stufferdt schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:07:
Leukleuk. 5 juni staat in de agenda.
Ik weet nog niet bij welke 'chapter' ik aanhaak. Woon zelf in op de Veluwe, dus Utrecht ligt voor de hand. Maar Gent is ook prima te doen vanaf m'n ouders (half uurtje rijden).
Ik beslis dus afhankelijk van de groepen en locaties tegen die tijd waar ik aansluitMaar ik fiets ergens mee in ieder geval.
Wel onder voorbehoud ook van Corona maatregelen tegen die tijd.
lijkt me vooral verstandig om niet met heel peleton te gaan rijden, maar het bij groepjes van 2-3, misschien 4 te houden. Als de groepen groter zijn is het prima te verdelen op basis van snelheid/afstand.hoi1234 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:04:
Zijn er nog mensen die vanuit regio Nijmegen (Nijmegen en elke locatie binnen een straal van 30km van Nijmegen) meedoen?
Als mijn fiets en ik met iemand mee kunnen rijden, zou ik ook bij een andere regio kunnen aansluiten. Er is tevens ook een mogelijkheid dat ik in Apeldoorn bij een vriend van mij overnacht. Dit zou ik echter nog wel moeten overleggen of dit kan en dan zou ik even moeten nadenken over hoe ik daar kom en weer terug naar huis kom.
Als meer mensen met hetzelfde probleem kampen, kan ik ook navragen of ik die dag de verenigingswagen mag lenen. Ik geloof dat er plek is voor 4 fietsen op de dakdrager. Dat kan ik tegen die tijd even navragen. Kosten zijn de benzinekosten + 7.5cent/km.
Ik zie dat (Noord-)Limburg niet meedoet. Misschien dat daar nog een mogelijkheid ligt? Als iedereen naar een centraal gelegen punt fiets, kunnen we nog een kleiner gezamenlijk rondje doen.
Is het een idee dat er in de openingspost een gedragscode voor fietsen in een groep toegevoegd wordt? Juist omdat dit evenement voor iedereen bedoeld is, is er de mogelijkheid dat ook mensen zonder ervaring met rijden in een groep mee willen doen. Om het veilig te houden, lijkt het me verstandig om vooraf een gedragscode af te spreken. (niet onverwacht remmen, uitleg van de tekens, niet remmen voor weggebruikers die geen voorrang geven (kans op aanrijdingen onderling is dan groot) e.d.)
Verder lijkt het me ook een mogelijkheid dat er 1-2 ervaren fietsers per regio meefietsen. Deze kunnen de dag in goede banen leiden en eventuele onervaren deelnemers op sleeptouw nemen. Dit kan natuurlijk ook vooraf door de regio zelf geregeld worden (lijkt me zelfs beter, omdat het anders te veel gedoe is). Ik weet namelijk niet hoe realistisch het is, om er vanuit te gaan dat iedere regio minimaal één persoon heeft die beginners op sleeptouw kunnen nemen en de dag in goede banen kan leiden.
Misschien neem ik alles ook iets te serieus, maar dat hoor ik dan graag. Persoonlijk vond ik het prettig dat ik bij de eerste keer in groep rijden (en overigens ook de daaropvolgende ritten) op sleeptouw genomen werd. Communicatie in een groep is heel belangrijk, juist omdat je dicht op elkaar rijdt en vaak beperkt zicht naar voren hebt. Als er dan mensen tussen zitten die per ongeluk niet op de juiste wijze communiceren, is dat gewoon jammer en eigenlijk niet nodig.
(als het de insteek is om met een zo groot mogelijk groep te gaan rijden, dan mag ik weer van de lijst, daar doe ik niet aan mee
Als jullie in Arnhem starten, zou ik ook kunnen aansluiten. Eventueel zou ik ook vanuit Ede of desnoods vanuit Utrecht kunnen starten. Ik weet alleen niet of we tegen die tijd weer fietsen in het OV mogen meenemen. Arnhem zou ik trouwens met de fiets doen. Ede liever met de trein (of vanaf Arnhem met de trein, ligt aan de reistijd), maar als het niet anders kan, is de fiets ook een optie. Utrecht moet sowieso met de trein. 70km naar het beginpunt rijden is mij echt te bond. Ik moet ook nog terug en dan heb ik 210km op 1 dag gereden. Behalve dat mij dat veel te veel tijd kost, heb ik daar ook niet de conditie voor.Willem30 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:09:
[...]
Chapter Veluwe beginnen dan? Ik woon op randje Veluwe/Gelderse Vallei.![]()
Op zich heb je een punt... De trainingen bij mijn wielervereniging zijn altijd met 2 ervaren bestuursleden. Dat zijn groepjes van 5-6 personen. Op zich ervaar ik de mate van structuur niet als vervelend. Aan de andere kant, ritten die leden zelf organiseren lopen ook vaker een stuk ongestructureerder. Beide kan volgens mij. hoewel ik als controlfreak wel de voorkeur voor een wat volledigere geregelde rit heb. Waarschijnlijk zal het zichzelf op het desbetreffende moment prima regelen. Maar een controlfreak regelt nou eenmaal alles liever vooraf.Prulleman schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:19:
[...]
lijkt me vooral verstandig om niet met heel peleton te gaan rijden, maar het bij groepjes van 2-3, misschien 4 te houden. Als de groepen groter zijn is het prima te verdelen op basis van snelheid/afstand.
(als het de insteek is om met een zo groot mogelijk groep te gaan rijden, dan mag ik weer van de lijst, daar doe ik niet aan mee)
[ Voor 36% gewijzigd door hoi1234 op 03-03-2021 09:33 ]
@CyberThijs wil jij een rondje rijden met @CedricD ?
En zijn er nog meer?

Edit: ik lees weer half.
McMighty en ik hebben het allebei even druk. Dus stuur mij even een DM als je iets gewijzigd wil hebben in de startpost. Op een later tijdstip scan ik het hele topic nog wel even af.
[ Voor 22% gewijzigd door mhr-zip op 03-03-2021 09:35 ]
Ik woon sinds kort in Barneveld, dus klinkt wel alsof het in de buurt is!Willem30 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:09:
[...]
Chapter Veluwe beginnen dan? Ik woon op randje Veluwe/Gelderse Vallei.![]()
Als ik google op Veluwse vallei, kom ik uit op een honden- en kattenhotel in Voorthuizen
Maar prima wat mij betreft! Mochten we een mooi groepje bijeen brengen, is het mooi. Als we nog steeds maar met twee mogen fietsen, hebben we de groep al vol
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Social Ride.. Zal best meevallen. En misschien heeft @DDX die dag wel slechte benenwisselwerking schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:22:
Ik denk dat de groep van @DDX alvast mag gaan trainen, of een lijstje met excuses opzoeken
(En mocht er nog getrained moeten worden, er rijd donderdagavond (zodra de klok weer naar zomertijd is verzet) een groepje vanaf de kanaalkade in Alkmaar, normaal gesproken zo rond de 75Km in 2,5 uur, dus als je wilt brommeren, kun je gewoon aansluiten, of mij even DM'en dan laat ik je toevoegen in de Whatsappgroep
Ik heb je op het lijstje gezethoi1234 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:25:
[...]
Als jullie in Arnhem starten, zou ik ook kunnen aansluiten. Eventueel zou ik ook vanuit Ede of desnoods vanuit Utrecht kunnen starten. Ik weet alleen niet of we tegen die tijd weer fietsen in het OV mogen meenemen. Arnhem zou ik trouwens met de fiets doen. Ede liever met de trein (of vanaf Arnhem met de trein, ligt aan de reistijd), maar als het niet anders kan, is de fiets ook een optie. Utrecht moet sowieso met de trein. 70km naar het beginpunt rijden is mij echt te bond. Ik moet ook nog terug en dan heb ik 210km op 1 dag gereden. Behalve dat mij dat veel te veel tijd kost, heb ik daar ook niet de conditie voor.
[...]
Op zich heb je een punt... De trainingen bij mijn wielervereniging zijn altijd met 2 ervaren bestuursleden. Dat zijn groepjes van 5-6 personen. Op zich ervaar ik de mate van structuur niet als vervelend. Aan de andere kant, ritten die leden zelf organiseren lopen ook vaker een stuk ongestructureerder. Beide kan volgens mij. hoewel ik als controlfreak wel de voorkeur voor een wat volledigere geregelde rit heb. Waarschijnlijk zal het zichzelf op het desbetreffende moment prima regelen. Maar een controlfreak regelt nou eenmaal alles liever vooraf.
Moeten we je gewoon een Tikkie sturen op 5 juni vanaf elke "Chapter" ?VantageR schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:26:
Zag dit topic voorbij komen en het lijkt me wel leuk om aan te sluiten bij Zuid-Holland. Heb alleen nog een leuk excuus om aan het lijstje toe te voegen: Het is mijn verjaardag.![]()
Maar waarschijnlijk ga ik in de ochtend niks vieren, dus onder klein voorbehoud kan ik gewoon mee.
(Dit lijkt wel een motorclub zo)
Mijn inziens is er niks ergs aan om voor de start even te overleggen wat de signalen zijn of even te roepen dat dit je 9de ritje in een "peleton" is.hoi1234 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:04:
Een google search vind:
https://slimmerfietsen.nl/signalen/
Signalen die daar gemeld staan, zijn de gebaren zoals ik die ook heb geleerd, maar schroom vooral niet om in "jouw" peleton de zaken vooraf duidelijk te krijgen.
Utrecht en Arnhem is voor mij even ver weg. Ik kom uit de buurt van Ede. Startpunt bij station van Ede is een optie.hoi1234 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:25:
Als jullie in Arnhem starten, zou ik ook kunnen aansluiten. Eventueel zou ik ook vanuit Ede of desnoods vanuit Utrecht kunnen starten. Ik weet alleen niet of we tegen die tijd weer fietsen in het OV mogen meenemen. Arnhem zou ik trouwens met de fiets doen. Ede liever met de trein (of vanaf Arnhem met de trein, ligt aan de reistijd), maar als het niet anders kan, is de fiets ook een optie. Utrecht moet sowieso met de trein. 70km naar het beginpunt rijden is mij echt te bond. Ik moet ook nog terug en dan heb ik 210km op 1 dag gereden. Behalve dat mij dat veel te veel tijd kost, heb ik daar ook niet de conditie voor.
Ik zit wel in die straal (regio Oss) maar ik ga geen mensen meenemen in de auto, ik ken helaas meerdere mensen die een corona besmetting in een auto hebben opgelopen. Ik zou daar heel voorzichtig mee zijn.hoi1234 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:04:
Zijn er nog mensen die vanuit regio Nijmegen (Nijmegen en elke locatie binnen een straal van 30km van Nijmegen) meedoen?
Afspraken maken vooraf lijkt me wel goed, ook over het op kop rijden oid, want ik heb daar zelf geen enkele ervaring mee. Ik heb nog nooit met meer dan 3 man gereden. Maar denk dat dat niet echt geformaliseerd hoeft?
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik woon in Apeldoorn en heb eigen vervoer, dus ben in die zin wel flexibel. Arnhem zou kunnen, maar dan moet je de Posbank op en dat is bijvoorbeeld weer niet helemaal mijn favoriet op een zondagochtend rond 11:00
Ik sluit me dus aan bij team Veluwe als alles goed gaat. Maar ik zou jouw aanbod in mijn achterhoofd houden.Mistraller schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:50:
[...]
Ik zit wel in die straal (regio Oss) maar ik ga geen mensen meenemen in de auto, ik ken helaas meerdere mensen die een corona besmetting in een auto hebben opgelopen. Ik zou daar heel voorzichtig mee zijn.
Afspraken maken vooraf lijkt me wel goed, ook over het op kop rijden oid, want ik heb daar zelf geen enkele ervaring mee. Ik heb nog nooit met meer dan 3 man gereden. Maar denk dat dat niet echt geformaliseerd hoeft?
@Willem30 @Stufferdt ik denk dat het handig is als we via Whatsapp/DM alles verder regelen tegen die tijd. Dan wordt het topic niet zo vervuild.
Je kan een DM groep starten met meerdere personen (helaas max 10).hoi1234 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:27:
[...]
Ik sluit me dus aan bij team Veluwe als alles goed gaat. Maar ik zou jouw aanbod in mijn achterhoofd houden.
@Willem30 @Stufferdt ik denk dat het handig is als we via Whatsapp/DM alles verder regelen tegen die tijd. Dan wordt het topic niet zo vervuild.
Gelukkig plannen we een zaterdag dus kun je gewoon de Posbank opZieMaar! schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:02:
Ik vind het concept leuk, zeker als we in kleine(re) groepen gaan rijden.
Ik woon in Apeldoorn en heb eigen vervoer, dus ben in die zin wel flexibel. Arnhem zou kunnen, maar dan moet je de Posbank op en dat is bijvoorbeeld weer niet helemaal mijn favoriet op een zondagochtend rond 11:00. Een mooi ritje meer aan de kant van Wolfheze ofzo trekt me dan meer, maar als er genoeg animo is voor Apeldoorn zelf dan wil ik hier best ff de hoogtemeters die wij hier hebben laten zien...
Hahah sh*t...iets beter, maar nog steeds eigenlijk veel te druk waarschijnlijkPimorez schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:51:
[...]
Gelukkig plannen we een zaterdag dus kun je gewoon de Posbank op
ElGreco schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:22:
@ZieMaar! heeft moeite met de weekend dagen. Ik probeerde hem ook op een zaterdag hier te krijgen, kwam hij opeens op zondag aan.
kreeg net nog een herinnering aan de bezoek, in een paars-witte envelop
Ah wat leuk een blijvende herinnering! Dure wielen zo.ZieMaar! schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:23:
[...]
offtopic:
kreeg net nog een herinnering aan de bezoek, in een paars-witte envelop
Maar dit is wel jouw kans voor een herkansing om hier eens te fietsen!
Beetje a la zo'n NL Tour Rides waar je eerst 27 euro aan overmaakt en die dan heel makkelijk een tocht cancelen en je een gpx opsturen, maar dan zonder 27 euro en met graties route.
Zou me graag op willen geven onder voorbehoud want vind dit een erg leuk initiatief.
Kom zelf uit Friesland (dicht bij het Elfsteden monument) wil meerijden met de regio > Groningen.
Ben een beginner, nog niet veel ritten gedaan veelal TR, nooit in een groep gereden.
Zou mooi zijn als er wat meer soortgenoten zijn van het type Kelderklasse, beharige benen, zadeltasje met net wat minder tempo
Die net als mij uitkijken naar het 'sociale' en de pils op de meet.
Je vergeet de spatborden, wapperende kleding en korte sokken.Willie Warempel schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:38:
Wij werken hier beide wel in de weekeinden, 2 kienders erbij.
Zou me graag op willen geven onder voorbehoud want vind dit een erg leuk initiatief.
Kom zelf uit Friesland (dicht bij het Elfsteden monument) wil meerijden met de regio > Groningen.
Ben een beginner, nog niet veel ritten gedaan veelal TR, nooit in een groep gereden.
Zou mooi zijn als er wat meer soortgenoten zijn van het type Kelderklasse, beharige benen, zadeltasje met net wat minder tempo
Die net als mij uitkijken naar het 'sociale' en de pils op de meet.
Voor de duidelijkheid: het gaat om een Signal groep, WhatsApp en andere FB rommel komt er hier niet in.
Tevens krijg je van mij de startpost voor Groningen. Ik post hem hier even omdat het wellicht handig kan zijn voor de andere startplaatsen. Sorry voor de lap tekst...
Hierbij een bericht voor alle rijders met als startpunt: Groningen.
Zo kunnen we de voor ons relevante zaken bespreken buiten het algemene topic.
Voordat we als groep een mooie tocht gaan maken zou ik de volgende zaken onder de aandacht willen brengen. Zo houden we het voor iedereen gezellig en veilig, mocht je aanvullingen/opmerkingen hebben: gooi het in deze chat(!).
De insteek van deze rit is volgens mij voldoende duidelijk gemaakt (in het algemene topic) maar ik noem het toch maar even:
Samen uit en samen thuis; iedereen zou met een goed gevoel over de finish moeten komen.
Ik ben maar met één punt extreem principieel en dat is de helm. Iedereen in de groep heeft een helm op. Punt. Zonder helm rij je niet mee of vertrekken we zonder ondergetekende. Ik rij niet met renners zonder helm omdat ik er niet bij wil zijn wanneer het toch verkeerd gaat - en de ambulance moet bellen.
Ik verwacht dat iedereen zich hierin kan vinden.
Tot slot de m.i. relevante handgebaren en/of signalen:
- “Vóór” roep je wanneer er iets/iemand is of komt op je eigen weghelft. Waarschijnlijk gaat de groep iets naar links om in te halen.
- “Tegen” roep je bij tegenliggers (ezelsbruggetje, ik doe dit nog wel eens verkeerd
). Dan moet je mogelijk iets naar rechts of je moet ritsen.
- “Achter” roep je als bijvoorbeeld een auto de groep wil passeren. Iedereen weet dan dat hij strak rechts moet (blijven) rijden. Eventueel moet er gerist worden (‘ritsen’ of ‘op lijn’). Mogelijk coacht de achterste rijder het achterop komend verkeer.
- ”Paaltje” roep je bij een obstakel. Ook als het geen paal is(!). Je wijst ook naar het paaltje.
- “Hooo!” roep je als er gestopt moet worden of bijzonder geremd. De arm gaat recht omhoog.
Verzamelpunt is wielercafe Spaak om 10:15 op zaterdag 5 juni 2021.
Dan rest nog een GPX voor een mooie route!
Ik ben een saaie drol qua routes en train altijd een vaste poule van 6-8 routes. Voor mijzelf rij ik doorgaans 60-85KM flink door - althans, dat hou ik mijzelf voor - en thats it. Routes en/of blokjes zijn niet m'n ding; iedere gek zijn gebrek.
[ Voor 99% gewijzigd door Grin op 03-03-2021 21:27 ]
Signal groep, heel goed, kan dat tzt ook voor de Utrecht groep, hep nie whatsapp nie (meer)418O2 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:41:
...... , dan kan hij je toevoegen aan de signal groep
Tikkie met 27 euro komt er gewoon aan hoor.McMiGHtY schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:20:
Je leert wellicht nieuwe mensen kennen, en dan niet van achter het toetsenbord of van "the gram", maar irl. Altijd leuk.
Beetje a la zo'n NL Tour Rides waar je eerst 27 euro aan overmaakt en die dan heel makkelijk een tocht cancelen en je een gpx opsturen, maar dan zonder 27 euro en met graties route.
50-50 was het toch?
Ik wacht eerst even tot eind Mei af wat de coronamaatregelen zijn.hoi1234 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:27:
[...]
Ik sluit me dus aan bij team Veluwe als alles goed gaat. Maar ik zou jouw aanbod in mijn achterhoofd houden.
Meer Groningers altijd welkom! Stuur even een berichtje met je nummer naar @Grin dan voegt hij je toe aan de chatgroep.Arno90 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:01:
Ik bied me aan om met de Groningen groep mee te fietsen! Gaaf initiatief!
@DDX heeft nooit slechte benen.McMiGHtY schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:07:
[...]
En misschien heeft @DDX die dag wel slechte benen
---------------
Ik heb ook even een groep online gegooid voor Zuid-Holland. Zolang we nog niet aan de 10 man zitten hebben we nog geen Signal o.i.d. nodig, dus loopt het gewoon via het forum.Grin schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:46:
Voor alle Tweakers die willen meerijden vanuit Groningen, DM mij idd even je naam en telefoonnummer. Graag in het format: 06<streepje>1234<spatie>1234 (06-1234 1234) anders wordt ik scheel van al die nummers kijken. Thanks!
Voor de duidelijkheid: het gaat om een Signal groep, WhatsApp en andere FB rommel komt er hier niet in.
Tevens krijg je van mij de startpost voor Groningen. Ik post hem hier even omdat het wellicht handig kan zijn voor de andere startplaatsen. Sorry voor de lap tekst...
Hierbij een bericht voor alle rijders met als startpunt: Groningen.
Zo kunnen we de voor ons relevante zaken bespreken buiten het algemene topic.
Voordat we als groep een mooie tocht gaan maken zou ik de volgende zaken onder de aandacht willen brengen. Zo houden we het voor iedereen gezellig en veilig, mocht je aanvullingen/opmerkingen hebben: gooi het in deze chat(!).
De insteek van deze rit is volgens mij voldoende duidelijk gemaakt (in het algemene topic) maar ik noem het toch maar even:
Samen uit en samen thuis; iedereen zou met een goed gevoel over de finish moeten komen.
Ik ben maar met één punt extreem principieel en dat is de helm. Iedereen in de groep heeft een helm op. Punt. Zonder helm rij je niet mee of vertrekken we zonder ondergetekende. Ik rij niet met renners zonder helm omdat ik er niet bij wil zijn wanneer het toch verkeerd gaat - en de ambulance moet bellen.
Ik verwacht dat iedereen zich hierin kan vinden.
Tot slot de m.i. relevante handgebaren en/of signalen:Het is belangrijk om deze gebaren en kreten naar achteren door te geven.
- “Vóór” roep je wanneer er iets/iemand is of komt op je eigen weghelft. Waarschijnlijk gaat de groep iets naar links om in te halen.
- “Tegen” roep je bij tegenliggers (ezelsbruggetje, ik doe dit nog wel eens verkeerd
). Dan moet je mogelijk iets naar rechts of je moet ritsen.
- “Achter” roep je als bijvoorbeeld een auto de groep wil passeren. Iedereen weet dan dat hij strak rechts moet (blijven) rijden. Eventueel moet er gerist worden (‘ritsen’ of ‘op lijn’). Mogelijk coacht de achterste rijder het achterop komend verkeer.
- ”Paaltje” roep je bij een obstakel. Ook als het geen paal is(!). Je wijst ook naar het paaltje.
- “Hooo!” roep je als er gestopt moet worden of bijzonder geremd. De arm gaat recht omhoog.
Verzamelpunt is wielercafe Spaak om 10:15 op zaterdag 5 juni 2021.
Dan rest nog een GPX voor een mooie route!
Ik ben een saaie drol qua routes en train altijd een vaste poule van 6-8 routes. Voor mijzelf rij ik doorgaans 60-85KM flink door - althans, dat hou ik mijzelf voor - en thats it. Routes en/of blokjes zijn niet m'n ding; iedere gek zijn gebrek.Dus wanneer jullie een voorstel kunnen doen voor een geschikte route, graag!
Dus tot nu zijn er de volgende contactpersonen:
@Grin voor Groningen
@ElGreco voor Noord-Holland
@mhr-zip voor Zuid-Holland
Als iemand zich wil op werpen voor de overige provincies, let me know.
Kom maar hiero, blijf ik niet als enige achter na 75kmZieMaar! schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:20:
Ik denk dat ik dit toch ga gebruiken om een andere provincie af te kunnen vinken (ik heb Gelderland, Overijssel, Utrecht, Flevoland en Limburg gehad). Even aankijken waar mijn kelderklasse niveau het best tot zijn recht komt.
Sommige denken dat iedereen veel en hard rijdt hier.ZieMaar! schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:20:
Ik denk dat ik dit toch ga gebruiken om een andere provincie af te kunnen vinken (ik heb Gelderland, Overijssel, Utrecht, Flevoland en Limburg gehad). Even aankijken waar mijn kelderklasse niveau het best tot zijn recht komt.
Maar ik zag er ook wel een paar op Strava de fiets uit het vet halen afgelopen weekend. Dat 5 juni doet wat met mensen
Ssshhhttt. Moest je me nou weer aan de schandpaal nagelen?mhr-zip schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:29:
[...]
Sommige denken dat iedereen veel en hard rijdt hier.
Maar ik zag er ook wel een paar op Strava de fiets uit het vet halen afgelopen weekend. Dat 5 juni doet wat met mensen
Ik had eigenlijk het idee dat hij mijn mooie fiets bedoeldeElGreco schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:32:
[...]
Ssshhhttt. Moest je me nou weer aan de schandpaal nagelen?
CheckElGreco schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:32:
[...]
Ssshhhttt. Moest je me nou weer aan de schandpaal nagelen?
CheckPimorez schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:35:
[...]
Ik had eigenlijk het idee dat hij mijn mooie fiets bedoeldeMaar die is natuurlijk alleen geschikt voor de beste weersomstandigheden
Ik sprak in meervoud.
Iemand anders nog "vreemde ogen dwingen" motivatie nodig? Stuur je Strava maar door (als DM).
Vanuit Groningen stad is er wel een route mogelijk om zowel Groningen, Drenthe als Friesland af te tikkenZieMaar! schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:20:
Edit: het kan zelfs in 1,5 km afstand rechtdoor.
[ Voor 5% gewijzigd door MaSw85 op 11-03-2021 17:29 ]
Kan ik alvast ergens een aflaat-achtig iets afdwingen?
#teamZadeltasje #teamChewbacca #teamAllekleuren #teamTweedehands #teamDecathlon #teamTweelinkerhanden
Informaticus of vakkundig Googler?
Das juist van het andere teamDDX schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:07:
#teamsokkenoverbeenstukken, onee tegen die tijd kunnen we waarschijnlijk wel in korte broek

Iemand nog #TeamBaggy #TeamSportschoenen #TeamVoetbalshirt
[ Voor 16% gewijzigd door mhr-zip op 12-03-2021 10:14 ]
Present!McMiGHtY schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:14:
Ik mis nog #TeamStuurTas
Dat gedeelte kan ik evt in Zuid-Holland voor mijn rekening nemen. Maar ik ga hem niet meenemen voor het meenemen, alleen als net nodig is.
Die van mij moet ik volstouwen met gelletjes anders haal ik het einde niet. Zoveel gelletjes passen niet in mijn rugzakken.mhr-zip schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:30:
[...]
Dat gedeelte kan ik evt in Zuid-Holland voor mijn rekening nemen. Maar ik ga hem niet meenemen voor het meenemen, alleen als net nodig is.
Ketonen!ElGreco schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:31:
[...]
Die van mij moet ik volstouwen met gelletjes anders haal ik het einde niet. Zoveel gelletjes passen niet in mijn rugzakken.
Voor het eten heb ik het nooit nodig. Dat past wel in mijn zakken, want die zijn leeg omdat ik van #TeamZadeltasje ben.
op de mtb fiets ik ook niet in baggy, maar ik kan wel een drinkrugzak meenemenmhr-zip schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:09:
[...]
Das juist van het andere teamDie zijn van de gesoigneerde kant.
Iemand nog #TeamBaggy #TeamSportschoenen #TeamVoetbalshirt
(en uiteraard SPD ipv SPD SL, en klepje op de helm #schijtaansltijlpolitie)
we kunnen wel een wedstrijdje doen welke provincie het minst gesoigneerd rond rijd
[ Voor 17% gewijzigd door Prulleman op 12-03-2021 10:43 ]
Ik zet je er ff bij.Jasperb_ schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:05:
Leuk initiatief, ik heb hem ook in mijn agenda geblokt staan (regio Zuid-Holland)!
Ik poep op de velominati. Ik zal dus altijd winnen.Prulleman schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:40:
[...]
op de mtb fiets ik ook niet in baggy, maar ik kan wel een drinkrugzak meenemen
(en uiteraard SPD ipv SPD SL, en klepje op de helm #schijtaansltijlpolitie)
we kunnen wel een wedstrijdje doen welke provincie het minst gesoigneerd rond rijdIk ben goed oor minstens 5 punten, als we de velominati ernaast leggen kom ik misschien wel aan 10
Yes: Prulleman in "Het grote - 5 juni Tweakers Social Ride- Topic"GerbenBK schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:20:
Is er al een team #helmmetklep?
Het statement dat ik er niet afgereden wordt door beter gesoigneerde fietsers, dat maak ik dan maar niet.hoi1234 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:11:
[...]
Ik poep op de velominati. Ik zal dus altijd winnen.
Groningen heeft de mazzel dat @Grin grotendeels compenseert voor de Velominati-Goddeloosheid van @wisselwerking. Soort bizare tegenstelling waaroor het universum in balans blijft.Prulleman schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:40:
[...]
we kunnen wel een wedstrijdje doen welke provincie het minst gesoigneerd rond rijdIk ben goed oor minstens 5 punten, als we de velominati ernaast leggen kom ik misschien wel aan 10
Op de spacers en foutieve uitlijning van m'n buba's tov de ventielen scoor ik wel vrij redelijk denk ik. Al begreep ik wel dat mijn zwarte sokken voor voetballers zijn en echte wielrenner enkel witte sokken of kleurtjes dragen?
Voordat iemand denkt dat ik maar iets aantrek van welke regel dan ook, de dopjes ben ik volgens mij een keer kwijt geraakt en het is sowieso handiger om geen dopjes te hebben.
---------------
En natuurlijk ligstuur op de fiets. Misschien een 3e bidon (want dat kan nu ook).
[ Voor 21% gewijzigd door wisselwerking op 12-03-2021 11:39 ]
#TeamTasjeOpBovenbuis #Team32mmBandenwisselwerking schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:38:
Ha, ik heb ringetjes en ventieldopjes. Daarnaast SPD (nog SL), met MTB schoenen. Misschien kan ik mijn winter MTB schoenen aandoen in combinatie met een korte broek.
En natuurlijk ligstuur op de fiets. Misschien een 3e bidon (want dat kan nu ook).
En nog #teamfeedbag #teamframetas #teamoversizedsaddlebag #teamfuckthevelominatie