Toon posts:

[Switch] Pokemon Brilliant Diamond and Shining Pearl Topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:35

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Dazzler2120 schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:37:
[...]

Precies ;-)
Weet dat ik een 2de shiny stone vind in de postgame ergens.
Ja, eerst eens ff zorgen dat ik alle sightings heb, zodat dex completed is & ik de national dex krijg, daarna de postgame eens induiken.
Hoe ziet jouw team nu uit dan aangezien je nog voor gym 6 bent?
Oh dan kan je Rosalia al vrij snel laten evolueren, mocht je nog exclusives nodig zijn om op je Pokédex te voltooien doe gerust een PM ( Ik speel Diamond )

Oh wacht.. ik zit helemaal fout zie ik net naar een paar Youtube filmpjes, ik ben al bij de 7de gym ( wat dom van me ). Ik zal binnenkort wel even nieuwere foto's posten, want bij de onderstaande foto's had ik de 6e gym nog niet gehaald en minder geleveld ( Ben nu al +10 uur verder ).

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-06 22:03
G_Dragon schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:56:
[...]

Oh dan kan je Rosalia al vrij snel laten evolueren, mocht je nog exclusives nodig zijn om op je Pokédex te voltooien doe gerust een PM ( Ik speel Diamond )

Oh wacht.. ik zit helemaal fout zie ik net naar een paar Youtube filmpjes, ik ben al bij de 7de gym ( wat dom van me ). Ik zal binnenkort wel even nieuwere foto's posten, want bij de onderstaande foto's had ik de 6e gym nog niet gehaald en minder geleveld ( Ben nu al +10 uur verder ).

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Sow! Flink aan het shiny hunten zie ik!
Ik was eerst ook aan het twijfelen over Lucario - maar door de dubbele fighting typing dan in m'n team te hebben toch de keuze gemaakt voor Roselia.
Voor mij zou het of wel Torterra + Lucario geweest zijn als een koppel, of Infernape & Garchomp.

Maar dan heb je idd nog flink te levelen als je ze één voor één doet.
Zeker gym 7, 8 en pokémon league worden de levels van de trainers en de gym leaders opeens drastisch hoger. De leveling curve is een beetje gek over BDSP

Heb zelf ook Diamond. Denk dat ik binnekort eens alle routes afga en zo één voor één mijn dex ga completen (nadat ik de postgame klaar heb)

PS4 PSN: Dazzler2120

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Dazzler2120 schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:05:
[...]

Sow! Flink aan het shiny hunten zie ik!
Ik was eerst ook aan het twijfelen over Lucario - maar door de dubbele fighting typing dan in m'n team te hebben toch de keuze gemaakt voor Roselia.
Voor mij zou het of wel Torterra + Lucario geweest zijn als een koppel, of Infernape & Garchomp.

Maar dan heb je idd nog flink te levelen als je ze één voor één doet.
Zeker gym 7, 8 en pokémon league worden de levels van de trainers en de gym leaders opeens drastisch hoger. De leveling curve is een beetje gek over BDSP

Heb zelf ook Diamond. Denk dat ik binnekort eens alle routes afga en zo één voor één mijn dex ga completen (nadat ik de postgame klaar heb)
Ja en een beetje geluk gehad met online traden, want sinds die duplication glitch er is krijg je veel sneller shinys online. Wil straks met de Poké Radar zelf gaan hunten, want dat is een heel stuk leuker maar die heb ik momenteel nog niet.

In het levelen voor elke gym zit gewoon heel veel tijd, het zou een stuk makkelijker kunnen maar ik weiger gewoon om gebruik te maken van die exp-share. Alleen bij de Gym leiders ontkom ik er helaas niet aan, heb namelijk dan wel mijn volle party nodig om soms te winnen. Jammer dat ze de moeilijkheidsgraad pas vanaf gym 7 & 8 hoger maken en niet alle gyms minimaal 5 Pokémons hebben gegeven en voor 60% een hogere moeilijkheidsgraad, zou de hele game een stuk leuker hebben gemaakt. De orginele Diamond was ook zeker een heel stuk moeilijker dan deze nieuwe :9

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:32
Met de originele Diamond was je ook een stuk jonger met bakken minder ervaring dan je nu hebt. Dat geeft nu de indruk dat het toen echt moeilijker was.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Sir_Lion schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:16:
Met de originele Diamond was je ook een stuk jonger met bakken minder ervaring dan je nu hebt. Dat geeft nu de indruk dat het toen echt moeilijker was.
Heb hem voordat Brilliant Diamond uitkwam nog opnieuw gespeeld op de 3DS :D

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:23
Hi toppers,

Ik heb de gratis proefperiode gestart en zou graag 3 Pokémon willen ruilen om te evolueren.
Wie kan mij helpen?

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Aschtra schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:30:
Hi toppers,

Ik heb de gratis proefperiode gestart en zou graag 3 Pokémon willen ruilen om te evolueren.
Wie kan mij helpen?
Ik wil altijd helpen, maar ik kan pas vanavond na 18:00 ( Doe maar een dm met discord en friendcode ).
Misschien is er iemand die wel kerstvakantie heeft en je eerder kan helpen :9

• calivaty
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-06 14:52
Aschtra schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:30:
Hi toppers,

Wie kan mij helpen?
Ik heb dezelfde hulp nodig met twee van die van mij! Stuur jij een dm?

• Shirohige
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-05 18:58
Eindelijk de single battles in the battle tower gewonnen! Later proberen de master battles te doen

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:48
G_Dragon schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:28:
[...]

Oh? Groeien die berries niet meer sinds 1.1.3 ?
Ze zijn veel te druk bezig met die glitches waardoor ze de rest vergeten ..
Nee, lijkt alleen mijn game te zijn. Ik heb het al aan Nintendo gemeld, een week geleden, maar die hebben nog niet gereageerd.

Sindsdien raak ik het spel amper meer aan.

Keuzes maken de Mens

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-05 12:49
Iemand die deze week zin heeft om wat exclusives heen en weer te ruilen? Zelf speel ik SP.
Ik probeer de complete dex te halen, nu bijna 400 gezien/gevangen :)

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
R-utger schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:51:
Iemand die deze week zin heeft om wat exclusives heen en weer te ruilen? Zelf speel ik SP.
Ik probeer de complete dex te halen, nu bijna 400 gezien/gevangen :)
Ja graag! :)

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Gisteren met 68 uur op de teller weer verder gegaan en Rock Climb gevonden op Route 207, onderweg naar de laatste lake :).

• R-utger
Mocht iemand nog een Eevee nodig hebben :9
Onderste zijn al 5 IV, maar probeer 6 te halen en shiny 8)

Edit; eerste 6IV Eevee is binnen 😇

[Voor 4% gewijzigd door R-utger op 30-12-2021 13:00]

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
R-utger schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:50:

[Afbeelding]
Nicee!

• R-utger
Perfecte Pokemons breeden is wel verslavend, dit is van eerste kweek ;) nu bedenken welke de volgende is.

• whahas
Hoe lang ben je daarmee bezig geweest?

Keuzes maken de Mens

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

• R-utger
whahas schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 17:58:
Hoe lang ben je daarmee bezig geweest?
Ongeveer 1-1,5 uur per Pokémon.
De eggs hatchen is wel geestdodend, maar elke 1-2 minuten komt er een ei uit. Met kans dat het een Shiny is.
Ik gebruik de Madusa methode, voor details even Google.
Inmiddels ook Torchic (nu Blaziken) met 6 IV binnen >:)

• whahas
Jesus, ben jij zó snel daarmee?
Het broeden heb ik nooit echt onder de knie gekregen. Knap!

Keuzes maken de Mens

• whahas

Keuzes maken de Mens

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
whahas schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:20:
[...]

Gefeliciteerd!
Hoe vond je de league?
Pittiger dan verwacht, vooral de beroemde Cynthia met haar sterke Garchomp.

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-06 10:55
Is het eigenlijk al mogelijk om online te traden door middel van het GTS, of kan dit pas na een update?

• R-utger
whahas schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:20:
Jesus, ben jij zó snel daarmee?
Het broeden heb ik nooit echt onder de knie gekregen. Knap!
Er zijn wat manieren waardoor het best snel en efficiënt kan gaan.
Als je al begint met een 6iv Ditto met het item destiny knot scheelt het een hoop.
Elke Pokemon heeft 6 iv’s, samen 12 dus.
Met de destiny knot worden er 5 iv’s al doorgeven op het ei. Dus de kans is groot dat het ei dan ook al 2 iv’s heeft met ‘best’.
Vervolgens wissel je die weer om bij de nursery zodat er 8/12 iv’s ‘best’ zijn.
De volgende egg’s kunnen dan wel 3/4 iv’s met ‘best’ hebben. Ook dan wissel je hem weer om.
Een egg met 5x best is redelijk snel te krijgen.
Dan zit je al op 11/12 iv’s die ‘best’ zijn.
Maar er is altijd 1 iv die random is, dus om 6x best te krijgen moet het ei dus 5x best van de ouders krijgen en die 6e is geluk en dat kost wat tijd.
De iv’s gaan van 0-31 (31 is best), dus zou je met 31 eggs er theoretisch moeten krijgen. Maar dan moeten ook de andere 5 iv’s goed overgenomen worden.

Conclusie: als je eenmaal je 5iv hebt, dan moet je gemiddeld 50 eggs hatchen voordat je 6 krijgt.

Ook zijn er nog andere manieren waardoor je meer eggs krijgt, sneller hatched en je moet kruislings fietsen :)

• Sir_Lion
R-utger schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:18:
[...]

Er zijn wat manieren waardoor het best snel en efficiënt kan gaan.
Als je al begint met een 6iv Ditto met het item destiny knot scheelt het een hoop.
Elke Pokemon heeft 6 iv’s, samen 12 dus.
Met de destiny knot worden er 5 iv’s al doorgeven op het ei. Dus de kans is groot dat het ei dan ook al 2 iv’s heeft met ‘best’.
Vervolgens wissel je die weer om bij de nursery zodat er 8/12 iv’s ‘best’ zijn.
De volgende egg’s kunnen dan wel 3/4 iv’s met ‘best’ hebben. Ook dan wissel je hem weer om.
Een egg met 5x best is redelijk snel te krijgen.
Dan zit je al op 11/12 iv’s die ‘best’ zijn.
Maar er is altijd 1 iv die random is, dus om 6x best te krijgen moet het ei dus 5x best van de ouders krijgen en die 6e is geluk en dat kost wat tijd.
De iv’s gaan van 0-31 (31 is best), dus zou je met 31 eggs er theoretisch moeten krijgen. Maar dan moeten ook de andere 5 iv’s goed overgenomen worden.

Conclusie: als je eenmaal je 5iv hebt, dan moet je gemiddeld 50 eggs hatchen voordat je 6 krijgt.

Ook zijn er nog andere manieren waardoor je meer eggs krijgt, sneller hatched en je moet kruislings fietsen :)
En daarnaast heb je in de meeste gevallen ook maar 5 IVs nodig. Als je een physical attacker hebt, dan heb je voor die pokemon geen 31 IV nodig in Special Attack. En vice versa.

• R-utger
Sir_Lion schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:34:
[...]

En daarnaast heb je in de meeste gevallen ook maar 5 IVs nodig. Als je een physical attacker hebt, dan heb je voor die pokemon geen 31 IV nodig in Special Attack. En vice versa.
Ja dat klopt, maar mijn OCD zegt wat anders :9

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Sir_Lion schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:34:
[...]

Vice versa is het zelfs zo dat je, in het geval van een special sweeper dus, je eigenlijk 0 IV wilt in Attack. Waarom? Als je tegenstander je confuset, doe je jezelf minder damage want da’s afhankelijk van je Attack stat. Maar goed, dan ga je wel al erg ver :+

Het is trouwens ook niet makkelijk om voor 0 IV’s te gaan, had ik begrepen. Dus de mensen die een 0 IV speed stat willen (voor Trick Room), zijn dus ook wel even bezig :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R-utger
Pff Feebas is binnen, deze duurde wel echt het langste. Ook heb ik nog 5x Feebas (5.best/1.fantastic) over, mocht iemand interesse hebben.

Nu even klaar met die eggs :p

• whahas
Aangezien ik vaak Trick Room teams 'runde' is 5 IV niet wat ik wil.
Ik wil dan 4IV en 0 IV op Speed.

Dat is met de juiste Ditto op zich wel te doen.
Het probleem is alleen dat ik zo'n Ditto nooit heb gehad. Eerlijk gezegd heb ik ook nooit moeite gedaan om aan zo'n Ditto te komen overigens.

Nee, ik weet niet of ik zo'n Ditto nog wil. Ik weet niet of ik nog ga spelen. Ik kan nog steeds geen berries groeien. Ik hoop dat Nintendo volgende week eens antwoord gaat geven of dat er een patch komt.
Dat doet me denken dat ik nog steeds niet verteld heb over mijn nuzlocke...

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:38

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

R-utger schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 10:21:
Perfecte Pokemons breeden is wel verslavend
Nu nog perfect en shiny toch :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:38

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Vandaag eindelijk begonnen aan deze game. Zat er direct weer in met enig nostalgische gevoelens haha. Speelt altijd zo lekker weg.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Pazienza
  • Laatst online: 22:10
R-utger schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:50:

[Afbeelding]

Edit; eerste 6IV Eevee is binnen 😇
Ik zou graag zo'n eevee willen!

Heb evt high IV magikarp, charmander, bulbasaur, dratini of larvitar te ruil ;)

• R-utger
Pazienza schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:12:
[...]

Ik zou graag zo'n eevee willen!

Heb evt high IV magikarp, charmander, bulbasaur, dratini of larvitar te ruil ;)
Larvitar wil ik wel graag :) die kan ik zelf niet vangen in SP
Stuur je zo dadelijk een friendcode als ik thuis ben.

• Pazienza
  • Laatst online: 22:10
R-utger schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:23:
[...]

Larvitar wil ik wel graag :) die kan ik zelf niet vangen in SP
Stuur je zo dadelijk een friendcode als ik thuis ben.
Is prima!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05 11:29
Heeft iemand binnenkort zin/tijd om mijn Graveler en Machoke heen-en-weer te ruilen om te evolueren? 😄

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
SparksNL schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:46:
Heeft iemand binnenkort zin/tijd om mijn Graveler en Machoke heen-en-weer te ruilen om te evolueren? 😄
Ik wil altijd wel helpen, die maar een PB met je Discord en Friendcode :)

• SparksNL
G_Dragon schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:53:
[...]

Ik wil altijd wel helpen, die maar een PB met je Discord en Friendcode :)
Je hebt een PB 😊

• SparksNL
Heeft iemand een Larvitar -/ Elekid in de aanbieding? Ik kan eventueel ruilen met Shieldon/Sudowoodo 😄

• R-utger
SparksNL schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:08:
Heeft iemand een Larvitar -/ Elekid in de aanbieding? Ik kan eventueel ruilen met Shieldon/Sudowoodo 😄
Ja hoor, heb dacht ik nog wel een Larvitar van het breeden. Stuur maar een pm met je friendscode.

• SparksNL
R-utger schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:14:
[...]

Ja hoor, heb dacht ik nog wel een Larvitar van het breeden. Stuur maar een pm met je friendscode.
Thanks maar inmiddels heeft G_dragon me al geholpen 😄

• SparksNL
Nou, ik ben aangekomen bij de Elite four, maar Garchomp van Cynthia is toch wel behoorlijk OP vind ik. Dat wordt nog even wat uurtjes (saai) levels grinden. Was toch leuker geweest als je vóór haar alle middelen had om te breeden, want volgens mij is die Garchomp een heel hoog IV. Beetje jammer dit 😕

• SparksNL
Na een poging of 6 is het gelukt. Wel wat geluk gehad maar dat hoort er een beetje bij 😄

Ik wil me nu gaan wagen (poging tot) op het breeden. Heeft er iemand een hoog IV ditto over? 😬

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
SparksNL schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:41:
Na een poging of 6 is het gelukt. Wel wat geluk gehad maar dat hoort er een beetje bij 😄

[Afbeelding]

Ik wil me nu gaan wagen (poging tot) op het breeden. Heeft er iemand een hoog IV ditto over? 😬
Gefeliciteerd! Zal even kijken of ik zo'n Ditto voor je heb :)

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat?!
Mijn vriendin vangt Dialga met full health en met slapende stats met gewoon 1 Pokéball.....

:F :o 8)7

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:24
Ik zit nog steeds met 7 badges :p
Ben aan t breeden geslagen na alle trades om wat moois te breeden en dan te levelen voor ik de 8ste badge ga doen en de E4. Dat breeden en egg moves/iv/naturs etc juist hebben is toch wel verslavend iedere keer :9

Iemand hier die toevallig die een Magmarizer extra heeft?

[Voor 10% gewijzigd door Musta op 23-01-2022 19:29]

NS FC: SW 2742 0448 8213

• SparksNL
Dankzij G_Dragon een Ditto met 6 “best” IVs. Destiny knot ook in de pocket dus breeden kan beginnen.

Nu heb ik beide Pokemon bij de nursery gedropt, maar hoe lang duurt het ongeveer voordat je een egg hebt? Kun je dit proces versnellen of slimmer aanpakken?

Edit: tijdens het op-en-neer fietsen voor het hatchen van m’n eerste egg wordt de ene na de andere uitgepoept 😄

Edit 2: oké dat hatchen duurt wel erg lang. Iemand een Pokemon met flame body over?

[Voor 28% gewijzigd door SparksNL op 24-01-2022 19:22]

• R-utger
SparksNL schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:53:
Dankzij G_Dragon een Ditto met 6 “best” IVs. Destiny knot ook in de pocket dus breeden kan beginnen.

Nu heb ik beide Pokemon bij de nursery gedropt, maar hoe lang duurt het ongeveer voordat je een egg hebt? Kun je dit proces versnellen of slimmer aanpakken?

Edit: tijdens het op-en-neer fietsen voor het hatchen van m’n eerste egg wordt de ene na de andere uitgepoept 😄

Edit 2: oké dat hatchen duurt wel erg lang. Iemand een Pokemon met flame body over?
Je kan een item fixen waardoor je nog iets sneller eggs krijgt. Weet alleen de naam even niet en het hatchen duurt toch al langer. Dus veel maakt het niet uit.

Pokémon met flame body is wel cruciaal, dan is het ongeveer 2500 steps ipv 3500.

Is de ditto wel buitenlands? Want dan werkt de Madusa methode ook nog eens ;) dan heb je een shiny rate van 1:800 ongeveer
En met een everstone kan je de nature van de Pokemon doorgeven :) ook wel handig dus

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:24
SparksNL schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:53:

Heb er wel nog een paar over maar ben pas morgen weer on als je t dan nodig hebt let me know. Kan ik m wel traden

NS FC: SW 2742 0448 8213

• SparksNL
Musta schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:40:
[...]

Heb er wel nog een paar over maar ben pas morgen weer on als je t dan nodig hebt let me know. Kan ik m wel traden
Stuur maar even een PB met je friend code + discord 😄

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:46
Ik heb sinds gisteren Pokemon briljant diamant en het is lang geleden dat ik een Pokemon game heb gespeeld en het is hard na denken haha

Ik heb een vraag over het inzetten van TM items (TM09) deze kan ik koppelen aan een Pokemon (leren)
Dan zie ik een cd bij de Pokemon staan maar hoe leer ik of installer ik dat ding op de Pokemon? :X

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod W&M

Seal with it!

HKLM_ schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:35:
Ik heb sinds gisteren Pokemon briljant diamant en het is lang geleden dat ik een Pokemon game heb gespeeld en het is hard na denken haha

Ik heb een vraag over het inzetten van TM items (TM09) deze kan ik koppelen aan een Pokemon (leren)
Dan zie ik een cd bij de Pokemon staan maar hoe leer ik of installer ik dat ding op de Pokemon? :X
Ik vermoed dat je de optie “Give to a pokemon” hebt gekozen. Je moet echter “use this item” kiezen :)

Select * from fish

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:46
Zeehond schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:11:
[...]

Ik vermoed dat je de optie “Give to a pokemon” hebt gekozen. Je moet echter “use this item” kiezen :)
Thx dat was hem inderdaad, zit wat verstopt maar het is gelukt :)

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mede-Tweakers,

@Sir_Lion en ik hebben een Discord server opgericht om het uitdelen van Friendcodes en het ruilen een stuk makkelijker te maken!

Klik op de link om te joinen: Unofficial Wrench Pokemon Server

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 13:44
Dit was een mooie… (spoiler - humor van de makers)

spoiler:
kwam net bij dat huisje waar je een Haunter kan krijgen voor een Medicham. Heeft die trut er een everstone aan gehangen }:O

• Sir_Lion
WillemJanJansen schreef op zondag 6 februari 2022 @ 08:07:
Dit was een mooie… (spoiler - humor van de makers)

spoiler:
kwam net bij dat huisje waar je een Haunter kan krijgen voor een Medicham. Heeft die trut er een everstone aan gehangen }:O
Dat was in het orginele spel ook al.

• WillemJanJansen
Sir_Lion schreef op zondag 6 februari 2022 @ 08:39:
[...]

Dat was in het orginele spel ook al.
Het originele nooit gespeeld. Vond dit wel grappig. Ze willen toch erg graag dat je met anderen gaat ruilen.

• whahas
Ik snap trouwens inmiddels beter waarom BDSP minder goede spellen zijn dan ik had verwacht.

Deze spellen hadden gewoon een hele strakke deadline en moesten ruim voor PLA in de schappen liggen.
Goede kans dat ik door PLA mijn SP niet meer aan ga raken. Mede ook doordat ik nog steeds niets van Nintendo heb vernomen over mijn berry glitch.

Keuzes maken de Mens

• WillemJanJansen
Gisteren Palkia gevangen met een Timer ball.

M’n acid armor/ recover Gastrodon hield het fluitend uit tot alle PP van Palkia op was. Toen Palkia struggle gebruikte was de tweede Timer ball al raak.

Kunnen we de master ball nog even blijven poetsen. 🤠

• RangedNeedles
  • Niet online
Iemand die nog:
- een Dialga voor een Palkia wilt ruilen?
- de drie Johto honden (Entei, Raikou, Suicune) voor de drie Kanto birds (Articuno, Zapdos, Moltres) wilt ruilen?
- een Spiritomb of Aerodactyl (Old Amber fossil) over heeft?

Ben dicht bij het vervolledigen van m'n living dex dus kan wel wat terugruilen. Dan rest me enkel nog het saaie grinden in de Underground naar Mysterious Shards, zucht :P

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
RangedNeedles schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:02:
Iemand die nog:
- een Dialga voor een Palkia wilt ruilen?
- de drie Johto honden (Entei, Raikou, Suicune) voor de drie Kanto birds (Articuno, Zapdos, Moltres) wilt ruilen?
- een Spiritomb of Aerodactyl (Old Amber fossil) over heeft?

Ben dicht bij het vervolledigen van m'n living dex dus kan wel wat terugruilen. Dan rest me enkel nog het saaie grinden in de Underground naar Mysterious Shards, zucht :P
Ik heb wel een Palkia, Entei, Raikou, Suicune en volgens mij de old ember fossil ook voor je om te ruilen :)
Je mag me gerust een een pm sturen met je friendcode en discord of je joined de Discord groep :).

[Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 07-02-2022 10:09]

• WillemJanJansen
G_Dragon schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:08:
[...]

Ik heb wel een Palkia, Entei, Raikou, Suicune en volgens mij de old ember fossil ook voor je om te ruilen :)
Je mag me gerust een een pm sturen met je friendcode en discord of je joined de Discord groep :).
Is dat allemaal nog het resultaat van die kopieerglitch? En hebben ze dat al gefixt?

• RangedNeedles
  • Niet online
WillemJanJansen schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:31:
[...]

Is dat allemaal nog het resultaat van die kopieerglitch? En hebben ze dat al gefixt?
Er is nog geen 1.1.4 patch uitgekomen, dus nope. Ergens begin ik me al af te vragen óf deze nog gaat komen én ook wat meer gaat toevoegen dan enkel die gepatchte glitch. Zo wachten we nog altijd op HOME support en het GWS....

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
[...]

Ja ik heb hem een keer gebruikt om zoals nu mede-Tweakers blij te mogen maken :).

• WillemJanJansen
Ik kan ook niet wachten tot GWS komt, maar ik denk dat dat wel één grote legendary/ starter spam gaat worden, nu je met één handeling bijvoorbeeld 3 Palkia's + item kopieert.

Een soort zeldzame pokemon inflatie omdat er nu ineens zoveel in omloop zijn.

• RangedNeedles
  • Niet online
WillemJanJansen schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:41:
Ik kan ook niet wachten tot GWS komt, maar ik denk dat dat wel één grote legendary/ starter spam gaat worden, nu je met één handeling bijvoorbeeld 3 Palkia's + item kopieert.

Een soort zeldzame pokemon inflatie omdat er nu ineens zoveel in omloop zijn.
Jah, misschien wel... Nu goed, ergens heb je dit al wel met shinies, vind ik. "Tegenwoordig" krijg je bij elke scheet een shiny legendary of wordt het je toch (veel) makkelijker gemaakt. Ik denk nu bijvoorbeeld aan die post-game Dynamax Adventures(?) in Sword & Shield waar je 1/100 kans hebt voor 'n shiny legendary. Da's toch wel heeeeel wat meer dan de standaard 1/4096 :D (Of is het 1/400 omdat je 1 kans op 100 hebt voor 1 van de 4 Pokémon? Anyway, het is nog altijd 'n veel hogere kans.)

Het verliest allemaal zo'n beetje z'n status op deze manier. Op een manier jammer wel. En toch heb je nog altijd genoeg mensen die letterlijk 50+ of zelfs 80+ uur dumpen in het resetten van de game tot ze een shiny starter hebben 8)7 Nu PLA uit is, kunnen die mensen uiteindelijk gaan beginnen spelen van BDSP.

[Voor 5% gewijzigd door RangedNeedles op 07-02-2022 10:49]

• WillemJanJansen
Ja zo is dat ook. Je hebt ook zelf de keuze om er aan mee te doen of niet. Ik vind het leuker om met wat generieker materiaal het spelletje uit te spelen. De legendaries vliegen bij mij meestal direct de box in. Dat is meer pokedexvulling.

• R-utger
[...]

Pokémons en/of items clonen kan nog steeds.
Als je weet hoe, is het echt kinderspel om te doen.

• x280
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-06 15:39
Oke na een lange tijd weer een Pokemon spel gekocht, maar wat ben ik teleurgesteld. (Laatste keer was Pokemon Moon op de 3DS) Kwa online is alles dus weg, (nog) geen pokemon unite support. (Die ook nog prijs x 5 ofzo is gegaan)

Geen wonder trade, geen global link etc...

Buiten online om is het wel een prima spel, ik heb bewust geen Arceus genomen omdat ik geen zin heb in allemaal "nieuwe dingen."

• R-utger
Ik vind het ook jammer dat er nog geen wonder trade is.
Ook is er nog geen event geweest, wat ik wel erg jammer vind.
Zo bloed de game een beetje dood mede door de nieuwe game

• whahas
Volgens mij hebben ze dit bewust zo gedaan.

Keuzes maken de Mens

• x280
Ik heb de afgelopen dagen een keer online geprobeerd om te ruilen, wanneer ik de "online kamer" binnen kom dan zie ik eigenlijk hooguit 1 persoon. En wanneer ik dan een "Call -> Trade" doe dan komt er wel eens iemand langs. Maar het is niet zo dat ik 10-20 mensen zie rond lopen.

Hebben jullie dat ook ?

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
R-utger schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:02:
Ik vind het ook jammer dat er nog geen wonder trade is.
Ook is er nog geen event geweest, wat ik wel erg jammer vind.
Zo bloed de game een beetje dood mede door de nieuwe game
Hier ben ik het mee eens, want had maximaal 1 maand na release wel verwacht dat Wonder Trade uit zou komen maar we zitten nu nog steeds zonder ... |:(

• whahas

Keuzes maken de Mens

• x280
Nieuw event, vanaf de voorpagina comments:
https://diamondpearl.pokemon.com/nl-nl/shop/shaymin/

Het zogenoemde item 'Oak’s Letter' wordt vanaf maandag 28 februari 2022 verspreid. Je kunt Oak’s Letter verkrijgen door in je spel via de functie 'Mystery Gift' de optie 'Get via Internet' te selecteren. Dit item is verkrijgbaar tot zondag 27 maart 2022 om 15:59 uur (CET).

[Voor 0% gewijzigd door x280 op 28-02-2022 14:34. Reden: typo]

• whahas
Ah, bedankt voor de herinnering!

Wat voor metadata zou Nintendo allemaal binnen halen met dit soort acties?

Keuzes maken de Mens

• R-utger
Je moet wel de laatste update geïnstalleerd hebben om het event te kunnen doen.
Dupen kan nu niet meer, maar de items heb ik nog wel allemaal.
Ook moet je geen gedupte dubbel hebben, die zijn niet te gebruiken of te ruilen.
Ik heb een aantal shiny gedupte Pokemons, maar kon daar wel gewoon online mee in een battle :)
Alle dubbele heb ik vrijgelaten voordat ik de update deed.

• whahas
Ik heb de brief.

Nu nog snappen waar route 224 is, maar ik kom er wel.

Nee, mijn berries groeien nog steeds niet.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R-utger
whahas schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:12:
Ik heb de brief.

Nu nog snappen waar route 224 is, maar ik kom er wel.

Nee, mijn berries groeien nog steeds niet.
Wil je het weten?

spoiler:
Bij de ingang van elite 4 moet je de waterval weer af en dan naar rechts.
Door de cave heen en uiteindelijk kom je er.
Daar staat prof Oak.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• whahas
Nee, maar toch bedankt. Als ik het opgeef ga ik wel op je spoiler klikken! ;)

Keuzes maken de Mens

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
whahas schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:31:
Nee, maar toch bedankt. Als ik het opgeef ga ik wel op je spoiler klikken! ;)
Ik daag je uit om te drukken :+

• whahas
Dat wilde ik net gaan doen, want een vriend heeft me per ongeluk verteld wat ik moet doen.
Daarnaast las ik op Pokémon United iets over een national dex. Die heb ik niet.

Edit:
spoiler:
Ik ben die cave, de victory road, weer terug gegaan. Daar staat een mannetje voor een doorgang. Die heeft het over ervaringen en weet ik wat, maar hij laat me er niet door.

[Voor 36% gewijzigd door whahas op 01-03-2022 12:23. Reden: Ik ben in de cave geweest.]

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:28
ik had net al de graag al in Spielerij gepost maar wellicht dat dit het betere topic is (kwam er nu pas achter dat het er is). Maarrrr...is dit spel in het Nederlands te spelen voor mijn 7 jarig neefje?
Kom alleen tegenstrijdige berichten tegen namelijk.

Of een ander Pokemon spel op de Switch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 14:05
Hopjesvla79 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:41:
ik had net al de graag al in Spielerij gepost maar wellicht dat dit het betere topic is (kwam er nu pas achter dat het er is). Maarrrr...is dit spel in het Nederlands te spelen voor mijn 7 jarig neefje?

Pokémon spellen zijn helaas/gelukkig niet in het Nederlands te spelen.

Gewoon (net als ons vroeger :+ ) de spellen in het Engels spelen. Kinderen komen er, met af en toe een beetje hulp, echt wel uit.
Mijn neefje heeft Pokémon Let's Go ook uitgespeeld toen hij 7 was.

[Voor 43% gewijzigd door Flapperbol op 18-05-2022 10:56]

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:28
Flapperbol schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:56:
[...]

Gewoon (net als ons vroeger :+ )
Opa hier speelde op een Atari7800.. het enige Engels was: Player 1 en Player 2 :P

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Hopjesvla79 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:41:

Nee dit spel is niet in het Nederlands te spelen, net als ons vroeger zou je neefje het spel in het Engels moeten spelen. Als je het positief bekijkt is het direct een les Engels die hij dan met plezier mee krijgt, ik heb ook op die manier een aantal Engelse woorden geleerd als kind :).

EDIT: En daarbij zijn de games vergeleken met vroeger een stuk makkelijker geworden door die Exp Share.

[Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 18-05-2022 11:39]

• whahas
De spellen zijn makkelijker dan vroeger.
Tegelijkertijd zijn kinderen tegenwoordig verwend. 😉

Aangezien je niet echt af kunt gaan, zou ik zeggen dat het kan. Ze kunnen er dagen zoet mee zijn, wellicht zelfs weken of maanden.

Keuzes maken de Mens

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Hoe zit het trouwens met mass release in deze game?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-05 09:35
Kort vraagje van mijn kant: ervaren anderen ook dat Pokemon ruilen in de Union Room niet echt werkt met link codes? Ik kom altijd in lege ruimtes.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mijn vriendin heeft Zondag eindelijk de Pokémon league geprobeerd en tot mijn grote verbazing in een keer gehaald, zelfs bij Cynthia had ze amper moeite omdat ze de aanval Yawn direct gebruikte bij Cynthia's Garchomp waardoor die in slaap viel en helemaal niks kon doen. Ze had het meeste moeite met Gastrodon omdat ze geen gras aanvallen in haar team had, maar uiteindelijk is ook die gevallen.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Soccer98 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:22:
Kort vraagje van mijn kant: ervaren anderen ook dat Pokemon ruilen in de Union Room niet echt werkt met link codes? Ik kom altijd in lege ruimtes.
Ik zal het echt niet weten, maar kan het deze week wel even testen voor je?

• whahas
Yawn is dan ook een hele goede move.

Keuzes maken de Mens

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-06 16:12
Deze week sinds lange tijd bezig met Pokemon Diamond, totaal 53 uur gespeeld. Ben voor het eerst in een Pokemon game bij de final four, die versla ik redelijk makkelijk.

Alleen gisteren verloor ik van the Champ, helaas moet je dan helemaal opnieuw beginnen.
Heeft iemand goede tips om the champ te verslaan?

Leuk spel verder.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• whahas
Bijvoorbeeld een Pokémon met Yawn, zoals hierboven genoemd.
Met welke Pokémon had je het meeste moeite?
Wil je items gebruiken? / Gebruik je items?

Keuzes maken de Mens

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-06 10:55
Mars18 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 07:55:
Deze week sinds lange tijd bezig met Pokemon Diamond, totaal 53 uur gespeeld. Ben voor het eerst in een Pokemon game bij de final four, die versla ik redelijk makkelijk.

Alleen gisteren verloor ik van the Champ, helaas moet je dan helemaal opnieuw beginnen.
Heeft iemand goede tips om the champ te verslaan?

Leuk spel verder.
Cynthia wordt dan ook gezien als de sterkste trainer van alle games ;) Stealth rock kan helpen, zodat iedere pokemon direct wat damage krijgt

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-06 16:12
de Foarsitter schreef op zondag 6 november 2022 @ 07:53:
[...]

Cynthia wordt dan ook gezien als de sterkste trainer van alle games ;) Stealth rock kan helpen, zodat iedere pokemon direct wat damage krijgt
Dank voor de berichten, zit al in een party met een paar Pokemons. Anders maar opnieuw laden

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee