Toon posts:

[NEO/QLED/UHD TV] Samsung 2021 line-up

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 09:30
benbaba schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:53:
[...]

In alle modellen en regio's behalve de 85 inch. Door het IPS paneel met lage native contrast heb je meer kans 'blooming', met name onder een hoek en ook meer 'black crush' doordat local dimming harder moet werken. Recht van voren en in een verlichte winkel zal dit minder goed opvallen. Voordeel is de bredere kijkhoek en anti-glare zonder de bekende regenboogstrepen in sommige situaties. De QN93A met VA paneel en hogere helderheid kost na cashback nagenoeg hetzelfde of zelfs minder.
Bedankt voor het duidelijke antwoord, de qn93a zal het dus worden.

Alleen zie ik wel dat die cashback actie enkel op de Nederlands website staat. Ik ben namelijk een Belg en op de samsung.be site vindt ik dat niet terug.
In de voorwaarden staat precies niks over welke nationaliteit je moet hebben, dus ik veronderstel dat als ik hem in een Nederlandse shop koop ik ook gewoon de cashback kan krijgen?

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
330d schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:29:
[...]
Er mag nog best wat gesleuteld worden softwarematig.
Heb ik gisteren ook mogen ervaren ja . Mijn woofer deed opeens vrijwel niets meer .
Uren mee bezig geweest met te testen en naar oplossingen te zoeken .

Uiteindelijk heel de Qsymphony opnieuw ingesteld en de soundbar een volledige reset moeten geven om de Sub terug tot leven te krijgen ! Geen idee hoe lang het nu gaat blijven werken .

Daarnaast het standby verbruik van 11W op de Samsung Q800A , dat steekt me ook serieus de ogen uit .
Geadverteerd wordt met 0.5W , is dus 22x lager dan in werkelijkheid .

Heb dikwijls ook dat ik in een film merk dat het geluid en beeld een heel klein beetje uit sync lopen .

Met mijn mijn vorige 12 jaar oude samsung TV nooit issues gehad . Gewoon insteken en heeft 12 jaar feilloos gewerkt zonder aan te moeten prutsen .

Dus ja het is zoals je al zei , zowel soundbar als TV mogen ze softwarematig wel een pak beter op elkaar afstemmen zo blijkt .

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
glennvho schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:14:
[...]

Bedankt voor het duidelijke antwoord, de qn93a zal het dus worden.

Alleen zie ik wel dat die cashback actie enkel op de Nederlands website staat. Ik ben namelijk een Belg en op de samsung.be site vindt ik dat niet terug.
In de voorwaarden staat precies niks over welke nationaliteit je moet hebben, dus ik veronderstel dat als ik hem in een Nederlandse shop koop ik ook gewoon de cashback kan krijgen?
Klopt, registratie moet dan via .nl. De landkeuzeselectie is namelijk altijd NL, BE of LUX alleen de lijst met (web)shops verschilt. Cashback geldt overigens ook in België op de XXN (Benelux) modellen. Dus zolang het een Benelux model betreft bij een geselecteerde dealer verwacht ik geen problemen.

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:35
Weet iemand hoe ik de HDMI devices kan laten resetten om opnieuw in te stellen zonder dat ik TV een factory reset moet geven?

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-06 00:46
Treveo schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:30:
Weet iemand hoe ik de HDMI devices kan laten resetten om opnieuw in te stellen zonder dat ik TV een factory reset moet geven?
Wat bedoel je precies?

• Treveo
Als je TV voor het eerst opstart, dan scant ie jouw HDMI devices. In mijn geval van Ziggo Mediabox Next wordt die soort van automatisch herkend en krijg ik mooi logo van Ziggo daarvoor in het hoofdmenu.

Dat is de laatste keer soort van failed waardoor ik het logo niet heb. Als ik het probeer bewerken, kan ik alleen kiezen uit 4 logo's out of the box. Ik zoek dus een makkelijke manier om het te laten "resetten" zodat hij hem weer automatisch gaat scannen.

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:35
Treveo schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 06:51:
[...]

Als je TV voor het eerst opstart, dan scant ie jouw HDMI devices. In mijn geval van Ziggo Mediabox Next wordt die soort van automatisch herkend en krijg ik mooi logo van Ziggo daarvoor in het hoofdmenu.

Dat is de laatste keer soort van failed waardoor ik het logo niet heb. Als ik het probeer bewerken, kan ik alleen kiezen uit 4 logo's out of the box. Ik zoek dus een makkelijke manier om het te laten "resetten" zodat hij hem weer automatisch gaat scannen.
Hier kan ik in het hoofdmenu op de betreffende HDMI poort gaan staan, pijltje naar beneden en dan verwijderen.

Collectie

• 330d
Idd, daar kan je wijzigen of probeer hdmikabel te ontkoppelen en weer koppelen

• Treveo
Servpage schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 07:39:
[...]

Hier kan ik in het hoofdmenu op de betreffende HDMI poort gaan staan, pijltje naar beneden en dan verwijderen.
330d schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:05:
Idd, daar kan je wijzigen of probeer hdmikabel te ontkoppelen en weer koppelen
Dan is hij alleen weg uit het hoofdmenu maar staat hij nog steeds bij de bronnen. HDMI apparaat opnieuw koppelen werkte niet.

Ik heb het inmiddels gevonden. Via 'Bron -> Instellen universele afstandsbediening' kun je je HDMI apparaat blijkbaar opnieuw instellen en de vorige instelling laten overschrijven. Dus het is zo gelukt zonder factory reset te moeten doen

[Voor 13% gewijzigd door Treveo op 28-12-2021 10:45]

• mar88vdv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:29
Treveo schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:58:
Weet iemand waarom mijn AB op 58% blijft? Ik zet hem op zijn kop op de vensterbank zodat ie veel natuurlijke licht krijgt maar hij lijkt niet op te laden
Dat had ik ook. Vervolgens heb ik hem via de USB type c aansluiting een keer volledig opgeladen en nu staat hij al ruim een maand op 100%. Dus misschien is het meer dat hij minder snel ontlaad i.p.v. dat je hem op kunt laden via zonne-energie.

Over iets anders: Ik ben vandaag trouwens gaan knutselen met het afspelen van media (video's/films) via mijn pc. Ik heb mijn pc aansloten via HDMI en ingesteld met het label 'PC'. Prima voor browsen en gamen maar nadeel vond ik dat dan ook alle beeldbewerkingsopties en kleurinstellingen die nodig zijn om fatsoenlijk video en film te bekijken ontbraken.

Ik heb dit opgelost door een 2e aansluiting te maken tussen de GPU en tv via DisplayPort. De tv herkend dit dan als '2e scherm'. Ik heb vervolgens twee snelkoppelingen gemaakt waarmee ik snel van scherm kan wisselen:
- %windir%\System32\DisplaySwitch.exe /external
- %windir%\System32\DisplaySwitch.exe /internal
Voor beide inputs kun je dan verschillende beeldinstellingen aanhouden. Ik moet wel steeds even switchen van inputkanaal, maar de beeldkwaliteit voor video's en films is aanzienlijk beter, dus ik vind het wel de moeite waard.

[Voor 47% gewijzigd door mar88vdv op 29-12-2021 00:14]

• Treveo
Het valt wel op dat de ondertiteling op mijn QN93A niet overal evenveel "verlicht" is. Het komt best vaak voor dat een deel feller is dan de rest afhankelijk van de "achtergrond".

De Q80R daarvoor had het niet. Is dit te verklaren of zal Samsung het misschien kunnen patchen?

• benbaba
  • Niet online
Treveo schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:45:
Het valt wel op dat de ondertiteling op mijn QN93A niet overal evenveel "verlicht" is. Het komt best vaak voor dat een deel feller is dan de rest afhankelijk van de "achtergrond".

De Q80R daarvoor had het niet. Is dit te verklaren of zal Samsung het misschien kunnen patchen?
Dat komt door het dimming algoritme en Samsung's obsessie voor zo diep mogelijk zwart met zo min mogelijk blooming. De QN93A heeft een veel hogere piekhelderheid en een ander dimming algoritme dan de Q80R. Vanaf 2020 meen ik dimt de tv ook actief ondertiteling om (letterbox bar) blooming te voorkomen. Afhankelijk van de instelling en het bronmateriaal kan het resultaat verschillen. Firmware updates kunnen het een en ander verbeteren. Workarounds zijn als volgt: kleur en transparantie van de subs veranderen, local dimming op laag/standaard zetten en de beeldmodus veranderen (naar standaard).

• Treveo
benbaba schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:31:
[...]

Dat komt door het dimming algoritme en Samsung's obsessie voor zo diep mogelijk zwart met zo min mogelijk blooming. De QN93A heeft een veel hogere piekhelderheid en een ander dimming algoritme dan de Q80R. Vanaf 2020 meen ik dimt de tv ook actief ondertiteling om (letterbox bar) blooming te voorkomen. Afhankelijk van de instelling en het bronmateriaal kan het resultaat verschillen. Firmware updates kunnen het een en ander verbeteren. Workarounds zijn als volgt: kleur en transparantie van de subs veranderen, local dimming op laag/standaard zetten en de beeldmodus veranderen (naar standaard).
Duidelijk uitgelegd weer, thanks. Hij staat qua beeldmodus al op standaard en local dimming ook op standaard. Ik zou eventueel de achtergrond van de ondertiteling zwart kunnen maken maar dat zou mij meer storen dan hoe het nu is. Kan er wel aan wennen denk ik :-).

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Vind het wel beetje raar dat de samsung slim fit wall mount geen template meeleverd. Zou het ophangen een stuk makkelijker maken. Nu maar kijken of het lukt met meten

• 330d
330d schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:12:
[...]
edit:
Inmiddels de nvidia shield op de hmdi2.1 poort rechtreeks aangesloten op de tv.
Qsymphony werkt goed, geluid over Tv+soundbar.
Dolby atmos werkt naar behoren op kodi em netflix via de shield.
Dan maar geen DTS-X😎
Ik heb 2 weken mogen genieten van het vollere geluid via tvspeakers en soundbar. Totdat ik eergister weer mijn eigen contents ging kijken op de nvidia ontdekte ik dat ik megaveel DTS films heb😅
De nvidia weer op de soundbar aangesloten en kreeg wel de dts door maar mis dan de tvspeakers.
Heel jammer, dat hele qsymphony echt voor niks.

Tevens als de kinderen op de oude playstation 3 spelen hoor ik af een toe een luid getik door de soundbar, het is een soort kort geruis wat uit een oude radio komt weet niet hoe ik het moet beschrijven heeft iemand daar ook last van?

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:50
mar88vdv schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:59:
[...]

Dat had ik ook. Vervolgens heb ik hem via de USB type c aansluiting een keer volledig opgeladen en nu staat hij al ruim een maand op 100%. Dus misschien is het meer dat hij minder snel ontlaad i.p.v. dat je hem op kunt laden via zonne-energie.

Over iets anders: Ik ben vandaag trouwens gaan knutselen met het afspelen van media (video's/films) via mijn pc. Ik heb mijn pc aansloten via HDMI en ingesteld met het label 'PC'. Prima voor browsen en gamen maar nadeel vond ik dat dan ook alle beeldbewerkingsopties en kleurinstellingen die nodig zijn om fatsoenlijk video en film te bekijken ontbraken.

Ik heb dit opgelost door een 2e aansluiting te maken tussen de GPU en tv via DisplayPort. De tv herkend dit dan als '2e scherm'. Ik heb vervolgens twee snelkoppelingen gemaakt waarmee ik snel van scherm kan wisselen:
- %windir%\System32\DisplaySwitch.exe /external
- %windir%\System32\DisplaySwitch.exe /internal
Voor beide inputs kun je dan verschillende beeldinstellingen aanhouden. Ik moet wel steeds even switchen van inputkanaal, maar de beeldkwaliteit voor video's en films is aanzienlijk beter, dus ik vind het wel de moeite waard.
Je kan ook gewoon van beeldmodus switchen zodra je film gaat kijken. Dan heb je maar 1 kabel en oom maar 1 input nodig.

Don't feel bad for the suicidal cat. | HiFi Set 1: Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL HDI-3600 | HiFi Set 2: PC - Topping D10s - Wadia 151 PowerDAC - Tannoy S6LCR | LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

• mar88vdv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:29
Uhm, ja en nee. Zodra je een HDMI-kanaal instelt als 'PC' dan schakelt de tv automatisch een aantal functionaliteiten uit, voor de beste weergave/prestatie voor het gebruik van een pc. Als beeldmodi heb je dan alleen nog 'Grafisch' en 'Entertain' en veel andere beeldfunctionaliteiten worden uitgeschakeld/uitgegrijsd. Dat is natuurlijk steeds aan te passen, maar dat is niet zo eenvoudig/snel.

Nu heb het de HDMI ingesteld als PC en de DisplayPort als Blu-ray speler, maar ik had voor die laatste ook elke andere modus kunnen kiezen die niet 'PC' is.

• mousio
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 11:08
Als ik het allemaal goed lees, begrijp ik
  • dat de QN90A geen Ultra Viewing Angle heeft, maar QN9xA en QN95A wel,
  • en dat de QN9xA geen Slim One Connect heeft en de QN95A wel.
Alleen snap ik helemaal niet wat de verschillen zijn tussen QN91/2/3/4A, en of er dan meer verschillen zijn tussen deze QN9xA en QN90A enerzijds en QN95A anderzijds (QN90A ↔ QN9xA ↔ QN95A). Zelfs op Samsungs productpagina komen omschrijving, featurebeschrijving en specs niet eens overeen.
(Zo hoef ik bv. de Slim One Connect niet als enkel dit een meerprijs van enkele honderden euro's betekent)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
mousio schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:50:
Als ik het allemaal goed lees, begrijp ik
  • dat de QN90A geen Ultra Viewing Angle heeft, maar QN9xA en QN95A wel,
  • en dat de QN9xA geen Slim One Connect heeft en de QN95A wel.
Alleen snap ik helemaal niet wat de verschillen zijn tussen QN91/2/3/4A, en of er dan meer verschillen zijn tussen deze QN9xA en QN90A enerzijds en QN95A anderzijds (QN90A ↔ QN9xA ↔ QN95A). Zelfs op Samsungs productpagina komen omschrijving, featurebeschrijving en specs niet eens overeen.
(Zo hoef ik bv. de Slim One Connect niet als enkel dit een meerprijs van enkele honderden euro's betekent)
QN85A = ADS/IPS (85 inch VA)
EU QN90A = ADS/IPS + meer nits (50 en 85 inch VA)
US QN90A = EU QN91/92/93/94A = VA (55’‘+ ultra viewing angle)
QN95/97A = (VA) + slim OCB (+3 hdmi 2.1)

De QN9xA verschilt alleen per regio en van kleur van de bezel. De Benelux krijgt 92 en 93, maar is er ook als non-XXN (grijze-import). QN95A voegt enkel een OCB toe. De QN90A is er in de Benelux officieel alleen in 85 inch (en dus VA). Al de andere zijn dus grijze import en daarbij IPS/ADS (50/85'' VA). Technisch gezien verschilt alleen de 50 inch door een lagere piekhelderheid en het gemis van UWVA. De 43'' met daarbij nog een 60Hz paneel. Heb je een 85 inch QN85A of QN90A, dan verschilt alleen de piekhelderheid (en de speakers). Zou er ook een 85 inch QN92/93A zijn, dan zou die enkel van bezelkleur verschillen van de 85QN90A. De 43/50'' idem maar let daarbij dus op grijze-import (en cashbacks).

[Voor 3% gewijzigd door benbaba op 02-01-2022 15:54]

• Treveo
Gisteren voor het eerst een horror film gekeken op deze nieuwe QN93A en het viel me meteen op dat ik in de donkere scènes een soort smeer heb. Ik weet niet zo goed hoe ik het kan uitleggen.

Het lijkt erop dat hij waziger is in de donkere delen dan het nodig is. Dus alsof er gesmeerd is. Is dit bekend? Kan ik het minder erg maken middels wat settings misschien?

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:41
Henvar schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:33:
Vind het wel beetje raar dat de samsung slim fit wall mount geen template meeleverd. Zou het ophangen een stuk makkelijker maken. Nu maar kijken of het lukt met meten
Dat vond ik nou ook. Het is uiteindelijk gelukt en hij hangt netjes waterpas aan de muur maar ik ben er wel even zoet mee geweest.
De vorm etc heb ik eerst met schilderstape op de muur geplakt, alles 10x nagemeten en dan pas die 8 gaten geboord.

• Henvar
  • Niet online
frank.. schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 01:01:
[...]

Dat vond ik nou ook. Het is uiteindelijk gelukt en hij hangt netjes waterpas aan de muur maar ik ben er wel even zoet mee geweest.
De vorm etc heb ik eerst met schilderstape op de muur geplakt, alles 10x nagemeten en dan pas die 8 gaten geboord.
Moet toegeven nadat ik de reviews had gelezen dacht ik dat er geen template bij zou zitten maar nu ik de slim fit binnen heb zit er wel een soort van template bij waar je per grootte van de tv kan zien hoe in ieder geval 1 beugel aan de muur moet komen.

• Major_ton
Treveo schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:19:
Gisteren voor het eerst een horror film gekeken op deze nieuwe QN93A en het viel me meteen op dat ik in de donkere scènes een soort smeer heb. Ik weet niet zo goed hoe ik het kan uitleggen.

Het lijkt erop dat hij waziger is in de donkere delen dan het nodig is. Dus alsof er gesmeerd is. Is dit bekend? Kan ik het minder erg maken middels wat settings misschien?
Dat klinkt als black smearing waar veel VA panelen 'last' van hebben. Soms is de transitie van zwart naar medium grijs erg traag wat je gaat zien in motion. Je kan eventueel eens testen door alle motion gerelateerde settings uit te zetten, als je het dan nog steeds ziet is het een eigenschap van het paneel en dus niks aan te doen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | HiFi Set 1: Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL HDI-3600 | HiFi Set 2: PC - Topping D10s - Wadia 151 PowerDAC - Tannoy S6LCR | LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

• Treveo
Major_ton schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:39:
[...]

Dat klinkt als black smearing waar veel VA panelen 'last' van hebben. Soms is de transitie van zwart naar medium grijs erg traag wat je gaat zien in motion. Je kan eventueel eens testen door alle motion gerelateerde settings uit te zetten, als je het dan nog steeds ziet is het een eigenschap van het paneel en dus niks aan te doen.
Bedankt voor je uitleg, ik zie het ook in nVidia Shield als ik grijze menu's toon/verberg. Dan zie je een soort "lag" en zie je zeg maar alle 50 verschillende tinten grijs tot ie de goede heeft :9. In Ziggo Mediabox zie ik dat ook, op de oranje knoppen. Ik zal dit eens testen door alle motion settings uit te zetten.

Als het een eigenschap van het paneel is, hebben alle QN93A daar dan last van aangezien ze altijd VA paneel hebben of zitten er VA panelen tussen die dit probleem niet hebben?

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Henvar schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:29:
[...]

Moet toegeven nadat ik de reviews had gelezen dacht ik dat er geen template bij zou zitten maar nu ik de slim fit binnen heb zit er wel een soort van template bij waar je per grootte van de tv kan zien hoe in ieder geval 1 beugel aan de muur moet komen.
Je moet twee van die templates aan elkaar plakken voor beide beugels. Zie stap 4 en 5 uit de installatie handleiding.

• Major_ton
Treveo schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:47:
[...]

Bedankt voor je uitleg, ik zie het ook in nVidia Shield als ik grijze menu's toon/verberg. Dan zie je een soort "lag" en zie je zeg maar alle 50 verschillende tinten grijs tot ie de goede heeft :9. In Ziggo Mediabox zie ik dat ook, op de oranje knoppen. Ik zal dit eens testen door alle motion settings uit te zetten.

Als het een eigenschap van het paneel is, hebben alle QN93A daar dan last van aangezien ze altijd VA paneel hebben of zitten er VA panelen tussen die dit probleem niet hebben?
Er kunnen voor één model TV verschillende merken panelen ingekocht worden. Dit gebeurt met veel componenten. Hoe dat zit met deze specifieke TV durf ik niet te zeggen, maar dat moet online wel te vinden zijn.

• Henvar
  • Niet online
ebis schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:05:
[...]

Je moet twee van die templates aan elkaar plakken voor beide beugels. Zie stap 4 en 5 uit de installatie handleiding.

[Afbeelding]
Ah kijk handig! Ga morgen m’n 65inch ophangen dus kan dit goed gebruiken!

• Treveo
Major_ton schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:17:
[...]

Er kunnen voor één model TV verschillende merken panelen ingekocht worden. Dit gebeurt met veel componenten. Hoe dat zit met deze specifieke TV durf ik niet te zeggen, maar dat moet online wel te vinden zijn.
Een meevaller, het ligt aan local dimming. Als ik die op laag zet. Dan zie ik die "smearing" niet. Dus mogelijk gaan ze nog patchen met een betere algoritmes. Hij staat hier nu op standaard.

Ander vraag tussendoor, wanneer wil je contrastverbetering op standaard en wanneer op hoog? Ben deze tv nog aan het leren kennen en weet zelf nog niet zo goed. Soms staat ie opeens op hoog en soms op standaard. Ik denk dat het aan HDR ligt ofzo.

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:41
ebis schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:05:
[...]

[Afbeelding]
Die ontbraken dus bij mij... dit maakt het wel wat makkelijker ja 😁

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 19:25
Pfoe, ik sta voor de keuze tussen de QN93A of de LG C1, geen onbekende keuze hier. Nu ga ik eind volgende maand verhuizen, dus stel ik de keuze maar even uit. Kijken of het een bright of dark(er) room wordt. Maar blijft lastige keuze!

De QN93B (of QN90B, net hoe ze het Nederlandse model gaan noemen) zal weer een stukje beter zijn als tweede generatie mini-led. Maar hoeveel beter? Uit een nieuwsbericht op de frontpage:
Nieuwe modellen kunnen het lichtniveau van de leds op 16.384 niveaus afstellen, bij de voorgangers is dat 4096 niveaus.
Dit gaat dus over de felheid van de leds. Zou je het verschil tussen 4000 en 16000 merken dan? 4000 klinkt al heel veel. Is er iets bekend over het aantal leds? Dat lijkt mij veel belangrijker namelijk.

Daarnaast zal prijs zeer bepalend zijn. Bij lancering kostte de QN93A bijna 2x zoveel als nu. Als dit dan ook de prijs wordt van de QN90B, dan toch maar de A (of de LG natuurlijk). Hopelijk zakt de QN93A nog een beetje meer..

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 09:30
LoeWn schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:03:
Pfoe, ik sta voor de keuze tussen de QN93A of de LG C1, geen onbekende keuze hier. Nu ga ik eind volgende maand verhuizen, dus stel ik de keuze maar even uit. Kijken of het een bright of dark(er) room wordt. Maar blijft lastige keuze!

De QN93B (of QN90B, net hoe ze het Nederlandse model gaan noemen) zal weer een stukje beter zijn als tweede generatie mini-led. Maar hoeveel beter? Uit een nieuwsbericht op de frontpage:

[...]

Dit gaat dus over de felheid van de leds. Zou je het verschil tussen 4000 en 16000 merken dan? 4000 klinkt al heel veel. Is er iets bekend over het aantal leds? Dat lijkt mij veel belangrijker namelijk.

Daarnaast zal prijs zeer bepalend zijn. Bij lancering kostte de QN93A bijna 2x zoveel als nu. Als dit dan ook de prijs wordt van de QN90B, dan toch maar de A (of de LG natuurlijk). Hopelijk zakt de QN93A nog een beetje meer..
Je kan bij plattetv.nl ook nog vragen voor een korting. Bij mij hebben ze nog iets van de prijs afgedaan. Er is ook nog tot 23/01 een cashback lopende waarmee je nog € 150 terug kan krijgen.

Dus al bij al heb ik voor mij 55" Q93A net € 950 betaald.

• Henvar
  • Niet online
Tv hangt maar vind wel dat de afstand tot muur nog best groot is ondanks de Samsung Slim Fit 2021. Heb de stappen voor 75mm gevolgd maar de ruimte is wel iets meer dan dat.

• Mitchrps
  • Laatst online: 31-08 12:21
glennvho schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:17:
[...]

Je kan bij plattetv.nl ook nog vragen voor een korting. Bij mij hebben ze nog iets van de prijs afgedaan. Er is ook nog tot 23/01 een cashback lopende waarmee je nog € 150 terug kan krijgen.

Dus al bij al heb ik voor mij 55" Q93A net € 950 betaald.
Ik heb net ook de QN93A besteld, tikkeltje meer betaald dan jij en ook het 3 jarig garantiepakket laten aansmeren met pixelgarantie etc. voor €80,-

Al met al lijkt het een prima deal en ben ik erg benieuwd hoe die vergelijkt met mijn 7 jaar oude Sony.

Eerst had ik de 50 inch in gedachte, echter was hun aanbod minder goed dan bij de 55 in combinatie met cashback.

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 19:05
Ik zie hele goede aanbiedingen op de QN95A, alleen lees ik vrij veel slechte verhalen over ‘blackouts’ tijdens gamen. Iemand ervaring hiermee?

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:50

pim_rs

Stars and Stripes

Silversin schreef op zondag 9 januari 2022 @ 00:01:
Ik zie hele goede aanbiedingen op de QN95A, alleen lees ik vrij veel slechte verhalen over ‘blackouts’ tijdens gamen. Iemand ervaring hiermee?
Is nog niet opgelost: https://eu.community.sams...mit/td-p/3228894/page/386

Wacht ook nog steeds op een oplossing voordat ik de tv aanschaf maar heb de hoop eigenlijk een beetje opgegeven.

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:01
Speelt het 'blackout' probleem alleen als je game-mode gebruikt?

En nog een andere vraag: is de One Connect Box (QN95A) een aanrader, of je kan deze net zo goed niet nemen (QN93A) ?

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:11
Welke aanbiedingen dan zoal? Ik ga eind maart verhuizen dus ben nu ook beetje aan het kijken voor een nieuwe tv.

Sony OLED of de QN95A. Hij komt in de aanbouw (tuinhuis) met enorm veel ramen, maar wel met raambedekking die ik kan gebruiken als ik TV wil kijken. En bovendien ligt die op het noord-oosten, dus alleen de aller eerste uurtjes in de ochtend zon. Daarom lastige keuze.

[Voor 8% gewijzigd door outlandos op 09-01-2022 20:56]

• Treveo
Ik probeerde te Googlen, maar kom niet zo snel achter wat hiermee wordt bedoeld, black smearing?

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 19:05
Treveo schreef op maandag 10 januari 2022 @ 07:21:
[...]

Ik probeerde te Googlen, maar kom niet zo snel achter wat hiermee wordt bedoeld, black smearing?
Tijdens het gamen kan het scherm een aantal seconden op zwart gaan, en dit meerdere keren per sessie.

https://eu.community.sams...termittently/td-p/3256665
outlandos schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:55:
[...]

Welke aanbiedingen dan zoal? Ik ga eind maart verhuizen dus ben nu ook beetje aan het kijken voor een nieuwe tv.
De 65 inch is nu te verkrijgen rond de 1800 euro exc. cashback van 250 euro.

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:55
Nadat mijn Samsung UE50JU6800 wat kuren begon te vertonen ben ik ook gaan kijken naar een nieuwe TV en kwam al snel uit bij de NEO QLED reeks. Wil toch wat groter dus besloten voor 65" te gaan.

Hier in de pricewatch op tweakers Kom je de QN95A en QN92A tegen maar in dit topic las ik ook over de QN93A. Als ik me niet vergis is er eigenlijk geen verschil tussen de 92 en 93 en is het verschil met de 95 alleen de connect box die meegeleverd wordt.

Ik kan de QN93A kopen voor €1649 dus na de samsung promotie kom ik op €1399. Is dat een goede prijs of valt er nog wat vanaf te krijgen? Wellicht komt er nog een BTW actie later deze maand al vraag ik me af of de tv dan überhaupt goedkoper wordt omdat de samsung promotie dan is afgelopen. Of is de QN95A toch de betere keuze? De tv komt op een tv meubel dus niet aan de wand en ik begreep dat de connect box vooral handig is voor als je de tv aan de muur hebt hangen. Ik heb een Yamaha YSP-2700 soundbar en een Ziggo Next box maar weet niet of dat beter werkt met die connect box of zonder?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• LoeWn
  • Laatst online: 30-09 19:25
JohnnyV76 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:01:
... De tv komt op een tv meubel dus niet aan de wand en ik begreep dat de connect box vooral handig is voor als je de tv aan de muur hebt hangen. Ik heb een Yamaha YSP-2700 soundbar en een Ziggo Next box maar weet niet of dat beter werkt met die connect box of zonder?
Klopt. De kabels kunnen bij de QN93A gewoon achter de voet verborgen worden. Zie afbeelding. Als je de TV zeker weten niet op gaat hangen, heeft de connect box geen meerwaarde meer. Aangezien je een soundbar gebruikt, maakt het verschil in speakers tussen de QN95A (OTS+) en QN93A (OTS Pro) ook niet meer uit. Ik zou dan ook lekker voor de QN93A gaan.

edit: Bij de QN95A heb je wel 4x HDMI 2.1, bij de QN93A maar 1x (+3x HDMI 2.0). Dat kan nog een puntje zijn.

[Voor 23% gewijzigd door LoeWn op 10-01-2022 11:34]

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 16:51
Ondertussen een klein weekje eigenaar van een 65QN95a.

Ik erger mij enorm aan dat ik continue in het menu de picture settings aan het aanpassen ben.

SDR content ziet er vaak uit alsof er een poging werd gedaan om er HDR van te maken met veel te donkere zwartwaardes of gewoon een dof beeld. Iedere setting onder de loep genomen zonder echt goed resultaat.

Zodra ik iets gevonden heb dat in orde lijkt te zijn, is het een tijdje later weer hetzelfde van dat...

Gewoon een toggle om HDR in zijn geheel uit te schakelen per source zou handig zijn.. (Signal plus uitschakelen doet dit niet).

Ook is digitale TV via een CI+module vaak een ramp, als het signaal niet HD is, is het gewoon een waas op je beeld. Picture motion plus op max zetten doet wat iets, maar toch niet het gewenste resultaat.

De voorbeeld UHD HDR filmpjes zien er fantastisch uit. Maar het lijkt dat al der rest er nog slechter uitziet dan op mijn vorige 'gewone' HD TV..

Zo merk ik dan ook op dat je wel per source de picture settings kan aanpassen, maar dat alle apps onder dezelfde 'source' vallen.

Dus youtube en netflix/amazon/disney delen hetzelfde pricture profile.. (no bueno)

Ook zodra ik mijn playstation 4 opstart met de TV in gamemode ben ik keer op keer de settings weer aan het aanpassen want de TV lijkt deze in gamemode niet te onthouden..

Ik probeer mezelf wat hoop te geven in dat een komende firmware een paar van deze issues oplost, maar mits deze tv al sinds maart op de markt is, slinkt deze hoop enorm..

[Voor 12% gewijzigd door Wouter06 op 10-01-2022 12:27]

• JohnnyV76
Heb nu een aanbod om de 65QN93A voor €1599 te kopen dus na cashback €1349. Computer hardware kan ik wel redelijk op waarde schatten maar geen idee wat de marges zijn op TV's en dus of dit een goede deal is. Zijn hier mensen die hem voor minder hebben kunnen kopen of verstand hebben van de prijzen en marges op tv's?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• mikkelodeon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 23:53
Silversin schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:05:
[...]

Tijdens het gamen kan het scherm een aantal seconden op zwart gaan, en dit meerdere keren per sessie.

Ik had hier zelf in eerste instantie ook last van op mijn QN900A i.c.m. de Series X.
Nadat ik mijn out of the box hdmi kabel naar een Audioquest Cinnamon 48 heb geüpgraded is het bij mij niet meer voorgekomen.
Ook is sindsdien mijn audio en beeldkwaliteit toegenomen. Kan iedereen deze upgrade aanraden!

XBL: Kromestar88 | 65QN900A | Xbox Series X

• 330d
Silversin schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:05:
[...]

[...]
Sterker nog, vd week zat ik een filmpje te streamen via mijn intel nuc en het probleem deed zich voor. Vreemdgenoeg alleen als de streaming op play staat voorzover ik het kan testen.
Toen werd ik het zat en ging maar via mijn smartphone mirroren.
En ik heb een 74A, beeldscherm instelling ging automatisch naar "amusement", tv herkent de Nuc als pc.
Wouter06 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:26:
Ondertussen een klein weekje eigenaar van een 65QN95a.

Ik erger mij enorm aan dat ik continue in het menu de picture settings aan het aanpassen ben.

SDR content ziet er vaak uit alsof er een poging werd gedaan om er HDR van te maken met veel te donkere zwartwaardes of gewoon een dof beeld. Iedere setting onder de loep genomen zonder echt goed resultaat.

Zodra ik iets gevonden heb dat in orde lijkt te zijn, is het een tijdje later weer hetzelfde van dat...

Gewoon een toggle om HDR in zijn geheel uit te schakelen per source zou handig zijn.. (Signal plus uitschakelen doet dit niet).

Ook is digitale TV via een CI+module vaak een ramp, als het signaal niet HD is, is het gewoon een waas op je beeld. Picture motion plus op max zetten doet wat iets, maar toch niet het gewenste resultaat.

De voorbeeld UHD HDR filmpjes zien er fantastisch uit. Maar het lijkt dat al der rest er nog slechter uitziet dan op mijn vorige 'gewone' HD TV..

Zo merk ik dan ook op dat je wel per source de picture settings kan aanpassen, maar dat alle apps onder dezelfde 'source' vallen.

Dus youtube en netflix/amazon/disney delen hetzelfde pricture profile.. (no bueno)

Ook zodra ik mijn playstation 4 opstart met de TV in gamemode ben ik keer op keer de settings weer aan het aanpassen want de TV lijkt deze in gamemode niet te onthouden..

Ik probeer mezelf wat hoop te geven in dat een komende firmware een paar van deze issues oplost, maar mits deze tv al sinds maart op de markt is, slinkt deze hoop enorm..
Ze mogen idd echt nog veel aan de software sleutelen. Die settings is een ramp idd en zo nog veel meer dingen icm soundbar.

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:01
JohnnyV76 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:44:
Heb nu een aanbod om de 65QN93A voor €1599 te kopen dus na cashback €1349. Computer hardware kan ik wel redelijk op waarde schatten maar geen idee wat de marges zijn op TV's en dus of dit een goede deal is. Zijn hier mensen die hem voor minder hebben kunnen kopen of verstand hebben van de prijzen en marges op tv's?
Dat zou ik ook wel graag weten; is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

• JohnnyV76
Ik heb de tv (65QN93A) inmiddels in huis. €1599 was de beste prijs die ik er uit kon slepen. Een andere winkel wilde zakken van €1899 naar €1849 en toen ik hen de prijs van €1599 vertelde konden ze me niet verder helpen. Al met al is een netto prijs van €1349 na de cashback actie eigenlijk wel een prima prijs voor zo'n 65" tv.

TV zelf is tot nu toe wel indrukwekkend. Van 50"naar 65" is een grote stap maar t went al snel :)
Beeld is erg mooi maar moet denk ik nog wel eens goed gaan tweaken want lichte stukken (met zonneschijn bijvoorbeeld) zijn erg fel en donkere stukken zijn ook erg (te) donker. Dit kwam vooral naar voren bij t kijken naar Amazon Prime. De serie die we daar nu kijken is echt veel te donker en het is niet met settings te corrigeren. Na wat googelen kwam ik erachter dat het een bekend probleem is. Andere apps (netflix, videoland, disney+) hebben t probleem niet. Wellicht komt er nog eens een fix voor via een update.

HDR content is super mooi en ik zie gewoon veel meer details dan op mijn oude 50" Samsung. Een extra positief puntje is dat het scherm zo goed als niet meer reflecteert. We kijken vaak 's avonds een serie met t grote licht uit maar als ik in de rechterhoek van de kamer zat en in de linkerhoek deden we een lampje aan dan spiegelde het lampje in de tv en moest de lamp gewoon uit. Nu zie ik de reflectie van die lamp totaal niet meer.

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 16:51
Zojuist is ook firmware 1903 verschenen op de website van Samung. Helaas geen changelogs terug te vinden..

• Treveo
Wouter06 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:43:
Zojuist is ook firmware 1903 verschenen op de website van Samung. Helaas geen changelogs terug te vinden..
Ben ook heel benieuwd naar de changelog. Ik heb wel die van 1901 gevonden op Samsung forum:

Update version 1901 - December 2021
  • The interaction in game mode with Nvidia PC and Freesync has been improved.
  • YouTube performance has been improved.
  • A security hole has been closed.
  • The wireless connection with Windows has been improved.
  • Improved integration of HD +.
  • Improvement of Amazon Prime Video.
  • A subtitle bug on TV + has been fixed.
  • Better interaction with mobile devices.
  • Introduction to solar remote control added in Remote Key Guide
  • The on-screen keyboard has been improved
  • A bug that could lead to picture dropouts has been fixed.
  • Expansion of the Google Duo offer.
Bron: https://eu.community.sams...nity/td-p/1846870/page/16

Als je daar verder leest, dan lijkt erop dat Dolby Atmos stuk is in 1901 en dat de 1903 firmware het weer fixt.

• JohnnyV76
Via de update functie op de tv (65QN93A) is er geen update beschikbaar. Zo te zien draait de tv nog op 1808.
Op de samsung site zie ik nu wel de 1903 staan.

Is het dan verstandig om het via USB te upgraden? Wij hebben bijvoorbeeld last van een issue met Amazon Prime wat veel te donker is dus wellicht is het probleem met de nieuwe firmware opgelost of minder erg.

Edit: zet net de tv even aan om nog eens te kijken of een handmatige update de nieuwe versie zou binnen halen maar toen zag ik dat 1903 er al op stond. Kennelijk toch via de automatische update al binnengehaald.

[Voor 19% gewijzigd door JohnnyV76 op 17-01-2022 13:03]

• Treveo
JohnnyV76 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:32:
Edit: zet net de tv even aan om nog eens te kijken of een handmatige update de nieuwe versie zou binnen halen maar toen zag ik dat 1903 er al op stond. Kennelijk toch via de automatische update al binnengehaald.
Ja, dat is bij mij idd ook gebeurd, maar ik had auto update uit want wilde eerst de reacties op de nieuwe update afwachten. Magisch genoeg besloot hij die te negeren en gewoon te updaten :-(

• Joske751
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 10:15
(jarig!)
JohnnyV76 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:52:
Ik heb de tv (65QN93A) inmiddels in huis. €1599 was de beste prijs die ik er uit kon slepen. Een andere winkel wilde zakken van €1899 naar €1849 en toen ik hen de prijs van €1599 vertelde konden ze me niet verder helpen. Al met al is een netto prijs van €1349 na de cashback actie eigenlijk wel een prima prijs voor zo'n 65" tv.
Waar heb je die voor die prijs gevonden?

• outlandos
We gaan eind maart verhuizen en hebben tzt een nieuwe tv nodig.

Nu is de 55QN95A in de aanbieding voor 1299 en gaat er nog 150 af als ik het goed heb in de vorm van cashback. 1050 lijkt me erg goedkoop voor deze tv, of raden jullie aan te wachten tot eind maart?

https://www.hofma.nl/Samsung-QE55QN95A

• JohnnyV76
outlandos schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:57:
We gaan eind maart verhuizen en hebben tzt een nieuwe tv nodig.

Nu is de 55QN95A in de aanbieding voor 1299 en gaat er nog 150 af als ik het goed heb in de vorm van cashback. 1050 lijkt me erg goedkoop voor deze tv, of raden jullie aan te wachten tot eind maart?

https://www.hofma.nl/Samsung-QE55QN95A
1299 - 150 Is 1149 en niet 1049 of heb je een aanbieding voor 1050?
Bij plattetv is deze tv trouwens 1249 en je kunt nog om korting vragen. Kans is dat je daar wel op 1050 kunt uitkomen.

Ik zat een beetje met hetzelfde voor mn 65QN93A ook omdat er nog wel eens een btw actie is rond deze tijd. Uiteindelijk toch maar gedaan omdat de cashback (250 in mijn geval)
nu een zekerheid is en met mijn geluk de tv die ik wil niet in de btw actie zit oid.

Lastig te zeggen of t goedkoper wordt. Zelfs als ie later goedkoper wordt... dan moet ie eerst nog de cashback van nu goed maken zeg maar.

• outlandos
JohnnyV76 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:32:
[...]

1299 - 150 Is 1149 en niet 1049 of heb je een aanbieding voor 1050?
Bij plattetv is deze tv trouwens 1249 en je kunt nog om korting vragen. Kans is dat je daar wel op 1050 kunt uitkomen.

Ik zat een beetje met hetzelfde voor mn 65QN93A ook omdat er nog wel eens een btw actie is rond deze tijd. Uiteindelijk toch maar gedaan omdat de cashback (250 in mijn geval)
nu een zekerheid is en met mijn geluk de tv die ik wil niet in de btw actie zit oid.

Lastig te zeggen of t goedkoper wordt. Zelfs als ie later goedkoper wordt... dan moet ie eerst nog de cashback van nu goed maken zeg maar.
Je hebt gelijk, even verkeerd gerekend :+

Overigens staat de 55'' bij plattv bij mij op 1799?

https://www.plattetv.nl/p...-neo-qled-4k-55qn95a-2021

• JohnnyV76
outlandos schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:49:
[...]

Je hebt gelijk, even verkeerd gerekend :+

Overigens staat de 55'' bij plattv bij mij op 1799?

https://www.plattetv.nl/p...-neo-qled-4k-55qn95a-2021
Oops daar heb jij weer gelijk. Ik zocht op 55qn95 maar bij plattetv is die idd 1799 en is de 559n93 te koop voor 1249. Dat verschil slaat eigenlijk nergens op. Bij de 65" versie was praktisch het enige verschil de connect box.

• outlandos
JohnnyV76 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 06:33:
[...]

Oops daar heb jij weer gelijk. Ik zocht op 55qn95 maar bij plattetv is die idd 1799 en is de 559n93 te koop voor 1249. Dat verschil slaat eigenlijk nergens op. Bij de 65" versie was praktisch het enige verschil de connect box.
Plattetv gechat maar die willen (bij mij althans) niet lager gaan dan 1349 (dus 5 tientjes duurder dan Hofma) of 1399 inclusief A-Z Service Totaalpakket t.w.v. 120,-

Uiteraard gaat er nog 150 euro cashback van af. Ik ga er even over nadenken O-)

• benbaba
  • Niet online
outlandos schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:42:
[...]

Plattetv gechat maar die willen (bij mij althans) niet lager gaan dan 1349 (dus 5 tientjes duurder dan Hofma) of 1399 inclusief A-Z Service Totaalpakket t.w.v. 120,-

Uiteraard gaat er nog 150 euro cashback van af. Ik ga er even over nadenken O-)
Houd er rekening mee dat vandaag de laatste dag is van de cashback. Kijk ook naar het prijsverloop van de 95T, dan zie je wat de bodemprijs van de 95A gaat worden. Eind maart zal er weinig beweging in zitten verwacht ik. Goedkoper gaat het wel worden, maar dan zijn we 6-10 maanden verder. De 93A - zonder OCB - kan overigens voor €949. Die zal aan zijn uiteinde ook niet lager dan €899 worden verwacht ik.

• outlandos
benbaba schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:30:
[...]

Houd er rekening mee dat vandaag de laatste dag is van de cashback. Kijk ook naar het prijsverloop van de 95T, dan zie je wat de bodemprijs van de 95A gaat worden. Eind maart zal er weinig beweging in zitten verwacht ik. Goedkoper gaat het wel worden, maar dan zijn we 6-10 maanden verder. De 93A - zonder OCB - kan overigens voor €949. Die zal aan zijn uiteinde ook niet lager dan €899 worden verwacht ik.
Besteld :)

Voor de cashback registratie moet ik de tv zeker wel uit de verpakking halen? Vraag het omdat hij straks aankomt in een vrijwel geheel leeg huis waar wordt verbouwd.

• ebis
  • Niet online
TV moet uit de verpakking voor een foto van het serienummer die op de achterkant van de TV staat.

• outlandos
ebis schreef op zondag 23 januari 2022 @ 23:13:
TV moet uit de verpakking voor een foto van het serienummer die op de achterkant van de TV staat.
Oké nou kijken of dat gaat lukken, thanks.

• JohnnyV76
BTW actie nu bij de Mediamarkt kennelijk! Als ik de prijzen zie heb ik geen spijt dat ik mijn tv pas geleden al gekocht heb inclusief cashback.

• devinjanssen
  • Laatst online: 17-09 20:18
Ik ben opzoek naar adviezen naar kalibratie beeldinstellingen voor de type tv Samsung Q64A. Heb de 43 inch variant voor op de slaapkamer. Aangezien de slaapkamer meestal donker is zat ik te denken aan de modus ‘film’
Voor nu ben ik opzoek naar advies voor instellingen in de expert modus

• alexwilnis
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 26-01 14:40
Kan iemand mij vertellen of het benelux model van de samsung q80a 55 inch een VA of IPS paneel heeft?

Hij is nu met korting voor 740 euro, maar heb begrepen dat het VA paneel beter is. Leek me een goede deal! Zal voornamelijk voor netflix en gaming gebruikt worden.

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:58
alexwilnis schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:32:
Kan iemand mij vertellen of het benelux model van de samsung q80a 55 inch een VA of IPS paneel heeft?

Hij is nu met korting voor 740 euro, maar heb begrepen dat het VA paneel beter is. Leek me een goede deal! Zal voornamelijk voor netflix en gaming gebruikt worden.
VA panel. VA panel is misschien beter. Maar voor gezinssituaties waar van alle kanten gekeken wordt.. heb je wel kleurverlies vanuit hoeken gekeken..
Oled is dan echt de beste keuze. Of anders de q85a met ips en mini-led. Of de q91/92/93. Maar dan moet je wel meer willen betalen.

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 21:01
Beste allemaal,

Ik heb de samsung 65QN95a tv, als ik Disney+ kijk in ULTRA HD en HDR is het beeld donkerder als bij gewone tv of gewone HD films op Disney, klopt dit, is dit een instelling of moet ik wat dingen aanpassen in het menu van de tv als je ULTRA HD/HDR films kijkt?

• Mitchrps
Even als korte update: cashback 14 januari aangevraagd en gisteren 27e al op de rekening. Snelle afhandeling!

De QN93A bevalt fantastisch, ik heb nog geen enkel van de bekende problemen mogen ervaren.
golfgti5 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:30:
Beste allemaal,

Ik heb de samsung 65QN95a tv, als ik Disney+ kijk in ULTRA HD en HDR is het beeld donkerder als bij gewone tv of gewone HD films op Disney, klopt dit, is dit een instelling of moet ik wat dingen aanpassen in het menu van de tv als je ULTRA HD/HDR films kijkt?
Dit herken ik zelf niet. HDR beelden op Disney is soms oogverblindend. Zie bijvoorbeeld Welcome to Earth.
Settings die misschien kunnen helpen
Intelligent mode aan of uit.
In het menu bij aan/uit en spaarstand staan ook helderheidsopties.
Kun je jouw settings met ons delen?

• golfgti5
Mitchrps schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:42:
Even als korte update: cashback 14 januari aangevraagd en gisteren 27e al op de rekening. Snelle afhandeling!

De QN93A bevalt fantastisch, ik heb nog geen enkel van de bekende problemen mogen ervaren.

[...]

Dit herken ik zelf niet. HDR beelden op Disney is soms oogverblindend. Zie bijvoorbeeld Welcome to Earth.

• golfgti5
Mitchrps schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:42:

[...]

Intelligent mode aangezet, scheelt al

• Mitchrps
Ik zie niet direct iets geks, hoe ziet dit menu er bij jou uit?

• golfgti5
Mitchrps schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:54:
[...]

Ik zie niet direct iets geks, hoe ziet dit menu er bij jou uit?
[Afbeelding]

• ebis
  • Niet online
golfgti5 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:52:
[...]

Intelligent mode aangezet, scheelt al
Ik gebruik voor de 65QN65A onderstaande settings voor HDR:

Beeldmodus: Filmmaker mode

Expertinstellingen
Helderheid: Maximaal en vervolgens verlagen tot wat je zelf prettig vindt
Contrast: 45
Scherpte: 0
Kleur: 23
Tint (G/R): 0
Beeldscherpte instellingen: Uit
Lokaal dimmen: Hoog
Contrastverbetering: Laag of hoog, kijken wat je zelf prettig vindt
Kleurtint: Warm2
Gamma: ST.2084
ST.2084: 0
Schaduwdetail: 0
Kleurruimte instellingen: Auto

Let op dat je instellingen aanpast terwijl je naar HDR media zit te kijken anders pas je de instellingen voor niet HDR aan.

Voor niet HDR gebruik ik als basis dezelfde instellingen met onderstaande aanpassingen:

Helderheid: 15, aanpassen naar wat je zelf prettig vindt
Contrast: 40
Lokaal dimmen: Standaard
Contrastverbetering: Uit of laag, kijken wat je zelf prettig vindt
Gamma: BT.1886
BT.1886: 0
Schaduwdetail: -1

• golfgti5
ebis schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:24:
[...]

Ik gebruik voor de 65QN65A onderstaande settings voor HDR:

Beeldmodus: Filmmaker mode

Expertinstellingen
Helderheid: Maximaal en vervolgens verlagen tot wat je zelf prettig vindt
Contrast: 45
Scherpte: 0
Kleur: 23
Tint (G/R): 0
Beeldscherpte instellingen: Uit
Lokaal dimmen: Hoog
Contrastverbetering: Laag of hoog, kijken wat je zelf prettig vindt
Kleurtint: Warm2
Gamma: ST.2084
ST.2084: 0
Schaduwdetail: 0
Kleurruimte instellingen: Auto

Let op dat je instellingen aanpast terwijl je naar HDR media zit te kijken anders pas je de instellingen voor niet HDR aan.

Voor niet HDR gebruik ik als basis dezelfde instellingen met onderstaande aanpassingen:

Helderheid: 15, aanpassen naar wat je zelf prettig vindt
Contrast: 40
Lokaal dimmen: Standaard
Contrastverbetering: Uit of laag, kijken wat je zelf prettig vindt
Gamma: BT.1886
BT.1886: 0
Schaduwdetail: -1
Bedankt!
Ga het proberen.

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 19:52

Acradavos

Poetsfanaat

Zijn er hier meer mensen die last hebben met audio 'drops' bij de QN95A?

Fractal Design Meshify S2 Black | i9-9900K @ 5,0 Ghz | Aorus Z390 Pro | Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC | Corsair Vengeance 32 GB RGB Pro 3200 Mhz | Corsair RM750x | 2x Samsung 970 Evo Plus 1TB

• pim_rs

pim_rs

Stars and Stripes

Acradavos schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:00:
Dit is een known issue waar helaas nog geen oplossing voor is. Op het Duitse Samsung form loopt er een topic over: https://eu-community-sams...&_x_tr_hl=en&_x_tr_pto=sc

Voor mij de reden om deze over te slaan.

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

pim_rs schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:58:
[...]

Dit is een known issue waar helaas nog geen oplossing voor is. Op het Duitse Samsung form loopt er een topic over: https://eu-community-sams...&_x_tr_hl=en&_x_tr_pto=sc

Voor mij de reden om deze over te slaan.
Oh serieus. Mijn 75QN95A heeft er ook last van. (ARC naar Onkyo TX-NR646)
Met mijn vorige Samsung had ik 0 problemen.

Firmware 1903 heeft het probleem nog niet verholpen.

Fractal Design Meshify S2 Black | i9-9900K @ 5,0 Ghz | Aorus Z390 Pro | Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC | Corsair Vengeance 32 GB RGB Pro 3200 Mhz | Corsair RM750x | 2x Samsung 970 Evo Plus 1TB

• JohnnyV76
Acradavos schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:00:
Hier de 65QN93A maar ook last van het af en toe weggevallen van het geluid. Elke 5 a 10m stopt het geluid 1sec.
Ik gebruik trouwens de Yamaha YS2700 soundbar.
Mocht iemand tips hebben om er wat aan te doen...

• wimkaay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-09 21:45
Ik heb ook last van audio drop outs (zowel met EARC als met ARC) met mijn 65QN95A. Ik heb contact gehad met samsung en morgen een afspraak met een monteur op afstand. Er gaan wel verhalen rond dat er een HDMI update aanwezig is die enkel door Samsung monteurs kan worden geïnstalleerd. Hopelijk dat ik morgen de oplossing krijg; zo niet, dan gaat deze nog geen twee weken oude tv retour (ik heb niet voor niets een soundbar over de 1000 euro, dus die wil ik optimaal kunnen benutten).

edit: Er gaan verschillende theorieën rond betreffende de oorzaak. Sommige menen dat de gebruikte chipset door Samsung het probleem veroorzaakt (hardware-niveau). Andere zeggen dat het heeft te maken met de 'handshake' tussen de tv en soundbars.

[Voor 20% gewijzigd door wimkaay op 01-02-2022 11:28]

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

wimkaay schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:24:
Ik heb ook last van audio drop outs (zowel met EARC als met ARC) met mijn 65QN95A. Ik heb contact gehad met samsung en morgen een afspraak met een monteur op afstand. Er gaan wel verhalen rond dat er een HDMI update aanwezig is die enkel door Samsung monteurs kan worden geïnstalleerd. Hopelijk dat ik morgen de oplossing krijg; zo niet, dan gaat deze nog geen twee weken oude tv retour (ik heb niet voor niets een soundbar over de 1000 euro, dus die wil ik optimaal kunnen benutten).

edit: Er gaan verschillende theorieën rond betreffende de oorzaak. Sommige menen dat de gebruikte chipset door Samsung het probleem veroorzaakt (hardware-niveau). Andere zeggen dat het heeft te maken met de 'handshake' tussen de tv en soundbars.
Ik ben wel erg benieuwd of het opgelost wordt, ik zal zelf ook eens bellen met Samsung.

• R3PT1L3
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:59
Acradavos schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:05:
[...]

Ik ben wel erg benieuwd of het opgelost wordt, ik zal zelf ook eens bellen met Samsung.
Bij mij lost het uitzetten van “invoersignaal extra” het probleem op. Dit doe ik voor HDMI 1 waar mijn Ziggo mediabox next op zit aangesloten. Dit in combinatie met Sonos arc.

• wimkaay
R3PT1L3 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:30:
[...]

Bij mij lost het uitzetten van “invoersignaal extra” het probleem op. Dit doe ik voor HDMI 1 waar mijn Ziggo mediabox next op zit aangesloten. Dit in combinatie met Sonos arc.
Dank voor het mededelen. Dit ga ik ook even proberen. Daarnaast is er nieuwe firmware (1904). Volgens mij nog niet OTA, maar ik heb wel een link gevonden waar je de update kan downloaden:

https://eu.community.sams...-nach/m-p/4542410#M111041

Helaas kan ik het zelf nu niet uitproberen, aangezien ik in isolatie op mijn slaapkamer zit :'(

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

R3PT1L3 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:30:
[...]

Ik heb het helaas ook met de intene apps, zoals Disney+ / Netflix etc. Ik ben benieuwd of het probleem bij @wimkaay opgelost is.

De 1904 update lijkt het geluid gefixed te hebben bij de standaard apps, Ziggo mediabox heeft nog steeds last van drops, ik moet dat nog even verder testen.

[Voor 13% gewijzigd door Acradavos op 02-02-2022 09:36]

• wimkaay
Nou, die monteur op afstand was ook niet erg behulpzaam. Het enige wat hij voor mij heeft gedaan is de tv resetten naar fabrieksinstellingen. Daar heb ik geen monteur voor nodig. Als de kwaal dan nog aanwezig is, dan moet ik contact opnemen met de dealer. Kortom, hoogstwaarschijnlijk is er geen oplossing voor dit probleem en doet iedereen er goed aan om je tv (mits het nog kan) te retourneren.

• pim_rs

pim_rs

Stars and Stripes

wimkaay schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:29:
Nou, die monteur op afstand was ook niet erg behulpzaam. Het enige wat hij voor mij heeft gedaan is de tv resetten naar fabrieksinstellingen. Daar heb ik geen monteur voor nodig. Als de kwaal dan nog aanwezig is, dan moet ik contact opnemen met de dealer. Kortom, hoogstwaarschijnlijk is er geen oplossing voor dit probleem en doet iedereen er goed aan om je tv (mits het nog kan) te retourneren.
Nee er is ook geen oplossing, zie het Duitse topic hierover. Op Google en andere fora overigens ook genoeg over te vinden zonder enige oplossing. Probleem speelt ook al zo lang dat ik er geen vertrouwen meer in heb dat er überhaupt nog een oplossing gaat komen, zeker ook nu het nieuwe model er aankomt. Dan is het meeste gauw gedaan met software updates…

• JohnnyV76
wimkaay schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:29:
Daar heb ik geen monteur voor nodig. Als de kwaal dan nog aanwezig is, dan moet ik contact opnemen met de dealer. Kortom, hoogstwaarschijnlijk is er geen oplossing voor dit probleem en doet iedereen er goed aan om je tv (mits het nog kan) te retourneren.
Hmm, wel irritant dit he. Koop je toch best een dure TV en dan is er toch iets wat niet helemaal top is.
Als ik gewoon TV kijk dan is het denk ik 1x per 15-25 minuten dat het geluid 1sec wegvalt. Ook bij Netflix is dat ongeveer zo. Andere apps moet ik nog eens opnieuw testen.

Ik heb bij plattetv.nl ook het service pakket erbij genomen dus mag de TV binnen 30 dagen omruilen maar ik vraag me af of alle TV's uit de serie (hier: 65QN93A) er last van hebben. Wat als ik m omruil en de nieuwe hetzelfde probleem heeft? Het lijkt iets softwarematig te zijn wat met een update verholpen zou moeten kunnen worden maar dan moet Samsung dat wel gaan doen.

Weet niet goed wat te doen. Ook support vragen bij Samsung of bij plattetv? Kan geen kwaad natuurlijk om ze allebei op de hoogte te brengen. Als niet alle TV's er last van hebben uit de serie dan is omruilen wel een idee.

• Vanishd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:43
JohnnyV76 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:24:
[...]

Hmm, wel irritant dit he. Koop je toch best een dure TV en dan is er toch iets wat niet helemaal top is.
Als ik gewoon TV kijk dan is het denk ik 1x per 15-25 minuten dat het geluid 1sec wegvalt. Ook bij Netflix is dat ongeveer zo. Andere apps moet ik nog eens opnieuw testen.

Ik heb bij plattetv.nl ook het service pakket erbij genomen dus mag de TV binnen 30 dagen omruilen maar ik vraag me af of alle TV's uit de serie (hier: 65QN93A) er last van hebben. Wat als ik m omruil en de nieuwe hetzelfde probleem heeft? Het lijkt iets softwarematig te zijn wat met een update verholpen zou moeten kunnen worden maar dan moet Samsung dat wel gaan doen.

Weet niet goed wat te doen. Ook support vragen bij Samsung of bij plattetv? Kan geen kwaad natuurlijk om ze allebei op de hoogte te brengen. Als niet alle TV's er last van hebben uit de serie dan is omruilen wel een idee.
Hier, ook een 65QN93A, geen enkel probleem. Heb de tv sedert mei 21. Momenteel geluid via een Samsung sounbar HW-MS650 (hdmi). Maar zowel via Bluetooth of WiFi als optisch heb ik nog nooit een onderbreking gehad. Momenteel staat er de FW 1903 op. Ook met alles af te spelen via de ingebouwde apps of via de Apple TV, geen enkel probleem.
PS: ook gewoon via de tv luidsprekers, nooit een onderbreking.

• JohnnyV76
Vanishd schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:07:
[...]
Hier, ook een 65QN93A, geen enkel probleem. Heb de tv sedert mei 21. Momenteel geluid via een Samsung sounbar HW-MS650 (hdmi). Maar zowel via Bluetooth of WiFi als optisch heb ik nog nooit een onderbreking gehad. Momenteel staat er de FW 1903 op. Ook met alles af te spelen via de ingebouwde apps of via de Apple TV, geen enkel probleem.
Goed om te weten, thanks! Wellicht is omruilen dan toch een optie.

Op dit moment komt de audio output via de HDMI ARC uit mijn Yamaha soundbar. Ik heb ook een optische kabel geprobeerd maar als ik dan "optisch" selecteer bij de TV als output dan komt er geen geluid uit. Ik heb ook een Ziggo next box dus kan ook de optische kabel via de next box op mn soundbar aansluiten maar als ik me niet vergis hoor ik dan ook niks.

Weet iemand of het beter via de tv kan of via de next box? Wellicht moet ik de HDMI kabel dan weghalen of in ieder geval niet in het ARC slot stoppen op de tv?
Vanmiddag eerst nog eens de tv terugzetten naar fabrieksinstellingen en kijken of het helpt.
Wat ik trouwens ook raar vind... op de Samsung website staan nu geen firmware versies meer. Lijkt wel of ze die (tijdelijk) weggehaald hebben?

• wimkaay
JohnnyV76 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:27:
[...]

Goed om te weten, thanks! Wellicht is omruilen dan toch een optie.

Op dit moment komt de audio output via de HDMI ARC uit mijn Yamaha soundbar. Ik heb ook een optische kabel geprobeerd maar als ik dan "optisch" selecteer bij de TV als output dan komt er geen geluid uit. Ik heb ook een Ziggo next box dus kan ook de optische kabel via de next box op mn soundbar aansluiten maar als ik me niet vergis hoor ik dan ook niks.

Weet iemand of het beter via de tv kan of via de next box? Wellicht moet ik de HDMI kabel dan weghalen of in ieder geval niet in het ARC slot stoppen op de tv?
Vanmiddag eerst nog eens de tv terugzetten naar fabrieksinstellingen en kijken of het helpt.
Wat ik trouwens ook raar vind... op de Samsung website staan nu geen firmware versies meer. Lijkt wel of ze die (tijdelijk) weggehaald hebben?
het lijkt nu vooral te duiden op een software issue. Nu is de vraag aan ons (voor diegene die nog kan ruilen) of we vertrouwen hebben in Samsung of ze (ooit) met een software fix komen... Maar reëel gezien is het absurd dat een top of the line toestel zolang deze problemen vertoont.

• wimkaay
Vanishd schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:07:
[...]

Heeft u de soundbar aangesloten met de EARC-functie aan? En weet u toevallig ook of de qn93a gelijk is aan de qn95a afgezien van de one connect box?

Btw, ik heb besloten om het toestel te ruilen voor een QN93A. Naast dat het geluid wegvalt, heb ik ook last van screen drop outs. Op fora zie ik geen problemen met de QN90A/QN93A. Ik denk zelf dat het euvel aan de one connect box ligt.

[Voor 15% gewijzigd door wimkaay op 03-02-2022 20:27]

• Vanishd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:43
wimkaay schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:04:
[...]

Heeft u de soundbar aangesloten met de EARC-functie aan? En weet u toevallig ook of de qn93a gelijk is aan de qn95a afgezien van de one connect box?
Ja, aangesloten met de earc functie, de 93 is gelijk aan de 95 met uitzondering van de one connect en dat de 93 maar èèn 2.1 hdmi heeft. De 95 heeft er 4.

• wimkaay
Vanishd schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:26:
[...]

Ja, aangesloten met de earc functie, de 93 is gelijk aan de 95 met uitzondering van de one connect en dat de 93 maar èèn 2.1 hdmi heeft. De 95 heeft er 4.
Bedankt voor de reactie. Hopelijk dat QN93A minder problemen geeft. Ik heb zo een vermoeden dat de one connect box voor problemen zorgt. 1 HDMI 2.1 is voldoende, ik heb nu toch enkel een Ps5.

ps op deze website https://www-hifi--forum-d..._tr_pto=sc&_x_tr_sch=http (post 4629) vertelt iemand dat een Samsung monteur aan hem bevestigde dat de one connect box inderdaad de schuldige is.

[Voor 22% gewijzigd door wimkaay op 03-02-2022 20:58]

• outlandos
Is er hier iemand met de QN95 en 4k televisie van KPN via glasvezel? Als je het 4k kastje van KPN verbindt met een netwerk kabel en dat kastje vervolgens aan de One connect box hangt, heeft de tv dan zelf ook internet of moet dat dan via wifi?

Voor alle duidelijkheid: ik heb in die kamer maar 1 netwerk kabel tot mijn beschikking.

[Voor 15% gewijzigd door outlandos op 03-02-2022 23:14]

• JohnnyV76
wimkaay schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:04:
[...]

Btw, ik heb besloten om het toestel te ruilen voor een QN93A. Naast dat het geluid wegvalt, heb ik ook last van screen drop outs. Op fora zie ik geen problemen met de QN90A/QN93A. Ik denk zelf dat het euvel aan de one connect box ligt.
Naja toch niet helemaal ben ik bang. Ik heb de QN93A en ook last van de audio drops.
Gister de HMI kabel helemaal weggehaald (uit de HDMI ARC) en de optische kabel van mijn TV naar de soundbar gedaan. Nu krijg ik wel geluid als ik "optisch" kies als uitvoer op mijn TV.

Het lijkt erop dat de sound drops een heel stuk minder zijn nu. Ik heb nog niet heel lang TV of serie gekeken om het zeker te weten maar in de tijd dat ik keek heb ik t maar een enkele keer gemerkt. Nog even voorzichtig maar t lijkt dat t van 1x per 15-20 minuten naar 1x per uur is gegaan.

Nadeel van de optische kabel tov de HDMI ARC kabel.. ik kan niet meer alles (TV, soundbar en next box) met 1 knop aan en uit zetten. TV en Next gaan aan maar soundbar moet met die afstandbediening. Volume gaat ook niet meer via de next afstandbediening maar moet via de soundbar afstandbediening.

• outlandos
outlandos schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 23:12:
Is er hier iemand met de QN95 en 4k televisie van KPN via glasvezel? Als je het 4k kastje van KPN verbindt met een netwerk kabel en dat kastje vervolgens aan de One connect box hangt, heeft de tv dan zelf ook internet of moet dat dan via wifi?

Voor alle duidelijkheid: ik heb in die kamer maar 1 netwerk kabel tot mijn beschikking.
Niemand hier?

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Ik zou er dan een netwerkswitch achter hangen, zodat je van 1 naar 2 gaat. Ik heb het nogmaals een aantal keer getest.

De 1904 update (QN95A) lijkt alle geluidsproblemen bij mij verholpen te hebben. :)

• outlandos
Acradavos schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:22:
[...]

Ik zou er dan een netwerkswitch achter hangen, zodat je van 1 naar 2 gaat. Ik heb het nogmaals een aantal keer getest.
Volgens mij zegt KPN dat tv dan niet werkt. Er dienst een directe verbinding te lopen vanaf de modem naar de 4k tv ontvanger, zonder switchers ertussen. Aldus de KPN website. Geen idee of dat daadwerkelijk ook het geval is.

[Voor 5% gewijzigd door outlandos op 04-02-2022 15:41]

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

outlandos schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:41:
[...]

Volgens mij zegt KPN dat tv dan niet werkt. Er dienst een directe verbinding te lopen vanaf de modem naar de 4k tv ontvanger, zonder switchers ertussen. Aldus de KPN website. Geen idee of dat daadwerkelijk ook het geval is.
Waarschijnlijk doelen ze daar op i.v.m. stabiliteit. KPN kan niet zien dat jij het signaal verdeelt. :)

• JohnnyV76
Nog even een update m.b.t. het wegvallen van het geluid.
Ik heb er de afgelopen dagen geen last meer van gehad. Op de tv zie ik nog steeds dat de firmware versie 1903 erop staat dus nog geen 1904 maar kennelijk heeft t weghalen van de HDMI ARC en t geluid via een optische kabel laten lopen geholpen. Wellicht dat ik nog eens test als ik de optische kabel helemaal weghaal en de soundbar weer via HDMI ARC doe maar op zich erg blij dat er geen audio hiccups meer zijn.

• Guldan
  • Laatst online: 28-09 21:55

Guldan

Thee-Nerd

outlandos schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:41:
[...]

Dat werkt wel volgens KPN maar alleen met een bepaalde switch. Je moet dan deze switch hebben:

https://apparatuurvoorthu...42/switch-netgear-gs105e/

De netgear GS105E dan werkt het tv signaal prima (heb um zellef ook)

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• outlandos
Guldan schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:33:
[...]

Dat werkt wel volgens KPN maar alleen met een bepaalde switch. Je moet dan deze switch hebben:

https://apparatuurvoorthu...42/switch-netgear-gs105e/

De netgear GS105E dan werkt het tv signaal prima (heb um zellef ook)
Dank maar is helaas uitverkocht.
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee