[NEO/QLED/UHD TV] Samsung 2021 line-up

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 17:07
benbaba schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:37:
[...]

Volgens mij op geen enkele neo. Dus dat kan wel kloppen.
Vandaar dat ik na een half uur gamen knallende koppijn heb, heb er een al omgeruild omdat het echt niet te doen was. Shooters die of mega artifacts laten zien boven in beeld bij bewegingen of zo enorm schokken dat je er nog steeds niets mee kan. De vervangende lijkt iets beter, maar het blijft niet fijn. :)

Overigens de QN85 schokt sowieso in films ook, ook met motion plus volluit aan.. frame drops zonder en motion blur met :)

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:16
benbaba schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:11:
[...]

1. 50 vs 576 idd. Elke tv met backlight heeft blooming. Hoeveel dat onderdrukt kan worden is afhankelijk van local dimming (algoritme) en de dimming zones. Het varieert ook door content, kijkhoek en omgevingslicht. Beoordeel dit niet op basis van YouTube video's of specifieke foto's. Teveel variabelen. Zie hier bijv. een dramatische foto van de Q90T en zie hier links de Q9FN en rechts de QN9xA. De backlight en dimming controle van de QN9xA is beter dan die van de Q80R.
2. Kijkhoek is goed vergelijkbaar. Het anti-glare filter is wel nu meer spiegelend en oled-like voor diepere tinten en rijkere kleuren. Het is dus iets minder 'mat' en effectief dan de 2019 (en 2020) serie.
3. Klopt. Hoek is fixed. Je kan evt. de achterkant zelf met iets wat verhogen.
4. Lastig, elke woonkamer en ieders voorkeur verschilt. Wat is veel licht? Kan/wil je omgevingslicht aanpassen? Aan welke beeldeigenschappen hecht jij meer waarde? Wanneer kijk je tv? Wat voor content? etc.
5. Game motion plus (in-game interpolatie) werkt (nog) niet op de QN9xA.
@benbaba, onwijs bedankt voor de antwoorden. Heb ik echt heel veel aan. Het gaat in mijn geval om kleine €200 euro bijbetaling en dan heb ik meteen 2 jaar garantie op de Neo i.p.v. 3 maanden garantie op nieuwe vervangexemplaar van de Q80R. Dat alleen is die €200 misschien al waard.

1. Check, de QN9xA ziet er wel heel goed uit naast de Q9FN.

2. Goed om te weten, wij willen graag overdag gewoon TV kunnen kijken zonder dat wij alle gordijnen dicht moeten doen eerst. Het spiegelt wel nog steeds minder dan een LG OLED, neem ik aan?

3. Ok, moet ik ff zien.

4. Ja, dat is waar. Nevermind :-).

5. Hier wordt game mode mee bedoeld? Die zou er wel zijn volgens Samsung. Ik zie hier een hoop opties om de TV beter geschikt te maken voor de gaming. Zelf game ik niet, dus dit punt is voor mij minder relevant.

Ander vraag tussendoor, de 55QN93A lijkt ook zuiniger te zijn dan de 55Q80R? Typical usage van 84 watt vs 157 watt?

• Treveo
janus_freggel schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:50:
Overigens de QN85 schokt sowieso in films ook, ook met motion plus volluit aan.. frame drops zonder en motion blur met :)
Je hebt frame drops in de films met auto motion op auto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
janus_freggel schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:50:
[...]

Vandaar dat ik na een half uur gamen knallende koppijn heb, heb er een al omgeruild omdat het echt niet te doen was. Shooters die of mega artifacts laten zien boven in beeld bij bewegingen of zo enorm schokken dat je er nog steeds niets mee kan. De vervangende lijkt iets beter, maar het blijft niet fijn. :)

Voor films (24/25/30Hz) kies je Trilvermindering. Wazigheidsvermindering doet alleen iets voor sport 50/60Hz conent. Led clear motion is BFI en kan zorgen voor flicker en hoofdpijn. Zoek een setting dat bij de content en voor jou werkt. Check evt. de settings van Rtings of Fwd.nl.
Treveo schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:57:
[...]

@benbaba, onwijs bedankt voor de antwoorden. Heb ik echt heel veel aan. Het gaat in mijn geval om kleine €200 euro bijbetaling en dan heb ik meteen 2 jaar garantie op de Neo i.p.v. 3 maanden garantie op nieuwe vervangexemplaar van de Q80R. Dat alleen is die €200 misschien al waard.

1. Check, de QN9xA ziet er wel heel goed uit naast de Q9FN.

2. Goed om te weten, wij willen graag overdag gewoon TV kunnen kijken zonder dat wij alle gordijnen dicht moeten doen eerst. Het spiegelt wel nog steeds minder dan een LG OLED, neem ik aan?

3. Ok, moet ik ff zien.

4. Ja, dat is waar. Nevermind :-).

5. Hier wordt game mode mee bedoeld? Die zou er wel zijn volgens Samsung. Ik zie hier een hoop opties om de TV beter geschikt te maken voor de gaming. Zelf game ik niet, dus dit punt is voor mij minder relevant.

Ander vraag tussendoor, de 55QN93A lijkt ook zuiniger te zijn dan de 55Q80R? Typical usage van 84 watt vs 157 watt?
Graag gedaan. Lijkt mij het waard.
2. Absoluut. Enkel iets anders dan wat je nu hebt, maar nog steeds zeer effectief.
5. Nee, maar je gamed niet dus niet relevant.

Tegenwoordig is energieverbruik een ding, dat was eerder niet zo erg. Wat je ziet is het meest gunstige scenario in eco modus e.d. voor een goed label. Desalniettemin is de tv best zuinig i.v.m. andere tv's. Uiteraard veranderd dat in HDR modus als je er 1800 nits doorheen knalt.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hier sinds een paar maanden een 55qn95a. Het beeld is prima, het geluid ook.
Maar:

Om de zoveel tijd "netwerkkabel aangesloten"..... :?
de ci kaart blijft alleen zitten met een papiertje erin geklemd... :?
Maar de dealbreaker voor mij: als de tv uit staat maakt de one connect box om de 5 minuten een oscillerend / piepend / knerpend geluid. :X

Ondertussen zijn er al 3 nieuwe voedingsprinten in gegaan, moederborden, ocb cables. Niet op te lossen.

Dus deze gaat waarschijnlijk terug, en nu moet ik bedenken welke tv er dan komt..

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Laatst online: 09-09 17:07
Treveo schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:11:
[...]

Je hebt frame drops in de films met auto motion op auto?
Daar lijkt het op ja, soms zie je het beeld schokken zeker bij hoog contrast scenes. Net of je elke frame afzonderlijk ziet. lichte achtergrond en 1 persoon op een paard waarbij langzaam de camera draait in 4k met hdr... niet om aan te zien :)
Maar niet iedereen lijkt het te zien

• Treveo
benbaba schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:18:
Tegenwoordig is energieverbruik een ding, dat was eerder niet zo erg. Wat je ziet is het meest gunstige scenario in eco modus e.d. voor een goed label. Desalniettemin is de tv best zuinig i.v.m. andere tv's. Uiteraard veranderd dat in HDR modus als je er 1800 nits doorheen knalt.
Wij kijken super veel TV, dus ik vind het wel chill om te weten of de 55QN93A "zuiniger" is. Wat ik kan vinden op de site van Samsung zelf:

55Q80R: Power Consumption (Typical) - 157 W
55QN93A: Power Consumption (Typical) - 84.0 W

Onze 55Q80R heeft met onze settings ongeveer 90-95 watt verbruik. Kan ik vanuit gaan dat 55QN93A's Power Consumption (Typical) op dezelfde manier gemeten is? Of is die stiekem gemeten met Energy Saving Mode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Treveo schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:38:
[...]

Wij kijken super veel TV, dus ik vind het wel chill om te weten of de 55QN93A "zuiniger" is. Wat ik kan vinden op de site van Samsung zelf:

55Q80R: Power Consumption (Typical) - 157 W
55QN93A: Power Consumption (Typical) - 84.0 W

Onze 55Q80R heeft met onze settings ongeveer 90-95 watt verbruik. Kan ik vanuit gaan dat 55QN93A's Power Consumption (Typical) op dezelfde manier gemeten is? Of is die stiekem gemeten met Energy Saving Mode?
Tweakers heeft het een en ander gemeten. De QN93 zal vergelijkbaar zijn.
reviews: Samsung QN95A-tv - Superhelder beeld dankzij minileds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
benbaba schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:52:
[...]

Tweakers heeft het een en ander gemeten. De QN93 zal vergelijkbaar zijn.
reviews: Samsung QN95A-tv - Superhelder beeld dankzij minileds
Oooh, klinkt goed, deze is 65" zelfs, dus 55" zal nog lager zijn. Plus de One Connect Box lijkt mij ook voor extra verbruik te zorgen :-p. Thanks!

[ Voor 7% gewijzigd door Treveo op 25-11-2021 16:15 ]

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Hallo, ik heb op mijn 65QN95a een grijzige vlek zitten welke op valt bij voetballen en het beeld van links naar rechts beweegt, nu wil ik graag een wit scherm op mijn tv hebben zoals ik elders op internet hebt gezien zodat de vlek daar zichtbaar is.
Ik krijg via de zelf diagnose deze 2 beelden op mijn scherm, maar niet een volledig wit scherm, iemand tips hoe ik dat kan regelen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntsmwuxrTCnydRPH9hrQST3M1Zc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AniN9uQeWE3tLCer6JxAFoS1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vy7gsGcvm51H3Y1cwrIBR3gn7Qs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GfT4MyDNLExNcJ0arngL2v2E.jpg?f=fotoalbum_tile

• Jovano
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 20:26
teacher schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:24:
Hier sinds een paar maanden een 55qn95a. Het beeld is prima, het geluid ook.
Maar:

Maar de dealbreaker voor mij: als de tv uit staat maakt de one connect box om de 5 minuten een oscillerend / piepend / knerpend geluid. :X
Sinds vandaag ook een 55QN95A in de huiskamer staan. Nu heb ik de tv net een dag, maar ik heb (nog) geen piepend / knerpend geluid wat uit de one connect box komt gelukkig. Dus ik denk dat dit pech is, of ik hou mijn hart vast de komende tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Zet je tv uit, wacht een paar minuutjes. Je hoort het bij de box en waar de kabel de tv in gaat.
Duurt plm 30 seconden, elke 5 minuten. Bij mij althans. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:49
Vraag,.. Vandaag een 65 inch Qn95a thuis ontvangen.. Er zit geen folie op het scherm ! Wel de 2 witte dikke kunstof plakken links en rechts.. Maar geen folie die er af kan/moet halen.
Wel zitten er vingerafdrukken linksboven onder deze kunstof strip links !?
De doos was gewoon goed gesloten zo ik kon zien..
In alle unboxing video's zie ik dat ze na de strippen de folie eraf pealen..
Wat betekent dit ??
Tv komt van EP.. Dus ik verwacht geen rare dingen.. Zal morgen bellen. Maar wie wil/kan hier iets over zeggen. Hebben jullie allemaal WEL folie op het scherm !????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:01
belmonde schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:23:
Vraag,.. Vandaag een 65 inch Qn95a thuis ontvangen.. Er zit geen folie op het scherm ! Wel de 2 witte dikke kunstof plakken links en rechts.. Maar geen folie die er af kan/moet halen.
Wat betekent dit ??
Tv komt van EP.. Dus ik verwacht geen rare dingen.. Zal morgen bellen. Maar wie wil/kan hier iets over zeggen. Hebben jullie allemaal WEL folie op het scherm !????
Bij mijn QN93A zag het er hetzelfde uit als op dat filmpje, dus die twee witte stroken met die folie eronder inderdaad. Kan me niet voorstellen dat dit voor de QN95A anders zou zijn. Misschien toch maar even bellen naar de winkel met de vraag of je wel echt een nieuw exemplaar hebt gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Bij mijn QN93A zag het er hetzelfde uit als op dat filmpje, dus die twee witte stroken met die folie eronder inderdaad. Kan me niet voorstellen dat dit voor de QN95A anders zou zijn. Misschien toch maar even bellen naar de winkel met de vraag of je wel echt een nieuw exemplaar hebt gekregen...
[/quote]

Ja, het is vreemd.. Ik mag aannnemen dat de mensen in de fabriek handschoenen dragen.. Dus ook al zou er geen folie overheen zitten.. Dan kunnen er geen vingerafrdukken van het vasthouden op kunnen zitten..

Ik vindt dat het scherm ook meer glimt dan verwacht. Het is slechter dan mijn oled... Maar ik kan me niet voorstellen dat er nog een folie op zit die er af moet.. Er zit wel een filmpje op.. Maar die moet er niet af.. Er zit geen lipje en dat is de folie van de wide viewing filter en/of antreflectie.. Nou ja... Dat valt dan vies tegen..
De oude samsung ks9500 staat er naast op de grond en die is veel beter.. !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Giel1 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:35:
[...]

Die folie moet er gewoon af? Ik twijfelde al of het niet anti-reflection folie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Edit: I failed, nevermind

[ Voor 18% gewijzigd door Treveo op 01-12-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
belmonde schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:24:
Ik vindt dat het scherm ook meer glimt dan verwacht. Het is slechter dan mijn oled... Maar ik kan me niet voorstellen dat er nog een folie op zit die er af moet.. Er zit wel een filmpje op.. Maar die moet er niet af.. Er zit geen lipje en dat is de folie van de wide viewing filter en/of antreflectie.. Nou ja... Dat valt dan vies tegen..
De oude samsung ks9500 staat er naast op de grond en die is veel beter.. !!
Hoe kan de QLED nou meer reflecteren dan de OLED? QLED staat er toch om bekend dat het veel minder reflecteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Treveo schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:05:
[...]

Hoe kan de QLED nou meer reflecteren dan de OLED? QLED staat er toch om bekend dat het veel minder reflecteert?
Ik las een poolse review van de qn95a en die rapoteren ook dat deze 2021 tv minder zwart(?) dan een oled is. Ze hadden er ook een foto bij van een q95a naast sony A90J oled.
onderste link is de foto

ik citeer :
Het enige voorbehoud dat ik hier heb, is de schermcoating. Met buitenverlichting reflecteert het veel licht en ziet het eruit alsof de tv achteruit is gegaan ten opzichte van de modellen van vorig jaar. QLED-tv's van vorig jaar hadden een matrix waarop zwart, bij veel omgevingslicht, er nog donkerder uitzag dan dat van OLED. Dit jaar is het tegenovergestelde het geval, althans voor de QN95A:

Źródło: https://hdtvpolska.com/sa...test-recenzja/?showfull=1

https://hdtvpolska.com/wp.../Samsung-QN95-test-16.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Mijn qn95 zat folie op. ook om de metalen randen (goed kijken ;) )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 15:27
Momenteel eigenaar van een Samsung 50tu8000 (2020) prima TV voor het geld, weinig over te klagen.

Toch wil ik een wat groter formaat tv voor het gamen met het budget rond de €1100. OLED hoeft niet, met QLED ben ik meer dan tevreden. 120hertz en wat meer helderheid is zeer welkom.

Momenteel mijn ogen gezet op de QLED 65Q80A (2021)

Iemand die deze tv heeft? Wat is jullie ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Wat betekent dit ??
mailen en terugsturen. Ik zal het niet accepteren, tv is duidelijk uit de doos geweest. Alhoewel, vind ik het heel knap om de tv weer netjes in de doos terug te kunnen stoppen. De mijne waren echt tig grote stukken piepschuim.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• belmonde
330d schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:06:
[...]

mailen en terugsturen. Ik zal het niet accepteren, tv is duidelijk uit de doos geweest. Alhoewel, vind ik het heel knap om de tv weer netjes in de doos terug te kunnen stoppen. De mijne waren echt tig grote stukken piepschuim.
Nou,.. Nu is het toch helemaal anders dan we dachten.. Gebeld met EP,. en ze claimden dat er absoluut een folie op zou moeten zitten.. Dus met een plakband op de hoek geplakt omdat op de tv absoluut geen lipje zat.. En geprobeerd of de licht zichtbare folie toch de protectionfolie was..
En dat was zo.. En het scheelt een heel stuk..
Tsjonge, jonge.
Ik had wel een video gezien waar wel geclaimd werd dat er tv's zonder folie geleverd werden.. Maar als die over dezelfe problemen spreekt als ons..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
belmonde schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:44:
[...]

Nou,.. Nu is het toch helemaal anders dan we dachten.. Gebeld met EP,. en ze claimden dat er absoluut een folie op zou moeten zitten.. Dus met een plakband op de hoek geplakt omdat op de tv absoluut geen lipje zat.. En geprobeerd of de licht zichtbare folie toch de protectionfolie was..
En dat was zo.. En het scheelt een heel stuk..
Tsjonge, jonge.
Ik had wel een video gezien waar wel geclaimd werd dat er tv's zonder folie geleverd werden.. Maar als die over dezelfe problemen spreekt als ons..
Jeetje zeg, en is hij nu meer "zwart"? :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Treveo schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:23:
[...]

Jeetje zeg, en is hij nu meer "zwart"? :-p
Ja, hoor. Alleen de kamer heeft veel lampen van alle kanten.... boven en onder... Nu de tv nog beter horizontaal krijgen.. scheelt 0.7 cm over links en rechts..
En eigenlijk zeker de tv ook wat lager krijgen. Maar dat wordt moeilijk gezien meubel en center-speaker die ervoor moet.. Kan nu eigenlijk mooi met 7 cm bodemruimte.. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Toch vreemd hoe het komt dat bij Flatpanelshd goed te zien is dat de LG G1/C1 scherper beeld heeft? Of teveel variabelen?

https://www.flatpanelshd....amsung_QN95A_42_large.jpg
vs
https://www.flatpanelshd.com/pictures/LG_G1_large_8.jpg
vs
https://www.flatpanelshd.com/pictures/LG_C1_large_14.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Treveo op 03-12-2021 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 20:52
Ik heb een Samsung QE55QN95A met daarop aangesloten een Yamaha YSP3300 soundbar. Is het mogelijk om apparaten (Ziggo mediabox, Apple TV) rechtstreeks aan te sluiten op de TV en toch het geluid uit de soundbar te laten komen (omdat de soundbar via HDMI-ARC is aangesloten)?

Ik heb het geprobeerd, maar het lukt me niet. Als ik de mediabox en de Apple TV op de soundbar aansluit heb ik (uiteraard) wel geluid uit de soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:53
lexvo schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:21:
Ik heb een Samsung QE55QN95A met daarop aangesloten een Yamaha YSP3300 soundbar. Is het mogelijk om apparaten (Ziggo mediabox, Apple TV) rechtstreeks aan te sluiten op de TV en toch het geluid uit de soundbar te laten komen (omdat de soundbar via HDMI-ARC is aangesloten)?

Ik heb het geprobeerd, maar het lukt me niet. Als ik de mediabox en de Apple TV op de soundbar aansluit heb ik (uiteraard) wel geluid uit de soundbar.
Zeker, dat is het hele idee van ARC. Je moet alleen wel in je TV instellingen instellen dat het geluid niet via de TV, maar via de speakers gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04:04
teacher schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 00:24:
Zet je tv uit, wacht een paar minuutjes. Je hoort het bij de box en waar de kabel de tv in gaat.
Duurt plm 30 seconden, elke 5 minuten. Bij mij althans. :)
Ik heb dit inderdaad ook, is hier geen oplossing voor. En welke tv ga je dan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
InEtVa schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:36:
[...]

Zeker, dat is het hele idee van ARC. Je moet alleen wel in je TV instellingen instellen dat het geluid niet via de TV, maar via de speakers gaat.
Daar zit mijn probleem: als ik de instellingen voor geluid (uitvoer) kijk, dan heb ik alleen de opties TV, optisch of bluetooth. Ik zou hier dan ook de optie HDMI verwachten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dfmsyl9Srv16IKsL4_eZyEYG5R0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0DbZRcknnliMX3bfPSZFHsE.jpg?f=fotoalbum_large

Oh ja, in de instellingen van de TV heb ik HDMI-ARC op Auto gezet (staat standaard op Uit), maar dat hielp helaas niet.

[ Voor 6% gewijzigd door lexvo op 04-12-2021 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:53
lexvo schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:08:
[...]

Daar zit mijn probleem: als ik de instellingen voor geluid (uitvoer) kijk, dan heb ik alleen de opties TV, optisch of bluetooth. Ik zou hier dan ook de optie HDMI verwachten.[Afbeelding]

Oh ja, in de instellingen van de TV heb ik HDMI-ARC op Auto gezet (staat standaard op Uit), maar dat hielp helaas niet.
En op welke HDMI poort heb je het aangesloten bij de Yamaha?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
waar staan deze afbeeldingen.. Is het een vergelijk in 1 artikel.. Of komt het van verschillende artikelen..
Ik weet wel dat de samsung niet op "film" of filmmaker moet staan voor scherpe gedetaileerde beelden.. Standard is veel gedetailleerder.. mijn evraring.. En reviewers kijken sowieso alles in film of filmmaker en zeker niet met standaard-modus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
InEtVa schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:53:
[...]

En op welke HDMI poort heb je het aangesloten bij de Yamaha?
Op de eerste, waar ook "ARC" bij staat. Ik heb ook drie verschillende HDMI-kabels geprobeerd, maar dat hielp ook niet.

Edit: de Yamaha heeft een instelling "HDMI regelfunctie" die aan of uit kan. Toen ik deze op "aan" zette kwam op de TV een melding dat ARC nu niet meer werkte (of zoiets). Ik heb dit toen weer op "uit" gezet en warempel: HDMI stond tussen de geluid uitvoer opties op de TV.
Toen ik de Apple TV aansloot en daarnaar schakelde was de optie echter weer weg bij geluid uitvoer. Ik ga nog even verder puzzelen... :)

[ Voor 40% gewijzigd door lexvo op 04-12-2021 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
belmonde schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:09:
[...]

waar staan deze afbeeldingen.. Is het een vergelijk in 1 artikel.. Of komt het van verschillende artikelen..
Ik weet wel dat de samsung niet op "film" of filmmaker moet staan voor scherpe gedetaileerde beelden.. Standard is veel gedetailleerder.. mijn evraring.. En reviewers kijken sowieso alles in film of filmmaker en zeker niet met standaard-modus..
Verschillende artikelen op FlatpanelsHD.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Mizojojo schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:06:
[...]

Ik heb dit inderdaad ook, is hier geen oplossing voor. En welke tv ga je dan halen?
Ik ben er nog niet helemaal uit. Dat kan een qn93 zijn, maar wellicht ook een sony xg95 of x95, maar die laatste is er niet in 55".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
teacher schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:09:
[...]

Ik ben er nog niet helemaal uit. Dat kan een qn93 zijn, maar wellicht ook een sony xg95 of x95, maar die laatste is er niet in 55".
Ik merk wel dat als de tv even uitstaat dit niet meer voorkomt, zou dit niet softwarematig op te lossen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Dat is ook exact mijn gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
Ik heb een Samsung QE55QN95A. Deze laat zich niet meer resetten, hij blijft gewoon hangen in de reset. Wat nu?

Toevallig heb ik ontdekt dat als ik mijn soundbar ontkoppel en weer aansluit, de TV een bron ontdekt en dan kan ik weer naar het hoofdmenu. Maar ook zonder dat de soundbar aangesloten is blijft de TV hangen in de reset.

Is er nog een andere mogelijkheid voor een reset?
Deze TV heb ik pas een paar dagen, maar ik moet zeggen dat mijn ervaring tot nu toe niet best is. Wat een geklooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
lexvo schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:31:
Ik heb een Samsung QE55QN95A. Deze laat zich niet meer resetten, hij blijft gewoon hangen in de reset. Wat nu?

Toevallig heb ik ontdekt dat als ik mijn soundbar ontkoppel en weer aansluit, de TV een bron ontdekt en dan kan ik weer naar het hoofdmenu. Maar ook zonder dat de soundbar aangesloten is blijft de TV hangen in de reset.

Deze TV heb ik pas een paar dagen, maar ik moet zeggen dat mijn ervaring tot nu toe niet best is. Wat een geklooi.
Wat is de reset. Waar/wat doe je dan nu.. ? Als je een andere mogelijkeheid zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 19:49

Guldan

Thee-Nerd

BvanOsch schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:48:
Momenteel eigenaar van een Samsung 50tu8000 (2020) prima TV voor het geld, weinig over te klagen.

Toch wil ik een wat groter formaat tv voor het gamen met het budget rond de €1100. OLED hoeft niet, met QLED ben ik meer dan tevreden. 120hertz en wat meer helderheid is zeer welkom.

Momenteel mijn ogen gezet op de QLED 65Q80A (2021)

Iemand die deze tv heeft? Wat is jullie ervaring.
Bekijk hem even in de winkel. Het is een mooie tv maar heeft last van backlight blooming. Vooral als je er niet recht voor zit.

Als je wilt vergelijken met je huidige tv en reviews lezen zou ik op: https://www.rtings.com kijken.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
belmonde schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:37:
[...]

Wat is de reset. Waar/wat doe je dan nu.. ? Als je een andere mogelijkeheid zoekt
Ik heb contact gehad met Samsung support, er blijkt een firmware update te zijn (via website, via mijn TV zag ik die nog niet). Geen idee of dat gaat helpen. En voor de zekerheid ook een nieuwe HDMI kabel besteld (alhoewel ik het 3 verschillende geprobeerd heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

SebasFM

BOFH

lexvo schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:30:
[...]

Op de eerste, waar ook "ARC" bij staat. Ik heb ook drie verschillende HDMI-kabels geprobeerd, maar dat hielp ook niet.

Edit: de Yamaha heeft een instelling "HDMI regelfunctie" die aan of uit kan. Toen ik deze op "aan" zette kwam op de TV een melding dat ARC nu niet meer werkte (of zoiets). Ik heb dit toen weer op "uit" gezet en warempel: HDMI stond tussen de geluid uitvoer opties op de TV.
Toen ik de Apple TV aansloot en daarnaar schakelde was de optie echter weer weg bij geluid uitvoer. Ik ga nog even verder puzzelen... :)
In welke poort zit je HDMI kabel in je TV? Ik heb de 50QN92A, daar moet de HDMI kabel van de receiver specifiek in HDMI3. Dat is de enige poort op mijn TV die E-ARC ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

lexvo schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:41:
[...]

Ik heb contact gehad met Samsung support, er blijkt een firmware update te zijn (via website, via mijn TV zag ik die nog niet). Geen idee of dat gaat helpen. En voor de zekerheid ook een nieuwe HDMI kabel besteld (alhoewel ik het 3 verschillende geprobeerd heb).
Die firmware gaat het "netwerkkabel aangesloten" probleem oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
SebasFM schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:34:
[...]

In welke poort zit je HDMI kabel in je TV? Ik heb de 50QN92A, daar moet de HDMI kabel van de receiver specifiek in HDMI3. Dat is de enige poort op mijn TV die E-ARC ondersteunt.
Bij mijn TV inderdaad in HDMI3, bij mijn Yamaha in HDMI1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
teacher schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 00:21:
[...]

Ja, heeft helaas niet geholpen om mijn probleem op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

hmm... jammer....

Ik ben ook met samsung in contact, maar ik kom niet voorbij de helpdesk die "me gaan helpen". Maar ik wil hulp voor iedereen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
buck-danny schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:17:
Verder vallen regelmatig het beeld en geluid voor een paar seconde weg. Heel irritant, schijnt vaker voor te komen bij dit type tv van Samsung.
Dat had ik ook op mijn Nvidia Shield, maar heb ik geen last meer van sinds ik "Input Signal Plus" uit heb staan op de HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 05:45
-

[ Voor 126% gewijzigd door Down Under op 19-12-2021 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:24
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe tv , als vervanging van een panasonic plasma 42 inch tv (>10 jaar oud) . De reden van vervanging is vooral ingegeven door het hoge energieverbruik van mijn plasma tv.

Mijn oog was gevallen op een 43 QN90A model. Dit is aangekondigd op nieuws: Samsung kondigt 43"- en 98"-versies aan van Neo QLED QN90A-tv . Maar ik vind nergens dit model terug in winkels , belgische/nederlandse winkels ... Iemand een idee als dit model nog steeds het levenslicht zal zien in de line-up van Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
coase schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:14:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe tv , als vervanging van een panasonic plasma 42 inch tv (>10 jaar oud) . De reden van vervanging is vooral ingegeven door het hoge energieverbruik van mijn plasma tv.

Mijn oog was gevallen op een 43 QN90A model. Dit is aangekondigd op nieuws: Samsung kondigt 43"- en 98"-versies aan van Neo QLED QN90A-tv . Maar ik vind nergens dit model terug in winkels , belgische/nederlandse winkels ... Iemand een idee als dit model nog steeds het levenslicht zal zien in de line-up van Samsung?
https://www.fransdesmet.b...eo-quantum/qe43qn90a.html
Een betere 43 inch tv is er momenteel ook niet, maar houd er wel rekening mee dat het een 60Hz paneel betreft zonder HDMI 2.1 (4K120, VRR). LG komt volgend jaar met een 42 inch oled wellicht het wachten waard.

• Treveo
Hoi allemaal, vandaag is de QE55QN93AATXXN binnengekomen, op de doos staat dat als model code. Maar op de zijkant staat:

Samsung Neo QLED
QN90A (class)
55 (138 cm)

Is dit normaal? Of zit er stiekem een QN90A in? Of is het "algemene" doos voor alle QN90A tot QN95A?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:45
Treveo schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:48:
Hoi allemaal, vandaag is de QE55QN93AATXXN binnengekomen, op de doos staat dat als model code. Maar op de zijkant staat:

Samsung Neo QLED
QN90A (class)
55 (138 cm)

Is dit normaal? Of zit er stiekem een QN90A in? Of is het "algemene" doos voor alle QN90A tot QN95A?
De QN93A behoort tot de QN90A klasse, dat er 'QN90A (class)' staat vermeld is dus juist. De QN95A is een klasse hoger (door de One Connect Box).

Je zou voor de zekerheid het typenummer op de achterkant van de tv kunnen checken, of in het menu. Daar moet wel 55QN93A aangegeven staan.

• melkislekker
  • Laatst online: 14-07 21:38
Ik heb de Samsung Neo QLED QE55QN85A en ik ben totaal NIET tevreden

Anti reflectie zegt het, wat the fuck is dit dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pEsSdaynmj18FVN8mU1kxW8ZjPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8jDklXoVGLcBVaQ93Dij71g.jpg?f=fotoalbum_large

Waar is de anti reflectie? Ik zie meer spiegel dan het beeld :/

En ultra wide angle? Ik draai 45 graden en zie helemaal NIKS meer.

:r

• melkislekker
  • Laatst online: 14-07 21:38
lexvo schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:31:

Heb jij ook last van zon reflectie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
melkislekker schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:13:

[Afbeelding]

De reflectiehandeling is ook zeer goed. Je hebt alleen veel lichtinval en bij donkere content door de glossy finish van het scherm krijg je dat effect. Staan alle eco instellingen uit en de helderheid voluit? De kijkhoek wordt bij een lcd ook niet beter dan dat. De QN85A heeft een IPS/ADS paneel met bredere kijkhoeken dan voorgaande high-end Samsung lcd's met VA panelen incl. de QN9xA serie.
Glossy finishes absorb more light, but have more direct, mirror-like reflections, while reflections on semi-gloss screens are stronger, but look a bit hazier.
As there's less light reflected, the picture quality isn't affected as much as semi-gloss screens. The perceived contrast ratio remains the same as blacks still appear deep and inky. Contrast is one of the most important elements of picture quality, so it's safe to say that, overall, glossy screen finishes offer the best picture quality of any screen finish.
However, because glossy screens have the most direct reflections, almost like a mirror, it's best to get a TV with a semi-gloss finish if you have a room with a lot of light sources. Most high-end models have a glossy finish, so that means that if you really want a semi-gloss finish, high-end models won't be the best fit.
- https://www.rtings.com/tv...n-finish-matte-and-glossy
Samsung past telkens hun filter iets aan. Dit jaar is het meer oled-like geworden. De Q90T van vorig jaar zou in jouw situatie iets beter zijn geweest en de 2019 serie het best. Alleen die hebben door hun extra kijkhoeklaag weer regenboogstrepen bij bepaalde directe lichtinval. De TCL C825/822, Hisense U8QF en Sony X9xJ hebben een semi-gloss finish en zullen minder spiegelend zijn, maar hebben standaard VA-kijkhoeken. Een 55 inch IPS tv met de hardware van de QN85A is er niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Treveo
Intussen de QN93A uitgepakt en geïnstalleerd. Wow, wat een televisie. Lekker dun en qua beeld weer iets beter dan mijn vorige Q80R. Ook vond ik de "auto motion" wat beter (lees: minder artifacts). Met mijn huidige setup kom ik uit op 60 watt verbruik tov 95 watt van de Q80R. Dus helemaal blij dat ik voor bijbetalen koos.

Wat de anti reflectie betreft, hij is inderdaad ietsje minder dan de vorige Q80R, maar ik vind deze alsnog erg goed en is gewoon iets anders. Ik zie nu geen regenboog kleuren meer en dat vond ik af en toe vervelend aan de Q80R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
melkislekker schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:13:

[Afbeelding]

Hey, kijk eens goed of je of er niet nog de beschermfolie laag op zit.. Zie je nog wel een folie (randje) dan zou je wat plakband in een van de hoeken op de rand van het scherm kunnen plakken en kijken of er makkelijk een laagje mee komt..
Mijn broer had de qn95a en er zat geen lipje aan de folie. Dus we hadden ook zoveel reflectie maar waren bang dat dat randje dat we wel zagen de anti-reflectie folie was.. en durfden daar niet aan te punneken.. Via contact met ep en een foto er van opgestuurd.... claimden zij dat dat toch de beschermfolie laag was.. en met een plakband in de hoek toch voorzichtig die folie er afgehaald..
Laat even weten of je ook zoiets hebt. Of dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Treveo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:26:
Intussen de QN93A uitgepakt en geïnstalleerd. Wow, wat een televisie. Lekker dun en qua beeld weer iets beter dan mijn vorige Q80R. Ook vond ik de "auto motion" wat beter (lees: minder artifacts). Met mijn huidige setup kom ik uit op 60 watt verbruik tov 95 watt van de Q80R. Dus helemaal blij dat ik voor bijbetalen koos.

Wat de anti reflectie betreft, hij is inderdaad ietsje minder dan de vorige Q80R, maar ik vind deze alsnog erg goed en is gewoon iets anders. Ik zie nu geen regenboog kleuren meer en dat vond ik af en toe vervelend aan de Q80R.
Mooi dat 'ie bevalt. En hoe is de blooming? Is het 'ernstig' of leek dat alleen maar zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
benbaba schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:37:
[...]

Mooi dat 'ie bevalt. En hoe is de blooming? Is het 'ernstig' of leek dat alleen maar zo?
De blooming zie ik niet, maar mijn tv staat ook niet heel fel. Helderheid staat nu zowel overdag als 's avonds op 15 (van 0-50). Ik denk dat je daardoor veel minder blooming ziet. En ja, zelfs met helderheid op 15 zien we overdag zo goed als geen reflecties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Treveo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:44:
[...]

De blooming zie ik niet, maar mijn tv staat ook niet heel fel. Helderheid staat nu zowel overdag als 's avonds op 15 (van 0-50). Ik denk dat je daardoor veel minder blooming ziet. En ja, zelfs met helderheid op 15 zien we overdag zo goed als geen reflecties.
Klopt, dat speelt mee. Je zou het ook moeten testen met HDR en de backlight op max. Maar goed jij bent tevreden en de keuze was juist daar gaat het uiteindelijk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Treveo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:26:

Hoe is he geluid.. De qn95a valt kwa geluid tegen t.o.v. de ks9005 uit 2016.. De qn95a heeft nog 10 watt (what's in a number) meer dan de q93.
Alleen met instelling op standaard en "versterken" heb je wat geluid.. EQ instellingen doen niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
belmonde schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:11:
[...]

Hoe is he geluid.. De qn95a valt kwa geluid tegen t.o.v. de ks9005 uit 2016.. De qn95a heeft nog 10 watt (what's in a number) meer dan de q93.
Alleen met instelling op standaard en "versterken" heb je wat geluid.. EQ instellingen doen niks..
Kan je helaas niet zoveel over vertellen, ben doof namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
benbaba schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:49:
[...]

Klopt, dat speelt mee. Je zou het ook moeten testen met HDR en de backlight op max. Maar goed jij bent tevreden en de keuze was juist daar gaat het uiteindelijk om.
Dacht ik al, hoe weet ik eigenlijk wanneer HDR "enabled" is? Hoe zie ik dat de setting aanstaat en wanneer hij ook echt ingezet wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
Treveo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:14:
[...]

Kan je helaas niet zoveel over vertellen, ben doof namelijk.
Treveo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:16:
[...]

Dacht ik al, hoe weet ik eigenlijk wanneer HDR "enabled" is? Hoe zie ik dat de setting aanstaat en wanneer hij ook echt ingezet wordt?
In picture setings.. backligt staat dan op max.. en contrast..

Op mijn oled komt er rechtsonderin een hdr logo.. helaas niet op de samsung

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Treveo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:16:
[...]

Er verschijnt HDR naast het icoon van de beeldmodus in het snelmenu. Gaat automatisch bij de native apps en bij het afspelen wijzigen wat settings ook automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
benbaba schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:24:
[...]

Er verschijnt HDR naast het icoon van de beeldmodus in het snelmenu. Gaat automatisch bij de native apps en bij het afspelen wijzigen wat settings ook automatisch.
Waarom zou het bij samsung niet zo gaan als bij andere tv's.. Gewoon een logo oplichten rechtsonder ??

Samsung is ook al zo wispelturig met wel of geen dolby atmos via interne apps doorsturen naar soundbar in de ene app wel of niet ??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mikkelodeon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-04-2024
Sinds kort in het bezit van een 65QN900A.
Deze helaas al twee keer dienen om te ruilen omdat de backplate rondom de rechter speakers los zat en deze daardoor begon te resoneren.
Zijn er hier meer met deze ervaringen(wellicht ook bij andere modellen)?

Het beeld is wel echt subliem!
Komend van een LG oled kan ik niet anders zeggen, wat een verademing om niet meer overdag de gordijnen te hoeven sluiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbQrtCaJjPP75KUJOnaX73H2de4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JP1xp2lDzOJd82iXNz7puWkH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
benbaba schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:24:
[...]

Ik heb even gekeken, als ik de film 'Cars' test met de D+ app op TV zelf, dan zie ik wel HDR bij de beeldmodus staan inderdaad. Maar als ik een HDR video zoek op YouTube (ook app op de TV zelf), dan zie ik HDR niet bij staan. Bijvoorbeeld dit filmpje: YouTube: 8K VIDEOS | World 8K Videos HDR UltraHD (120 FPS) | Sony Demo

Hoe komt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
Treveo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:02:
[...]

Ik heb even gekeken, als ik de film 'Cars' test met de D+ app op TV zelf, dan zie ik wel HDR bij de beeldmodus staan inderdaad. Maar als ik een HDR video zoek op YouTube (ook app op de TV zelf), dan zie ik HDR niet bij staan. Bijvoorbeeld dit filmpje: YouTube: 8K VIDEOS | World 8K Videos HDR UltraHD (120 FPS) | Sony Demo

Hoe komt dat?
als je in die youtubeapp op de statistieken voor nerds klikt zie je dat onder 'colour' ook gewoon bt709 staat.. dat is ook geen hdr kleurengamma.. Dat zou rec 2020 moeten zijn.. Maar ik ben geen deskundige.. Ik zal het op mijn oled tv kijken..
----------

Nou net gedaan. Nee is gewoon hoge resolutie maar geen teken van hdr

[ Voor 5% gewijzigd door belmonde op 18-12-2021 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Treveo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:02:
[...]

Hoe komt dat?
dit is wel hdr YouTube: Collection Of Animals 8K HDR 60FPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 19:45
Heb momenteel een 55 inch LG Oled C7 puur voor gaming en moet zeggen dat ik een halfgebakken HDR weergave van oled’s wel zat ben. Zeker in vergelijking met de Q85R in de woonkamer.

Daarom wil ik overstappen naar de 65 inch QN95A (Heb 2 HDMI 2.1 poorten nodig voor de Xbox en PS5). Ben alleen aan het twijfelen qua timing met CES over een paar weken. Benieuwd of ze vol de QD-OLED’s gaan promoten, of ook nog een beetje gaan investeren in de mini-led schermen in 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikkelodeon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-04-2024
Silversin schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:03:
Heb momenteel een 55 inch LG Oled C7 puur voor gaming en moet zeggen dat ik een halfgebakken HDR weergave van oled’s wel zat ben. Zeker in vergelijking met de Q85R in de woonkamer.

Daarom wil ik overstappen naar de 65 inch QN95A (Heb 2 HDMI 2.1 poorten nodig voor de Xbox en PS5). Ben alleen aan het twijfelen qua timing met CES over een paar weken. Benieuwd of ze vol de QD-OLED’s gaan promoten, of ook nog een beetje gaan investeren in de mini-led schermen in 2022.
Herkenbaar verhaal.Ik kom zelf ook van een C7 af.
Was zelf ook in dubio om de 2022 modellen af te wachten, maar ik kreeg tijdens Cyber monday zo'n mooie deal voorgeschoteld dat ik de knoop maar heb doorgehakt en voor een NEO Qled ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:03
teacher schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 00:21:
[...]

Dit probleem heb ik helaas ook. Welke firmware bedoel je precies? Versie 1808.1 van 11 november?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Op mijn QN93A tijdens het uitpakken zat er GEEN witte stroken aan de zijkanten op de folie (ze beschermen het scherm bij het uithalen uit de doos). Ook zat de TV niet netjes in die witte zak ingepakt:

https://photos.app.goo.gl/dtVUcKNGUvY3rkY89

Kan ik zo concluderen dat hij al eens open is geweest of worden ze soms zo splinternieuw geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vraagje aan de ervaringsspecialisten hier :
Ik heb een een tijdje geleden een Samsung Q800A soundbar gekocht . Geluid is niet overweldigend voor mij (zeker niet als je naar de prijs kijkt) , dus was aan het denken dat ik deze zou kunnen koppelen met een nieuwe samsung TV omwille van "Q-symphony" (speakers van de tv combineren met de soundbar) , alsook het "Space Fit system" (auto configuratie van speakers en soundbar dankzij de microfoon in de TV , maar kan goed zijn dat ik dat 1x laat draaien en dat het helemaal niets is) .

Bovenstaande werkt ENKEL indien gekoppeld met een 2021 generatie Samsung TV .
Aan jullie de vraag of deze zaken gewoon marketing praat is , of dat het daadwerkelijk iets toevoegt .

Ik zoek eigenlijk heel weinig in een nieuwe TV , dus hoef in principe totaal geen dure Samsung te hebben tenzij bovenstaande dus echt wat is .

Een tv voor mij :

WEL 4k , HDR , 120hz , tenminste 1x HDMI 2.1 met e-arc , laag stroomverbruik tijdens kijken en standby , liefst 50" (maximum 55") , diepe zwarte kleuren (m.a.w geen ips paneel) , snelle response time van het paneel (minimale motion blur) .

GEEN Smart tv functies nodig , GEEN wifi nodig , GEEN tuner(s) nodig , GEEN usb nodig , mag maximaal 55" groot zijn , GEEN afstandsbediening met zonnepanelen nodig , GEEN anti glare , GEEN curved scherm , GEEN 3D , GEEN grote beeldhoek , GEEN speakers nodig .

Voegt de Samsung 2021 lijn met Q-Symphony en zijn Space Fit System dan wat toe of beter gewoon naar een ander goedkoper merk kijken .

[ Voor 3% gewijzigd door CrimInalA op 20-12-2021 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
liefst 50 inch(max 55 inch)...

Dus altijd 55 inch nemen.. en de soundbar inruilen voor een q900a als q8000a geluid niet overweldigend is..

Die q-symphony stelt niks voor natuurlijk. Dus een upgrade naar een q900a steld wel iets voor.. Maar dan wel met een 55 inch (oled).. Want met een 50 inch staat die grotere soundbar niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
melkislekker schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:22:
[...]

Heb jij ook last van zon reflectie?
Lastig te zeggen, volgens mij is het wel beter dan mijn vorige TV. Het scheelt wel iets, maar je krijgt het nooit helemaal weg natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 330d
belmonde schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:58:
[...]

Waarom zou het bij samsung niet zo gaan als bij andere tv's.. Gewoon een logo oplichten rechtsonder ??

Samsung is ook al zo wispelturig met wel of geen dolby atmos via interne apps doorsturen naar soundbar in de ene app wel of niet ??
Voor zover ik het weet stuurt die helemaal geen atmos door.
CrimInalA schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:58:

Voegt de Samsung 2021 lijn met Q-Symphony en zijn Space Fit System dan wat toe of beter gewoon naar een ander goedkoper merk kijken .
Ik heb een Q70A icm 950A soundbar. Een nvidia shield pro middels earc via soundbar aangesloten.
De Q Symphony werkt goed samen met de soundbar. Geluid is gelijk een stuk "ruimer" klinkt in mijn oren beter en ruimtelijker zonder dat het idee alsof je in een "badkamer" zit.

Maar... Dit werkt alleen als je de interne apps of devices rechtstreeks op de tv hebt aangesloten.
Alles wat ik op de nividia afspeelt werkt dit niet en staat die op enkel geluid uit de soundbar modus.

Spacefit heb ik aanstaan, maar heb er geen verschil kunnen ontdekken. Ik heb de soundbar altijd op aanpastbare surround staan. Staat spacefit aan (intelligente modus on, aanpastbare geluid on) dan zie je aanpastbare geluid + op de soundbar.
Dit is idd wel HDR, maar de grap is op de nividia youtube app krijg ik geen HDR te zien bij beeld modus. Enkel als ik via de interne youtube app vd tv afspeel dan wel.
Maar hdr contents via kodi of netflix op de nividia spelen krijg ik de HDR weer wel te zien.

Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Niet online
330d schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:30:

Ik heb een Q70A icm 950A soundbar. Een nvidia shield pro middels earc via soundbar aangesloten.
De Q Symphony werkt goed samen met de soundbar. Geluid is gelijk een stuk "ruimer" klinkt in mijn oren beter en ruimtelijker zonder dat het idee alsof je in een "badkamer" zit.

Maar... Dit werkt alleen als je de interne apps of devices rechtstreeks op de tv hebt aangesloten.
Alles wat ik op de nividia afspeelt werkt dit niet en staat die op enkel geluid uit de soundbar modus.

Spacefit heb ik aanstaan, maar heb er geen verschil kunnen ontdekken. Ik heb de soundbar altijd op aanpastbare surround staan. Staat spacefit aan (intelligente modus on, aanpastbare geluid on) dan zie je aanpastbare geluid + op de soundbar.

[...]
Heel interessante info , bedankt daarvoor .
De Q70A lijkt mij inderdaad prijs/kwaliteit een heel goede deal te zijn . De Q70A heeft ook het VA paneel wat mij aanspreekt (dark blacks) , in tegenstelling tot de Q80A reeks welke een IPS paneel hebben (misschien met uitzondering van de 50" daar ben ik nu niet helemaal zeker van) .

Ook HEEL goed om te weten dat de Q symphony enkel werkt met interne apps en rechtstreeks aangesloten devices !
Ik heb nu mijn firestick 4k in de Q800A poort zitten , en de Q800A zit dan op zijn beurt met ARC aangesloten naar de TV toe . Dus ik ga dan de firestick 4k best in een HDMI poort op de TV zelf steken om de Q Symphony functie te activeren (moest ik de Q70A kopen) .
Is er een reden waarom jij de nvidia shield toch in de soundbar laat steken ?

...

Ben zonet naar een TV gaan kijken in de winkel , maar die Q70A was helaas niet op voorraad . Men heeft mij dan in de winkel een Samsung Q80A ofwel een LG A1 OLED (60Hz paneel) in de plaats voorgesteld . Ik ben er voorlopig niet op ingegaan . Zowel een IPS of OLED paneel als een 60hz was niet iets waar ik naar op zoek was toen ik de winkel binnen wandelde . Misschien is het wel zo goed als hij mij wou doen geloven , en gaat OLED niet inbranden en ga ik het verschil tussen 60 en 120hz als niet-gamer zijnde niet merken , maar ik was er niet klaar voor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
CrimInalA schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:16:
[...]
Ben zonet naar een TV gaan kijken in de winkel , maar die Q70A was helaas niet op voorraad . Men heeft mij dan in de winkel een Samsung Q80A ofwel een LG A1 OLED (60Hz paneel) in de plaats voorgesteld . Ik ben er voorlopig niet op ingegaan . Zowel een IPS of OLED paneel als een 60hz was niet iets waar ik naar op zoek was toen ik de winkel binnen wandelde . Misschien is het wel zo goed als hij mij wou doen geloven , en gaat OLED niet inbranden en ga ik het verschil tussen 60 en 120hz als niet-gamer zijnde niet merken , maar ik was er niet klaar voor :)
Q80A is buiten de US nog steeds VA ongeacht formaat. Daarnaast heeft 'ie ook FALD i.t.t. de Q70A. Dat betekent juist dieper en uniformer zwart en meerwaarde bij HDR. Value van de Q80A is ook beter; is zelfs goedkoper.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OEC7UOX5BrlJagHmYnNTb3SpE04=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2OQECbsccoXqFXbXmmVcAXNL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Niet online
benbaba schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:17:
[...]

Q80A is buiten de US nog steeds VA ongeacht formaat. Daarnaast heeft 'ie ook FALD i.t.t. de Q70A. Dat betekent juist dieper en uniformer zwart en meerwaarde bij HDR. Value van de Q80A is ook beter; is zelfs goedkoper.
[Afbeelding]
Ik zie inderdaad dat in uw begintopic ook aangegeven wordt dat de QE55Q80A een VA panel zou hebben . Lees op andere plaatsen dan weer tegenstrijdige info , of geen info omtrent het paneel . Ook in de winkel corrigeerden ze mij niet toen ik beweerde dat een Q80A reeks IPS paneel heeft . Die weten het dus zelf niet .. ?

De link die jij gevonden hebt is naar de .nl site met prijs 769 euro terwijl de belgische site 839 euro heeft staan . Begrijp niet goed waar het verschil in prijs vandaan komt . Maar op de .nl site kan ik schijnbaar gewoon bestellen en in belgie laten leveren .. .
769 euro voor een QE55Q80A , er van uitgaande dat het een VA paneel betreft ... is echt wel een hele scherpe prijs .

Bedankt voor uw tip . Zit echt klaar om hem te bestellen haha :)

[ Voor 6% gewijzigd door CrimInalA op 21-12-2021 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 330d
CrimInalA schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:16:
[...]

Heel interessante info , bedankt daarvoor .
De Q70A lijkt mij inderdaad prijs/kwaliteit een heel goede deal te zijn . De Q70A heeft ook het VA paneel wat mij aanspreekt (dark blacks) , in tegenstelling tot de Q80A reeks welke een IPS paneel hebben (misschien met uitzondering van de 50" daar ben ik nu niet helemaal zeker van) .

Is er een reden waarom jij de nvidia shield toch in de soundbar laat steken ?
Ik ben ook tevreden met de 70A, nou moet ik zeggen dat het om het budget ging dat ik hiervoor heb gekozen. Wilde perse 75inch hebben, hoger dan de 70A was te duur geweest voor mij.

Wat betreft de nividia waarom niet rechtstreeks, nu je het zegt heb ik net getest. Ik dacht dat de tv geen dolby atmos kan passthroughen. Maar middels de tv netflix app kreeg ik wel atmos door. Punt is er is maar 1 earc aansluiting, ik zal niet weten hoe ik de nvidia rechtstreeks op de tv en nog eens van tv naar de soundbar ook op earc kan🤣
Ik moet me maar eens nogmaals induiken en even testen.
Dts x kan zeker niet passthrough, maar id ook niet van belang.

Op de display vd soundbar verschijnt atmos een paar seconde als ik deze bij de geluidsinstellingen aanzet. Dus neem ik aan dat dit ook daadwerkelijk wordt doorgegeven.

edit:
Inmiddels de nvidia shield op de hmdi2.1 poort rechtreeks aangesloten op de tv.
Qsymphony werkt goed, geluid over Tv+soundbar.
Dolby atmos werkt naar behoren op kodi em netflix via de shield.
Dan maar geen DTS-X😎

[ Voor 7% gewijzigd door 330d op 22-12-2021 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
CrimInalA schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:31:
[...]

Ik zie inderdaad dat in uw begintopic ook aangegeven wordt dat de QE55Q80A een VA panel zou hebben . Lees op andere plaatsen dan weer tegenstrijdige info , of geen info omtrent het paneel . Ook in de winkel corrigeerden ze mij niet toen ik beweerde dat een Q80A reeks IPS paneel heeft . Die weten het dus zelf niet .. ?

Bedankt voor uw tip . Zit echt klaar om hem te bestellen haha :)
Bekijk de Europese reviews in de startpost en de screens van de service menu's: allen VA. Doorsnee winkelmedewerker of site als displayspecifications o.i.d. is geen accurate bron. Overigens heb je (€761) had je voor dat geld ook de Sony XH95 (met eARC, zonder 4K120). Dat is categorie Q90T en overall een betere tv dan de Q80A. T.o.v. de X90J (2021) is de Q80A nog altijd goed geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Niet online
Bedankt @benbaba voor al uw tips . Ze helpen mij veel :)
Ik ben voor de Q80A gegaan en heb hem ook al besteld . Levering morgen normaal gezien .

Nu zit ik met het volgende waar ik niet helemaal uitgeraak :

De Q80A heeft 4 hdmi poorten , daar is iedereen het blijkbaar over eens .
Maar alle reviews zijn het over de configuratie hiervan niet eens .

on-mag.fr zegt : "four HDMI inputs, two of which are 2.1 and one eARC compatible"
geek.x-kom.pl zegt : "HDMI 1 – 2.0
HDMI 2 – 2.0
HDMI 3 – 2.0 (?) eARC
HDMI 4 – 2.1 "

Weet niet of iemand hier uitsluitsel over kan geven over welke poorten welke snelheden en/of earc hebben ?

Op de earc poort op de tv (welke dat ook moge zijn) , ga ik namelijk de Samsung Q800A soundbar moeten aankoppelen volgens mij ?
En dan de firestick 4k rechtstreeks in de TV zodat Q symphony bruikbaar wordt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
CrimInalA schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:58:
Bedankt @benbaba voor al uw tips . Ze helpen mij veel :)
Ik ben voor de Q80A gegaan en heb hem ook al besteld . Levering morgen normaal gezien .

Nu zit ik met het volgende waar ik niet helemaal uitgeraak :

De Q80A heeft 4 hdmi poorten , daar is iedereen het blijkbaar over eens .
Maar alle reviews zijn het over de configuratie hiervan niet eens .

on-mag.fr zegt : "four HDMI inputs, two of which are 2.1 and one eARC compatible"
geek.x-kom.pl zegt : "HDMI 1 – 2.0
HDMI 2 – 2.0
HDMI 3 – 2.0 (?) eARC
HDMI 4 – 2.1 "

Weet niet of iemand hier uitsluitsel over kan geven over welke poorten welke snelheden en/of earc hebben ?

Op de earc poort op de tv (welke dat ook moge zijn) , ga ik namelijk de Samsung Q800A soundbar moeten aankoppelen volgens mij ?
En dan de firestick 4k rechtstreeks in de TV zodat Q symphony bruikbaar wordt .
Geen probleem. Poort 4 is 2.1 met 4K120 en 3 is voor eARC. Overige zijn 2.0. De configuratie is onveranderd t.o.v. 2020. Enkel de modellen met one connect hebben meer 2.1 poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Niet online
Ok dan is de beste situatie dus als volgt :

HDMI 1 – 2.0 --> niets
HDMI 2 – 2.0 --> niets
HDMI 3 – 2.1 eARC --> Samsung Q800A soundbar
HDMI 4 – 2.1 --> Firestick 4k

Op die manier wordt Q Symphony ook actief , en wordt ook de firestick 4k ten volle benut .

Heel benieuwd naar de beeldkwaliteit van de Q80A . Maar als het echt een VA panel betreft , dan zal die zeker goed zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
Iemand toevallig nog een doos van de Samsung q-600a over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 330d
CrimInalA schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:10:
Ok dan is de beste situatie dus als volgt :

HDMI 1 – 2.0 --> niets
HDMI 2 – 2.0 --> niets
HDMI 3 – 2.1 eARC --> Samsung Q800A soundbar
HDMI 4 – 2.1 --> Firestick 4k

Op die manier wordt Q Symphony ook actief , en wordt ook de firestick 4k ten volle benut .

Heel benieuwd naar de beeldkwaliteit van de Q80A . Maar als het echt een VA panel betreft , dan zal die zeker goed zijn :)
Heb ik gisteravond ook op jouw manier aangesloten😎
De earc gaat naar soundbar. De gamepoort hdmi 4 zit de nvidia aangesloten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kQUz5h5O-sTIsVZBsLMrXGFxlE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lGFfikxmEFChK7D6LQMdEJQb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Treveo schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:32:
Op mijn QN93A tijdens het uitpakken zat er GEEN witte stroken aan de zijkanten op de folie (ze beschermen het scherm bij het uithalen uit de doos). Ook zat de TV niet netjes in die witte zak ingepakt:

https://photos.app.goo.gl/dtVUcKNGUvY3rkY89

Kan ik zo concluderen dat hij al eens open is geweest of worden ze soms zo splinternieuw geleverd?
Voor wat het waard is: mijn nieuw uit doos exemplaar van 65" had die stroken wel en de witte zak zat er ook netjes omheen.

• CrimInalA
  • Niet online
Heb de QE55Q80A binnen .
Typenummer is Q80AA , waarbij de 2e A staat voor VA panel . Gechecked door op het paneel te tikken en reageert ook exact zoals VA panel .
Bedankt @benbaba om mij hiervan te overtuigen . Het klopt inderdaad wat u zei .
Mooie donkere blacks !

Heb nog niet veel kunnen testen want heb hem pas van vandaag binnen , maar Q-symphony is actief en voegt echt wel wat toe hoor ! Het is natuurlijk een 2.2.2 systeem met 60W RMS wat er opeens bijgevoegd wordt . (bij de Q80A toch alleszins)

Sound mode staat op adaptivesound+ .

Enige wat ik voorlopig niet geactiveerd krijg is "spacefit sound" (kamer calibratie) , waarbij het geluid van de soundbar gecalibreerd wordt door middel van de micros in de TV .

Aan de hardware eisen vermeld op de officiele samsung website voldoe ik alleszins .
Is de "spacefit sound" calibratie een functie die ze verwijderd hebben misschien ? Want krijg hem niet gevonden (niet in de tv settings , niet op de soundbar , niet in de samsung smartthings app)

TV staat op firmware 1807 , terwijl er 1808.1 uit zou moeten zijn . Hij download/vindt de update niet . Misschien daar iets mee te maken ? (zal die firmware eens manueel proberen te updaten)
EDIT : manuele firmware update gedaan en gelukt , maar zie geen verschil mbt spacefit sound .

[ Voor 11% gewijzigd door CrimInalA op 23-12-2021 18:29 ]

• 330d
CrimInalA schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:58:

TV staat op firmware 1807 , terwijl er 1808.1 uit zou moeten zijn . Hij download/vindt de update niet . Misschien daar iets mee te maken ? (zal die firmware eens manueel proberen te updaten)
EDIT : manuele firmware update gedaan en gelukt , maar zie geen verschil mbt spacefit sound .
Als je adaptive sound + heb dan heb je het al aanstaan 😁

YouTube: How to optimize sound with SpaceFit Sound and Neo QLED | Samsung

Er mag nog best wat gesleuteld worden softwarematig. Zo kan je heel lastig per input beeld en geluid instellingen opslaan.
Bij beeldmodus kan je wel alleen voor deze bron kiezen of voor alles, maar het werkt volgens mij niet perfect. Ook de soundbarmodus, schakelen tussen verschillende surroundmodus doet niet ook de qsymphony van interne naar externe schakelt die niet automatisch, bijv in mijn oude geval alles wat op de soundbar is aangesloten heeft geen qsymphony.
Wanneer ik de interne app opstart of een rechtreekse bron selecteer dan schakelt die niet terug naar tv+soundbar ondanks dat ik dat zo had ingesteld maar nergens kan opslaan.

Ik heb bijv de nintendoswitch rechtreeks op de tv aangesloten, als ik de switch aanzet dan springt de gamemodus aan, dit is niet erg kan wel wat instellen qua beeld, maar de soundbar surround modus springt van adaptive ook naar gamemodus. Maar wanneer ik naar een andere bron gaat gaat die niet uit de gamesurrounmodus. Erg vervelend.

[ Voor 14% gewijzigd door 330d op 23-12-2021 19:33 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Kan het kloppen dat de qn9x geen ac3 ondersteund :?
Met de plex app op de TV wordt geen enkele ac3 audio track afgespeeld bij films die op mijn nas staan (zelf geript van dvd's die we hier in huis hebben voor de kinderen). Op de oude Samsung TV werkt het nog vlekkeloos en op de laptop werkt het ook prima.
Heb weinig trek om ze allemaal opnieuw te moeten rippen of te moeten converteren :X

• 330d
Crash schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:57:
Kan het kloppen dat de qn9x geen ac3 ondersteund :?
Met de plex app op de TV wordt geen enkele ac3 audio track afgespeeld bij films die op mijn nas staan (zelf geript van dvd's die we hier in huis hebben voor de kinderen). Op de oude Samsung TV werkt het nog vlekkeloos en op de laptop werkt het ook prima.
Heb weinig trek om ze allemaal opnieuw te moeten rippen of te moeten converteren :X
Dat kan heel goed kloppen. Mijn 8 jaar oude samsung ondersteunt ook DTS terwijl de latere modellen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Niet online
Ben toch niet overtuigd dat Adaptive sound+ en Spacefit sound hetzelfde zijn .

YouTube: How to optimise sound with SpaceFit Sound and Neo QLED TV | Samsung

In dat filmpje zie je ook dat adaptive sound+ maar 1 schakel van de puzzel is . Nadien starten ze nog een spacefit soundcalibratie vanaf de soundbar . Die gebruikt dan de subwoofer en de microfoons in de TV om een gepersonaliseerd soundprofiel te creeren voor uw omgeving .

Ander dingetje :
Ik merk trouwens ook sinds ik de soundbar aan de nieuwe Q80 TV heb hangen , dat deze 11W verbruikt in standby mode (soundbar+woofer samen) ! eARC kabel uittrekken zakt ie 1W naar 10W , wat ik nog altijd veel te veel vind . Er wordt geadverteerd met 0.5W standby ...
Enkel soundbar standby op zich is zo'n 10W , dus daar zit het probleem ergens .
Q80 TV is wel netjes <1W .

Gisteren wat netflix en 4k youtube filmpjes gekeken en OK dit tv-tje geeft voor zijn prijs echt wel heel goed beeld .
Heb hem op movie staan met kleurprofiel warm2 , en dan vrijwel alle automatische dingetjes uitgezet (contrast enhancer enz.) . Local dimming HIGH , picture clairity op AUTO .
Heel diepe blacks , mooie kleuren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
CrimInalA schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:16:
[...]

Ben toch niet overtuigd dat Adaptive sound+ en Spacefit sound hetzelfde zijn .

YouTube: How to optimise sound with SpaceFit Sound and Neo QLED TV | Samsung

In dat filmpje zie je ook dat adaptive sound+ maar 1 schakel van de puzzel is . Nadien starten ze nog een spacefit soundcalibratie vanaf de soundbar . Die gebruikt dan de subwoofer en de microfoons in de TV om een gepersonaliseerd soundprofiel te creeren voor uw omgeving .
Ja dat is m, je kan alleen op de tv of icm soundbar, daarom is het beetje verwarrend.

YouTube: How to use SpaceFit sound | Samsung New Zealand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
Expert heeft goede actie met 65 samsung qn95a voor 1.565 euro na cash back van 250 euro !! Nog beter dan BF.. ! Als je geen oled wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Weet iemand waarom mijn AB op 58% blijft? Ik zet hem op zijn kop op de vensterbank zodat ie veel natuurlijke licht krijgt maar hij lijkt niet op te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:28
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv omdat ons 7 jaar oude samsung een minder heldere balk weergeeft bovenaan het beeld. Voornamelijk op te merken in grijswaarden en donkere kleuren.

Nu kijken we voornamelijk 's avonds tv maar overdag wordt die ook wel gebruikt door de kinderen. Hij staat vlak naast een groot raam dus er is veel licht inval daarom heb ik OLED eigenlijk al uit mijn hoofd gezet.

Ik was aan het kijken voor de QLED QE55QN85A maar nu las ik in dit topic dat hier een IPS paneel inzit bij sommige modellen. Dit zou dus minder goed zijn als VA als ik de uitleg goed begrepen had?

Is dit bij alle modellen of enkel bij enkele? Ik zie namelijk op veel webshops vermeld staan dat het om een Europees model gaat of om een Benelux model. Daar weet ik als consument dus niet veel mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
glennvho schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:02:
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv omdat ons 7 jaar oude samsung een minder heldere balk weergeeft bovenaan het beeld. Voornamelijk op te merken in grijswaarden en donkere kleuren.

Nu kijken we voornamelijk 's avonds tv maar overdag wordt die ook wel gebruikt door de kinderen. Hij staat vlak naast een groot raam dus er is veel licht inval daarom heb ik OLED eigenlijk al uit mijn hoofd gezet.

Ik was aan het kijken voor de QLED QE55QN85A maar nu las ik in dit topic dat hier een IPS paneel inzit bij sommige modellen. Dit zou dus minder goed zijn als VA als ik de uitleg goed begrepen had?

Is dit bij alle modellen of enkel bij enkele? Ik zie namelijk op veel webshops vermeld staan dat het om een Europees model gaat of om een Benelux model. Daar weet ik als consument dus niet veel mee....
In alle modellen en regio's behalve de 85 inch. Door het IPS paneel met lage native contrast heb je meer kans 'blooming', met name onder een hoek en ook meer 'black crush' doordat local dimming harder moet werken. Recht van voren en in een verlichte winkel zal dit minder goed opvallen. Voordeel is de bredere kijkhoek en anti-glare zonder de bekende regenboogstrepen in sommige situaties. De QN93A met VA paneel en hogere helderheid kost na cashback nagenoeg hetzelfde of zelfs minder.

[ Voor 5% gewijzigd door benbaba op 24-12-2021 15:56 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste