Uiteindelijk bij Apollo besteld met een persoonlijke deal van 1999 voor de qn95 (waar nog 500 cashback vanaf gaat) mooie prijs
afgelopen week deze prijzen mogen ontvangen voor de 55QN95 en 65QN95A
ben nu wel zelf opzoek naar een langere one connection cable voor de QE55QN95A de 2,5meter die erbij zit is wel kort als je hem hebt opgehangen en je wilt de box ergens anders hebben.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
ben nu wel zelf opzoek naar een langere one connection cable voor de QE55QN95A de 2,5meter die erbij zit is wel kort als je hem hebt opgehangen en je wilt de box ergens anders hebben.
Ik ben zelf aan het overwegen om een 65QN92A aan te schaffen. Reviews zien er tot dusverre goed uit. Heb een tijdje gedacht om een LG C1 te kopen, maar i.v.m. 2 grote raampartijen op het zuiden naast de TV-hoek en het feit dat ik deze lastig kan verduisteren lijkt me dat toch niet zo'n goed idee. Mijn ouders hebben al een tijdje een GX, en als overdag de zonwering niet omlaag staat is het toch niet echt een pretje om naar het spiegelende scherm te kijken.
Ik kom van een ouwe edge-lit TV (Samsung UE40ES5500), dus alles zal wel een verbetering zijn. Enige punt wat ik me wel afvraag is hoe storend in normaal gebruik de blooming is bij bv. witte ondertitels op een zwarte achtergrond. Iemand die daar uit ervaring met deze series TV's iets over kan vertellen? Ik weet dat het een nadeel is van de techniek, maar vraag me alleen af in hoeverre het opvalt bij normaal gebruik van het paneel. Het is niet zo dat ik constant alleen maar donker materiaal kijk o.i.d.
Ik kom van een ouwe edge-lit TV (Samsung UE40ES5500), dus alles zal wel een verbetering zijn. Enige punt wat ik me wel afvraag is hoe storend in normaal gebruik de blooming is bij bv. witte ondertitels op een zwarte achtergrond. Iemand die daar uit ervaring met deze series TV's iets over kan vertellen? Ik weet dat het een nadeel is van de techniek, maar vraag me alleen af in hoeverre het opvalt bij normaal gebruik van het paneel. Het is niet zo dat ik constant alleen maar donker materiaal kijk o.i.d.
Is die prijs van Hofma niet al met de cashback verrekend? Lijkt me wel een erg groot verschil met de rest van de aanbieders.benbaba schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:34:
[...]
Check de prijzen bij Hofma (€1375 - 95A) en Apollo (€1199 - 93A). Beide leveren dezelfde tv's (XXN) als de Samsung shop(s) en zijn deelnemende winkels. De 93A heeft (netto) momenteel de laagste prijs die ik tot nu toe ben tegengekomen voor een QN9xA.
PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII
Samsung's algoritme dimt ondertitels actief en hun voorkeur ligt ook bij zo diep mogelijk zwart ten koste van zwartdetail, zeker als LD op 'hoog' staat. Koppel daar de meeste zones tot nu toe aan en je zal geen betere lcd vinden puur op dat gebied. Het blijft een LCD met lichtkanon dus perfect zal het niet zijn en onder een hoek zal blooming meer opvallen dan recht van voren. Zie o.a. hier voor voorbeelden.Giel1 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:26:
Ik ben zelf aan het overwegen om een 65QN92A aan te schaffen. Reviews zien er tot dusverre goed uit. Heb een tijdje gedacht om een LG C1 te kopen, maar i.v.m. 2 grote raampartijen op het zuiden naast de TV-hoek en het feit dat ik deze lastig kan verduisteren lijkt me dat toch niet zo'n goed idee. Mijn ouders hebben al een tijdje een GX, en als overdag de zonwering niet omlaag staat is het toch niet echt een pretje om naar het spiegelende scherm te kijken.
Excl. cashback. De andere vragen gewoon de hoofdprijs. Dat is ook niet vreemd aangezien het nog een nieuw model is. Zoals je kunt zien is het verschil met Apollo na aanvraag nog maar €124 ipv €624.Nicap schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:05:
[...]
Is die prijs van Hofma niet al met de cashback verrekend? Lijkt me wel een erg groot verschil met de rest van de aanbieders.
De cashback actie is toch al verlopen?Nicap schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:05:
[...]
Is die prijs van Hofma niet al met de cashback verrekend? Lijkt me wel een erg groot verschil met de rest van de aanbieders.
“17-05-2021 t/m 11-07-2021”
Keek blijkbaar naar de verkeerde actie
[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 20-08-2021 11:29 ]
Ik overweeg dezelfde of de QN95A, zodra de prijzen wat zakken. Ik vind alleen dit probleem nogal zorgelijk: Samsung QN95A gaat ff op zwartGiel1 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:26:
Ik ga eerst afwachten of Samsung dit gaat oplossen met een firmware update. Ik wil de TV enkel gebruiken met een Xbox Series X en dit probleem is dan echt een deal breaker.
Bij Hofma staat een link naar de aktie. Loopt tot 22-08-2021Dj-sannieboy schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:02:
[...]
De cashback actie is toch al verlopen?
“17-05-2021 t/m 11-07-2021”
PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII
Naast het probleem dat ik ervaar met het geluid van de TV heb ik dit zwart worden van het scherm ook al even een keer meegemaakt (alleen uitzetten hielp nog). Ook krijg ik heel vaak de melding dat er een netwerkkabel is aangesloten in beeld (permanent aangesloten).pim_rs schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:52:
[...]
Ik overweeg dezelfde of de QN95A, zodra de prijzen wat zakken. Ik vind alleen dit probleem nogal zorgelijk: Samsung QN95A gaat ff op zwart
Waar kan ik mijn klachten het beste ventileren dat Samsung er iets mee gaat doen? Blijkbaar worden die hier toch niet herkend door andere gebruikers. Ik zie er een beetje tegenop; want de standaard helpdesk zal wel weer vragen om 20x kabeltje erin-eruit te doen als oplossing

Ik ervaar een betere verhouding tussen ondertiteling en zwarte achtergronden met deze serie dan de oude series. Dus wat mij betreft wel een vooruitgang! Ook strakke kijkhoeken als je links/rechts van de TV staat.Giel1 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:26:
IIk kom van een ouwe edge-lit TV (Samsung UE40ES5500), dus alles zal wel een verbetering zijn. Enige punt wat ik me wel afvraag is hoe storend in normaal gebruik de blooming is bij bv. witte ondertitels op een zwarte achtergrond.
Ik heb vandaag uiteindelijk de QE65QN93 gekocht bij Apollo. Ze vragen er 2000 voor, en met de nieuwe cashback-acties die vandaag ingaan krijg ik er daarvan 400 euro terug. Kom je netto op 1600 euro uit, lijkt me toch een prima deal voor een nieuw model 65". Krijg 'm morgen al binnen als het goed is, dus ik ben benieuwd.
[ Voor 9% gewijzigd door Giel1 op 23-08-2021 10:36 ]
Lijkt mij inderdaad een prima deal. Welke apparaten ga je aansluiten op de TV? Ben benieuwd of dit model ook last heeft van wegvallend beeld en geluid via aangesloten HDMI apparaten. Hou ons op de hoogteGiel1 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:34:
Ik heb vandaag uiteindelijk de QE65QN93 gekocht bij Apollo. Ze vragen er 2000 voor, en met de nieuwe cashback-acties die vandaag ingaan krijg ik er daarvan 400 euro terug. Kom je netto op 1600 euro uit, lijkt me toch een prima deal voor een nieuw model 65". Krijg 'm morgen al binnen als het goed is, dus ik ben benieuwd.
Een PS4, mediabox XL van Ziggo en gebruik af en toe ook mijn desktop als mediaspeler. Had vorig jaar al een soundbar gekocht dus die ga ik er ook bij gebruiken.pim_rs schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:29:
[...]
Lijkt mij inderdaad een prima deal. Welke apparaten ga je aansluiten op de TV? Ben benieuwd of dit model ook last heeft van wegvallend beeld en geluid via aangesloten HDMI apparaten. Hou ons op de hoogte
Zal het eens in de gaten houden, kom ik er binnenkort wel een keertje op terug als ik een goede indruk heb van de tv!
De QE65QN93A vanmiddag binnengekregen, eerste indruk van wat ik zo heb gezien is prima. Maar zoals gezegd kom ik van een 40 inch FHD dus dat is ook geen referentie natuurlijk. Probleem dat beeld/geluid wegvalt heb ik niet gezien.
Enige nadeel dat ik zo snel al kan opnoemen is de uniformiteit: bij snel bewegend beeld zoals bv. voetbal is toch duidelijk het DSE waarneembaar.
Enige nadeel dat ik zo snel al kan opnoemen is de uniformiteit: bij snel bewegend beeld zoals bv. voetbal is toch duidelijk het DSE waarneembaar.
Hoe vind je hem nu na een aantal dagen? Ik overweeg de 55 inch van deze tv te kopen en kom toevallig ook van een 40 inch samsung FHDGiel1 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:31:
De QE65QN93A vanmiddag binnengekregen, eerste indruk van wat ik zo heb gezien is prima. Maar zoals gezegd kom ik van een 40 inch FHD dus dat is ook geen referentie natuurlijk. Probleem dat beeld/geluid wegvalt heb ik niet gezien.
Om heel eerlijk te zijn vind ik het een geweldige TV, maar wel met een grote 'maar'. Beeldkwaliteit is fenomenaal, 4K HDR ziet er fantastisch uit en vind het ook een mooi design. Zoals eerder gezegd heb ik verder een zeer lichte woonkamer maar zelfs overdag heb je nauwelijks last van spiegelingen. Wat dat betreft dus echt dik in orde. Het contrast is verder erg hoog, en al is het geen OLED, toch is zwart toch vaak echt mooi zwart en zie je vrijwel geen backlight op plekken waar dat niet hoort. Van blooming heb ik geen last, nu is het wel zo dat ik lenzen draag en daardoor in real life ook vaak kringen rondom lichtobjecten zie, dus wellicht ben ik er gewoon immuun voor hahaReksho schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:35:
[...]
Hoe vind je hem nu na een aantal dagen? Ik overweeg de 55 inch van deze tv te kopen en kom toevallig ook van een 40 inch samsung FHD
De 'maar' heb ik in mijn vorige bericht al kort aangestipt: de uniformiteit van het paneel is gewoon niet oké voor een TV in deze prijsklasse. Ik kijk redelijk wat voetbal en speel op m'n PS4 ook zo nu en dan wat voetbalspellen. Vooral bij die laatste zie je bij ieder uitgezoomd shot met snel bewegend beeld vlekken in het scherm. Voor een 65 inch-TV van 800 euro neem je dat wellicht op de koop toe, maar voor een scherm van ruim 1600 euro vind ik het wel een bummer, zeker omdat het verder gewoon een fantastische TV is.
Daarom ben ik nu heel erg aan het twijfelen wat ik ermee ga doen. Ik heb 'm online besteld dus zou 'm eventueel nog terug kunnen sturen. Van de andere kant wil ik i.v.m. de helderheid liever geen OLED en zou het alternatief zijn om weer een zelfde type te kopen, waarbij de kans groot is dat je weer met hetzelfde komt te zitten. Dus al met al tot nu toe mixed feelings!
Dat is zuur maar helaas niet ongebruikelijk. Als je er bij gewone content last van hebt wordt het wel een probleem. Ik zou 'm omruilen voor een ander exemplaar of in ieder geval contact opnemen met de verkoper. Er zijn ook genoeg goede panelen in omloop, zoals die van de redactie:
De uniformiteit is behoorlijk goed voor elkaar; alleen de uiterste hoeken zijn, ook als je ze met je eigen ogen bekijkt, duidelijk wat donkerder. Een oled presteert op dit vlak beter, maar ook hier is het verschil niet zo groot.
Rond half 6 vandaag deze tv ook besteld voor dezelfde prijs. Nu zie ik net dat ze de prijs hebben verhoogd naar 2499. Blijkbaar net op tijd geweest en hopen dat er wordt geleverd.Giel1 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:34:
Ik zal mijn ervaring delen als hij binnen is.
Iemand die weet of de 43 inch van de qn93 ook naar Benelux komt?
https://www.samsung.com/d...-smart-tv-gq43qn90aatxzg/
Ik zie wel dat dit model slechts Quantum HDR 1500 is i.v.m. de andere modellen Quantum HDR 2000
Ik zie wel dat dit model slechts Quantum HDR 1500 is i.v.m. de andere modellen Quantum HDR 2000
Benelux is mij nog niet bekend, waarschijnlijk wel als grijze-import want het toestel komt wel in XXC (ES), XXH (HU), XXU (UK) en XUA (UA). De 50 inch QN9xA en de QN85A zijn beide ook Quantum HDR 1500, dus hij zal nog steeds een bak met licht geven. Kwalijker en zeker voor dat geld is het 60Hz paneel. Freesync (VRR) vervalt, 4K120 en de pixelreactietijd van een dergelijk VA-paneel zal ook niet geweldig zijn. Het zal wel de enige (tv) in zijn formaat zijn die daadwerkelijk meerwaarde zal bieden met HDR.zeng schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:26:
Iemand die weet of de 43 inch van de qn93 ook naar Benelux komt?
Is dat voor alle 43inch modellen het geval? Want op de samsung website staat er nog steeds HDMi 2.1 en VRR vermeld bij de 43 inch model? En het is niet alsof het copy paste is, want de andere modellen hebben andere specs op de website.
[ Voor 34% gewijzigd door zeng op 30-08-2021 00:52 ]
De Samsung website is onbetrouwbaar met dat soort dingen. Bij de 49/50'' Q80T stond ook heel lang 4K120 op de site. Ga er maar vanuit dat alle 43QN9xA modellen 60Hz zullen zijn. Op softwarevoorbereiding en misschien interne tuner na zijn ze exact hetzelfde. Het officiële energielabel/productfiche geeft 60Hz aan en de info in de manual is vaak wel accuraat. Overigens komt er ook een XXN met EAN 8806092664104.
Twijfel tussen de Q80A van dit jaar en de Q90T van vorig jaar. Prijzen ontlopen elkaar niet zoveel. Contrast van de Q90T lijkt beter te zijn maar de Q80A heeft natuurlijk de nieuwste software met langer support en mogelijk betere dimming algoritme? Wat denken jullie
Q90T. De Q80A is min of meer een Q80T met vernieuwde Tizen. De 9-serie heeft (veel) betere hardware: dimming zones, hogere helderheid, betere kijkhoeken en een AG-coating.Reksho schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:32:
Twijfel tussen de Q80A van dit jaar en de Q90T van vorig jaar. Prijzen ontlopen elkaar niet zoveel. Contrast van de Q90T lijkt beter te zijn maar de Q80A heeft natuurlijk de nieuwste software met langer support en mogelijk betere dimming algoritme? Wat denken jullie
Hebje ook productfiche voor de 50 inch? Heeft die wel hdmi 2.1 en vrr?benbaba schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 01:08:
De Samsung website is onbetrouwbaar met dat soort dingen. Bij de 49/50'' Q80T stond ook heel lang 4K120 op de site. Ga er maar vanuit dat alle 43QN9xA modellen 60Hz zullen zijn. Op softwarevoorbereiding en misschien interne tuner na zijn ze exact hetzelfde. Het officiële energielabel/productfiche geeft 60Hz aan en de info in de manual is vaak wel accuraat. Overigens komt er ook een XXN met EAN 8806092664104.
[ Voor 6% gewijzigd door zeng op 30-08-2021 16:17 ]
Ja, die is wel 120Hz. Mist alleen het kijkhoek/reflectie-filter van de grotere maten. Dus een hoger native contrast, maar de gebruikelijke VA kijkhoeken. Max. Helderheid ligt ook wat lager.zeng schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:16:
[...]
Hebje ook productfiche voor de 50 inch? Heeft die wel hdmi 2.1 en vrr?
Ik heb de 65QN92A net binnen nadat m'n LG OLED ingebrand was (2,5 jaar).Giel1 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:26:
Beeld is strak maar... bluetooth is niet uit te schakelen en nu krijg ik dagelijks meldingen van apparaten die proberen te verbinden, zoals een Skoda die voor de deur stopte, een telefoon van een buur, m'n eigen telefoon. Ik kan ze wel telkens blokkeren maar zodra er weer iets nieuws is met bluetooth dan is de melding er weer. In een appartement met veel bewoners lijkt me dat erg vervelend.
Heb contact gehad met Samsung, ze kunnen een monteur het met telefonische support uit laten zetten maar dan... vervalt de garantie...
Morgen nog contact opnemen met CoolBlue of zij wat kunnen regelen / bemiddelen en anders gaat hij weer terug.
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Hier het zelfde probleem met mijn qe55q85r en wanneer ik bluetooth uit zou laten zetten zou ook mijn afstand bediening het niet meer doen, geen optie dus.
Ik heb toen de naam van de tv veranderd naar iets wat totaal niet verwijst naar een TV, daarna geen probleem meer gehad.
Mocht je daarna toch weer last krijgen lijkt het mij dat het tijd word voor een goed gesprek met de buren,
Ik heb toen de naam van de tv veranderd naar iets wat totaal niet verwijst naar een TV, daarna geen probleem meer gehad.
Mocht je daarna toch weer last krijgen lijkt het mij dat het tijd word voor een goed gesprek met de buren,
Wel herkenbaar idd dat de TV iets te 'slim' probeert te zijn. Ik heb zelf gelukkig alleen een keer een melding gekregen dat de iPhone van de buren wilden verbinden, maar zal wel een foutje zijn geweest want daarna is het niet meer gebeurd. Wat ik zelf irritant vond is dat, wanneer ik mijn TV aanzet, deze ook automatisch mijn PS4 aanzet terwijl ik dat absoluut niet wil. Dus dat heb ik maar even uitgezet in de settings van de PS4. Daarnaast ook een paar keer gehad dat ie de game-modus ongewild aanzette (met een lichtkanon als gevolg, want dan gaat ie meteen in max. helderheid).BlueTooth76 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 01:11:
[...]
Ik heb de 65QN92A net binnen nadat m'n LG OLED ingebrand was (2,5 jaar).
Beeld is strak maar... bluetooth is niet uit te schakelen en nu krijg ik dagelijks meldingen van apparaten die proberen te verbinden, zoals een Skoda die voor de deur stopte, een telefoon van een buur, m'n eigen telefoon. Ik kan ze wel telkens blokkeren maar zodra er weer iets nieuws is met bluetooth dan is de melding er weer. In een appartement met veel bewoners lijkt me dat erg vervelend.
Heb contact gehad met Samsung, ze kunnen een monteur het met telefonische support uit laten zetten maar dan... vervalt de garantie...
Morgen nog contact opnemen met CoolBlue of zij wat kunnen regelen / bemiddelen en anders gaat hij weer terug.
Hoe tevreden ben je trouwens over de beeldkwaliteit nadat je van een OLED naar een QLED bent gegaan?
Aangezien m'n OLED flink was ingebrand (oranje leek meer bruin) zeer tevreden met het beeldGiel1 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:30:
[...]
Wel herkenbaar idd dat de TV iets te 'slim' probeert te zijn. Ik heb zelf gelukkig alleen een keer een melding gekregen dat de iPhone van de buren wilden verbinden, maar zal wel een foutje zijn geweest want daarna is het niet meer gebeurd. Wat ik zelf irritant vond is dat, wanneer ik mijn TV aanzet, deze ook automatisch mijn PS4 aanzet terwijl ik dat absoluut niet wil. Dus dat heb ik maar even uitgezet in de settings van de PS4. Daarnaast ook een paar keer gehad dat ie de game-modus ongewild aanzette (met een lichtkanon als gevolg, want dan gaat ie meteen in max. helderheid).
Hoe tevreden ben je trouwens over de beeldkwaliteit nadat je van een OLED naar een QLED bent gegaan?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zoveel verschil zie, hooguit is QLED iets "vlekkeriger / minder egaal" t.o.v. OLED maar dat zie je alleen op een egale achtergrond en dan moet je goed kijken. Bij een film of in een game merk ik daar iig niets van. Met gamen lijkt het beeld iets vloeiender.
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Uiteindelijk voor gekozen om de TV om te laten ruilen. Als het goed is komende ze dit weekend of anders begin volgende week een nieuwe brengen. Ben benieuwd of dat paneel beter gaat zijn. Heb wel al voor mezelf besloten dat ik, als er verder niets mee aan de hand is natuurlijk, het volgende scherm gewoon ga houden. Ik heb geen zin om 5 TV's om te gaan wisselen voordat ik een paneel heb dat wellicht miniem beter is. Het is nu eenmaal al topklasse LCD dus veel beter ga je ze niet vinden, en zoals gezegd is OLED niet echt een optie in mijn woonkamer. Van de andere kant heb ik wel geleerd dat doorzetten soms lonend kan zijn, zo heb ik vorig jaar 2 IPS-monitoren terug moeten sturen voordat ik er eindelijk eentje had zonder backlight-bleedingbenbaba schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 23:22:
Dat is zuur maar helaas niet ongebruikelijk. Als je er bij gewone content last van hebt wordt het wel een probleem. Ik zou 'm omruilen voor een ander exemplaar of in ieder geval contact opnemen met de verkoper. Er zijn ook genoeg goede panelen in omloop, zoals die van de redactie:
[...]
Ik zag dat de Q70A een heel hoog native contrast heeft van in de 7000:1. Dit is zelfs hoger dan veel tv's met local dimming en een va-paneel zoals de Q80. Toch wordt de 70 serie als matig beoordeeld. Is local dimming dan echt zo'n must met zo'n hoog contrast?
Ik heb m besteld. De 75q74a, naast de 90t is het beeld idd matig. Maar later toen ik in een andere winkel alleen de 74a ziet staan is die prachtig 😁Reksho schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:16:
Ik zag dat de Q70A een heel hoog native contrast heeft van in de 7000:1. Dit is zelfs hoger dan veel tv's met local dimming en een va-paneel zoals de Q80. Toch wordt de 70 serie als matig beoordeeld. Is local dimming dan echt zo'n must met zo'n hoog contrast?
Prijsverschil van ruim 850euri vind ik het niet waard.
Even over de advertenties op de samsungtvs. Waar komen deze tevoorschijn? Toch niet willekeurig?
Voor diep zwart en met name HDR is goede local dimming een vereiste. Zonder kan de tv de heldere elementen niet goed scheiden van de donkere. Hoe meer dimming controle en hoe hoger de piekhelderheid, hoe duidelijker het verschil tussen de meest donkere en felle objecten in het beeld. In de praktijk vertaalt dat zich in betere zwartwaarde en impactvoller HDR. De Q70A vinkt alleen het kleurenbereik af, maar mist dimming en piekhelderheid voor HDR. Capable HDR hardware begint bij de Q80A en bij de 9-serie wordt de impact groter/beter. Hecht verder niet te veel waarde aan de checkerboard meting van Rtings. Anderen komen voor dezelfde tv en zijn voorganger rond de gebruikelijke 4/5000:1 ratio.Reksho schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:16:

links Q80 vs rechts Q70
[ Voor 6% gewijzigd door benbaba op 01-09-2021 18:20 ]
Ik heb mij flink zitten verdiepen in de aanschaf van een nieuwe tv. Wij hebben de tv op de muur met daarvoor een bank. Achter die bank zit een groot raam. Nu heb ik een 55 inch MU8000 en we hebben voornamelijk met mooi(er) weer probleem dat het beeld eigenlijk niet 'fel' genoeg is. Dit betekent dat wij eigenlijk zodra de zon schijnt en we tv willen kijken het plissegordijn dicht moet.
Na het lezen van de review op Rtings is het mij duidelijk dat de Q95T een mooie kandidaat is. Dit is het 2020 model, daarnaast zit ik ook te kijken naar de Qn85a (2021).Is er iemand die de Qn85A in een helder belichte ruimte hebben staan? Wat is jullie ervaring hiermee? Daarnaast vind ik het contrast in vergelijking met de q95T best wel een stuk lager, valt dit ook mensen op?
Na het lezen van de review op Rtings is het mij duidelijk dat de Q95T een mooie kandidaat is. Dit is het 2020 model, daarnaast zit ik ook te kijken naar de Qn85a (2021).Is er iemand die de Qn85A in een helder belichte ruimte hebben staan? Wat is jullie ervaring hiermee? Daarnaast vind ik het contrast in vergelijking met de q95T best wel een stuk lager, valt dit ook mensen op?
You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?
Dus de Samsung Neo QLED 4K TV 50QN92A heeft geen Anti-Reflection?benbaba schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:54:
[...]
Ja, die is wel 120Hz. Mist alleen het kijkhoek/reflectie-filter van de grotere maten. Dus een hoger native contrast, maar de gebruikelijke VA kijkhoeken. Max. Helderheid ligt ook wat lager.
Op reddit geeft iedereen aan dat de qn90a echt veruit de beste 55" tv is voor rond de 1000 euro.
Echter is deze helemaal niet beschikbaar op de NL markt. Hoe heet het model hier?
Echter is deze helemaal niet beschikbaar op de NL markt. Hoe heet het model hier?
Ik zou het niet weten, maar dat doet mij denken aan de q90t (2020)/q90tc (2021) module nummering hier.
You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?
Volgens de Samsung specs wel anti-reflection lees ik nu.outlandos schreef op zondag 19 september 2021 @ 00:31:
[...]
Dus de Samsung Neo QLED 4K TV 50QN92A heeft geen Anti-Reflection?
QN92A/QN93Acarlynl schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:02:
Op reddit geeft iedereen aan dat de qn90a echt veruit de beste 55" tv is voor rond de 1000 euro.
Haha ja daarom dubbel checkte ik het even bij jebenbaba schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:08:
[...]
Volgens de Samsung specs wel anti-reflection lees ik nu.
[...]
QN92A/QN93A
Het zou namelijk een belangrijke reden zijn om voor dat toestel te kiezen boven oled. Ik vraag me alleen af of de Oled 2021 modellen tegenwoordig ook nog moeite hebben met een lichte kamer.
Ik krijg een nieuw huis met een hele lichte kamer waar tv wordt gekeken (veel grote raampartijen), maar we hebben daar alleen in de ochtend zon. Op de muur waar hij komt te hangen staat in de zomer tot ongeveer 9 uur in de ochtend de zon, daarna de hele dag niet meer. Twijfel heel erg tussen Samsung QLED of een OLED. Ik mag hopen een paar uur ochtendzon (feitelijk alleen van 6 tot 9) oled tv's niet direct defect doen gaan...
En dat de brightness hoog genoeg kan om in een lichte kamer tv te kunnen kijken (al zal er hoofdzakelijk in de avond worden gekeken).
[ Voor 17% gewijzigd door outlandos op 19-09-2021 15:27 ]
Heeft de wissel al plaats gevonden?Giel1 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:53:
[...]
Uiteindelijk voor gekozen om de TV om te laten ruilen. Als het goed is komende ze dit weekend of anders begin volgende week een nieuwe brengen. Ben benieuwd of dat paneel beter gaat zijn. Heb wel al voor mezelf besloten dat ik, als er verder niets mee aan de hand is natuurlijk, het volgende scherm gewoon ga houden. Ik heb geen zin om 5 TV's om te gaan wisselen voordat ik een paneel heb dat wellicht miniem beter is. Het is nu eenmaal al topklasse LCD dus veel beter ga je ze niet vinden, en zoals gezegd is OLED niet echt een optie in mijn woonkamer. Van de andere kant heb ik wel geleerd dat doorzetten soms lonend kan zijn, zo heb ik vorig jaar 2 IPS-monitoren terug moeten sturen voordat ik er eindelijk eentje had zonder backlight-bleeding.
Heb een tijdje geleden een Q95T na een week terug gestuurd ivm met DSE bij het kijken van voetbal. Zit er echter nu toch over na te denken om voor een QN92A te gaan, al twijfel ik vanwege de eerdere ervaring met QLED.
Thanks! Wat zijn de verschillen tussen deze twee modellen? De specs op tweakers voor de qn93a lijken niet helemaal volledig.
Zie benbaba in "[NEO/QLED/UHD TV] Samsung 2021 line-up". Doe wat prijsaanvragen en kies de goedkoopste optie. Hoogstwaarschijnlijk op retailer na identiek.carlynl schreef op zondag 19 september 2021 @ 23:11:
[...]
Thanks! Wat zijn de verschillen tussen deze twee modellen? De specs op tweakers voor de qn93a lijken niet helemaal volledig.
Ja, ik heb een tweede TV gekregen en helaas is de DSE bij dat paneel misschien wel nog wat erger. Bij de eerste TV had ik een aantal grote vlekken in beeld, bij deze echt een paar verticale strepen die midden door het beeld lopen. Zeer hinderlijk bij het kijken van sport (getest met voetbal/F1) of het spelen van games.Mynheer007 schreef op zondag 19 september 2021 @ 18:54:
[...]
Heeft de wissel al plaats gevonden?
Heb een tijdje geleden een Q95T na een week terug gestuurd ivm met DSE bij het kijken van voetbal. Zit er echter nu toch over na te denken om voor een QN92A te gaan, al twijfel ik vanwege de eerdere ervaring met QLED.
Het punt is alleen dat, wat ik eerder ook aangaf, een OLED voor mij geen optie is en het verder een prima TV is. De TV nog een keer terugsturen naar de winkel en een nieuwe eisen wil ik eigenlijk niet, dus ik denk dat ik binnenkort maar eens even contact op ga nemen met Samsung om te kijken wat zij voor mij kunnen betekenen (wisselen van paneel o.i.d.). Mochten zij niet willen meewerken dan kan ik altijd nog overwegen om de TV definitief terug te sturen en maar een heel ander model te kopen.
Als je nu op het punt staat om 'm te kopen en je recent nog een TV hebt teruggestuurd vanwege DSE dan zou ik je op basis van mijn ervaringen (N=2) eigenlijk niet aanraden om de QN92A te kopen. Van de andere kant, het blijft een loterij, wellicht krijg je een paneel dat zeer uniform is en vind je het een geweldige aankoop....
Hmm vervelend zeg. Ik kijk ook veel voetbal en speel ook regelmatig games, dus voor mij zou dit ook een dealbreaker zijn.Giel1 schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:58:
[...]
Ja, ik heb een tweede TV gekregen en helaas is de DSE bij dat paneel misschien wel nog wat erger. Bij de eerste TV had ik een aantal grote vlekken in beeld, bij deze echt een paar verticale strepen die midden door het beeld lopen. Zeer hinderlijk bij het kijken van sport (getest met voetbal/F1) of het spelen van games.
Het punt is alleen dat, wat ik eerder ook aangaf, een OLED voor mij geen optie is en het verder een prima TV is. De TV nog een keer terugsturen naar de winkel en een nieuwe eisen wil ik eigenlijk niet, dus ik denk dat ik binnenkort maar eens even contact op ga nemen met Samsung om te kijken wat zij voor mij kunnen betekenen (wisselen van paneel o.i.d.). Mochten zij niet willen meewerken dan kan ik altijd nog overwegen om de TV definitief terug te sturen en maar een heel ander model te kopen.
Als je nu op het punt staat om 'm te kopen en je recent nog een TV hebt teruggestuurd vanwege DSE dan zou ik je op basis van mijn ervaringen (N=2) eigenlijk niet aanraden om de QN92A te kopen. Van de andere kant, het blijft een loterij, wellicht krijg je een paneel dat zeer uniform is en vind je het een geweldige aankoop....
OLED was geen optie in verband met de lichte woonkamer, klopt dat?
Wij kijken TV in de uitbouw en ik vraag me af of OLED daar zou kunnen werken. De tuinkant zit op het noord-oosten en heeft dus alleen vroeg in de ochtend directe zon (tot een uur of 9). Veel daglicht is er natuurlijk wel de hele dag door, maar ik weet niet of dat ook al voldoende reden zou zijn om geen OLED te nemen...
:strip_exif()/f/image/ptVmQwpd3BqRVktqnpFMqTa4.jpg?f=fotoalbum_large)
Bedankt voor het delen van je ervaring.Giel1 schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:58:
[...]
Ja, ik heb een tweede TV gekregen en helaas is de DSE bij dat paneel misschien wel nog wat erger. Bij de eerste TV had ik een aantal grote vlekken in beeld, bij deze echt een paar verticale strepen die midden door het beeld lopen. Zeer hinderlijk bij het kijken van sport (getest met voetbal/F1) of het spelen van games.
Normaliter zou dit meer dan genoeg zijn om van de QLED af te zien, echter neig ik nog steeds om voor de QN92A te gaan:
- in 50 inch zijn er weinig andere opties
- design van Samsung past het beste, ook icm met mijn soundbar
- ga veel licht vangen dus OLED lijkt me geen optie
Dus hoop dat de panelenloterij me deze keer gunstiger gezind is.
De goedkoopste aanbieders van deze tv (tvreus, plasmavisie) hebben redelijk wat slechte recensies. Ook zullen zij de tv waarschijnlijk goedkoper aan kunnen bieden omdat ze gebruik maken van grijze import. Betekent dit dan nog wat voor het type paneel dat ik ga krijgen of zal dat naar alle waarschijnlijkheid identiek zijn?
DSE is echt paneel/unit afhankelijk. In de winkel heb ik bijvoorbeeld een X95J met matige uniformiteit gezien en een QN95A met zeer goede. 'Normaal' wordt Sony altijd geprezen op dit vlak, maar dat is ook onterecht. Het is simpelweg afhankelijk van het paneel dat je krijgt. Het hoort nou eenmaal bij alle lcd's. Ik volg het topic op avsforum al een tijdje en daar lees je van alles over uniformiteit: meteen de eerste keer bingo, beter dan de Q90T, uniformste tv tot nu toe of juist verticale strepen, vlekken, checkerboard vakken etc.
Uniformiteit is niet afhankelijk van leverancier. De tv's zijn gewoon hetzelfde en in het geval van de 50 inch exclusief met Innolux paneel. Retourvoorwaarden (kosten, termijn) en garantieafhandeling verschillen wel en wellicht iets om rekening mee te houden. Vraag prijzen aan bij bijv. Apollo, Art&Craft, Vonburgtv en Plattetv. 'Benelux' dealers adverteren namelijk ook met vergelijkbare prijzen zie hier en hier.
Uniformiteit is niet afhankelijk van leverancier. De tv's zijn gewoon hetzelfde en in het geval van de 50 inch exclusief met Innolux paneel. Retourvoorwaarden (kosten, termijn) en garantieafhandeling verschillen wel en wellicht iets om rekening mee te houden. Vraag prijzen aan bij bijv. Apollo, Art&Craft, Vonburgtv en Plattetv. 'Benelux' dealers adverteren namelijk ook met vergelijkbare prijzen zie hier en hier.
Waarom 50 en niet 55? Die maat biedt veel meer keuze. Ik zit zelf overigens ook met het idee van 50", dat zou ook net even wat beter staan hier. Er zit 2,93m tussen beide muren hier. Met bank en tv meubel meegerekend hou je dan nog zo'n 2,30m aan netto kijkafstand over.Mynheer007 schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:08:
[...]
Bedankt voor het delen van je ervaring.
Normaliter zou dit meer dan genoeg zijn om van de QLED af te zien, echter neig ik nog steeds om voor de QN92A te gaan:
- in 50 inch zijn er weinig andere opties
- design van Samsung past het beste, ook icm met mijn soundbar
- ga veel licht vangen dus OLED lijkt me geen optie
Dus hoop dat de panelenloterij me deze keer gunstiger gezind is.
De goedkoopste aanbieders van deze tv (tvreus, plasmavisie) hebben redelijk wat slechte recensies. Ook zullen zij de tv waarschijnlijk goedkoper aan kunnen bieden omdat ze gebruik maken van grijze import. Betekent dit dan nog wat voor het type paneel dat ik ga krijgen of zal dat naar alle waarschijnlijkheid identiek zijn?
:strip_exif()/f/image/Ei6yXxaWhh5mDNp9OVI14uKj.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens deze tabel zou 55" dan prima kunnen, maar persoonlijk lijkt me dit toch aan de (te) grote kant, zeker als je met meerdere personen ervoor zit en dus niet allemaal recht voor de tv.
De nieuwe oleds van Philips komen deze maand uit met de nieuwste LG schermen erin met 20% hogere helderheid en beter bestand tegen warmte. Het jammere daaraan is alleen dat de 48" niet dat nieuwe scherm krijgt omdat LG de nieuwe schermen (nog) niet in die maat produceert.
[ Voor 12% gewijzigd door outlandos op 20-09-2021 14:17 ]
De tv die ik hiervoor maar heel even heb gehad en teruggestuurd heb ivm met DSE was de 55Q90T. Die vond ik net een slag te groot en een te grote impact hebben op mijn interieur. Kleiner dan 50 wil ik ook niet gaan want dan steekt mijn Sonos ARC aan beiden kanten van de tv behoorlijk uit en dat vind ik ook niet fraai. Tevens zit ik op een kleine 3 meter van het scherm en volgens de meeste schemaatjes zou een 50 inch qua formaat dan prima kunnen.outlandos schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:11:
[...]
Waarom 50 en niet 55? Die maat biedt veel meer keuze. Ik zit zelf overigens ook met het idee van 50", dat zou ook net even wat beter staan hier. Er zit 2,93m tussen beide muren hier. Met bank en tv meubel meegerekend hou je dan nog zo'n 2,30m aan netto kijkafstand over.
[Afbeelding]
Volgens deze tabel zou 55" dan prima kunnen, maar persoonlijk lijkt me dit toch aan de (te) grote kant, zeker als je met meerdere personen ervoor zit en dus niet allemaal recht voor de tv.
De nieuwe oleds van Philips komen deze maand uit met de nieuwste LG schermen erin met 20% hogere helderheid en beter bestand tegen warmte. Het jammere daaraan is alleen dat de 48" niet dat nieuwe scherm krijgt omdat LG de nieuwe schermen (nog) niet in die maat produceert.
Niet volgens het schema van rtings.com maar ik ben het persoonlijk wel met je eens. Met mijn netto 2,30 meter heb ik liever ook niet groter dan 50"Mynheer007 schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:11:
[...]
De tv die ik hiervoor maar heel even heb gehad en teruggestuurd heb ivm met DSE was de 55Q90T. Die vond ik net een slag te groot en een te grote impact hebben op mijn interieur. Kleiner dan 50 wil ik ook niet gaan want dan steekt mijn Sonos ARC aan beiden kanten van de tv behoorlijk uit en dat vind ik ook niet fraai. Tevens zit ik op een kleine 3 meter van het scherm en volgens de meeste schemaatjes zou een 50 inch qua formaat dan prima kunnen.
https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship
Maar zo'n lottery qua schermen is toch niet meer van deze tijd. Totaal onacceptabel als je het mij vraagt.
[ Voor 10% gewijzigd door outlandos op 20-09-2021 19:28 ]
Dan ga ik denk toch maar mee doen met de panelenloterij. Ik heb even bij een aantal zaken een prijs aangevraagd.benbaba schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:49:
DSE is echt paneel/unit afhankelijk. In de winkel heb ik bijvoorbeeld een X95J met matige uniformiteit gezien en een QN95A met zeer goede. 'Normaal' wordt Sony altijd geprezen op dit vlak, maar dat is ook onterecht. Het is simpelweg afhankelijk van het paneel dat je krijgt. Het hoort nou eenmaal bij alle lcd's. Ik volg het topic op avsforum al een tijdje en daar lees je van alles over uniformiteit: meteen de eerste keer bingo, beter dan de Q90T, uniformste tv tot nu toe of juist verticale strepen, vlekken, checkerboard vakken etc.
Ik heb nu in dezelfde ruimte een 40 inch staan, maar die is net iets te klein, maar no way dat ik daar een 65inch tv ga neerzetten.outlandos schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:27:
[...]
Niet volgens het schema van rtings.com maar ik ben het persoonlijk wel met je eens. Met mijn netto 2,30 meter heb ik liever ook niet groter dan 50"
https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship
Maar zo'n lottery qua schermen is toch niet meer van deze tijd. Totaal onacceptabel als je het mij vraagt.
Ik vind het ook absoluut niet fraai, maar als ik een goed exemplaar krijg dan is het wel bij far de tv die het beste past bij mijn wensenlijst.
Haha je moet wat over hebben voor die "cinema" ervaring hèMynheer007 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:03:
[...]
Ik heb nu in dezelfde ruimte een 40 inch staan, maar die is net iets te klein, maar no way dat ik daar een 65inch tv ga neerzetten.
Ik vind het ook absoluut niet fraai, maar als ik een goed exemplaar krijg dan is het wel bij far de tv die het beste past bij mijn wensenlijst.
Maar wat veel mensen vergeten is dat het om de netto kijkafstand gaat, dus vanaf het puntje van je neus tot aan het beeldscherm. Heb je daar 3 meter tussen? Dan zou 55" qua formaat in elk geval niet misstaan.
Ik ben benieuwd waar je de beste prijs krijgt voor de 50"
Ik zat laatst te lezen over de blooming problemen met de qn85a. Hier zijn ook een aantal YouTube video's van:
https://youtu.be/it9lbxW3mdk
Ik heb voordat ik dit zag bij ee Qn85a staan kijken en het is mij niet bewust opgevallen. Daarnaast zie ik dit punt soms wel/soms niet terug in reviews. Is dit nog steeds een issue of is er recentelijk al wat aan getweaked?
Ik heb voordat ik dit zag bij ee Qn85a staan kijken en het is mij niet bewust opgevallen. Daarnaast zie ik dit punt soms wel/soms niet terug in reviews. Is dit nog steeds een issue of is er recentelijk al wat aan getweaked?
Blooming is inherent aan local dimming. De QN85A is een ADS/IPS tv dat betekent dat local dimming nog harder moet werken om de lage native contrast te compenseren. Zeker in dit HDR tijdperk waar (sommige) tv's een lichtkanon zijn voor de benodigde impact. In bepaalde scene's, menu's of onder een hoek zal de backlight hoe dan ook opvallen. Meer dan bij een VA tv. Dat zal in de winkel minder opvallen dan met het licht uit thuis. Al doet de QN85A het recht van voren verbazingwekkend goed (VA QN9x vs ADS QN85A). Nadeel is wel dat er door de nog agressievere dimming schaduwdetail verloren gaat. Zie bijvoorbeeld deze review voor voorbeelden of de reviews in de startpost. Quantumtv is geen goede bron.Guldan schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:12:
Ik zat laatst te lezen over de blooming problemen met de qn85a. Hier zijn ook een aantal YouTube video's van:
Ik heb uiteindelijk de QE50QN92A besteld bij Plasmavisie. Woon in de buurt, dus mocht er wat mis zijn dan zou ik hem eventueel zelf terug kunnen brengen.
Ik ga met opzet geen specifieke uniformiteitstest doen, maar wil toch even weten of er geen hele grote problemen zijn bij normaal gebruik. Zat zelf te denken aan het kijken van een voetbalwedstrijd waarbij ik even extra goed zal letten op lange ballen. Zijn er daarnaast nog goede andere normale dingen (bijv. specifieke games) die ik even moet proberen om te zien of de uniformiteit een basisniveau haalt? (perfect gaat het nooit worden)
Ik ga met opzet geen specifieke uniformiteitstest doen, maar wil toch even weten of er geen hele grote problemen zijn bij normaal gebruik. Zat zelf te denken aan het kijken van een voetbalwedstrijd waarbij ik even extra goed zal letten op lange ballen. Zijn er daarnaast nog goede andere normale dingen (bijv. specifieke games) die ik even moet proberen om te zien of de uniformiteit een basisniveau haalt? (perfect gaat het nooit worden)
Ik heb vandaag een tv binnen gekregen. Waar ik echter de QE50QN92A heb besteld, staat er op de doos QE50QN90AATXXH. DAt is dus de Europese QN90A en niet de Amerikaanse. Wat waren ook al weer de grote verschillen tussen de Europese QN90A en de Amerikaanse? En is dit verschil groot genoeg om een vervangend exemplaar te vragen?
Ik kom online onder andere het volgende tegen:
The UK version of the QN90A is very similar to the QN94A and its US/Aus namesake, but it appears to have a lower peak brightness rating and loses the Ultra Wide Viewing Angle tech.
The EU QN90 has
Lower peak brightness.
Different ADS/VA panels used depending on size.
No ultra wide angle support.
Verschil met de QN90A is dat deze tv een "ultra" beeldhoek heeft. Exacte cijfers zijn onbekend. Overige specs zijn vrijwel hetzelfde.
[ Voor 46% gewijzigd door Mynheer007 op 23-09-2021 14:37 ]
Zojuist even contact gehad met Plasmavisie en die zeggen het volgende:
Wat moet ik hiervan denken. Ik heb het vermoeden dat het hier niet enkel gaat om prijsmatching tegen te gaan, al is het bewijs voor het tegendeel ook niet heel duidelijk.Beste ,dat klopt niet. Het is namelijkmzo dat je bijvoorbeeld de bcc hebt met qn90 en de mediamarkt met qn92 en expert bijv. met qn91 en er is ook nog een qn93. Dit doen ze om onderling de prijzen hoger te houden en zeggen in de winkel dat er verschil in zit. Maar dat is onjuist want in de fabriek van samsung worden in deze hele serie exact dezelfde panels ingezet.
[ Voor 15% gewijzigd door Mynheer007 op 23-09-2021 15:28 ]
Dat specifieke verschil geldt alleen voor de 55, 65 en 75 inch. De 50 inch QN9xA is in alle gevallen gelijk (VA). Je hebt inderdaad een Europese model gekregen, maar die verschilt wat prestaties betreft niet van de Benelux of het Amerikaanse model. Zowel de QN90A als de QN92/93A hebben een Innolux VA paneel: wel met een iets ander nummer, maar dat kan ook enkel voor het vervangende onderdeel zijn. Wat helderheid betreft zijn de 43 en 50 inch sowieso minder helder dan de 55 inch en groter. Daarnaast vervalt het kijkhoekfilter ook in alle gevallen en krijg je daar een hoger native contrast voor terug. De speakers zijn ook iets minder krachtiger. Je kan het zekere voor het onzekere nemen en voor de QN92/93A gaan, want dat zijn in de andere formaten de 'echte' equivalenten van de US QN90A. Dat zou je dan mogelijk een hogere piekhelderheid geven, maar beide/allen krijgen van Samsung Quantum HDR 1500 mee, dus ik verwacht dat niet.
[ Voor 65% gewijzigd door benbaba op 23-09-2021 17:23 ]
Wel tevreden over het beeld?Mynheer007 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:48:
Ik heb vandaag een tv binnen gekregen. Waar ik echter de QE50QN92A heb besteld, staat er op de doos QE50QN90AATXXH. DAt is dus de Europese QN90A en niet de Amerikaanse. Wat waren ook al weer de grote verschillen tussen de Europese QN90A en de Amerikaanse? En is dit verschil groot genoeg om een vervangend exemplaar te vragen?
[...]
[...]
[...]
Ik heb hem nog niet uitgepakt. Zit nog te twijfelen, en stuur liever een dichte dan geopende doos terug
pricewatch: Samsung Neo QLED QE65QN85A Zwart
Samsung Neo QLED 4K 65QN85A (2021) NL versie
Via de vraag korting knop een aanbod in de mail gehad van PlatteTV.nl
Prijs op de website is 2129, aanbod was 1799.
Samsung heeft nu een cashback van 500 euro lopen op deze t/m 10 oktober, dan kom je na cashback uit op 1299.

Deal gesloten, wordt morgen bezorgd.
Samsung heeft nu een cashback van 500 euro lopen op deze t/m 10 oktober, dan kom je na cashback uit op 1299.

Bedankt voor deze tip! Zojuist via de chat aanbod gevraagd voor de 55QN95A en aanbod gekregen van € 1799 i.p.v. 1999. Gaat nog € 400 cashback vanaf. Morgen ophalen, zin in!assassin85 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:14:
Dat is geen geld man. Ik heb gekeken, raar dat je bij de 75 inch maar 250 cashback krijgt. Helaas, ik blijf maar bij mijn 75Q74A(netto 1620), met mijn 5meter kijkafstand is 65" te klein.assassin85 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:14:
Ik heb uiteindelijk besloten om toch akkoord te gaan met de QE50QN90A. De tv staat nu tweee dagen:
- Qua formaat is de tv voor mij ideaal. Zit zelf op 3.20 en van mij hoeft het echt niet groter. Qua breedte is de tv bijna even breed als mijn Sonos Arc, wat er zelf voor zorgt dat het geheel er netjes strak uit ziet.
- Qua beeld kwaliteit ben ik prima tevreden. Heb nog geen DSE kunnen vast stellen, en het beeld ziet er gewoon goed uit. Kom zelf van een 40 inch Philips budget led, dus dan is elke tv een sprong vooruit.
- Heb nog steeds wel in lichte mate dat bij voetbal kijken de bal ligt flikkert wanneer er een lange bal gegeven wordt (minder erg dan bij mijn Q90T). Dat effect is dan weer niet aanwezig als ik lange ballen geef in Fifa, dus wellicht is het op te lossen met wat settings.
- Ik ben heel blij dat ik niet voor een OLED ben gegaan. Overdag heb ik weinig last van reflectie, al is het er soms wel in hele lichte mate en komt dat waars doordat de tv de specifieke anti-glare laag mist en net wat minder helder is dan z'n grotere broers. Ik vermoed dat wanneer ik voor een OLED gegaan zou zijn, ik vooral naar een spiegel had lopen kijken.
- Qua formaat is de tv voor mij ideaal. Zit zelf op 3.20 en van mij hoeft het echt niet groter. Qua breedte is de tv bijna even breed als mijn Sonos Arc, wat er zelf voor zorgt dat het geheel er netjes strak uit ziet.
- Qua beeld kwaliteit ben ik prima tevreden. Heb nog geen DSE kunnen vast stellen, en het beeld ziet er gewoon goed uit. Kom zelf van een 40 inch Philips budget led, dus dan is elke tv een sprong vooruit.
- Heb nog steeds wel in lichte mate dat bij voetbal kijken de bal ligt flikkert wanneer er een lange bal gegeven wordt (minder erg dan bij mijn Q90T). Dat effect is dan weer niet aanwezig als ik lange ballen geef in Fifa, dus wellicht is het op te lossen met wat settings.
- Ik ben heel blij dat ik niet voor een OLED ben gegaan. Overdag heb ik weinig last van reflectie, al is het er soms wel in hele lichte mate en komt dat waars doordat de tv de specifieke anti-glare laag mist en net wat minder helder is dan z'n grotere broers. Ik vermoed dat wanneer ik voor een OLED gegaan zou zijn, ik vooral naar een spiegel had lopen kijken.
Zojuist via plattetv.nl de ue55qn93a besteld. Stond op de site voor 1599, na bellen 100 korting gekregen. Dus 1499 -400 (cashback) = 1099 euro.
Nu nog wachten tot hij er is... Zit nu op een 38 inch (ofzo) Philips. Is even wennen weer als je van 55 af komt. Hopenlijk maandag/dinsdag is de verwachting.
Nu nog wachten tot hij er is... Zit nu op een 38 inch (ofzo) Philips. Is even wennen weer als je van 55 af komt. Hopenlijk maandag/dinsdag is de verwachting.
Kijk je zoveel tv overdag dan? Ik heb het voor mezelf nog even nagegaan en die paar uur per week die ik overdag tv kijk wegen niet op tegen de betere kwaliteit van Oled als het wat donkerder is.Mynheer007 schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:29:
Ik heb uiteindelijk besloten om toch akkoord te gaan met de QE50QN90A. De tv staat nu tweee dagen:
Mooi dat het formaat bevalt. Voor mij zou het wel 55" mogen bij 3.2 meter netto kijkafstand. Dat zou betekenen dat je ruim 3,5 tussen beide muren hebt. Helaas kom ik daar hier niet aan en zal mijn max liggen op 48".
[ Voor 7% gewijzigd door outlandos op 29-09-2021 01:42 ]
Normaal niet zo vaak, maar denk dat de helft van mijn wekelijkse tv-gebruik in de vorm van sport op zondagmiddag plaats vindt.outlandos schreef op woensdag 29 september 2021 @ 01:39:
[...]
Kijk je zoveel tv overdag dan? Ik heb het voor mezelf nog even nagegaan en die paar uur per week die ik overdag tv kijk wegen niet op tegen de betere kwaliteit van Oled als het wat donkerder is.
Mooi dat het formaat bevalt. Voor mij zou het wel 55" mogen bij 3.2 meter netto kijkafstand. Dat zou betekenen dat je ruim 3,5 tussen beide muren hebt. Helaas kom ik daar hier niet aan en zal mijn max liggen op 48".
Ik zat ook met diezelfde vraag, maar uiteindelijk toch voor qled gegaan. Nu moet ik overdag regelmatig de lamellen dichtdoen alleen daglicht is al irritant, later op de middag schijnt de zon nogeens naar binnen, hele woonkamer gelijk stuk donkerder.outlandos schreef op woensdag 29 september 2021 @ 01:39:
[...]
Kijk je zoveel tv overdag dan? Ik heb het voor mezelf nog even nagegaan en die paar uur per week die ik overdag tv kijk wegen niet op tegen de betere kwaliteit van Oled als het wat donkerder is.
Hoeveel de qled dit helpt moet ik nog zien, wacht nog steeds op levering.
En welleens door een showroom gelopen met de oleds en qleds doorelkaar heen? Alles is prachtig, verschil zie je misschien pas als een oled naast een qled staat.
En koos voor qled ivm q symphony met mijn soundbar.
Goedemiddag ,
Op dit moment zijn wij bezig met een grote verbouwing. Straks als deze klaar is mag er een nieuwe tv komen.
We gaan ongeveer 4.5 a 5 m van de tv zitten.
65 inch tot 77 inch staan op het verlanglijstje.
Goed beeld is een pre . We kijken graag series en films. Geluid doen we via sonos soundbar sub en 2 play 1.
Overal lees ik dat oled het mooiste beeld heeft. Maar in een lichte ruimte weerspiegeling vervelend kan zijn. Onze woon kamer heeft op het westen 5x2.5 m raam en daar achter op het noorden 3 x2.5 m. Daarnaast ook nog een groot daklicht. Ik ben bang dat voor deze ruimte oled te veel weerspiegeling gaat krijgen. Wat zijn eventueel goede alternatieven naast de Samsung qn95a?
Op dit moment zijn wij bezig met een grote verbouwing. Straks als deze klaar is mag er een nieuwe tv komen.
Goed beeld is een pre . We kijken graag series en films. Geluid doen we via sonos soundbar sub en 2 play 1.
Overal lees ik dat oled het mooiste beeld heeft. Maar in een lichte ruimte weerspiegeling vervelend kan zijn. Onze woon kamer heeft op het westen 5x2.5 m raam en daar achter op het noorden 3 x2.5 m. Daarnaast ook nog een groot daklicht. Ik ben bang dat voor deze ruimte oled te veel weerspiegeling gaat krijgen. Wat zijn eventueel goede alternatieven naast de Samsung qn95a?
Als je er recht voor man zitten dan is de qn83a een optie. Maar die heeft wel meer last van blooming. Ik zelf heb in de winkel gekeken erna en vond het voor mij specifiek te storend.Jeffr87 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:57:
Goedemiddag ,
Ik zat met hetzelfde probleem en ben voor de QN93A gegaan IPV de 95a. Het verschil is met name dat deze geen one connect box heeft. Maar hij is wel wat goedkoper.
Je zou ook nog naar het 2020 model de s90/95t kunnen kijken. Maar die is in vergelijking met de neo QLED wel minder helder.
Een goede website om te vergelijken is rtings.com. je moet alleen goed opletten qua typenummers, want dit zijn vaak de US typenummers.
https://www.rtings.com/tv...51?usage=1&threshold=0.10
Let wel goed op want Samsung heeft in Nederland de qn90a, qn92a, QN93A en qn95a. Er zijn wel degelijk verschillen tussen. De Amerikaanse qn90a komt het meest overeen met de qn93/93/95a. Maar daar staat in dit topic wel meer over.
[ Voor 71% gewijzigd door Guldan op 02-10-2021 18:47 ]
Heb momenteel de frame uit 2021, van 75 inch. Lees nu dat deze maand de 85 inch versie te koop is, wat vet!
https://www.coolblue.nl/p...e-frame-85ls03a-2021.html
https://www.coolblue.nl/p...e-frame-85ls03a-2021.html
Even een korte update over de 55QN95A samen met de HW-K850 soundbar. Om kort te zijn ben ik nog niks opgeschoten. Veel contact gehad met Samsung, per telefoon en whatsapp (alleen dat kon blijkbaar). Daarop met de technische dienst die een afspraak heeft gemaakt om op afstand mee te kijken en daarop nog een reparatiedienst in huis gehad. Je begrijpt natuurlijk al wel dat ze op afstand niets konden vaststellen of concluderen want ze konden het hier thuis niet ervaren (ja logisch). Ze hadden verder geen andere klachten. De reparatiedienst ingeschakeld door Samsung (Servilux) heeft het wel kunnen horen in huis en vindt idd dat het niet goed 'zit' maar kon niets betekenen gezien het volgens hen geen hardware fout zou zijn van de tv of de soundbar. Kortom: ik heb hier 'duur' spul staan dat op de een of andere manier maar niet goed met elkaar wil communiceren oid. Samsung zegt als oplossing: ga terug naar de winkel, neem je eigen soundbar mee, test hem daar op een ander 95 model en luister of het probleem zich dan ook nog voordoet. Ik zie me al aankomen bij die winkel met dit vreemde verzoek. Inmiddels zijn de maanden ook al verstreken door het gedraai van Samsung.Snoopy120 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:56:
Hallo Tweakers,
Ik heb een probleempje met het geluid van het nieuwe toestel en meteen dus ook een soort van review. Wie weet kunnen jullie mij verder helpen met iets dat ik toch serieus als een groot probleem beschouw…
Sinds twee weken terug heb ik de Samsung 55QN95A in bezit. Eerder had ik al een Samsung TV (UE49KS7000) en daarvoor reeds in 2018 een soundbar gekocht, de Samsung HW-K850 (7.1.2 Dolby Atmos) want de standaard TV speakers zijn het voor mij niet betreft geluid. Deze nieuwe TV zou Atmos volgens Samsung wel aankunnen echter nu met de nieuwe 55QN95A geniet ik nog steeds geen Dolby Atmos op de soundbar, en is eerlijk gezegd het geluid slechter geworden dan ik het kende vanuit het oudere toestel. Tussen de 55QN95A en de HW-K850 zit een gloednieuwe AudioQuest Pearl HDMI 2.1 48gbs kabel dus dat kan het hem niet zijn.
Ik heb mij laten vertellen dat Samsung Atmos wel zou ondersteunen via de interne apps als Netflix, Amazon en YouTube, echter geen van deze levert een Atmos signaal op de Soundbar. Ik heb nog speciaal gezocht naar de films/series die Atmos zouden hebben maar geen resultaat. Nu blijkt dus eigenlijk achteraf dat Samsung helemaal geen Atmos ondersteunt op televisies, en dat is wel vreemd want waarom zou je dan Atmos soundbars produceren en ver markten en wat anders vertellen als een klant je een vraag stelt? Ja wellicht omdat de 4K Blu-ray Atmos speler van Samsung dat signaal wel naar de soundbar kan brengen. Beetje jammer, wees dus gewaarschuwd.
En dan komt nog een andere domper, want de 55QN95A presteert betreft geluid toch zeer ondermaats. De geluidsoutput naar de soundbar is ver, en dan bedoel ik ook echt ver, onder de maat. Het beeld is prima, laat dat eerlijk zijn, maar wat ze wat dat betreft ontwikkeling van het scherm spenderen, raak je aan geluidoutput dus kwijt. Dus wil je meer dan een standaard ingebouwde TV speaker, dan weet ik niet of dit wel zo’n goede keus is. Ik irriteer me er mateloos aan dat een toch wel duur apparaat zo’n brakke output heeft.
Het geluid komt op de soundbar enigszins ‘vervormd, soft, bedompt’ binnen. Ik kan het niet heel goed uitleggen, maar het volledige spectrum ontbreekt. Daardoor zijn achtergrondgeluien via apps of TV (eveneens met AudioQuest aangesloten op XS4ALL TV ontvanger) niet of slecht hoorbaar, spraak komt wel prima binnen, tenzij het achtergrond muziek is, dat hoor je niet tot amper en echt alsof er 10 vuilniszakken overheen zijn getrokken. De bas komt er soms te krachtig doorheen, maar niet op een mooie manier, meer een soort van over gepusht gebrom. Het meest merkwaardige is nog wel via Netflix, die heeft altijd van die korte preview demo’s. Volume moet je echt hoog zetten om dat geluid te horen, je ziet de subs verschijnen, maar de spraak is er niet, valt compleet weg (gevoel alsof er 30x vuilniszakken over de hoofden van de mensen zit). Start je bijvoorbeeld een serie op; ik noem maar even ‘Star Trek Discovery’, dan ontbreekt het zuivere geluid; de klassieke muziek is ver weg, zelfs de ‘red alerts’ die je normaal krachtig hoort zijn mijlen ver en komen heel vlak binnen. De heldere klanken van de klassiekere muziek in bijvoorbeeld ‘Star Trek Picard’ (via Amazon Prime) zijn ook zwak, eentoning en saai; het pittige dat ik eerder ervaarde via de output van de UE49KS7000 heeft de 55QN95A helemaal niet.
En ja, ik heb alle mogelijke instellingen geprobeerd op zowel de TV als de soundbar, maar dat veranderd niets, ook niet ‘rammelen’ aan de kabeltjes. Hopelijk leest Samsung mee, geven ze het ding een update o.i.d. waardoor het toch nog goed komt, want dit slaat alles, ik baal werkelijk als een stekker. Maar misschien heeft een van jullie ook een ervaring, en een oplossing hiervoor (zonder dat ik een nieuwe soundbar moet kopen).
TV nu: 55QN95A
TV voorheen: UE49KS7000
Soundbar: HW-K850
Kabels: AudioQuest Pearl HDMI 2.1 48gbs
Niemand van jullie Tweakers een 55QN95A met HW-K850 soundbar in gebruik?
Ik zie hier nog wel eens het DSE effect voorbij komen, met TV kijken ervaar ik dat ook in lichte mate, zeker bij egalere en lichtere vlakken, het voelt aan als een soort echo van een voorgaand beeld dat blijft hangen wanneer het beeld in beweging komt. In midden soms een vage verticale donkere lijn zichtbaar. 55QN95A is zeker geen 100% top toestel voor dit bedrag. En de servicedesk is ook wat wispelturig in communicatie, het interesseert ze maar weinig.
Aan het kijken voor een Samsung Neo QLED 65QN85A (2021). Maar zie enorme prijsverschillen.
Zie pricewatch: Samsung Neo QLED QE65QN85A Zwart
Waar zit dit dan in?
Eerst Samsung QLED Q80A (2021) 65" Zwart bekeken maar lees wel dat voor films dit niet zo geweldig is bij donkere scenes.
iemand nog tips? Wil eigenlijk zo rond de 1250eur uitgeven. 65inch is wel een must.
Waar zit dit dan in?
Eerst Samsung QLED Q80A (2021) 65" Zwart bekeken maar lees wel dat voor films dit niet zo geweldig is bij donkere scenes.
iemand nog tips? Wil eigenlijk zo rond de 1250eur uitgeven. 65inch is wel een must.
Prijsverschil kan ‘m zitten in een hogere marge of grijze import. De 65QN85A heeft een IPS paneel en heeft hierdoor dus ook last van o.a. de beruchte IPS-glow.DARKLORD schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:41:
Aan het kijken voor een Samsung Neo QLED 65QN85A (2021). Maar zie enorme prijsverschillen.
Waar zit dit dan in?
Met jouw wensen en budget zou je naar de 65Q90T kunnen kijken of de Sony 65XH9505. Waarbij je met laatstgenoemde inlevert op het aantal dimming zones maar een nauwkeurige/ natuurgetrouwere weergave biedt.
—
[ Voor 99% gewijzigd door Freshouttheoven op 11-10-2021 22:20 ]
Foutje
[ Voor 99% gewijzigd door 330d op 13-10-2021 16:41 ]
Na 2! maanden wachten gister eindelijk mijn 75Q74A binnen.
Past precies, ik moet zeggen ik ben zeer tevreden met het scherm tot nu toe. Maar overdag blijft een probleem als later in de middag de zon ondergaat moet ik toch de lamellen dicht doen. Helaas, maar ja (stiekum misschien toch een oled kunnen aanschaffen)
Icm met mijn 950A soundbar, de qsymphony werkt goed, althans deze werkt niet als ik iets met de nividia tv pro die via soundbar is aangesloten. Verder al die zgn extra functies hebben voor mij geen waarde omdat ik ook de intelligent modus uit heb, heb de filmmodus aan.
Is even wennen ook met de afstandsbediening maar ben wel goed over te spreken.
Past precies, ik moet zeggen ik ben zeer tevreden met het scherm tot nu toe. Maar overdag blijft een probleem als later in de middag de zon ondergaat moet ik toch de lamellen dicht doen. Helaas, maar ja (stiekum misschien toch een oled kunnen aanschaffen)
Icm met mijn 950A soundbar, de qsymphony werkt goed, althans deze werkt niet als ik iets met de nividia tv pro die via soundbar is aangesloten. Verder al die zgn extra functies hebben voor mij geen waarde omdat ik ook de intelligent modus uit heb, heb de filmmodus aan.
Is even wennen ook met de afstandsbediening maar ben wel goed over te spreken.
:strip_exif()/f/image/WldfdnxUedkq7HlMgibN6vzO.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een misser dat je nog maar een 5 meter near invisible cable kan kopen voor de nieuwe Samsung tv’s met one connect box. Waarom mist er toch altijd iets bij Samsung…..
De goedkopere prijzen die je ziet betreffen europese modellen, de officiele samsung resellers in nl (coolblue/plattetv etc) verkopen het benelux model en zijn doorgaans een paar honderd euro duurder. In de praktijk zijn het exact dezelfde toestellen die je koopt, alleen hoef je bij een verkoper die europese modellen verkoopt niet dezelfde aftersales te verwachten als bij de benelux modellen. Meen mij te herinneren dat webshops en dan met name de shops die via bol.com enz verkopen er bij garantie issues er alles aan doen om het je moeilijk te maken. Heb dat meerdere malen gelezen op internetDARKLORD schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:41:
Waar zit dit dan in?
Van de shop ook reviews gelezen en dan lees je wel horror verhalen. Prijsverschil moet ergens in zitten natuurlijk. En zit ook niet op een oost europees model te wachten.Freshouttheoven schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 22:18:
[...]
Prijsverschil kan ‘m zitten in een hogere marge of grijze import. De 65QN85A heeft een IPS paneel en heeft hierdoor dus ook last van o.a. de beruchte IPS-glow.
Met jouw wensen en budget zou je naar de 65Q90T kunnen kijken of de Sony 65XH9505. Waarbij je met laatstgenoemde inlevert op het aantal dimming zones maar een nauwkeurige/ natuurgetrouwere weergave biedt.
Nog een hoop gelezen en het is nu toch de 65Q90T geworden! Dank je.
Sinds maandag ook de 55QN93A binnen
Top beeld en geweldige tv.
Nu staat mijn TV gewoon op de voet op een plank, maar die plank is niet netjes waterpas waardoor de TV naar achter kantelt.
Om dit op te lossen heb ik een plankje aan de achterkant van de voetsteun gezet, waardoor hij dus terug naar voren kantelt.
Nu vroeg ik me af of hier geen betere oplossing voor is. Want 1 tik tegen de tv en hij verschuift van dat plankje...
Iemand ideeën?
Nu staat mijn TV gewoon op de voet op een plank, maar die plank is niet netjes waterpas waardoor de TV naar achter kantelt.
Om dit op te lossen heb ik een plankje aan de achterkant van de voetsteun gezet, waardoor hij dus terug naar voren kantelt.
Nu vroeg ik me af of hier geen betere oplossing voor is. Want 1 tik tegen de tv en hij verschuift van dat plankje...
Iemand ideeën?
@StoOker
Ik had hetzelfde euvel (met een 65”). Mijn kast is wel waterpas maar toch helt de tv iets naar achter. Ik heb op een op maat gesneden zwart plankje van 1cm dikte een paar druppels siliconen (gelijk dewelke) gelegd en dan het plankje onder de steun geschoven.
Ik had hetzelfde euvel (met een 65”). Mijn kast is wel waterpas maar toch helt de tv iets naar achter. Ik heb op een op maat gesneden zwart plankje van 1cm dikte een paar druppels siliconen (gelijk dewelke) gelegd en dan het plankje onder de steun geschoven.
Zou jij een grijze import kopen, of mis je dan bepaalde functie’s?Freshouttheoven schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 22:18:
[...]
Prijsverschil kan ‘m zitten in een hogere marge of grijze import. De 65QN85A heeft een IPS paneel en heeft hierdoor dus ook last van o.a. de beruchte IPS-glow.
Dit is een design keuze van Samsung. Moderne tv meubels zijn over het algemeen laag, hierdoor kijk je een beetje naar beneden tijdens het tv kijken. Door de tv lichtjes achterwaarts te kantelen wordt er een natuurlijkere kijkhoek gecreëerd, dit komt het kijkcomfort ten goede.StoOker schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:07:
Sinds maandag ook de 55QN93A binnenTop beeld en geweldige tv.
Nee, ik zou geen grijze import kopen. De enige functie die je kunt missen is dat de CI+ module niet (goed) werkt.golfgti5 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:20:
[...]
Zou jij een grijze import kopen, of mis je dan bepaalde functie’s?
De beweegreden om geen grijze import te kopen heeft er mee te maken dat het financieel nauwelijks scheelt wanneer je bij bepaalde erkende Samsung Benelux retailers onderhandelt over de prijs. Daarnaast is, zoals eerder aangegeven door assassin85, de aftersales vaak belabberd bij partijen die grijze import tv’s verkopen.
Mijn enige tip: Ga wel ff in de winkel kijken of je aan de glow kan wennen. Ik kon mij er helaas niet over heen zetten.DARKLORD schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:41:
Waar zit dit dan in?
Hoi Allemaal
Dankzij deze thread overweeg ik om een 55qn95a of een 65qn93a aan aan te schaffen bij Hofma. Het formaat wil ik nog even bepalen ivm kijkafstand en inrichting. Na veel zoekwerk heb ik toch nog wat vragen waar ik hier een antwoord hoop te vinden.
Allereerst vroeg ik mij af of Hofma uitsluitend Benelux modellen verkoopt? Ik wil namelijk geen gedoe met de ziggo CI+ module en later gedoe over garantie als dat nodig is.
Tevens vroeg ik mij af of ik het juist heb begrepen dat de qn93a alleen een andere kleur is dan de qn95a (grijs ipv zwart) of zijn er nog andere verschillen? Ik weet dat de 93a zonder one connectbox komt natuurlijk
Dankzij deze thread overweeg ik om een 55qn95a of een 65qn93a aan aan te schaffen bij Hofma. Het formaat wil ik nog even bepalen ivm kijkafstand en inrichting. Na veel zoekwerk heb ik toch nog wat vragen waar ik hier een antwoord hoop te vinden.
Allereerst vroeg ik mij af of Hofma uitsluitend Benelux modellen verkoopt? Ik wil namelijk geen gedoe met de ziggo CI+ module en later gedoe over garantie als dat nodig is.
Tevens vroeg ik mij af of ik het juist heb begrepen dat de qn93a alleen een andere kleur is dan de qn95a (grijs ipv zwart) of zijn er nog andere verschillen? Ik weet dat de 93a zonder one connectbox komt natuurlijk
Thanks! Gebruik jij toevallig de CI+ module icm Ziggo?Vanishd schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:04:
[Afbeelding]
@Rejoen
Dit is de kleur van de 65qn93.
En de 95 heeft 4 2.1 hdmi ingangen, de 93 heeft er 1.
@Rejoen , ik gebruik de ci+ module van Telenet (België), deze werkt perfect. TV gekocht bij een Belgische handel (Vandenborre).
Hoi ik ben op zoek naar een tv met weinig of geen dse en geschikt om voetbal op te kijken en fifa op te spelen. Ik lees dat de qn95a hier niet echt geschikt voor is? Wat zouden jullie mij aanraden?
Uniformiteit is unit afhankelijk en verschilt per individueel paneel. Op fora lees je goede en slechte ervaringen zoals: 'meteen de eerste keer bingo, beter dan de Q90T, uniformste tv tot nu toe of juist verticale strepen, vlekken, checkerboard vakken' etc. De een is er ook gevoeliger voor dan de ander. Wat voor jou acceptabel is kan voor een ander kwalijk zijn.Supreme_One schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:46:
Hoi ik ben op zoek naar een tv met weinig of geen dse en geschikt om voetbal op te kijken en fifa op te spelen. Ik lees dat de qn95a hier niet echt geschikt voor is? Wat zouden jullie mij aanraden?
Het hoort nou eenmaal bij alle tv's met backlight. Het is daarom ook onmogelijk om een specifiek model aan te raden én altijd verstandig om de tv ergens aan te schaffen met goede retourvoorwaarden. Ga er bij ontvangst ook niet naar lopen zoeken, maar bekijk het paneel met gebruikelijke content. Een oled zal je kansen vergroten op een uniform paneel (maar is ook niet altijd perfect).
Ik gebruik de ziggoapp om te kijken. De ziggobox tussenuitgehaald en ci+ geprobeerd (vd tv boven), vind zo irritant dat de tv de kanaalnummer aangeeft van desbetreffende zender en niet de logische 1,2,3 volgorde.Rejoen schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:15:
[...]
Thanks! Gebruik jij toevallig de CI+ module icm Ziggo?
Dus blijf bij de app, tot nu toe geen nadeel tegengekomen.
Top dankjewel voor de verheldering. Ik wil geen Oled (vanwege inbrandingsrisico's weet trouwens niet of dat voor de allerlaatste modellen die dit jaar zijn uitgebracht van toepassing is). Ik wil een TV hebben waar de PS5 4k @120hz opgespeeld kan worden. En waar ik dus kan genieten van voetbal wedstrijden, kijk nl. best wel veel voetbal.benbaba schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:35:
[...]
Uniformiteit is unit afhankelijk en verschilt per individueel paneel. Op fora lees je goede en slechte ervaringen zoals: 'meteen de eerste keer bingo, beter dan de Q90T, uniformste tv tot nu toe of juist verticale strepen, vlekken, checkerboard vakken' etc. De een is er ook gevoeliger voor dan de ander. Wat voor jou acceptabel is kan voor een ander kwalijk zijn.
Het hoort nou eenmaal bij alle tv's met backlight. Het is daarom ook onmogelijk om een specifiek model aan te raden én altijd verstandig om de tv ergens aan te schaffen met goede retourvoorwaarden. Ga er bij ontvangst ook niet naar lopen zoeken, maar bekijk het paneel met gebruikelijke content. Een oled zal je kansen vergroten op een uniform paneel (maar is ook niet altijd perfect).
Ik heb hier sinds een aantal weken de qe50qn90a staan. Heb de afgelopen tijd redelijk wat potjes FIFA gespeeld en ben nog geen vreemde zaken tegen gekomen. Ziet er gewoon goed uit bij mij. Heb ook voetbal gekeken, maar vindt het zelf lastig om dat te beoordelen; de kwaliteit is niet optimaal maar volgens mij ligt dat meer aan Ziggo en NLziet dan aan het scherm zelf.Supreme_One schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:21:
[...]
Top dankjewel voor de verheldering. Ik wil geen Oled (vanwege inbrandingsrisico's weet trouwens niet of dat voor de allerlaatste modellen die dit jaar zijn uitgebracht van toepassing is). Ik wil een TV hebben waar de PS5 4k @120hz opgespeeld kan worden. En waar ik dus kan genieten van voetbal wedstrijden, kijk nl. best wel veel voetbal.