Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_007
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:11
Hoi,

Sinds een paar dagen bezitter van een Samsung 55QN95A(ATXXN). Over het algemeen ben ik (zeer) tevreden over beeld, geluid en design.

Wat me stoort is dat, meestal ca. 1 minuut na het aanzetten van de TV, het beeld heel even op zwart gaat en het geluid wegvalt. Dit duurt ca. 1-2 seconden en daarna functioneert de TV weer als verwacht. Dit fenomeen herhaalt zich pas weer na uren.

Nu werkt dit (voor mij althans nog) niet echt storend maar is eigenlijk onacceptabel. Ongeacht de prijsklasse zou dit niet mogen.

Nu heb ik al enig speurwerk verricht en in het Duitse Samsung forum is hierover een zeer uitgebreide thread te lezen (https://eu.community.sams...zer-und-tonaussetzer-m...). Het lijkt erop dat ik niet alleen ben.

Weet iemand hierover meer c.q. herkent dit probleem?

Groet,
Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:24
jack_007 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:49:
Hoi,

Sinds een paar dagen bezitter van een Samsung 55QN95A(ATXXN). Over het algemeen ben ik (zeer) tevreden over beeld, geluid en design.

Wat me stoort is dat, meestal ca. 1 minuut na het aanzetten van de TV, het beeld heel even op zwart gaat en het geluid wegvalt. Dit duurt ca. 1-2 seconden en daarna functioneert de TV weer als verwacht. Dit fenomeen herhaalt zich pas weer na uren.

Nu werkt dit (voor mij althans nog) niet echt storend maar is eigenlijk onacceptabel. Ongeacht de prijsklasse zou dit niet mogen.

Nu heb ik al enig speurwerk verricht en in het Duitse Samsung forum is hierover een zeer uitgebreide thread te lezen (https://eu.community.sams...zer-und-tonaussetzer-m...). Het lijkt erop dat ik niet alleen ben.

Ik heb een duits forum gelezen al weken geleden,.. niet op samsung maar een tv/hifi forum..

Weet iemand hierover meer c.q. herkent dit probleem?

Groet,
Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-05 23:20

pim_rs

Stars and Stripes

@jack_007 Is dit probleem reeds verholpen? Ben zelf ook aan het kijken naar een q95a maar deze verhalen baren mij toch enigszins zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_007
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:11
Hoi @pim_rs ,

Zover ik uit de diverse fora kan opmaken (m.n. het Duitse Samsung forum) is er nog geen definitieve oplossing. Wel melden gebruikers dat ze van Samsung een nieuwe firmware hebben gekregen om te testen. De resultaten hiervan wisselen nogal (van issue volledig verdwenen tot nauwelijks/geen verbetering).
Verder lijkt het issue beperkt tot de HDMI 2.1 poorten. Als je hier geen belang aan hecht zou je ook kunnen gaan voor een "lagere" versie.
Uiteindelijk zal het wel worden verholpen maar is zeker een smet op zo'n duur toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-05 23:20

pim_rs

Stars and Stripes

@jack_007 Dat klinkt niet al te best. Enige doel is namelijk een Series X aansluiten verder niets. Ik ga het even in de gaten houden, ze zijn momenteel toch veel te duur. Hopen dat het tegen de tijd dat de prijs wat zakt opgelost is.