Elektricien is geweest.
Het betrof een oude schakelaar met een vreemde maat bij de muur waar de vorige elektricien (en ikzelf) niets in zag. Ik (en hij?) dacht dat het een soort lasdoos was voor de tv of telefoon oid. Dit omdat de schakelaar niet naast een stopcontact zit maar naast de telefoonaansluiting, en (al toen ik in het huis ging wonen) helemaal vast zat, niet schakelbaar was, en dus niet op een schakelaar leek, maar op een plaatje.
Ik was onbewust zo zeker dat ik er niet eens meer aan dacht, zelfs niet toen @
r_kluft hintte op een schakelaar. Ik vind het wel een beetje dom van mezelf, maar aan de andere kant ga je er ook een beetje van uit dat de elektricien een soort van ervaringsdeskundige is waardoor je zelf niet hoeft te weten waar het probleem zit.
De schakelaar zat al vast, maar gaf op een gegeven moment dus geen stroom meer door. Deze elektricien zag het meteen, en heeft het vervangen door een lasdopje met een plaatje erover. Derde elektricien, in 20 minuten klaar.
Ik vertelde nog kort het verhaal over de huisbaas die de kosten wilde verhalen terwijl het duidelijk slijtage is. Hij gaf aan dat dit inderdaad slijtage was en zou het terugkoppelen naar de huisbaas.
Daar moet ik nog van horen, maar ik denk dat het wel vreemd moet lopen willen ze blijven beweren dat ik moet opdraaien voor de kosten. Al zullen ze minder hoog zijn dan ik aanvankelijk dacht. Ik vermoed dan ook dat ze misschien anticipeerden op meer werkzaamheden dan deze eenvoudige ingreep, en dat het dan interessanter was om het proberen te verhalen op mij.
Helaas heb ik op verzoek voor niets de vloer opengesloopt, dus die moet ik straks weer even in elkaar zetten. Nu weet ik wel dat er onder het laminaat isolatie zit, dan vloerbedekking, dan tegels. De mollen zullen niet zoveel last hebben van onze voetstappen.