Over te veel/weinig power gesproken, heb nu voor het eerst live gezien dat er een paar Beta-taken van OPN op GPU werden gedraaid. Echter, die draaiden naast het normale aantal CPU taken, waardoor m'n PC ook merkbaar overbelast werd.
BOINC staat ingesteld op max 100% CPU (en 100% CPU time), dat betekent voor deze PC 4 threads en dus 4 taken. Maar die GPU taken gebruiken blijkbaar ook een beetje CPU:
Blijkbaar wordt die 0.821 CPU niet (goed) meegeteld, waardoor er alsnog 4 CPU taken mogen lopen van BOINC. Dat gaat niet helemaal goed dus, heb ik een bepaalde GPU setting gemist, of is dit een foutje van BOINC?
Heb iets dergelijks ook wel eens gezien met GPU taken van Einstein@home, toen dacht ik nog dat het te maken had met dat ik twee verschillende projecten tegelijk draaide.
Edit: ik kan het 'oplossen' door BOINC in te stellen op 75% CPUs (3x), met de GPU-taken erbij kom ik dan alsnog op 100% CPU dus.
Maar, ik wil dat BOINC na afronden van de GPU taken weer opschakelt naar 4 CPU taken. Zonder dat ik zelf steeds hoef te klooien
[
Voor 10% gewijzigd door
DerManiak op 10-03-2021 15:40
]
Life's a Game, and I like to play...