Ik draai momenteel alleen maar meer met een 3900X, heb de andere machines uit gezet, die verbruiken meer en produceren ruim minder. Beetje redelijk houden op de facturen
De stats A-Jay in "[Stampede 20] World Community Grid - Week 3"
220 flushers zetten samen 22.1M in totaal hebben er sinds de stampede 251 flushers meegedaan.
22 nieuwe badges zijn er uitgedeeld waarbij de eerste 25.000.000 badge ook is uitgedeeld.
220 flushers zetten samen 22.1M in totaal hebben er sinds de stampede 251 flushers meegedaan.
22 nieuwe badges zijn er uitgedeeld waarbij de eerste 25.000.000 badge ook is uitgedeeld.
Weer maintenance vandaag, zie ook Tao in "[World Community Grid] hitparade van week 11"
Life's a Game, and I like to play...
En ook nu was het onderhoud na iets minder dan 30 minuten weer voorbij, sinds even voor 17:00 werkt alles weerDerManiak schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:32:
Weer maintenance vandaag, zie ook Tao in "[World Community Grid] hitparade van week 11"
Virussen? Scan ze hier!
223 flushers die samen 22.1M hebben neergezet. 19 badges zijn er gehaald.
Alle details -> A-Jay in "[Stampede 20] World Community Grid - Week 3"
Alle details -> A-Jay in "[Stampede 20] World Community Grid - Week 3"
Ik denk dat ik binnenkort snelheid zal afbouwen, omdat de limiet, geboden door de diverse free trials, bereikt is.
(Toch top 10 gehaald met enkel een 1/2e pi4 thuis).
(Toch top 10 gehaald met enkel een 1/2e pi4 thuis).
@DaMoUsYs
Je kan in de Windows client gewoon het project selecteren in de projectlijst en klikken "no new tasks" dus dat moet in command line clients ook vast kunnen.
Je kan in de Windows client gewoon het project selecteren in de projectlijst en klikken "no new tasks" dus dat moet in command line clients ook vast kunnen.
@MOmax, @DaMoUsYs,
Mijn VM's gaan er over een dag of twee deels ook mee ophouden.
Je kunt het krijgen van werk stopzetten middels het commando "nomorework".
https://boinc.berkeley.edu/wiki/Boinccmd_tool
Mijn VM's gaan er over een dag of twee deels ook mee ophouden.
Je kunt het krijgen van werk stopzetten middels het commando "nomorework".
https://boinc.berkeley.edu/wiki/Boinccmd_tool
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Vanmiddag nog wat extra koetjes aangezwengeld! Eens kijken welke power een Pi4B kan opbrengen.
Week 3 zit er al weer bijna op. Gisteren werden er 14 badges gescoord. We hadden te maken met 220 flushers die tezamen 21,4 miljoen punten hebben ingeleverd. in totaal stond de teller gisteren al op 380 miljoen punten.
De stats van gisteren zijn hier te bekijken.
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Goed... ben je een keer van huis gaat het mis met je koetjes.
Wegens wat werk ergens een extra route gezet, maar nu bleek die de default route te overrulen door een bug. Daardoor hadden mij koeien, via IPv4, ineens geen default route meer. IPv6 werkte nog prima, waardoor andere zaken rondom internetconnectivteit allemaal keurig werkten.
Wordt tijd dat ze daar bij WCG eens met de tijd mee gaan
Door enkel op IPv4 te zitten had ik geen WUs meer
Wegens wat werk ergens een extra route gezet, maar nu bleek die de default route te overrulen door een bug. Daardoor hadden mij koeien, via IPv4, ineens geen default route meer. IPv6 werkte nog prima, waardoor andere zaken rondom internetconnectivteit allemaal keurig werkten.
Wordt tijd dat ze daar bij WCG eens met de tijd mee gaan
[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 20-03-2021 09:48 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
zo, de threadripper 1900x is afgebouwd en mag direct (een deel) aan het werk voor WCG, mooie gelegenheid om de waterkoeling te testen.
de 1950x heeft ook een aantal threads voor WCG toegekend.
nu in totaal 36
aan het grazen, de overige threads houd ik vrij voor overige zaken
nu een uurtje bezig en de temperatuur in de computerkamer is inmiddels al 1,5 graden gestegen
nu even 2 weken niet op Domoticz naar de verbruiksgegevens kijken
de 1950x heeft ook een aantal threads voor WCG toegekend.
nu in totaal 36
nu een uurtje bezig en de temperatuur in de computerkamer is inmiddels al 1,5 graden gestegen
nu even 2 weken niet op Domoticz naar de verbruiksgegevens kijken

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Enige krimp in het aantal badges: 11 stuks maar het aantal flushers blijft met 218 mooi op peil. Die 218 flushers produceerden gisteren 20,4 miljoen punten. Het totaal van deze stampede staat inmiddels op meer dan 400 miljoen!
Hopla, week 4 van de stampede is begonnen.
Gisteren zijn er 13 badges gehaald. We hadden 210 flushers die samen 20,9 miljoen punten produceerden.
Gisteren zijn er 13 badges gehaald. We hadden 210 flushers die samen 20,9 miljoen punten produceerden.
De stats staan hier A-Jay in "[Stampede 20] World Community Grid - Week 4"
12 badges zijn er behaald, de output was 20.9M en er waren 219 flushers.
12 badges zijn er behaald, de output was 20.9M en er waren 219 flushers.
We gaan lekker met zijn allen!
Gisteren de eerste VM uitgezet, vandaag gaat nummer twee uit. Daarmee is mijn eerste Google Cloud account ontmanteld.
Heb er gelukkig nog twee draaien en nog een Azure Cloud.
Mijn persoonlijk target is 10 miljoen....maar of ik dat ga halen....
Gisteren de eerste VM uitgezet, vandaag gaat nummer twee uit. Daarmee is mijn eerste Google Cloud account ontmanteld.
Heb er gelukkig nog twee draaien en nog een Azure Cloud.
Mijn persoonlijk target is 10 miljoen....maar of ik dat ga halen....
Nou, zowel de Free Tier trials van Google en Microsoft zijn klaar/budget-op/gestopt.
IBM Cloud staat even tijdelijk stop; ik kijk nog even wat ik daar mee doe.
Min of meer kan dit gesteld worden: €1,- "cloud-budget" is per aanbieder omgezet in dit aantal WCG punten:
Min of meer kan dit gesteld worden: €1,- "cloud-budget" is per aanbieder omgezet in dit aantal WCG punten:
- Microsoft Azure | 4.320 |
- Google Cloud | 5.427 |
- IBM Cloud | 4.618 |
[ Voor 14% gewijzigd door MOmax op 23-03-2021 13:16 ]
Mooie statistiekjes!MOmax schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:00:
Nou, zowel de Free Tier trials van Google en Microsoft zijn klaar/budget-op/gestopt.
- Microsoft Azure 4.320 - Google Cloud 5.427 - IBM Cloud 4.618
Waarom staat IBM tijdelijk even stop? Toch wat gezever gekregen ivm de 'extreme' trialeuro's die je geboekt had?
Zo, we zitten al weer halverwege de week. Gisteren zijn er 10 badges behaald, hadden we 219 flushers die samen 20,4 miljoen punten genereerden.
Zo, morgen tik ik die 5 miljoen wel aan, laatste stukje met 1 pctje gedraaid, buffers gaan nu leeg en dan is het echt mooi geweest voor mij.
Zijn er voor Smash Childhood Cancer ook geen taken meer ?
Check dit en help mee!
Nope, zie https://www.worldcommunit...sArticle.do?articleId=691DaMoUsYs schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:39:
Zijn er voor Smash Childhood Cancer ook geen taken meer ?
Ik ga de 1 miljoen punten niet halen op 31 maart, met mijn 20,269. Daily, en nog 350.000 te gaan.
Maar ik laat het nog draaien als ik de pc aandoe na 31 maart, kheb hem 24/7 mee laten doen.
Maar ik laat het nog draaien als ik de pc aandoe na 31 maart, kheb hem 24/7 mee laten doen.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
De stats zijn er weer A-Jay in "[Stampede 20] World Community Grid - Week 4"
16 badges zijn er voor 15 flushers, 20.2M was de output van 217 flushers...
16 badges zijn er voor 15 flushers, 20.2M was de output van 217 flushers...
Volgensmij is er iets mis gegaan met de liquid metal in mijn laptop, waar de temperaturen eerst ferm onder de 90 graden bleven heb ik nu ineens een core die lekker op 104 blijft hangen 
Ik denk dat de LM weer in de koper van het koelblok is getrokken, versneld door de afgelopen weken op hoge temperatuur. Een re-paste zou het weer moeten fixen, maar voor nu maar even door zonder turbo boost.
Dit weekend de desktop weer even aanslingeren voor een eindsprint!

Ik denk dat de LM weer in de koper van het koelblok is getrokken, versneld door de afgelopen weken op hoge temperatuur. Een re-paste zou het weer moeten fixen, maar voor nu maar even door zonder turbo boost.
Dit weekend de desktop weer even aanslingeren voor een eindsprint!
We zitten de nr 23, Rochester, goed op de hielen nu. Vandaag zal niet lukken, maar morgen er voorbij!
Ik laat mijn
's nog lekker 24/7 doordraaiengrazen t/m de 31e, maar de volgende stampede badge (2,5 miljoen) zal ik niet gaan halen. Dan maar focussen op nog 1 of 2 WCG badges
Wel jammer dat maart niet zo heel zonnig is verlopen, heb minder op eigen zonnestroom gedraaid dan gehoopt. Ach, voor het goede doel dan maar!
Ik laat mijn
Wel jammer dat maart niet zo heel zonnig is verlopen, heb minder op eigen zonnestroom gedraaid dan gehoopt. Ach, voor het goede doel dan maar!
Afgelopen nacht is ook mijn tweede VM trial geëxpireerd. Dit zal mij wat plekjes in de dagelijkse statistiekjes gaan kosten....
De stats van gisteren zijn er weer A-Jay in "[Stampede 20] World Community Grid - Week 4"
21 badges zijn er binnengehaald, we hadden 219 flushers die samen 20.3M hebben weggezet.
In deze stampede hebben we nu meer dan 500M weggezet
21 badges zijn er binnengehaald, we hadden 219 flushers die samen 20.3M hebben weggezet.
In deze stampede hebben we nu meer dan 500M weggezet

[ Voor 5% gewijzigd door A-Jay op 26-03-2021 07:01 ]
Ik had spijtig genoeg te laat door dat mijn Google-koetjes nooit mijn opstartkrediet zouden opsouperen... had die ene cloudserver al naar 10 vCPUs gebracht, gisteren nog 1 met 14 vCPUs erbij (maximum van 14 vCPUs in West-Europa), vandaag nog een kalfje erbij met 8vCPUs in Canada (maximum van 32 vCPUs wereldwijd).
Deze koetjes laat ik ook na deze stampede rustig verder grazen tot die € 300 krediet opgebruikt is.
@MOmax dankjewel voor die scripts!
Deze koetjes laat ik ook na deze stampede rustig verder grazen tot die € 300 krediet opgebruikt is.
@MOmax dankjewel voor die scripts!
@edeboeck Let op, dat is een krediet van $300, niet in euro's.
Bij mij kwam het er op neer dat ik de hele maand een 16vCPU bak kan laten draaien en dan ben ik nagenoeg door die 300 dollar heen.
Bij mij kwam het er op neer dat ik de hele maand een 16vCPU bak kan laten draaien en dan ben ik nagenoeg door die 300 dollar heen.
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Er is schot in het OpenPandemics GPU gedeelte, ik heb al een paar BETA_ OPNG_ valid's iig.
Ze hebben het over een application versie 7.28, hier.
:strip_exif()/f/image/WuAWJjGM2M3hnM74z8UMo6C6.jpg?f=fotoalbum_small)
[ Voor 37% gewijzigd door Mel33 op 27-03-2021 11:47 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Bedankt voor de opmerking @Bubbles , maar geen zorgen: het ging hier om een typo. Heb nog een € 140 (deze keer geen typoBubbles schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:34:
@edeboeck Let op, dat is een krediet van $300, niet in euro's.
Het voordeel bij Google Cloud Platform is dat je met die test niet onder 0 kan gaan... best interessant
Geen puntenMel33 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:45:
Er is schot in het OpenPandemics GPU gedeelte, ik heb al een paar BETA_ OPNG_ valid's iig.
[Afbeelding]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Voor een beta?, dat is dan ook geen echt openpandemic project
[ Voor 19% gewijzigd door Mel33 op 27-03-2021 12:07 ]
Als je wel punten krijgt dan zijn het er ook niet veel.. heb er een paar met 0.04
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ja van 0,04 tot 0,12 kreeg ik ervoorDukeBox schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:07:
[...]
Als je wel punten krijgt dan zijn het er ook niet veel.. heb er een paar met 0.04
Ja ok het zijn dan ook test wu's
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Zo, ook week 4 zit er op. Met 214 flushers produceerden we 20,7 miljoen punten. Het blijft dus tot op het eind best wel stabiel. In totaal hebben we deze stampede inmiddels 545 miljoen punten weggestampt. Lekker 
De stats van gisteren zijn hier te vinden.
De stats van gisteren zijn hier te vinden.
Voor degenen onder ons die Oracle Cloud trial gebruikt hebben..... je kunt dus niet zelf je account sluiten.
Ik heb net gechat met Oracle en 30 dagen na het eindigen van de trial periode wordt je account en alle recourses automatisch verwijderd.
Geen actie benodigd dus
Overigens is dit dus VM trial nummer 3 die er mee is opgehouden. Heb er nu nog 2 draaien.....ben bang dat ik in de stats omlaag ga duikelen.....
Ik heb net gechat met Oracle en 30 dagen na het eindigen van de trial periode wordt je account en alle recourses automatisch verwijderd.
Geen actie benodigd dus
Overigens is dit dus VM trial nummer 3 die er mee is opgehouden. Heb er nu nog 2 draaien.....ben bang dat ik in de stats omlaag ga duikelen.....
[ Voor 21% gewijzigd door Panzer_V op 29-03-2021 08:51 ]
Panzer_V schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:50:
Voor degenen onder ons die Oracle Cloud trial gebruikt hebben...
Toch bedank ik - tevens nu via deze post
[ Voor 3% gewijzigd door MOmax op 29-03-2021 09:00 ]
Google kon ik zelf verwijderen. Bij Azure verwacht ik ook geen problemen. Zelfs AWS was zelf te sluitenMOmax schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:00:
[...]
heel herkenbaar dit.
Toch bedank ik - tevens nu via deze post- de cloud providers via een support ticket voor de trial, maar vraag daarbij ook of ze toch al mijn gegevens willen verwijderen.
Zijn er nog stats vandaag? @A-Jay, liggen de stats eruit?
Nee, maar had wel een zware morgenPanzer_V schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:28:
Zijn er nog stats vandaag? @A-Jay, liggen de stats eruit?

De stats... A-Jay in "[Stampede 20] World Community Grid - Laatste ronde"
21.7M door 212 flushers en er zijn nog 10 badges gehaald..
Daar zijn ze! Dankjewel @A-Jay
Hmmmm...het ziet er naar uit dat ik de 10 miljoen net niet ga halen.....
Hmmmm...het ziet er naar uit dat ik de 10 miljoen net niet ga halen.....

Ik hoopte top 15 te halen, maar ga dat net niet redden denk ik. Ach, mijn allereerste Stampede, ik vond het leuk 😊
2,5 miljoen! Met nog een paar daagjes op de klok.
En 'we' zijn dit weekend ook een plekje gestegen zag ik. Lekker doorgekauwd mensen (jullie vee dan uitteraard)!
Nee, ik ben GEEN hobbit...
Uitslover...
Maar ik ga de miljoen halen, best knap op twee van die barrels
[ Voor 16% gewijzigd door Emmer1969 op 29-03-2021 14:53 ]
Als je je cloudmachines netjes wilt laten afsterven, d.w.z. de buffers van boinc wilt laten oprekenen en geen nieuw werk meer wilt laten ophalen, kan je dat doen door het volgende commando in je shell uit te voeren (nadat je uiteraard op die VM via ssh bent ingelogd):
Intussen heb ik 2 machines kunnen stoppen en verwijderen, de andere 2 zijn later vanavond of anders morgenochtend aan de beurt, als hun buffers ook zijn weggewerkt.
Valt me toch niet tegen, in een maand tijd ga ik door de 5miljoen punten heen dankzij de cloud VM's. Ik zou anders minder dan de helft daarvan hebben gehad. Thanks voor de handleiding, @MOmax, dat scheelde een hoop.
code:
1
| sudo -u boinc boinccmd --project http://www.worldcommunitygrid.org nomorework |
Intussen heb ik 2 machines kunnen stoppen en verwijderen, de andere 2 zijn later vanavond of anders morgenochtend aan de beurt, als hun buffers ook zijn weggewerkt.
edit:
en die bestaan nu ook niet meer
en die bestaan nu ook niet meer
Valt me toch niet tegen, in een maand tijd ga ik door de 5miljoen punten heen dankzij de cloud VM's. Ik zou anders minder dan de helft daarvan hebben gehad. Thanks voor de handleiding, @MOmax, dat scheelde een hoop.

[ Voor 37% gewijzigd door Bubbles op 29-03-2021 23:10 ]
ben ik hier dan de enige die enkel eigen apparatuur gebruikt? en dat zonder zonnepanelen

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
precies hetzelfde verhaal hiergeenwindows schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:03:
ben ik hier dan de enige die enkel eigen apparatuur gebruikt? en dat zonder zonnepanelen
Nee hoor, ik ook en ook zonder zonnepanelengeenwindows schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:03:
Nog twee dagen volhouden, nog twee dagen stampen, nog twee dagen die kudde aanmoedigen en dan zit het er weer op voor dit jaar.
Gisteren scoorden we 14 badges, 20,8 miljoen punten. Dat deden we met 214 DPC-ers.
Gisteren scoorden we 14 badges, 20,8 miljoen punten. Dat deden we met 214 DPC-ers.
Ik ook alleen eigen machines hier in huis hoor, wel mét zonnepannelengeenwindows schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:03:
Idem hiero, en nog zonder paneeltjes.Suicyder schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:19:
[...]
Nee hoor, ik ook en ook zonder zonnepanelen
Volgend jaar in een nieuw huis komen die er wel.
Dan bekijk ik wel of ik wat verder kan opschalen met m'n 2 PC's.
Meeste energie gebruik ik thuis (nog geen panelen), 1 systeem staat op de zaak maar die is het meest efficient.geenwindows schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:03:
Ik zal nog even een final push doen. 2 koetjes weer op t gras zetten.
ps. alles met eigen hardware, wel panelen
ps2.; mn vcenter met 3 nodes:
CPU Free: 41 MHz
Used: 98 GHz Capacity: 97.96 GHz
ps. alles met eigen hardware, wel panelen
ps2.; mn vcenter met 3 nodes:
CPU Free: 41 MHz
Used: 98 GHz Capacity: 97.96 GHz

[ Voor 52% gewijzigd door Barreljan op 30-03-2021 10:14 ]
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Ik wil die 1 miljoen badge halen, nog 50.000, dan maar 1 dag(of 2) langer stampen hehe
[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 30-03-2021 17:00 ]
Kleine update van de statistiekjes :
€1,- "cloud-budget" is door mij per aanbieder omgezet in dit aantal WCG punten:
Oracle rules, had ik niet verwacht... maar om één en ander in perspectief te zetten:
Mijn pi4 heeft met 2 actieve cores ~100k punten gemaakt. 6W gedurende één maand is €1,-. Afschrijving ... laten we zeggen ook €1,-.
>50.000/€ moet dus lukken met een pi4; zeker als alle cores aangesproken worden?
€1,- "cloud-budget" is door mij per aanbieder omgezet in dit aantal WCG punten:
- Microsoft Azure | 4.320 |
- Google Cloud | 5.427 |
- IBM Cloud | 4.618 |
- Oracle Cloud | 8.846 |
Oracle rules, had ik niet verwacht... maar om één en ander in perspectief te zetten:
Mijn pi4 heeft met 2 actieve cores ~100k punten gemaakt. 6W gedurende één maand is €1,-. Afschrijving ... laten we zeggen ook €1,-.
>50.000/€ moet dus lukken met een pi4; zeker als alle cores aangesproken worden?
[ Voor 22% gewijzigd door MOmax op 30-03-2021 22:17 . Reden: Pi4 perspectief. ]
Mijn Pi4 NAS met alle cores actief doet voor €1 per maand aan stroomkosten circa 180.000 WCG punten.MOmax schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:53:
Dan doet de Pi4 meer dan ik had gegokt en is 'ie kwa stroomverbruik nog verbazingwekkend efficient. Die zit dan na een maand op iets minder dan een derde van m'n server. Die laatste verstookt iets van 50 watt, een Pi4 3 watt.m_p_g schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:18:
[...]
Mijn Pi4 NAS met alle cores actief doet voor €1 per maand aan stroomkosten circa 180.000 WCG punten.
Ik gok er zo op dat een pi andere WU's krijgt dan x86-computers, en dat die ook fors meer punten/stuk opleveren, want ik geloof niet dat de rekenkracht van een Pi4 een derde haalt van m'n server (nou is dat een 3e of 4e generatie energiezuinige i3, dat weet ik even niet meer uit mijn hoofd, maar dan nog).
De stats van gisteren A-Jay in "[Stampede 20] World Community Grid - Laatste ronde"
Nog 11 badges, 212 flushers met 20.7M en de totale stampede score is de 600M voorbij
Nog 11 badges, 212 flushers met 20.7M en de totale stampede score is de 600M voorbij
Een Pi4 met lichte OC op alle cores zal ongeveer 6W verbruiken, niet 3W.Bubbles schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 00:13:
[...]
Die zit dan na een maand op iets minder dan een derde van m'n server. Die laatste verstookt iets van 50 watt, een Pi4 3 watt.
Dat is ongeveer 12 euro op jaarbasis.
Dat verklaart in ieder geval hoe je op de euro/maand uitkwam. Als ik met 3W aan de slag ging, kwam ik niet veel verder dan 50cent.m_p_g schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:58:
[...]
Een Pi4 met lichte OC op alle cores zal ongeveer 6W verbruiken, niet 3W.![]()
Dat is ongeveer 12 euro op jaarbasis.
Zo, in ieder geval de 2 miljoen gehaald, met alleen eigen systemen (desktop, laptop en Pi4), ook op zonnepanelen
De 2,5 miljoen (badge) ga ik niet halen, maar ben prima tevreden met positie rond 65 overall. Lekker wat WCG badges gehaald, en daar opgeklommen tot (bijna) in de top 65.000. Vandaag nog netjes afronden en dan weer terugschroeven naar reguliere BOINC-settings
De 2,5 miljoen (badge) ga ik niet halen, maar ben prima tevreden met positie rond 65 overall. Lekker wat WCG badges gehaald, en daar opgeklommen tot (bijna) in de top 65.000. Vandaag nog netjes afronden en dan weer terugschroeven naar reguliere BOINC-settings
mijn 2 threadrippers zijn begonnen aan hun laatste werkzaamheden, hierna laat ik enkel nog de 2 RaspberriPi 2 door draaien.
21KW verbruik per dag is me toch een tikje te veel
Ondanks dat de computerkamer de 25c is gepasseerd, heeft de koeling het goed vol gehouden, ik durf hier de boel wel aan te laten als we weer een warme zomer krijgen...
21KW verbruik per dag is me toch een tikje te veel
Ondanks dat de computerkamer de 25c is gepasseerd, heeft de koeling het goed vol gehouden, ik durf hier de boel wel aan te laten als we weer een warme zomer krijgen...
Sowhee er schakelen een paar down en ik stijg even +36 plekken
Maar let even op; er is meer dan stroomkosten: afschrijving. Over drie tot vijf jaar is jouw pi4 technisch echt afgeschreven. Crunchen met een pi3b is nu al niet boeiend meer en deze is van 2016. Vandaar dat ik €1 p/m aan afschrijvingkosten wel reëel vind om mee te nemen in de berekening.m_p_g schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:18:
[...]
Mijn Pi4 NAS met alle cores actief doet voor €1 per maand aan stroomkosten circa 180.000 WCG punten.
Echte afschrijving heb ik pas op mijn watergekoelde 5950X. Daarbij vergeleken is de afschrijving op een Pi minimaal.MOmax schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:16:
[...]
Maar let even op; er is meer dan stroomkosten: afschrijving.
Miljaar, deze morgen vergeten "No New Task" te drukken, awel dan maar een paar dagen extra.
Helaas, aan alles komt een einde en zo ook aan deze stampede. De laatste stats zijn gepost. Stats waarin HansR in een ultieme poging de daily 1 pakt en we nog verschillende flinke stijgers in de daily zien.
We sluiten de stampede af met een dagtotaal van 35,4 miljoen punten en 25 badges. Die worden binnengehaald oor 209 flushers.
Over het geheel hebben we met 262 DPC's bijna 653 miljoen punten behaald en is het team 1 plek overall gestegen.
Aan allen: bedankt en tot de volgende stampede
We sluiten de stampede af met een dagtotaal van 35,4 miljoen punten en 25 badges. Die worden binnengehaald oor 209 flushers.
Over het geheel hebben we met 262 DPC's bijna 653 miljoen punten behaald en is het team 1 plek overall gestegen.
Aan allen: bedankt en tot de volgende stampede

Iedereen bedankt voor het gezamenlijke resultaat!

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Wow, op het laatste moment nog wat BETA pakketjes gekregen gisteren welke meer puntjes gaven, ineens 79 plekken gestegen in de daily en in de top 30! Helaas net niet de miljoen mijlpaal, maar ach, het was gezellig samen grazen in de WCG weide, bedankt! Ik laat mijn koetje de laatste sprietjes herkauwen en zet haar dan weer terug in de F@H weide.
Iedereen bedankt voor de inzet, het is een mooie stampede geweest!
Kom ik nog even met het volgende, want er is natuurlijk gesproken over maanden in het verleden en dit jaar ook weer
Poll: Welke maand stampede?
• Maart
• April
• Anders, namelijk .... (post)
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Kom ik nog even met het volgende, want er is natuurlijk gesproken over maanden in het verleden en dit jaar ook weer
Poll: Welke maand stampede?
• Maart
• April
• Anders, namelijk .... (post)
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 6% gewijzigd door Suicyder op 01-04-2021 07:41 ]
Net niet de 2 miljoen punten kunnen pakken. De koetjes hebben de eerste dag van de stampede een beetje zitten te slapen. Dat heet dan karma! Maar hoe dan ook, ik ben tevreden met het resultaat. Ik kijk alweer uit naar volgend jaar! Gezien ik WCG zo een beetje exclusief heb gedraaid de afgelopen 12 maanden vind ik het wel tijd om even wat ander voer te gebruiken voor de koe. Voorlopig ga ik dus even wat minder hard grazen op TN-Grid. Tot de volgende!
Nét niet de 10M, maar ik had geen doel gesteld. In het midden van top 30, prima toch? Ik ben wel tevreden over het resultaat van “virtueel meestampen”. Leuk dat er zo veel navolgers waren. Wat ik nog graag zou willen weten: wat de meest kosteneffectieve werkwijze is om boinc te draaien. Gratis cloud-compute trials staat natuurlijk op #1, maar wat is next best? Pi4 cluster?
Uiteindelijk op plekje 15 geëindigd. Niet verkeerd
Helaas net niet de 10 miljoen gehaald.
Iedereen bedankt en tot volgend jaar!
Iedereen bedankt en tot volgend jaar!
Goh idd door een paar beta gpu wu’s gooit mij ook dik in de punten, en heb ik de miljoen toch vandaag gehaald, gestegen naar plek 34, net geen top 30, en de hele maand rond plek 120 gezweefd.
Of kijk ik bij verkeerde stats, ik sta 34 en 113
En mijn 1 miljoen badge heb ik nog niet, eens zien hoe het precies zit.
Dat was het, de echte koeien vandaag in de wei aant grazen en deze koe gaat vanavond slapen en werkt alleen nog als de pc aan gaat.
Het was leuk iig, en tot volgend jaar.
Ps
En stinkt er vandaag niet in, want this 1 april
Of kijk ik bij verkeerde stats, ik sta 34 en 113
En mijn 1 miljoen badge heb ik nog niet, eens zien hoe het precies zit.
Dat was het, de echte koeien vandaag in de wei aant grazen en deze koe gaat vanavond slapen en werkt alleen nog als de pc aan gaat.
Het was leuk iig, en tot volgend jaar.
Ps
En stinkt er vandaag niet in, want this 1 april
[ Voor 12% gewijzigd door Mel33 op 01-04-2021 08:46 ]
Het is bij mij weer stil in de kelder. Maand lang gezoem, zelfs te horen met deur dicht
Had gisteren al wel `nomorework` opdrachten uitgezet maar net gekeken en de queues waren te lang gewoon, dus dan maar even `detach` gedaan op de machines.
Was wel weer even leuk zo'n stampede meedoen. Dat was voor mij al weer jaren terug
Uiteindelijke score over 2 Dell servers thuis:
eentje met 1 voeding met een fan failure
de andere 1 memory dimm defect
Ondanks de voorzijde van de rackserver gewoon bij het open kelderraampje ligt, toch de load en hitte + leeftijd is even te veel van het goede

Was wel weer even leuk zo'n stampede meedoen. Dat was voor mij al weer jaren terug
Uiteindelijke score over 2 Dell servers thuis:
eentje met 1 voeding met een fan failure
de andere 1 memory dimm defect
Ondanks de voorzijde van de rackserver gewoon bij het open kelderraampje ligt, toch de load en hitte + leeftijd is even te veel van het goede
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Ja was leuk! Ben zelf zeker niet ontevreden, stuk meer badges gehaald dan vorig jaar
Dank voor de organisatie, stats & badges en natuurlijk alle 250+ deelnemers. Mooi resultaat neergezet met alle
!
Wow inderdaad, die beta's tikten goed aan gisteren, zo op de valreep! Normaal haalde ik ~70.000 per dag, gisteren ruim 200.000. En door de stampede een verdubbeling van m'n WCG punten, terwijl ik toch al ruim 4 jaar mee deed. Leuk die stats
Dank voor de organisatie, stats & badges en natuurlijk alle 250+ deelnemers. Mooi resultaat neergezet met alle
Wow inderdaad, die beta's tikten goed aan gisteren, zo op de valreep! Normaal haalde ik ~70.000 per dag, gisteren ruim 200.000. En door de stampede een verdubbeling van m'n WCG punten, terwijl ik toch al ruim 4 jaar mee deed. Leuk die stats
[ Voor 36% gewijzigd door DerManiak op 01-04-2021 10:35 ]
@A-JayDukeBox schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:11:
@Anoniem: 357198 en @KuuKe, bedankt voor de dagelijkste posten van de stampede stats, ik weet uit het verleden dat dat nog best een klusje is met die flinke lijsten aan tekst.

@A-Jay Jij ook bedankt ja
Miljaar he, is m.hennekens nog over mij gesprongen die laatste dag, ik dacht dat ik lekker plaats 23 had manjet.
Nu nog even de buffers opwerken en dan terug naar ogr, want daar zit iemand naar plaats 10 te kijken en ik vind dat maar niets.
Nu nog even de buffers opwerken en dan terug naar ogr, want daar zit iemand naar plaats 10 te kijken en ik vind dat maar niets.
[ Voor 36% gewijzigd door Damic op 01-04-2021 18:37 ]
@A-Jay @KuuKe en de rest.
ook bedankt en bedankt voor de stats.
Mis ik nog de 1 miljoen badge? of zit ik er nog niet aan?
ook bedankt en bedankt voor de stats.
Mis ik nog de 1 miljoen badge? of zit ik er nog niet aan?
Een Pi4, stock, pakt zo'n 6W onder full load op de 4 cores.Bubbles schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 00:13:
[...]
Dan doet de Pi4 meer dan ik had gegokt en is 'ie kwa stroomverbruik nog verbazingwekkend efficient.
... een Pi4 3 watt. ...
Ik heb er 10 draaiende gehad, waarvan er nu nog 7 door draaien. Die set van 7 pakt zo'n 37.5W.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
My bad, ik was even in de war. Er werd aangeraden een 3Ampere voeding erbij te gebruiken. Gecombineerd met de 5V op USB is dat goed voor een totaal maximum vermogen van 15W.Ultraman schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:41:
[...]
Een Pi4, stock, pakt zo'n 6W onder full load op de 4 cores.
Ik heb er 10 draaiende gehad, waarvan er nu nog 7 door draaien. Die set van 7 pakt zo'n 37.5W.
Is dat 180.000 per jaar of maand?m_p_g schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:18:
[...]
Die 180.000 WCG credits voor een Pi4 is per maand. Alle cores lichte OC op 1750 MHz met actieve koeling.