• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:34
Mede-auteurs:
  • Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Bubbles

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004

Panzer_V

Stampede #20 - World Community Grid - 2021 Edition

Okay, dit jaar is de maart de stampedemaand. Al weer voor de 20e keer gaan de koeien los om op één project een maand lang zo veel mogelijk punten te pakken. Dat punten pakken klinkt banaal maar de wetenschap is er zeer mee gebaat :)

https://www.worldcommunitygrid.org/images/homepage-images/wcglogo.png

World Community Grid is gekozen tot het stampedeproject van dit jaar. De stampede begint op 1 maart 2021 00.00 uur en eindigt op 1 april 2021 om 00.00 uur. Als men het eindmoment een grap vind, wees vrij langer door te grazen.

Wat is World Community Grid?
Het World Community Grid (WCG) is een grid waarin verschillende projecten draaien. Het is gestart in 2004 en het is een filantropisch initiatief van het IBM Corporate Citizenschip en het maakt gebruik van de BOINC client. Sinds de oprichting in 2004 zijn er 26 research projecten ondersteund.
De projecten van WCG gebruiken de CPU, er is een beta gaande voor OpenPandemics voor de GPU, maar doordat het een beta is, is er bijzonder weinig werk nog, het is niet bekend wanneer hiervan de status naar live/release gaat, dus ga niet uit van GPU werk!

Op dit moment zijn er zes verschillende onderzoeken actief. Meer informatie over deze onderzoeken vindt je via de links.

De deelprojecten
Voor inhoudelijke informatie, klik op de links, let op het is in het Engels allemaal.

OpenPandemics - COVID-19
Gestart in 2020, een algemeen project voor berekeningen met betrekking tot pandemie, in dit geval COVID-19. Maar de bedoeling is deze code voor toekomstige zaken ook beschikbaar te stellen.

Mapping Cancer Markers
Gestart in november 2013. Er blijft nieuw werk voor gemaakt worden.

Smash Childhood Cancer
Gestart in november 2016 als opvolger van Help Fight Childhood Cancer.

Microbiome Immunity Project

Help stop TB (Tubercoluse)
Gestart in maart 2016.

Africa Rainfall Project
Nederlands project, met betrekking tot het nuttiger kunnen gebruiken van grond in Afrika

Je kan zelf aangeven aan welke deelprojecten je wilt deelnemen. Wil je een continue stroom van wetenschappelijke data produceren dan is het verstandig om meer dan één deelproject te selecteren. Zo voorkom je dat je computer staat te niksen.

Gebruikte apparatuur
Gebruik alleen eigen apparatuur. Is er toestemming geregeld van apparatuur van de werkgever kan deze ook meewerken. Zonder toestemming van de werkgever hardware inzetten kan risico (en gedonder) opleveren, dit is GEHEEL op eigen risico.

Hoe kan ik de client installeren?
WCG maakt gebruik van de zogenaamde BOINC client. De gehele installatie procedure staat beschreven in de BOINC Faq

Hoe word ik lid van DPC bij WCG?
Teams worden bij WCG geïdentificeerd door de teamnaam, in ons geval voluit "Dutch Power Cows". Nadat je de client hebt geïnstalleerd en geregistreerd bent bij WCG kun je lid worden van DPC. Ga hiervoor naar onze teampagina op de WCG-site en klik op de "join this team" button.

Een snelle manier om te registreren met DPC als team reeds ingevuld is Dit Registratie Formulier. Joinen is dan automatisch.

Hoe maak ik mijn statistieken zichtbaar?
Sinds de AVG wetgeving worden statistieken standaard als 'anonymous' weergegeven, dit is natuurlijk niet leuk!
Om dit op te lossen moet je inloggen op de World Community Grid website en naar -> Settings -> Data Sharing gaan en aldaar 'Display my data' aanvinken. Directe link: Data Sharing

Hoe kan ik samen met anderen een subteam vormen?
Er zijn twee manieren om samen met anderen onder een naam te werken ofwel een subteam te vormen.

De eerste manier kan door alle leden van je subteam hetzelfde WCG account te laten gebruiken. Het nadeel van deze methode is dat je dan dus ook het wachtwoord maar ook de instellingen voor dat account moet delen. Het voordeel is dat het subteam behalve in de DPC hitparades op Got ook in de statistieken pagina's van WCG te zien is.

De tweede manier is door je naam als volgt aan te maken: subteamnaam.gebruikersnaam. Hierbij hebben alle leden dus dezelfde subteamnaam gevolgd door een punt maar een andere gebruikersnaam. Bijvoorbeeld MijnTeam.Jantje en MijnTeam.Pietje. Het voordeel van deze methode is dat ieder een eigen account en instellingen heeft bij WCG. Het nadeel is dat de subteams alleen zichtbaar zijn binnen de statistieken van DPC. Bij WCG en eventueel andere sites op internet zullen de leden individueel worden weergegeven.

Let op! Bij WGC moet je dus een punt (.) gebruiken om de subteamnaam te scheiden van je gebruikersnaam en niet een tilde (~) zoals gebruikelijk is bij andere BOINC-projecten.

WCG met BOINC Manager?
Je hebt een WCG member-account nodig, registreer je hiervoor op http://www.worldcommunitygrid.org/reg/viewRegister.do Je kan dan je membername ingeven eventueel voor subteams zoals hierboven beschreven. Het gebruikte password heb je ook nodig om het project op te starten met de BOINC-Manager, verder moet je een werkend email-adres opgeven.

Je kan de laatste versie van BOINC Manager downloaden op boinc.berkeley.edu of de WCG custom skin met extra feature (under the hood) ophalen: Download Again. Na installatie kan je een Project toevoegen onder Projectbeheer. Geef hiervoor als project-url op: http://www.worldcommunitygrid.org/ Bij nieuwere versies van BOINC kan je het project selecteren. Vervolgens je membername en password zoals geregistreerd bij WCG.

Vergeet niet DPC als team te kiezen. De 'Join' quick link is Join This Team

Hoe kan ik zien wat de Status is van mijn project werkstukken?
Het werk dat ontvangen wordt, alhier benaamd met woorden als taak, blokje, werkstuk, assignment en zelfs projecten ter meerdere verwarring worden in het 'taken' venster van de BOINC Manager uitgelijst. Aldaar is de voortgang der werkzaamheden zichtbaar. Nadat het werk af is en geretourneerd kan op My Grid > Result Status bekeken worden of het resultaat goed ontvangen is en of het al goedgekeurd is en of andere condities als wachtende op goedkeuring (Pending Validation). Dat kan dagen en sporadisch tot een week of langer duren. Voor een uitgebreide omschrijving moge verzocht worden op het WCG Start Here FAQ forum het relevante topic te bezoeken. Ga daarvoor direct naar hier.

De Stats
Dagelijks wordt er een overzicht gegenereerd van de behaalde resultaten.

Stampede Stats HIERRRRR!
De officiele stats van Jis vindt je (met dank aan Damousys!) hier
A-Jay heeft backupstats gemaakt en die vindt je hier

Daarnaast geeft WCG badges uit als dank voor je blijvende inzet. Die badges vindt je hier maar ze worden ook met de stats van Jis meegepost.

Bovenstaande is grotendeels overgenomen uit onze, deels verouderde wiki. Aanvullingen zijn van harte welkom en mocht er een ervaren, enthousiaste DPC-er mee willen helpen met het onderhouden van de startpost dan horen we dat uiteraard graag :)
Gereserveerd voor uitbreiding
@KuuKe
Mag het topic een sticky? :)

[Voor 41% gewijzigd door Suicyder op 23-02-2021 11:48]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:36

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Nog wat nuttige aanvulling op het stukje waarin Pending Validation werd genoemd.

De validatie 'tijd' verschilt nogal per deelproject, het kan niet onverstandig zijn om, naarmate de eind datum in zicht komt, geleidelijk over te gaan van een deelproject met lange (zoals ARP) naar een project met korte/geen (zoals OPN) validatie.

Dit kan door zowel het deelproject aan/uit te vinken maar het kan ook subtieler door het maximaal aantal jobs van een project in te stellen. n.b. Dit laatste kan soms ook nuttig zijn om je geheugen gebruik wat te managen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

@DukeBox
Jij hebt geloof ik een rPi cluster. Heb je enig idee van het performance verschil op toepassingen als WCG tussen verschillende modellen? 3B+ / 4 (2GB) / 4 (4 GB) zeg maar

edit:
Als extra info. Ik wil een speelclustertje gaan maken van 5 stuks (koeling komt wel goed). 1 main en van 4 slaves. Maar een van de taken welke het uit moet gaan voeren is dan WCG :+

[Voor 34% gewijzigd door Suicyder op 23-02-2021 13:50]

• DukeBox

DukeBox

@Suicyder nee geen rpi, heb 1 systeem met 2 altra's.

Heb wel gespeeld met pi's, verschil tussen een 3 en 4 is heel groot. Eigenlijk is het op een pi3 niet te doen. OPN draait met 4 cores denk ik rond de 0,5GB dus dat hoeft geen probleem te zijn op alle Pi's.

• kamaradski
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05-2021
Kijk er weer naar uit. Heb precies genoeg tijd om nog de laatste grote Prime jobs te flushen voor die tijd :D

life's more painless for the brainless

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-03 09:52
Heb er zin in! Zal ook m'n RPi 4 mee gaan laten grazen }:O
Wat ik van de vorige stampedes altijd wel leuk vond, waren de custom avatars/icons voor je Tweakers-profiel, komen die ook nu weer? O-)

Life's a Game, and I like to play...

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
Ik heb zelf een pi3b+ en draai daar nu met twee cores WGC op. Gaat best lekker moet ik zeggen. Met slechts twee cores in gebruik blijft er genoeg processor capaciteit en geheugen over om gewoon de basisfunctionaliteit, Domoticz voor de slimme meter, te draaien.

Het is natuurlijk niet te vergelijken met een desktop processor maar ieder koetje, in dit geval kalfje, helpt!

3850Wp WZW, 1155Wp ONO - Enphase IQ7+ - pvoutput.org

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-03 22:50
Iemand enig idee welk deelproject de meeste punten oplevert ?
En voor de start post, WCG draait ook goed op BOINC onder Android

Check dit en help mee!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-03 20:30
Hi, ik heb kortstondig een Pi4 ingezet, maar vond het mwah. Wel kan ik de komende 31 dagen $170,- verbranden in de Azure Cloud (proefaccount). Ik zat zelf te denken aan Azure Spot, maar wat is er veel keus voor instances, regio's, etc.

Als iemand hier ervaring mee heeft... geef dan effe wat tips.

En voor iedereen die nu geen Azure Cloud ervaring geeft: iedereen met een creditcard kan een proefaccount openen en krijgt $200,- aan tegoed.
Als het goed is wordt er niks in rekening gebracht.
Blijf echter zelf opletten, of dat echt zo is. Kijk dus regelmatig op het dashboard!

Soortgelijke aanbiedingen zijn er ook bij Google, Amazon, etc.

[Voor 19% gewijzigd door MOmax op 27-02-2021 14:44]

• DukeBox

DukeBox

DaMoUsYs schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:33:
Iemand enig idee welk deelproject de meeste punten oplevert ?
En voor de start post, WCG draait ook goed op BOINC onder Android
Dat zou redelijk gelijk moeten liggen maar per type CPU zijn er wel wat verschillen. Ook duurt niet iedere unit van een deelproject even lang maar krijg je vaak wel dezelfde punten. Eigenlijk moet je van ieder project een paar jobs doen en het aantal punten per CPU time uitrekenen.

• DaMoUsYs
Oke dan laat ik hem mooi op OPN en de BETA staan

Check dit en help mee!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Je moet idd omrekenen naar bestede tijd per WU, absolute aantallen zeggen niks.

Voor ARP en HSTB krijg je de meeste punten, maar dat zijn dan ook projecten waarvan de WU's al snel 20+ uur per stuk duren, terwijl dat bij OPN, MCM en MIP een stuk korter is.

Virussen? Scan ze hier!

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
Als je bij de stats op WGC kijkt zie je dat de punten per uur van ieder project dicht bij elkaar liggen. Het maakt dus echt niet uit welke projecten je draait.

• JJ White
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:35

JJ White

Prutser Eerste Klas

Hoe stellen jullie de BOINC client in op een dual cpu Windows client?

Ik lees op mijn 2x12c/24t machine met de default configuratie dat hij 32 threads van de 48 detecteerd (1 groep). Ik kan handmatig in `%programdata%cc_config.xml` met `<n_cpus>` een andere hoeveelheid forceren, maar ik zie ook dat ik al met minder threads, 44 van de 48 om precies te zijn, aan de 100% usage zit in taskmanager. Is er een optimale instelling of gewoon 48 in de config zetten en gaan met die banaan?

edit: Ik heb de usage op 100% van de CPUs en 100% van de tijd gezet.

[Voor 14% gewijzigd door JJ White op 24-02-2021 22:38]

• DaMoUsYs
Mijn server 2*10c/20t draait gewoon op 40 threads als ik hem op 100% zet

Check dit en help mee!

Ik krijg inderdaad het idee dat er ergens niet 100% usage staat in de settings, al op de WCG website de settings van het profiel doorgelopen?

• Destrega
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:21
Op 1 maart beginnen er ook een viertal challenges binnen WCG zelf:
https://www.worldcommunit...n=-1&pageNum=1&listType=1

Is het misschien een idee dat wij ons daarvoor ook inschrijven?
Zoals ik het lees kan onze WCG teamcaptain ons daarvoor inschrijven en ook zelf challenges aanmaken.

• MaartenE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-04-2021
Leuk, ik doe mee!

Ter info: de link naar de BOINC FAQ geeft een 404.

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
checkmate schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:23:
Leuk, ik doe mee!

Ter info: de link naar de BOINC FAQ geeft een 404.
Dank voor de feedback. Ik heb de link aangepast. Moet nu wel werken.

Leuk dat je meedoet!

Destrega schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:49:

Zoals ik het lees kan onze WCG teamcaptain ons daarvoor inschrijven en ook zelf challenges aanmaken.
Hier wordt naar gekeken en aan gewerkt. Zou goed moeten komen :)

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Destrega schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:49:

DPC is voor alle vier deze projecten ingeschreven :)

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• MOmax
MOmax schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:57:
...
En voor iedereen die nu geen Azure Cloud ervaring geeft: iedereen met een creditcard kan een proefaccount openen en krijgt $200,- aan tegoed.
Als het goed is wordt er niks in rekening gebracht.
Blijf echter zelf opletten, of dat echt zo is. Kijk dus regelmatig op het dashboard!
...
Goed, bij gebrek aan response zelf maar eens wat gerommeld en via Azure een Linux (Ubuntu) VM aangemaakt.

Naam van de VM }:O is "boinc" in dit voorbeeld.
Je ontvangt via Azure ook een openbaar IP-adres.
Default heet de user in Azure-wereld: "azureuser"
Vervolgens pem key downloaden en opslaan in een pad met beperkte rechten (onder Win10 typisch in je eigen user-space).

SSH (CLI) starten in het pad waar je de key hebt opgeslagen:
ssh -i boinc_key.pem azureuser@<openbaar IP-adres>

Dan uiteraard even:
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

Boinc installeren:
sudo apt-get install boinc-client boinc-manager

WCG project koppeling - de zgn. "weak account key" vind je op je WCG profiel:
sudo -u boinc boinccmd --project_attach http://www.worldcommunitygrid.org <weak key>

En boinc starten:
sudo /etc/init.d/boinc-client restart

En check:

Klaar. :)

Edit 2
Tip :
Bezoek de WCG Device manager en ken een "Device profile" met "Maximum output" toe aan deze }:O }:O (de zweep erover!).

Ssh:
boinccmd --project http://www.worldcommunitygrid.org update

en de output is 100% in plaats van de default 60%.

Edit 3
Bovenstaand voorbeeld neemt Azure als voorbeeld, maar het principe gaat ook op voor VMs van andere providers mits Debian/Ubuntu gekozen wordt als Linux-flavour (andere distro's werken nét even anders).

Voorbeelden van andere providers (lijst kan worden aangevuld):
- Google Cloud https://cloud.google.com/
- Amazon AWS https://aws.amazon.com/ + deze pre-installed instance
- Oracle Cloud https://www.oracle.com/cloud/free/
- Vultr https://www.vultr.com/promo/try50/
- Alibaba Cloud https://www.alibabacloud.com/campaign/free-trial
- DigitalOcean https://m.do.co/c/74a1c5d63dac <-$100,- = 4CPUs
- IBM Cloud: https://cloud.ibm.com/ $200,- tegoed en met de juiste codes zelfs tot $2.000,- erbij.
- Kamatera https://www.kamatera.com/...hp?id=how_it_works&code=1

Edit 4
Dit is allemaal voor eigen risico. Doe geen dingen die je niet begrijpt, of beheerst. En zo.

Edit5
Uit de ouwe doos: ik geef deze tip blijkbaar niet voor het eerst! :D

[Voor 52% gewijzigd door MOmax op 09-03-2021 17:15. Reden: Typo's + tip + lijstje toegevoegd.]

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Even goed zoeken en je hebt een $50 tegoed van een maand bij Vultr waar je een leuke vm van kan laten draaien gedurende de stampede. Ik heb nu een kleintje draaien die ik na die maand wil houden maar zodra de stampede start, lanceer ik een cloud instance met 4 cpu's en 8GB geheugen. Niet vergeten na die tijd weer uit te zetten want dan tik je $ 40 per maand af.

• JJ White

JJ White

Prutser Eerste Klas

@Suicyder Als ik WCG opstart zonder aanpassing krijg ik in de log duidelijk het foute aantal threads te zien:

Als ik de `<ncpus>` override doe in `cc_config.xml` past hij dit nummer aan en gaat mijn usage van 80% naar 100%.

• DukeBox

DukeBox

@JJ White volgens mij is het max aantal threads (voor boinc) per systeem 32, dus bij meer threads moet je dat overrulen. Ik moest hem ook op 160 zetten om 100% load te krijgen.

[Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 25-02-2021 23:04]

• DaMoUsYs
MOmax schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:06:
[...]

Goed, bij gebrek aan response zelf maar eens wat gerommeld en via Azure een Lunux (Ubuntu) VM aangemaakt.

Naam van de VM }:O is "boinc" in dit voorbeeld.
Je ontvangt via Azure ook een openbaar IP-adres.
Default heet de user in Azure-wereld: "azureuser"
Vervolgens pem key downloaden en opslaan in een pad met beperkte rechten (onder Win10 typisch in je eigen user-space).

Vervolgens SSH starten in het pad waar je de key hebt opgeslagen:
ssh -i boinc_key.pem azureuser@<openbaar IP-adres>

Dan uiteraard even:
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

Boinc installeren:
sudo apt-get install boinc-client boinc-manager

WCG project koppeling - de zgn. "weak account key" vind je op je WCG profiel:
sudo -u boinc boinccmd --project_attach http://www.worldcommunitygrid.org <weak key>

En boinc starten:

En check:

Klaar. :)
Thanks, ook een aangemaakt

Check dit en help mee!

• MOmax
Ging best simpel, niet? Ik heb nu 4 vCPUs draaiend bij Microsoft Azure en 8 vCPUs bij Google Cloud. Morgen nog maar eens kijken bij Amazon EC2.

• DaMoUsYs
@MOmax
Heb er nu ook een bij Google draaien
Deze draait wel maar op 1CPU als ik top mag geloven

Laat maar, moet geduld hebben, er lopen er nu wel 8

[Voor 23% gewijzigd door DaMoUsYs op 26-02-2021 00:07]

Check dit en help mee!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:59
@MOmax en @DaMoUsYs wat kost dat nu zo'n setup?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• DaMoUsYs
@Damic
Helemaal niks, als het goed is
Je maakt een account aan en koppelt een Credit Card om je identiteit te controleren
En daarna krijg je 1 maand gratis of $200/$300

Check dit en help mee!

• MOmax
Het kost vooral tijd. CC is alleen voor identificatie en uiteraad hopen de aanbieders dat je verleid wordt tot een aankoop van een abonnement. Maar je moet nog expliciet toestemming geven voor er daadwerkelijk wordt afgeschreven van de CC.

Het is wel weer eens interessant om de grote 3 VM aanbieders (Microsoft, Google en Amazon) te vergelijken.

Er draait momenteel in de cloud:
- MS Azure: Standard F4s_v2 (4 vcpus, 8 GiB memory) in US East
- Google Cloud: e2-custom (8 vCPUs, 4 GB memory) in us-central1-a
- Google Cloud: e2-custom (4 vCPUs, 2 GB memory) in us-west4-b
- Amazon AWS: mee gestopt wegens moeilijke interface en onduidelijke "Billing"
- Vultr (4 vcpus)
- Oracle cloud (4 + 2 vcpus)
- DigitalOcean (4 vcpus)
- IBM Cloud (16 vcpus)

En thuis (in de nacht):
- één pi4 :)

[Voor 10% gewijzigd door MOmax op 01-03-2021 12:29. Reden: Lijstje "virtuele koeien" bijgewerkt]

• DaMoUsYs
@MOmax
Ik moest lachen om jouw lijstje
Ik heb nu
1 * Azure 4vCPU
1 * Google 8vCPU
thuis
1 * 40CPU 50% en 1:00 - 7:00 niet ivm backup
1 * 16CPU
1 * 16CPU
1 * 2CPU
1 * 8CPU Tablet
1 * 8CPU telefoon

Check dit en help mee!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Ik ben klaar voor de stampede, al mijn vaste koetjes staan al volop in de wei, en ik heb via trial-versies van Amazon, Google en Microsoft Azure ook tijdelijk extra capaciteit bijgeschakeld :)

Toch denk ik dat ik het moeilijk ga krijgen om in de daily top-30 te eindigen zodra de stampede echt loopt...

Virussen? Scan ze hier!

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Wow, schijnbaar bestaat mijn oude account niet meer en heb ik dus een nieuw account moeten maken. Also: schijnbaar kan je username ook niet langer dan 30 characters zijn. Mijn oude account was 31 lang.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

• Evo155
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-03 12:04
Zelfde probleem hier. Account dat ik in de twee eerdere WCG stampedes heb gebruikt, lijkt niet meer te bestaan.

Evo155 AKA Uplinksweetlake

• Damic
Volgens mij met het lang inactief tezijn + AVG aanpassing hebben ze beslist om al de inactieve users dte verwijderen

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Grandmasg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:39

Grandmasg

What ever!!!!

Dan heb je denk ik dit bericht in je mail gemist ;)

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

• Evo155
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-03 12:04
Dat denk ik ook :-)

Evo155 AKA Uplinksweetlake

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
@MOmax, ik heb je post even vastgepint. Voor de genen onder ons die niet heel bekend zijn met het VM en Linux commandline principe was het erg duidelijk.

Heb zelf via de Google een VM opgestart.

Weet iemand hoeveel een 8vCPU met 4 GB ram kost voor een maand? Misschien kan ik een tweede machine starten binnen het uitprobeerbudget van $300.

Heb even zitten rekenen met de pricing list. Je zou twee VM's moeten kunnen draaien. Heb er nu een met 8vCPU en 4GBram en eentje met 4vCPU en 2GBram.

Over paar dagen maar eens zien of ik het tegoed nu te snel verbrand ofdat ik nog kan bijschakelen.

[Voor 27% gewijzigd door Panzer_V op 27-02-2021 13:29]

• MOmax
Prima. Ik zal wat extra ervaring toevoegen aan die post.

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
Hoe heb jij dat gedaan met Amazon AWS @MOmax?

Als ik de website bekijk dan bieden ze in de free trail 750hour per maand gratis aan. Dat is 1 cpu fulltime gebruik.

Zet geen zoden aan de dijk dacht ik zo.

Of zie ik iets over het hoofd?

• MOmax
Panzer_V schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:44:
Hoe heb jij dat gedaan met Amazon AWS @MOmax?
Ja, AWS is iets listiger. Je moet even zoeken naar een regio die de t3-micro aanbiedt. De t3-micro VM heeft twee vCPU's. Van die instance kan je er maximaal 2 aanmaken; één Linux en één Windows. De Windows instance benader ik overigens met een RDP sessie en dan installeer ik een gewone, grafische Boinc manager.

Conclusie, al met al moet je voor AWS dus meer moeite (het dubbele) doen voor minder (de helft) in vergelijking tot Google.

[Voor 8% gewijzigd door MOmax op 27-02-2021 14:42]

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
AWS geeft 750 uur CPU power per maand gratis. Dat is 1 CPU fulltime. Zet dus niet echt zoden aan de dijk om AWS erbij te nemen.

Tevens is AWS de enige die na het bereiken van het gratis limiet niet automatisch stopt. AWS gaat dan direct over tot facturering.

Gebruik de Cloud oplossingen dus op eigen risico!

En laatste dagje proefdraaien! Vanaf morgenochtend 00:00:00 uur gaan we los }:O }:O }:O

[Voor 13% gewijzigd door Panzer_V op 28-02-2021 09:36]

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:11

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Mn koe thuis (dell r620 vm met 20 threads op Xeon E5-2660) staat net in de wei naast m'n company laptop (i7-9850) met 12 threads. Morgen ochtend nog even een 40-tal E5-2660 threads op t datacenter laten grazen.

Go DPC }:O

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned
Ik heb het nog niet expliciet vermeld geloof ik, let op met het gebruik van eigendommen van de werkgever. Indien deze geen toestemming leveren kan het veel gedoe opleveren!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Moooohoooooo!

Zou leuk zijn als er ook wat op de FP over zou komen, een .plan oid :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Als het een beetje goed getimed is worden de meeste van mijn ARP jobs in de loop van deze week gevalideerd. Daarnaast heb ik als het goed is wat tijd beschikbaar om op onze 2 ARM test servers wat te starten :)

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Destrega
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:21

Daar gaan we dan! Veel plezier allen!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Er staan nu 108 koetjes te grazen bij mij

Op DC
48 x Xeon X5650 2.6Ghz (zijn vaste grazers)
28 x Xeon E5-2660 2.2Ghz

Thuis
20 x Xeon E5-2630 2.3Ghz
12 x i7 9850H 2.6Ghz @ 2.84Ghz

Wellicht kunnen er nog 28 bij maar dan word het thuis wel wat.. Nu 1 maar dan 2 Dell R620's die in de kelder herrieschoppen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:01

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hier graast een stuk minder, want zoveel heb ik nou eenmaal niet :X
Top 30 ligt net buiten mijn bereik zo te zien... Eens kijken of ik een machientje ergens vandaan kan toveren.

[Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 01-03-2021 19:59]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Goed weer thuis, eens kijken wat ik los kan weken qua power :+

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Ik heb er nu 26 cores erbij, 24 x Xeon E5-2630 2.30GHz en jawel *trommel* 2x Core2Duo E6550 @ 2.33Ghz.
Nu even aanzien hoe de warmte en het geluid zich ontwikkeld in de kelder :Y)

check scriptje gemaakt, met kleurtjes (groen, oranje en rood) en foutmeldingen voor cron die email uitstuurt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[u@doos ~]$ checkcompute

[OK] Server 1.2.3.1 (up 992 days) is running with 24 cores
[OK] Server 1.2.3.2 (up 992 days) is running with 24 cores
[OK] Server 1.2.3.3 (up 23 min) is running with 24 cores
[OK] Server 1.2.3.4 (up 5 min) is running with 20 cores
[OK] Server 1.2.3.5 (up 2 hours) is running with 2 cores
[OK] Server 1.2.3.6 (up 5 hours) is running with 14 cores
[OK] Server 1.2.3.7 (up 5 hours) is running with 14 cores
*fictieve ip adresjes natuurlijk

Ja, omdat het kan 8)7

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-03 21:18
Had een interessante setting waardoor maar 1 core werd gebruikt voor Afrikaan rainfall. Kon het aanpassen in de website manager dus we draaien nu weer volledig. :)
Aanpassing alle projecten accepteren en voor alle projecten geen limit qua hoeveel taken tegelijk uitgevoerd mogen worden.

• DukeBox

DukeBox

@Rubencs Volgens mij staat dat standaard zo. Max 1 ARP thread running per systeem.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:26
Sinds een aantal dagen twee xeon 2697v3 cpu's in twee dell precision t5810 machines draaiend volledig voor de stampede.
Met een lichte undervolt via ThrottleStop blijven ze ruim onder de 145watt TPD hangen op full load waardoor ze beide op 3.1GHz all-core draaien inplaats van 2.6GHz. Ook zijn ze +-5 graden kouder en verbruiken ze iets minder stroom dan zonder undervolt. :) }:O

• Damic
Dat begint hier al goed, geen stats :(

Acties:
  • +3Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03 10:12
En we zijn los :)

176 flushers hebben samen 13.4M weggezet en daarmee is de badge regen begonnen. Er zijn er meteen 306 uitgedeeld.

Meer info A-Jay in "[Stampede 20] World Community Grid - Week 1"

• JJ White

JJ White

Prutser Eerste Klas

Reminder (aan mezelf) om Windows Update stop te zetten, anders sta je lekker een hele nacht idle te draaien |:(

@dylan111111 Heb je hiervoor een turbo unlock bios voor moeten gebruiken die Intel's microcode verwijderd? Ik was zelf aan het kijken om mijn E5-2678v3's te unlocken, maar voor mijn moederbord moet ik dan de bios chip met een externe tool lezen, aanpassen, en terug flashen. Plus nog een EFI script om turbo te zetten...

[Voor 59% gewijzigd door JJ White op 02-03-2021 09:24. Reden: Aanpassing omdat mijn bericht het laatste is, dus geen nieuw bericht gemaakt maar deze aangepast.]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:26
JJ White schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:30:

@dylan111111 Heb je hiervoor een turbo unlock bios voor moeten gebruiken die Intel's microcode verwijderd? Ik was zelf aan het kijken om mijn E5-2678v3's te unlocken, maar voor mijn moederbord moet ik dan de bios chip met een externe tool lezen, aanpassen, en terug flashen. Plus nog een EFI script om turbo te zetten...
Nee, er hangen aardig wat haken en ogen aan als je dat gaat doen. Dat vind ik persoonlijk de moeite niet waard voor 400MHz verschil. Je kan gewoon throttlestop hier van downloaden en uitvoeren. Door het voltage te verlagen bereikt de cpu zijn TDP limit niet en blijft hij op een all-core turbo boost lopen van 2.9GHz met jouw CPU inplaats van de 2.5GHz baseclock. :)

Wat je kan doen is openhardwaremonitor openhouden en Boinc lekker 100% laten grazen. Kijk dan wat de clockspeeds zijn en daarna in throttlestop klik je op "FIVR" om een offset Voltage van -50.0 mV in stellen om mee te beginnen. Als je op "Limits" klikt binnen ThrottleStop dan zie je ook wat de CPU tegenhoud, dat kan het Power budget zijn of dat hij al op de max turbo zit of de VR CURRENT beperking.

Met een undervolt verhelpt je het Power budget (TDP limit) en VR CURRENT (voltage regulator limitation) probleem/beperking. :) (Bij mij was dat het geval)

Ik zal vanavond eens kijken tot hoever ik kan undervolten en het stabiel blijft met boinc :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ondertussen de AMD Ryzen 9 3900X, een Intel i5 3470 draaien. Straks nog een Intel i5 4670k erbij (maar die is niet altijd aan). Dat moet het zijn voor dit jaar :P

[Voor 8% gewijzigd door Suicyder op 02-03-2021 11:10]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
En inmiddels thuis m'n desktop (i7-4930k) en server (i3-iets. 2core met HT) draaien en dankzij @MOmax (_O_) nu ook 2 VM's in azure (F4s_v2) draaien via 2 accounts en een VM in googlecloud (E2-highcpu 16core, past net binnen de gratis $300). Eens kijken wat dat wilt gaan doen :)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
mijn threadripper 1950x is even uit de running, zeer waarschijnlijk is de moederbord aan het overlijden. maar heb nog 2 raspi Pi 2 die mee doen :+

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

En toch nog even wezen rommelen en heb er 4 cores bij, op een i5 7500 @ 3.4Ghz :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MOmax
Nou, virtueel hoop ik 16 vCPUs te kunnen laten grazen in de IBM Cloud weide. Account is geverifieerd en voorzien van $700,- tegoed om leuke dingen te proberen. Ik ga nog wel even advies vragen wat mag/kan/optimaal is uiteraard.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• A-Jay
En weer verder A-Jay in "[Stampede 20] World Community Grid - Week 1"

139 badges, 176 flushers en in totaal15.5M neergezet.
DPC staat met deze scores 9e in de dagelijkse statistieken, erg netjes toch! Normaal (niet stampede) 20-25e plek.

Zelf de top 30 in gekropen, de buffers zullen zo langzamerhand volgelopen zijn, dan moet ik toch echt tot 250k punten/dag kunnen komen.

[Voor 38% gewijzigd door Suicyder op 03-03-2021 08:00]

@lasermen
Geen nieuw PCtje, geen runtime trouwen? }:O

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-01 00:02
Suicyder schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:57:
@lasermen
Geen nieuw PCtje, geen runtime trouwen? }:O
Wij gingen van April uit ;) En onze nieuwe pctjes haal je niet even op bij de bekende computerwinkels helaas...
We kunnen voor de vorm wel een paar test machines aanzetten :)
lasermen schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:36:
[...]

Wij gingen van April uit ;) En onze nieuwe pctjes haal je niet even op bij de bekende computerwinkels helaas...
We kunnen voor de vorm wel een paar test machines aanzetten :)
Dat het geen standaard apparatuur is is bekend, het kan gebeuren, afgelopen jaren is er veel gehobbeld qua stampedemaand wat dat betreft.
Tevens is er afgelopen jaren meermaals gevraagd het in maart te houden i.v.m. de temperaturen, zodoende.

En een por in dit geval is altijd de hoop op wat power :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-02 17:00
WAAAAH!!! Twee dagen (plus bijna een halve) gemist!
Ik had bij de eerste oproep door de rekenopties gekeken, en zag toen volgens mij alleen wiskunde projecten (waar ik minder voor in ben). Daarnaast heb ook ik standaard April in mijn hoofd hiervoor.

Maar nu blijkt het toch een medisch interessant project te zijn, EN helt het FP bericht even om aan tegeven dat het nu al is, dus bij deze alvast even twee koetjes over het prikkeldraad gegooid. Vanavond laat ik er nog wel eentje in de wei denk ik. Helaas is dat dan nog geen nieuw kalfje, want PC's aanschaffen is tegenwoordig wat lastig.

TL;DR: Ik ben er ook weer eens bij! Mohoo!

Nee, ik ben GEEN hobbit...

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
Peregrine schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:35:
WAAAAH!!! Twee dagen (plus bijna een halve) gemist!
Ik had bij de eerste oproep door de rekenopties gekeken, en zag toen volgens mij alleen wiskunde projecten (waar ik minder voor in ben). Daarnaast heb ook ik standaard April in mijn hoofd hiervoor.

Maar nu blijkt het toch een medisch interessant project te zijn, EN helt het FP bericht even om aan tegeven dat het nu al is, dus bij deze alvast even twee koetjes over het prikkeldraad gegooid. Vanavond laat ik er nog wel eentje in de wei denk ik. Helaas is dat dan nog geen nieuw kalfje, want PC's aanschaffen is tegenwoordig wat lastig.

TL;DR: Ik ben er ook weer eens bij! Mohoo!
Welkom bij de grazers!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lasermen
Suicyder schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:46:
[...]

Dat het geen standaard apparatuur is is bekend, het kan gebeuren, afgelopen jaren is er veel gehobbeld qua stampedemaand wat dat betreft.
Tevens is er afgelopen jaren meermaals gevraagd het in maart te houden i.v.m. de temperaturen, zodoende.

En een por in dit geval is altijd de hoop op wat power :+
Is het plan om het dan standaard in maart te houden?

We gaan kijken wat we kunnen regelen om mee te doen :)
lasermen schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:25:
[...]

Is het plan om het dan standaard in maart te houden?
Dat bepaal ik niet, dat is meer aan @KuuKe en @Bubbles vermoed ik.

En wellicht ook op basis van ervaringen dit jaar. Vooralsnog vind ik het fijn, lekker de CV uit, raam deels open ondanks de lagere temperatuur deze week en prima te houden in huis :+

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Ik trek thuis nu een ca 700W extra dan normaal (als ik de nachtelijke uren bekijken) en dat komt uit op ca 505kWh uit deze maand. Dat a 21ct is ruim €106...

Moet nog even bezien of dat wel verstandig is :+

• DukeBox

DukeBox

Barreljan schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:07:
Ik trek thuis nu een ca 700W extra dan normaal (als ik de nachtelijke uren bekijken) en dat komt uit op ca 505kWh uit deze maand. Dat a 21ct is ruim €106...

Moet nog even bezien of dat wel verstandig is :+
Hoeveel minder gas verstook je ? Heb thuis geen CV meer aanstaan sinds een weekje ;)

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

DukeBox schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:09:
[...]

Hoeveel minder gas verstook je ? Heb thuis geen CV meer aanstaan sinds een weekje.
Spul staat in de kelder, daar woon ik niet ;) En gezin met 2 kinders van onder de 3 jaar, dus die vlieger gaat niet op. Luik met kruipruimte staat wel open maar relatief groot vrijstaand huis dus de warmte vervliegt ook snel ben ik bang.

[edit]
Maar ik zal de trend in gasverbruik icm temperaturen buiten eens goed in de gaten houden op de p1mon

[Voor 11% gewijzigd door Barreljan op 03-03-2021 14:18]

Ja hier zal het ergens tussen de 300 en 400W zijn, maar dat is geen rekening houdende met hoeveel er normaal verbruikt wordt.

Maar op basis van 400 W zal het iets van 60-65 euro zijn voor deze maand. Dat is mijn bijdrage aan goede doelen :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lasermen
Ik zal even wijselijk m'n mond houden over wat we zoal aan stroomverbruik hebben ;)
Maar we hebben zowaar een Dell R820 gevonden die we graag laten meedoen :)

• Damic
lasermen schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:22:
Ik zal even wijselijk m'n mond houden over wat we zoal aan stroomverbruik hebben ;)
Maar we hebben zowaar een Dell R820 gevonden die we graag laten meedoen :)
E5-4600 family :) veel geheugen heb je normaal niet nodig voor WCG

• lasermen
Damic schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:24:
[...]

E5-4600 family :) veel geheugen heb je normaal niet nodig voor WCG
We hebben 256GB in de machine zitten.
Dus dat zal wel voldoende zijn, lijkt mij?

• Damic
Bwa heb je niet meer :+ ik gebruik nu 35% van 32GB geheugen en dat is met het nodige open. Dan is 256GB meer dan genoeg, Chrome zal het wel leuk vinden :Y

@lrsv wat is je naam op WCG? want met zo'n systemen moet je boven mij staan

[Voor 94% gewijzigd door Damic op 03-03-2021 17:57]

• lrsv
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-03 22:31
Mijn koetjes:
- 5900x
- 3950x
- Laptop met 4750u Pro, die het (imo) niet onverdienstelijk doet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lrsv
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-03 22:31
@lrsv wat is je naam op WCG? want met zo'n systemen moet je boven mij staan
vsral (naam omgekeerd, zeer origineel :p)

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:39
Snap niet zo goed hoe dit allemaal werkt maar ik doe geloof ik ook mee.

Mijn NUC heeft plenty of resources die de hele dag aan staan met een i5-8259U.
Daarnaast mij gewone PC die vooral in de avond aan staat met een 5950X.

Morgen de werklaptop ook maar even in gebruik nemen, dell XPS met een i7

Heb alleen niet echt duidelijk hoe ik kan sturen met mijn resources (voor de NUC niet boeiend, draait BOINC op Ubuntu) maar voor mij gewone computer wel. Of wordt er automatisch minder resources gepakt als ik bijvoorbeeld aan het gamen ben etc?

[Voor 8% gewijzigd door Tribunus op 03-03-2021 18:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -Dream
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-02 22:31
lrsv schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:56:
Mijn koetjes:
- 5900x
- 3950x
- Laptop met 4750u Pro, die het (imo) niet onverdienstelijk doet.
Dat is bijna hetzelfde als wat ik net aangezwengeld heb.
- AMD 5950X (server)
- AMD 3950X (desktop)
- Intel 7700HQ (laptop)
- Intel 8750H (laptop)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JJ White

JJ White

Prutser Eerste Klas

Tribunus schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:02:
Heb alleen niet echt duidelijk hoe ik kan sturen met mijn resources (voor de NUC niet boeiend, draait BOINC op Ubuntu) maar voor mij gewone computer wel. Of wordt er automatisch minder resources gepakt als ik bijvoorbeeld aan het gamen ben etc?
The BOINC threads hebben een lage prioroteit dus alle andere dingen die je doet krijgen voorang op BOINC. Ik heb zelf alles op 100% staan en heb geen probleem met (zij het niet zo intensieve) games. Daarnaast kun je in de software instellen of hij minder van je CPU moet gebruiken, of zelfs dat hij pauzeert wanneer je CPU usage van een ander process boven een bepaalde threshold komt, of als er mouse input is. Zie options > computing preferences.

• ArjoPoldervaart
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-03 15:11
Kan het zijn dat de stats eruit liggen, of kijk ik nu net terwijl hij nog aan het crunchen is op nieuw stats?

• Damic
@ArjoPoldervaart nog even wachten is al een paar dagen zo :)

@lrsv ik dacht al zoiets :+

• A-Jay
De stats van gisteren A-Jay in "[Stampede 20] World Community Grid - Week 1"

We zijn gestegen tot 200 flushers die samen 15.6M hebben neergezet.

93 badges zijn er gehaald :9

[Voor 13% gewijzigd door A-Jay op 04-03-2021 09:52]

• MOmax
A-Jay schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 07:23:
De stats van gisteren A-Jay in "[Stampede 20] World Community Grid - Week 1"

We zijn gestegen tot 200 flushers die samen 15.6M hebben neergezet.

Er is wel nog iets met de badges... die komen straks nog...
Bij https://tweakers.damousys.nl/wcg_dpch.htm komt .SpaceDok leuk binnen op #1 daily / in deze stats niet? Of zie ik het niet goed?
@MOmax
Dat heeft waarschijnlijk te maken met een aanpassing in instellingen, het kan zijn
  • Naamswijziging
  • Team joinen
  • AVG instellingen aanpassen
Maar zijn werkelijke dagscore was niet de score welke je bij de stats van Jis/Damousys ziet, maar een totaalscore welke bij DPC nu opgeteld wordt. Heeft te maken met andere manier van stats verwerken gok ik.

• MOmax
Nou, respect voor de statsbouwers, dank voor jullie inzet. Het concept van alternatieve waarheden is iedereen inmiddels wel duidelijk, maar naar welke van de stats er ook gekeken wordt: ik zie een stampede.

• A-Jay
MOmax schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:14:
[...]

Bij https://tweakers.damousys.nl/wcg_dpch.htm komt .SpaceDok leuk binnen op #1 daily / in deze stats niet? Of zie ik het niet goed?
Hij heeft de afgelopen dagen 32,878.00 punten ingeleverd en staat dus op plek 75.

[Voor 18% gewijzigd door A-Jay op 04-03-2021 11:08]

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:41
Ik meen ooit een account gehad te hebben bij WCG maar ik kan mijn account nu totaal niet meer terug vinden. Heeft het project een keer de bezem door de users gehaald?

• A-Jay
LightLuke schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:52:
Ik meen ooit een account gehad te hebben bij WCG maar ik kan mijn account nu totaal niet meer terug vinden. Heeft het project een keer de bezem door de users gehaald?
Kun je jouw account niet vinden in de stats of kun je niet meer inloggen bij WCG?
LightLuke schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:52:
Een aantal zaken eigenlijk:
Met AVG is login niet meer op username, maar op basis van e-mail adres
Max username lengte is nu 30 chars, was groter
Bezem gegaan door inactieve sets gebruikers met invoering van bovenstaande

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:41
Suicyder schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:02:
[...]

Een aantal zaken eigenlijk:
Met AVG is login niet meer op username, maar op basis van e-mail adres
Max username lengte is nu 30 chars, was groter
Bezem gegaan door inactieve sets gebruikers met invoering van bovenstaande
Dan zal het account wel verwijderd zijn, account was namelijk al eventjes niet meer ingelogd. Plus mijn gebruikersnaam zal best eens 30+ chars geweest zijn.

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:39
Ik heb op mijn nuc BOINC draaien op Ubuntu maar nog geen enkele stats gezien van deze client. Staat nu al wel een uurtje of 12 aan. Is dat normaal? Last result staat op 04-03 07:07 maar ook daar geen total runtime of points etc.

Ik zie wel wat stats van mijn desktop, maar die zijn van 21:01 UTC en ben wel een uurtje langer door gegaan. Hoe vaak worden stats dan geupload en kan je dat op een manier forceren?
@Tribunus
De statistieken op de website van World Community Grid zelf worden 2x per dag bijgewerkt, om 12:00 en 0:00 UTC zone.
Daarnaast zulen taken pas gerekend worden zodra ze op 'Valid' staan, sommige taken kunnen welllicht langer duren tot dat gebeurd is.

Ik houd bij WCG gemiddeld 2-3 dagen 'ramp-up' tijd tot de buffers vol zijn en de resultaten net zo veel verwerkt worden als gevalideerd ruwweg.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee