Vroeger heb ik zelf nooit D2 gespeeld, dus ben met D2R helemaal nieuw. Wel heb ik 8 jaar PoE, en daarnaast Last Epoch, Grim Dawn, Wolcen en vroeger D3 gespeeld, dus ben niet onbekend met het ARPG genre. Toch valt D2R erg zwaar.
1) Ik kan helemaal niet wennen aan het potions gebruik. Je hebt 4 potionslots, met daarbij een extra 'bag' voor 4 extra pots. Elke keer die potions handmatig in die bar smijten als ze op zijn is tijdrovend, is hier iets voor?
2) Voortbordurend op 1), ik kan zo'n beetje 10 minuten spelen voordat ik een hele inventory mana potions er doorheen heb gebrand. Skills kosten heel veel mana voor mijn gevoel, en doen ook wel veel damage, maar het is echt alles of niks. Zonder potions geen mana, zonder mana geen damage, waardoor ik dus weer ik weer terug naar town moet.
3) Voortbordurend op 2), damage, gear, en stats. Ik speel een Amazon, probeer nu te levelen volgens de volgende guide;
https://www.icy-veins.com...on-physical-bowazon-build
Ben nu level 15, aangekomen in act 2, maar heb de grootste moeite om ook maar iets verder te komen door met name damage. De stats op gear zeggen me he-le-maal niks, en vind het lastig om de vergelijkingen te maken tusen bijv +1 maximum damage, of 1-4 lightning damage to attacks. Dit is slechts een voorbeeld, en weet niet waar ik op moet focussen.
4) Voortbordurend op 3), alles behalve mijn boog (rare) en chest (magic) is nog wit qua gear. Heb het gevoel dat daar het probleem van damage ook vandaan komt, maar weet dus niet hoe ik dat moet fixen omdat ik niet veel items vind, en wat ik tegenkom ook niet beter lijkt te zijn, of is.
5) En last but not least. Drops zijn kennelijk altijd een soort van hidden, maar kan je alleen met Alt zichtbaar krijgen? Heb al met de options lopen spelen, maar krijg het niet lekker voor elkaar.
Ondanks alles van het bovenstaande wil ik het echt wel een goede kans geven, en niet meteen kappen als wat tegenzit. Maar het wordt me nu wel lastig gemaakt.

Misschien is dit wat het is, en ben ik gewoon minder snel lerend geworden of gewoon niet flexibel meer. Iemand die wat licht op de bovenstaande punten kan schijnen om D2R toch door te pakken?