Speelt het goed op een switch ja? Overweeg nog om die erbij te nemen… iemand al ervaring met. Cross-platform progress?The Chosen One schreef op maandag 27 september 2021 @ 00:32:
1. Is er een online skill calculator waar je ook de synergie bonuses van skills kunt zien en wat/hoeveel dat is?
Speel nu op de Switch en alles nog online character gemaakt
En om ook nog maar (eens) te zeggen. Speelt lekker op de Switch.Smooth en prima controle.
Mis wel een optie om de volledige belt (alle slots tegelijk) te zien tijdens het spelen. (~ pc?) Maar ik mag toch hopen dat dit wel een optie wordt met een patch.
Als jij mij ff de pc versie cadeau doet dan zal ik het je daarna vertellen.brothermaynard schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:24:
[...]
Speelt het goed op een switch ja? Overweeg nog om die erbij te nemen… iemand al ervaring met. Cross-platform progress?
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Oh deze vanavond even proberen. Ik weet nog van vroeger dat je met een shift-click je belt kon vullen (of tomb wat dat betreft) daarom was het nu af en toe vervelend om het de hele tijd handmatig te moeten doen (PS5).lord_fh schreef op maandag 27 september 2021 @ 05:58:
Ik kom er net achter dat als je een 4 row belt hebt bijvoorbeeld en 1 rij is gevuld en er zitten potions in je inventory, dan kan je als je hovert over de belt potions zeg maar, op R3 drukken en dan vult ie automatisch je belt vanuit je inventory, handig ! (Controller, ps5)
Gisteren even gespeeld (Sorc, lvl20, act 2) en moest mijzelf dwingen om naar bed te gaan anders had ik gewoon een nachtje doorgespeeld

Ik speel online-solo trouwens. Vroeger had ik vrienden (en tijd) om D2 in een party te spelen maar dat zie ik nu niet zo snel gebeuren. Shared stash lijkt mij wel een super uitvinding. Nu al items die een beginnend character heel erg kunnen helpen.
Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II
Tip tegen goud verliezen: Gooi het in de shared stash, dat verlies je niet
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Dit werkt helaas niet als je een potion koopt voorzover ik weet... maar als je 4 rijen potions hebt in je belt, en onderweg snel wil vullen weer vanuit je inventory is het ideaal als je het gewend bent!duke99 schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:04:
[...]
Oh deze vanavond even proberen. Ik weet nog van vroeger dat je met een shift-click je belt kon vullen (of tomb wat dat betreft) daarom was het nu af en toe vervelend om het de hele tijd handmatig te moeten doen (PS5).
Gisteren even gespeeld (Sorc, lvl20, act 2) en moest mijzelf dwingen om naar bed te gaan anders had ik gewoon een nachtje doorgespeeld![]()
Ik speel online-solo trouwens. Vroeger had ik vrienden (en tijd) om D2 in een party te spelen maar dat zie ik nu niet zo snel gebeuren. Shared stash lijkt mij wel een super uitvinding. Nu al items die een beginnend character heel erg kunnen helpen.
@Angeloonie
I know... maar op console iig, is shared stash momenteel bugged dus elke keer als saved is ie leeg weeg.

zag hem ook spelen, hij speelt offline. Dus de map is altijd hetzelfde, hij sprong gewoon blind naar de chest etc in Kurast. Klikte er 6 ofzo en teleport in paar keer naar lvl 3.stickfiguur schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:19:
Heb dit weekend af en toe een stream aangezwengeld en het kan me toch niet zo bekoren. Heb Alkaizer al een paar dagen alleen maar dezelfde run van wat chests aan klikken en dan Mephisto (een boss denk ik) killen en dat dan een miljoen keer. Ziet er nou niet echt uit als een heel boeiende end game..
Wie speelt er trouwens allemaal HC?
[ Voor 3% gewijzigd door pstalman op 27-09-2021 15:42 ]
Cross progression werkt naadloos. Bij de eerste keer inloggen moet je via een blizzard site je Nintendo account toevoegen en dan heb je meteen toegang tot je online character. Controls van de Switch zijn wel even wennen, maar het gaat op zich wel. Blijft toch een gimmicky alternatief. Denk er over na waarom je op de Switch zou willen spelen.brothermaynard schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:24:
[...]
Speelt het goed op een switch ja? Overweeg nog om die erbij te nemen… iemand al ervaring met. Cross-platform progress?
PC heeft wel mijn voorkeur door al de flexibiliteit van de controls, lobbies, snelheid, etc. Switch is voor mij puur een alternatief om mee op de bank te hangen.
Vanavond weer verder op softcore bowazon, battle tag Galen#2850.
dat bank hangen zou het voornaamste argument zijn😜Galen2850 schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:06:
[...]
PC heeft wel mijn voorkeur door al de flexibiliteit van de controls, lobbies, snelheid, etc. Switch is voor mij puur een alternatief om mee op de bank te hangen.
Ik ben pas lvl 24Themperror schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:03:
Na een heel weekend gespeeld te hebben..
Lvl 87 Necromancer
2x Gheeds Fortune - https://diablo.fandom.com/wiki/Gheed's_Fortune
Peasant Crown - https://diablo.fandom.com/wiki/Peasant_Crown
Crown of Thieves - https://diablo.fandom.com/wiki/Crown_of_Thieves
Boneflame - https://diablo.fandom.com/wiki/Boneflame
Blackhand Key - https://diablo.fandom.com/wiki/Blackhand_Key_(Diablo_II)
Natalya Boots - https://diablo.fandom.com/wiki/Natalya%27s_Soul
Tal Rasha Belt - https://diablo.fandom.com/wiki/Tal_Rasha%27s_Fine_Spun_Cloth
3x Monarch (white)
+ 1x Sur rune
Meerdere minder valued uniques/sets (vooral meer spul voor leveling dan useful endgame stuff)
Maar ik mis nogsteeds men Shako
Wel lekker om zo close na launch al de hele game op Hell te kunnen soloen.. Skellymancer OP
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Zou iemand mij langs normal Diablo kunnen helpen?? Caspervanc#2232
Tnx
Tnx
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Je hebt je skills probably verkeerd staan, maar also mercenary..Lekker Ventje schreef op maandag 27 september 2021 @ 20:02:
[...]
Ik ben pas lvl 24Maar hoe doe je dat bij bv bossfights? Het heeft mij veel moeite gekost om Duriel neer te krijgen omdat ie mijn skelletons gedood had en nieuwe oproepen lukt niet zonder lijken in de buurt.
1 Amplify Damage
1 Corpse Explosion
1 Clay Golem
Alles naar Skeleton
dan alles naar Skeleton mastery
Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090
Mijn mercenary was bijna instant dood. Lees ik het goed dat je in de eerste drie skills elk 1 punt hebt en dan de rest in skeleton en skeleton mastery? Tot dat die beiden vol zitten natuurlijk.Themperror schreef op maandag 27 september 2021 @ 20:53:
[...]
Je hebt je skills probably verkeerd staan, maar also mercenary..
1 Amplify Damage
1 Corpse Explosion
1 Clay Golem
Alles naar Skeleton
dan alles naar Skeleton mastery
Ben ook nog met een summon druid bezig maar de skeltjes zijn leuker, vooral ook de rammelende botjes.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
JaLekker Ventje schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:30:
[...]
Mijn mercenary was bijna instant dood. Lees ik het goed dat je in de eerste drie skills elk 1 punt hebt en dan de rest in skeleton en skeleton mastery? Tot dat die beiden vol zitten natuurlijk.
Ben ook nog met een summon druid bezig maar de skeltjes zijn leuker, vooral ook de rammelende botjes.
Zo weer lekker avondje met m'n meteorb sorc, lvl 30 nu in normal. Vind het heerlijk om het 1e rondje na zoveel jaar lekker relaxed te doen, alles weer even te zien en horen. Opweg naar de acients nu 🤫
Ook maar begonnen, merk wel hoe ik vergeten was hoeveel ik me aan dat stamina concept iriteerde
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Er is idd geen echte end-game in D2 Maar ik zie niet waarom hell meph runs geen " end game" zou zijn ?Mugwump schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:00:
[...]
Ze hebben gewoon de originele D2 in stand gehouden, dus hele uitgebreide end-game hoef je niet te verwachten. Meph runs zijn ook niet echt end-game nog, dat is meer daarvoor om een bepaalde basis aan gear te verzamelen. Verder is het gewoon grinden naar lvl 99 met Baalruns en heb je nog het pandemonium event.
Verder heb je nog PvP als je er van houdt.
En er zijn maar een zeer beperkt aantal dingen dat meph niet kan droppen, en Meph is kwa tijd per drop een stuk beter per drop.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Als ik het met mijn lvl 72 sorc kan runnen, dan vind ik het niet echt end-game.heuveltje schreef op maandag 27 september 2021 @ 23:00:
[...]
Er is idd geen echte end-game in D2 Maar ik zie niet waarom hell meph runs geen " end game" zou zijn ?
En er zijn maar een zeer beperkt aantal dingen dat meph niet kan droppen, en Meph is kwa tijd per drop een stuk beter per drop.
Maar dat is wel met moat trick natuurlijk.
Hopelijk dropt ie even een shako voor me.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Je kan ook de Decrepify curse gebruiken. Die vertraagd de dmg/attack speed van Duriel in dit geval waardoor je skellies het (langer) overleven.Lekker Ventje schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:30:
[...]
Mijn mercenary was bijna instant dood. Lees ik het goed dat je in de eerste drie skills elk 1 punt hebt en dan de rest in skeleton en skeleton mastery? Tot dat die beiden vol zitten natuurlijk.
Dat is het fijne van een sorc, zeker bij duriel, staticfield. Klapt met paar hits steeds 25% leven eraf, laatste stukje met andere spells en klaar. Geloof alleen dat in nm en hell dat percentage afneemt
Niet het percentage, maar tot hoe laag het werkt. Op NM nog tot 33% health, op hell nog maar tot 50% health, daarna doet static niets meer.lord_fh schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 07:42:
Dat is het fijne van een sorc, zeker bij duriel, staticfield. Klapt met paar hits steeds 25% leven eraf, laatste stukje met andere spells en klaar. Geloof alleen dat in nm en hell dat percentage afneemt
Overigens lijkt de map bug gefixt. Dat was echt een enorme bron van irritatie.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Welke build run jij?Mugwump schreef op maandag 27 september 2021 @ 23:17:
[...]
Als ik het met mijn lvl 72 sorc kan runnen, dan vind ik het niet echt end-game.
Maar dat is wel met moat trick natuurlijk.
Hopelijk dropt ie even een shako voor me.
Zelf ook een lvl 74 sorc, maar Hell is echt nog een stap te ver, supersquishy.
Ook maar begonnen. Assassin is level 70 en kom nu bij mephisto wel tegen een duidelijke muur. Eerder kon ik het nog aardig af met kiten.
Gear farmen dus
Gear farmen dus
Meteorb, niet ideaal voor Meph, maar het werkt.Angeloonie schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 08:38:
[...]
Welke build run jij?
Zelf ook een lvl 74 sorc, maar Hell is echt nog een stap te ver, supersquishy.
Sorc blijft natuurlijk altijd squishy, dus ik run ook enkel Meph met de Moat trick nog, want m'n gear is verre van ideaal. Heb al wel een Occulus gevonden en een stealth runeword gemaakt, dus dat helpt wel flink bij het spammen van Teleport door de FCR.
Heb een ancient's pledge voor nog wat res en ook wat op de rest van m'n gear.
Gisteren voor het eerst multiplayer gespeelt, echt veel leuker als solo. Levelt ook veel sneller (voor mijn gevoel iig). Maar hoe zat het ook alweer met loot, gewoon eerste die het oppakt? Of waren er ongeschreven regels?
Ik werd wel gestoord van het mana potion spamming op lvl 21 (fireball). Iemand tips om mijn mana een beetje op peil te houden?
Ik werd wel gestoord van het mana potion spamming op lvl 21 (fireball). Iemand tips om mijn mana een beetje op peil te houden?
[ Voor 22% gewijzigd door DeepSeven op 28-09-2021 09:56 ]
Free for all, wie het eerste klikt wintDeepSeven schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:54:
Gisteren voor het eerst multiplayer gespeelt, echt veel leuker als solo. Levelt ook veel sneller (voor mijn gevoel iig). Maar hoe zat het ook alweer met loot, gewoon eerste die het oppakt? Of waren er ongeschreven regels?
Tenzij je geboost wordt, dan is het wel netjes om het te laten liggen voor de booster.
[ Voor 10% gewijzigd door Angeloonie op 28-09-2021 09:57 ]
De ongeschreven regel is dat je alleen oppakt wat bij jouw class hoort.DeepSeven schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:54:
Maar omdat die ongeschreven is, en er heel veel munchkins spelen. komt het er feitelijk op neer dat de loot is voor degene die het dichts bij staat....
Als je met vrienden speelt kun je wel iets dergelijks afspreken natuurlijk
[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 28-09-2021 09:57 ]
Oké, tijd om nieuwe vrienden te maken dan
[ Voor 4% gewijzigd door DeepSeven op 28-09-2021 10:05 ]
Zijn er mensen die het op de ps5 spelen? En speelt het daar een beetje soepel? Misschien dat ik hem ook wel ga oppakken
PSN: Brwmaster
Ik, speelt mega lekker op ps5, controles werken goed en heerlijk op 60fps (performance mode)Br3wmaster schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:44:
Zijn er mensen die het op de ps5 spelen? En speelt het daar een beetje soepel? Misschien dat ik hem ook wel ga oppakken
Nice thanks voor de headsuplord_fh schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:54:
[...]
Ik, speelt mega lekker op ps5, controles werken goed en heerlijk op 60fps (performance mode)
PSN: Brwmaster
Dat is op dit moment als Sorc in public dia / baal runs nog steeds een kwestie van als een idioot klikken na de kill.heuveltje schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:57:
[...]
De ongeschreven regel is dat je alleen oppakt wat bij jouw class hoort.
Maar omdat die ongeschreven is, en er heel veel munchkins spelen. komt het er feitelijk op neer dat de loot is voor degene die het dichts bij staat....
Als je met vrienden speelt kun je wel iets dergelijks afspreken natuurlijk
Zodra Raise Skeleton en Skeleton Mastery gemaxed is, wil je Clay Golem maxen (of in iedergeval een aantal punten erin), want die slowed ook alles dat ie aanvalt met een grote hoeveelheid, dat + decrepify zorgt ervoor dat geen enkele boss (zelfs op hell) maar iets kan doenSuN2FiRe schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 06:45:
[...]
Je kan ook de Decrepify curse gebruiken. Die vertraagd de dmg/attack speed van Duriel in dit geval waardoor je skellies het (langer) overleven.
Voor Duriel normal: Iron maiden (koop desnoods een wand met +1 skill) + clay golem.Lekker Ventje schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:30:
[...]
Raise skeleton als eerste naar 20, daarna skeleton mastery.
Je kan +3 raise skeleton wand shoppen bij Akara.
Kan mij niet anders dan dat herinneren...Mugwump schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:00:
[...]
Dat is op dit moment als Sorc in public dia / baal runs nog steeds een kwestie van als een idioot klikken na de kill.
klikken als een malle en hopen op loot! ^_^
Ik ben inmiddels in A5 terecht gekomen met m'n amazon. Moet na 2-3 explosive shots een mana potion drinken. Dus ben blij als ik eindelijk een keer wat manasteal / mana per hit krijg waardoor dat geen issue meer gaat zijn... Ik ervaar het levelen dus echt als behelpen... Maar lekker langzaam progress en uiteindelijk komt de gear "vanzelf".
Is er trouwens ergens een website waarop je kan bijhouden wat je allemaal gevonden hebt qua set / unique items? Holy Grail list afwerken...?
[ Voor 9% gewijzigd door RustStorm op 28-09-2021 11:26 ]
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Dat heb ik ook met m'n zealadin. Het is niet alsof het echt lastig is, maar de gear is gewoon bagger en je hebt nog niet al je skills waardoor het als improviseren voelt. Ben iig blij dat ik geen hardcore character heb. Of al meerdere keren had eigenlijk.RustStorm schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:15:
[...]
Ik ervaar het levelen dus echt als behelpen... Maar lekker langzaam progress en uiteindelijk komt de gear "vanzelf".
Ik mag nu naar Diablo zelf. Eerst nog even levellen naar 30 en hopen op een wapen met 3 sockets voor een aardig Runeword (moar lifesteal pl0x) en dan zal dat ook wat makkelijker gaan.
Act 3 ben ik als een speer doorheen gevlogen iig. Alleen de councilmembers vlak voor mephisto waren een tikje vervelend.
Ben gister met mn neus in de boter gevallen, zocht een base voor een insight, kwam een dude die vroeg er een ral voor en gaf me een kant en klare insight..en een spirit en een lidless en boos en gloves rofl.
Diablo valt mee hoor, ik was lvl 27 of 28 toen ik hem solo pakte in normal met m'n sorc, helper mee, als dia is afgeleid static field erop patsen en om hem heen lopen en Fire Ball spammen , alleen opletten op die rode straal die die afvuurdGaius schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:26:
[...]
Dat heb ik ook met m'n zealadin. Het is niet alsof het echt lastig is, maar de gear is gewoon bagger en je hebt nog niet al je skills waardoor het als improviseren voelt. Ben iig blij dat ik geen hardcore character heb. Of al meerdere keren had eigenlijk.
Ik mag nu naar Diablo zelf. Eerst nog even levellen naar 30 en hopen op een wapen met 3 sockets voor een aardig Runeword (moar lifesteal pl0x) en dan zal dat ook wat makkelijker gaan.
Act 3 ben ik als een speer doorheen gevlogen iig. Alleen de councilmembers vlak voor mephisto waren een tikje vervelend.
Zal het straks 's proberen dan. Kijk, op zich lukt het sowieso wel, aangezien de hp die je eraf slaat eraf blijft. Maar ik ben niet zo'n fan van corpseruns.lord_fh schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:45:
[...]
Diablo valt mee hoor, ik was lvl 27 of 28 toen ik hem solo pakte in normal met m'n sorc, helper mee, als dia is afgeleid static field erop patsen en om hem heen lopen en Fire Ball spammen , alleen opletten op die rode straal die die afvuurd
Als ik het me goed herinner van toen ik nog jong was, toen boten nog van hout waren en mannen van staal, levelde het wel een stuk sneller in act 5 dan in act 4. Dus qua tijd is het sowieso handiger om snel Diablo om te leggen.
En portal spawnen, potions slikken, potions aan merc geven, terug door portal, refill, try again.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Ik ben ook weer gestart met spelen op de Xbox. ID: Monkhbat.
Speel nu met een skellymancer.
Maar ben op de achtergrond ook een Paladin gestart.
Speel nu met een skellymancer.
Maar ben op de achtergrond ook een Paladin gestart.
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Mocht je het niet weten :Gaius schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:26:
[...]
Er zijn wat manieren om mana/life steal gear te craften met wat relatief goedkope items.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| ingredients : Magical Mask / Death Mask (Excep) / Demonhead (Elite) + Jewel + Nef Rune (#4) + Perfect Amethyst Maakt een Caster Mask 4-10% Regenerate Mana +10-20 Mana 1-4% Mana Steal |
Het zijn geen superstats, maar beter dan niets
zie https://diablo2.diablowiki.net/Crafting_Recipes voor nog veel meer manieren
[ Voor 28% gewijzigd door heuveltje op 28-09-2021 12:14 ]
Phoe, wat is dit toch weer genieten zeg. De game kapot gespeelt toen ik 12/13 was, mijn 1e 'echte' spel die ik speelde samen met een vriend vroeger. Nu na al die jaren met lekker graphics weer heerlijk farmen.
Mn 1e pop verpest door perongelijk al mijn punten in str te gooien na een respec.. (shift click lol..) Dus toen maar een (wind) druid gaan maken. Gisteren mn Spirit gemaakt, nu cow NM farmen voor bases voor o.a. een polerarm voor mn merch.. Dat gaat wel even duren denk ik. Maar wat is dit eigenlijk ook gewoon een lekker spel om op de xbox op mn tv te spelen, lekker beetje farmen. Muziekje erbij, echt puur genieten!
Edit:
Wat is nog wou toevoegen, is hoe goed deze remake is gemaakt, hoewel er echt wel issues zijn, loop ik zelf nog helemaal nergens te gaan (gelukkig). Maar de game ziet er gewoon zo heerlijk uit + echt een paar goede QoL erbij toegevoegd. Genieten!
Mn 1e pop verpest door perongelijk al mijn punten in str te gooien na een respec.. (shift click lol..) Dus toen maar een (wind) druid gaan maken. Gisteren mn Spirit gemaakt, nu cow NM farmen voor bases voor o.a. een polerarm voor mn merch.. Dat gaat wel even duren denk ik. Maar wat is dit eigenlijk ook gewoon een lekker spel om op de xbox op mn tv te spelen, lekker beetje farmen. Muziekje erbij, echt puur genieten!
Edit:
Wat is nog wou toevoegen, is hoe goed deze remake is gemaakt, hoewel er echt wel issues zijn, loop ik zelf nog helemaal nergens te gaan (gelukkig). Maar de game ziet er gewoon zo heerlijk uit + echt een paar goede QoL erbij toegevoegd. Genieten!
[ Voor 17% gewijzigd door MyKey op 28-09-2021 13:27 ]
Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro
Ik heb dus recent een Xbox Series X, eigenlijk alleen voor Flight Simulator in het begin. Laatste keer dat ik echt gegamed heb is 12 jaar geleden.
Maar heb toch Diablo 2 gekocht en ik vind het echt werkelijk waar genieten. Echt zo bizar om de muziek en de geluiden weer te horen. Ben weer als Skellymancer begonnen, nu nog even single player. Maar denk dat ik snel naar multiplayer zal gaan.
Erg leuk!
Maar heb toch Diablo 2 gekocht en ik vind het echt werkelijk waar genieten. Echt zo bizar om de muziek en de geluiden weer te horen. Ben weer als Skellymancer begonnen, nu nog even single player. Maar denk dat ik snel naar multiplayer zal gaan.
Erg leuk!
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Haha, ik had ook zoiets. Dankzij Themperror zeer snel aan een Spirit Sword (TalThulOrtAmn) gekomen voor m’n Sorc. Dropt zo een 4 socket sword en de missende runes voor m’n neus. Held!smellysock schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:42:
Ben gister met mn neus in de boter gevallen, zocht een base voor een insight, kwam een dude die vroeg er een ral voor en gaf me een kant en klare insight..en een spirit en een lidless en boos en gloves rofl.
ik vind het toch best leip, dat ik weer net zo bezig ben met D2 als 100 jaar geleden. die aantrekkingskracht is dus niet weg en ook niet na een paar dagen spelen. Dat had zomaar gekund natuurlijk.
Als ze maar wel heel snel een update uit gaan geven voor de shared stash offline ....
Als ze maar wel heel snel een update uit gaan geven voor de shared stash offline ....
Ik snap het hele systeem van runes en dergelijke nog niet zo goed..
Momenteel aan eind Act II (Normal).
Als ik het goed heb spaar ik best gewoon alle runes die nu droppen.
En dan gebruik ik die op een white/grey met de juiste hoeveelheid sockets, in de juiste volgorde enz
Maar moet ik nu al bezig zijn met goede whites/grey of is dit enkel vanaf ik in Hell of hoger geraak? Veranderen de stats naargelang je level (dus ook de fixed stats van het wapen zeg maar)?
Of blijft een pakweg lvl 5 wapen met 8-10 dmg na de cube dezelfde stats behouden, met hele maffe bonussen van de runes?
En dan gebruik ik die op een white/grey met de juiste hoeveelheid sockets, in de juiste volgorde enz
Maar moet ik nu al bezig zijn met goede whites/grey of is dit enkel vanaf ik in Hell of hoger geraak? Veranderen de stats naargelang je level (dus ook de fixed stats van het wapen zeg maar)?
Of blijft een pakweg lvl 5 wapen met 8-10 dmg na de cube dezelfde stats behouden, met hele maffe bonussen van de runes?
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Ik had wat problemen om met mijn lightning Sorc langs Duriel te komen. Pas op lvl 24 is het mij gelukt.
Ik merk ook wel dat het spel nog wat bugs bevat die mij in de beta niet opgevallen waren. Mijn mercenary valt vaak vijanden aan die nog achter een gesloten deur staan. Als ik dichtbij een gesloten deur sta gebeurt het regelmatig dat ik wel aangevallen en geraakt word maar niets terug kan doen totdat ik de deur open.
Daarnaast lijkt chain lightning ook niet altijd even goed te 'bouncen'. Zeker als je tal rasha's tomb(s) dus een paar keer moet doen is het heel frustrerend.
Ik merk ook wel dat het spel nog wat bugs bevat die mij in de beta niet opgevallen waren. Mijn mercenary valt vaak vijanden aan die nog achter een gesloten deur staan. Als ik dichtbij een gesloten deur sta gebeurt het regelmatig dat ik wel aangevallen en geraakt word maar niets terug kan doen totdat ik de deur open.
Daarnaast lijkt chain lightning ook niet altijd even goed te 'bouncen'. Zeker als je tal rasha's tomb(s) dus een paar keer moet doen is het heel frustrerend.
Ik speel ook op de PS5. Speelt (behalve bovenstaande bugs) heel goed. Voor mij voor het eerst met een controller en dat bevalt heel goed.Br3wmaster schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:44:
Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II
Alle runes die droppen, altijd oppakken en altijd in je stash droppen, ongeacht welke. Om een runeword te maken moet je een grey (!!) item hebben met de juiste hoeveelheid sockets inderdaad. Daarbij is volgorde waarop je de runes in de items stop ook belangrijk. Ik zou voor ik zie waar je nu zit, lekker doorgaan waar je mee bezig bent, en eventueel een 2 socket armor bewaren en (als je wilt) kan je een Stealth (https://diablo.fandom.com/wiki/Stealth_Rune_Word) maken, hiervoor moet je een Tal + Eth in een 2 socket armor stoppen. Deze runes zijn makkelijk te farmen (en is zeker de moeite waard om te doen) in A1. Dit doe je door The Countess te farmen, deze heeft een hele hoge drop rate voor deze (en heel veel meer) runes (https://diablo.fandom.com/wiki/The_Countess).KipCurreh schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:01:
Ik snap het hele systeem van runes en dergelijke nog niet zo goed..
Dit is een armor die je echt lang kan blijven dragen.
Vroeg me nog af of de abilties van een non magic item blijven als je er vervolgens een rune word in stopt, of is ieder grey item prima?
En wellicht een domme vraag, maar hoe geef je op de ps5 potions aan je follower?
En wellicht een domme vraag, maar hoe geef je op de ps5 potions aan je follower?
Grey items hebben geen abilities, dus weet niet precies wat je bedoeld.Malt007 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:33:
Vroeg me nog af of de abilties van een non magic item blijven als je er vervolgens een rune word in stopt, of is ieder grey item prima?
Als je op de (xbox) LT inhoud en dan een potion gebruikt, heal je je merc. Voor de ps ben ik even vergeten hoe dat heet (L2??)
met abilities bedoel je +skills? Die blijven.Malt007 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:33:
Bijv. voor Leaf is het heel handig om een staff te gebruiken die in de basis al fire skills er op heeft. Een +3 fireball staff krijgt dan een enorme boost.
[ Voor 17% gewijzigd door Angeloonie op 28-09-2021 13:39 ]
De extra stats van een non-magic item worden behouden bij het maken van een runeword in het item.Malt007 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:33:
vb: als je een Leaf runeword (+3 fire skills) maakt in witte +3 fireball staff met 2 sockets krijg je dus +3 fireskills + 3 fireball
L2 + 1 van de Dpad knopjes (net welke potion je wil geven dus)Malt007 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:33:
Resistances op pally-shields ook.Angeloonie schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:38:
[...]
met abilities bedoel je +skills? Die blijven
Zojuist Diablo omgelegd, dat viel inderdaad wel mee. Al heeft het me wel een zooi gold (resurrects voor m'n follower) en town portals gekost. En kreeg geen fatsoenlijke drops als compensatie. Oh well, Act 5, let's go!
Heeft er iemand nog bases nodig? ik vind ze nogal vaak en ze nemen ruimte in..
dus gratis:
5sox Flail x2
4sox Flail x2
4sox Broadsword x3
5sox Crystal Sword x1
Zeg maar als je iets wilt
dus gratis:
5sox Flail x2
4sox Flail x2
4sox Broadsword x3
5sox Crystal Sword x1
Zeg maar als je iets wilt
Ik hoop dat Blizzard uiteindelijk de hoeveelheid stashtabs zal uitbreiden; heel leuk om alle items die je hebt gevonden te kunnen bewaren. 1 stuks van alle set en unique items.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Die shared stash is al een aardige concessie, denk niet dat ze van plan zijn om daar nog heel veel meer aan te gaan uitbreiden.RustStorm schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:25:
Ik hoop dat Blizzard uiteindelijk de hoeveelheid stashtabs zal uitbreiden; heel leuk om alle items die je hebt gevonden te kunnen bewaren. 1 stuks van alle set en unique items.
Dat vermoeden heb ik ook hoor, maar toch... ik blijf duimen...Mugwump schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:31:
[...]
Die shared stash is al een aardige concessie, denk niet dat ze van plan zijn om daar nog heel veel meer aan te gaan uitbreiden.
Persoonlijk hoop ik van niet.. Als iedereen alles kan hoarden vermindert de waarde van items, op Singleplayer maakt het me niks uit though!RustStorm schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:32:
[...]
Dat vermoeden heb ik ook hoor, maar toch... ik blijf duimen...
(in D2 kon je andere accs aanmaken, zat wel nog met muling destijds, dus was een time/risk/space tradeoff, maar in D2R kan je maar 20 characters hebben + 3 shared stash, dus vanwege beperkte ruimte worden dingen nu meer waard)
Dát is helemaal waar!Themperror schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:36:
[...]
Persoonlijk hoop ik van niet.. Als iedereen alles kan hoarden vermindert de waarde van items, op Singleplayer maakt het me niks uit though!
(in D2 kon je andere accs aanmaken, zat wel nog met muling destijds, dus was een time/risk/space tradeoff, maar in D2R kan je maar 20 characters hebben + 3 shared stash, dus vanwege beperkte ruimte worden dingen nu meer waard)
Mulitplayer bedoel je ?Themperror schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:36:
[...]
Persoonlijk hoop ik van niet.. Als iedereen alles kan hoarden vermindert de waarde van items, op Singleplayer maakt het me niks uit though!
Want toen was battlenet nog veel beperkert in hoeveel mule's je kon hebben per account.
Ik dacht 10, maar blijkbaar 8 en is dat een paar jaar geleden verhoogd naar 18.
En ik dacht dat je maar 1 account per cd key kon hebben ?
nee ik bedoelde specifiek singleplayer omdat je stash size dan geen invloed heeft op de economieheuveltje schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:34:
[...]
Mulitplayer bedoel je ?
Want toen was battlenet nog veel beperkert in hoeveel mule's je kon hebben per account.
Ik dacht 10, maar blijkbaar 8 en is dat een paar jaar geleden verhoogd naar 18.
En ik dacht dat je maar 1 account per cd key kon hebben ?
Zelfde reden waarom ik tegen het stacken van runes en gems ben omdat 'iedereen' die dan gewoon gaat hoarden ipv dat het ruimte in beslag neemt, waardoor ze dus niks meer waard worden
(in D2 was 20pg nog een pul waard)
En je kon zoveel accounts hebben als je wilt in D2, is niet gebonden aan CD Key, however, het omzetten van items was lastiger ivm het feit dat je geen shared stash had, nu kon je een game maken, items droppen en dan meteen leaven (waardoor je de game nog kon joinen op een ander acc / char) maar dat bracht risico's mee, of je moest een mule game vinden of zorgen dat iemand je joinde die je vertrouwde... Dit process zorgt ervoor dat niet iedereen 200 accs had voor muling (naast het feit dat het organisatorisch een ramp zal zijn)
In D2R kun je maar 20 chars hebben, en geen extra accounts, dus je space is erg limited (tenzij je nog een 40 euro neerlegd voor een 2e client), Dit verhoogt waarde van items uiteindelijk
Als voorbeeld heb ik men eigen stash, Als alles stacked heb ik basically een free stash slot over, maar nu is de afweging, pak ik die 6e Sol rune uberhaubt op? of laat ik hem liggen?
/f/image/V5i2P3M4ph2uMaU3dkUsXZn8.png?f=fotoalbum_large)
Dit verhoogd de waarde van de Sol rune (en andere die ik niet altijd oppakt vanwege de ruimte die ze innemen) omdat je dan niet compleet demand vs supply vernietigt
[ Voor 19% gewijzigd door Themperror op 28-09-2021 17:08 ]
Je mist wat Eld runes, ruilen voor Sur?Themperror schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:59:
[...]
Als voorbeeld heb ik men eigen stash, Als alles stacked heb ik basically een free stash slot over, maar nu is de afweging, pak ik die 6e Sol rune uberhaubt op? of laat ik hem liggen?
[Afbeelding]
Dit verhoogd de waarde van de Sol rune (en andere die ik niet altijd oppakt vanwege de ruimte die ze innemen) omdat je dan niet compleet demand vs supply vernietigt
spelen er hier ook veel mensen hardcore? ik heb het idee dat er wereldwijd mischien 100 hardcore spelers zijn aan de lobbies te zien. nightmare / hell verspreid over europe en americas realm kom je niet eens aan de 10 lobbies
BlackHawk666#21588
Voor als iemand een Unknown Barb wilt joinen. Sla nog geen deukje in een pakje boter, maar ik lvl hard op baalruns op normal. (lvl44)
Voor als iemand een Unknown Barb wilt joinen. Sla nog geen deukje in een pakje boter, maar ik lvl hard op baalruns op normal. (lvl44)
1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS
Level 30 en volgende stop is: Ancients.
Morgen weer een dag.
Morgen weer een dag.
ze zeggen dat D2R eigenlijk een 3D schil is bovenop de originele code, inclusief een paar QoL changes, maar ik kan me toch niet onttrekken aan een paar dingen die mij anders lijken.
Ik speel al zo lang als ik me kan herinneren D2, met Plugy mod de laatste paar jaar voor shared stash, maar toen heb ik zaterdag toch D2R gehaald.
Ben een char gestart, maar voordat ik het wist, was ik al lvl22 tegen de tijd dat ik bij Duriel kwam, terwijl ik geen reruns van bepaalde delen had gedaan en geen special gear had voor exp boost ofzo.
De game ziet er echt vet uit, zeker op 4k met max settings, de "bugs & features" die in het origineel zaten lijken ook in deze game te zitten, maar het lijkt wel alsof je sneller levelled dan in het origineel....iemand anders dat ook opgemerkt?
daarnaast, lijken zaken als vuur op de grond, veel meer damage te doen dan in het origineel, ik liep in de Tower in act 1, door zo'n vuur pentragram, zo kort mogelijk, ik was meer dan de helft van mijn health kwijt, naar mijn idee was dat in het origineel eerdermisschien 20% ofzo wat je kwijtraakte...iemand ook opgevallen??
Ik speel al zo lang als ik me kan herinneren D2, met Plugy mod de laatste paar jaar voor shared stash, maar toen heb ik zaterdag toch D2R gehaald.
Ben een char gestart, maar voordat ik het wist, was ik al lvl22 tegen de tijd dat ik bij Duriel kwam, terwijl ik geen reruns van bepaalde delen had gedaan en geen special gear had voor exp boost ofzo.
De game ziet er echt vet uit, zeker op 4k met max settings, de "bugs & features" die in het origineel zaten lijken ook in deze game te zitten, maar het lijkt wel alsof je sneller levelled dan in het origineel....iemand anders dat ook opgemerkt?
daarnaast, lijken zaken als vuur op de grond, veel meer damage te doen dan in het origineel, ik liep in de Tower in act 1, door zo'n vuur pentragram, zo kort mogelijk, ik was meer dan de helft van mijn health kwijt, naar mijn idee was dat in het origineel eerdermisschien 20% ofzo wat je kwijtraakte...iemand ook opgevallen??
Danku. Eindelijk iemand die het wel snapt waarom het stacken van items slecht is voor de game, en deze (best wel kleine change) wel grote impact zal hebben op de economie.Themperror schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:59:
[...]
nee ik bedoelde specifiek singleplayer omdat je stash size dan geen invloed heeft op de economie
Zelfde reden waarom ik tegen het stacken van runes en gems ben omdat 'iedereen' die dan gewoon gaat hoarden ipv dat het ruimte in beslag neemt, waardoor ze dus niks meer waard worden
(in D2 was 20pg nog een pul waard)
En je kon zoveel accounts hebben als je wilt in D2, is niet gebonden aan CD Key, however, het omzetten van items was lastiger ivm het feit dat je geen shared stash had, nu kon je een game maken, items droppen en dan meteen leaven (waardoor je de game nog kon joinen op een ander acc / char) maar dat bracht risico's mee, of je moest een mule game vinden of zorgen dat iemand je joinde die je vertrouwde... Dit process zorgt ervoor dat niet iedereen 200 accs had voor muling (naast het feit dat het organisatorisch een ramp zal zijn)
In D2R kun je maar 20 chars hebben, en geen extra accounts, dus je space is erg limited (tenzij je nog een 40 euro neerlegd voor een 2e client), Dit verhoogt waarde van items uiteindelijk
[Afbeelding]
Zo zal het aanmaken van meer characters, meer account, meer space, allemaal invloed hebben op het spel. Ik hoop echt dat ze hier niet op in gaan.
Ik heb met mijn sorceress alle quests gedaan en enkele stukken opnieuw gedaan om wat te farmen en ik heb Duriel verslagen op level 20. Ik heb wel tombes gemist in de canyon of the magi omdat de 1e gelijk raak was. Naar mijn idee gaat het niet echt sneller dan het origineelPim0377 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 23:09:
ze zeggen dat D2R eigenlijk een 3D schil is bovenop de originele code, inclusief een paar QoL changes, maar ik kan me toch niet onttrekken aan een paar dingen die mij anders lijken.
Het zou natuurlijk kunnen (in de lijn met PoE) dat je later stashes er bij kan kopen. Ik hoop het niet want dat haalt het gevoel van origineel D2 weg. Maar ze hebben met WoW vanilla ook meer gedaan dan ik had verwacht.
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Gisteravond gekocht (PC) en het is heerlijk om weer in die wereld rond te lopen! En nu met 2k-graphics. Necro gestart, was vroegâh ook mijn favoriet.
Is het eigenlijk mogelijk om iets van een guild te starten? Meen me te herinneren dat je vroeg alleen maar chatkanalen had waar je dan heen ging. Eerste wat ik deed na het inloggen: /join NLD-1
Is het eigenlijk mogelijk om iets van een guild te starten? Meen me te herinneren dat je vroeg alleen maar chatkanalen had waar je dan heen ging. Eerste wat ik deed na het inloggen: /join NLD-1
Music is not just a sound, it's a way of living.
Een andere NLD-1 gangerQck schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:54:
Gisteravond gekocht (PC) en het is heerlijk om weer in die wereld rond te lopen! En nu met 2k-graphics. Necro gestart, was vroegâh ook mijn favoriet.
Ik vrees dat we het moeten doen met de huidige chat-interface waar je eigenlijk niets aan hebt. Voel je vrij om me toe te voegen op b.net: Paladijn#2960
Vandaag op mijn vrije dag en hopelijk komend weekend weer alle tijd om te spelen. Afgelopen zondag en gisteravond nog wat bugs zitten fixen in mijn runeword app. Als je functionaliteit uitzet omdat er iets niet lekker werkt wordt je tegenwoordig primair gereviewbombed met 1-3 sterren ipv. dat mensen gewoon mailen of uberhaupt de beschrijving lezen

Need more space 
:fill(white):strip_exif()/f/image/e98ZcUIrPlvwVdCQ96XcsHQ7.png?f=user_large)
Jammer, maar dat was te verwachten. (Dit antwoord kun je toepassen op beide paragrafenPy. schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:37:
[...]
Een andere NLD-1 ganger![]()
Ik vrees dat we het moeten doen met de huidige chat-interface waar je eigenlijk niets aan hebt. Voel je vrij om me toe te voegen op b.net: Paladijn#2960
Vandaag op mijn vrije dag en hopelijk komend weekend weer alle tijd om te spelen. Afgelopen zondag en gisteravond nog wat bugs zitten fixen in mijn runeword app. Als je functionaliteit uitzet omdat er iets niet lekker werkt wordt je tegenwoordig primair gereviewbombed met 1-3 sterren ipv. dat mensen gewoon mailen of uberhaupt de beschrijving lezen
@Angeloonie Idee om de openingspost uit te breiden met spelers en hun battletags?
Music is not just a sound, it's a way of living.
Shit he dat gaat snel! Zijn we (jij en Themperror) nu gewoon ongelofelijk efficiënt of wat maakt dat dit zo rap gaat? Zelf vroeger alleen casual gespeeld dus nooit echt 70+ character gehad en nooit met runewords aan de slag gegaan, maar als dit de oogst na 1 week is…? Je zwemt ook in het geld. Dat cowlvl oneindig te openen is maakt het wel makkelijker om te farmen wellicht.
Mijn sorc wil nog wel is het loodje leggen en merc gaat ook dood bij de vloot, draai er dus aardig wat geld doorheen.
[ Voor 5% gewijzigd door Jinn op 29-09-2021 10:12 ]
Euh als je de summoner verslaat in Arcane Sanctuary en zijn boek leest, weet je toch zowiezo welke tomb je moet hebben (adhv het juiste symbool) ?PainkillA schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:43:
[...]
Ik heb met mijn sorceress alle quests gedaan en enkele stukken opnieuw gedaan om wat te farmen en ik heb Duriel verslagen op level 20. Ik heb wel tombes gemist in de canyon of the magi omdat de 1e gelijk raak was. Naar mijn idee gaat het niet echt sneller dan het origineel
Of doen jullie lang niet alle quests ?

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Het gaat vrij rap met builds die niet heel veel items nodig hebben en door in groepen te spelen. Ik loop ook al met een squishy skellmancer met 236mf in A2H rond op lvl 66Jinn schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:06:
[...]
Shit he dat gaat snel! Zijn we (jij en Themperror) nu gewoon ongelofelijk efficiënt of wat maakt dat dit zo rap gaat? Zelf vroeger alleen casual gespeeld dus nooit echt 70+ character gehad en nooit met runewords aan de slag gegaan, maar als dit de oogst na 1 week is…? Je zwemt ook in het geld. Dat cowlvl oneindig te openen is maakt het wel makkelijker om te farmen wellicht.
Mijn sorc wil nog wel is het loodje leggen en merc gaat ook dood bij de vloot, draai er dus aardig wat geld doorheen.
Geld gaat vrij rap eind nightmare en in hell, ook alle staff/wand/scepters die je vind verkopen helpt aardig. Nadeel is dat je het net zo hard weer kwijt bent met het gamblen, zelfs met een Edge.
Of als je kijkt naar de symbolen achter de summoner, het ontbrekende symbool = correcte tombKipCurreh schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:08:
[...]
Euh als je de summoner verslaat in Arcane Sanctuary en zijn boek leest, weet je toch zowiezo welke tomb je moet hebben (adhv het juiste symbool) ?
Of doen jullie lang niet alle quests ?
Denk dat het handig is om dat in een Google sheetje oid te zetten, anders wordt het veel werk om het bij te houden. Wees vrij om er een aan te makenQck schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:51:
[...]
Jammer, maar dat was te verwachten. (Dit antwoord kun je toepassen op beide paragrafen)
@Angeloonie Idee om de openingspost uit te breiden met spelers en hun battletags?
Mwah snel valt wel mee, meeste runes zijn lagere runes, en gems pak ik allemaal op.Jinn schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:06:
[...]
Gold is geen issue meer met de shared stash storage, die raak je niet kwijt. Ik zorg dat op mijn character stash iets van 200k zit, en al het andere gaat naar de shared stash tabs. Heb er nu bijna 2 vol.
Haha ja dat merk ik ook ja. Lvl 70 nu, squishy maar in grote groepen waarbij anderen veel agro trekken kom ik er aardig doorheen. Baal en Ancients gister op Hell verslagen, maar in mijn eentje kom ik in Hell nog niet door de Den of Evil heenPy. schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:23:
[...]
Het gaat vrij rap met builds die niet heel veel items nodig hebben en door in groepen te spelen. Ik loop ook al met een squishy skellmancer met 236mf in A2H rond op lvl 66
Geld gaat vrij rap eind nightmare en in hell, ook alle staff/wand/scepters die je vind verkopen helpt aardig. Nadeel is dat je het net zo hard weer kwijt bent met het gamblen, zelfs met een Edge.
Moeten we hier binnenkort maar eens werk van maken:
https://diablo2.diablowiki.net/Pandemonium_Event
Met als toetje Uber Tristram.
https://diablo2.diablowiki.net/Pandemonium_Event
Met als toetje Uber Tristram.
Ik baal dat shared stash offline gebugged is, waardoor ik nu even niet verder wil spelen tot dat opgelost is (anders heb ik niks aan MFen met mn sorc, aangezien ik het niet kan delen met andere chars). Aangezien ik geen idee heb wanneer dit een update gaat krijgen zat ik aan online te denken, maar online chars aanmaken houd me tegen omdat ik dan bang ben dat ik gefrustreerd ga raken van servers die niet goed werken, chars die rerollen, connecting problems of lag ingame.....
en nu haha
en nu haha
M'n sorc kan inmiddels ook hell baal runs doen, dus hopelijk kan ik nog wat levels pakken. Zit nog wel te twijfelen of ik de respec nog wil gebruiken om een build te kiezen die toch wat meer toevoegt. Meteorb (iig met m'n huidige gear en lvl) doet niet superveel schade. Lightning sorc zou kunnen, maar idealiter heb ik dan een merc nodig met infinity. Of respec naar puur blizzard en dan gewoon gebruiken voor Meph en AT. Nadeel is wel dat je dan ook niet echt lekker meer kunt countess runnen.
Een andere optie is om er nog een char naast te maken die wat flexibeler is. Heb wel wat leuke necro gear gevonden om wat te levellen, eens kijken of daar wat van te brouwen is.
Een andere optie is om er nog een char naast te maken die wat flexibeler is. Heb wel wat leuke necro gear gevonden om wat te levellen, eens kijken of daar wat van te brouwen is.
Kwam gister nog dit topic tegen over gebruik van controller op een PC.
https://us.forums.blizzar...c-controller-pickit/11938
Blijkbaar kun je met een controller zo snel loot oppakken dat je hier als k+m user niet tegenop kunt klikken. Ben benieuwd of ze daar nog wat aan gaan doen. Uiteindelijk groepen gebruiken voor XP en daarna toch maar solo farmen?
Blijkbaar kun je met een controller zo snel loot oppakken dat je hier als k+m user niet tegenop kunt klikken. Ben benieuwd of ze daar nog wat aan gaan doen. Uiteindelijk groepen gebruiken voor XP en daarna toch maar solo farmen?
Niet alleen dat is praktisch met de controller.... maar makkelijker verschillende spells casten en ook minder klikken en dus minder kans op RSI :-)Jinn schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:35:
Kwam gister nog dit topic tegen over gebruik van controller op een PC.
Ik vind het heel fijn spelen met controller EN k+m. want de rest doe ik met k+m.
Zo je noemt RSI. Ik ben stiekem wel een paar avondjes als vanouds doorgezakt met D2R en ik merk inderdaad dat hand en nek/schouder eind van de avond pijn beginnen te doen.
Dit spel ticked echt alle boxen voor mij op het gebied van verslaving
En dat 20 jaar nadat het origineel uit kwam.
Wat controller betreft, word wel nieuwsgierig. Ga het binnenkort is een avondje proberen. Misschien als ik iets minder squishy ben en nog wat betere gear heb.
Dit spel ticked echt alle boxen voor mij op het gebied van verslaving
En dat 20 jaar nadat het origineel uit kwam.
Wat controller betreft, word wel nieuwsgierig. Ga het binnenkort is een avondje proberen. Misschien als ik iets minder squishy ben en nog wat betere gear heb.
Ik ben nog van de oude stempel (patch 1.13 niet eens gespeeld) maar had niet verwacht dat met een controller spelen zo fijn zou zijn. Ik dacht eerst dat wanneer (als) dat mogelijk zou zijn ik een keyboard en muis zou aansluiten op mijn PS5 maar daar zie ik de noodzaak niet meer voor in.
Zo het was een lekker dagje vandaag! Flink wat zooi gevonden, waarvan deze wat opbrachten of leuk zijn 
2x Vipermagi
2x Gheed's
2x Chance Guards
1x Ormus met 15 fire/3 fireball
1x Nature's Peace
1x Lycander's Aim (195/8)
1x Lightsabre
1x Wizardspike
1x Rising Sun
Heb inmiddels ook 4 mules vol met gear zitten omdat het gewoon niet meer past
Probeer alle low level sets compleet te krijgen en dat gaat aardig. 
Gaat nu best lekker met hell Meph.
Vanmorgen respecced zodat ik 100% cold kan, had eerst blizz/fireball, nu enkel blizz. Werkt veel beter voor Meph. Ga ook weinig dood nu.
/f/image/NVyinXhQb6hHJon0o6qjeuHw.png?f=fotoalbum_large)
Volledige MF gear nu.
67% Tarnhelm met PTopaz
50% Oculus
37% amulet
24% Viper met PTopaz
23% Rare gloves
27% Nagel
28% Nagel
30% Goldwrap
Moet enkel weer een War Traveler zien te krijgen.. En een Chance Guards die ik wil houden, maar momenteel levert alles veel op, dus kan wel even leven met crappy rare gloves.
2x Vipermagi
2x Gheed's
2x Chance Guards
1x Nature's Peace
1x Lightsabre
1x Wizardspike
1x Rising Sun
Heb inmiddels ook 4 mules vol met gear zitten omdat het gewoon niet meer past
Vanmorgen respecced zodat ik 100% cold kan, had eerst blizz/fireball, nu enkel blizz. Werkt veel beter voor Meph. Ga ook weinig dood nu.
/f/image/NVyinXhQb6hHJon0o6qjeuHw.png?f=fotoalbum_large)
Volledige MF gear nu.
67% Tarnhelm met PTopaz
50% Oculus
37% amulet
24% Viper met PTopaz
23% Rare gloves
27% Nagel
28% Nagel
30% Goldwrap
Moet enkel weer een War Traveler zien te krijgen.. En een Chance Guards die ik wil houden, maar momenteel levert alles veel op, dus kan wel even leven met crappy rare gloves.
[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 29-09-2021 16:52 ]
Gister avond ook maar aangeschaft. Vroeger best veel gespeeld (understatement), waardoor ik toen een soort interne map hack in mijn hoofd had.
Alleen die is dus half weg, waardoor ik gister avond of in 1x goed liep, of me helemaal de tering zocht.
Ben dus pas halverwege Act 1, heb 5m lopen zoeken naar de Den of Evil, om vervolgens direct door te lopen naar de blood raven area. Maar straks weer lekker verder met mijn Necromancer. Of toch een zealot beginnen weer, of dual wield barb. Of Of OF OF OF ...... aaah
Of toch maar die oude schijf aan de praat krijgen en een import doen.
Alleen die is dus half weg, waardoor ik gister avond of in 1x goed liep, of me helemaal de tering zocht.
Ben dus pas halverwege Act 1, heb 5m lopen zoeken naar de Den of Evil, om vervolgens direct door te lopen naar de blood raven area. Maar straks weer lekker verder met mijn Necromancer. Of toch een zealot beginnen weer, of dual wield barb. Of Of OF OF OF ...... aaah
Of toch maar die oude schijf aan de praat krijgen en een import doen.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Zo, ziet er goed uit! Dat is mijn doel maar gaat wel wat meer tijd kosten. Klopt het dat je gewoon hard 156 strenght pompt? Niks haalt uit +strenght items?Angeloonie schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:52:
Zo het was een lekker dagje vandaag! Flink wat zooi gevonden, waarvan deze wat opbrachten of leuk zijn
2x Vipermagi
2x Gheed's
2x Chance Guards
1x Nature's Peace
1x Lightsabre
1x Wizardspike
1x Rising Sun
Heb inmiddels ook 4 mules vol met gear zitten omdat het gewoon niet meer pastProbeer alle low level sets compleet te krijgen en dat gaat aardig.
[Afbeelding]
Volledige MF gear nu.
67% Tarnhelm met PTopaz
50% Oculus
37% amulet
24% Viper met PTopaz
23% Rare gloves
27% Nagel
28% Nagel
30% Goldwrap
Ik speel de game al jaren, dus ik weet wat ik doe en wat ik moet verwachtenJinn schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:06:
[...]
Als je je sorc goed in elkaar zat heb je ook vrij weinig issues tot aan Hell (al nu probably nog minder aangezien Cold Mastery immunes kan piercen)
Het liefst uit items, Torch, Anni etc. Maarja heb geen zin om te klooien dus gewoon 156 strength gedaan. Die paar punten maakt niet uit. Mocht ik ooit een Torch of Anni krijgen dan reset ik wel weerJinn schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:20:
[...]
Zo, ziet er goed uit! Dat is mijn doel maar gaat wel wat meer tijd kosten. Klopt het dat je gewoon hard 156 strenght pompt? Niks haalt uit +strenght items?
Oh die had ik gemist. Zet dat nog een beetje zoden aan de dijk? Dan is het wellicht nog de moeite om full Blizzard met max cold mastery te gaan.Themperror schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:43:
[...]
Ik speel de game al jaren, dus ik weet wat ik doe en wat ik moet verwachten
Als je je sorc goed in elkaar zat heb je ook vrij weinig issues tot aan Hell (al nu probably nog minder aangezien Cold Mastery immunes kan piercen)
Zover ik weet ja, want als je immunity "net" breekt dan doe je nogsteeds maar <5% damage, dus hogere cold mastery voor immunities is gewenst.. het zal niks uitmaken voor de gros mobs waarbij die 135% oude "limiet" voor was.Mugwump schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:21:
[...]
Oh die had ik gemist. Zet dat nog een beetje zoden aan de dijk? Dan is het wellicht nog de moeite om full Blizzard met max cold mastery te gaan.
Iemand die mij kan uitleggen hoe je van chat channel wisselt?
/channel NLD-1
/join NLD-1
Werken beide niet.
/channel NLD-1
/join NLD-1
Werken beide niet.
Combineer ze eens?SuN2FiRe schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:43:
Iemand die mij kan uitleggen hoe je van chat channel wisselt?
/channel NLD-1
/join NLD-1
Werken beide niet.
MF heeft nogal een dimishing return na ~200, kan je niet beter in skills/damage/defensives zitten dan NOG meer mf?Angeloonie schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:52:
2x Vipermagi
2x Gheed's
2x Chance Guards
1x Nature's Peace
1x Lightsabre
1x Wizardspike
1x Rising Sun
Heb inmiddels ook 4 mules vol met gear zitten omdat het gewoon niet meer pastProbeer alle low level sets compleet te krijgen en dat gaat aardig.
[Afbeelding]
Volledige MF gear nu.
67% Tarnhelm met PTopaz
50% Oculus
37% amulet
24% Viper met PTopaz
23% Rare gloves
27% Nagel
28% Nagel
30% Goldwrap
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j4bWnJcKRb5dw1wE32qNGAPr.jpg?f=user_large)
na 350 houd ik er mee opThemperror schreef op woensdag 29 september 2021 @ 23:00:
[...]
MF heeft nogal een dimishing return na ~200, kan je niet beter in skills/damage/defensives zitten dan NOG meer mf?
[Afbeelding]
Gisteren Baal normal dood gemaakt. Ging prima.
Vervolgens er voor gekozen om in NM direct wat Countess runs te doen. Nog niets anders gedaan dan dat. Wil wat runes verzamelen voor nog wat runewords.
Heb er al wel een aantal kunnen maken nu:
- Stealth
- Zephyr
- Lore
- Strength
Peace en Rhyme staan nog op de lijst; deze wil ik gemaakt hebben voordat ik in NM verder ga. Spirit kan ik maken zodra ik m'n crystal sword heb gevonden in normal Cows (dus die moet ik maar eens gaan doen
)
Vervolgens er voor gekozen om in NM direct wat Countess runs te doen. Nog niets anders gedaan dan dat. Wil wat runes verzamelen voor nog wat runewords.
Heb er al wel een aantal kunnen maken nu:
- Stealth
- Zephyr
- Lore
- Strength
Peace en Rhyme staan nog op de lijst; deze wil ik gemaakt hebben voordat ik in NM verder ga. Spirit kan ik maken zodra ik m'n crystal sword heb gevonden in normal Cows (dus die moet ik maar eens gaan doen
Met een blizzsorc (heb ook gerespecced naar puur blizz) ben je sowieso wat beperkt in de runs die je kunt doen. Met name Meph en AT voor een lvl 85 area. Als je die solo runt dan ram je er dwars doorheen. Het belangrijkste is dat je genoeg FCR om snel te kunnen teleporten. Als je die runs in 8-man games wilt doen heb je wellicht wat meer aan damage increases.Themperror schreef op woensdag 29 september 2021 @ 23:00:
[...]
MF heeft nogal een dimishing return na ~200, kan je niet beter in skills/damage/defensives zitten dan NOG meer mf?
[Afbeelding]