• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-03 16:08
Zojuist aangekondigd op de BlizzConline!

Diablo® II: Resurrected™ will be released on or before December 2021.

https://diablo2.blizzard.com/en-us/
Aanmelden voor beta op www.diablo.com

Aangekondigde features/veranderingen:
  • Volledige nieuwe grafische laag met 3d modellen en verbeterde effecten, die bovenop de oude engine draait (dus gameplay-technisch speel je de oude game).
  • 4K resoluties, dynamic lighting, VFX.
  • Surround sound.
  • Alle filmpjes worden shot voor shot opnieuw gemaakt.
  • Camera kan inzoomen.
  • On-the-fly wisselen tussen nieuwe/oude graphics.
  • Nieuw character select scherm.
  • Vernieuwde UI.
  • De stash wordt (iets) vergroot en er komt een Shared Stash.
  • Shift+Click verplaatsen van items naar stash.
  • Alle uniques krijgen nieuwe 3d art die gelijk is aan het icoon van het item.
  • Advanced Stats scherm.
  • Item comparison.
  • Auto gold-pickup (optioneel).
  • Voor Console & PC.
  • Controller support ook op PC.
  • Cross-progression (je karakter kan op PC/console gespeeld worden met behoud van voortgang) (let op: géén crossplay!)
  • Characters verlopen niet meer na 90 dagen.

[Voor 57% gewijzigd door Angeloonie op 23-02-2021 13:47]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:35
Heel erg vet! Hier heb ik veel zomer vakanties compleet aan verspild😋

Alleen die prijs! 40 euro🤯 dat vind ik weer net iets te voor nostalgie...

• Angeloonie
Jaguar645 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 00:24:
Heel erg vet! Hier heb ik veel zomer vakanties compleet aan verspild😋

Alleen die prijs! 40 euro🤯 dat vind ik weer net iets te voor nostalgie...
Vind de prijs idd ook wat aan de hoge kant, 10 eraf was beter geweest.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Als dit net zo 'goed' wordt als de remake van Warcraft 3 dan sla ik lekker over, ik heb er tot nu toe weinig vertrouwen in.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:49
Diablo 2 vond ik leuk, maar mijn hart ligt toch meer bij diablo 1. Wellicht omdat ik daar de meeste tijd in heb gestoken met guilds en alles.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:11
Kwamen er hier nou nog ingame Quality of Life improvements of is het alleen maar fancy graphics, consoles en dat gedoe?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Angeloonie
The Chosen One schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 00:49:
Kwamen er hier nou nog ingame Quality of Life improvements of is het alleen maar fancy graphics, consoles en dat gedoe?
Hoofdzakelijk gaat het natuurlijk om de fancy graphics. 4k resolutie, remastered videos, 100x betere textures.
Het is een remaster en geen remake.

Maar zag ook al wat nieuwe dingen, o.a. Shared Stash, en Advanced Stats. Dus gok dat er ook wel wat handigheidjes inzitten (bijv. met Shift+Click items naar stash doen etc.).
Op de website staat ook: auto-party, tooltip comparisons, grotere stash.

Ook cross-play, dus spelen op consoles/PC afwisselend kan.

[Voor 26% gewijzigd door Angeloonie op 20-02-2021 01:03]

• The Chosen One
Ben benieuwd. Diablo 2 had genoeg 'problemen' zoals skillhoarding, overleveled zijn voor de content, limited cookiecutter builds, slecht stat systeem (52 punten in strenght voor X wapen, 5 in energy en rest in vital of 2,5 punten in dex per level voor block builds e.d.) charmhoarding etc etc.

Nou zullen de meeste van dat gedoe wel blijven maar ik hoop op wat meer (kleine) aanpassingen. Sowieso eerst rustig afwachten. Blind preorderen is het domste wat je tegenwoordig kunt doen (jammer genoeg).

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Angeloonie
The Chosen One schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 01:03:
Ben benieuwd. Diablo 2 had genoeg 'problemen' zoals skillhoarding, overleveled zijn voor de content, limited cookiecutter builds, slecht stat systeem (52 punten in strenght voor X wapen, 5 in energy en rest in vital of 2,5 punten in dex per level voor block builds e.d.) charmhoarding etc etc.

Nou zullen de meeste van dat gedoe wel blijven maar ik hoop op wat meer (kleine) aanpassingen. Sowieso eerst rustig afwachten. Blind preorderen is het domste wat je tegenwoordig kunt doen (jammer genoeg).
Reken er maar op dat aan de core gameplay niets gedaan wordt. Verwacht niet dat ze alle mechanics op de schop gaan nemen, puur graphics + handigheidjes.

• The Chosen One
Zeker niet alles maar er zaten zeker wel zaken in die "moderne" gamers misschien niet zo zullen waarderen.
En ook wat terug kerende Diablo spelers niet zo fijn vinden. Dus kleine hoop wat bepaalde zaken ook ingame iets aangepast kunnen worden.

Heb genoeg baalruns gedaan in de game maar als ik me roze bril afzet zie ik genoeg "probleempjes".
Maar zoals ik zei, we wachten lekker af en misschien koop ik hem wel. De game is ook met wat probleelmpjes nog steeds vet. Druid en Amazon. <3

Naast de groep mensen die de game blind de hemel in prijzen natuurlijk en alles ok vinden. ;p

• Angeloonie
@The Chosen One Ik snap wat je bedoeld. :)

D2 was zeker niet perfect, maar er is geen ander spel dat ik zoveel gespeeld heb (D3 is goede 2e). Enige dat ik al jaren wil is gewoon een HD versie zeg maar, alles wat er nog meer bij komt is een bonus :+
Wat ik nu gezien heb is echt fantastisch, en zit dicht tegen D4 aan.

Enige probleem is de prijs, €40 is echt wat veel voor een remaster. SC1 remaster was €15, WC3 €30.

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-03 22:59
Ziet er zó goed uit _O_

• MariusSim
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-03-2021
Ik weet het niet, hoor.. Volgens mij zijn breakpoints en de relatie tot framerate totaal afwezig. Of ik heb een bril nodig. Breakpoints maken het spel tot wat het is. Zie enkel Faster Block Rate, maar geen FCR and FHR.

[Voor 5% gewijzigd door MariusSim op 20-02-2021 02:26]

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:55
Met shared stash hoop ik wel op meer tabs, anders eindig je met minder ruimte dan nu.
Zonder verdere qol verbeteringen zal het toch tegen gaan vallen.
Zie bv rune en gem stacking in pd2, charm inventory, skill reworks.
Meer endgame mogelijkheden.

Hoewel pvp in 4k er wel vet uit zal zien.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:56

-ET-

Phone Home

Ik ben benieuwd ik heb vele uren in D2 zitten.ooit het origineel nog wel eens aangeslingerd maar dat was gewoon in alle opzichten te out-dated. Ingeschreven voor de tech Alpha kijken hoe het gevoel is met deze remaster

• Angeloonie
MariusSim schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 02:24:
Ik weet het niet, hoor.. Volgens mij zijn breakpoints en de relatie tot framerate totaal afwezig. Of ik heb een bril nodig. Breakpoints maken het spel tot wat het is. Zie enkel Faster Block Rate, maar geen FCR and FHR.
Komt wel goed:
-The ability to swap between the old and new visuals is done because the original game is running underneath.
-The game logic runs on a 25fps cycle, allowing the game to run at a high framerate without messing with the gameplay.
-The old game runs on a grid, and the remaster respects the grid.
Cpt.Chaos schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 07:51:
Met shared stash hoop ik wel op meer tabs, anders eindig je met minder ruimte dan nu.
Zonder verdere qol verbeteringen zal het toch tegen gaan vallen.
Zie bv rune en gem stacking in pd2, charm inventory, skill reworks.
Meer endgame mogelijkheden.

Hoewel pvp in 4k er wel vet uit zal zien.
Shared stash is naast de non-shared stash. :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Angeloonie schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 00:54:
[...]

Hoofdzakelijk gaat het natuurlijk om de fancy graphics. 4k resolutie, remastered videos, 100x betere textures.
Het is een remaster en geen remake.

Maar zag ook al wat nieuwe dingen, o.a. Shared Stash, en Advanced Stats. Dus gok dat er ook wel wat handigheidjes inzitten (bijv. met Shift+Click items naar stash doen etc.).
Op de website staat ook: auto-party, tooltip comparisons, grotere stash.

Ook cross-play, dus spelen op consoles/PC afwisselend kan.
Het gaat niet om cross-play, maar cross-progression, wat inhoud dat jouw save games op de verschillende platformen bruikbaar zijn. Dus niet samen spelen over verschillende platformen.

Daarnaast zou ik heel voorzichtig zijn... persoonlijk zou ik bijna willen oproepen deze remaster niet als pre-order te kopen. Blizzard belooft hier hetzelfde als met WarCraft 3 Reforged en daar is tot op heden nog niets van terecht gekomen, daarbij de classic game gewoon gesloopt.

Helaas hebben ze helemaal niets gezegd over Reforged... erg terleurstellend.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-03 17:31

SideShow

Administrator

Heb D2 nooit gespeeld maar dit is wel leuk nieuws.

Ik vraag me wel een beetje af hoe ze al dit diablo lekkers gaan jugglen. Goed, D3 zal wss naar de achtergrond verhuizen, maar toch, het moet blijven draaien. D2 blijft gewoon, maar er komt dus een resurrected versie bij. Ondertussen moet Immortal ook nog beginnen en Diablo 4 is vol in ontwikkeling.

Moeten de diablo games nu tegen elkaar concurreren?

[Voor 7% gewijzigd door SideShow op 20-02-2021 15:12]

• Cpt.Chaos
D2R en Immortal hebben een andere doelgroep, en met de release van D2R in december kan je er wel van uit gaan dat D4 niet voor 2023 komt.

Las ergens dat D2R gemod mag worden, dus dat wordt dan project Diablo 2 resurrected hiero. Of path of Diablo resurrected als ze daar nog wat goeds aan veranderen.

• MariusSim
Vind het harstikke top. Als ik Blizz moet geloven is het spel modbaar, dus ik gooi er gewoon Plugy en Basemod overheen, hehe. Hoop dat mijn huidige poppetjes te spelen zijn in D2:R. Ik heb geen zin om weer helemaal opnieuw te moeten beginnen. Heb er al 500+ in zitten.sinds Augustus.

Tevens hoop ik dat we dit kunnen spelen zonder Battle.net Launcher. Ik wil gewoon in mijn uppie spelen. MP is leuk, maar mehh. Al die uren en dan hoppa weg poppetje na 90 dagen.

• The Chosen One
Dus (mogelijke) mods tegenover het op de Switch spelen. We zien de console reviews wel en of er mods voor komen/bijgewerkt worden.

En D2R komt dit jaar uit, D4 laat 2022 op z'n vroegst en 2023 waarschijnlijker. De mensen die allemaal D2R spelen, nieuw of oud, kunnen hierdoor weer interesse krijgen in D4. Welke er ook weer iets meer D2 achtig uitziet dan D3.

Immortal is helemaal apart uiteraard. Gratis dus we proberen het wel, verwacht ook wel dat het (echt) gratis te spelen is maar wel extreem grind heavy als je niet betaald gok ik.

• Angeloonie
_Dune_ schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:51:
[...]

Het gaat niet om cross-play, maar cross-progression, wat inhoud dat jouw save games op de verschillende platformen bruikbaar zijn. Dus niet samen spelen over verschillende platformen.
gebruikte het verkeerde woord maar dat zei ik idd, je kunt gewoon op PC en Console door elkaar spelen als je ze beide hebt. Handig als hij op de Switch komt, kun je onderweg D2 spelen ipv Immortal :+
Daarnaast zou ik heel voorzichtig zijn... persoonlijk zou ik bijna willen oproepen deze remaster niet als pre-order te kopen. Blizzard belooft hier hetzelfde als met WarCraft 3 Reforged en daar is tot op heden nog niets van terecht gekomen, daarbij de classic game gewoon gesloopt.

Helaas hebben ze helemaal niets gezegd over Reforged... erg terleurstellend.
Heb veel vertrouwen in deze remaster. Ze gaven aan dat die studio er al een paar jaar mee bezig is. En gezien het enkel oppoetsen is á la Starcraft, verwacht ik geen WC3R scenario.
MariusSim schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 16:48:
Vind het harstikke top. Als ik Blizz moet geloven is het spel modbaar, dus ik gooi er gewoon Plugy en Basemod overheen, hehe. Hoop dat mijn huidige poppetjes te spelen zijn in D2:R. Ik heb geen zin om weer helemaal opnieuw te moeten beginnen. Heb er al 500+ in zitten.sinds Augustus.

Tevens hoop ik dat we dit kunnen spelen zonder Battle.net Launcher. Ik wil gewoon in mijn uppie spelen. MP is leuk, maar mehh. Al die uren en dan hoppa weg poppetje na 90 dagen.
Ze hebben al aangeven dat het 90 dagen verhaal niet zal bestaan in D2R. Toons blijven "eeuwig" bestaan dus.

Gok niet dat het backwards compatible gaat zijn, oude saves zullen denk ik niet werken, verwacht dat het ook voor SP online gaat zijn.

• The Chosen One
In de deepdive vid gok ik hoorde ik singleplayer je je copy moest validaten (inloggen dus) en het daarna "gewoon offline" was.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Angeloonie schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:38:
Heb veel vertrouwen in deze remaster. Ze gaven aan dat die studio er al een paar jaar mee bezig is. En gezien het enkel oppoetsen is á la Starcraft, verwacht ik geen WC3R scenario.
Het is dat jij mij niet kent, maar ik deel jouw vertrouwen niet, dat "zegt redelijk wat", als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben altijd grote Blizzard fan geweest, alle games zitten in mijn library, echter ik zal zeker GEEN pre-orders meer doen bij ze. Zij mogen eerst weer bewijzen dat men zich aan beloften kan houden,

WarCraft 3 Reforged is nogaltijd stuk. Ik heb zowel Reforged als de Classic, maar ondanks dat ik zowel installatie files als Key(s) van de Classic heb is daar gewoon niets fatsoenlijks meer mee te beginnen.

Daarnaast zou Reforged een remaster zijn, echter is veel functionaliteit verloren gegaan en nogaltijd niet gerepareerd, sterker nog Blizzard heeft al maanden niets meer over Reforged laten horen. Is nu ook geheel niet genoemd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Deze game... WoW is wat mij bij D2 weg heeft kunnen halen en laten. Zal deze versie mij bij WoW weg kunnen halen en laten?

Mocht dat zo zijn... missie; de holy grail...

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:55
De deep dive is hier precies nog niet gepost dus voor wie 45 minuten teveel heeft:

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-03 17:35

snmght

imho dan he

Zou wel een meesterlijke Switch game zijn dit!

Hey, my name's Paul and this shit's between y'all.

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-03 19:56
snmght schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 23:22:
Zou wel een meesterlijke Switch game zijn dit!
Ben benieuwd naar de performance op de Switch vs de andere consoles. En of er een Switch tax is (10 euro meer in de verkoopprijs)

• M.Pantoffel
  • Laatst online: 16-03 22:10
Heb echt ZIEKE zin in deze game. De originele echt hélemaal grijsgespeeld. Kijk ook gewoon meer uit naar deze game dan naar D4 van wat ik daar tot nu toe van heb gezien (deed me erg aan D3 denken en dat is niet goed). Heb hem iig in de preorder staan.

Met betrekking tot die Cross Progression functionaliteit: houdt dit ook in dat je de titel maar 1x hoeft te kopen om hem op meerdere devices te kunnen spelen? En er is dus geen sprake van Crossplay: dat ik op m'n PC in dezelfde games kan als m'n maat op z'n Switch?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:49
@M.Pantoffel ga er maar vanuit dat je de progressie wel krijgt op andere device, maar dat je het spel gewoon op ieder apparaat moet betalen.

• kwdtje
  • Nu online
Crossplay zou leuk zijn, mijn broer heeft alleen een switch namelijk.

Vroeger in onze jeugd hebben we D2 kapot gespeeld, dagenlang lokaal LANnen. Zou mooi zijn om iets van die tijd weer te herbeleven.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

kwdtje schreef op zondag 21 februari 2021 @ 12:44:
Crossplay zou leuk zijn, mijn broer heeft alleen een switch namelijk.

Vroeger in onze jeugd hebben we D2 kapot gespeeld, dagenlang lokaal LANnen. Zou mooi zijn om iets van die tijd weer te herbeleven.
Al eerder opgemerkt, maar omdat ik het steeds weer voorbij zie komen. Het gaat niet om cross-play, maar cress-progession, wat betekend dat jij jouw save-game op meerdere platformen kunt gebruiken. Echter betekend dit niet dat je met verschillende platformen kunt samen spelen.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 12:40
Ben wel benieuwd of ze het lootsysteem aan gaan passen. Dat was in groupplay toch wel een dingetje.

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:16

Lapras

Ice beam

Het verbaast me dat ze geen enkele balansveranderingen doorvoeren. Dat vond ik eerst teleurstellend, maar wellicht is het niet zo erg. Enigma veranderde het spel wel aanzienlijk, maar als dupen straks niet meer mogelijk is, zal niet iedereen er een hebben. Dus wellicht is het allemaal niet zo erg.

• kwdtje
  • Nu online
_Dune_ schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:46:
[...]

Al eerder opgemerkt, maar omdat ik het steeds weer voorbij zie komen. Het gaat niet om cross-play, maar cress-progession, wat betekend dat jij jouw save-game op meerdere platformen kunt gebruiken. Echter betekend dit niet dat je met verschillende platformen kunt samen spelen.
Dat snap ik ook wel, ik zeg toch ook dat het me leuk zou lijken als er ook crossplay zou komen. Ik rep met geen woord over cross progression

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:27
JackAvery schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 22:27:
De deep dive is hier precies nog niet gepost dus voor wie 45 minuten teveel heeft:

[YouTube: BlizzConline 2021 - Diablo II: Resurrected Deep Dive]
Zojuist bekeken,
Grappig om te zien/horen dat de opgepoetste 4K-game in feite als een schil over de originele game draait.
Dus onderhuids draait diablo2 vanilla in 25 fps, maar dat wordt dan opgeschaald door de nieuwe engine.

O ja, en de garlic in die tavern natuurlijk ;)

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 19:24
Toegegeven, hoe weinig vertrouwen ik ook heb in Blizzard tegenwoordig, dit ziet er toch wel heel goed uit. De artstyle waar ze voor gekozen hebben ziet er heel goed uit. Ik heb weinig D2 ervaring maar veel goeds over gelezen. Ik kijk er naar uit om het te proberen!

• Angeloonie
Lapras schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:21:
Het verbaast me dat ze geen enkele balansveranderingen doorvoeren. Dat vond ik eerst teleurstellend, maar wellicht is het niet zo erg. Enigma veranderde het spel wel aanzienlijk, maar als dupen straks niet meer mogelijk is, zal niet iedereen er een hebben. Dus wellicht is het allemaal niet zo erg.
Als ze het na 20 jaar niet uit de originele game gehaald hebben, waarom zouden ze het nu dan wel doen?

Ik vind het juist top dat ze de game ingemoeid laten. Anders krijg je gewoon een andere game uiteindelijk, en niet een remaster van D2 meer.

Zie ook die deep dive video waar ze aangeven dat alles wat ze veranderen wel moet passen, en niet echt "nieuwe" dingen zijn.

• Dazzling Dwild
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-03 08:21
Angeloonie schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:13:
[...]

Als ze het na 20 jaar niet uit de originele game gehaald hebben, waarom zouden ze het nu dan wel doen?

Ik vind het juist top dat ze de game ingemoeid laten. Anders krijg je gewoon een andere game uiteindelijk, en niet een remaster van D2 meer.

Zie ook die deep dive video waar ze aangeven dat alles wat ze veranderen wel moet passen, en niet echt "nieuwe" dingen zijn.
Ik hoop in ieder geval dat ze wel enkele zaken overnemen van PD2 project. Zoals stacken van gems en runes, betere droprates waaronder die van hr's. Ik heb me jarenlang blindgestaard op die mooie runewords maar heb er nooit één kunnen maken. Ontzettend veel uren in gestopt (vooral veel ssf) maar hoger dan een paar Ist's heb ik over al die jaren nooit gevonden. Leuk, al die runewords maar zonder bots/dupers ondoenlijk om ooit te verkrijgen.

Weet niet hoe dat tegenwoordig werkt in laatste patch (1.14?) maar in party heb je toch geen eigen drops? Als je dan geen vaste clubje had moest je wel self found spelen want alles werd voor je neus weggegraaid. Dus in parties zou ik ook graag willen zien dat je je eigen drops krijgt, als dat dus niet al zo werkt.

• Lapras

Lapras

Ice beam

[...]

Omdat sommige runewords direct de best-in-slot werden. Vrijwel elke build werd beter door het toevoegen van Enigma. Grief werd de nieuwe standaard voor melee. CTA werd de standaard switch voor de meeste classes.

Enigma in het bijzonder was kwalijk: zelfs zonder de +1 teleport was het een van de beste armors. Met de +1 teleport kreeg elk character (behalve shapeshift druids) toegang tot de beste mobility skill die zonder cooldown gecast kan worden. Dit maakte het spel bijzonder makkelijk en zorgde ervoor dat het er eigenlijk vooral om ging wie er het snelste kon teleporten. De hele meta veranderde hierdoor.

Toen enkel de sorc kon teleporten was dit probleem minder groot. Zij zaten altijd met het probleem van immunities en waren over het algemeen vrij fragiel. Hammerdins met name hadden vrijwel geen zwakke kant. Ze konden eenvoudig de FCR, FHR breakpoints halen met max block en hoge damage die maar door een relevant soort minion wordt weerstaan. Laat staan dat je zonder Enigma en CTA eigenlijk niet aan PvP kan meedoen.

Ik vond het wel charmant toen de +1 teleport in Project Diablo 2 werd aangepast. Ineens kreeg je weer opties in het armor slot. Chains of honor - wat geweldige stats heeft - werd ineens een goede keuze. Zulke kleine aanpassingen zouden mooi zijn.

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-03 22:54

KipCurreh

Nightcrawler

Noice!

Ik had begin dit jaar men originele Diablo 2 CD key eindelijk eens omgezet naar digitaal om toch nog maar eens te kunnen spelen, maar de resolutie en allerlei dingen die je nodig had om uberhaupt maar te kunnen spelen deden de fun toch een beetje de nek om op den duur.
Dat windowed gamen was niet all that :|

Dit is dus typisch iets waar ik even enkele seconden twijfel aan de hoge prijs, maar dan uiteindelijk aanschaf ;)

[Voor 5% gewijzigd door KipCurreh op 22-02-2021 08:58]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Nitro+ RX5700XT Asus Prime X470 Pro

• Angeloonie
@Dazzling Dwild en @Lapras Ik snap jullie punt wel, maar nogmaals: als ze het in ~20 jaar niet aangepast hebben waarom denk je dat ze het nu wel gaan doen?
Moet het even opzoeken maar volgens mij hebben ze uitgesproken dat ze de game zelf ongemoeid laten m.u.v. wat handigheidjes.

Er zijn ook zat fans van Enigma etc, dus ze kunnen dat ook gewoon niet goed doen.
Reken er dus maar op dat het exact de game is van patch 1.14 die nu live staat.

• Lapras

Lapras

Ice beam

Angeloonie schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:00:
@Dazzling Dwild en @Lapras Ik snap jullie punt wel, maar nogmaals: als ze het in ~20 jaar niet aangepast hebben waarom denk je dat ze het nu wel gaan doen?
Moet het even opzoeken maar volgens mij hebben ze uitgesproken dat ze de game zelf ongemoeid laten m.u.v. wat handigheidjes.

Er zijn ook zat fans van Enigma etc, dus ze kunnen dat ook gewoon niet goed doen.
Reken er dus maar op dat het exact de game is van patch 1.14 die nu live staat.
Nee, inderdaad. Ik verwacht ook geen wijzigingen, maar stiekem had ik wel op een paar aanpassingen gehoopt. Toch is dit waarschijnlijk een betere route: het spel werkt en enigma heeft al meerdere patches overleefd, dus om dat nu nog aan te passen zou wel ver gaan.

Daarom is het nu vooral te hopen dat duping niet meer mogelijk is. Dat zou de moeilijkheid van het spel wel ten goede komen.

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
My body is ready for this !!!

Ben erg blij en hopelijk als ze doen zoals ze beloven dan is het gewoon echt D2 met "diablo3" graphics.
Diablo 3 RoS was wel ok maar heeft mij nooit bevredigd in wat Diablo voor mij "persoonlijk" was.

Builds met items die iedereen weg deed als trash en daar iets Hell HC Viable te maken.
Met behulp van veel tweakers hier die zulke items vaak doneerde op HC <3

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

• snmght
  • Laatst online: 31-03 17:35

snmght

imho dan he

[...]

Anders krijg je gewoon een andere game uiteindelijk, en niet een remaster van D2 meer.
Niet helemaal mee eens, een remaster + QoL improvements is niet automatisch een andere game imo. De punten die @Dazzling Dwild en @Lapras aanhalen zouden tweaks zijn die de base game wel flink verbeteren denk ik.

Ik ben benieuwd hoe lang ik volhou dat ik er geen 40 euro voor neer wil leggen. :D

Hey, my name's Paul and this shit's between y'all.

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:30
Ik had nu toe erg gemengde gevoelens over een eventuele remake, omdat ik nog steeds heel veel plezier beleef aan de originele versie van Diablo 2. De kans dat bij een remake de charme van zo'n oud spel verloren gaat door nieuwe vormgeving en nieuwe elementen in de gameplay is toch aanzienlijk. Op het moment speel ik bijvoorbeeld de remake van Mafia 1. Heel leuk spel, maar met nostalgie, het herbeleven van herinneringen en de look and feel van het origineel heeft het teleurstellend weinig te maken.

En toch, als ik deze beelden en screenshots zie, krijg ik hier wel een goed gevoel bij. De graphics zien er voor mij echt uit als het origineel maar dan waardig geüpgraded. Met respect voor het origineel, hoe cheesy dat ook klinkt. :+ Hopelijk ben ik niet te optimistisch, maar ik merk dat ik hier toch wel erg enthousiast van wordt!

• Derr_Hans
  • Niet online
Het ziet er gewoon gelikt uit, en gewoon wel erg tof dat ze de Unique weapons nu ook de model hebben gegeven die overeenkomt met het plaatje in je inventory.

Dat zijn net die extra's die D2 wel verdiend terwijl het uiterlijk overeenkomt met wat het was.

Hopelijk ben ik 1 van de gelukkige die toegang krijg tot Alpha

• Angeloonie
snmght schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:18:
[...]

Niet helemaal mee eens, een remaster + QoL improvements is niet automatisch een andere game imo. De punten die @Dazzling Dwild en @Lapras aanhalen zouden tweaks zijn die de base game wel flink verbeteren denk ik.

Ik ben benieuwd hoe lang ik volhou dat ik er geen 40 euro voor neer wil leggen. :D
Natuurlijk krijg je een andere game als ze runedrops, runewords etc gaan aanpassen. Dat is letterlijk de game veranderen t.o.v. wat het was.
Ik ben zelf wel fan van Enigma, dus als ze dat er uit halen zou ik dat raar vinden.
Alleen al om die reden, de persoonlijke voorkeur van alle spelers, verwacht ik niet dat ze iets gaan doen.
Wouterkaas schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:33:
Ik had nu toe erg gemengde gevoelens over een eventuele remake, omdat ik nog steeds heel veel plezier beleef aan de originele versie van Diablo 2. De kans dat bij een remake de charme van zo'n oud spel verloren gaat door nieuwe vormgeving en nieuwe elementen in de gameplay is toch aanzienlijk. Op het moment speel ik bijvoorbeeld de remake van Mafia 1. Heel leuk spel, maar met nostalgie, het herbeleven van herinneringen en de look and feel van het origineel heeft het teleurstellend weinig te maken.
Heb je de filmpjes bekeken? Zeker de momenten waar ze van oud naar nieuw switchen geven mij echt wel het gevoel dat ik hetzelfde spel zie maar met HD graphics.
De gameplay blijft 99% zeker gewoon gelijk aan D2. De handigheidjes die ze toevoegen met bijv. gold autopickup (optional), shared stash, shift+click naar stash verplaatsen, advanced stats, iets grotere stash, item comparison of de vernieuwde UI maken amper verschil op het geheel maar zijn net de paar handigheidjes die het leven makkelijker maken.
En toch, als ik deze beelden en screenshots zie, krijg ik hier wel een goed gevoel bij. De graphics zien er voor mij echt uit als het origineel maar dan waardig geüpgraded. Met respect voor het origineel, hoe cheesy dat ook klinkt. :+ Hopelijk ben ik niet te optimistisch, maar ik merk dat ik hier toch wel erg enthousiast van wordt!
Je moet echt de filmpjes met de QA en Deep Dive kijken, de manier waarop ze over de game praten en over de eventuele upgrades geeft duidelijk aan dat ze het gevoel van het origineel willen bewaren en enkel iets willen aanpassen waar dit past, en niet lukraak maar nieuwe features er in proppen :)

• VoedoeAndVodka
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-03 09:29
Systeemeisen zijn bekend.

https://eu.shop.battle.ne...rected#systemrequirements

Minimum Requirements

Processor: Intel Core i3-3250/AMD FX-4350
GPU: Nvidia GTX 660/AMD Radeon HD 7850
Memory: 8 GB
Storage: 30 GB
Resolution: 1280 x 720
Operating System: Windows® 10

Recommended Specifications

Processor: Intel® Core i5-9600k/AMD Ryzen 5 2600
GPU: Nvidia GTX 1060/AMD Radeon RX 5500 XT
Memory: 16 GB RAM
Resolution: 1920 x 1080

• The Chosen One
Doe mij maar (iets) hogere droprates (vooral bepaalde items/runes), desnoods alleen voor single player. Dan koop ik hem wel op de Switch.

[Voor 15% gewijzigd door The Chosen One op 22-02-2021 15:08]

• Cpt.Chaos
Koop hem maar voor de pc en wacht tot pd2 werkt. Of koop hem pas als er een goede mod is.

• Dazzling Dwild
Angeloonie schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:52:

Heb je de filmpjes bekeken? Zeker de momenten waar ze van oud naar nieuw switchen geven mij echt wel het gevoel dat ik hetzelfde spel zie maar met HD graphics.
De gameplay blijft 99% zeker gewoon gelijk aan D2. De handigheidjes die ze toevoegen met bijv. gold autopickup (optional), shared stash, shift+click naar stash verplaatsen, advanced stats, iets grotere stash, item comparison of de vernieuwde UI maken amper verschil op het geheel maar zijn net de paar handigheidjes die het leven makkelijker maken.

[...]

Je moet echt de filmpjes met de QA en Deep Dive kijken, de manier waarop ze over de game praten en over de eventuele upgrades geeft duidelijk aan dat ze het gevoel van het origineel willen bewaren en enkel iets willen aanpassen waar dit past, en niet lukraak maar nieuwe features er in proppen :)
Even gecheckt en zie dat de runedrops in 1.13 al significant verbeterd zijn tov de versies die ik voornamelijk heb gespeeld, te weten 1.07 tm 1.12. Dus als ze de droprate houden zoals in 1.14 dan vind ik het al prima.

Tabelletje gevonden:

Verder is er trouwens nog een extra feature genoemd in de video waar ik ook wel blij mee ben: Geen gescheiden servers meer (US/EU/Asia) en betere zoekfuncties in online play. We kunnen nu dus ook Baal verslaan in onze Baal runs :-). Deze was te verwachten natuurlijk maar blijft toch fijn!

Stacken van gems en runes valt mijn inziens meer in het rijtje van extra handigheidjes dan een echte aanpassing van de gameplay waar ze (gelukkig) niet aan beginnen. Dus heb goede hoop dat ze dat ook doorvoeren als ik kijk naar de andere handigheidjes die al bekend zijn.

• Lapras

Lapras

Ice beam

Dazzling Dwild schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:24:
[...]

Even gecheckt en zie dat de runedrops in 1.13 al significant verbeterd zijn tov de versies die ik voornamelijk heb gespeeld, te weten 1.07 tm 1.12. Dus als ze de droprate houden zoals in 1.14 dan vind ik het al prima.
Dat zijn inderdaad wel forse verschillen in vergelijking met toen ik speelde. Een gul of vex wilde nog wel eens droppen en diezelfde kans is nu voor een Zod. Meestal ben je op zoek naar een Ber of Jah en die zijn nog schappelijker. Een Conviction zelf maken wordt zowaar een optie.

Overigens waren er nog wel wat meer balance changes in 1.13 die mij onbekend waren. Met name de -50% WW initial cost maakt het een stuk schappelijker om de build te spelen en niet per se veel mana leech te hebben. Minder goed snap ik de Corpse Explosion buff. Die skill was al redelijk overpowered, zeker voor 1 punt erin.

[Voor 5% gewijzigd door Lapras op 23-02-2021 08:53]

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 15:03
M.Pantoffel schreef op zondag 21 februari 2021 @ 11:32:
Heb echt ZIEKE zin in deze game. De originele echt hélemaal grijsgespeeld. Kijk ook gewoon meer uit naar deze game dan naar D4 van wat ik daar tot nu toe van heb gezien (deed me erg aan D3 denken en dat is niet goed). Heb hem iig in de preorder staan.
Haha ik herken mezelf in jouw reactie ^^
Ben inmiddels 33jr, toen ik in het middelbaar zat speelde ik dit spel helemaal kapot. Ik denk dat tot op heden geen enkel spel zoveel uren van mijn leven heeft opgeslorpt als diablo 2.
Hopelijk zal Diablo 4 op termijn de kroon overnemen ;-)

• VoedoeAndVodka
Zelf ook honderden uren plezier mee gehad.

Javazon met JMOD 20/20 en alles plat met lightning fury, Hell Baal dood in 5 seconden met charged strike. Enkel teleporten met enigma was vreselijk door de lage fcr.

Blijkbaar nog veel animo D2jsp, zullen ook wel een forum maken voor resurrected.
Mijn account van 2006 bestaat allesinds nog. >:)

• MariusSim
Nou ja, voor SP zou ik alle 'features' van Plugy en Basemod wel willen hebben.
En dan MP gewoon zoals nu in de trailers.
Anders blijf ik wel gewoon old school D2 + Plugy + Basemod spelen. Naar mij zien raak ik te veel functionaliteit kwijt, zoals Ladder Only-RW's in SP, enzovoort.
VoedoeAndVodka schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:09:
Zelf ook honderden uren plezier mee gehad.

Javazon met JMOD 20/20 en alles plat met lightning fury, Hell Baal dood in 5 seconden met charged strike. Enkel teleporten met enigma was vreselijk door de lage fcr.

Blijkbaar nog veel animo D2jsp, zullen ook wel een forum maken voor resurrected.
Mijn account van 2006 bestaat allesinds nog. >:)
D2jsp (njaguar...)... jeetje... dat is echt HEEL lang geleden dat ik sat voorbij heb zien komen. Was daar zeer behendig in en op het forum toentertijd ook zeer actief. Inmiddels allang niet meer natuurlijk!

Ik kijk absoluut uit naar deze game. Ben benieuwd of het me weer net zo bezig zal houden (op hardcore) als toen... (maar dan natuurlijk zonder d2jsp van toeb). :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• Dazzling Dwild
Wat vinden jullie van de ladder reset tijdsindicatie die is afgegeven. Ze willen blijkbaar al een reset doen na minder dan zes maanden. Ik zit daar eigenlijk niet zo op te wachten. Blijkbaar gaan ze er vanuit dat we tijd over hebben.

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-07-2022
Dazzling Dwild schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:55:
Wat vinden jullie van de ladder reset tijdsindicatie die is afgegeven. Ze willen blijkbaar al een reset doen na minder dan zes maanden. Ik zit daar eigenlijk niet zo op te wachten. Blijkbaar gaan ze er vanuit dat we tijd over hebben.
Ik speelde altijd non-ladder, maar minder als een half jaar is een beetje jammer ja.

• Lapras

Lapras

Ice beam

Dazzling Dwild schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:55:
Aangezien je elke keer weer helemaal vanaf 0 begint en het een stuk langer duurt dan bij D3 om je basisgear te verkrijgen, vind ik het wel ambitieus inderdaad. Je wordt, als je enigszins succesvol wilt zijn op korte termijn, dus gedwongen om de zoveelste meteorb of blizz sorc te maken voor wat MF. Of door heel wat fg uit te geven op D2jsp. Ongelooflijk dat dat forum nog bestaat.

Toen ik vroeger speelde was 6 maanden een hele lange tijd, maar nu zal het wat sneller voorbij zijn Tegelijkertijd: er zijn maar weinig spellen die ik langer dan zes maanden speel.

• VoedoeAndVodka
Ook wel benieuwd wat ze met de shared stash gaan doen na een ladder reset. In Diablo 3 is dat opgelost met interne "mailing" van de items na de reset als de non-season shared stash vol zit.
Maar vraag me af of de onderliggende engine van D2 zoiets wel toelaat.

Alles zal naar mijn weten nog steeds vrij te traden zijn in D2 Resurrected, dus zal D2jsp wel gebruiken.
Hoe anders moet ik aan mijn 45 life skillers komen... :+

[Voor 24% gewijzigd door VoedoeAndVodka op 24-02-2021 12:00]

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:58

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Oei, prijs valt me flink tegen, maar dit lijkt me zo tof om weer te spelen.

@VoedoeAndVodka
D2JSP, bestaat schijnbaar nog, maar geen idee hoe ik inlog |:(

[Voor 16% gewijzigd door Mad-Matt op 26-02-2021 10:33]

D3 Profile D3 XP Ladder

• VoedoeAndVodka
Mad-Matt schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:57:
Oei, prijs valt me flink tegen, maar dit lijkt me zo tof om weer te spelen.

@VoedoeAndVodka
D2JSP, bestaat schijnbaar nog, maar geen idee hoe ik inlog |:(
https://forums.d2jsp.org/login.php
Hopelijk weet je je accountgegevens nog :)

Gezien Blizzard, zover ik weet, niets gaan veranderen aan het vrij traden in D2R, zullen er volgens mij veel mensen gebruik van maken.

• Derr_Hans
  • Niet online
Geloof ook dat sites zoals d2jsp de reden was van de AH in D3.
Alleen niet goed geïmplementeerd ;)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

VoedoeAndVodka schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:25:
[...]

https://forums.d2jsp.org/login.php
Hopelijk weet je je accountgegevens nog :)

Gezien Blizzard, zover ik weet, niets gaan veranderen aan het vrij traden in D2R, zullen er volgens mij veel mensen gebruik van maken.
Nee, dit weet ik niet meer. Althans, ik weet m'n inlognaam nog en het mailadres waar ik op had ingelogd (11 jaar geleden). Maar een wachtwoord reset opvragen lukt niet. (Krijg geen mail)

D3 Profile D3 XP Ladder

• Mas-ih
  • Laatst online: 01-04 16:47
Mad-Matt schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:16:
[...]

Nee, dit weet ik niet meer. Althans, ik weet m'n inlognaam nog en het mailadres waar ik op had ingelogd (11 jaar geleden). Maar een wachtwoord reset opvragen lukt niet. (Krijg geen mail)
Probeer Account Recovery en dan eerste optie, ik kreeg zo wel een reset link voor m'n account. Via Resend Validation Email kreeg ik ook geen mails binnen.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mas-ih schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:48:
[...]

Probeer Account Recovery en dan eerste optie, ik kreeg zo wel een reset link voor m'n account. Via Resend Validation Email kreeg ik ook geen mails binnen.
Ik zie nu waarom denk ik (voor mij) het niet werkt, hotmail-adressen worden niet meer toegestaan.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mas-ih schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:48:
[...]

Gelukt, ik zit weer in m'n account met een schamele 220fg :9

D3 Profile D3 XP Ladder

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
Woooooow, heb 3 fg _O-

• VoedoeAndVodka
De volle 630,50 fg. Laatste transactie 20/4/2008 :o
Vooral in 2006/2007 veel gebruik van gemaakt.

Was vroeger blijkbaar toch slim genoeg om mijn D2 keys naar mijzelf te sturen in PM.
Heb ze zonder problemen kunnen activeren op battle.net. _/-\o_

• Mas-ih
Mad-Matt schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:47:
[...]

Gelukt, ik zit weer in m'n account met een schamele 220fg :9
Mooi zo, ik ook weer :) Wel iets meer fg, 3k. Toch nog ergens goed voor geweest al die mf runs haha

• Derr_Hans
  • Niet online
Mijn verzoek tot recovery is afgewezen, zal eens anders iets anders proberen.
Anders ben ik gewoon mijn FG kwijt, al zal het nooit heel veel zijn geweest :P

• VoedoeAndVodka
Diablo II Resurrected Will Let You Import Original Diablo II Save Files
In an interview with IGN Middle East, Matthew Cederquist, Game Producer for Diablo II: Resurrected, confirmed that players can import their legacy Diablo II save files into the remaster and continue on with their game.

“Yes! Keep your old save files,” said Cederquist, when asked about a save file importing feature. “Back when we were working on [the remaster], we wondered if the old save files would work, so we kind of shoved it in, and it worked! So yes, your local singleplayer save files will carry over.”

• Angeloonie
:o

/installeert D2 weer :D
Uiteraard enkel vanilla, niets met mods enzo :P

[Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 04-03-2021 16:18]

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:07
Oh dan ga ik ook maar eens beginnen denk ik :)

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• Angeloonie
Weet niet hoe, maar heb blijkbaar nog een single player toon! Kan ik mooi mee verder spelen :P

• -ET-
  • Laatst online: 09:56

-ET-

Phone Home

Ik heb het origineel ook weer geïnstalleerd. Loopt niet heel soepel. Maar 800x600 op QHD is ook niet echt handig. Zal die Windowed mode eens proberen. Wist niet dat dat ook kon.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Angeloonie
-ET- schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:24:
Ik heb het origineel ook weer geïnstalleerd. Loopt niet heel soepel. Maar 800x600 op QHD is ook niet echt handig. Zal die Windowed mode eens proberen. Wist niet dat dat ook kon.
Shortcut maken en target op "C:\Diablo II\Diablo II.exe" -w zetten (dus -w er achter)

• Supreme
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:20
Ik stam nog uit de tijd dat het ruil middel een stone of jordan was, D2jsp nooit aan begonnen :+
Hopelijk komt er bij D2:R een beter ruilmiddel.

• Mas-ih
Zijn er mensen die dit (ook) op de console gaan spelen? Ik ben benieuwd hoe dat zal spelen. Als het fijn speelt ga ik het denk ik op de ps4 spelen, aangezien ik anders op zolder achter de pc moet.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
Ik heb hem gepreordered aangezien er een bundel was met Diablo III (alle uitbreidingen + DII resurected voor 60 euro). Ik heb het originele spel niet (meer), zou mooi zijn als ze LOD al lieten spelen met de preorder, maar daar zie ik nog niets van.
Mas-ih schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:08:
Zijn er mensen die dit (ook) op de console gaan spelen? Ik ben benieuwd hoe dat zal spelen. Als het fijn speelt ga ik het denk ik op de ps4 spelen, aangezien ik anders op zolder achter de pc moet.
Er zullen beperkingen in de console zitten aangezien je geen cursor hebt op console. Voor een teleporteer actie/aanval op afstand wordt er bijvoorbeeld voor een default afstand gekozen. In de deepdive hebben ze het er over:
JackAvery schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 22:27:

[YouTube: BlizzConline 2021 - Diablo II: Resurrected Deep Dive]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Lapras

Lapras

Ice beam

Mas-ih schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:08:
Ik waarschijnlijk op PC + PS4. Althans, als de cross-progression goed werkt. Op de bank wat mephisto runs doen lijkt me wel mooi.

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
VoedoeAndVodka schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:24:
Systeemeisen zijn bekend.

https://eu.shop.battle.ne...rected#systemrequirements

Minimum Requirements

Processor: Intel Core i3-3250/AMD FX-4350
GPU: Nvidia GTX 660/AMD Radeon HD 7850
Memory: 8 GB
Resolution: 1280 x 720

Recommended Specifications

Processor: Intel® Core i5-9600k/AMD Ryzen 5 2600
GPU: Nvidia GTX 1060/AMD Radeon RX 5500 XT
Memory: 16 GB RAM
Resolution: 1920 x 1080
dat is nog wel even iets anders dan de eisen die ze bij uitbrengen van D2 :o
terwijl de res niet veel hoger ligt

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

• Mas-ih
inquestos schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:23:

Er zullen beperkingen in de console zitten aangezien je geen cursor hebt op console. Voor een teleporteer actie/aanval op afstand wordt er bijvoorbeeld voor een default afstand gekozen. In de deepdive hebben ze het er over:

[...]
Je dat had ik gezien, daarom ben ik ook benieuwd hoe dat zal gaan, bijvoorbeeld bij Meph met de moat truc. of met PVP.

Ik ben ook benieuwd of ze dat soort 'gliches' ook gaan fixen. Zou Meph runs gelijk een stuk lastiger maken voor mn cheapass blizz sorc :+
Lapras schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:04:
[...]

Ik waarschijnlijk op PC + PS4. Althans, als de cross-progression goed werkt. Op de bank wat mephisto runs doen lijkt me wel mooi.
Dat wil ik ook, maar als je het voor beide platformen moet aanschaffen weet ik niet of ik er € 80! voor neerleg. Maar als het op de PS4 goed te doen is dan waarschijnlijk toch wel 8)7

Anoniem: 594061

Hoi allemaal,

Blij dat ik dit topic ben tegengekomen. Zelf de game gepre-ordered voor €40.
Kan niet wachten tot de release. Ook ik ben via Diablo 2 terechtgekomen bij D2jsp.
Momenteel een Trusted/Mediator status op jsp. Leuk om te zien dat er een aantal Nederlanders op D2jsp zitten.

Laatste jaar wel een stuk inactiever, omdat ik niet ieder D3 Season speel. Ook speel ik geen Runescape meer, wat ook vrij populair is binnen D2jsp. Momenteel dus wachtende op D2R, D4 & DImmortal (yup, toch even uitproberen).

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
Alpha is begonnen zo ver ik weet. Heeft er hier iemand access?

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:53
Morgen begint de alpha. 16:00 onze tijd.

Vanaf dat moment gaan ook in waves, gedurende de dag, invites verstuurd worden.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, 6800 XT, MSI B650 Tomahawk, 2tb NVME

• ShellGhost
Visgek82 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:43:
Morgen begint de alpha. 16:00 onze tijd.

Vanaf dat moment gaan ook in waves, gedurende de dag, invites verstuurd worden.
Ah ok. Ik weet dat Bluddshed toegang krijgt, vandaag. Dus mogelijk streamers eerder. (?)

• ShellGhost
Asmongold, Rhykker en Bluddshed zijn D2R aan het downloaden en installeren. Dus de Alpha is eerder begonnen dan morgen 16:00.

• JoyForever
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:40
4 maanden PD-2 ontdekt en daarna niet meer naar Diablo 3 omgekeken,
Net als de originele D2 (die ik in het verleden helemaal grijs gespeeld heb) veel verslavender dan D3 ;)

4 tientjes uitgeven voor deze remake vind ik geen enkel probleem. Graphics zien er prachtig uit en als er in de gameplay verder niks veranderd vind ik dat helemaal top..

• Angeloonie
Is er iemand die een D2 Amazon savegame heeft van singleplayer die ik kan gebruiken (in mijn gewone D2 game die ik nu speel :P)?

[Voor 20% gewijzigd door Angeloonie op 09-04-2021 15:53]

• ShellGhost
Angeloonie schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:19:
Is er iemand die een D2 Amazon savegame heeft van singleplayer die ik kan gebruiken?
Ik vraag mij af of de import functie al aanstaat in deze alpha.

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-03 18:18

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Nee die werkt nog niet, staat expliciet in de faq

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

• Angeloonie
@ShellGhost Wil ik ook niet voor de Alpha, maar voor mijn gewone D2, even wat items lenen zeg maar :P

• ShellGhost
Angeloonie schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:52:
@ShellGhost Wil ik ook niet voor de Alpha, maar voor mijn gewone D2, even wat items lenen zeg maar :P
Ahhhh :D

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-03 18:18

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Heeft er nou iemand daadwerkelijk ook een invite gekregen? Ik helemaal enthousiast dat ik mail van blizzard kreeg, ging het over D3 en Hearthstone :(

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Zucht... zo'n kansloos figuur die natuurlijk een invite krijgt. :P

Ik hoop dat iemand van hier een invite krijgt. :) ga er maar niet van uit; enkel en alleen de YouTubers zullen deze krijgen vermoed ik. 8)7

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 14:16
Tormbo schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:24:
Heeft er nou iemand daadwerkelijk ook een invite gekregen? Ik helemaal enthousiast dat ik mail van blizzard kreeg, ging het over D3 en Hearthstone :(
Vanavond om 21:00 uur email van Blizzard gekregen met invite om de Technical Alpha te downloaden. 21 GB gedowload. Ga het nu starten. :9

• Angeloonie
Haay schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:44:
[...]

Vanavond om 21:00 uur email van Blizzard gekregen met invite om de Technical Alpha te downloaden. 21 GB gedowload. Ga het nu starten. :9
En? Nog steeds aan het spelen? :P

Man als ik dit kijk word ik zo blij. Precies wat ik wil, de lichteffecten zijn echt fantastisch mooi.. supergoede sfeer maar de gameplay zoals altijd. :)

• Haay
  • Laatst online: 14:16
Angeloonie schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 08:32:
En? Nog steeds aan het spelen? :P

Man als ik dit kijk word ik zo blij. Precies wat ik wil, de lichteffecten zijn echt fantastisch mooi.. supergoede sfeer maar de gameplay zoals altijd. :)
Het is inderdaad PRECIES de game zoals we vroeger speelden met exact dezelfde gameplay. Maar dan met flink opgepoetste beelden. Screenshots gemaakt op dezelfde plek, gewisseld tussen origineel en verbeterd via de 'G' toets:

Reflectie zichtbaar in het water:

Mooie lichteffecten in de Crypt:

Verbeteringen: auto gold pick up wanneer je er langs loopt. Grotere Stash ruimte, en Shared Stash!

[Voor 3% gewijzigd door Haay op 10-04-2021 14:42]

Pagina: 1 2 3 ... 41 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee