• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:57
Haay schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:01:
[...]

Het is inderdaad PRECIES de game zoals we vroeger speelden met exact dezelfde gameplay. Maar dan met flink opgepoetste beelden. Screenshots gemaakt op dezelfde plek, gewisseld tussen origineel en verbeterd via de 'G' toets:
[Afbeelding]

Reflectie zichtbaar in het water:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooie lichteffecten in de Crypt:
[Afbeelding]
Je wilt niet weten hoe jaloers ik ben haha.
Al 100x mijn email gechecked voor een invite maar helaas -O-

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:25
Dan ben jij niet de enige Angeloonie....vandaag ook al paar kleer gechecked in me mail haha

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sjaak-trekhaak
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-04 19:27
Ik heb een uitnodiging gehad voor de D2 R Alpha. Gisteren in ~5 uur Act1 en 2 afgerond met een barb (1h + shield, is nu lvl 20).
Regelmatig flinke framedrops in Act2 (maar dat kan aan mijn pc config liggen 1060gtx 16gb ram I5 6e gen) en een paar hele kleine grafische glitches.

Het is nostalgie maar dan in high res incl alle irritaties van toen. (shared random loot drop, je hebt een ton aan healing potions nodig, ongebalanceerde groepen mobs met uit een lopende abilitys (mana drainers, elemental enanced + wat champions etc) en regelmatig reposiotioneren om een mob goed te kunnen raken

Uiteraar is grote + shared stash mooi mee genomen incl auto pickup gold.

De ingame sfeer + ambiance vind ik goed overkomen in de D2 R, veel beter dan in D3. Maar D3 heeft weer een aantal quality of life changs die in D2 R niet zitten.

PS ik heb een uitnodigingsmail ontvangen voor de Technical Alpha maar dacht dat het een of adere scam was. Had de mail al weg geknikkerd maar toch nog voor de zekerheid in de Battlenet app bij All games gekeken en daar kon ik bij D2 R op install Techniscla Alpha klikken. :+

Format C solve the most problems.

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 15:04

Lapras

Ice beam

sjaak-trekhaak schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:10:
Het is nostalgie maar dan in high res incl alle irritaties van toen. (shared random loot drop, je hebt een ton aan healing potions nodig, ongebalanceerde groepen mobs met uit een lopende abilitys (mana drainers, elemental enanced + wat champions etc) en regelmatig reposiotioneren om een mob goed te kunnen raken
Ik denk dat voor veel nieuwkomers dit inderdaad even wennen zal zijn. Voor de meesten hier is dit vooral een kwestie van nostalgie. Rakanishu is toch vaak de eerste plek waar je een keer dood gaat.

Zo zijn er wel meer zaken die erg lastig uit te leggen zijn. Het feit dat er breakpoints zijn in FCR en FHR, dat sommige builds zich enkel op +skills richten en andere weer op damage van je wapen (het systeem van D3 vond ik onzin, maar het was wel makkelijker te begrijpen) en dat sommige skills gewoon nutteloos zijn.

Neemt niet weg dat het goed nieuws is dat het er zo mooi uitziet en dat er straks weer een echte community is zonder al te veel bots hopelijk.

Heb je toevallig ook geprobeerd hoe het met controller speelt?

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 12:38

IWriteCode

Less = more

Lapras schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:02:
Heb je toevallig ook geprobeerd hoe het met controller speelt?
Begreep van een aantal twitch streamers dat het gebruik van de controller een onverwachte bonus is. Zeg maar zelfs de 'oude' keyboard en muis gebruikers, vonden de controller fijner in gebruik dan muis en keyboard.

Less = more

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:47
sjaak-trekhaak schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:10:

Uiteraar is grote + shared stash mooi mee genomen incl auto pickup gold.

De ingame sfeer + ambiance vind ik goed overkomen in de D2 R, veel beter dan in D3. Maar D3 heeft weer een aantal quality of life changs die in D2 R niet zitten.
Hier kan ik me ook goed in vinden. De game speelt zoals je je de game herinnert van vroeger, maar dan in hoge resolutie en met mooie 3D graphics.

De 'gimmick' om via de G knop te wisselen naar de oude graphics is niet helemaal eerlijk, omdat de 800x600 resolutie dan opgeblazen wordt naar full-screen (in geval van mijn 2560x1440 resolutie monitor dus naar 1920x1440). Logisch dat het er dan echt niet uit ziet. En zo opgeblazen ziet de animatie er nog hakkeliger uit.

Ik heb met m'n Barbarian tot aan Act 2 gespeeld, dus Andariel verslagen. Met m'n Sorcess tot ongeveer halverwege Act 1 gespeeld. Eigenlijk wordt een Sorcess pas leuk wanneer je in de hogere skills komt, maar daar leende deze Technical Alpha zich niet voor.

Vooral de Shared Stash is echt een flinke verbetering. Normaal speel ik meerdere characters parallel aan elkaar, vooral omdat je regelmatig met het ene character een item vindt dat super is voor een ander character. Wanneer je het via de Shared Stash dan doorgeeft is het leuk om met dat andere character weer een stukje te spelen.

Had in mijn speelsessies dit weekend geen Unique items gevonden. Hoogste rarity was geel (normale Rare dus).

• Lapras

Lapras

Ice beam

Hier was ik al bang voor: https://gamerant.com/diab...alpha-duplication-glitch/

Iedereen en zijn moeder heeft straks weer een enigma, hoto, en cta.

• Angeloonie
Lapras schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:00:

Het is pas een Alpha, dus dikke kans dat dit soort dingen wat later op te lijst staan om te fixen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mas-ih
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06 11:56
Inmiddels is de inschrijving voor de beta open!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 12:22
Mas-ih schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:27:
Inmiddels is de inschrijving voor de beta open!
Dank je voor de tip, meteen aangemeld :)

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • +1Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:21
Video waarin de 3d modellen worden vergeleken met het origineel. Een hoger detail niveau geeft wat ruimte voor meer subtiliteit en ook de modellen hebben een iets meer menselijk gezicht gekregen. Viel me in de video's van de alpha niet op.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-06 10:07

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

heuveltje

KoelkastFilosoof

Haay schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:55:
[...]

De 'gimmick' om via de G knop te wisselen naar de oude graphics is niet helemaal eerlijk, omdat de 800x600 resolutie dan opgeblazen wordt naar full-screen (in geval van mijn 2560x1440 resolutie monitor dus naar 1920x1440). Logisch dat het er dan echt niet uit ziet. En zo opgeblazen ziet de animatie er nog hakkeliger uit.
Ik had begin dit jaar D2 weer eens opgestart. Maar hoofzakelijk om bovenstaande reden weer opgegeven.
D2 is max 800x600 (of 1024*768 met LOD) dus zonder die resurrected is dat wel de resolutie waar je aan vast zit.

Zit er in de nieuwe d2 ook een singeplayer modus om enemies/bosses te respawnen ?
Ik merkte toen ik d2 singeplayer wou proberen, ik begin in A2 vast kwam, omdat alle lagere enemies al dood had, en de nieuwe niet dood kreeg door gebrek aan een fatsoenlijk wapen.
Ik was zo gewend 10 keer die cellar en A1 bos te droppen voor loot, dat ik eigenlijk niet meer wist hoe je dat eigenlijk in singeplayer hoort te doen :P
Lapras schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:00:

Ik help je hopen, maar als ik het zo lees is het systeem nog steeds niet zo dat elk item een unique ID heeft.
Dus elke duplicatie hack lever weer tonnen gedupliceerde items op, die voor altijd in de economie zullen circuleren, omdat ze achteraf niet kunnen zien welke origneel, en welke gedupliceerd is.

Overigens vond ik dat in D2 nooit heel bezwaarlijk, je kon prima zelf de spullen vinden, en mannetje lvlen om overal in D2 doorheen te banjeren, dat een ander dat dan 10% beter kon met gedupliceerde god tier items, boeien :P
Meteen maar voor begin oktober een week vrij geboekt :P
Tegen die tijd moet de 1e noodpatch en server glitch toch wel opgelost zijn :P

[Voor 36% gewijzigd door heuveltje op 14-06-2021 10:32]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18:14
heuveltje schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:23:
Ik help je hopen, maar als ik het zo lees is het systeem nog steeds niet zo dat elk item een unique ID heeft.
Dus elke duplicatie hack lever weer tonnen gedupliceerde items op, die voor altijd in de economie zullen circuleren, omdat ze achteraf niet kunnen zien welke origneel, en welke gedupliceerd is.

Overigens vond ik dat in D2 nooit heel bezwaarlijk, je kon prima zelf de spullen vinden, en mannetje lvlen om overal in D2 doorheen te banjeren, dat een ander dat dan 10% beter kon met gedupliceerde god tier items, boeien :P
Het verziekte in mijn ogen wel het gehele coop gebeuren. Uiteindelijk wordt de moeilijkheidsgraad afgestemd op het feit dat iedereen en z'n moeder met god tier dupes rondloopt, dus jij slaat met je eerlijk gevonden gear eigenlijk geen deuk in een pakje boter meer.

Ik hoop echt dat ze dupes weten te beperken of anders gewoon zoals jij aangeeft kunnen werken met identifiers en gewoon kunnen purgen als dat nodig is, maar ik vrees ervoor.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim"

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mugwump schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:44:
[...]

Het verziekte in mijn ogen wel het gehele coop gebeuren. Uiteindelijk wordt de moeilijkheidsgraad afgestemd op het feit dat iedereen en z'n moeder met god tier dupes rondloopt, dus jij slaat met je eerlijk gevonden gear eigenlijk geen deuk in een pakje boter meer.

Ik hoop echt dat ze dupes weten te beperken of anders gewoon zoals jij aangeeft kunnen werken met identifiers en gewoon kunnen purgen als dat nodig is, maar ik vrees ervoor.
Zal wel nostalgie zijn.
Maar voor zover ik mij kon herinderen was heel de balancing een beetje ruk.
Je kon doorgaan tot lvl 99 maar beesten stopten op 60 ofzo ?

En na een paar uur cow-runnen had je genoeg items(die andere lieten liggen) om zelf ook de meeste dingen te kunnen one-shotten. En werd het alleen nog een race wie het hoogste nummertje kon producren.

En ik heb meerdere karakters naar eind lvl gebracht met alleen eigen gevonden items.
(vond dat traden altijd maar iritant, tijdvertragend, en bang opgelicht te worden.)
Enige wat ik ooit getrade had was zon unique kruisboog voor een amazon (kuku nogiets ofzo....)
Maar ik kon altijd prima meekomen. Je moest een miniscule trade-of maken met iets minder dps en magicfind, voor wat meer overlevingspower.
Maar uiteindelijk maakte dat echt geen drol uit in hoe snel je uiteindelijk koeien/baal kon killen, of hoeveel meer kans je had op magic items..

Scheelde wel dat ik toen 2 pc's en accounts had, dus onderling traden mulen, of mannetjes in een half uur door heel het spel heen sleuren voor de socket quest reward was niet echt een probleem.
Ow en zee-en tijd die ik nu niet meer heb :P

[Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 14-06-2021 13:15]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
heuveltje schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:23:
[...]

Zit er in de nieuwe d2 ook een singeplayer modus om enemies/bosses te respawnen ?
Ik merkte toen ik d2 singeplayer wou proberen, ik begin in A2 vast kwam, omdat alle lagere enemies al dood had, en de nieuwe niet dood kreeg door gebrek aan een fatsoenlijk wapen.
Ik was zo gewend 10 keer die cellar en A1 bos te droppen voor loot, dat ik eigenlijk niet meer wist hoe je dat eigenlijk in singeplayer hoort te doen :P
Uhh als je de game uit gaat (save&exit) en dan weer er in dan respawned alles. Dat is in D2 altijd zo geweest.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Angeloonie schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:24:
[...]

Uhh als je de game uit gaat (save&exit) en dan weer er in dan respawned alles. Dat is in D2 altijd zo geweest.
Nope. multiplayer/online wel. maar in singleplayer respawnen bosses niet nadat je ze 1keer gedood hebt.
En volgens mij was bleef zelfs heel de a1 tower leeg nadat ik de baas daar vermoord had, maar dat weet ik al niet meer zeker.

[Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 14-06-2021 13:52]

• Mugwump
heuveltje schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:51:
[...]

Zal wel nostalgie zijn.
Maar voor zover ik mij kon herinderen was heel de balancing een beetje ruk.
Je kon doorgaan tot lvl 99 maar beesten stopten op 60 ofzo ?

En na een paar uur cow-runnen had je genoeg items(die andere lieten liggen) om zelf ook de meeste dingen te kunnen one-shotten. En werd het alleen nog een race wie het hoogste nummertje kon producren.

En ik heb meerdere karakters naar eind lvl gebracht met alleen eigen gevonden items.
(vond dat traden altijd maar iritant, tijdvertragend, en bang opgelicht te worden.)
Enige wat ik ooit getrade had was zon unique kruisboog voor een amazon (kuku nogiets ofzo....)
Maar ik kon altijd prima meekomen. Je moest een miniscule trade-of maken met iets minder dps en magicfind, voor wat meer overlevingspower.
Maar uiteindelijk maakte dat echt geen drol uit in hoe snel je uiteindelijk koeien/baal kon killen, of hoeveel meer kans je had op magic items..

Scheelde wel dat ik toen 2 pc's en accounts had, dus onderling traden mulen, of mannetjes in een half uur door heel het spel heen sleuren voor de socket quest reward was niet echt een probleem.
Ow en zee-en tijd die ik nu niet meer heb :P
In mijn herinnering was het later met Baalruns toch wel vrij lastig om zelf niet ge-oneshot (of nou ja, van 25 kanten gelightningshot te worden in 1 seconde :P ) te worden. Cowruns met Lightning jav / WW barb / whatever toen werkte was idd vrij simpel te doen.

Maar goed, dat is voor mij ook echt lang geleden dus het kan ook gewoon zijn dat mijn geheugen wat vertroebeld is.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim"

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mugwump schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:00:
[...]

In mijn herinnering was het later met Baalruns toch wel vrij lastig om zelf niet ge-oneshot (of nou ja, van 25 kanten gelightningshot te worden in 1 seconde :P ) te worden. Cowruns met Lightning jav / WW barb / whatever toen werkte was idd vrij simpel te doen.

Maar goed, dat is voor mij ook echt lang geleden dus het kan ook gewoon zijn dat mijn geheugen wat vertroebeld is.
Viel mee. Bepaalde klasses/builds waren natuurlijk beter dan andere.
Het enige punt was dat je er op moest speccen, dus veel resistance en lifeleech, en dan lukte het best .
Alleen waren de "top builds" altijd als glazen kanon met een 1000% MF gebouwd.
Wat prima ging in koeien, maar ene probeem werd overal anders.
Maar het kom met eigen gevonden spul wel prima er doorheen komen, alleen ik deed er 10 minuten over, waar een top speler het in 6 deed. (of iets in die richting.)

Ik weet nog dat ik mijn bowazon een rare bow had gegeven met Knockback rune.
Compleet stompzinnig volgens de meeste, ik deed idd ook niet de meeste dmg.
Maar met een snelle tig pijl multishot icm knockback, duwde je letterlijk elke enemy op het scherm binnen een halve seconde het scherm uit :P. En dan heel lame, guided arrows die kant er achteraan schieten, dan raakte je altijd wel iets :P

Dit alles dus wel nadat je al redelijk wat gear en lvls van mephisto runs had, dus natuurlijk niet als je net in hell was beland.

Althans, in MIJN herindering van 20 jaar geleden:P...
Ik heb het laatst nog geprobeerd, maar ik trok die pixelbrij op mijn mooie 2560x1440 scherm echt niet meer , dus ik kwam niet verder dan A2 :P

[Voor 22% gewijzigd door heuveltje op 14-06-2021 14:16]

• Angeloonie
heuveltje schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:49:
[...]

Nope. multiplayer/online wel. maar in singleplayer respawnen bosses niet nadat je ze 1keer gedood hebt.
En volgens mij was bleef zelfs heel de a1 tower leeg nadat ik de baas daar vermoord had, maar dat weet ik al niet meer zeker.
Dan heb je een mod geinstalleerd ofzo, want zowel in MP als SP respawned alles zodra je save & exit doet.
Enige dat in SP anders is, is dat je geen nieuwe map krijgt (tenzij je difficulty wisselt), terwijl je in MP iedere game een nieuwe map krijgt.

[Voor 13% gewijzigd door Angeloonie op 15-06-2021 09:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik heb wel echt enorm veel zin in de release... moet nog wel wat geduld hebben.

Vervolgens ook maar eens nadenken welke class het gaat worden. Neig op dit moment naar de Amazon.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
RustStorm schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:30:
Ik heb wel echt enorm veel zin in de release... moet nog wel wat geduld hebben
++ :)

Ik kijk er ook enorm naar uit! Ben aangenaam verrast met de launch in september, ik had gedacht dat het zeker pas voor december zou zijn.
Heb vroeger echt duizenden uren aan dit spel gespendeerd in de .08 en .09 versies. Blijkbaar is er wel veel veranderd met de .10/11 en latere versies lees ik nu. Maakt het allemaal weer net iets fijner om te herspelen 8)

• RedHat
Ik ben ook hyped voor de release. Ben nu al bedenken hoe ik e.e.a. aan ga pakken :) Waarschijnlijk wel in group play, beetje ouwehoeren op discord, nu al zin in.

Ik vraag mij wel af hoe lang de grind leuk blijft. Vroeger heel veel uren leuk gevonden, maar toen had je niet veel anders op aRPG gebied. Ik vraag mij nu wel af hoe lang het leuk gaat blijven om elke keer de boss runs te doen. End game content is wat magertjes, maar ik ben toch hyped. Misschien nostalgie, misschien wel oprecht, wie zal het zeggen.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

RustStorm schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:30:
Ik heb wel echt enorm veel zin in de release... moet nog wel wat geduld hebben.

Vervolgens ook maar eens nadenken welke class het gaat worden. Neig op dit moment naar de Amazon.
Er staat me iets bij dat sorceres het makkelijkste als nieuweling was.
Omdat zij alleen maar +skill items nodig had om dps te verhogen. en je met range minder afhankelijk was van life en resistance dan melee. Maar dat is ook al weer zo lang geleden :P

Is het eigenlijk precies welke versie van D2 resurected word ?
Ik weet nog dat ik 1 van de eerdere versies veel leuker vond omdat je daar ombeperkt frozen orbs kon spammen.
Phaex schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:18:
[...]

++ :)

Ik kijk er ook enorm naar uit! Ben aangenaam verrast met de launch in september, ik had gedacht dat het zeker pas voor december zou zijn.
Heb vroeger echt duizenden uren aan dit spel gespendeerd in de .08 en .09 versies. Blijkbaar is er wel veel veranderd met de .10/11 en latere versies lees ik nu. Maakt het allemaal weer net iets fijner om te herspelen 8)
Ik ook. Aan de andere kant weet ik dat ik me ook honderden uren vermaakt heb met andere spellen op mijn snes en 486. En als ik die nu speel, ben ik er vaak na 30min nostalgia ophalen wel weer klaar mee.

Dus ik ben benieuwd hoe dit zich gaat houden !

[Voor 34% gewijzigd door heuveltje op 30-06-2021 16:56]

• Mugwump
heuveltje schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:53:

[...]

Ik ook. Aan de andere kant weet ik dat ik me ook honderden uren vermaakt heb met andere spellen op mijn snes en 486. En als ik die nu speel, ben ik er vaak na 30min nostalgia ophalen wel weer klaar mee.

Dus ik ben benieuwd hoe dit zich gaat houden !
Mja, ik weet niet of je de SNES helemaal kunt vergelijken met D2. De console games uit de jaren '90 hadden toch wel een beperkte speelduur. Uit het 486 tijdperk heb ik toch wel een paar games als XCOM, Colonization en Transport Tycoon ook nog eindeloos herspeelt, maar ik geef ook niet heel erg veel om graphics.

Diablo 2 heeft in de basis al wel een redelijke speelduur. De endgame is niet gigantisch uitgebreid, maar je bent er toch zeker wel een tijdje zoet mee, lijkt me.

• Angeloonie

Is het eigenlijk precies welke versie van D2 resurected word ?
Ik weet nog dat ik 1 van de eerdere versies veel leuker vond omdat je daar ombeperkt frozen orbs kon spammen.
Wordt gebaseerd op de laatste patch van normale D2 LoD (1.14D).

• RedHat
[...]

Er staat me iets bij dat sorceres het makkelijkste als nieuweling was.
Omdat zij alleen maar +skill items nodig had om dps te verhogen. en je met range minder afhankelijk was van life en resistance dan melee. Maar dat is ook al weer zo lang geleden :P
Hammerdin is by far het makkelijkst, maar niet het snelst.

Sorceress is heel squishy en je komt in hell vaak mobs tegen die 2 immunity's hebben dus zelfs een hybrid sorc kan soms helemaal niets met bepaalde mobs. Het enige wat de sorc écht goed maakt zijn static en teleport.

Een hammerdin doet veel damage, gaat veel minder snel liggen en in de hele game zijn er nagenoeg geen magic immumes waardoor je 99% van de content kan doen. Alle gear die je nodig hebt zijn easy te farmen (vendors, 4s shield met allres droppen al in normal cows), alleen heeft geen teleport dus je zult een stuk langzamer zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-06 08:25

garrow

PSN: Garrow1978

Diablo 2 gekocht op Playstation, eerste reviews waren positief en heb niet echt meer een gaming pc. Dus ben benieuwd...iemand enig idee wanneer je toegang krijgt tot beta test's op PS ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Angeloonie
garrow schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:37:
Diablo 2 gekocht op Playstation, eerste reviews waren positief en heb niet echt meer een gaming pc. Dus ben benieuwd...iemand enig idee wanneer je toegang krijgt tot beta test's op PS ?
De open beta zou in augustus moeten zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:33

Scrummie

Think different

Angeloonie schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:51:
[...]

De open beta zou in augustus moeten zijn.
Maar daarvóór zou er nog de preorder early access toegang moeten zijn tot de beta.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
Scrummie schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:03:
[...]

Maar daarvóór zou er nog de preorder early access toegang moeten zijn tot de beta.
Early access to the Diablo® II: Resurrected™ Open Beta will be available prior to the launch of Diablo® II: Resurrected™ to players who purchase before early access to the Open Beta ends. Actual platform availability and launch date(s) of the Beta subject to change.
Gok dat je met een pre-order een week of 2 eerder dan de rest de Open Beta kunt spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Anderen hier die bewust lekker van de beta('s) wegblijven en wel kijken óf het het geld waard wordt en zo ja dan pas spelen? Het galmt hier van de (al dan niet terechte) superfans :D

Twente | 5530 Wp JA Solar - 14x395 33° op Zuid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mugwump
True schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:20:
Anderen hier die bewust lekker van de beta('s) wegblijven en wel kijken óf het het geld waard wordt en zo ja dan pas spelen? Het galmt hier van de (al dan niet terechte) superfans :D
Ondanks dat ik al sinds deel 1 groot fan van de Diabloreeks ben, ga ik niet gelijk aan de gang met de open beta. Gewoon lekker op mijn dooie gemak spelen met wat vrienden als de game uitkomt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

True schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:20:
sterker nog, ik heb er lekker de 1e week van oktober voor vrij gepakt.
Ik ga er vanuit dat tegen die tijd de overbelaste aanmeld servers, lag spikes en eerste grote bugfix wel gedaan zijn :)

En idd even aankijken wat dan de reviews zijn, al verwacht ik wel dat ik het ga halen :)

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 11:31
Ik heb hem wel aangekocht… zoveel nostalgie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lupine_Wonse
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-05 12:04
brothermaynard schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:27:
Ik heb hem wel aangekocht… zoveel nostalgie
Ik heb hetzelfde. Ook gekocht in de pre order, vol nostalgie. Op zaterdag met vrienden bij elkaar, iedereen zijn pc meenemen en dan met een hubje (switches waren nog veel te duur) local LAN game samen spelen. Chinees halen met een biertje erbij..... Good old times.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:33
Ik had ook de Warcraft 3 reforged preordered… wat een rommel was(is) dat zeg… Ik hoop dat ze het bij Diablo 2 beter zullen doen.

De Warcraft 3 reforged filmpjes zagen er voor de release ook goed uit..

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:44
Begind die beta voor de console nou in augustus of is daar nog geen datum voor ?

Gezien ik D2 nog nooit gespeeld heb begin ik hier erg veel zin in te krijgen.D3 was mijn eerste Diablo ervaring en die heb ik dan ook kapot gespeeld op de PC en console.

• Lapras

Lapras

Ice beam

jori040 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:40:
Begind die beta voor de console nou in augustus of is daar nog geen datum voor ?

Gezien ik D2 nog nooit gespeeld heb begin ik hier erg veel zin in te krijgen.D3 was mijn eerste Diablo ervaring en die heb ik dan ook kapot gespeeld op de PC en console.
Kleine waarschuwing. Diablo 2 is wel wat lastiger in te komen. Sommige zaken zijn totaal niet logisch als je van D3 komt. In D3 komt alle damage van je wapen. In D2 hangt het van je skill af hoe je damage wordt berekend. Het spel legt dat niet echt goed uit.

Tegelijkertijd is het juist ook wel leuk om dat allemaal zelf uit te zoeken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Lapras schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:32:
[...]

Kleine waarschuwing. Diablo 2 is wel wat lastiger in te komen. Sommige zaken zijn totaal niet logisch als je van D3 komt. In D3 komt alle damage van je wapen. In D2 hangt het van je skill af hoe je damage wordt berekend. Het spel legt dat niet echt goed uit.

Dit, diablo 2 laat toch op een hoop punten zijn leeftijd zien :)

Ook een vrij groot probleem is dat alle skills/char punten meteen vast staan.
Je kunt dus niet even experimenteren met een build zoals je dat in d3 kan.

Daarnaast schalen een hoop skills die in het begin nuttig zijn, niet mee naarmate je verder in het spel komt,
En bij een hoop "end game" builds, is het zelfs zo dat je eigenlijk een hoop skill punten in het begin wilt opsparen om ze pas na lvl 30 in te zetten. (hoewl dat geloof ik in een latere patch iets is rechtgetrokken, doordat ze nu latere skills verbeterden ?)

Je kunt nog steeds prima het spel op normal uitspelen door gewoon de skills te kiezen die je dan het nuttigst lijken. En dat raad ik voor een eerste keer ook aan !
(ik weet nog dat mijn eerste barb x punten had in zowel zwaarden als maces, omdat ik halverwege een vet wapen vond :P )

Maar als je doel is om uiteindelijk in hell rond te zwerven heb je echt een meer gefocusde/niet intuitieve build nodig.

[Voor 24% gewijzigd door heuveltje op 12-07-2021 10:41]

• Angeloonie
heuveltje schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:37:
[...]

Kleine kanttekening hierbij: dit kun je wel resetten maar beperkt, 1x per difficulty en dan is er nog een manier, maar die is wel extreem lastig.

• Lapras

Lapras

Ice beam

[...]

Daarnaast schalen een hoop skills die in het begin nuttig zijn, niet mee naarmate je verder in het spel komt,
En bij een hoop "end game" builds, is het zelfs zo dat je eigenlijk een hoop skill punten in het begin wilt opsparen om ze pas na lvl 30 in te zetten. (hoewl dat geloof ik in een latere patch iets is rechtgetrokken, doordat ze nu latere skills verbeterden ?)

Je kunt nog steeds prima het spel op normal uitspelen door gewoon de skills te kiezen die je dan het nuttigst lijken. En dat raad ik voor een eerste keer ook aan !
(ik weet nog dat mijn eerste barb x punten had in zowel zwaarden als maces, omdat ik halverwege een vet wapen vond :P )

Maar als je doel is om uiteindelijk in hell rond te zwerven heb je echt een meer gefocusde/niet intuitieve build nodig.
Inderdaad. Ze hebben het iets beter gemaakt doordat je je character max 3 keer kan resetten, maar het blijft behelpen. Je moet alsnog wel je build van tevoren plannen. Eigenlijk kan dat pas echt als je weer bepaalde gear hebt, zodat je bepaalde FCR/FHR breakpoints haalt en genoeg damage/life/res hebt. En die gear is weer veel lastiger te krijgen.

Het maakt het daarom een stuk interessanter dan D3, maar als je D3 gewend bent, moet je er nu dus soms wel even pen en paper bij pakken.

Voor de nieuwkomers zou ik het dus gewoon gaan spelen om het verhaal te zien en om te kijken hoe ver je komt. Waarschijnlijk wordt het na Nightmare wel erg lastig, maar dat hoort bij het proces. Uiteindelijk heeft elke class meerdere builds die het prima doen in Hell.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Angeloonie schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:49:
[...]

Kleine kanttekening hierbij: dit kun je wel resetten maar beperkt, 1x per difficulty en dan is er nog een manier, maar die is wel extreem lastig.
Ah toch, ik was aan het twijfelen.
Eerst kon dat toch niet ? Is dat iets wat ze met LOD toegevoegd hadden ?

• Lapras

Lapras

Ice beam

heuveltje schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:22:
[...]

Ah toch, ik was aan het twijfelen.
Eerst kon dat toch niet ? Is dat iets wat ze met LOD toegevoegd hadden ?
Pas in patch 1.13. Zodra je The Den of Evil hebt schoongeveegd, kan je bij Akara je stats/skills resetten. Dus één keer per difficulty level.

• Mugwump
Ze hebben later synergies toegevoegd. Een skill geeft dan ook b.v. bonusdamage aan een andere skill. Ice bolt geeft dan bijvoorbeeld weer bonusdamage aan de meeste andere cold skills. Daarmee zijn de 'lower level skills' ook niet meer gelijk waardeloos naarmate je lvlt.

• jori040
Lapras schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:32:
[...]

Is het dan niet zo dat ze dat in deze update versie juist wel wat logischer maken of zit dat te ingebakken in D2 ?

Lees altijd dat D2 qua game beter is dan D3 maar is dat ook echt zo ?

Dit vind ik vaag:Als ze nu met Diablo II: Resurrected komen dan betekent dat dat deel 4 nog heel ver weg is :? Het is namelijk geen geheim dat mensen maanden/jaren bezig blijven met een Diablo game.

[Voor 13% gewijzigd door jori040 op 12-07-2021 15:11]

• Mugwump
jori040 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:03:
[...]

Is het dan niet zo dat ze dat in deze update versie juist wel wat logischer maken of zit dat te ingebakken in D2 ?

Ze zijn heel erg gegaan voor het intact laten van het oude spel en niet allerlei verbetering doorvoeren om het spel meer te maken zoals games vandaag de dag. Er zitten er een paar in, maar veel is bewust bij de 'originele ervaring' gelaten.

D2 is vooral oneindig veel beter dan D3 'voor zijn tijd'. Maar ik betwijfel of iemand die geen nostalgische gevoelens heeft zo'n remake echt kan waarderen.

• Angeloonie
[...]

Reken er maar niet op, De tooltips in de game en de uitleg van alle synergies etc. is de basis, maar wil je alles weten dan heb je een halve wikipedia nodig om er achter te komen :P Je komt een heel end zonder extra uitleg, maar op een gegeven moment zul je er toch wel wat dieper in moeten duiken.
Tsja het zijn twee hele andere games. Het tempo in D2 ligt veel lager dan in D3. In D3 ging alles om je wapen, in D2 waren je skills belangrijker. Ook het meer permanente van je skillkeuzes t.o.v. op ieder moment alles omgooien in D3.
D3 gaat puur en alleen om sets qua gear, in D2 heb je veel meer variaties hierin.

D3 is een hele leuke game, ik heb er honderden uren in zitten, maar het is gewoon anders dan D3.
Dit vind ik vaag:Als ze nu met Diablo II: Resurrected komen dan betekent dat dat deel 4 nog heel ver weg is :? Het is namelijk geen geheim dat mensen maanden/jaren bezig blijven met een Diablo game.
Die discussie was al eens voorbij gekomen, maar een remaster heeft normaal niet zo'n lange levensduur. Maanden zeker wel, maar jaren enkel voor de die-hards.
Reken op een houdbaarheid van 6 maanden voor D2:R. D4 in 2022 is dan nog steeds prima mogelijk.

• jori040
@Angeloonie
Bedankt voor u uitleg. ;)

Ja goed ik heb met D3 mijn eerste Diablo ervaring opgedaan dus misschien kan ik een wat meer harcore ervaring nu juist meer waarderen.

Hoop dat ze de controls goed hebben weten te vertalen naar console want deze Diablo ga ik op de Series X spelen.D3 heb ik op PC & console gespeeld.

Laat die beta snel komen :)

[Voor 6% gewijzigd door jori040 op 12-07-2021 15:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

[
[...]

Ik denk dat D2 vooral een tussendoortje is. Ik denk niet dat er mensen zijn die d4 niet gaan spelen omdat ze d2 nog hebben.

En zover ik weet is het voornamelijk, we hebben een nieuwe engine/graphics. Maar blijft verder alles hetzelfde. Ik hoop alleen dat ze wat duplicatie bugs/hacks eruit kunnen halen.

Toen D3 net uitkwam durfde ik te zeggen dat D2 game-technisch op behoorlijk wat punten beter was dan D3.

Maar nu ze behoorlijk wat aan de end-game gepatched hebben, en vooral nu de Auction house eruit is. Denk ik dat D3 echt wel de betere game is.

Je hebt daar zo veel meer dingen te doen dan in d2.
In d2 kun je feitelijk 2 bazen rennen (Mephisto en Baal) voor items.. en 2 lvls blijven rennen voornamelijk voor xp (A5.1 blood fields ? en Koeien lvl) . In d3 heb je veel meer opties in endgame.

Ik ga het voornamelijk spelen om de nostalgie factor.
Ik wil met een paar karakters solo NM baal kunnen verslaan. En met 1 karakter kijken of ik hell baal kan halen. Maar ik zie me niet weer 10.000 Meph runs doen in de hoop mijn collectie uniques compleet te krijgen.

[Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 12-07-2021 16:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mugwump
heuveltje schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:57:
[...]

Ik denk dat D2 vooral een tussenstap is. Ik denk niet dat er mensen zijn die d4 niet gaan spelen omdat ze d2 nog hebben.

Toen D3 net uitkwam durfde ik te zeggen dat D2 game-technisch op behoorlijk wat punten beter was dan D3.

Maar nu ze behoorlijk wat aan de end-game gepatched hebben, en vooral nu de Auction house eruit is. Denk ik dat D3 echt wel de betere game is.

Je hebt daar zo veel meer dingen te doen dan in d2.
In d2 kun je feitelijk 2 bazen rennen (Mephisto en Baal) voor items.. en 2 lvls blijven rennen voornamelijk voor xp (A5.1 blood fields ? en Koeien lvl) . In d3 heb je veel meer opties in endgame.

Ik ga het voornamelijk spelen om de nostalgie factor.
Ik wil met een paar karakters solo NM baal kunnen verslaan. En met 1 karakter kijken of ik hell baal kan halen. Maar ik zie me niet weer 10.000 Meph runs doen in de hoop mijn collectie uniques compleet te krijgen.
Je citeert de verkeerde. :P

D3 had op z'n zachtst gezegd een beroerde start inderdaad.
Bij D2 was dat een stuk beter, maar ook tussen vanilla D2 en D2 LOD na patch 1.14 zit toch echt wel een groot verschil qua speelbaarheid.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mugwump schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:03:
[...]

Je citeert de verkeerde. :P

D3 had op z'n zachtst gezegd een beroerde start inderdaad.
Bij D2 was dat een stuk beter, maar ook tussen vanilla D2 en D2 LOD na patch 1.14 zit toch echt wel een groot verschil qua speelbaarheid.
Fixored :X

True, maar dat was ook mijn punt.
Je vergeleek toen een redelijk door ontwikkelde D2, met een D3 die een hoop nieuwe concepten had die niet goed (genoeg) geimplementeerd en uitgetest waren.

Gooi daar de die-hard fans bij die alle veranderingen al ruk vonden. Blizzard die redelijk wat dingen overhyped/stated had. En Je had zee-en van backlash en "D2 is beter" posts !

Maar D3 is nu ook redelijk door ontwikkeld, en vast niet naar iedereens smaak. maar zonder nostalgie-bril kun je nu niet meer roepen dat D2 overall beter is dan D3

• jori040
Controller vs Mouse : YouTube: DIablo 2 Resurrected Controller is better than Keyboard and Mouse! A...

Post dit niet om te laten zien dat de een misschien beter is dan de ander maar puur voor 1ste indruk met controller.

• Anoniem: 377816
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
jori040 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:22:
Controller vs Mouse : YouTube: DIablo 2 Resurrected Controller is better than Keyboard and Mouse! A...

Post dit niet om te laten zien dat de een misschien beter is dan de ander maar puur voor 1ste indruk met controller.
Lijkt mij dat ze nog wel e.e.a. gaan verbeteren voor keyboard/mouse. Anders gaat iedereen een controller gebruiken.

• jori040
jori040 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:22:

Deze gast is ook vrij positief over de controller: YouTube: Diablo 2 Resurrected Alpha! Controller Feedback And More!

Even op zijn commetaar op het einde:Lijkt mij dat ze bepaalde issues die hij noemt bij release wel rechte getrokken zijn.[Deze video is van april]

Bedenk me net dat ik de game ook met muis/ toetsenbord op de Series X kan spelen als Blizzard dat op de console ondersteund.

Hier nog een video: YouTube: Diablo 2 Resurrected Alpha: Controller (Testing Teleport, Targeting,...

Hoop dat deze post voor nu een goede indruk geeft over het gebruik/spelen met controller. ;)

[Voor 23% gewijzigd door jori040 op 13-07-2021 09:39]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RedHat
https://news.blizzard.com...technical-alpha-learnings

Eigenlijk alles wat we al wisten, wel gelukkig wat visual FX dingen aangepast, want bepaalde dingen zagen er echt niet uit. 2 extra stash tabs, meer is altijd mooi meegenomen.

Grootste / leukste update is dat je niet meer de hele game ALT ingedrukt hoeft te houden maar gewoon item toggle krijgt.

En voor de rest alle hot topics vooral niet benoemen. Of in ieder geval wat er in de community speelt:

- Diablo Clone, normaal moesten er 125-175 SOJ's verkocht worden op een server IP voordat DClone spawnde. Nu heb je global servers (Gelukkig dus niet meer Hot IP's hunten), dupen wordt een stuk lastiger / onmogelijk. Hier moeten ze echt wat mee gaan doen.

- Ladders; hoe lang gaan ze duren. Er gingen geruchten over 3 maanden per ladder/season. Een beetje erg kort voor een game als Diablo 2. Als je alle runes van een Enigma wilt farmen ben je gemiddeld langer bezig dan 3 maanden als je een paar uur per dag speelt.

- Runes; deze nemen nog best wel veel ruimte in beslag. Tome of Runes? Runes stacken? Zijn veel ideeën voorbij gekomen.

- Personal Loot / Free for All loot

- Skill balance

en zo zijn er nog ontelbare hot topics.

Had wat mij betreft iets uitgesprokener kunnen zijn.

Voor wat betreft D2 Resurrected een klein reclameblokje uit het D3 topic.

[Solidarity Gaming - clag tag <SG> ]

Solidarity Gaming is een groep met voornamelijk Nederlandse gamers (o.a. van voornamelijk Tweakers/GoT en andere fora) - die sinds de release Diablo 3 spelen, waarbij er altijd mensen zijn die bij tijd en wijlen andere games spelen (Black Dessert Online, Fortnite, League of Legends, Apex Legends, Heartstone, Battlefield, Path of Exile, Rainbow Six (Siege), the Division (2), Albion, World of Tanks, Kingsroad, FO4, the Witcher 3, Total War, Warhammer, etc.).

Wij ook een Discord server: Solidarity Gaming Discord

Waarom Discord?
De reden? Het maakt het spelen persoonlijker (de stem achter het character) en uiteraard is het makkelijk om met elkaar te communiceren. Is dat het enige wat jullie doen? Nee, wij organiseren zo nu en dan ook een borrel en/of een ander feestje!

In onze ogen levert Discord niet alleen bij aan een gezellig gesprek maar ook een bijdrage aan de end-game progress van de game.

Wie zitten er in jullie clan?
Bij voorkeur Nederlandse spelers (16+) met een voorliefde voor Diablo (1-3) en die graag in groepsverband (en met Discord) met elkaar willen spelen.

Wij hebben momenteel ongeveer 140 leden, waaronder Wolf, Angeloonie, Wooldoor, Sabrac, 4th, FireDrunk, Temp2264, Vidra, Scorpio616, ye-roon, TepelStreeltje, etc. (oftewel veel mensen die actief zijn op GoT). Wij focussen ons voornamelijk op actieve spelers, die de theorycraft bijhouden en het uiterste uit hun character/build willen halen :D

Veel spelers hebben een drukke baan (inclusief onregelmatige diensten), een gezin thuis, een relatie en/of andere omstandigheden dat ze niet altijd kunnen spelen. :*)

En wie ben jij dan?
Ik ben RedHat, kwam in aanraking met Diablo 2 op de middelbare school. Brugpieper, geloof ik. Vond de boxart geweldig en ben heel wat winkels af gegaan om Diablo 2 te kopen. Uiteindelijk in Utrecht, inmiddels al 20 jaar geleden, een exemplaar kunnen bemachtigen.

Ik heb Diablo 2 in die 20 jaar op en af gespeeld. Soms een (lange) break, maar ben toch altijd wel weer teruggekeerd. Heb in die tijd met veel mensen van GoT gespeeld, lid geweest van MooMooFarm, een initiatief van een groepje D2 fanaten op GoT maar ook veel gespeeld met random mensen uit de befaamde D2 lobby's.

In die tijd was Voicechat eigenlijk nog helemaal geen gemeengoed en werd er vooral op fora afgesproken en in de lobby's van D2. Nu voicechat wel gemeengoed is geworden is het natuurlijk hardstikke leuk om via discord elkaar te ontmoeten en helpen waar nodig. :w

[Voor 52% gewijzigd door RedHat op 13-07-2021 20:22]

• Johnnnygoud
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vind t appart dat hij wel in de nintendo switch .com store staat en niet in de .nl store.

Hoop wel dat hij met launch ook direct op de nintendo switch uitkomt.

[Voor 6% gewijzigd door Johnnnygoud op 16-07-2021 03:53]

• Perseverance
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-06 09:54
Wanneer begint de beta voor mensen die hebben gepreordered? Volgens de Diablo website is dit augustus, maar er wordt geen specifieke dag genoemd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Angeloonie
Perseverance schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:05:
Wanneer begint de beta voor mensen die hebben gepreordered? Volgens de Diablo website is dit augustus, maar er wordt geen specifieke dag genoemd.
Soon™

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:44
Johnnnygoud schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 03:52:
Vind t appart dat hij wel in de nintendo switch .com store staat en niet in de .nl store.

Hoop wel dat hij met launch ook direct op de nintendo switch uitkomt.
Niks om je zorgen over te maken. De internationale Nintendo branches werken elk individueel. Soms is de EU store de snelste met preorders, soms zijn ze de laatste. Zolang Blizzard claimt dat de console edities tegelijk releasen, mag je er van uitgaan dat dit gewoon in orde komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 377816
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Kan het hier niet zo gauw vinden, maar.. wordt het spel op de laatste D2 LoD versie, dus met alle 7 classes uitgebracht?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Anoniem: 377816 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:51:
Kan het hier niet zo gauw vinden, maar.. wordt het spel op de laatste D2 LoD versie, dus met alle 7 classes uitgebracht?
jup

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:29
Dit is voor mij een must have en ben best hyped.

D2 en D2LOD heb ik he-le-maal kapot gespeeld. Solo, Lan party's waarbij de hele pc, monitor etc naar vrienden thuis werden gesleept, tot daarna online, ik kan me niet een spel herinneren dat mij zo heeft geboeid en blijft boeien tot nu aan toe. D3 heb ik ook, maar heb daar dat gevoel niet echt mee op de 1 of andere manier. De sfeer en play van D2 is gewoon pure nostalgie. Ik kan niet wachten.

Dus deze gaat de pre order in op de PS4 (weet iemand of ik hem dan tzt OOK op de ps5 kan spelen als ik die heb ? , ik ga ervanuit van wel)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

lord_fh schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:12:
Dit is voor mij een must have en ben best hyped.

D2 en D2LOD heb ik he-le-maal kapot gespeeld. Solo, Lan party's waarbij de hele pc, monitor etc naar vrienden thuis werden gesleept, tot daarna online, ik kan me niet een spel herinneren dat mij zo heeft geboeid en blijft boeien tot nu aan toe. D3 heb ik ook, maar heb daar dat gevoel niet echt mee op de 1 of andere manier. De sfeer en play van D2 is gewoon pure nostalgie. Ik kan niet wachten.

Dus deze gaat de pre order in op de PS4 (weet iemand of ik hem dan tzt OOK op de ps5 kan spelen als ik die heb ? , ik ga ervanuit van wel)
ps5 is toch backwards compatible met ps4 games?
Ik zit er ook al naar uit te kijken, en tegelijk vermoed ik dat als ik het eenmaal speel, het gruwelijk gaat tegenvallen :) Was begin dit jaar al d2 begonnen, en de rechtlijnigheid en idioot lage moelijkheids graad van act1 maakten het eerlijk gezegd enigzins saai...

• lord_fh
Dat idee heb ik soms ook, maar denk dat ik hem wel een poos ga spelen, op de 1 of andere manier blijft het trekken. We gaan het zien haha

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:25
Waar kun je het beste uitleg vinden over Diablo 2? Ik zit de laatste tijd veel videos te bekijken op YouTube maar zie dan bv opeens van die "lange latten" of boeken in de inventory zitten. Zal wel een betekenis hebben maar geen idee wat. Ook zie en hoor ik gems en runewords voorbij komen.

Ik zou graag vooraf al iets willen lezen en/of zien waarin dit soort zaken uitgelegd worden. In Diablo 3 sprak het allemaal voor zich maar ik heb niet de indruk dat dit in Diablo 2 ook is.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Lekker Ventje schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:47:
Waar kun je het beste uitleg vinden over Diablo 2? Ik zit de laatste tijd veel videos te bekijken op YouTube maar zie dan bv opeens van die "lange latten" of boeken in de inventory zitten. Zal wel een betekenis hebben maar geen idee wat. Ook zie en hoor ik gems en runewords voorbij komen.

Ik zou graag vooraf al iets willen lezen en/of zien waarin dit soort zaken uitgelegd worden. In Diablo 3 sprak het allemaal voor zich maar ik heb niet de indruk dat dit in Diablo 2 ook is.
Die lange latten zijn charms, je hebt ze ook van 1 eb2 hoog.
die geven je een passieve bonus (+str, + int, etc) zolang ze in je inventorie zitten.
de meest gewilde ware degene die magic find gaven, of resistance to all gaven. Tijdens lvl was een +str nog wel eens handig als je een bepaald armor anders net niet kon dragen. Maar eigenlijk was je inventory al beperkt genoeg dat je er niet teveel van wilt hebben.

https://diablo.fandom.com/wiki/Diablo_II
Maar ik zou vooraf vooral niet teveel inlezen. Dat bederft imho het spel.
Dit soort dingen leggen zichzelf wel uit tijdens het spelen.

Waar het een beetje fout gaat is als je echt enorm wilt gaan min maxen.
Bepaalde dingen gaan in stappen waar het spel dat niet laat zien.
BV het spel loopt intern op 20FPS, en je kunt een fireballl casten elke 10 frames.
Met 2 5 % FasterCast Gems word dat elke 9 frames.
De volgende 5% FCG doet niks, omdat je dan op 8.5 frames komt,wat naar 9 frames word afgerond.
de volgende 5FCG Verlaagt het alsnog van 9 naar 8 Frames wat dus eigenlijk ruim 12% sneller is.
Zo zijn er nog wat breekpunten. (Precieze waarde moet je me vergeven, gaat om het idee)

maar dat is tijdens normaal spelen niet echt heel relevant. Dat word pas een ding als je je "end game" lvls en gear hebt.

[Voor 29% gewijzigd door heuveltje op 21-07-2021 12:54]

• Lekker Ventje
heuveltje schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:51:
[...]

Die lange latten zijn charms, je hebt ze ook van 1 eb2 hoog.
die geven je een passieve bonus (+str, + int, etc) zolang ze in je inventorie zitten.
de meest gewilde ware degene die magic find gaven, of resistance to all gaven. Tijdens lvl was een +str nog wel eens handig als je een bepaald armor anders net niet kon dragen. Maar eigenlijk was je inventory al beperkt genoeg dat je er niet teveel van wilt hebben.

https://diablo.fandom.com/wiki/Diablo_II
Maar ik zou vooraf vooral niet teveel inlezen. Dat bederft imho het spel.
Dit soort dingen leggen zichzelf wel uit tijdens het spelen.

Waar het een beetje fout gaat is als je echt enorm wilt gaan min maxen.
Bepaalde dingen gaan in stappen waar het spel dat niet laat zien.
BV het spel loopt intern op 20FPS, en je kunt een bepaalde spel casten elke 10 frames.
Met 2 5 % FasterCast Gems word dat elke 9 frames.
De volgende 5% FCG doet niks, omdat je dan op 8.5 frames komt,wat naar 9 frames word afgerond.
de volgende 5FCG Verlaagt het naar 8 Frames wat ruim 10% sneller is.
Zo zijn er nog wat breekpunten. (Precieze waarde moet je me vergeven, gaat om het idee)

maar dat is tijdens normaal spelen niet echt heel relevant. Dat word pas een ding als je je "end game" lvls en gear hebt.
Bedankt.

Het zal na 2000 uur Diablo wel wennen zijn aan de getallen. De miljoenen damage vlogen je om de oren in Diablo 3. Maar of ik de echte endgame ga halen weet ik nog niet gezien al het andere wat er voor komend half jaar nog op het programma staat. Misschien dat ik dat met 1 karakter zal gaan doen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Lapras

Lapras

Ice beam

Lekker Ventje schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:47:

Ik zou gewoon beginnen met spelen en dan zien waar je uitkomt. Je eerste paar characters zullen 'mislukken', maar dat is niet erg. Met elk cahracter verbeter je weer iets. Mocht je per se een bepaalde class willen spelen, kan ik je eventueel wel wat tips geven.

• Lekker Ventje
Lapras schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:32:
[...]

Ik zou gewoon beginnen met spelen en dan zien waar je uitkomt. Je eerste paar characters zullen 'mislukken', maar dat is niet erg. Met elk cahracter verbeter je weer iets. Mocht je per se een bepaalde class willen spelen, kan ik je eventueel wel wat tips geven.
Gewoon eerst Normal doen om het te leren en daarna opnieuw beginnen om het goed te doen?
Ik wil een barb en sorcerer gaan spelen. Bij de laatste zit ik aan een combinatie van ijs en vuur te denken. Bij de barb in ieder geval geen whirlwind.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Lekker Ventje schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:41:
[...]

Gewoon eerst Normal doen om het te leren en daarna opnieuw beginnen om het goed te doen?
Ik wil een barb en sorcerer gaan spelen. Bij de laatste zit ik aan een combinatie van ijs en vuur te denken. Bij de barb in ieder geval geen whirlwind.
neu, daarna gewoon lekker in NM doorklooien.
Als je er tegen eind NM achterkomt dat al je skills een zooitje zijn, kun je ze alsnog resetten.
En heb je vast wat goede gear om je volgende char mee te kickstarten.

barb en geen wirlwhind is een beetje vreemde keuze :P
Dat was zeker voor de grote patches zon beetje de enige skill die je gebruikte :)

al was het zo dat ww een lvl 30 skill is, en je dat volgens mij pas net tegen het einde van normal aantikte ?

Mijn eerste barb was een dual mace wielding frenzier, werkte kwa DPS em gear absoluut niet ,maar was hilarisch om te zien als hij eenmaal op dreef was _/-\o_

[Voor 26% gewijzigd door heuveltje op 21-07-2021 14:01]

• Lapras

Lapras

Ice beam

Lekker Ventje schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:41:
[...]

Barbarian is wel redelijk afhankelijk van welk wapen je tot je beschikking hebt. Dat geldt voor de meeste melee characters wel (wolf druid en zeal paladin). Ik zou daar dus niet mee beginnen. Bij barbarians is het extra kwetsbaar, omdat je al bij je skills voor een bepaald wapen moet kiezen.

Op een gegeven moment vind je vast een mooi wapen en wil je daar een barbarian mee maken. Ik zou even op dat moment wachten.

De sorceress is de meest toegankelijke en flexibele class. Puur omdat ze teleport hebben. Met teleport kom je sneller bij bepaalde vijanden, kan je die relatief snel omleggen en dan kan je 'magic find' zijn werk doen. Wel ben je erg fragiel.

De sorceress draait om Faster Cast Rate (FCR) en items die je +skills geven. FCR laat je sneller aanvallen en +skills geeft je damage. Er zijn, zoals eerder uitgelegd, bepaalde breakpoints in FCR. Omdat het spel op 25 fps loopt, heb je net genoeg FCR (en ook FHR en IAS, maar dat is een ander verhaal) nodig om bepaalde frames te halen. Bij een sorceress wil je over het algemeen op 63 of 105 FCR zitten. Er is dus geen enkel verschil tussen 63 FCR en 104 FCR.

+Skills geven je meer damage en is vrijwel altijd nuttig. Voor elke class. Vandaar dat algemene items met +skills (zoals de unique Shako - je leert later wel wat dat precies is) zo veelzijdig zijn en zoveel gebruikt worden.

De zogenaamde Fire/cold build die je voor ogen hebt, heet de Meteorb build en combineert 5 skills met elkaar:
- Meteor
- Frozen orb
- Fireball
- Teleport (slechts 1 skill point nodig)
- Static field (slechts 1 skill point nodig)

Daarnaast spendeer je nog punten aan twee passives, zijnde fire mastery en cold mastery.

Het idee is dat eigenlijk altijd alleen 1 skill point stopt in de skills die je nodig hebt om te komen bij je belangrijke skills. Daar stop je vervolgens het maximum van 20 in. Overige punten gaan dan in de zogenaamde synergy skills. Zo geven extra hard skill points in Fire Bolt bijvoorbeeld extra damage aan zowel je fireball als je meteor.

Dat klinkt misschien ingewikkeld, maar als je het doorhebt hoe het werkt, valt het wel mee.

Dit is gelijk ook de charme van Diablo 2. Je bent constant aan het rekenen en tweaken om te komen tot zoveel mogelijk damage, zoveel mogelijk survivability en zoveel mogelijk quality of life (genoeg mana bijvoorbeeld) of magic find (om je kans op goede items te vergroten). Elke keuze heeft een nadeel en je zal merken dat je ook buiten het spel om nog vaak aan het nadenken bent hoe je character nog net iets beter kan.

Zoals gezegd: begin gewoon. Een sorceress is een prima keuze. Mocht dat toch niet lukken, dan kan ik je een necromancer met summon skeletons aanraden. Dit is vanaf het begin tot het einde een zeer degelijke build die niet erg afhankelijk is van goede items.

• Lekker Ventje
Bedankt voor de uitgebreide uitleg!

Maar kan ik dan beter voor assasin gaan in plaats van een barb of zit je dan ook met het wapen? Ik wil ook mele doen als afwisseling van het ranged maar heb geen zin om met een ballerina op pad te gaan. Een barb moet voor mij hakken en meppen, geen pirouettes draaien.

• Angeloonie
Lekker Ventje schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:03:
Bedankt voor de uitgebreide uitleg!

Maar kan ik dan beter voor assasin gaan in plaats van een barb of zit je dan ook met het wapen? Ik wil ook mele doen als afwisseling van het ranged maar heb geen zin om met een ballerina op pad te gaan. Een barb moet voor mij hakken en meppen, geen pirouettes draaien.
Assassin is een goede optie, de traps werken puur op skills, dus je hoeft niet op je wapen te letten. Uiteindelijk wil je wapens met +skills (of +traps).

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-06 15:02

Lagune

Its time for warp

hyped, alleen op welk systeem kopen, PS5/Xbox of Nintendo switch, choices

heeft het een online requirement? zo niet is dat wel lekker in het vliegtuig/vakantie op switch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mugwump
Lagune schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:00:
hyped, alleen op welk systeem kopen, PS5/Xbox of Nintendo switch, choices

heeft het een online requirement? zo niet is dat wel lekker in het vliegtuig/vakantie op switch
Volgens de berichten kun je gewoon singleplayer offline spelen.

• lord_fh
Ik heb mezelf verpest door youtube filmpjes te kijken en werd er weer helemaal ingezogen, wat resulteerde in een instant preorder hahaha ! Heb ook die uitgebreide video gekeken met daarin veel uitleg over de tot standkoming, het oog voor detail is bizar en dat -voor zover ik kan zien- zonder het oude gevoel en stijl weg te halen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Perseverance
Inmiddels ook gepreordered. Kan niet wachten, hoop dat die early access beta vroeg in augustus is :)

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 14:45

SideShow

Administrator

Ligt het aan mij of ziet elke video van dit spel er choppy uit? Dus als het karakter vooruit loopt of het scherm beweegt, gaat dit precies nooit echt smooth vind ik..

Voorbeeld: YouTube: Diablo 2 Resurrected 4K 60FPS Arreat Summit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

SideShow schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:13:
Ligt het aan mij of ziet elke video van dit spel er choppy uit? Dus als het karakter vooruit loopt of het scherm beweegt, gaat dit precies nooit echt smooth vind ik..

Mogelijk niet erg goede opname materiaal. Ik kan me herinneren dat een paar streamers ook problemen had met een hoge framerate laten zien. Daarnaast is dit deel van het spel gehackt. De alpha bood geen toegang tot de druid en geen toegang tot Act 3-5.

Ik maak me dus niet direct zorgen.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:44
SideShow schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:13:

Ligt aan de stream of hardware. Ik heb het spel al kunnen draaien op mijn systeem en ik kan je verzekeren dat het 100% smooth is, indien je pc krachtig genoeg is.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, 6800 XT, MSI B650 Tomahawk, 2tb NVME

• Perseverance
Er schijnen geen delays te zijn in ieder geval:

https://us.forums.blizzar...ed-2-resurrected/37704/39

• Perseverance
Beta zal 2 weekenden zijn:

https://i.redd.it/kh9yvpz5xhf71.png

• Perseverance
Vermoedelijke beta datum schijnt gelekt te zijn..17 augustus.

YouTube: Diablo 2 Resurrected Beta Release Date Leaked? | D2R
Ik ben zeer benieuwd of het inderdaad nog maar 9 dagen duurt... Mogelijk voor de mensen die het spel al gekocht hebben en later voor anderen die dat niet hebben gedaan. Tot deze behoor ik; ik hoop dat iedereen de beta kan spelen de 17e...

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• Canon23
  • Laatst online: 07-06 10:08

Canon23

>>MY<< world

Zijn er nog mensen van de oude garde uit de "moomoofarm" tijd van d2:lod ?

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Canon23 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:56:
De plek waar ik ooit een unidentified legit Stormshield heb gevonden... :)

• Mugwump
Canon23 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:56:
Ook wel van ver daarvoor. :P

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Dat moomooforum was een leuke kliek mensen, daarnaast zijn we 15jr ruim verder, zou leuk zijn straks samen weer rond te rennen 😎

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 17:35
Volgens mij is het merendeel tegenwoordig bezig met D3, GOT en GOTHC guilds zitten vol met "bekenden".

PC -- GW -- Oude pc -- D3

• lord_fh
Cow was life vroeger }:O }:O }:O

moo
moo
moo
moo moo moo
moo
moo

Ik denk wel dat ik met alles wat ik nu weet van D2, er meer uit zal halen dan toen ik zon 15-20 jaar jonger was (lees toen ik net op de middelbare school zat 8)7 )

fast forward time to release please....

Ik ben gisteren nog koortsachtig mijn D2 en LOD cds aan het zoeken geweest om het even op de pc weer te installeren, maar helaas nog niet gevonden.

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39
lord_fh schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:47:
Cow was life vroeger }:O }:O }:O

moo
moo
moo
moo moo moo
moo
moo

Ik denk wel dat ik met alles wat ik nu weet van D2, er meer uit zal halen dan toen ik zon 15-20 jaar jonger was (lees toen ik net op de middelbare school zat 8)7 )

fast forward time to release please....

Ik ben gisteren nog koortsachtig mijn D2 en LOD cds aan het zoeken geweest om het even op de pc weer te installeren, maar helaas nog niet gevonden.
Mocht je ze weer vinden, probeer Project Diablo 2 eens (https://www.projectdiablo2.com/)
Het oude D2:LoD gevoel met wat verbeteringen (vooral meer end game content)

Home Assistant configuratie

• Perseverance

:)

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:25

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• lord_fh
O my o my!!!!!

• Py.
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:37
Wel ietwat teleurgesteld dat we geen minion en trap lagfest hebben tijdens de beta's, maar ben erg verrast dat we gewoon een open beta hebben de 20e. Ondertussen al wel begonnen mijn runeword app te moderniseren, maar de aanschaf nog steeds uitgesteld tot de beta reviews beschikbaar waren.

18-19 augustus de beta preloaden staat bij deze in de agenda _/-\o_

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Damnit ben net op vakantie die week 🤣
Was het secret cow lvl ook nog een bestaand lvl?

• Lekker Ventje
Kijk er naar uit, wel jammer dat het blijkbaar een gewoonte aan het worden is om de beta's en releases hier in Europa aan het begin van de avond te starten. Vrees dat het dan op 23 september ook het geval zal zijn en aangezien ik op de 24ste een hele dag weg ben zal het dan de 25ste gaan worden voor ik kan gaan spelen.

En geen assassin en necromancer tijdens de beta. Ik wilde juist de eerste alvast gaan proberen maar dan probeer ik de amazone wel..

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:21
Staat er ergens of de progress van de beta meegenomen kan worden naar de uiteindelijke versie?

Tijdens de early access helaas op vakantie, maar de week erop zou ik alvast een kijkje willen nemen mits de progress bewaard blijft.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:03
inquestos schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:07:
Staat er ergens of de progress van de beta meegenomen kan worden naar de uiteindelijke versie?

Tijdens de early access helaas op vakantie, maar de week erop zou ik alvast een kijkje willen nemen mits de progress bewaard blijft.
Volgens mij stond er bij mijn ps5 bestelling dat dat niet het geval was.

Site van blizz:

[Voor 30% gewijzigd door lordloeder op 11-08-2021 08:20]

Pagina: 1 2 3 ... 42 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee