• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Q: Will TCP/IP support be available in the Early Access to Open Beta tests?
A: TCP/IP support will not be available in the upcoming Beta or the final game. After careful deliberation, we will no longer be supporting this option as we identified potential security risks and are committed to safeguarding the player experience.
Via: https://news.blizzard.com...arly-access-and-open-beta (en https://old.reddit.com/r/...ly_announced_that_theyre/ )

Jammer, de vraag is of ze er nog meer functionaliteiten uit gaan halen die het D2 gevoel in de weg gaat zitten.

Ik quote mijzelf even:
True schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 00:37:
Als dit net zo 'goed' wordt als de remake van Warcraft 3 dan sla ik lekker over, ik heb er tot nu toe weinig vertrouwen in.

[Voor 16% gewijzigd door True op 11-08-2021 13:51]

Twente | 5530 Wp JA Solar - 14x395 33° op Zuid

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:10
Welk security risk zit er in die TCP/IP ondersteuning? Klinkt een beetje als een rede opwerpen zodat je het lekker via Battle.net kunt laten lopen

Strava | Twitter | Mastodon.nl

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:44
Heb een pre-order[Series X] gedaan zo dat ik vrijdag met de beta aan de slag kan.

Heb alleen Diablo 3 ervaring dus ben super benieuwd naar deze game.

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:19
True schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:49:
[...]

Via: https://news.blizzard.com...arly-access-and-open-beta (en https://old.reddit.com/r/...ly_announced_that_theyre/ )

Jammer, de vraag is of ze er nog meer functionaliteiten uit gaan halen die het D2 gevoel in de weg gaat zitten.

Ik quote mijzelf even:

[...]
Ik snap niet zo goed wat je daar nog aan hebt? Het loopt toch allemaal via Battle.net en bovenstaande is ook echt niet meer van deze tijd.

Ik ben erg benieuwd naar de Ps5 versie, vond D3 op consoles lekker spelen.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:10
Misschien omdat je gewoon met vrienden samen wil spelen zonder dat hele battle.net spul? Via lan party etc?

Strava | Twitter | Mastodon.nl

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 11:31
Webgnome schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:19:
Welk security risk zit er in die TCP/IP ondersteuning? Klinkt een beetje als een rede opwerpen zodat je het lekker via Battle.net kunt laten lopen
Misschien duping loopholes?

• Py.
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:37
Dat is daar niet van toepassing, Lan is net als open battle.net en single player een apart hackfest waar ze niets mee gaan doen. Het aantal cheats en dupes zal op de ladder lager zijn, met name omdat ze ook accounts bannen tegenwoordig en je daar ook andere spellen dan Diablo II aan hebt hangen.

Gezien het spel as-is wordt overgezet zullen een aantal runewords ook wel ladder-only zijn.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er toch wel zin in heb hoor! Het is enorm lang geleden dat ik het gespeeld heb, maar dat ik het grijs gespeeld heb is een feit. Nu nog even afwachten of het spel in huidige leven past... :) (Speel nu vooral WoW, dus het is of WoW óf Diablo...)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:57
Webgnome schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:07:
Misschien omdat je gewoon met vrienden samen wil spelen zonder dat hele battle.net spul? Via lan party etc?
Je hebt sowieso B.net al nodig om de game te kunnen launchen, dus die vlieger ging al niet meer op.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:29
Angeloonie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:23:
[...]

Je hebt sowieso B.net al nodig om de game te kunnen launchen, dus die vlieger ging al niet meer op.
Voor offline singleplayer niet alsk het goed heb. Ergens in de FAQ staat ook dat verbinding dan alleen nodig is om te kunnen updaten

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:19
Angeloonie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:23:
[...]

Inderdaad en daarnaast kan je via Bnet ook gewoon met vrienden spelen, ook op een LAN party. Je hebt tegenwoordig ook (bijna) overal internet of 4/5G dus dan moet het toch goed komen :-)

Vind het echt een non-argument om de game daarop af te serveren.

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:03
Net op de ps5: preloader deed zijn ding. De beta staat er op. Nu heb ik nog een countdown van minder dan 2 dagen om de demo te kunnen starten.

• Angeloonie
lord_fh schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:14:
[...]

Voor offline singleplayer niet alsk het goed heb. Ergens in de FAQ staat ook dat verbinding dan alleen nodig is om te kunnen updaten
Klopt, maar ook dan gebruik je de B.net launcher, daar ontkom je dus niet aan.

• Perseverance
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-06 09:54

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

kwdtje schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:14:
[...]

Inderdaad en daarnaast kan je via Bnet ook gewoon met vrienden spelen, ook op een LAN party. Je hebt tegenwoordig ook (bijna) overal internet of 4/5G dus dan moet het toch goed komen :-)

Vind het echt een non-argument om de game daarop af te serveren.
Omdat Activision (immers is er weinig van Blizzard over) eerder aangaf dat het er echt wel in zou komen: https://www.eurogamer.net...l%20be%20there%20in%20D2R. Het is minder game dan aangekondigd :/ .

Naast dat modded coop nu niet meer zal kunnen trouwens.

[Voor 3% gewijzigd door True op 11-08-2021 23:38]

Twente | 5530 Wp JA Solar - 14x395 33° op Zuid

• Anoniem: 377816
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ben vooral benieuwd hoe het nu speelt met muis + keyboard. Of hier verbeteringen in zijn doorgevoerd, of dat het toch een controller wordt..

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Blijkbaar zou D2:R zonder een ladder launchen. Het eerste ladder seizoen zou pas op een later tijdstip gelanceerd worden.
Dit vind ik wel erg spijtig want dat zou betekenen dat ladder uniques en een deel runewords + cube recipes niet beschikbaar zijn. Maakt toch wel een grote impact voor een heel deel (meta)builds. Hopelijk komt er snel duidelijkheid hierover

• Angeloonie
Ik vermoed dat ze eerst een paar weken (maanden?) "normaal" willen draaien voordat ze ladder starten.
Gebeurt in meer games, eerste season start niet direct bij release maar iets later.

• Phaex
Tja wat is 'normaal' draaien; op deze manier mis je gewoon een deel van het spel. De ladder race interesseert me niet echt maar het is wel vervelend dat een deel essentiële items en runewords niet beschikbaar zijn op deze manier. Bijvoorbeeld geen spirit of insight early on, normaal craft je die toch vrij vroeg in nightmare en helpen ze je enorm op weg. Of die endgame infinity waar veel builds op teren :O
Volgens mij ook geen ubers en dus geen torch.

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 15:04

Lapras

Ice beam

Geen spirit en insight zijn inderdaad wel een groot gemis. Het verbaast me eigenlijk ook wel dat er geen ladder is.

• Py.
Ze zijn natuurlijk vrij om de ladder runewords en ubers aan te zetten voor non-ladder. Had het wel liever meteen met ladder gehad.

Terwijl ik typte om te vragen wat de bron was voor geen ladder, maar even gegoogled... een van de eerste hits is een youtube video waarin gesteld wordt dat single player ook ladder runewords krijgt.

• Phaex
Py. schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:26:
Terwijl ik typte om te vragen wat de bron was voor geen ladder, maar even gegoogled... een van de eerste hits is een youtube video waarin gesteld wordt dat single player ook ladder runewords krijgt.
Ja dit had ik ook gezien, kan altijd singleplayer spelen tot ladders live gaan.
Vroeger kon je met een singleplayer char nog online samen spelen via open battlenet. Is dit nog steeds een optie met D2:R? Ik vind er weinig van terug buiten dat TCP/IP local play geschrapt is

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:25
Ik laat het allemaal op me afkomen en zal waarschijnlijk sowieso solo spelen. Heb in D3 regelmatig met voor mij onbekende mensen gespeeld en dat was geen succes doordat die mij geen tijd gaven loot te rapen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-06 12:36
Lekker Ventje schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:14:
Ik laat het allemaal op me afkomen en zal waarschijnlijk sowieso solo spelen. Heb in D3 regelmatig met voor mij onbekende mensen gespeeld en dat was geen succes doordat die mij geen tijd gaven loot te rapen.
Je moet loot ook niet verkrachten, kost veel te veel tijd :+ Al bedoelde je vast oprapen ;)

De cinematics zien er wel zeer goed uit, ze hebben misschien toch wat geleerd van het Warcraft 3 fiasco.

• Angeloonie
Voor iedereen die het nog niet gezien had:

Zorg dat je Bnet account verbonden is op Twitch en slinger een D2:R stream aan en ga wat anders doen voor 2,5 uur

• jori040
Begint de beta om 18:00 of 19:00 ?

Zin in!

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-06 08:25

garrow

PSN: Garrow1978

jori040 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:15:
Begint de beta om 18:00 of 19:00 ?

Zin in!
Voor PS om 19:00

• lord_fh
19.00 idd.

Ik kan niet wachten, ga meteen ook testen of ik tobo/muis kan gebruiken op PS, gewoon voor het idee haha :)

let the countdown begin }:O }:O }:O }:O

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-06 08:25

garrow

PSN: Garrow1978

lord_fh schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:16:
19.00 idd.

Ik kan niet wachten, ga meteen ook testen of ik tobo/muis kan gebruiken op PS, gewoon voor het idee haha :)

let the countdown begin }:O }:O }:O }:O
Grappig, ik ben juist heel benieuwd naar hoe de controller werkt....paar reviews gezien welke best lovend waren, dus ben benieuwd.

• lord_fh
Jaa basis zal controller zijn, denk dat dat ook lekkerder speelt op console, maar omdat ik vroeger met d2 uiteraard altijd tobo/muis heb gebruikt ben ik benieuwd, als dat werkt, hoe ik daar nu in sta qua gebruik

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39
Lekker Ventje schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:14:
Ik dacht dat iedereen persoonlijke loot kreeg in D3?

Home Assistant configuratie

• Angeloonie
TheFes schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:36:
[...]

Ik dacht dat iedereen persoonlijke loot kreeg in D3?
Dat is zo, maar ik gok dat hij bedoeld dat na bijv. het completen van een (normale) rift iemand anders deze kan sluiten voordat je al je loot kunt pakken (al heb je dan nog 30 seconden voordat hij echt sluit).

[Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 13-08-2021 10:44]

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39
Angeloonie schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:39:
[...]

Dat is zo, maar ik gok dat hij bedoeld dat na bijv. het completen van een (normale) rift iemand anders deze kan sluiten voordat je al je loot kunt pakken.
Aah, oke..

Home Assistant configuratie

• Lekker Ventje
Angeloonie schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:39:
[...]

Dat is zo, maar ik gok dat hij bedoeld dat na bijv. het completen van een (normale) rift iemand anders deze kan sluiten voordat je al je loot kunt pakken (al heb je dan nog 30 seconden voordat hij echt sluit).
Niet alleen dat maar ook de loot tijdens een run kon ik niet verzamelen. En als je nog geen lvl 70 of pas net level 70 bent wil je ook geel spul hebben omdat dat dan ook een verbetering is.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:09
Volgens mij is de controller support nog een beetje wennen voor caster types. Ik zal het waarschijnlijk ook wel even proberen, maar heb de game voorheen altijd met toetsenbord en muis gespeeld dus dat zal ik nu voornamelijk ook weer gaan doen.

Heb beta access op de PC. Ben enorm benieuwd hoe die op de Switch speelt maar ik geloof dat die uberhaubt geen beta access heeft.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• jori040
Meer Xbox[Series X] bezitters die niet kunnen spelen ?

UPDATE
Yes kan gaan beginnen!

[Voor 23% gewijzigd door jori040 op 13-08-2021 19:52]

• Nostordici
Uhm waar download je de beta voor pc?

Ik zie het ook niet in Battlenet staan..

[Voor 47% gewijzigd door Nostordici op 13-08-2021 19:30]

• Angeloonie
Nostordici schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:28:
Uhm waar download je de beta voor pc?

Ik zie het ook niet in Battlenet staan..

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:33
Voor iedereen ook stuk? / crash? Is zeker een uur wel speelbaar geweest ;)

• Nostordici
Thx, gevonden! De servers zijn down :(

• jori040
Kan je de acts niet solo spelen in deze beta ?

• Angeloonie
Uhh nee niet down?
jori040 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:04:
Kan je de acts niet solo spelen in deze beta ?
Ja, gewoon game met password aanmaken.

[Voor 93% gewijzigd door Angeloonie op 13-08-2021 20:05]

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 10:08

Canon23

>>MY<< world

Compleet overbelast. Morgen verder proberen :D

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• Angeloonie
Speel per ongeluk op Americas, werkt prima :) (er is ook geen splitsing EU/US meer)

[Voor 83% gewijzigd door Angeloonie op 13-08-2021 20:09]

• Angeloonie
En zo zie je 21 jaar later dat dit een voet met vleugels is en niet een hertje:

Dacht dat dit een hertenkop met 2 lange oren was:
https://tweakers.net/i/8Mc0D9AyXmthZgvdXdYBvcsmpv0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YHM8M7qXWARN8MDWWOhSsrQ1.png?f=user_large

• jori040
Angeloonie schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:04:
Uhh nee niet down?

[...]

Ja, gewoon game met password aanmaken.
moet ik op xbox nu dan toch een live abbo hebben ?

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:44
Ok spelen zit er nu dan toch niet in? Vind het toch een beetje vreemd dat altijd online gedoe. Altijd problemen mee, zeker in begin.

Ik als D2 giga leek toch maar eens proberen. Ik speel heel graag PoE en heb D3 ook met plezier gespeeld maar D2 is me om één of andere reden voorbij gegaan vroeger. Daarnet dus kunnen inloggen en poppetje aangemaakt. Ging nog even kinderen in bed steken dus was wat blijven hangen op "character creation", niet doen dus. Mijn FPS ging daar de hoogte in (terwijl die toch vast moest blijven staan op 144fps door de AMD software). Alle ventilatoren volle bak bladen en GPU temp ging naar de 72% (wat zowat max is). Rest loopt wel soepel FPS (wat je wel kan verwachten vermoed ik). Het ziet er ook erg goed uit. Nu nog hopen dat we terug kunnen anders is het voor zondag.

• Paterpor
Angeloonie schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:08:
Speel per ongeluk op Americas, werkt prima :) (er is ook geen splitsing EU/US meer)
Ik had wel wat latency lag. Op Europe had ik dat niet. Dus toch misschien even switchen als het je sloom lijkt.

• jori040
Iemand hier die op de console speelt ?
Ik kan gewoon geen solo game starten :?

[Voor 7% gewijzigd door jori040 op 13-08-2021 20:26]

• lord_fh
Typisch weer dit... ik ga er eindelijk voor zitten.... create game werkt al niet, vraagt of ik check of er verbinding is, met andere woorden de zooi ligt plat (ps4)

• Angeloonie

vs

:o :o :o

• jori040
lord_fh schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:26:
Typisch weer dit... ik ga er eindelijk voor zitten.... create game werkt al niet, vraagt of ik check of er verbinding is, met andere woorden de zooi ligt plat (ps4)
Hier ligt het niet plat maar wat ik boven al zeg.

• lord_fh
jori040 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:28:
[...]

Hier ligt het niet plat maar wat ik boven al zeg.
Jaa ik bedoel dat battle.net plat ligt haha

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
Tja, dat is het risico met een alpha :) het serverpark moet natuurlijk ook getest worden, en als er iets mis gaat moet men kijken waarom en hoe dat te voorkomen is.

Ik probeer het morgen wel weer, tot nu toe is de algemene indruk in ieder geval uitstekend.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, 6800 XT, MSI B650 Tomahawk, 2tb NVME

• Seroczynski
Ik ben maar op de US servers gaan spelen. 200 ping maar kan je tenminste games aanmaken :)

• jori040
lord_fh schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:29:
[...]

Jaa ik bedoel dat battle.net plat ligt haha
Voor solo moet ik toch live abbo[xbox] nemen kom ik achter.Nu alles idd plat ja.

• jori040
Ondanks dat ik nog maar 20 min[server plat] heb kunnen spelen valt me wel meteen op hoe vet die soundtrack wel niet is. :)

• Lekker Ventje
jori040 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:25:
Geen probleem op XSX, ben al vanaf 19 uur bezig met online solo. Ben al wel effe klaar met mijn sorcerer die niet voorbij de graveyard geraakt. Eerst maar effe een barb proberen voor er frustraties beginnen te ontstaan 😀

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 19:19

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Seroczynski schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:52:
Ik ben maar op de US servers gaan spelen. 200 ping maar kan je tenminste games aanmaken :)
Dan is het zeker hetzelfde euvel als ze de eu servers weer aan kunnen zwengelen, dat alle progress verloren is ? Ze z'n gewoon down gegaan die europa servers of welke hebben ze daar nog geen web pagina voor ?
Dus kunnen we weer van voor af aan beginnen voor een veel lagere ping ?

[Voor 10% gewijzigd door Pentiummania op 13-08-2021 22:09]

https://kick.com/pmania http://goo.gl/9nkYAr https://www.twitch.tv/Amazoontje http://diablo.somepage.com/profile/eu/pmania-2623 http://goo.gl/RXaQaX

• Angeloonie
Pentiummania schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:09:
[...]

Dan is het zeker hetzelfde euvel als ze de eu servers weer aan kunnen zwengelen, dat alle progress verloren is ? Ze z'n gewoon down gegaan die europa servers of welke hebben ze daar nog geen web pagina voor ?
Dus kunnen we weer van voor af aan beginnen voor een veel lagere ping ?
Hoezo zou dat gebeuren?

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 15:07
na 20 jaar deze game weer opgepakt maar wat is de movement clunky en traag? even snel omdraaien is er niet bij? Was dat altijd al zo?

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Is er helemaal geen EU server of wat ik begrijp je vraag niet zo 123.
Iig kun je wel switchen van regio met behoud van progressie!

https://kick.com/pmania http://goo.gl/9nkYAr https://www.twitch.tv/Amazoontje http://diablo.somepage.com/profile/eu/pmania-2623 http://goo.gl/RXaQaX

• Angeloonie
PainkillA schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:26:
na 20 jaar deze game weer opgepakt maar wat is de movement clunky en traag? even snel omdraaien is er niet bij? Was dat altijd al zo?
Of je FPS is laag? Maar anders: ja. Daar is niets aan veranderd.

• Angeloonie
Pentiummania schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:29:
[...]

Is er helemaal geen EU server of wat ik begrijp je vraag niet zo 123.
Iig kun je wel switchen van regio met behoud van progressie!
Er zijn wel EU servers, maar geen splitsing qua accounts zoals vroeger (EU en US konden niet samen spelen).

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Eu server nog steeds down en nergens een server status page te vinden nog!

• lord_fh
Ik kan wel joinen nu, ps4. Brings back memorys!

Mort zeggen dat controller prima werkt. Toetsenbord en muis nog niet ad gang gekregen helaas. Ik kan alleen niet zoomen lijkt het bij pc kan dat sowieso wel dat ik weet. Iemand een idee ?

• PainkillA
Angeloonie schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:29:
[...]

Of je FPS is laag? Maar anders: ja. Daar is niets aan veranderd.
radeon metrics laten om een of andere reden geen fps zien maar een ? dus geen idee hoeveel fps ik haal maar ongetwijfeld ver boven de 100. Misschien ben ik gewoon moderne games gewend waarbij je char instant reageerd op je muis ofzo en je instant kan omdraaien

• jori040
Ik blijf op de Series X een server probleem houden.Vanaf 19:00 net 20 min kunnen spelen :'(

[Voor 10% gewijzigd door jori040 op 13-08-2021 22:36]

• Seroczynski
Op de US servers heb ik 200 ping maar kan gewoon verder spelen met mijn character.

Helaas kan ik mijn nickname niet gebruiken in D2R (wel in D2LOD). "Sero" staat kennelijk op een blacklist.

• Py.
PainkillA schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:32:
[...]

radeon metrics laten om een of andere reden geen fps zien maar een ? dus geen idee hoeveel fps ik haal maar ongetwijfeld ver boven de 100. Misschien ben ik gewoon moderne games gewend waarbij je char instant reageerd op je muis ofzo en je instant kan omdraaien
/fps geeft het als vanouds ingame weer, inclusief de ping.
Performance op 4k met low is nog steeds erg matig met mijn 1050ti helaas (9-10fps...). windowed op 1440p is het goed te doen (40-60fps).

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:03
jori040 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:25:
Hier gewoon gespeeld op PS5.
Ook een bug of iets gevonden.
Staat plaatjes uploaden uit in topic?

Het speelt voor mijn gevoel zoals vroeger. Ik had ook al een keer die netwerk hop die je character vroeger eens maakte.
De eerste tekst die je hoort ingame en dan de tekstballonnen, of... Ik zal maar niet teveel spoilen.
Het is echt wel de game die ik echt zocht. Als in, gewoon een echte Dungeon crawler.

Ik ervaar wel dat het beeld wat "waziger" is als je loopt.... Anderen dat ook op console?

[Voor 40% gewijzigd door lordloeder op 13-08-2021 23:04]

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-06 15:22
Ultrawide support die er wel was in de alpha lijkt verdwenen uit de beta…

https://www.reddit.com/r/...ultrawide_support_missing

https://us.forums.blizzar...t-in-d2-resurrected/38902

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Py. schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:43:
[...]
/fps geeft het als vanouds ingame weer, inclusief de ping.
Performance op 4k met low is nog steeds erg matig met mijn 1050ti helaas (9-10fps...). windowed op 1440p is het goed te doen (40-60fps).
Heb je resolution scale ook naar beneden gedaan ? Ik zit rond de 34fps met een GTX970 op 4k dat was met 101 res scale standaard hebben ze die op 125 gezet nu met 71 60fps

[Voor 13% gewijzigd door Pentiummania op 14-08-2021 03:42]

• Py.
Pentiummania schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 03:40:
[...]

Heb je resolution scale ook naar beneden gedaan ? Ik zit rond de 34fps met een GTX970 op 4k dat was met 101 res scale standaard hebben ze die op 125 gezet nu met 71 60fps
Bedankt, die wijzigen zorgt inderdaad voor een speelbare fps 8)

• jori040
Jawel hoor net lekker de 1ste missie gedaan met een heerlijk bakje koffie. :) Gisteren kwam ik gewoon niet op de server. :'(

Met de performance mode aan speelt het heelijk op de Series X.Qua toon valt op dat deze veel duisterder is dan Diablo 3.

Mijn 1ste Diablo 2 ervaring smaakt naar meer. :)

[Voor 3% gewijzigd door jori040 op 14-08-2021 09:16]

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:13

KipCurreh

Nightcrawler

Angeloonie schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:12:
En zo zie je 21 jaar later dat dit een voet met vleugels is en niet een hertje:
[Afbeelding]

Dacht dat dit een hertenkop met 2 lange oren was:
[Afbeelding]
Hahaha ik dacht altijd dat het een soort vogel of iets was :*)

[Voor 159% gewijzigd door KipCurreh op 14-08-2021 09:47]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Nitro+ RX5700XT Asus Prime X470 Pro

• maciasty
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-06 20:12
Ik lees op veel plekken dat de EU server down is. Zelf kom ik op de PS5 niet verder dan het hoofdmenu. Zodra ik iets doe crasht de game met de melding “something went wrong with this game or app”.
Is dit een resultaat van onbereikbare servers of is er iets anders aan de hand?

• Seroczynski
maciasty schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:02:
Ik lees op veel plekken dat de EU server down is. Zelf kom ik op de PS5 niet verder dan het hoofdmenu. Zodra ik iets doe crasht de game met de melding “something went wrong with this game or app”.
Is dit een resultaat van onbereikbare servers of is er iets anders aan de hand?
Ik heb dit ook, dacht dat het aan mijn keybinds lag of zo. Maar kennelijk speelt er dus iets groters.

Ik speel op de PC.

• PainkillA
Is er bekend op welke engine dit spel loopt? Is het bijv dezelfde als de aankomende diablo 4 of is het de engine van d3?

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 11:31
draai ook maar 30 fps op mijn nvidia RTX 2060 (zowel low als ultra high... er is dus ergens een bottleneck). 4k resolutie ... Ik zie wel in het icoontje dat allerei apps gebruik maken van het geheugen van de videokaart. weet iemand hoe ik dat kan wijzigen?
En was er een makkelijke manier om je rotzooi te verkopen? moet eerlijk bekennen dat ik die optie niet uit mijn geheugen gegraafd krijg. Het spel si wel weer ouderwets verslavend
Potverdorie wat ben ik benieuwd zeg... maar ik zal toch echt nog een maandje moeten wachten. De beta is tempting, maar ik ga er niet aan beginnen...! :)

Enige waar ik in m'n hoofd nog mee bezig ben: welke class ga ik mee beginnen. En ga ik dat online doen of single player... keuzes keuzes...

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• PainkillA
toch wel een redelijk zware game vergelijkbaar met bf5. op een 5800x en 6800xt met alles max (resolution scale wel gewoon op 100%) op 1440P ongeveer 140 - 160fps

[Voor 13% gewijzigd door PainkillA op 14-08-2021 15:39]

• Angeloonie
PainkillA schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:21:
Is er bekend op welke engine dit spel loopt? Is het bijv dezelfde als de aankomende diablo 4 of is het de engine van d3?
Geen van die twee. De achterliggende engine is gewoon die van D2, met daaroverheen een soort “skin” die de graphics upgrade. Maar meer dan graphics is dat niet, in de achtergrond draait gewoon de oude D2 code.

Qua stijl lijkt het overigens wel veel meer op D4 dan op D3.

[Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 14-08-2021 17:15]

• Py.
Toch al de nodige bugs gevonden en een aantal crashes meegemaakt. Zo doet Holy Freeze doet alleen cold damage, vertraagt niet ondanks de 48% slow.

Wel fijn dat je bij het gamblen nu een refresh knop onderin hebt zodat je niet iedere keer eruit moet om nieuwe voorraad te krijgen. En items blijven beschikbaar, dus je kunt meerdere circlets gamblen zonder refresh.

• Lekker Ventje
Op mijn summon druid die nu lvl 8 is al 2 uniques gevonden. Zo jammer dat alles gewist wordt na volgend weekend 😀
De sfeer van de game is heel anders dan die van Diablo 3 en ik snap de kritiek dan ook goed toen Diablo 3 uitkwam. Ook lekker naar elk item afzonderlijk kijken in plaats van achter een set aan te moeten jagen.
Jammer dat het nog 5 weken wachten is voor we los mogen.

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 15:04

Lapras

Ice beam

Ik heb Act 1 gespeeld op de PC en toen ben ik ermee gestopt. Wel geheel met PS5 controller gedaan. Dat gaat prima. Inventory management is wat gedoe en je richt soms niet helemaal lekker, maar ik vermoed dat dat wel went. Al heb ik geen teleport geprobeerd.

Ziet er allemaal erg mooi uit.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:55
Ik heb het idee dat de graphic instellingen niet werkt op pc. iemand datzelfde idee?
Zie geen verschil tussen 16x AA en high textures en 1x AA en low textures...

• Lekker Ventje
caspervc schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:48:
Ik heb het idee dat de graphic instellingen niet werkt op pc. iemand datzelfde idee?
Zie geen verschil tussen 16x AA en high textures en 1x AA en low textures...
Ik zie op de console ook geen verschil tussen beide standen maar dat kan ook aan mij liggen. Ik zie wel vaker geen verschil tussen grafisch of prestaties.

Ben een bug tegengekomen die best irritant was. Feral Rage bij de druid werkte meer niet dan wel en dat is niet handig als je shapeshift.

Volgende week ook nog een elemental druid maken. Heb al een shapeshift/summon build nu maar elemental lijkt me ook wel leuk. Wilde al met een druid gaan beginnen bij release maar wellicht worden het er dan twee 🙂

[Voor 15% gewijzigd door Lekker Ventje op 15-08-2021 22:55]

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-06 22:52
Dat wordt dus een refund als ze Ultrawide resolutie ook bij de release er niet inzit.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:29
Angeloonie schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:14:
[...]

Geen van die twee. De achterliggende engine is gewoon die van D2, met daaroverheen een soort “skin” die de graphics upgrade. Maar meer dan graphics is dat niet, in de achtergrond draait gewoon de oude D2 code.
Dat verklaard allicht waarom ik met de matige servers mij ongelooflijk ergerde zaterdagavond aan het 'warpen' van enemies tijdens het spelen.

Vooralsnog act 1 een eind door gelopen, maar het kan mij nog niet heel erg warm maken. Zeker niet voor 40 euro, misschien een keer 10-15 dat ik erover ga denken.
Ondanks dat ik enorm veel plezier heb gehad van D2:LoD voelt het mij in de beta voor nu te 'houterig' aan, ondanks voldoende fps voelde het gewoon niet vloeiend.

Wie weet vanuit de opruimbak ooit.

• Paterpor
Cyclonic schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:49:
Dat wordt dus een refund als ze Ultrawide resolutie ook bij de release er niet inzit.
Kan je bij Blizzard eigenlijk refunden?

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-06 17:29

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233

• jori040
@Lekker Ventje
Zie ook geen verschil maar in performance mode loopt het spel wel beter.

Zelf vind ik het trouwens een prachtig spel om te zien.Nu achteraf gezien vind ik Diablo 3 net wat te kleurrijk.

• lord_fh
Op de Ps4 nu even gespeeld, lvl 9 druid nu in Act1 uiteraard. Ik moet zeggen, ik heb het origineel op de PC helemaal kapot gespeeld en nu jaren niet, maar nadat ik een beetje aan de controller gewend was geraakt, zat ik er weer helemaal in na 3 kwartier spelen, dat hele gevoel etc. alles is er nog, ik geniet er echt van.

En inderdaad in de Beta stottert het online en echt soepel loopt het - nog - niet, ook heb ik nog steeds de inzoom knop niet gevonden voor Console (wellicht is die er niet), maar ik kan niet wachten op de release, ik vind het erg geslaagd en geniet er tot nu toe in volle mate van.

Ik denk dat het op PC uiteindelijk wat makkelijker speelt, want op console moet je bijv. steeds een losse scroll kopen ipv shift klik en je boek is weer vol, zelfde voor potions. maar dat neem ik op de koop toe, doet voor de beleving niet veel af, het gaat om het grinden voor mij in de vrije uurtjes die ik heb.

Zodra de PS5 eindelijk is ergens op voorraad is en ik die kan halen, ga ik daar op over uiteraard en ik denk dat het op de PS5 er nog een heel stuk gelikter uitziet en smoother gaat lopen.

Ik ben fan tot nu toe.

• Anoniem: 377816
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Hoe werkt het met spells op PC (muis/keyboard) ?
Kun je net als bij een controller 6 spells toewijzen aan een knop, of zit je vast aan 2 muis knoppen ?

• Seroczynski
Anoniem: 377816 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:43:
Hoe werkt het met spells op PC (muis/keyboard) ?
Kun je net als bij een controller 6 spells toewijzen aan een knop, of zit je vast aan 2 muis knoppen ?
Met S komen je skills op het scherm, en die kan je dan keybinden. Vervolgens gebruik je die binds om te switchen, en gebruik je de rechtermuisknop om te casten.

Je kan ook op de linkermuisknop binden, al werkt niet iedere skill daarop.

• lord_fh
Overigens, op console kan je er 12 binden als ik het goed heb, met L2 krijg je de 2e "rij" die je kan binden met rondje, driehoek vierkant kruisje etc.

Ondertussen level 16 druid in act2 , mijn gevoel blijft hetzelfde: het is een beetje D2 zoals ik het mij vroeger inbeelde dat het eruit zag denk ik 8)7 :+ , ik ga hier uren uren uren mee zoet zijn als hij uit komt O+

• Phaex
Cyclonic schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:49:
Ik begrijp je gevoel, ben zelf ook een 38" 21:9 gebruiker.
Ik was echt onder de indruk van de widescreen filmpjes en gameplay in de alpha test en nu ineens die zwarte banden forced 16:9 in een (hoofdzakelijk) PvM co-op game. Vreemd.

Ik heb wel begrepen dat er bepaalde problemen waren met mensen die met meerdere schermen speelden over extreem lange afstanden konden teleporteren en abilities 'buiten scherm' casten maar dat is toch eenvoudig op te lossen zoals ze bvb in PoE ook hebben gedaan met max clickable / cast range enzo.

Hopelijk geven ze nog een uitgebreide feedback over alle hot topics.

• Lekker Ventje
jori040 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:25:
@Lekker Ventje
Zie ook geen verschil maar in performance mode loopt het spel wel beter.

Zelf vind ik het trouwens een prachtig spel om te zien.Nu achteraf gezien vind ik Diablo 3 net wat te kleurrijk.
Diablo 3 is net een zuurstok in vergelijking met Diablo 2. Diablo 2 heeft veel meer sfeer, enkel de uitbreiding met Act 5 is als Diablo 2.

• maciasty
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-06 20:12
De beta bleef bij mij op de PlayStation telkens crashen als ik het hoofdmenu probeerde te verlaten.
Uiteindelijk kwam ik er achter dat ik in het verleden ooit mijn PSN en Battle.net accounts had gelinkt. Blijkbaar veroorzaakte dit nu problemen.
Ik heb de accounts ontkoppeld en kon daarna eindelijk de beta proberen. 😄
Pagina: 1 2 3 ... 42 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee