Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:59
Genoten van de beta hier! Dit is precies wat ik wilde, gewoon D2 maar met betere graphics.

Ik moet zeggen dat vooral de sorc en classes met elemental skills het beste uit de verf komen dankzij de prachtige lichteffecten. Die zien er gelikt uit en dan heb ik het enkel nog maar over de low-level skills.

Vind het switchen tussen de nieuwe en oude graphics echt gaaf, mooi om te vergelijken en mijn geheugen te testen. In bepaalde omgevingen was het verschil veel groter dan ik dacht, bijv. De Crypts bij Blood Raven.
Ook het feit dat ieder item er nu echt uit ziet als dat item vind ik en van de gaafste toevoegingen, en dan heb ik het nog niet eens over de unique/set items die unieke artwork hebben :) Ben benieuwd hoe Silks of the Victor er uit zien op je char.

Al met al werkt het prima, heb 2 bugs gereport:
- merc onzichtbaar als je hem revived nadat je dood bent gegaan. Je ziet dan enkel het wapen.
- in de Shared stash kun je items niet “swappen”, dus met een gem of rune in je muis op een andere gem klikken zodat je ze wisselt. Dat werkt in de normale stash wel goed.

Heb 1x een crash gehad en 1x een disconnect. Maar verder goed kunnen spelen, met een Paladin act 2 afgerond, en met een Ama, Sorc en Druid tot half/eind act 1 gekomen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Angeloonie schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:38:

- in de Shared stash kun je items niet “swappen”, dus met een gem of rune in je muis op een andere gem klikken zodat je ze wisselt. Dat werkt in de normale stash wel goed.
Dit kan best wel eens 'as intended' zijn. In Path of Exile heb je dat ook met de Guild Stash. Mijn vermoeden is, dat dit mogelijk dupen e.d. exploits tegenwerkt.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
Seroczynski schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:27:
[...]

Dit kan best wel eens 'as intended' zijn. In Path of Exile heb je dat ook met de Guild Stash. Mijn vermoeden is, dat dit mogelijk dupen e.d. exploits tegenwerkt.
Dan zouden ze dat moeten doortrekken naar alle stashes.. nu is het gewoon raar dat er verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:22
Ik was in de veronderstelling dat de eerste beta enkel in het weekend was, maar de beta blijft gewoon nog open tot eind dit weekend bleef tot gisteren open. Gisteren en eergisteren toch maar even bekeken:

Het spel voelt 100% vertrouwd d:)b , alsof je het oude spel opstart . Pas als je teruggaat naar de oude graphics denk je: dat zag er destijds een stuk minder uit :D . Het is grafisch wel een stuk zwaarder dan gedacht. Ik heb hier een 43 inch 4k scherm, dus de resolutie staat standaard op 4k. Je kan dit ingame niet aanpassen (??). Ik moet met mijn vrij zwaar uitgeruste laptop (XPS 15 7590, I7-9750H, 16GB) op low draaien om het een beetje soepel te kunnen spelen. Ik vind het vrij opmerkelijk dat je ingame de resolutie niet kan aanpassen, en dat het spel ook zo zwaar is om te draaien.

Wel erg onhandig dat wanneer je verbinding verbreekt je ook uit het spel ligt, ik hoop dat dat na de beta niet meer het geval is. In totaal ook 1 disconnect en 1 crash.

[ Voor 1% gewijzigd door inquestos op 18-08-2021 10:20 . Reden: blijkbaar is de beta nu toch echt dicht ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
inquestos schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:58:
Ik was in de veronderstelling dat de eerste beta enkel in het weekend was, maar de beta blijft gewoon nog open tot eind dit weekend.
"Early Access Open Beta" was tot gisteren 19:00u onze tijd. A.s. vrijdag begint het echte open beta event. Nu tot die tijd kan je de beta niet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:08
Vroeger redelijk wat Diablo 1 gespeeld, maar nooit echt met 2 bezig gegaan.
Half jaartje geleden Diablo 1 opnieuw gespeeld, was weer erg tof en bijna uitgespeeld (bij de laatste boss moet je ineens uren grinden als je geen build guide hebt gevolgd...)

Van het weekend Diablo 2 gedaan met mijn vriendin, en dat beviel erg goed. Met een controller speelde de game wel een stuk fijner ivm meer hotkeys. Vriendin had wel wat last van crashes, maar verder zonder problemen bij Act 2 aangekomen.

Aangezien de beta gisteren sloot met een paar vrienden Diablo 3 gedaan, maar dat is wel ineens een wereld van verschil.
Difficulty hebben we uiteindelijk maar opgeschroefd naar "Master" want het was echt een cakewalk. Op "Master" heb ik zeker wel twee keer een potion moeten gebruiken in de tijd die we van lvl 10 naar 30 zijn gegaan.
Persoonlijk vind ik ook het loot systeem wat minder tof, het is net alsof elke vijand 5 zwaarden dropt (en je kan een enorme hoeveelheid dragen) Het voelt in D1/2 wat specialer als je goede gear vindt, in D3 wordt je ermee doodgegooid en ben je elke 10 seconden weer nieuwe schoenen aan het aantrekken.

Komende tijd ga ik mij zeker nog wel vermaken met D3 (tot D2 uit komt) want het is zeker geen slechte game. Het voelt voor mij alleen een beetje als een mobile versie waarin dingen niet al te complex zijn en progressie een heel stuk sneller gaat.
Ik was in de veronderstelling dat de eerste beta enkel in het weekend was, maar de beta blijft gewoon nog open tot eind dit weekend. Gisteren en eergisteren toch maar even bekeken:
Really? Gisteren rond 18:30 kon ik nog inloggen, maar om 19:00 probeerde ik het nogmaals en kwam ik er niet meer in. Las toen dat de Beta ook maar tot de 16e duurde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik was in de veronderstelling dat de eerste beta enkel in het weekend was, maar de beta blijft gewoon nog open tot eind dit weekend. Gisteren en eergisteren toch maar even bekeken:

Het spel voelt 100% vertrouwd d:)b , alsof je het oude spel opstart . Pas als je teruggaat naar de oude graphics denk je: dat zag er destijds een stuk minder uit :D . Het is grafisch wel een stuk zwaarder dan gedacht. Ik heb hier een 43 inch 4k scherm, dus de resolutie staat standaard op 4k. Je kan dit ingame niet aanpassen (??). Ik moet met mijn vrij zwaar uitgeruste laptop (XPS 15 7590, I7-9750H, 16GB) op low draaien om het een beetje soepel te kunnen spelen. Ik vind het vrij opmerkelijk dat je ingame de resolutie niet kan aanpassen, en dat het spel ook zo zwaar is om te draaien.

Wel erg onhandig dat wanneer je verbinding verbreekt je ook uit het spel ligt, ik hoop dat dat na de beta niet meer het geval is. In totaal ook 1 disconnect en 1 crash.
Ik heb last, maar meerdere met mij (gaat geloof ik voornamelijk om RTX kaarten) dat m'n GPU in de game continu 100% belast wordt en soms zelfs gaat throttlen (3070 in mijn geval). Ik las op het D2 forum van Blizzard dat meer mensen daar last van hebben.

De beta was tot 17 augutus 17:00 PDT geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ah, behoorlijk wat verwarring over de einddatum van de eerste beta. Hij is nu inderdaad dicht. Hij was open tot en met 17 augustus 10:00 PDT (19:00 gisterenavond Nederlandse tijd)

In de uiting van blizzard stond bij de 'open beta' een start en einddatum (20-23 augustus), maar bij de early access enkel de startdatum (13 augustus). In een eerdere uiting dacht ik ook de 16de te hebben gezien als einddatum, ik heb het idee dat ze dat later hebben aangepast/in het midden gelaten.

[ Voor 8% gewijzigd door inquestos op 18-08-2021 10:31 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:03
Ik ben benieuwd, ga hem vrijdag meteen binnen halen op de ps5 en dan beslissen of het 40 euro waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
inquestos schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:30:
Ah, behoorlijk wat verwarring over de einddatum van de eerste beta. Hij is nu inderdaad dicht. Hij was open tot en met 17 augustus 10:00 PDT (19:00 gisterenavond Nederlandse tijd)

In de uiting van blizzard stond bij de 'open beta' een start en einddatum (20-23 augustus), maar bij de early access enkel de startdatum (13 augustus). In een eerdere uiting dacht ik ook de 16de te hebben gezien als einddatum, ik heb het idee dat ze dat later hebben aangepast/in het midden gelaten.
https://news.blizzard.com...arly-access-and-open-beta
Q: How long will the Beta last?
A: The Early Access weekend test will run until August 17 at 10:00 a.m. (PDT). The Open Beta weekend will run until August 23 at 10:00 a.m. (PDT). This will allow us to get the right amount of gameplay feedback and client performance data. Reference this Time Zone Converter to identify when the test will end in your region.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-07 11:28
Goed om alle positieve verhalen te lezen!

Ik was zelf tot dit weekend nog niet bekend met D2. Vroeger wel eens een beetje gespeeld bij een vriend, maar nooit zelf aangeschaft (helaas). Ik was dan ook zeer verbaasd dat het spel me zo goed beviel, want dat gevoel heb ik bij eerdere remasters nooit gehad.

Heb beide acts uitgespeeld met een Barbarian en ergens tot halverwege Act I gespeeld met de Paladin. Viel me op dat die laatste echt veel indrukwekkender voelde, zowel qua damage als toughness. Daar ga ik volgend weekend eens meer mee testen. Waar ik in het begin wel een beetje aan moest wennen was het bewegen volgens een raster, maar ik begrijp de keuze. En het was na verloop van tijd niet storend meer.

Nog wel een tiental bugs gerapporteerd, voornamelijk op het gebied van stabiliteit en performance. Paar kleine functionele mbt monsters niet goed kunnen raken. Holy Bolt werkte bijvoorbeeld totaal niet op een paar types monsters. En mercenary AI was ik niet heel erg over te spreken. Horen mercenaries eigenlijk zoveel damage te doen? Ze one-shotte best veel monsters.

Maar toffe game. Hier ga ik waarschijnlijk veel tijd in steken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 14:35
Deadsmell schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:44:
Nog wel een tiental bugs gerapporteerd, voornamelijk op het gebied van stabiliteit en performance. Paar kleine functionele mbt monsters niet goed kunnen raken. Holy Bolt werkte bijvoorbeeld totaal niet op een paar types monsters. En mercenary AI was ik niet heel erg over te spreken. Horen mercenaries eigenlijk zoveel damage te doen? Ze one-shotte best veel monsters.
Holy bolt is bedoeld om te healen en kan enkel undead monsters beschadigen. Hier zal je nog wel wat tijd doorbrengen als je verder in het spel komt: http://classic.battle.net/diablo2exp/skills/

En de mercenaries zijn enkel in normal sterk, daarna zijn ze er vooral voor utility.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsmell
Lapras schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:51:
[...]

Holy bolt is bedoeld om te healen en kan enkel undead monsters beschadigen. Hier zal je nog wel wat tijd doorbrengen als je verder in het spel komt: http://classic.battle.net/diablo2exp/skills/

En de mercenary zijn enkel in normal sterk, daarna zijn ze er vooral voor utility.
Haha, misschien had ik de skill description moeten lezen. Klinkt wel logisch. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLice88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:49
kwdtje schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:37:
Ik ben benieuwd, ga hem vrijdag meteen binnen halen op de ps5 en dan beslissen of het 40 euro waard is.
Je kan de Beta al pre-downloaden op de PS5. scheelt je vrijdag weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 17:05
SLice88 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:24:
[...]

Je kan de Beta al pre-downloaden op de PS5. scheelt je vrijdag weer :)
Inmiddels is de open-beta ook te pre-downloaden op PC :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:10

lord_fh

PS5

https://us.forums.blizzar...ladder-patch-update/41016

Hooray for single player mode! 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

will now for the first time be included in non-ladder multiplayer and single player play.
Dus ook mulittplayer non-ladder.
Gezien ik nogal casual speel en dus niet zal beginnen met een ladder char erg fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Evenals het pandonium event en Uber Diablo. (volgens mij die wel alleen in SP) , ik speel ook geen ladder, veel te casual daarvoor en veeeeeel te weinig tijd, ik wil op mijn eigen tempo spelen en af en toe een uurtje zeg maar.

Oja en ik las dat je de Cow King nu kan killen, zonder dat je daarna geen cow level meer kan maken. Dat was ook een kansloze setting want alle andere bosses respawnen ook gewoon na herstart }:O }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
lord_fh schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:48:
Evenals het pandonium event en Uber Diablo. (volgens mij die wel alleen in SP) , ik speel ook geen ladder, veel te casual daarvoor en veeeeeel te weinig tijd, ik wil op mijn eigen tempo spelen en af en toe een uurtje zeg maar.
FYI, Ladder leent zich prima voor casual play. Een ladder season duurt meerdere maanden, en daarna wordt je character gewoon omgezet naar non-ladder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras
Seroczynski schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:33:
[...]

FYI, Ladder leent zich prima voor casual play. Een ladder season duurt meerdere maanden, en daarna wordt je character gewoon omgezet naar non-ladder.
Maar je begint elke keer wel op 0. Als je die paar maanden nodig hebt om eerst een MF sorc te maken en dan vervolgens pas een ander character kan maken, dan red je dat met die paar uur niet. Het is fijn dat je nu ook non-ladder kan blijven en op je gemak wat items kan verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Lapras schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:21:
[...]

Maar je begint elke keer wel op 0. Als je die paar maanden nodig hebt om eerst een MF sorc te maken en dan vervolgens pas een ander character kan maken, dan red je dat met die paar uur niet. Het is fijn dat je nu ook non-ladder kan blijven en op je gemak wat items kan verzamelen.
Je kan gewoon ladder beginnen en daarna blijven doorspelen, je hoeft niet telkens opnieuw te beginnen als je dat niet wil. En zo kan je wel -indien dat straks nog zou zijn- genieten van ladder-only items voor een paar maanden, die je meeneemt naar non-ladder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:25
Kan je het nog offline spelen? Mijn latency is echt ruk met satelliet internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
Seroczynski schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:42:
[...]

Je kan gewoon ladder beginnen en daarna blijven doorspelen, je hoeft niet telkens opnieuw te beginnen als je dat niet wil. En zo kan je wel -indien dat straks nog zou zijn- genieten van ladder-only items voor een paar maanden, die je meeneemt naar non-ladder.
Yes, dat kan natuurlijk, maar door de aangekondigde wijziging is de noodzaak om ladder te spelen vrijwel volledig verdwenen. Je zou het enkel nog doen voor de ladder race of de reset van de economie. We beginnen straks allemaal non-ladder en ik verwacht dat de meeste casual spelers ook non-ladder blijven zodra de ladder wordt ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 14:30
Ik ben stiekem wel een beetje hyped en bang voor teleurstelling.
Vroeger talloze uren in D2 gestoken en ik hoop dat die nostalgie een beetje terug komt.

Ik ga gewoon non-ladder spelen, want de game uurtjes zijn zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-09 11:22
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:23:
Ik ben stiekem wel een beetje hyped en bang voor teleurstelling.
Vroeger talloze uren in D2 gestoken en ik hoop dat die nostalgie een beetje terug komt.

Ik ga gewoon non-ladder spelen, want de game uurtjes zijn zeldzaam.
De open beta is nu aan de gang tot einde het weekend ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 14:30
Vlaanderen1 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:34:
[...]

De open beta is nu aan de gang tot einde het weekend ;-)
Ik heb hem klaar staan op de PS5! :9
Vanavond eerst even uit eten met de vrouw, maar daarna wel een nieuwe Sorc beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duke99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 11:17
Ik kon het zo snel niet vinden maar is voor de open Beta een Playstation Plus abonnement nodig(ik speel in principe alleen offline)? Heb pas net mijn PS5 en (nog) geen behoefte aan een playstation plus abonnement gehad :)

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-09 11:22
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:44:
[...]

Ik heb hem klaar staan op de PS5! :9
Vanavond eerst even uit eten met de vrouw, maar daarna wel een nieuwe Sorc beginnen.
Heb hem net ook gepreload op de PS5 :)

Vorig weekend geprobeerd op PC, was tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
duke99 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:18:
Ik kon het zo snel niet vinden maar is voor de open Beta een Playstation Plus abonnement nodig(ik speel in principe alleen offline)? Heb pas net mijn PS5 en (nog) geen behoefte aan een playstation plus abonnement gehad :)
Nee, is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duke99
Thanks voor het snelle antwoord.

Ben wel heel benieuwd. Voor het eerst spelen met een controller en daarom ook niet (op een console) pre-ordered.

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:08
duke99 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:33:
[...]

Thanks voor het snelle antwoord.

Ben wel heel benieuwd. Voor het eerst spelen met een controller en daarom ook niet (op een console) pre-ordered.
Persoonlijk vond ik D2 met een controller spelen een stuk relaxter. Snel verschillende skills gebruiken gaat zoveel makkelijker omdat je flink wat hotkeys kan toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Flapperbol schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:39:
[...]

Persoonlijk vond ik D2 met een controller spelen een stuk relaxter. Snel verschillende skills gebruiken gaat zoveel makkelijker omdat je flink wat hotkeys kan toewijzen.
Je kan bij K+M ook hotkeys gebruiken. Ik gebruik een eigen mapping waarbij ik de potions op Q,W,E,R heb zitten, en alle skills op 1 t/m 6. Dan kan je op S drukken en je skills mappen op die keys, alhoewel je ze wel pas activeert met de rechtermuiknop.

Heb nog niet geprobeerd om met een controller te spelen, wellicht zondag even. Ik heb vorige week met alle speelbare characters A1 en A2 uitgespeeld en wat runewords gefarmed. Lading bugs reported, dus ben er wel even klaar mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde de beta eigenlijk overslaan, maar het kriebelt toch te hard.
Downloading 33% ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Weer een issue wat ik bij bijna alle Blizzard spellen heb (en ook enkel Blizzard), dat mijn scherm flikkert tussen no signal en beeld.

Menu geen probleem tot dat ik bij character select kom en dan begint het na 10 seconden. Volgens mij bij andere spellen meet windowed full screen of zo omheen gekomen maar ik heb alleen windowed en fullscreen....

Iemand die dit ook heeft en een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:43

-ET-

Phone Home

Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:21:
Downloading 33% ...
samething here. Ik wilde eigenlijk voor de switch versie gaan.... Toch de pc versie nu maar aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
Net begonnen, eerste stuk was erg veel mis slaan en beesten veel te laat dood zien gaan. Het zal wel aan erg hoge latency liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:16
ik heb ook het idee dat de latency flink vertraagd is naar de beta server. Wellicht alleen in Amerika gehost?
Wel tof hoor verder, brings back memories :P

The den of EEEEVIILLLLL en die zombie geluidjes, HOAHHHAHHEHHHH lekker hoor

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
Cross progression tussen ps5 en pc werkt prima. Als console zo ruk blijft qua lobby moet ik het misschien toch maar op beide platforms aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:01
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:21:
Downloading 33% ...
Must... resist...

Npg 5 weken volhouden en dan begint voor mij het nostalgisch avontuur...

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Laatst online: 23:16
Goede kans dat de wat oudere gamers mijn reactie hier wel vermakelijk gaan vinden, maar vraag hem toch eens 8)

Heb D2 eigenlijk nooit echt gespeeld (zat net op de kleuterschool toen D2 uitkwam :+ ), wel richting de 1000 uur in Diablo 3 zitten sinds de release in 2012.

Ik loop alleen compleet vast qua inventorymanagment omdat je zo weinig ruimte hebt, een beetje wapen of armour 1/5de van je complete inventory inneemt, charms los in je inventory zitten(correct if i'm wrong) en als meest vervelende dat health/mana potions niet stacken. Misschien ben ik wat nieuwere games teveel gewent, maar ze hadden de qol rondom de inventory toch wel wat meer mogen verbeteren van mij

De andere dingen die wat 'ouderwetser' werken zoals het het moeten vinden/kopen van identify en townportal scrolls of de grotere consequentie aan dood gaan kan ik overigens wel waarderen.

Tldr: Qua gameplay bevalt ie me tot nu bovenverwachting goed (het tijdsstip van dit bericht zegt genoeg >:) ), alleen zit ik letterlijk een derde van de speeltijd mijn inventory te managen omdat ie steeds vol zit en ik bij elke lootdrop weer dingen moet verplaatsen/uitzoeken. Heeft er iemand die veel meer uren in de originele D2 heeft gestoken wellicht wat handige tips en trucks om dit efficiënter aan te pakken en niet zoveel speeltijd daaraan kwijt te zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door !mark op 21-08-2021 03:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuN2FiRe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-10-2024
!mark schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 03:11:
Goede kans dat de wat oudere gamers mijn reactie hier wel vermakelijk gaan vinden, maar vraag hem toch eens 8)

Heb D2 eigenlijk nooit echt gespeeld (zat net op de kleuterschool toen D2 uitkwam :+ ), wel richting de 1000 uur in Diablo 3 zitten sinds de release in 2012.

Ik loop alleen compleet vast qua inventorymanagment omdat je zo weinig ruimte hebt, een beetje wapen of armour 1/5de van je complete inventory inneemt, charms los in je inventory zitten(correct if i'm wrong) en als meest vervelende dat health/mana potions niet stacken. Misschien ben ik wat nieuwere games teveel gewent, maar ze hadden de qol rondom de inventory toch wel wat meer mogen verbeteren van mij

De andere dingen die wat 'ouderwetser' werken zoals het het moeten vinden/kopen van identify en townportal scrolls of de grotere consequentie aan dood gaan kan ik overigens wel waarderen.

Tldr: Qua gameplay bevalt ie me tot nu bovenverwachting goed (het tijdsstip van dit bericht zegt genoeg >:) ), alleen zit ik letterlijk een derde van de speeltijd mijn inventory te managen omdat ie steeds vol zit en ik bij elke lootdrop weer dingen moet verplaatsen/uitzoeken. Heeft er iemand die veel meer uren in de originele D2 heeft gestoken wellicht wat handige tips en trucks om dit efficiënter aan te pakken en niet zoveel speeltijd daaraan kwijt te zijn?
Afhankelijk van je type belt dat je draagt kun je meer potions kwijt. Later rond act 3-5 ga je belts vinden waar je tot 4 potions per slot kwijt kan.

Verder best hyped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Laatst online: 22:03
Ik ben toch wel blij verrast dat ze de hele sfeer hebben behouden en dat het er echt prachtig uit ziet.

Ik hoop wel dat je in de full version wat meer kan aanpassen (ps5), ik vind die hp balkjes boven de enemies afbreuk doen aan de beleving en zou dat het liefst uit zetten.

Voor nu laat ik het even links liggen en wacht ik op de volledige versie!

[ Voor 32% gewijzigd door kwdtje op 21-08-2021 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:18
RedHat schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:01:
[...]

Ik heb last, maar meerdere met mij (gaat geloof ik voornamelijk om RTX kaarten) dat m'n GPU in de game continu 100% belast wordt en soms zelfs gaat throttlen (3070 in mijn geval). Ik las op het D2 forum van Blizzard dat meer mensen daar last van hebben.

De beta was tot 17 augutus 17:00 PDT geloof ik.
Heb ik met de 2070 in de laptop ook last van… wordt giga heet en continue max fans aan,… verder: awesome gam! Heerlijk om een tweede keer hooked aan D2 te zijn _/-\o_ :9~ O+

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:34
Gisteren een korte 45 minuten gespeeld op PC. Met een radeon rx480 als gpu probleemloos alles op max kunnen spelen. ( 34" curved, 1440p , 100hz). Fans gingen uiteindelijk wel flink loeien, maar temps bleven <50 graden.

Omdat ik maar kort de tijd had ( jeej..jonge kids :-D ) direct een sorc. gemaakt en online een groep gejoined voor act 1.
Dat speelde lekker weg. Het was een 'efficiënte' groep ( men wist de weg op de map) en zo ben ik toch tot quest 5 van act 1 gekomen. Helaas nét niet helemaal afgerond dus ;)

Enfin, nostalgie! De muziek...heeeerlijk. alsof ik de classic diablo 2 gisteren nog gespeeld heb.
Helaas dit weekend ook weinig tijd, maar de beta sluit maandag 19.00 a.s. als ik mij niet vergis. Dus hopelijk maandag nog wat speeltijd.

Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat. Of ik hem voor de volle mep ga kopen... denk het niet. Waarschijnlijk te weinig tijd om te spelen, maar bij een toekomstige aanbieding/prijsverlaging houd ik mij zeker aanbevolen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667

Het grootste argument tegen een grotere inventory zijn charms, maar het lijkt me dat daar wel een oplossing voor verzonnen had kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Veel plezier aan allen die dit weekend aan de bak gaan met de beta. Go find those damned bugs! ;) oh en defeat some evil on your way there. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
caspervc schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 08:07:
[...]

Heb ik met de 2070 in de laptop ook last van… wordt giga heet en continue max fans aan,… verder: awesome gam! Heerlijk om een tweede keer hooked aan D2 te zijn _/-\o_ :9~ O+
Ook maar even gekeken, de temperatuur loopt op tot 70 graden met spelen (PC met een GTX 1660). Zo te zien is dat redelijk normaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Jron667 op 21-08-2021 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 20:04

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

12 jaar geleden voor Het laatst diablo 2 gespeeld maar wat heerlijk speelt dit tegenover Diablo 3.

Ook de retro look knop is zeer leuk om afentoe aan te zetten.
Ga niet preorderen maar dat ik deze ga halen de komende maand is wel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffoon
  • Laatst online: 15-09 15:07
Diablo 2 tijdens 1.08, 1.09 en 1.10 patches grijsgedraaid dus keek hier ergens wel naar uit.
Leuk deze remaster maar die clunky F-key controls staken wel érg snel tegen. Ik snap dat ze het nostalgisch gevoel willen behouden maar wat quality of life improvements hadden best wel gemogen, zeker voor die vraagprijs van €39,99. Nee deze ga ik zeker voor die prijs overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54

Kid Buu

Huh, Pietje?

Op twitch gekeken en het gaf mij een heerlijk gevoel van nostalgie. Gedurende mijn middelbare school periode zeker een paar duizend uur in dit spel gestopt. Ben echter ook bang in hoeverre dit nog replay value voor mij heeft, samen met de controls was dit spel een hardcore grind en weinig road in between.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
steffoon schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:15:
Diablo 2 tijdens 1.08, 1.09 en 1.10 patches grijsgedraaid dus keek hier ergens wel naar uit.
Leuk deze remaster maar die clunky F-key controls staken wel érg snel tegen. Ik snap dat ze het nostalgisch gevoel willen behouden maar wat quality of life improvements hadden best wel gemogen, zeker voor die vraagprijs van €39,99. Nee deze ga ik zeker voor die prijs overslaan.
Daar heb je keuze in. Je kunt de keybindings op 'legacy' en 'resurrected' mode zetten. Dat eerste is wat jij omschrijft. Het werkt echter alleen bij character creation en na afloop kan je de keybindings voor dat character niet meer veranderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Deadsmell op 21-08-2021 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Even geprobeerd op mijn PS5 ... meh dat wordt het niet ... na uurtje spelen heb ik al geen zin meer om de inventory open te doen ... is toch echt niet leuk zo met een stick je stuff zitten managen en priegelen....

Keyb/mouse dan maar !! Op PC is het ook veel beter en mooier imo... en kan je hoger dan 60 fps.

Twee vraagjes ... moet je nou echt op elke mob klikken om er op te slaan? :-/

Ook, telkens je karakter van richting verandert, schokt het beeld heel heel lichtjes ... ik heb 100+fps maar toch voelt het spel op deze manier niet echt vloeiend aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravedek
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Echt geweldig om de open beta te spelen, veel nostalgie. Net zoals anderen hier vroeger grijs gespeeld, ook tijdens LAN parties d:)b . Het speelt alsof de graphics en andere verbeteringen nooit anders zijn geweest. Misschien dat ik het spel toch ga aanschaffen, ben er nog niet helemaal uit of ik de aanschafprijs eruit ga halen.

Ik meende ooit te hebben gelezen dat de broncode zoek was geraakt, dus blijkbaar hebben ze deze weer teruggevonden? Weet iemand dat toevallig? Zal het anders eens opzoeken...
Een resurrected versie van Diablo 1 mag er nu ook wel komen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsmell
ravedek schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:26:
Echt geweldig om de open beta te spelen, veel nostalgie. Net zoals anderen hier vroeger grijs gespeeld, ook tijdens LAN parties d:)b . Het speelt alsof de graphics en andere verbeteringen nooit anders zijn geweest. Misschien dat ik het spel toch ga aanschaffen, ben er nog niet helemaal uit of ik de aanschafprijs eruit ga halen.

Ik meende ooit te hebben gelezen dat de broncode zoek was geraakt, dus blijkbaar hebben ze deze weer teruggevonden? Weet iemand dat toevallig? Zal het anders eens opzoeken...
Een resurrected versie van Diablo 1 mag er nu ook wel komen :9
En waren inderdaad delen kwijt geraakt, ook weer zaken terug gevonden. Ten tijde van Blizzcon zijn er interviews met de developers geweest, waarin dat wordt toegelicht. Die staan nog wel online op de Blizzcon site, denk ik.

Ik heb dit weekend trouwens heel veel last van freezes. Eerst een freeze in het spel, gevolgd door een crash van mijn pc. Tweek eer per uur ofzo. Daar had ik vorig weekend nauwelijks last van. Zijn er meer mensen die dit ervaren?

[ Voor 11% gewijzigd door Deadsmell op 21-08-2021 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt 2 dingen doen;
1. Niet alles mee willen nemen, maar bijvoorbeeld alleen items die veel gold opleveren (class items, wapens, etc)
2. Iedere keer een tp nemen als je vol zit en alles verkopen. Dit kost je wel meer tijd.
Dus mijn advies, zeker tijdens deze beta, ga voor optie 1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapras
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:49:
[...]

Je kunt 2 dingen doen;
1. Niet alles mee willen nemen, maar bijvoorbeeld alleen items die veel gold opleveren (class items, wapens, etc)
2. Iedere keer een tp nemen als je vol zit en alles verkopen. Dit kost je wel meer tijd.
Dus mijn advies, zeker tijdens deze beta, ga voor optie 1.
Inderdaad. Er zijn maar weinig items die je nodig hebt. Gold is nuttig, maar ook daar heb je over het algemeen wel genoeg van, zeker nu met auto-pickup.

Een van de leukere zaken aan D2 is dat je leert wat nuttig is, en wat niet. Van de meeste items is het wel redelijk duidelijk, maar je kan vaak ook wel nut vinden in een bepaald niche item dat bijvoorbeeld alleen gebruikt wordt voor mensen die Pvp op lvl 30 of 49 doen.

In deze beta maakt het inderdaad allemaal weinig uit wat je oppakt. Daarna is het vooral:
- Runes vanaf Pul zou ik zeker bewaren, waarschijnlijk al wat eerdere runes ook.
- Unique items met +skills zijn altijd nuttig.
- Sommige set items zijn nuttig, maar ook hier weer vaak de +skill items.
- Bepaalde grijze items met sockets zijn nuttig, maar dit vergt wel kennis van wat de betere runewords.
- Er is een markt voor bepaalde magic items en rare items, maar de kansen dat je iets heel waardevols weggooit zijn extreem klein, dus maak je daar niet te veel zorgen om.

Ofwel: wees kritisch met wat je oppakt en verkoop de gele items als ze niet beter zijn dan wat je al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 15:43

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Iemand ook problemen dat je niet kan connecten met de server?

Nevermind.
Battle.net was uitgelogd 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door crzyhiphopazn op 21-08-2021 22:51 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsmell
crzyhiphopazn schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:49:
Iemand ook problemen dat je niet kan connecten met de server?

Nevermind.
Battle.net was uitgelogd 8)7
Soms. Af en toe als ik de game opstart heb ik connectieproblemen met battle.net. Nog een keer proberen helpt altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
Met controller aan het spelen nu, dat speelt toch wel lekker zoals iemand anders eerder al wist te vertellen.
Voor mij een voordeel omdat ik de helft van de tijd met mijn been omhoog zit (kuitspier gescheurd bij het optillen van een generator).

Ik zit in ACT 2 met een pet druid. Het speelt lekker weg maar is eigenlijk te simpel. Duriel ging eigenlijk met een beetje kiten eenvoudig plat.

Ik begin me ook steeds meer te irriteren aan de grootte van de inventory, daar hadden ze wel iets aan kunnen doen (door bijvoorbeeld de belts uit te breiden naar meer potjes). Ik denk niet dat hier 40 euro voor neer ga leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
@Jron667 De belts worden steeds uitgebreider naarmate je vordert in de verschilende acts. Het is inderdaad, vooral in het begin, erg vervelend om zo weinig belt ruimte te hebben voor potions. Komt echt wel goed. :)

Ik ga sowieso de game aanschaffen, de dag voor release (waarschijnlijk). En dan kan ik op de releasedag zelf lekker beginnen met spelen. SP of MP, ik weet het nog niet. :) Komt wel! Waarschijnlijk start ik lekker met een Sorceress... Lekker gear afhankelijk ^_^ (of eigenlijk + skill items)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
RustStorm schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:20:
@Jron667 De belts worden steeds uitgebreider naarmate je vordert in de verschilende acts. Het is inderdaad, vooral in het begin, erg vervelend om zo weinig belt ruimte te hebben voor potions. Komt echt wel goed. :)

Ik ga sowieso de game aanschaffen, de dag voor release (waarschijnlijk). En dan kan ik op de releasedag zelf lekker beginnen met spelen. SP of MP, ik weet het nog niet. :) Komt wel! Waarschijnlijk start ik lekker met een Sorceress... Lekker gear afhankelijk ^_^ (of eigenlijk + skill items)
Dat weet ik, heb het origineel tot uit den treure gespeeld. Als je iets verder komt is de ruimte nog minder met alle charms die je in inventory hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:23
Ik heb de game al aangeschaft en heb daar na twee weekends nog steeds geen spijt van😀

Heb echter wel een paar vragen.
Ik wil de amazon nog proberen maar als je speren gooit, die moet je zelf kopen? Krijg wel bijltjes te zien maar geen speren als ik onderweg ben. En pijlen loot je elke minuut wel.
En maakt het voor farmen nog wat uit of je een javazon of bowazon bent?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Jron667 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:22:
[...]

Dat weet ik, heb het origineel tot uit den treure gespeeld. Als je iets verder komt is de ruimte nog minder met alle charms die je in inventory hebt.
Haha, dát is ook weer waar. :) Och, ik weet zeker dat ik me daar niet zo druk over zal maken als het zo ver is. :) Neem nauwelijks iets mee waarschijnlijk, behalve gele items en hoger en natuurlijk jewels/charms/runes. Voor de rest lekker links laten liggen (op de socketed items na).

En als de inventory dan toch vol zit, ga ik gewoon even richting town om e.e.a. te verkopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Lekker Ventje schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:46:
Ik heb de game al aangeschaft en heb daar na twee weekends nog steeds geen spijt van😀

Ik wil de amazon nog proberen maar als je speren gooit, die moet je zelf kopen? Krijg wel bijltjes te zien maar geen speren als ik onderweg ben. En pijlen loot je elke minuut wel.
Windforce of Ethereal Titan's Revenge maaks beide soorten amazon een feestje. :) Althans, dat kan ik mij nog herinneren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667

Ja, die moet je kopen. Gebruik twee sets (wapens wisselen) zodat je langer kan door werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
RustStorm schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:50:
[...]

Windforce of Ethereal Titan's Revenge maaks beide soorten amazon een feestje. :) Althans, dat kan ik mij nog herinneren. :)
Nooit een Windforce gevonden, ik gebruikte een Cho-ko-nu. Ruilen deed ik namelijk bijna niet, teveel mensen die de boel wilden belazeren toen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Py.
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 12:54

Py.

Ladder runewords werken nu ook non-ladder:
Afbeeldingslocatie: http://paladijn.nhlrebel.com/twk/DII/Edge.png

Ook aardig wat andere zaken gefixed de afgelopen week, heb geen crashes meer gehad en o.a. holy freeze (zowel bij mezelf als Duriel) werkt weer naar behoren met de vertraging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras

Javelins (de speren die je noemt, want spears zitten er ook in) moet je inderdaad repareren als ze op zijn. Vandaar dat alle unique javelins ook 'Replenish quantity' hebben.

Voor je vraag over farmen dan zou ik zeggen dat de javazon die lightning fury gebruikt, beter is. Bowazons werken wel, maar vergen goede gear en worden wat meer in PvP gebruikt. Overigens heb ik ook wel een bowazon met strafe gebruikt die goed voor MF was, maar dan ben je wel afhankelijk van een goede boog (meestal windforce of een duur runeword).

Voor een javazon heb je eigenlijk vooral Titan's Revenge nodig (http://classic.battle.net...tems/normal/uamazon.shtml). Die is niet superzeldzaam, dus is wel te vinden met wat mazzel of door handig te ruilen. In eerste instantie Insight op je merc, aangezien lightning fury veel mana vraagt.

Je stopt 20 in lightning fury, 20 in charged strike, 1 of meer in de nuttige passives en de rest in synergies voor lightning fury. Het fijne aan een javazon is dat je ook hell cows er goed mee kan farmen. Daar droppen veel nuttige witte/grijze items en runes. Daarnaast was de cow king altijd lightning immune, dus die kon je ook niet per ongeluk omleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog een uurtje of 4 kunnen spelen dit weekend en heb mij zeer vermaakt !
Sorc (fire) gespeeld tot lvl 14 om een build te proberen en dit werkte behoorlijk goed. Plan is om straks runeword 'Leaf' nog daarbij te maken, dan wordt het pas echt leuk.
Verbinding was prima, geen bugs tegen gekomen, etc.

Het is gewoon D2 in een nieuw sausje, met een paar verbeteringen. Je kunt je afvragen of dat inderdaad 40 euro waard is. Weet zelf dat ik hier weer 500+ uur mee zoet ga zijn komend jaar dus voor mij wel. En dit met vrienden samen spelen is toch wel het leukst. De eerste Lan staat dan ook al gepland voor het weekend van 25 sept. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:19
Werkt het Mephisto run trucje met sorc eigenlijk nog gewoon? Dat was vroeger altijd wel een mooie manier om snel even de basis qua items bij elkaar te rapen. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
Mugwump schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:32:
Werkt het Mephisto run trucje met sorc eigenlijk nog gewoon? Dat was vroeger altijd wel een mooie manier om snel even de basis qua items bij elkaar te rapen. :P
Welk trucje doel je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
Zou de moat trick nauwelijks een trucje noemen, maar ja die zal nog werken, de mechanics van de game zijn onveranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Angeloonie schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:52:
[...]

Zou de moat trick nauwelijks een trucje noemen, maar ja die zal nog werken, de mechanics van de game zijn onveranderd.
"Trick" lijkt me wel een trucje, maar het is natuurlijk geen exploit o.i.d.
Wel een manier om makkelijk gear te verzamelen als je nog zwaar ondergeared bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik vond open beta helemaal top, op wat kleine dingen na. De-sync was vele malen erger dan ik me kan herinneren van het origineel. Zeker als spellcaster mist menig spell die op m'n scherm wel raakt.

Echter, dat mag de pret niet drukken. Initieel begonnen met een Frost sorceress, wat zoals altijd tot lvl 24 echt even doorbijten is. Vervolgens over gestapt op m'n Amazon om m'n plan voor release te testen.

Het idee is/was om alle runewords t/m ralorttal te farmen bij de countess normal en van alle runewords twee setjes op te slaan (aangezien ik HC speel). Ik ben er inmiddels achter dat Javazon met poison helemaal de bom is op low level en door de mogelijkheid tot respec, kan ik dat later dan weer wijzigen naar lightning. Vroegah hadden we dat niet.

De countess gaat echt met één worp neer, dus ik kan mooi van lvl 8 tot ik al m'n runewords heb door.

Vervolgens is het de vraag of ik direct over stap op Sorc voor de Mephisto runs, of dat ik door ga met m'n javazon en gok op de pindleruns. Hoger ilvl, maar lagere dropkans.

Hoe dan ook, ik zit er weer helemaal in. Kan niet wachten tot eind september.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:01
Oyxl schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:54:
Ik vond open beta helemaal top, op wat kleine dingen na. De-sync was vele malen erger dan ik me kan herinneren van het origineel. Zeker als spellcaster mist menig spell die op m'n scherm wel raakt.

Echter, dat mag de pret niet drukken. Initieel begonnen met een Frost sorceress, wat zoals altijd tot lvl 24 echt even doorbijten is. Vervolgens over gestapt op m'n Amazon om m'n plan voor release te testen.

Het idee is/was om alle runewords t/m ralorttal te farmen bij de countess normal en van alle runewords twee setjes op te slaan (aangezien ik HC speel). Ik ben er inmiddels achter dat Javazon met poison helemaal de bom is op low level en door de mogelijkheid tot respec, kan ik dat later dan weer wijzigen naar lightning. Vroegah hadden we dat niet.

De countess gaat echt met één worp neer, dus ik kan mooi van lvl 8 tot ik al m'n runewords heb door.

Vervolgens is het de vraag of ik direct over stap op Sorc voor de Mephisto runs, of dat ik door ga met m'n javazon en gok op de pindleruns. Hoger ilvl, maar lagere dropkans.

Hoe dan ook, ik zit er weer helemaal in. Kan niet wachten tot eind september.
Aangezien respec al sinds 1.13 (2010) kon, kan ik twee dingen concluderen: je hebt het al een tijd niet gespeeld en zo te lezen zit je er echt weer helemaal in :D Sommige dingen vergeet je nooit denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Wouterkaas schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:59:
[...]

Aangezien respec al sinds 1.13 (2010) kon, kan ik twee dingen concluderen: je hebt het al een tijd niet gespeeld en zo te lezen zit je er echt weer helemaal in :D Sommige dingen vergeet je nooit denk ik :P
Ik heb D2 en D2:LOD voor minimaal 6 jaar 8 uur per dag gespeeld. Ik denk van release tot patch 1.12 op z'n minst. Ik zie dat er twee jaar tussen 1.12 en 1.13 zit, dus dat kan best kloppen.

Ik ben toen gestopt, omdat één van m'n toen nog vrienden, met wie ik af en toe mules deelde, besloot om m'n volledig self-found equipped chars leeg te roven en naar eigen zeggen "weg te geven". Als je beseft dat hier runewords tussen zaten die je normaal voor een fortuin ruilde en volledig self-found waren en dus niet duped, dan kun je je voorstellen dat ik er even genoeg van had :)

Overigens de wijze les geleerd, dat niet iedereen even eerlijk is als ikzelf :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Oyxl op 23-08-2021 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:55

Dhrax

Prog Lord

Het zal hier ongetwijfeld al voorbij zijn gekomen maar ik dacht hey, laat ik de beta eens testen.
Eenmaal ingame blijkt er geen ondersteuning te zijn voor ultrawide resoluties, met als resultaat 2 dikke lelijke zwarte balken aan de zijkant. In de settings nergens iets in te stellen hiervoor. Erg jammer, dit kan anno 2021 toch ook gewoon niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Dhrax op 23-08-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Dhrax schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:06:
Het zal hier ongetwijfeld al voorbij zijn gekomen maar ik dacht hey, laat ik de beta eens testen.
Eenmaal ingame blijkt er geen ondersteuning te zijn voor ultrawide resoluties, met als resultaat 2 dikke lelijke zwarte balken aan de zijkant. In de settings nergens iets in te stellen hiervoor. Erg jammer, dit kan anno 2021 toch ook gewoon niet meer.
Ik zag hier enorm veel heisa over online, maar ik vind het echt een non-issue. Ze hebben het nog redelijk netjes gedaan door het niet twee dikke strepen te maken, maar een klein beetje merged in het spel, waardoor het lang niet zo dramatisch is als mensen het doen voorkomen, maar daarnaast is de motivatie om het niet te doen gewoon plausibel. Sommige spells hebben geen limiet op het bereik, waaronder teleport. Ultrawide zou een voordeel zijn tegenover, A: Het oude spel, B: andere spelers zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Oyxl schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:38:
[...]

Ik zag hier enorm veel heisa over online, maar ik vind het echt een non-issue. Ze hebben het nog redelijk netjes gedaan door het niet twee dikke strepen te maken, maar een klein beetje merged in het spel, waardoor het lang niet zo dramatisch is als mensen het doen voorkomen, maar daarnaast is de motivatie om het niet te doen gewoon plausibel. Sommige spells hebben geen limiet op het bereik, waaronder teleport. Ultrawide zou een voordeel zijn tegenover, A: Het oude spel, B: andere spelers zonder.
Speel jij zelf met een ultrawide? Ik kan mij namelijk lastig inbeelden dat iemand die dat wel doet er géén probleem van maakt. Het is gewoon een beetje onzinnig om 21:9 in D2R eerst wel toe te staan, en dan omwille "PVP" of "unfair advantage" in een voornamelijk PVE game uit te schakelen. Er zijn zat andere oplossingen te bedenken, zoals bijvb. de zwarte balken pas te tonen als PVP modus aangezet wordt. Spells en abilities worden vaak óf gestopt, óf als ze door gaan is dat ongeacht de beeldverhouding. Zie Diablo 2 Resurrected Alpha: Ultrawide Monitor (Testing Teleport, Monster Aggression) welke is gemaakt met de technical alpha, toen 21:9 nog beschikbaar was.

[ Voor 5% gewijzigd door Seroczynski op 23-08-2021 21:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oyxl
Seroczynski schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:59:
[...]

Speel jij zelf met een ultrawide? Ik kan mij namelijk lastig inbeelden dat iemand die dat wel doet er géén probleem van maakt. Het is gewoon een beetje onzinnig om 21:9 in D2R eerst wel toe te staan, en dan omwille "PVP" of "unfair advantage" in een voornamelijk PVE game uit te schakelen. Er zijn zat andere oplossingen te bedenken, zoals bijvb. de zwarte balken pas te tonen als PVP modus aangezet wordt. Spells en abilities worden vaak óf gestopt, óf als ze door gaan is dat ongeacht de beeldverhouding. Zie Diablo 2 Resurrected Alpha: Ultrawide Monitor (Testing Teleport, Monster Aggression) welke is gemaakt met de technical alpha, toen 21:9 nog beschikbaar was.

[YouTube: Diablo 2 Resurrected Alpha: Ultrawide Monitor (Testing Teleport, Monster Aggression)]
Hehe, ja, ik heb een ultrawide. Het is grappig om te zien dat er woord voor woord wordt herkauwd. Beeldmodus pas aan zetten als je in pvp modus gaat? Dus als iemand in PvP gaat, dan gaat voor iedereen de modus naar zwarte balken? Het is zo'n onzin. Tijdens het spelen merk je het niet eens. Puur muggenziften.

Je wist wat je kreeg vanaf het begin. De game zoals ie was met zo weinig mogelijk aanpassingen. Wat jij hier noemt is geen QoL, maar heeft impact op de gameplay. Blizzard heeft dat gelukkig tussentijds ook geconstateerd en daarop die aanpassing gemaakt.

For the record; Ik ben zeker geen PvP speler en PvP is een niche. Echter, het zou simpelweg impact hebben op bijv. farming als je meer ruimte hebt voor een teleport, of erger, de Mephisto moat trick kunt uitvoeren van een kwart scherm verder. Het is te exploit gevoelig

[ Voor 7% gewijzigd door Oyxl op 23-08-2021 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Oyxl schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:21:
[...]

Hehe, ja, ik heb een ultrawide. Het is grappig om te zien dat er woord voor woord wordt herkauwd. Beeldmodus pas aan zetten als je in pvp modus gaat? Dus als iemand in PvP gaat, dan gaat voor iedereen de modus naar zwarte balken? Het is zo'n onzin. Tijdens het spelen merk je het niet eens. Puur muggenziften.

Je wist wat je kreeg vanaf het begin. De game zoals ie was met zo weinig mogelijk aanpassingen. Wat jij hier noemt is geen QoL, maar heeft impact op de gameplay. Blizzard heeft dat gelukkig tussentijds ook geconstateerd en daarop die aanpassing gemaakt.

For the record; Ik ben zeker geen PvP speler en PvP is een niche. Echter, het zou simpelweg impact hebben op bijv. farming als je meer ruimte hebt voor een teleport, of erger, de Mephisto moat trick kunt uitvoeren van een kwart scherm verder. Het is te exploit gevoelig
Ik heb vroeger wel eens een maphack geprobeerd bij D2 en dan kon je als bowazon gewoon hele screens leegmaaien voordat de monsters je uberhaupt gezien hadden.

Met een widescreen zou je ze dus ook al zien, zonder dat je eigen char nog in de monster viewrange zitten.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Sinned123 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:28:
[...]

Ik heb vroeger wel eens een maphack geprobeerd bij D2 en dan kon je als bowazon gewoon hele screens leegmaaien voordat de monsters je uberhaupt gezien hadden.

Met een widescreen zou je ze dus ook al zien, zonder dat je eigen char nog in de monster viewrange zitten.
?

Het hele punt is dat je het niet ziet.

Laat ik een paar voorbeelden noemen:
- Meer zicht is meer waarschuwing. Op Hell kom je geregeld elite packs tegen die je best wel pijn kunnen doen. Hoe meer zicht je hebt, hoe eerder je deze ziet, hoe beter voorbereid je bent en wellicht kun je ze op die manier zelfs vermijden. Zo weet ik nog donders goed de super superfast fanatism aura berserkers (frenzy?) onderweg naar Hell Baal die m'n sorc vast pinden in de hoek van een level, waardoor ik nog op het nippertje kon ontsnappen met Save&Quit. Ik had ze niet gezien namelijk. Had ik dat wel gekund, dan had ik m'n route iets aangepast.

- Meer zicht is meer feitelijk range,
zoals bewezen door het YT filmpje hierboven gepost. Het wordt gebruikt als een soort bewijs om het juist wél toe te staan, maar het tegenovergestelde is waar. Het is op alle vlakken een "buff"voor de speler en dat is niet in lijn met de gedachte dat het spel slechts een current day versie van de bestaande D2:LOD is.

Dat verschillende abilities ook buiten zicht nog schade doen, doet daar niets aan af.

[ Voor 54% gewijzigd door Oyxl op 23-08-2021 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:24
[...]
Speel jij zelf met een ultrawide? Ik kan mij namelijk lastig inbeelden dat iemand die dat wel doet er géén probleem van maakt.
Ik begrijp je helemaal. Ik ben zelf ook een ultrawide gebruiker en vond de alpha beelden prachtig op UW.
De argumentatie van 'game breaking' vind ik ook wat vergezocht. Zeker gezien dit geen competitief spel zoals CS of Dota is.
Enkel met de extreme ultrawide resoluties - nog verder dan 21:9 - kan ik me bepaalde abusive mechanics voorstellen maar dit lijkt me echt minder dan 1% van de playerbase te zijn.
Nu goed, het is wat het is zeker. Ik wil het nog altijd graag spelen dus ik zal me er bij moeten neerleggen.
Heel raar ook dat ze pas met de beta, één maand voor launch, met deze "fix" aankomen. Ik heb het gevoel dat zonder gewhine uit bepaalde communities er niks was aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
Het uitblijven van lobbies voor de console is toch wel erg pijnlijk.

https://www.reddit.com/r/...so_ends_the_great_debate/

Dat wordt helaas dus toch beginnen op de PC ipv PS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duke99
Lapras schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:55:
Het uitblijven van lobbies voor de console is toch wel erg pijnlijk.

https://www.reddit.com/r/...so_ends_the_great_debate/

Dat wordt helaas dus toch beginnen op de PC ipv PS.
Ik speel toch vrijwel alleen single player dus dat is best wel een non-issue in mijn ogen.

Heb mij ontzettend vermaakt met de beta op de PS5 dit weekend. Wel een aantal bugs tegenkomen (potion in een belt die er niet waren, soms als je dood ging lag het lichaam op een totaal andere plek, altijd lag om Duriels chamber in te komen, zowel via TP als Tal Rasha's tomb).
Ook vond ikeen sorceress met een controller dat sommige skills wat minder goed werken. Telekinese en teleport waren wat onvoorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Phaex schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:48:
[...]

Ik begrijp je helemaal. Ik ben zelf ook een ultrawide gebruiker en vond de alpha beelden prachtig op UW.
De argumentatie van 'game breaking' vind ik ook wat vergezocht. Zeker gezien dit geen competitief spel zoals CS of Dota is.
Enkel met de extreme ultrawide resoluties - nog verder dan 21:9 - kan ik me bepaalde abusive mechanics voorstellen maar dit lijkt me echt minder dan 1% van de playerbase te zijn.
Nu goed, het is wat het is zeker. Ik wil het nog altijd graag spelen dus ik zal me er bij moeten neerleggen.
Heel raar ook dat ze pas met de beta, één maand voor launch, met deze "fix" aankomen. Ik heb het gevoel dat zonder gewhine uit bepaalde communities er niks was aangepast.
Enerzijds snap ik de teleurstelling (ik ook, voor de duidelijkheid), maar vervolgens komen we bij het vraagstuk over misbruik van de mechanics en dan zie ik toch veel argumentatie zoals: "Ja, maar míjn resolutie is niet exploit gevoelig, nee, die ene verder in de straat, die is gevoelig voor misbruik". Maar het is m.i. geen discussie.

Heb je voordeel als je meer zicht hebt en daardoor bij sommige spells ook verder kunt casten? Dat is waar antwoord op moet worden gegeven en ik denk dat Blizzard het goede antwoord heeft gegeven en de juiste conclusie heeft getrokken.

Men heeft beloofd dat de game zo veel mogelijk onveranderd wordt uitgebracht. Dat het voor ons allemaal treurig is dat het grafische potentieel lijdt onder de gameplay is in dit geval onvermijdelijk en zou ook niet gebeuren als het daadwerkelijk een nieuw spel zou zijn, maar het is een grafische schil op bestaande code. Er is niet een nieuw spel gebouwd. Dus de conclusie is dat die zwarte balken jammer zijn, maar wel terecht om de integriteit van het origineel in stand te houden.

En dan heb ik het nog niet over het voordeel in PvEvP, want het mag dan geen PvP zijn, maar één van de zaken die van oudsher D2 zijn, is snelle vingers hebben. Als een Javazon\Bowazon een half level omlegt en jij ziet de unique droppen, die zij niet kunnen zien, dan is dat een voordeel en dus expliciet wél competitief. Ik ben persoonlijk blij dat ze alles gelijk hebben getrokken, ongeacht het feit dat ik nu "balken" aan de zijkant heb. Persoonlijk vind ik de vergelijking met Fog of War preciezer, maar dat ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Niet veel gespeeld in de Beta, alleen even gestart puur ffkes aanvoelen.
Kort de Druid er bij gepakt en een Amazon (beide maar lvl 8 )

De Hype is enorm, en heb deze game dan af en aan sinds release vaak gespeeld.
Na het even aanvoelen Kriebelt toch wel weer om een Stun Summoner Bear te maken of een Daggerzon op HC.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
duke99 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:20:
[...]

Ik speel toch vrijwel alleen single player dus dat is best wel een non-issue in mijn ogen.
Als je enkel single player speelt, maakt het weinig uit. Toch is D2 bij uitstek een spel dat samenwerking vraagt. Al is het alleen maar omdat het bijna onmogelijk is om alles zelf te vinden. Ook voor PvP, rushes en vooral voor XP runs heb je wel iets van een lobby of een mogelijkheid tot communicatie nodig. Je kan nu niet eens om een town portal vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Laatst online: 23:16
Speel jij zelf met een ultrawide? Ik kan mij namelijk lastig inbeelden dat iemand die dat wel doet er géén probleem van maakt. Het is gewoon een beetje onzinnig om 21:9 in D2R eerst wel toe te staan, en dan omwille "PVP" of "unfair advantage" in een voornamelijk PVE game uit te schakelen.
[YouTube: Diablo 2 Resurrected Alpha: Ultrawide Monitor (Testing Teleport, Monster Aggression)]
Helemaal uitgeschakeld is vooralsnog gelukkig niet waar:
YouTube: Diablo 2 Resurrected - Ultrawide support removed? Black bars on scre...

Als je deze video bekijkt lijkt het beeld ongeveer ~3000-3050 pixels breed te zijn uitgaande van een 3440x1440 resolutie. Dat is een verlies van ~11% met een aspectratio van ~19:9. Helemaal uitgeschakeld zou betekenen dat je terugvalt op 2560 pixels breed op die resolutie.

Als 3440x1440 gebruiker ben ik het niet direct eens met deze keuze maar vind ik de uitvoering nog net aan acceptabel om de game op release aan te schaffen.
Maar als ze het op de release versie verder beperken tot 2560 breed dan ga ik overslaan denk ik, 25% van mijn beeld permanent op zwart gaat te veel opvallen, dan stop ik mijn tijd liever mijn tijd in spellen waar ik wel volledige gebruik van mijn beeldscherm kan maken :P
Oyxl schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:26:
want het mag dan geen PvP zijn, maar één van de zaken die van oudsher D2 zijn, is snelle vingers hebben. Als een Javazon\Bowazon een half level omlegt en jij ziet de unique droppen, die zij niet kunnen zien, dan is dat een voordeel en dus expliciet wél competitief. Ik ben persoonlijk blij dat ze alles gelijk hebben getrokken.
Maar wel >60fps ondersteuning. Bij een gelijke menselijke reactietijd zijn de 120+Hz gebruikers dus altijd in het voordeel als op het snelheid aankomt met dit soort dingen. Als ze dan consequent zijn hadden ze de boel moeten begrenzen op de meeste gebruikte vernieuwingsfrequentie: 60.
En als we toch bezig zijn; iedere online connectie automatisch vertragen tot 150ms zodat mensen met een glasvezel verbinding of die geografisch dicht bij de game servers zitten geen voordeel hebben t.o.v. de xDSL gebruikers.
En hoe zit het met de nog altijd redelijk aanwezige groep 16:10 gebruikers? Het is dan wel acceptabel als deze mensen een nadeel hebben door minder breedte te zien dan 16:9 gebruikers?
--
Zeker in PCland ben ik zelf van mening dat je gewoon moet accepteren dat sommige spelers voordeel hebben afhankelijk van hun hardware, snellere muizen, mechanische toetsenborden, beter internet, hogere refreshrates en dus ook afwijkende resoluties.
De enige manier om écht een even playingfield te krijgen is op locatie waarbij iedereen exact gelijke hardware heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door !mark op 24-08-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Een hogere refreshrate is toch wel iets anders dan iemand kunnen aanvallen aan de rand van het scherm terwijl vice versa niet mogelijk is omdat je een minder breed beeldscherm hebt.

Maar goed, er waren vast creatievere zaken mogelijk dan een zwarte balk. Hoe pakken moderne spellen dit op?

Beta was behoorlijk vermakelijk, enkel het hele gedoe met de inventory had ik graag aangepakt zien worden: het moeten identificeren, en zaken niet kwijt kunnen in je inventory storen me nog altijd. Ik zie geen toegevoegde waarde aan het moeten identificeren. En waarom zit er eigenlijk uberhaupt normale gear in wat op de grond valt, pakt iemand dat ooit op? Had de inventory wat groter gemaakt, en als de 'runes' dan te sterk zouden worden, maak ze dan per stuk 20% minder krachtig. Maak de belt standaard 4 potions groter.

Ik heb het idee dat ze veel hebben geluisterd naar de puristen, minder naar de casual-spelers.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Oyxl
Gosdzijdank hebben ze geluisterd naar de puristen. Elke wijziging is onderdeel van de glijdende schaal. Ze hebben ergens een streep getrokken en die vastgehouden. Dat komt nog zelden voor. Geniet gewoon van het spel zoals het bedoeld is, in plaats van je eigen visie er op los te willen laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Inderdaad, GELUKKIG hebben ze geluisterd naar de puristen, dit is exact zoals het spel bedoeld was/is, dat geklooi met inventory, indentifyen etc. etc. hoort er gewoon bij, het is een remaster en geen reMAKE, het wordt dan al snel anders dan het spel was en dat was juist niet de bedoeling van dit hele verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 13:43
Ik kan het mij helemaal niet herinneren dat er twee zwarte balken langs mijn scherm hebben gezeten :D .
In mijn gedachte zagen de graphics van D2 er uit zoals ze nu bij resurrected er uit zagen.
Maar dan duw je op G, en vraag je je echt af, hoe dat vroeger zo smooth was :+ .

Bewust nog niet ge preorderd, want ik vraag me af of de game wel af kan zijn in zo'n korte tijd.
Het niet gelijk online gooien van ladder betekent dat zonder ladder gewoon een betaalde beta is met lekker veel mensen.
Kunnen ze daarna nog lekker een server reset uitvoeren ofzo. (y)

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
alaintje schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:49:
Ik kan het mij helemaal niet herinneren dat er twee zwarte balken langs mijn scherm hebben gezeten :D .
In mijn gedachte zagen de graphics van D2 er uit zoals ze nu bij resurrected er uit zagen.
Maar dan duw je op G, en vraag je je echt af, hoe dat vroeger zo smooth was :+ .

Bewust nog niet ge preorderd, want ik vraag me af of de game wel af kan zijn in zo'n korte tijd.
Het niet gelijk online gooien van ladder betekent dat zonder ladder gewoon een betaalde beta is met lekker veel mensen.
Kunnen ze daarna nog lekker een server reset uitvoeren ofzo. (y)
Ik deel je mening over de grafische kwaliteit, maar, alle rechtvaardige kritiek op Blizzard meegeteld, kan ik ze toch niet beschuldigen van het uitrollen van een BETA. De game voelt enorm goed en de bugs die ik ben tegengekomen zijn miniem en zouden in theorie ook gewoon in het origineel kunnen hebben gezeten. Gezien het feit dat het 11 jaar geleden is dat ik het voor het laatst heb aangeraakt.

Ze hebben ook al een verklaring gegeven voor het feit dat Ladder niet direct wordt opgenomen in het spel. Namelijk; Men verwacht ernstige server instabiliteit op de release datum, waardoor sommigen wel en sommigen niet goed kunnen spelen en dit heeft impact op de ladder. Dus men wil enkele weken ná de release de ladder pas aan zetten, zodat iedereen een eerlijke kans heeft.

Daarnaast, ik ga waarschijnlijk geen ladder meer doen. Het was voor mij toentertijd vooral om de runewords e.d. op te pikken, ook al heb ik geregeld in de top 50 tot 20 van EU gestaan, op HC, maar die zijn nu ook beschikbaar buiten de ladder om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:24
Ik ben wel erg blij dat de ladder only items en runewords toch bij launch beschikbaar zijn. Spirit & Insight day 1? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
Oyxl schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:58:
[...]

Ik deel je mening over de grafische kwaliteit, maar, alle rechtvaardige kritiek op Blizzard meegeteld, kan ik ze toch niet beschuldigen van het uitrollen van een BETA. De game voelt enorm goed en de bugs die ik ben tegengekomen zijn miniem en zouden in theorie ook gewoon in het origineel kunnen hebben gezeten. Gezien het feit dat het 11 jaar geleden is dat ik het voor het laatst heb aangeraakt.

Ze hebben ook al een verklaring gegeven voor het feit dat Ladder niet direct wordt opgenomen in het spel. Namelijk; Men verwacht ernstige server instabiliteit op de release datum, waardoor sommigen wel en sommigen niet goed kunnen spelen en dit heeft impact op de ladder. Dus men wil enkele weken ná de release de ladder pas aan zetten, zodat iedereen een eerlijke kans heeft.

Daarnaast, ik ga waarschijnlijk geen ladder meer doen. Het was voor mij toentertijd vooral om de runewords e.d. op te pikken, ook al heb ik geregeld in de top 50 tot 20 van EU gestaan, op HC, maar die zijn nu ook beschikbaar buiten de ladder om.
Ik vond het aantal bugs verre van miniem, maar gelukkig voornamelijk kleine zaken. Ik heb er denk ik een stuk of 15 ingestuurd, tijdens beide beta's samen. Degene die ernstiger waren waren voornamelijk performance/stabiliteit gerelateerd.

Kan iemand me uitleggen wat een ladder precies inhoudt in Diablo 2? Is dat hetzelfde als een season in Diablo 3? Ik kreeg de indruk van niet, op basis van de info die ik erover las. Maar het is me nog niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 13:49

heuveltje

KoelkastFilosoof

Deadsmell schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:41:
[...]

Ik vond het aantal bugs verre van miniem, maar gelukkig voornamelijk kleine zaken. Ik heb er denk ik een stuk of 15 ingestuurd, tijdens beide beta's samen. Degene die ernstiger waren waren voornamelijk performance/stabiliteit gerelateerd.

Kan iemand me uitleggen wat een ladder precies inhoudt in Diablo 2? Is dat hetzelfde als een season in Diablo 3? Ik kreeg de indruk van niet, op basis van de info die ik erover las. Maar het is me nog niet helemaal duidelijk.
sort of.
ladder is een ranking met wie op dit moment het hoogste lvl heeft /eerste dat lvl haalde.
En dus zijn er mensen die perse boven aan willen staan.
En om de zoveel maanden resetten ze die lijst, en krijg je weer een nieuwe race.
En waar je in d3 in no time de lvl cap haalt. heb je een enorme dimishing return in d2 na lvl 70 ofzo.
Zo erg dat je net zo lang over de 2 laatste lvls doet als de rest van het spel. (en er zijn op dat punt nog net 3 bazen die je xp geven)

Verschil met seasons is als ik het goed onthouden heb, dat je wel de eerder gevonden gear kon aanhouden ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oyxl
Deadsmell schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:41:
[...]

Malazan :)

Interesting. Ik heb een aantal de-sync issues gerapporteerd en het feit dat m'n minimap niet mee schuift als ik m'n inventory open en nog een viertal andere echt minuscule probleempjes, maar 15? Dan ben je er meer tegen gekomen dan ik. Je hebt niet toevallig een lijstje? :D
heuveltje schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:50:
[...]

Verschil met seasons is als ik het goed onthouden heb, dat je wel de eerder gevonden gear kon aanhouden ?
Al het gear dat je op ladder vindt, gaat mee naar non-ladder. Een beetje zoals Path of Exile.

[ Voor 16% gewijzigd door Oyxl op 25-08-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
heuveltje schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:50:
[...]

sort of.
ladder is een ranking met wie op dit moment het hoogste lvl heeft /eerste dat lvl haalde.
En dus zijn er mensen die perse boven aan willen staan.
En om de zoveel maanden resetten ze die lijst, en krijg je weer een nieuwe race.
En waar je in d3 in no time de lvl cap haalt. heb je een enorme dimishing return in d2 na lvl 70 ofzo.
Zo erg dat je net zo lang over de 2 laatste lvls doet als de rest van het spel. (en er zijn op dat punt nog net 3 bazen die je xp geven)

Ah, op die manier. Dus puur een race op basis van tijd. Thanks! Dat ga ik met een fulltime baan dus niet redden, om competitief te spelen. :)
Bij de start van een ladder bedoel je? Of na afloop?
Oyxl schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:51:
[...]

Malazan :)

Interesting. Ik heb een aantal de-sync issues gerapporteerd en het feit dat m'n minimap niet mee schuift als ik m'n inventory open en nog een viertal andere echt minuscule probleempjes, maar 15? Dan ben je er meer tegen gekomen dan ik. Je hebt niet toevallig een lijstje? :D

[...]

Al het gear dat je op ladder vindt, gaat mee naar non-ladder. Een beetje zoals Path of Exile.
Nice, eindelijk iemand die het herkent. 8)

Nee, sorry. Ik heb ze niet opgeschreven. Eén van de meest storende was een teleport bug, waardoor ik steeds terug ging naar een eerdere locatie. Voelde een beetje als hoge latency in D3, maar dan zonder de traagheid. Ik heb daarnaast meerdere freezes gehad als ik uit de game wilde alt-tabben, waardoor ook mijn gehele Windows vast liep. Mercenary was een keer onzichtbaar na een resurrect, een kistje dat niet open wilde ondanks dat ik wel keys had en nog een paar technische zaken, zoals performance issues.
Daarnaast ook iets gerapporteerd over de zichtbaarheid van de minimap in sommige dungeons, al is dat misschien geen bug. Opacity aanpassen had daar niet veel effect, hij bleef moeilijk te zien imo.
Pagina: 1 ... 4 ... 42 Laatste