Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 18:24
T7D_Sneezy schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:54:

Voor wat betreft de prijs: 40 euro voor tientallen uren speelplezier is prima?
Tientallen? Ik hoop op honderden of zelfs duizenden :D

• Galen2850
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 20:53
Als ladder begint start ik met een MF sorc. Tot die tijd denk ik een trapsin of gewoon verder met mijn single player sorc die ik hopelijk zonder problemen kan overzetten.

Om in de mood te komen mijn find van gister op sp plugy. Perfect fire res, near perfect ligth res, 20 frw 10fhr boots.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MarqMVekikvYnET4IMJu2UpZhsw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zLX5wWnMqWimNaZ9uG3xvCsl.jpg?f=user_large

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 16:59
Derr_Hans schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:47:
Zit nog te twijfelen wat ik wil doen, normaal ben ik niet zo van de cookie cutter builds in D2.
Maar dit is wel weer heel erg van scratch beginnen voor vele.

Of ik ga voor een Blizz Sorc of ik neem een lightning javazon.
Voordeel van beide is dat het zonder super gear al heel makkelijke te MF'en is, en Javazon vs Cows is wel erg lekker, vooral nu dat je altijd de secret cow lvl kan openen, zelfs als je de cow king dood heb gemaakt.
Ja daar dacht ik dus ook aan.. maar toen bedacht ik me.. Niemand heeft shit..Dus aan Titans komen zal even duren, enige decent runewords krijgen ook.. en shit gear is een Javazon echt meh om te spelen..constant out of mana, lage damage (zelfs in cows) en constant javas repairen..

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:21
Phaex schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:51:
[...]

Tientallen? Ik hoop op honderden of zelfs duizenden :D
Dat lukte me in mijn gaming prime ook nog wel, tegenwoordig zijn de uurtjes wat zeldzamer.
Maargoed, ik doe met je mee en ik mik op minimaal 100 ;)

Verwijderd

Ik ga met een Sorc beginnen en rustig aan wat (mf) gear verzamelen. Daarna pas andere classes, denk Necro/Pala/Druid.

• Themperror
Voor de mensen die met een Sorc beginnen, waar gaan jullie mfen? want ook maar iets doen in Hell is niet makkelijk, zelfs niet als blizz/orb sorc.. Tenminste totdat je al flink wat gear hebt, want een spirit en insight gaat je niet redden...

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Themperror schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:02:
[...]

Ja daar dacht ik dus ook aan.. maar toen bedacht ik me.. Niemand heeft shit..Dus aan Titans komen zal even duren, enige decent runewords krijgen ook.. en shit gear is een Javazon echt meh om te spelen..constant out of mana, lage damage (zelfs in cows) en constant javas repairen..
Je kan gewoon +java skill replenish javeline (Propogation suffix replenish sneller) en +java skills gloves voor gold shoppen, koop 3 setjes van die javelines met 20 points in Charged Strike en 20 in Lightning Fury doe je al redelijk veel damage neem wat Cheap ass runewords die je makkelijk van Countess NM kan farmen (zoals insight) en klaar is Hans :)

Titans drop al in NM Cows btw ;)

Blizz sorc is nog makkelijker alleen playstyle altijd een beetje saai imo.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:58
Themperror schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:43:
Voor de mensen die met een Sorc beginnen, waar gaan jullie mfen? want ook maar iets doen in Hell is niet makkelijk, zelfs niet als blizz/orb sorc.. Tenminste totdat je al flink wat gear hebt, want een spirit en insight gaat je niet redden...
Meph farmen is een van de meest effectieve, combineren met Frigid (Shenk/Eldritch) en Pindle/Nihla.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Themperror
Angeloonie schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:03:
[...]

Meph farmen is een van de meest effectieve, combineren met Frigid (Shenk/Eldritch) en Pindle/Nihla.
Maar je zit met cold immunes voor die laatste paar en dat ga je op Hell echt niet doen zonder fatsoenlijke gear

Mephi is te buggen via moat maar ook ver van snel met starter gear (en dan zit je met wat pech ook nog met Maffer Dragonhand of Blood Lords...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Ik ga denk ik lekker als Necro spelen. Puur omdat de class mee aanspreekt.
Daarna wel eens weer een Paladin

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Py.
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:56

Py.

Gewoon spelen wat je leuk vind, zodra de ladder start begint iedereen toch weer opnieuw en heb je weinig aan je mf sorc :)

Waarschijnlijk voor mij Frostadin, bone of summoner necro.

• Themperror
Py. schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:16:
Gewoon spelen wat je leuk vind, zodra de ladder start begint iedereen toch weer opnieuw en heb je weinig aan je mf sorc :)

Waarschijnlijk voor mij Frostadin, bone of summoner necro.
not sure tbh, er is atm weinig bijzonder aan Ladder spelen atm, je hebt alleen ranking + dat iedereen vanuit scratch begint

En dat laatste is meestal voor mij de reden om Ladder te spelen (vooral nu ladder-only runewords enzo ook op Nonladder kunnen), en aangezien op launch iedereen TOCH al vanuit scratch begint voegt ladder atm zeer weinig toe...

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Themperror schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:07:
[...]

Maar je zit met cold immunes voor die laatste paar en dat ga je op Hell echt niet doen zonder fatsoenlijke gear

Mephi is te buggen via moat maar ook ver van snel met starter gear (en dan zit je met wat pech ook nog met Maffer Dragonhand of Blood Lords...
Ancient Tunnels in Act2 Hell, geen cold immunes en een lvl 85 zone waar alles kan droppen.
Een low budget MF Blizzsorc heeft daar weinig moeite mee, de mobs doen wel pijn. Maar met je als een cold sorc en een Holy Freeze merc (Act 2 NM defense, geloof ik)
Themperror schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:24:
[...]

not sure tbh, er is atm weinig bijzonder aan Ladder spelen atm, je hebt alleen ranking + dat iedereen vanuit scratch begint

En dat laatste is meestal voor mij de reden om Ladder te spelen (vooral nu ladder-only runewords enzo ook op Nonladder kunnen), en aangezien op launch iedereen TOCH al vanuit scratch begint voegt ladder atm zeer weinig toe...
Zo heeft Ladder inderdaad geen meer waarde, ik speelde ladder niet om lvl 99 te rushen, dat boeide me niet maar de ladder only things wel. Speel wel weer ladder als ik ff klaar ben met D2 en op een later moment weer op wil pakken om zo weer vanaf 0 te beginnen.

[ Voor 36% gewijzigd door Derr_Hans op 22-09-2021 15:32 ]

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Ik neig om een of andere reden toch naar een Bowazon, met daarbij de hoop ooit in de verre toekomst een Windforce te kunnen krijgen en gebruiken... Ik herinner me dat als bijzonder leuk spelen in cow level... :)

Maaaaaar, eerst een teamuitje van het werk morgen en dan zie ik het morgen wel...!

_ontzettend veel zin in_ !

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 22:10

lord_fh

PS5

Ik ga ook geen ladder spelen, 1 omdat ik de tijd niet heb om te gaan rushen (kids...) en ten 2e omdat de runewords etc, pandemonium en uber diablo ook non ladder (GELUKKIG !!!!!) beschikbaar zijn.

ik

kan

niet

meer

wachten.

heb hier zo mega veel zin in }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:04

Killjoy

Klingon lawn products

Zo, alles is goed. Download is binnen. Net als vroeger snap ik helemaal niets van alle 'technobabble' rond gear. Dus geen verrassingen daar.

Kortom, morgen gewoon maar weer als barb beginnen. Net als vroeger. Zij het dat D2 nu niet voor weinig op Philips Gold cd-r's staat :+

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Iusedto
Killjoy schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:03:
Net als vroeger snap ik helemaal niets van alle 'technobabble' rond gear.
Fijn, ik ben gelukkig niet de enige :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Themperror
Killjoy schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:03:
Zo, alles is goed. Download is binnen. Net als vroeger snap ik helemaal niets van alle 'technobabble' rond gear. Dus geen verrassingen daar.

Kortom, morgen gewoon maar weer als barb beginnen. Net als vroeger. Zij het dat D2 nu niet voor weinig op Philips Gold cd-r's staat :+
Zal ik als tip maar geven dat het handig is om iets van Amplify Damage (charges) te hebben?
Op hell gaat bijna elke class counters krijgen vanwege immunities, zoals barbarian dus met Physical Immunes, Amplify Damage geeft -100% Physical Resistance en breekt daarmee dus Physical Immunity.

Laterna met wat meer gear zal je wel wat elemental damage krijgen hier en daar (Bijv de Immortal King set geeft wel een boel) dus dan maakt het minder uit, maar voor die tijd zal je nog wel flink strugglen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuN2FiRe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-10-2024
Start waarschijnelijk met een frenzy barb en ga travi runs/shenk/nihalatek runs doen.

Frenzy barb is ook tof om mee te spelen.

• Themperror
Als 2e char ga ik gold find barb maken, lekker travi spammen door zelf niks te doen behalve Leap

• Dirk-Jan
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 07:31
SuN2FiRe schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:36:
Start waarschijnelijk met een frenzy barb en ga travi runs/shenk/nihalatek runs doen.

Frenzy barb is ook tof om mee te spelen.
Dat was toentertijd ook mijn favoriete char. Mijn hoogtepunt was een lvl 88 hardcore fenzy barb. (^_^)

Ik ben er nog niet helemaal uit, ik denk of weer een frenzy barb of frozen orb sorc, die heb ik nog nooit fatsoenlijk gedaan.

• Dirk-Jan
het pre-leaden van D2R wil niet echt lukken, hebben jullie dat ook?

Update: Never mind, cliche gevalletje van "have you tried turning it off and on again" 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door Dirk-Jan op 22-09-2021 21:42 ]

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 18:14
Vanavond start ik met een Necro Max Minion build. Zin in!

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-09 19:23
Ik heb gisterenavond wat builds zitten bekijken en zag bij sommigen als minpunt dat het nogal saai is omdat je op hogere levels telkens (voornamelijk) dezelfde skill gebruikt. Maar dat geldt toch voor vrijwel elke build?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 21:42
Lekker Ventje schreef op donderdag 23 september 2021 @ 07:17:
Ik heb gisterenavond wat builds zitten bekijken en zag bij sommigen als minpunt dat het nogal saai is omdat je op hogere levels telkens (voornamelijk) dezelfde skill gebruikt. Maar dat geldt toch voor vrijwel elke build?
Heb je een link voor me waar je die builds hebt bekeken? Wil dit ook wel eens lezen/zien voor ik ergens aan begin.

• Supershiva
Hele andere vraag…

Ik wil gaan spelen op de PS4.
Kan ik deze game alleen in de play store kopen of ook ergens anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Supershiva schreef op donderdag 23 september 2021 @ 07:41:
[...]

Heb je een link voor me waar je die builds hebt bekeken? Wil dit ook wel eens lezen/zien voor ik ergens aan begin.
Kwam via google op een site uit, geen idee meer welke. Kwam ook daar op neer dat je voor veel builds pas effectief bent als je bepaalde gear hebt. Gelukkig speel ik voor mijn plezier en vind ik monsters meppen ook leuk als ik niet op het hoogste niveau kan spelen :)

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
https://d2.maxroll.gg/

Hier staan de meeste builds wel op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:57

KipCurreh

Nightcrawler

Op Reddit een beetje aan het inlezen, en heb ik deze master cheatsheet gevonden.

https://htmlpreview.githu...et/blob/master/index.html

Ik heb echt geen benul naar wat ik zit te kijken lol :D

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Woaahhhh, als ik die websites zie dan krijg ik er echt NOG VEEL MEER zin in!!

Damn... Insane dit gevoel... haha, lang geleden dat ik dat voor een spel had.

Twijfel nu wel of ik met een bowazon moet gaan beginnen, gezien de gearafhankelijkheid...

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• Dirk-Jan
KipCurreh schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:12:
Op Reddit een beetje aan het inlezen, en heb ik deze master cheatsheet gevonden.

https://htmlpreview.githu...et/blob/master/index.html

Ik heb echt geen benul naar wat ik zit te kijken lol :D
Omg, that's awesome!

De eerste paar tabellen gaan over hoeveel frames sommige acties duren bij x boost lvl.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RedHat
Dirk-Jan schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:27:
[...]

Omg, that's awesome!

De eerste paar tabellen gaan over hoeveel frames sommige acties duren bij x boost lvl.
In Diablo 2 (is een oude engine) draait alles op frames.

Als we bijvoorbeeld een sorceres nemen en die zou hypothetisch elke 8 frames een fireball kunnen casten zorgt FCR ervoor (Faster cast rate) dat je sneller fireballs kan casten. Alleen zo werkt het dan weer net niet, je hebt breakpoints. Bij 33 FCR cast je elke 7 frames, bij 66 elke 6 frames. (De getallen zijn even uit de duim gezogen).

Upgrade jij van 40 naar 50 FCR ga je daar dus helemaal niets van merken. In die tabel staan de breakpoints opgesomd wanneer je daadwerkelijk sneller cast. Alles daar tussenin doet namelijk in deze game helemaal niets.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 19:39
Heb gisteren nogmaals D2 op PC gespeeld. Je merkt wel dat het oude koek is met vele omslachtige menus in vergelijking met D3 bijvoorbeeld. Ik hoop dat het menu systeem wat eenvoudiger gemaakt wordt bij D2R. Het was verder een leuke speel ervaring maar ik merk dat ik te lang geen D2 meer gespeeld heb. Ik weet echt vrijwel helemaal niks meer van dit spel :9

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Iusedto
Is vandaag ook de EU launch ? En zo ja, hoe laat eigenlijk ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jinn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 17:05
RedHat schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:48:
[...]

In Diablo 2 (is een oude engine) draait alles op frames.

Als we bijvoorbeeld een sorceres nemen en die zou hypothetisch elke 8 frames een fireball kunnen casten zorgt FCR ervoor (Faster cast rate) dat je sneller fireballs kan casten. Alleen zo werkt het dan weer net niet, je hebt breakpoints. Bij 33 FCR cast je elke 7 frames, bij 66 elke 6 frames. (De getallen zijn even uit de duim gezogen).

Upgrade jij van 40 naar 50 FCR ga je daar dus helemaal niets van merken. In die tabel staan de breakpoints opgesomd wanneer je daadwerkelijk sneller cast. Alles daar tussenin doet namelijk in deze game helemaal niets.
Thanks! Zo is het al wat beter te lezen.
Echt leuk om te zien dat er een groepje zo hyped is voor deze release. Ik heb als koter ook heel wat uren in D2 gestoken en het voelt nu toch een beetje alsof het kerst is 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jinn
Iusedto schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:59:
Is vandaag ook de EU launch ? En zo ja, hoe laat eigenlijk ?
Yes, 17:00 vanavond is de EU launch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iusedto
Jinn schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:01:
[...]
Yes, 17:00 vanavond is de EU launch
Oh, dat is perfect !
Ik werk tot 17.00 en mijn vrouw is de hele avond weg d:)b

Biertje halen en daarna D2 spelen.
Ik heb er enorme zin in hehe.

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzling Dwild
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-08 14:47
Gaat iemand dit op de switch spelen? Zo jammer dat er geen beta op switch beschikbaar was om even te kijken hoe het speelde. Nu ga ik eerst maar de 'veilige' PC aanschaf doen!
Iemand enig idee wat er bedoeld wordt met "you can use the Strength bug to equip that item."?

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:08
Veel plezier vanavond! Ik sta op een berg ergens in de Alpen. Maar ik zal de Discord gebruiken als ik thuis ben.

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 09:46
RustStorm schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:44:
Iemand enig idee wat er bedoeld wordt met "you can use the Strength bug to equip that item."?
je hebt +str charms, en daarmee zou je in theorie zonder 1 punt in STR bijna elk item kunnen dragen, dus ook +str items.
Op HC stopte ik bijna alles in HP en (bijna) niets in STR.

https://d4armory.io/Player/803500

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:15
pstalman schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:53:
[...]

je hebt +str charms, en daarmee zou je in theorie zonder 1 punt in STR bijna elk item kunnen dragen, dus ook +str items.
Op HC stopte ik bijna alles in HP en (bijna) niets in STR.
En eventueel items met heel veel +strength, waardoor je in volgorde bepaalde equipment aan moest doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supershiva
Lekker Ventje schreef op donderdag 23 september 2021 @ 07:57:
[...]

Kwam via google op een site uit, geen idee meer welke. Kwam ook daar op neer dat je voor veel builds pas effectief bent als je bepaalde gear hebt. Gelukkig speel ik voor mijn plezier en vind ik monsters meppen ook leuk als ik niet op het hoogste niveau kan spelen :)
Precies dit!
Hoogste niveau maakt me niet uit. Spelplezier voorop.
Daarom vindt ik het interessant dat jij een site had gevonden waar pros en cons qua speelstijl staan.
Niks is irritanter als dat je op hoge levels nog maar 2 knoppen hebt om te drukken en de rest geen nut meer heeft

• Themperror
wat noemt men "hoog niveau" hier? Hell difficulty? Want dat is juist waar je met veel characters al best wat gear voor nodig hebt om er doorheen te komen (solo)

Met een sorceress kan je tenzij je een goede hybrid build maakt amper solo door hell heen. (of je moet een Infinity merc hebben en dan Light/Cold build maken) maarja dan ben je dus al een flink aantal high runes verder

• Sir_Hendro
Ik weet nog dat ik een jaar of 10 geleden met een barbaar ofzo door D2 heb gespeeld. Normal was easy en daarna nightmare voelde niet veel moeilijker aan dus daar vloog ik ook zo doorheen. Toen kwam ik in hell modus en werd direct in act 1 aan het begin ge-oneshot door een vuurbal van zo een shaman xD

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:19
Kan iemand sowieso verduidelijken hoe we aan iets als 'builds' zijn gekomen :) ? Komt dat vanuit 'best practices' van de community, want zelfs blizzard heeft het over builds. Die naamgeving alleen al! Het is helemaal niets wat in de game zelf zit, maar overal lees je er over alsof het voor iedereen compleet bekend is.

Toen ik het vroeger speelde deed je eigenlijk zomaar wat. Als je er achter kwam dat je skills anders had moeten verdelen begon je opnieuw met een karakter :*)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Iusedto
inquestos schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:22:
Toen ik het vroeger speelde deed je eigenlijk zomaar wat. Als je er achter kwam dat je skills anders had moeten verdelen begon je opnieuw met een karakter :*)
Zo ga ik het nog steeds doen.
Ben van plan er redelijk blind in te gaan, in ieder geval me totaal niet te verdiepen in builds etc.
Eerst de game gewoon uitspelen en daarna zie ik het wel.

FUMES et CARNES

• Jinn
RustStorm schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:44:
Ik vraag me af of de Strength bug (mij onbekend) nog werkt in D2R. Als je het filmpje van Dbrunski (zie link hierboven) bekijkt, zie je bij #19 dat dit gepatcht lijkt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk-Jan
Kan iemand sowieso verduidelijken hoe we aan iets als 'builds' zijn gekomen :) ? Komt dat vanuit 'best practices' van de community, want zelfs blizzard heeft het over builds. Die naamgeving alleen al! Het is helemaal niets wat in de game zelf zit, maar overal lees je er over alsof het voor iedereen compleet bekend is.
Een "build" beschrijft hoe je jouw char "opgebouwd" hebt. Het maakt eigenlijk niet uit wat je doet, Het is altijd een build. (jouw build).
Er zijn echter idd ook mensen en/of groepen die builds over tijd geoptimaliseerd hebben voor een specifieke skill of strategie en daarvoor guides op fora's gedeeld hebben. De meest effectieve daarvan zijn over tijd ruim bekend geworden en worden nu door de veteranen gerefereerd alsof iedereen precies weet waar ze het over hebben.

Ik ben net als jij, ik verken liever zelf wat effectief is dan dat ik guides van anderen volg.
Het nadenken over het mixen en matchen van skills en gear is juist wat dit spel voor mij leuk maakt.

Ik ben wel blij dat je in tegenstelling tot D3 nu weer echt keuzes zult moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 21:24

Builds zijn eigenlijk bouwplannen voor een bepaalde manier van spelen. Bijvoorbeeld "Fireball Sorceress Build" kan je op deze manier bouwen en dat is dan een build. Iemand anders kan die dan anders bouwen en is weer een andere build. Vooral erg handig als je er niks van kent en toch wel redelijk goed voorbereid wil zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Themperror
Jinn schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:33:
[...]

[...]

Ik vraag me af of de Strength bug (mij onbekend) nog werkt in D2R. Als je het filmpje van Dbrunski (zie link hierboven) bekijkt, zie je bij #19 dat dit gepatcht lijkt te zijn.
Strength Bug is verkeerd beschreven door andere hier, wat de "Strength Bug" is dat je een item draagt zonder genoeg strength te hebben (maar wel via andere items) waardoor je vervolgens gezien wordt door andere alsof je het item niet draagt (bijv dan lijkt het alsof je geen armor draagt)

Het visuele aspect hieraan is gefixed, maar je kan wel nog gewoon items dragen zonder genoeg strength te hebben via items die strength geven.

Dus stel het volgende:
Jij hebt 20 strength.
Je hebt 60 strength nodig om een armor te dragen
Je hebt 40 strength nodig om een belt te dragen die je +20 strength geeft
Je hebt 30 strength nodig om een boots te dragen die je +10 strength geeft
Je hebt een charm die je +10 strength geeft

Wat de bug was is dat de volgorde hiervan bij het joinen van een game niet goed ge applied wordt waardoor het lijkt alsof je geen armor draagt (omdat je die niet "aan kan")
maar de bonusses van je armor worden wel nog gewoon applied.

Dus er was alleen een visuele issue, en deze is dus gefixed.

[ Voor 28% gewijzigd door Themperror op 23-09-2021 11:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jinn
Ik merk: ik moet mezelf zo hard inhouden om niet te pre-purchasen. Dat concept bevalt me totaal niet, maar ooooh de hype :D

Ik heb de beta gespeeld en dat beviel goed. Ben benieuwd of ik vanavond al overstag ga of dat ik mezelf kan beteugelen en eerst een stream kijk om te zien of ze de overige acts ook naar tevredenheid hebben herbouwd.

• Angeloonie
Jinn schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:32:
Ik merk: ik moet mezelf zo hard inhouden om niet te pre-purchasen. Dat concept bevalt me totaal niet, maar ooooh de hype :D

Ik heb de beta gespeeld en dat beviel goed. Ben benieuwd of ik vanavond al overstag ga of dat ik mezelf kan beteugelen en eerst een stream kijk om te zien hoe of ze de overige acts ook naar tevredenheid hebben herbouwd.
Wat verwacht je te zien dan? Als je van a1/a2 een goede indruk heb van de nieuwe graphics, waarom wil je dan per sé nog 3/4/5 zien? Het is niet alsof ze ineens iets hadden "Joh a1/a2 is klaar, doe de rest maar in een half uurtje" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jinn
Angeloonie schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:36:
[...]

Wat verwacht je te zien dan? Als je van a1/a2 een goede indruk heb van de nieuwe graphics, waarom wil je dan per sé nog 3/4/5 zien? Het is niet alsof ze ineens iets hadden "Joh a1/a2 is klaar, doe de rest maar in een half uurtje" :+
Nouja, dat is dus een beetje een principe kwestie. Ik vind het raar om iets te kopen wat op moment van aankoop nog niet af is. En de kans dat ze het goed doen is groot, maar de WC3 verhalen en Activision/Blizzard verhalen maken toch dat ik - uit principe - eerst zeker wil weten dat ze het goed gedaan hebben.

• Angeloonie
Jinn schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:40:
[...]

Nouja, dat is dus een beetje een principe kwestie. Ik vind het raar om iets te kopen wat op moment van aankoop nog niet af is. En de kans dat ze het goed doen is groot, maar de WC3 verhalen en Activision/Blizzard verhalen maken toch dat ik - uit principe - eerst zeker wil weten dat ze het goed gedaan hebben.
Ik snap je zorg.. Maar als je de beta gespeeld hebt en die goed beviel, snap ik niet waar je angst nog kan zitten? De rest van de game zal precies hetzelfde zijn, met de QoL verbeteringen die al in de beta zaten.
Eigenlijk is het enige dat er vanavond bij komt t.o.v. de beta de rest van de acts en difficulties. Maar omdat het enkel een grafische upgrade is, valt er eigenlijk enkel op grafisch gebied iets te verpesten, niet de core gameplay.

• lord_fh

lord_fh

PS5

Miss ga ik ook direct een Necro Summoner doen, heb dat nog nooit echt gespeeld vroegahhhhhhh , dus wellicht is dat wel het proberen waard.

ik voel me ook nu ineens echt 20 jaar jonger, dat heb ik echt nog nooit met een game gehad, niet normaal hoe dit mij zo terug haalt naar vroeger

• Sir_Hendro
Voor mij is het vooral dat ik toe ben aan wat anders. Bij D3 kom ik na een bepaalde tijd op een soort hoogtepunt waarna het niet meer echt veel zin heeft om verder te spelen. Ik speel vooral hardcore en ben overgestapt op season gameplay maarja, na een X aantal speeluren (50~100) heb ik alles wel ongeveer weer compleet zoals de season daarvoor en kom je nog maar kleine stapjes verder vanaf dat punt. Zo speelt mijn main character in D3 nu op hardcore season Grift 100 zonder problemen maar om hoger te komen zou ik onwijs veel tijd moeten investeren om een klein beetje verder te komen. Dat is dan meestal dat moment waar ik dan denk er klaar mee te zijn voor die season en wacht weer op de volgende.

Nu heb ik daarom erg veel zin in D2 omdat alles weer nieuw aanvoelt en weer vanaf 0 moet beginnen :D

• Manarinth
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Die respecs hè.. Ik kan me dat helemaal niet herinneren van vroeger! Is zo'n Token of Absolution goed verkrijgbaar?

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 08:03

garrow

PSN: Garrow1978

Manarinth schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:55:
Die respecs hè.. Ik kan me dat helemaal niet herinneren van vroeger! Is zo'n Token of Absolution goed verkrijgbaar?
Elke act na clearen van Den of Evil dacht ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:51
garrow schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:01:
[...]

Elke act na clearen van Den of Evil dacht ik
Die krijg je sowieso, maar daarnaast heb je dus de tokens of absolution:
https://diablo-archive.fa...of_Absolution_(Diablo_II)

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Themperror
Je krijgt Elke difficulty voor de Den Of Evil quest een respec bij Akara (eenmalig)

Daarna voor die Tokens of Absolution, die moet je craften door een bepaalde (random) drop te combineren van elke Act boss behalve Duriel

Dus Andariel, Mephisto, Diablo en Baal.. Die dingen Solo farmen is basically niet te doen tenzij je een heel erg goede gear Hammerdin hebt.

Op launch zullen ze best duur zijn.. laterna verwacht ik rond een ist/pul per token

• smellysock
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-05 08:00
https://yourcountdown.to/diablo-ii-resurrected

Smelly#2543

Voel je vrij om toe te voegen, tijd om hoto’s en zaka’s te farmen 😂

[ Voor 50% gewijzigd door smellysock op 23-09-2021 15:35 ]

• Ich1Go
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 16:09
Themperror schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:16:
Je krijgt Elke difficulty voor de Den Of Evil quest een respec bij Akara (eenmalig)

Daarna voor die Tokens of Absolution, die moet je craften door een bepaalde (random) drop te combineren van elke Act boss behalve Duriel

Dus Andariel, Mephisto, Diablo en Baal.. Die dingen Solo farmen is basically niet te doen tenzij je een heel erg goede gear Hammerdin hebt.

Op launch zullen ze best duur zijn.. laterna verwacht ik rond een ist/pul per token
Andariel en Duriel droppen dezelfde part voor een token:
  • Twisted Essence of Suffering (Andariel/Duriel)
  • Charged Essence of Hatred (Mephisto)
  • Burning Essence of Terror (Diablo)
  • Festering Essence of Destruction (Baal)
Gangbare prijs per token in legacy d2 lod is pul per token of absolution, ist voor 5 stuks (YMMV)

[ Voor 21% gewijzigd door Ich1Go op 23-09-2021 15:50 ]

• Themperror
Net Update gekregen op Battle Net, D2R.exe is binnen!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vEj7rS4F3o-u65yJKpGQWwZxVYY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9ypLsIAmNUa1aHMaQbWJBdH5.png?f=fotoalbum_large

• Iusedto
Themperror schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:19:
Net Update gekregen op Battle Net, D2R.exe is binnen![Afbeelding]
Spannend :)
Blijft apart om te zien hoe hype toch elke keer weer werkt.
En ja, daar ben ik ook schuldig aan :X

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Py.

Py.

Angeloonie schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:50:
[...]

Ik snap je zorg.. Maar als je de beta gespeeld hebt en die goed beviel, snap ik niet waar je angst nog kan zitten? De rest van de game zal precies hetzelfde zijn, met de QoL verbeteringen die al in de beta zaten.
Eigenlijk is het enige dat er vanavond bij komt t.o.v. de beta de rest van de acts en difficulties. Maar omdat het enkel een grafische upgrade is, valt er eigenlijk enkel op grafisch gebied iets te verpesten, niet de core gameplay.
Ik deel de zorg van Jinn, maar ben om dezelfde reden die jij noemt overstag gegaan en heb vanmiddag alsnog het spel gekocht. Zelfs al is de rest een ramp dan vermaak ik me er toch wel voldoende mee. Het is overigens niet enkel een grafische update bovenop de oude engine, in het eerste weekend van de open beta werkte bijvoorbeeld de vertraging van holy freeze niet (ook bij Duriel). Ik verbaas me er ook vooral over dat ze niet meer influencers en reviewers op twitch laten spelen om anderen warm te maken... laat die mensen gewoon 1-2 dagen van tevoren beginnen ipv. op hetzelfde tijdstip als ons.

Runeword app net geupdate, het reddit/github overzicht op de tweede monitor... ik ben er klaar voor _/-\o_

• Themperror
> in het eerste weekend van de open beta werkte bijvoorbeeld de vertraging van holy freeze niet (ook bij Duriel).

Die issue heb ik in zowel de Alpha als de Beta niet gehad?

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Themperror schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:37:
> in het eerste weekend van de open beta werkte bijvoorbeeld de vertraging van holy freeze niet (ook bij Duriel).

Die issue heb ik in zowel de Alpha als de Beta niet gehad?
Zat er zeker wel in, heb het ook tijdens de eerste beta gemerkt. De aura van Duriel die slowde je char niet. Is ook heel vaak bevestigd en inmiddels gefixt.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Themperror
Seroczynski schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:40:
[...]

Zat er zeker wel in, heb het ook tijdens de eerste beta gemerkt. De aura van Duriel die slowde je char niet. Is ook heel vaak bevestigd en inmiddels gefixt.
Dan is me dat niet opgevallen, wist wel dat de aura zelf kwa visual was aangepast (wat ook zeker een verbetering was)

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:33
En nu zit iedereen door Act1 te rushen?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

caspervc schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:11:
Nee te eten ;)
Zal hem na het eten aanslingeren om te kijken hoe het speelt en eruit ziet.
Daarna maandag pas weer want morgen eerst werken en dan het weekend gelijk weg.
Niet goed uitgekiend :(

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Seroczynski
  • Niet online
Heb al direct een aantal bugs gehad in-game. Identity scroll werkt de eerste keer niet, kan niet uit de trade channel, als ik uit de lobby ga krijg ik een zwart scherm :-)

Characters in de lobby zien er trouwens erg slecht uit, hopelijk fixen ze dat nog. Je ziet geen stats, HC chars staan niet in battle mode, en het model lijkt veel te groot.

• Dirk-Jan
De Servers kunnen het niet aan, een nieuwe char aanmaken of een bestaande char vinden lukt momenteel niet. Moet zeggen dat ik eigenlijk niet anders verwacht had. De hype was behoorlijk. Ze gaan natuurlijk niet de server capaciteit opbouwen voor de activiteit die ze de eerste 12 uur verwachten. Dat geld kunnen ze beter steken in de verdere verbeteringen.

Het is wel even wennen, ik klik regelmatig mis, maar omg, wat is het MOOI!!

[ Voor 10% gewijzigd door Dirk-Jan op 23-09-2021 17:58 ]

• lord_fh

lord_fh

PS5

Ik ga vanavond aan de gang ! Heb wel al gamespot stream zitten kijken op YouTube! , act4 en 5 zien er ook echt geweldig uit , damn

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 19:32
Ik zit hier om één of andere reden met een zwart scherm, enkel rechtsonder het d2 icoontje. Ik zie dus niks, nog iemand hier last van? Wat moet er hierna komen? :D

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 18:14
Helaas kan je niet spelen nu. Char aanmaken geeft foutmelding connection. New online game starten connection met server error.
Jammer

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

• Sir_Hendro
Powerblast schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:59:
Ik zit hier om één of andere reden met een zwart scherm, enkel rechtsonder het d2 icoontje. Ik zie dus niks, nog iemand hier last van? Wat moet er hierna komen? :D
Spel opnieuw starten als na 30 a 60 seconden niks gebeurd.

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 08:03

garrow

PSN: Garrow1978

Hier ook issue met spel opstarten, krijg constant foutmeldingen....helaas

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 21:24
Luxurydiver schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:00:
Helaas kan je niet spelen nu. Char aanmaken geeft foutmelding connection. New online game starten connection met server error.
Jammer
Achja ik had niks anders verwacht. Dit is hoe het tegenwoordig gaat met Blizzard. Hopelijk nog spelen vanavond maar waarschijnlijk eerste dagen chaos.

Ik heb wel een character kunnen aanmaken trouwens maar spelen lukt niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Paterpor op 23-09-2021 18:28 ]

• Themperror
Ben ondertussen al lvl 16 met necro in A2 .. of rollbacked naar level 12 (zoals menu zegt), we zullen het zien :P

Ondertussen wachten op servers in de online lobby haha

• robinez
  • Laatst online: 15-09 21:00
nee, werkt inderdaad niet, servers zijn eruit geklapt denk ik. Was wel te verwachten met een release tijd om 17 uur,

Morgen een nieuwe poging :)

• Mugwump
Nou, toch zeker een kwartiertje kunnen spelen!

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk-Jan
Paterpor schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:28:
[...]

Achja ik had niks anders verwacht. Dit is hoe het tegenwoordig gaat met Blizzard. Hopelijk nog spelen vanavond maar waarschijnlijk eerste dagen chaos.

Dit is hoe het altijd al is geweest. Is niet anders dan met de releases van D2, D2 LOD of D3.
Het hoort er een beetje bij. In de komende week zal het langzamerhand steeds stabieler worden.

• Lekker Ventje
caspervc schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:11:
Nee, werk normaal nooit over maar precies vandaag wel natuurlijk. Eerst eten als de kip van de BBQ is :9 en daarna samen met een ijskoude cola-rum aan Diablo beginnen.

• Fragadder
  • Laatst online: 09:25
Paterpor schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:28:
[...]

Same here! zo is het met elke online game die launcht maar het is wel irritant, vooral omdat je niet offline kan beginnen en die dan kan omzetten naar online. Dat had ik nog wel prima gevonden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Themperror
Fragadder schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:52:
[...]

Same here! zo is het met elke online game die launcht maar het is wel irritant, vooral omdat je niet offline kan beginnen en die dan kan omzetten naar online. Dat had ik nog wel prima gevonden :)
Dan was de game instant dood, even char editen met hero editor en dan naar online converten...

• Fragadder
  • Laatst online: 09:25
Themperror schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:52:
[...]

Dan was de game instant dood, even char editen met hero editor en dan naar online converten...
Ik heb er duidelijk geen verstand van :P

• RedHat
half uur downtime, servers gaan ze nu plat gooien om dingen te fixxen.

• Themperror

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 09:46
aantal mobs lijkt stuk hoger te zijn dan normaal, heb uurtje kunnen spelen tot ik uit de game ging..

https://d4armory.io/Player/803500

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Kan geen karakter aanmaken... good old blizzard

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

• Remy!!!!
  • Laatst online: 10:05
Ondertussen al sinds launch offline aan het spelen (op de PC), en tot nu toe geen bugs tegen gekomen. Het ziet er wel erg tof uit, en als je dan middels G switcht naar de oude graphics dan komt de nostalgie ook wel even om de hoek kijken. Ben begonnen met een Auradin.
Spelen met de controller (xbox controller) gaat ook erg soepel. Het enige wat ik mis is een filter voor item quality. Met de controller is het af en toe nogal lastig om de juiste items op te pakken, misschien dat ik de optie over het hoofd zie, of anders dat ze het hopelijk in de toekomst gaan inbouwen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• Mugwump

• Seroczynski
  • Niet online
Ja, nog 20min. Maar bij Blizzard loopt unscheduled maintenance vrijwel altijd uit.

• Py.

Py.

Wel al een bug tegengekomen... geen runes van de Countess. Zou daarna game van een kameraad joinen en vervolgens lukte niets meer. Ben benieuwd over een minuut of 20-30 of het beter verloopt.

• Mugwump
Py. schreef op donderdag 23 september 2021 @ 19:10:
Wel al een bug tegengekomen... geen runes van de Countess. Zou daarna game van een kameraad joinen en vervolgens lukte niets meer. Ben benieuwd over een minuut of 20-30 of het beter verloopt.
Ik leek wat voortgang kwijt, maar daar hadden meer mensen in de lobby last van.

• chef86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 17:40
Py. schreef op donderdag 23 september 2021 @ 19:10:
Er is een kleine kans dat de Countess geen runes dropt, dus geen bug ;)

• Py.

Py.

chef86 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 19:12:
[...]

Er is een kleine kans dat de Countess geen runes dropt, dus geen bug ;)
Eerste drop is gegarandeerd een rune drop voor zover ik me herinner, maar kan het mis hebben }:O

• Themperror
Py. schreef op donderdag 23 september 2021 @ 19:18:
[...]
Eerste drop is gegarandeerd een rune drop voor zover ik me herinner, maar kan het mis hebben }:O
Alle drops zijn random, er is alleen een extra kans op meer runes de eerste kill.. is geen guarantee

Pagina: 1 ... 6 ... 42 Laatste