Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 07:41

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Pat-Juh schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:52:
[...]

Haha ik had maar een 640x480 monitor, een 14" meen ik. Man wat een goude tijden! Lokale LAN parties op een netwerk-switch combineren met het nieuwe Battle.Net zodat je na het weekend ook nog samen kon spelen met dezelfde karakters.
Goede oude tijd.
(Ander dingetje. 3 maanden niet spelen en ALLES kwijt zijn zodat je weer opnieuw moest beginnen)

Mijn Hammerdin is nu zo goed als af, denk dat het toch meer nostalgie was dan leuk spelen. Vind hem een beetje tegen vallen. Dus we gaan maar een sorceres maken :)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-05 12:59
Bossie schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 21:56:
[...]

Het spel zelf is prima, maar ingame is het zo rommelig/druk met die grote labels terwijl je op de pc gewoon lekker meer uitgezoomd speelt.
Ah ja op die manier. Dat klopt wel inderdaad. Helaas is mijn laptop overleden en is het 'Nieuwe PC' spaarpotje nog niet vol genoeg dus voor nu voldoet de PS5 even prima

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 15:37

Pat-Juh

Patrick

(jarig!)
Mad-Matt schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:38:
[...]

Goede oude tijd.
(Ander dingetje. 3 maanden niet spelen en ALLES kwijt zijn zodat je weer opnieuw moest beginnen)

Mijn Hammerdin is nu zo goed als af, denk dat het toch meer nostalgie was dan leuk spelen. Vind hem een beetje tegen vallen. Dus we gaan maar een sorceres maken :)
Dat was zo bagger ja!

Hammerdin op ladder of non?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Pat-Juh schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:59:
[...]

Dat was zo bagger ja!

Hammerdin op ladder of non?
nonladder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:56
Hammerdin is te saai om te spelen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Bossie schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:51:
[...]

Hammerdin is te saai om te spelen
Nou dat dus en jezelf goed positioneren voor de hamers om effect te hebben is eigenlijk ook irritant.
In Maggot Lair zat ik me kapot te ergeren voordat ik Enigma had, alles direct onder mij kon ik gewoon niet raken omdat de hamer al te ver naar buiten was gecirkeld. Moest steeds een stukje terug lopen, herpositioneren en hopen dat ik wat raak. Want de muur raken = weg hamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 15:37

Pat-Juh

Patrick

(jarig!)
Mad-Matt schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:00:
[...]

Nou dat dus en jezelf goed positioneren voor de hamers om effect te hebben is eigenlijk ook irritant.
In Maggot Lair zat ik me kapot te ergeren voordat ik Enigma had, alles direct onder mij kon ik gewoon niet raken omdat de hamer al te ver naar buiten was gecirkeld. Moest steeds een stukje terug lopen, herpositioneren en hopen dat ik wat raak. Want de muur raken = weg hamer.
Idem met alle ims als je een trappassin of andere enkele elemental speelt. Ik zit er aan te denken om gewoon weer een elemental pally te maken, lower res tot de max en hakken maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 21:56
Pat-Juh schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:34:
[...]

Idem met alle ims als je een trappassin of andere enkele elemental speelt. Ik zit er aan te denken om gewoon weer een elemental pally te maken, lower res tot de max en hakken maar
Conviction :)

Ik blijf barb het leukst vinden, beetje mindless hakken/springen met een paar extra wapens op de swap voor physical immunes.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb nog nooit Diablo gespeeld, ik vond de Diablo 4 beta heel tof en ga deze ook aanschaffen. Jammer dat het nog 2 maanden duurt, heb ik er nog wat aan om D2R te spelen voor die twee maandjes aangezien deze nu 13 euro is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-05 14:33
Mijn paladin is nu level 22, maar is dat inderdaad alleen mnaar hamers en iedereen gaat dood? Ik krijg nu dikke klappen van die eindbaas van act 2... weet niet meer hoe ik die kon beaten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Jackson6 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:57:
Ik heb nog nooit Diablo gespeeld, ik vond de Diablo 4 beta heel tof en ga deze ook aanschaffen. Jammer dat het nog 2 maanden duurt, heb ik er nog wat aan om D2R te spelen voor die twee maandjes aangezien deze nu 13 euro is?
Als je in gedachte houdt dat dit een visueel opgepoetst spel is van 23 jaar geleden en daarmee de limitaties accepteert dan kan je voor 13 euro er een hoop plezier aan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Beavbusi schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:03:
Mijn paladin is nu level 22, maar is dat inderdaad alleen mnaar hamers en iedereen gaat dood? Ik krijg nu dikke klappen van die eindbaas van act 2... weet niet meer hoe ik die kon beaten haha
Ik wil je best helpen om de baas te killen, maar het is inderdaad alleen maar hamers spammen.
(sowieso is D2, continu een bepaalde skill spammen tot alles omvalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:51
Jackson6 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:57:
Ik heb Diablo 2 Resurrected maar dat is niet echt vergelijkbaar met Diablo 4. Veel statischer en qua gameplay toch wel verouderd. Ik had na de D4 beta ook zin in Diablo en had Resurrected weer opgestart maar te groot verschil om erin te komen. Diablo 3 had ik eigenlijk nooit gekocht omdat die launch zo drama was destijds en verder ook nooit meer naar omgekeken. Nu toch voor de Switch aangeschaft in de aanbieding en ben redelijk verslaafd haha. Zeker niet zo goed als ik 4 vond maar prima alternatief tot juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-05 14:33
Mad-Matt schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:07:
[...]

Ik wil je best helpen om de baas te killen, maar het is inderdaad alleen maar hamers spammen.
(sowieso is D2, continu een bepaalde skill spammen tot alles omvalt)
Ik wil het vooral zelf kunnen dit zou toch moeten lukken op 22. Hoorde iets over een merc tank vol met health pots en een ander soort potion wat eventueel zou helpen. Daarnaast heb ik altijd wel een mana probleem atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Beavbusi schreef op woensdag 5 april 2023 @ 15:33:
[...]

Ik wil het vooral zelf kunnen dit zou toch moeten lukken op 22. Hoorde iets over een merc tank vol met health pots en een ander soort potion wat eventueel zou helpen. Daarnaast heb ik altijd wel een mana probleem atm.
Klopt, ik heb tot lvl 50 ofzo met een Zeal-paladin gespeeld, ging best aardig.
Toen ik eenmaal ver genoeg was overgestapt naar hammer en met een Act2 merc met Insight was het manaprobleem volledig weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Py.
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:55

Py.

Beavbusi schreef op woensdag 5 april 2023 @ 15:33:
[...]

Ook zonder merc moet het wel lukken, Duriel is nog aardig lastig, maar niet zoveel als in het begin met trage laadtijden en een charge attack die de meeste casters vrijwel meteen omlegde.

Je wilt de thawing/gele potjes die je bij de brompot in A2 of Akara in A1 kunt halen, net als de antidotes geeft deze extra res (50% zo uit mijn hoofd op respectievelijk cold en poison) voor 30 seconden. De truc is echter dat de timer niet gereset wordt, dus met 4 potjes drinken heb je al 2 minuten 50% extra cold res. Gezien Duriel een holy freeze aura heeft helpt dat enorm.

Qua tekort aan mana: gewoon veel mana pots meeslepen in je inventory, ook van daaruit kun je ze drinken (of je gooit ze op de grond voor je Duriel aanvalt, dan kun je ze op pakken zodra je belt leeg is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Py.

Py.

Beavbusi schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:34:
Als mensen een noob op de ps5 willen helpen met wat dingen uitleggen hoor ik het graag. Net begonnen maar snap het nog niet helemaal haha
Voeg me gerust toe op PSN: Paladijn, verwacht alleen pas ergens volgend weekend weer online te zijn om actief te gamen. Eerst maar even lang weekend met de familie vieren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Shit mannen, ik ben gewoon weer terug in m'n studententijd, vol verslaafd aan D2, steeds maar willen spelen en erover dromen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faberge
  • Laatst online: 21-05 16:49
Zijn er mensen die HC (NL) spelen? Ben inmiddels lvl 91 met mijn hammerdin, maar mis nog wel een hoop gear om veilig solo door Hell te rennen. Soms slaat mijn hart even over als ik mijn healthpool zie droppen :D

http://steamcommunity.com/id/nijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Faberge schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:29:
Zijn er mensen die HC (NL) spelen? Ben inmiddels lvl 91 met mijn hammerdin, maar mis nog wel een hoop gear om veilig solo door Hell te rennen. Soms slaat mijn hart even over als ik mijn healthpool zie droppen :D
Inmiddels deze ladder alweer gestopt, maar wij spelen met z'n tweeën of soms met zijn drieën. Mijn hoogste is in de afgelopen twee ladders lv90 sorc geweest. Hell en Ubers allemaal prima te doen met onze gear.

Wellicht volgende ladder maar even met elkaar aanhaken.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-05 12:59
Ik ben na het verliezen van 5 hc chars maar even over gestapt op SC. Maar zou het wel leuk vinden om volgende ladder met een paar andere HC te spelen

PSN: Brwmaster

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Py.

Py.

Nieuw ladder season vanaf 4 mei (waarschijnlijk 5 mei 02:00 voor ons). Werd eerder vandaag gemeld in de Diablo IV stream.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzling Dwild
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-04 22:59
mijn allereerste phoenix, laten we het positief houden: het kan nog lager :-(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6fTxUKaRJojzLPtoTyyaOkBlykU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Wqlqq4caLbvboNDgCTmRvdsw.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duke99
  • Laatst online: 21:13
Je hebt er tenminste een. Ook al rolde hij niet zo hoog, +363% enhanced damage is nog steeds veel ;)

Voor mensen die nog op zoek zijn naar een Anni, Europa non-ladder softcore staat op "Terror is about to be unleashed upon sanctuary". Altijd maar de vraag hoe lang het dan duurt voordat DClone spawned.

Edit: 13/14/8. Hoogste tot nu toe maar dat zegt meer over mijn andere Anni :P

[ Voor 11% gewijzigd door duke99 op 26-04-2023 12:10 ]

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb maandag m'n eerste ubers gedaan. Pittig, maar wel een coole uitdaging. Scheelt dat ik al een streamers de runs heb zien doen om een goed idee te hebben bij wat ik kan verwachten. Anyway, ik ben nu dus in het bezig van m'n eerste torch ooit, een barb 14/18. Niet verkeerd. Nu nog de amazon/pally/sorc/necro torches farmen. :P

Voorlopig heb ik de torch op m'n strafezon. Ook al maak ik dan geen gebruik van de +3 skills, is het toch een nette upgrade. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duke99
  • Laatst online: 21:13
Geen nieuwe rune words in de nieuwe patch deze keer.
Wel wat kleine QoL aanpassingen:

https://news.blizzard.com...dder-season-4-coming-soon

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
@Faberge Wat is je B.net? Die van mij is Seroczynski#2291.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
  • Laatst online: 21-05 16:49
Seroczynski schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:06:
@Faberge Wat is je B.net? Die van mij is Seroczynski#2291.
Dat is Nijn#2932. Ik speel alleen wel op de PS5.. Weet niet of jij dat ook doet?

http://steamcommunity.com/id/nijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Faberge schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:11:
[...]

Dat is Nijn#2932. Ik speel alleen wel op de PS5.. Weet niet of jij dat ook doet?
Nee, PC. Er is geen cross-play mogelijk dus dan houd het op. Veel succes in de nieuwe ladder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:27

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Spel paar weken geleden aangeschaft voor de XSS. Top spel!
In het begin moest ik een beetje op gang komen, zoveel opties en wapens. Vooral alle gems/rings en runes maken het ingewikkeld. Heb een mooie verzameling, af en toe transformeer of verkoop ik ze.
Kwa wapens heb ik een zwaard en een schild, helaas nog geen zwaardere wapens gevonden welke je kan voorzien van gems/runes.

Inmiddels ben ik level 27 Barbarian, nu bij Act 3 eindbaas. Memphisto. Nog een plan bedenken hoe ik hem kan verslaan.... poging 3 :+

Whatever.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:02
Game is op PSN nu 13,99!

Voor iedereen die niet kan wachten tot D4 uitkomt is dit niet heel vervelend om te spelen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-05 11:05

KipCurreh

Nightcrawler

Terug helemaal aangezwengeld door de komende D4 release..

Deze keer eens een Druid begonnen en een beetje de Maxroll guide aan het volgen dwz beginnen met Firestorm/Fissure tot NM Meph, en nu omgevormd tot Tornado/Hurricane..

Momenteel NM Act V nog af te werken, maar deze build smelt alles in zijn weg _/-\o_

Zit wel al goed qua gear ook met Spirit Crystal Sword, Ancients Pledge monarch, Stealth armor, Lore antlers en nu net een Skin of the Vipermagi gevonden.. Dit in combinatie met een Insight Merc 2

Nu nog wat amethysten sparen voor een caster amulet/belt craft

Vanaf welke level craft ik deze best, ik weet dat er een soort rekening gehouden moet worden met ilvl en clvl om de meeste affixes te krijgen? Ik ben nu rond de 53 ofzo
Volgens de Cheat sheet moet dit ilvl 71+ zijn

Dus wacht ik best tot hoger lvl, of maak ik nu al eentje en dan later gewoon een betere ?

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Het spel heeft een hoge leercurve met alle opties. Gisteren eindelijk Memphisto verslagen, had nog een merchant van act1. Deze maar omgezet naar een act3 merchant. Meer support op deze manier.
Krijg ook steeds betere wapens, helaas weinig met sockets voor addons. Komt dit later nog oid?

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
KipCurreh schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:14:
Terug helemaal aangezwengeld door de komende D4 release..

Deze keer eens een Druid begonnen en een beetje de Maxroll guide aan het volgen dwz beginnen met Firestorm/Fissure tot NM Meph, en nu omgevormd tot Tornado/Hurricane..

Momenteel NM Act V nog af te werken, maar deze build smelt alles in zijn weg _/-\o_

Zit wel al goed qua gear ook met Spirit Crystal Sword, Ancients Pledge monarch, Stealth armor, Lore antlers en nu net een Skin of the Vipermagi gevonden.. Dit in combinatie met een Insight Merc 2

Nu nog wat amethysten sparen voor een caster amulet/belt craft

Vanaf welke level craft ik deze best, ik weet dat er een soort rekening gehouden moet worden met ilvl en clvl om de meeste affixes te krijgen? Ik ben nu rond de 53 ofzo
Volgens de Cheat sheet moet dit ilvl 71+ zijn

Dus wacht ik best tot hoger lvl, of maak ik nu al eentje en dan later gewoon een betere ?
Als je nu een waardeloos item in het slot hebt, gewoon craften en later vervangen. De cheatsheets tonen informatie voor de meest optimale situaties. Voordat je daar bent moet je ook al je gear in orde hebben ;)
Harmen schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:23:
Het spel heeft een hoge leercurve met alle opties. Gisteren eindelijk Memphisto verslagen, had nog een merchant van act1. Deze maar omgezet naar een act3 merchant. Meer support op deze manier.
Krijg ook steeds betere wapens, helaas weinig met sockets voor addons. Komt dit later nog oid?
Naarmate je verder in de game komt zullen de sockets meer per item worden. Bijvoorbeeld dat een 4os (4 open socket) shield niet eerder dropt dan in Hell. Wapens krijgen ook meer os naarmate je verder komt.

Wat je ook kan doen, is zelf sockets toevoegen. Dit kan je enkel doen op normal items (niet superior, magic, rare, unique of set). Mocht je toch graag een socket op een non-normal item krijgen, dan kan je er eentje via Larzuk Act 5 ritselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Loop een beetje vast bij Act4, laatste level is vrij pittig. Diablo is haast niet te verslaan met level 29 barbarian. Nu druk bezig met aanpassen van armor en wapens, fire en lightening resistance zijn beide 75%
Iemand de gouden tip?

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Py.

Py.

Harmen schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:46:
Loop een beetje vast bij Act4, laatste level is vrij pittig. Diablo is haast niet te verslaan met level 29 barbarian. Nu druk bezig met aanpassen van armor en wapens, fire en lightening resistance zijn beide 75%
Iemand de gouden tip?
Kijk ook even naar je attack rating en % to hit. Diablo is erg moeilijk voor lagere karakters, al helemaal voor een Barbie. Probeer zijn lightning te ontwijken, ook al heb je max Res. En verder blijven aanvallen tot zijn hp 0 is.
Loop je helemaal vast, kijk dan eens wat let's plays op YouTube over de Barb. Onder andere MrLlamaSC heeft een aantal toegankelijke videos per klasse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 19:30
Py. schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:58:
[...]
Kijk ook even naar je attack rating en % to hit. Diablo is erg moeilijk voor lagere karakters, al helemaal voor een Barbie. Probeer zijn lightning te ontwijken, ook al heb je max Res. En verder blijven aanvallen tot zijn hp 0 is.
Loop je helemaal vast, kijk dan eens wat let's plays op YouTube over de Barb. Onder andere MrLlamaSC heeft een aantal toegankelijke videos per klasse.
:D

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Is Crushing Blow al een ding voor een lv29 melee char? Blood Gloves craften wordt moeilijk zonder de base magic items te kunnen vinden.

Crushing Blow is een soort Static voor melee chars. Als Crushing Blow proc'd dan gaat er een % HP van de enemy af op basis van zijn max. life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:33

porn*

...take on the world!

Ook weer ns met ladder begonnen, n necro voor de afwisseling. Lvl 13 en aan het countess runnen voor n stealth. Leuke adwisseling nu ik op d4 wacht 😉

Bnet pindle#2913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Seroczynski schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:17:
Als Crushing Blow proc'd dan gaat er een % HP van de enemy af op basis van zijn max. life.
Current/remaining life, niet max life. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:57
Zijn er nog spelers op Xbox? Want ik speel nu online/ladder (lvl 31) maar er is meestal maar 1 game... Komt dit doordat de meeste lvl 99 zijn en een lvl restrictie op zit? Of spelen er gewoon te weinig op Xbox? Of moet ik even "doorzetten"? En zijn er dan wel genoeg spelers?

*Met doorzetten bedoel ik het missen van /player 8 op console/online wel offline en daar gaat het lvlen een stuk sneller maar minder leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
loki504 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 12:50:
Zijn er nog spelers op Xbox? Want ik speel nu online/ladder (lvl 31) maar er is meestal maar 1 game... Komt dit doordat de meeste lvl 99 zijn en een lvl restrictie op zit? Of spelen er gewoon te weinig op Xbox? Of moet ik even "doorzetten"? En zijn er dan wel genoeg spelers?

*Met doorzetten bedoel ik het missen van /player 8 op console/online wel offline en daar gaat het lvlen een stuk sneller maar minder leuk.
Zou mij niets verbazen als de meeste mensen op PC spelen. Daarnaast was het zo dat, vooral in het begin, de lobby van D2R op console waardeloos was. Ik weet niet of daar inmiddels verandering aan is gebracht. Ladder is altijd wel de place-to-be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:57
Seroczynski schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 23:15:
[...]

Zou mij niets verbazen als de meeste mensen op PC spelen. Daarnaast was het zo dat, vooral in het begin, de lobby van D2R op console waardeloos was. Ik weet niet of daar inmiddels verandering aan is gebracht. Ladder is altijd wel de place-to-be.
Thx. Ja ik kwam er überhaupt achter dat je hell games überhaupt niet kan zien wegens een filter....

Ik ga gewoon even doorzetten en hopen dat er meer mensen zijn. En een text chat/voice chat optie zou mooi zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:24
Zijn er eigenlijk nog mensen die dit spelen?

Heb best nog wel wat items op ladder (season 6) liggen die ik niet gebruik. Misschien ook leuk om met wat mensen wat TZ's te lopen of Chaos runs oid.

Of voor mensen die wel weer willen beginnen kan ik evt helpen met items en levellen. (PC)

[ Voor 18% gewijzigd door RedHat op 17-03-2024 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:54
Ik speel nog regelmatig maar geen ladder.. speel op de ASUS rog alley.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Py.

Py.

Speel ook nog regelmatig, maar SSF dus geen interesse ;)

Heb het idee dat er nog een aardige groep is die speelt, alleen de ladder zelf lijkt redelijk dood (afgezien van de bots) de afgelopen twee seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-05 19:10
Ik speel ook regelmatig, zowel op de PS5 als de Legion Go.
Ik speel wel Non Ladder tot nu toe, en voornamelijk doe ik gewoon MF runs om te kijken of ik een nieuwe char bij elkaar kan sprokkelen.

Vorige week nog een Sur rune gevonden, dat was wel top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik was van plan weer ladder te gaan spelen, maar heb toen Last Epoch gekocht :)

Speel enkel HC ladder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Zo, season 8 staat weer voor de deur en ik ben van plan deze keer weer lekker op mijn gemak de hele game te doorlopen, t/m Baal Hell.
Zeker aan het begin van de ladder is het nog behoorlijk druk voor een game die toch al meer dan 20 jaar meegaat.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
sorcees schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:52:
Zo, season 8 staat weer voor de deur en ik ben van plan deze keer weer lekker op mijn gemak de hele game te doorlopen, t/m Baal Hell.
Zeker aan het begin van de ladder is het nog behoorlijk druk voor een game die toch al meer dan 20 jaar meegaat.
Blijft vet. Ik heb een paar seizoenen geleden pas voor het eerst de Ubers gedaan samen met een vriend op HC. Nu moet ik alleen nog een keer lv99 halen en dan heb ik alles wel bereikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Ben een tijdje terug offline opnieuw begonnen. Vorige week m'n eerste SoJ drop gehad, en de Annihilus opgehaald bij Uber Diablo (voor mij de eerste ooit). Nu langzaam aan het gearen om Ubers te kunnen doen, maar heb nog wel een aantal drops nodig.

Blijft een lekker spel om gewoon lekker te raggen. En de RNG is af en toe om te huilen, en af en toe hilarisch. Gisteren nog een rats nest in Kurast Sewers aangeklikt, blijkbaar hadden de ratten daar een Reapers Toll verstopt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Py.

Py.

RNG kan echt verschrikkelijk zijn, maar dat is niet anders in andere ARPGs. Moet zeggen dat ik het juist in D II nogal mee vind vallen in verhouding, gezien je genoeg opties hebt die 'goed genoeg' zijn. Het was de afgelopen weken wel pijnlijk om Llama 89 uur te zien besteden aan het krijgen van een Zod (inclusief cube).

Qua ladder: de vaste groep speedrunners doet vast weer een hell Baal kill in 1h30 en Ubers binnen 3 of 4 uur. Daarna is het gewoon grinden tot 99 :o }:O

Denk dat ik zelf in het weekend een begin maak, in ieder geval goed genoeg om een anni te verzamelen en anderen daarmee te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18:29
Py. schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:06:
RNG kan echt verschrikkelijk zijn, maar dat is niet anders in andere ARPGs. Moet zeggen dat ik het juist in D II nogal mee vind vallen in verhouding, gezien je genoeg opties hebt die 'goed genoeg' zijn. Het was de afgelopen weken wel pijnlijk om Llama 89 uur te zien besteden aan het krijgen van een Zod (inclusief cube).

Qua ladder: de vaste groep speedrunners doet vast weer een hell Baal kill in 1h30 en Ubers binnen 3 of 4 uur. Daarna is het gewoon grinden tot 99 :o }:O

Denk dat ik zelf in het weekend een begin maak, in ieder geval goed genoeg om een anni te verzamelen en anderen daarmee te helpen.
Ik vind 90 uur voor een zod nog heel schappelijk. :P
Heb er nog nooit 1 gevonden, al denk ik dat ik er zo langzamerhand met alle seasons die ik heb gespeeld wel 1 had kunnen craften.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Mugwump schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 07:43:
[...]

Ik vind 90 uur voor een zod nog heel schappelijk. :P
Heb er nog nooit 1 gevonden, al denk ik dat ik er zo langzamerhand met alle seasons die ik heb gespeeld wel 1 had kunnen craften.
90 uur valt mij ook mee eigenlijk. Ik heb er denk ik inmiddels in m'n huidige save(s) meer uren inzitten en ben nog steeds bezig voor m'n eerste Lo rune. :+ Al mag ik hopen dat Lama met al z'n ervaring een stuk efficiënter speelt dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Gaius schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:53:
[...]

90 uur valt mij ook mee eigenlijk. Ik heb er denk ik inmiddels in m'n huidige save(s) meer uren inzitten en ben nog steeds bezig voor m'n eerste Lo rune. :+ Al mag ik hopen dat Lama met al z'n ervaring een stuk efficiënter speelt dan ik.
Ja dikke kans dat het single player /player 8 Kurast farming is ofzo.
Ik heb geloof ik op Zod na alle runes wel eens gevonden. Heel random, van willekeurige koeien tot kistjes hier en daar.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 30-05 18:01
Ik ga komende vrijdag ook weer beginnen op Ladder. De laatste keer dat ik speelde was seizoen 1, toen niet verder gekomen dan een lvl 68 sorc.
Ik loop vaak rond die koers ook altijd een beetje vast, als in dat Nightmare alles vrij makkelijk is maar Hell echt nog te moeilijk. Heeft iemand hier tips voor, speciale runewords of bepaalde plekken om te farmen?

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 09:07
Er zijn talloze leveling guides op de verschillende websites. Wat ik zou aanraden:

Voor een sorc:
- Spirit runeword wapen (in long sword, broad sword of crystal sword)
- Een rhyme runeword vaak prima. En later een spirit monarch (kost wel veel strenght)
- Lore runeword helm
- A2 Merc met: insight runeword in een ethereal polearm, bulwark runeword in een eth helm
- Stealth runeword, leaf runeword tijdens levelen

Dan kom je een heel eind. Voor hell wil je dual element zijn. Frozen Orb + hydra. Frozen Orb + meteor. Frozen orb + firewall. Dat zijn de gebruikelijke combinaties. Single element kan ook, maar vergt veel betere gear of veel meer geduld.

Mocht Hell te veel zijn, blijf dan nightmare mephisto en andariel runnen. Je hoopt op een Vipermagi's skin armor, een stone of jordan ring, een oculus wapen, een shaftshop voor je merc. Een rare amulet met +skills en resists, een Trang Oul belt, rare ringen met FCR en resists en mana.

1 punt in teleport, telekinesis, warmth, static field, een ice armor. De rest in je main skills + synergies. En heel veel mana potions kopen, zeker voordat je insight op je merc hebt.

Hell is pittig, zeker als je blanco begint. Dat is de charme van Diablo 2.

Mocht je een ander character willen starten, dan kan ik aanraden:
- summoner necro: kost weinig, kan alles relatief makkelijk aan (Diablo op normal is enkel pittig), maar is wel erg langzaam.
- druid: fire druid is prima tot hell. Summoner druid heeft hetzelfde probleem als de necro, maar mist AOE damage.
- Sorc: zie boven. Erg kwetsbaar wel, dus je gaat vaker dood dan je lief is.
- Barbarian: zou ik afraden. Je moet te goed weten wat je doet. Kans op verkeerde build is flink.
- Assassin: fire trap assassin is goed in normal, daarna lightning trap is erg sterk en veelzijdig. Mosaic komt later in beeld: sterkste build, maar komt nogal wat bij kijken.
- Paladin: holy fire paladin is prima in normal. Daarna kan je door naar hammerdin. Een na sterkste build. Ik vind het vooral saai.
- Amazon: lightning fury heeft wat specifieke gear nodig, maar is vervolgens wel erg sterk. Tikkie saai wel.

Mocht je geen sorc willen, zou ik voor een trap assassin gaan.

• Mugwump
Sowieso heeft Maxroll (en volgens mij ook Icy Veins) altijd wel guides voor 'blanco start met class'. Ik volg in hoofdlijnen altijd wel ongeveer de sorc guide omdat Sorc nog steeds met afstand de beste MFer is zonder high end gear.

En voor Hell geldt inderdaad dat je om er doorheen te komen dual element wilt zijn of je moet hopen op een beetje fatsoenlijke multiplayer games waarin je verschillende classes / builds hebt om door de immunities heen te komen. (Idee voor een Tweakersgroepje in de nieuwe season wellicht? ;) )

Meestal spec ik m'n starter sorc op een gegeven moment om naar single element zodat ik gewoon Meph kan speedfarmen als ik ook wat andere chars heb.

Overigens begint de season volgens mij pas in de nacht van vrijdag op zaterdag om 02:00 onze tijd, dus op vrijdag spelen zit er niet in.

• Advizor
Ik was al dual element, namelijk frozen orb + fire wall. Dat werkt prima, ik ging alleen soms erg snel dood.
Na wat onderzoek inderdaad een paar runewords gemaakt. Rhyme en Smoke geven een flinke boost aan resist en merk dat het nu stukken beter gaat.
Farm nu NM Andariel, Meph en Baal met 212 MF voor betere loot, nog weinig geluk gehad.

• Mugwump
Neem aan dat je ook een spirit runeword hebt gemaakt in een 4s sword? Dat is echt een enorme boost voor je sorc. De beste manier om niet dood te gaan als sorc is altijd nog zorgen dat mobs sneller doodvallen, dat je genoeg FCR hebt om te kunnen teleporten zonder in een stun lock te komen enz ;)

• Advizor
Mugwump schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:28:
Neem aan dat je ook een spirit runeword hebt gemaakt in een 4s sword? Dat is echt een enorme boost voor je sorc. De beste manier om niet dood te gaan als sorc is altijd nog zorgen dat mobs sneller doodvallen, dat je genoeg FCR hebt om te kunnen teleporten zonder in een stun lock te komen enz ;)
Yes, Spirit weapon had ik al. Was me even niet bewust van welke armor runewords er ook allemaal zijn.
Ik heb runes genoeg, dus een paar mooie upgrades kunnen maken :)

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-05 08:01
ik was laatst eens begonnen het weer te spelen maar is toch weer wennen als je vanuit diablo 3 en last epoch komt
heb nog steeds veel leuke herringeringen aan het orgineel

Samen met mijn vader hebben we als ik met Necromancer summoner en mijn vader als Druid summoner het spel uit gespeld.

was begonnen met een Coop sessie met een vriend van me die eerst tijd grimdawn speelde met mij en later ook diablo 3 kocht
hij moest wel erg wennen aan de snelheid van het spel ( vergelijking met 3), ik vond het wel weer eens leuk wat langzamer spelen inplaats met Demonhunter/wizard door de levels heen vliegen met mach 5

• Advizor
Ik vond D3 helemaal niks. D4 was wel beter, maar kon me ook niet lang vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-05 08:01
Advizor schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 19:47:
Ik vond D3 helemaal niks. D4 was wel beter, maar kon me ook niet lang vasthouden.
ik had met 3 me ups and downs, lag ook een beetje aan welke season er was.
denk dat het voor mij pas leuker werd toen ik het met een vriend ging spelen, en elkaar een beetje one upen met snelheids van de rifts clearen en kijken hoever we allebei komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Het mooie van Diablo is dat het toegankelijk is. Tijdje niet gespeeld en deze week weer begonnen. (Season - Witch Docter, D3)
Heb 2 vorig jaar al meerdere keren uitgespeeld. Het blijven vermakelijke games! :)

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
3 en 4 waren allebei een redelijke teleurstelling bij de launch. Na de nodige updates (en een expansion) was 3 best een heel vermakelijke game. 4 heb ik eigenlijk na de launch niet meer aangeraakt. Schijnt wel wat beter te zijn inmiddels, maar het kon me na een tijdje gewoon echt niet meer boeien.
D2R blijft toch de game die ik steeds weer moeiteloos kan oppakken in een nieuwe season om even een paar chars naar de end game te brengen en wat te farmen. Ik heb het origineel ook wel helemaal kapotgespeeld destijds, dus het is ook ergens wel een beetje nostalgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
Zo we zijn op weg. Begonnen met een sorc voor MF en ben net level 15. Vanavond Andariel maar eens koud maken en act 2 in.
Besloten om later deze ladder ook een druid te maken.
Mochten er mensen gear over hebben voor een noob sorc of druid, bij deze ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Advizor schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:54:
Zo we zijn op weg. Begonnen met een sorc voor MF en ben net level 15. Vanavond Andariel maar eens koud maken en act 2 in.
Besloten om later deze ladder ook een druid te maken.
Mochten er mensen gear over hebben voor een noob sorc of druid, bij deze ;)
Ben inmiddels lvl 67 en wat NM baal runs aan het doen (dat gaat altijd lekker rap met het levellen :P ). Nog niet heel veel gear in de aanbieding afgezien van wat low lvl runes. Mocht ik wat kunnen MFen en ik vind zooi, dan heb ik vast wel wat voor je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
Mugwump schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:16:
[...]

Ben inmiddels lvl 67 en wat NM baal runs aan het doen (dat gaat altijd lekker rap met het levellen :P ). Nog niet heel veel gear in de aanbieding afgezien van wat low lvl runes. Mocht ik wat kunnen MFen en ik vind zooi, dan heb ik vast wel wat voor je :P
Kleine update hier. Nu level 73 sorc Orb + Chain Lightning en helemaal klaar op Nightmare. Countess en Cows gefarmd voor runes en een crystal sword. Uiteraard ook een Act 2 merc met een Insight polearm.
Zelf draag ik nu het volgende:
- Spirit weapon
- Rhyme shield
- Lore helm
- Smoke chest
- Chance guards
- MF amu en ringen
- gare boots en belt.
Totaal 160 MF.

Ik heb genoeg runes voor Bulwark, alleen nog geen 3 socket helm gevonden. Voor nu blijft het denk ik even Nm Andariel > Meph > Baal runs doen totdat ik betere gear heb. Twijfel ook om weer Orb + Firewall te nemen. Dat voelde naar mijn idee krachtiger aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Advizor schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:39:
[...]

Kleine update hier. Nu level 73 sorc Orb + Chain Lightning en helemaal klaar op Nightmare. Countess en Cows gefarmd voor runes en een crystal sword. Uiteraard ook een Act 2 merc met een Insight polearm.
- Spirit weapon
- Rhyme shield
- Lore helm
- Smoke chest
- Chance guards
- MF amu en ringen
- gare boots en belt.
Totaal 160 MF.

Ik heb genoeg runes voor Bulwark, alleen nog geen 3 socket helm gevonden. Voor nu blijft het denk ik even Nm Andariel > Meph > Baal runs doen totdat ik betere gear heb. Twijfel ook om weer Orb + Firewall te nemen. Dat voelde naar mijn idee krachtiger aan.
Ah, mijn sorc is inmiddels 85 of 86 en ik heb nog een assassin en paladin op ongeveer 70.
Sorc gerespecced naar volledig blizzard met een sunder charm. Qua finds nog niet heel veel bijzonders. Een shako en een Jah waren leuk, maar geen viperskin e.d. nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Advizor schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:39:
[...]

- Spirit weapon
- Rhyme shield
- Lore helm
- Smoke chest
- Chance guards
- MF amu en ringen
- gare boots en belt.
Totaal 160 MF.

Voor betere gear moet je gewoon niet meer op NM zitten. Makkelijkste (zeker met een sorc) is naar Ancient tunnels Act II Hell, en daar met cold sorc setup gaan farmen. Kan alles droppen en (afgezien van sommige uniques) geen cold-immunes. Zeker single player is dat snel op players-3 te zetten voor meer drops als je full-cleared, wanneer je alleen bosses killed gewoon op player-1 houden.

Make it fool proof and someone will make a better fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
TheInsomniac schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:35:
[...]

Voor betere gear moet je gewoon niet meer op NM zitten. Makkelijkste (zeker met een sorc) is naar Ancient tunnels Act II Hell, en daar met cold sorc setup gaan farmen. Kan alles droppen en (afgezien van sommige uniques) geen cold-immunes. Zeker single player is dat snel op players-3 te zetten voor meer drops als je full-cleared, wanneer je alleen bosses killed gewoon op player-1 houden.
Dat is inderdaad een redelijk veilige plek. Verder kun je natuurlijk altijd Meph doen met Moat trick als je te squishy bent en niet goed genoeg in het ontwijken van z'n attacks.

Nightmare meph dropt nog wel wat nuttige zaken zoals Viperskin en titan's, maar in de basis wil je gewoon liever hell doen als het kan. Pak ook altijd het kistje achter Meph mee, want daar dropt ook nog wel eens wat leuks uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
Duidelijk, bedankt voor de tips. Ik ga nog een paar levels pakken en dan door op Hell om daar te farmen.

• Red Griffin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05 18:58
Ik verkreeg een Necro torch via trade voor een matige Ravenfrost en een Annilihus voor 5 Sol's. Zijn die charms zo weinig waard tegenwoordig? Een runeword base voor merc, daar was ik meer aan kwijt.

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 09:07
Non-ladder? Ja, daar is alles wel verzadigd.

• Red Griffin
Lapras schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:20:
Non-ladder? Ja, daar is alles wel verzadigd.
Nee, gewoon softcore ladder. Misschien geluk van het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Griffin
Mijn summoner necro is inmiddels lvl89. Heb Diablo clone al weer vaak gedaan. Ist, Gul & Ohm gevonden. Niet super veel uniques: een Goldwrap, WT 39, Viper 29, Gheed 22. Merc heeft een Duriel's Shell.
Heb nog steeds een magic wand in gebruik met +1 summoning skills, +3 raise skelly (zeldzame koop in Act2) en een Rhyme runeword necro head met +3 raise skelly, +2 skelly mastery (head super vondst: te vinden in Act1 vanaf Stony Field voor 2 sockets).
Meest opmerkelijk is 2x IK set sacred armour.
Pagina: 1 ... 41 42 Laatste