Het risico dat partijen zich niet aan hun woord houden heb je altijd.Jeroenneman schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:18:
[...]
Wie zegt dat TS niet dadelijk met een TV zit die hij/zij niet wil, en dat de winkel niet plotseling toch niet zo'n zin heeft om de TV die Samsung levert weer om te ruilen voor een gelijkwaardig model?
"Hey Technonoob, ik geef jou 100 euro, als je eerst 80 euro van Samsung accepteert als vervanging"
En vervolgens stuur ik jou het riet in met die 80 euro als compensatie, en beweeg ik geen centimeter meer, want je hebt die 80 euro al aanvaard.
Precies, daarom moet de TS natuurlijk alles eerst met de winkel afspreken en vastleggen. De vervangende TV van Samsung openen moet de TS zeker niet doen. Hij zal toch nooit tevreden zijn met deze TV, dat zit gewoon al voorgeprogrammeerd. De winkel moet hem een vergelijkbare TV geven, als zij zelf van Samsung geen vergelijkbaar model krijgen moeten zij er als verkoper voor zorgen dat de TS zijn recht krijgt. Voor de winkel is het enkel mooi meegenomen dat ze van Samsung een nieuwe TV krijgen, dat compenseert hun kosten al een heel stuk.Anoniem: 1441478 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:16:
[...]
Ik zou met klem afraden dat TS de tv thuis geleverd krijg en ook nog eens de doos openmaakt. Dan moet TS de tv nog gaan vervoeren naar de winkel zelf en wie weet gaat ie onderweg stuk of mekkert de winkel over de geopende doos. Nee, TS weet heel zeker dat dit niet de tv is die hij wilt en de winkel wilt de tv hebben, nou prima... dat is dan zijn kant van de deal. Nu nog een tv overeenkomen en de afspraak qua omruilen zwart op wit vastleggen en klaar is kees toch?
Uit de mail van de winkel leek het erop dat zij hiervoor openstonden. Als ze daar toch niet aan mee willen werken volgt inderdaad het normale traject van ingebrekestelling met een redelijke termijn, waarna je kan handelen als ze in verzuim raken.
[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 19-02-2021 17:27 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl