Uhh, ik vraag geen bron? Gewoon een getal. Ik trek ook niet iets in twijfel ik probeer het inzichtelijk te krijgen wat dit met de economie gaat doen. En ja, dat is vaak een simpel rekentrucje. Maar het feit dat ik wordt tegengewerkt om het uit te rekenen toont niet van erg veel vertrouwen in de uitkomst, hoewel het volgens mij niet onhaalbaar is.polthemol schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:34:
[...]
nee, het is niet oplossingsgericht denken, het is sealioning. Je geeft geen oplossingen over onderbouwingen, je blijft maar wat bronnen vragen die je zelf goed genoeg kunt zoeken en vinden, dit is geen rocketscience. Dat je dit als een scrummaster-ish meent te benaderen in een discussie kan werken voor bij een bedrijf, maar het is in een discussie slechts een naar debattrucje.
Als mensen zo overtuigd zijn van de mogelijkheid van een situatie, waarom is het dan zo moeilijk om het even te kwantificeren in een paar cijfers? Volgens mij is dit een fundamenteel probleem van (vooral) linkse politiek. Wie betaald het? Vaak is het antwoord "de rijken", zonder verdere onderbouwing, dat is simpelweg klagen zonder verbeteren.
Doelloos lopen dat bedrijven werknemers uitbuiten noem ik sealioning en alleen maar de goedkoopste arbeid willen noem ik weinig productie, al is het maar zo dat er genoeg onderzoek is naar de productiviteit van blije werknemers. Los de eeuwige dooddoener, waarom beging je dan niet voor jezelf?
Discussies voer je met feiten en argumenten. En elke vraag daarvoor monddood maken met "sealioning" is gewoon de discussie doodslaan.
Nogmaals, mijn doel is niet iemands (on)gelijk aan te tonen, meer om het na rekenen.
[ Voor 9% gewijzigd door Ed Vertijsment op 22-02-2021 10:45 ]