Toon posts:

Bestelling niet op tijd geleverd, advies nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 5.454 views

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-03 17:12
Naar aanleiding van de onderstaande ervaring wil ik vragen of er nog iemand advies of tips kan geven.
Het pakket\cadeau voor aanstaande zondag lijkt zoek te zijn geraakt maar zowel webshop als DHL klantenservice kunnen mij niet helpen.

Het verhaal:
10 februari:
Afgelopen woensdag had op de website van webshop een cadeau gekocht voor mijn vriendin i.v.m. de aankomende Valentijnsdag. Bij het bestellen had ik ervoor gekozen om het bij mij thuis te laten bezorgen op donderdag 11 Februari.

Om 16:30 krijg ik een email dat het pakket is meegegeven aan de bezorgdienst van DHL en dat deze op donderdag geleverd zou gaan worden.

11 februari:
Op 11 februari kijk ik een aantal keren of de status op de DHL site veranderd.
Daarop besloot ik contact op te nemen met webshop rond 16:30.. want de status stond nog steeds op 'nog niet ontvangen'. De reactie was dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat het pakket nog tot 22h die dag geleverd kon worden.

Zoals verwacht kwam het pakket natuurlijk niet want de status van DHL veranderde niet.

12 februari:
Heel vroeg in de ochtend neem ik nogmaals contact op met webshop .
Daarbij confronteerde ik ze opnieuw met het feit dat het pakket niet geleverd was en dat de status bij DHL aangaf dat het pakket nog bij webshop moest liggen.
De reactie daarop was dat ik me er niet druk over hoefde te maken en dat ik het pakket voor zondag zeker bij mij geleverd zou gaan worden..

In de namiddag neem ik nogmaals contact op met webshop .
Ik geef bij ze aan dat ik aan dat ik het erg vervelend zou vinden als ik zondag met lege handen zou
komen te staan. Ik vroeg of ze niet iets voor mij konden betekenen.

Maar helaas. Ik moest maar tot maandag gaan afwachten. Indien het pakket dan nog niet zou zijn geleverd zou ik het geld terug moeten krijgen. Na bijna 15 minuten doorvragen kreeg ik nog een waardebon maar daar bleef het dus bij.

Omdat het pakket volgens webshop aan DHL zou zijn overgedragen besloot ik zelf maar contact op te gaan nemen met de klantenservice van DHL.
Na weer een 15 minuten te hebben gebeld konden ze ook bij DHL nog steeds niks voor mij betekenen. De verzender moet namelijk bij DHL aangeven dat het pakket verdwenen is.

[Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 12-02-2021 23:01. Reden: Naam webshop verwijderd, gezien deze (nog) niets toevoegt aan de discussie.]

[LTS][MTS][HTS]

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-03 22:38
In verband met corona ben ik nu tijdelijk werkzaam bij een webwinkel en het is werkelijk waar een gekkenhuis. Ze komen van PostNL, DPD, DHL, UPS pakketjes halen maar je weet niet hoe laat (deels weersomstandigheden, deels drukte), of hoeveel ze mee kunnen nemen. Heb je met je team 23 pallets pakketjes klaarstaan voor DPD, kunnen er maar 8 mee. Soms komen ze helemaal niet. En dan hebben we het nog niet over de fouten die gemaakt worden aan de webshopkant (door de grote drukte bij de vaste medewerkers, invallers zoals ik, verkeerde voorraadindicaties, verkeerd ingeboekte producten). En dan worden er bij deze (kleine) webwinkel producten via Bol, Amazon, eigen site verkocht. Kan me alleen maar voorstellen dat het bij een webshop helemaal kassa is.

[Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 12-02-2021 23:01]

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Het is momenteel vanwege Corona en het weer druk bij de bezorgdiensten. Ik zou gewoon nog even wachten. Het is nu niet vreemd als het wat langer duurt met pakketjes.

Als het te laat is zou je webshop de schuld kunnen geven bij je vriendin en iets anders doen met het geld / het opnieuw bestellen en nog iets leuks halen met de waardebon ofzo.

[Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 12-02-2021 23:02]

• Emiel1984
Ik begrijp jullie reactie @Dagion en @Joesv .
Echter als ik op de site kijk dan zag ik elke keer weer staan 'vandaag besteld, morgen geleverd' !
Er staat zelf bij als optie "Vandaag nog in huis (bestel doordeweeks voor 13:30, bezorging tussen 18:00 en 22:00 "

Als er zoveel pallets niet mee kunnen is deze uitspraak op je website zetten niet gepast.
Voor de klantenservice lijkt mij dit ook alleen maar meer overhead opleveren.

[Voor 17% gewijzigd door Emiel1984 op 12-02-2021 22:44]

[LTS][MTS][HTS]

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
wij werken op de zaak ook met DHL

wat daar soms verkeerd gaat is echt bijzonder: pakketten die retour afzender komen zonder ooit gescand te zijn bij DHL, pakketten die >2-3 weken blijven hangen ergens in de distributie...

het is inmiddels alweer een stuk minder erg, (zo rond nov. dec. was het echt drama) maar als je status nog steeds op "zending verwacht" staat is hij vermoedelijk ergens blijven hangen bij DHL
webshop kan hem dus prima verstuurd hebben en ook daadwerkelijk meegegeven hebben

[Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 12-02-2021 23:02]

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-03 22:38
Emiel1984 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:41:
Echter als ik op de site kijk dan zag ik elke keer weer staan 'vandaag besteld, morgen geleverd' !
Er staat zelf bij als optie "Vandaag nog in huis (bestel doordeweeks voor 13:30, bezorging tussen 18:00 en 22:00 "

Als er zoveel pallets niet mee kunnen is deze uitspraak op je website zetten niet gepast.
Zeker waar, maar normaal gesproken gaat het (in ieder geval bij de webwinkels) dezelfde dag nog weg. Of het dan uiteindelijk ook nog bezorgd kan worden durf ik niet te zeggen. Op zich wel raar natuurlijk dat we uitspraken van webwinkels over andere bedrijven klakkeloos geloven ;) En ik weet wel zeker dat bijna elke klantenservice helemaal overloopt, kijk alleen al naar IKEA bijvoorbeeld.

Zouden ze die uitspraken beter kunnen veranderen? Natuurlijk! Maar goed, dan bestel je bij een van de vele concurrenten die hoogst waarschijnlijk ook niet in 100% van de gevallen kan voldoen aan die bewering.

Lastig, en zeker als je iets leuks voor je partner in gedachten had. Of zoals ik, zit te wachten op babyspul :X

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:16
Je weet bij webshop eigenlijk vaak al dat ze dit niet kunnen waarmaken tijdens corona.

Ik zou meteen vanmorgen al elders bestellen, desnoods weiger je pakket.

[Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 12-02-2021 23:02]

• Joesv
  • Niet online

Daar is momenteel ook al een thread over, er is in de afgelopen dagen weer opnieuw gecommend.
Vandaag besteld, morgen geleverd gebeurt vaak niet

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:19

Zowat bij ieder webshop staat dat vanwege de drukte het mogelijk is dat je bestelling wat later aankomt.

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:03

Dat het er staat betekent nog niet dat ze het waar kunnen maken.
Wil je dat die tekst daadwerkelijk op geen enkel webshop meer staat, dan moet je een rechtszaak beginnen, die je geheid gaat verliezen.

Voor nu moet je dat soort dingen maar even met een korreltje zout nemen en niet klakkeloos dingen geloven omdat het ergens staat.

• Emiel1984
com2,1ghz schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:52:
[...]

Zowat bij ieder webshop staat dat vanwege de drukte het mogelijk is dat je bestelling wat later aankomt.
Ik had er al rekening mee gehouden dat het donderdag niet geleverd zou kunnen gaan worden.
Echter als ze op donderdag en vrijdag doen alsof er niks aan de hand is en vervolgens ook verder geen enkele actie lijken te ondernemen vanuit de klantenservice om ervoor te zorgen dat het op zijn minst voor zondag geleverd wordt. Dan mogen ze toch wel verwachten dat een klant meer had verwacht, zeker zo vlak voor Valentijnsdag. :(

[LTS][MTS][HTS]

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:17
Je kunt het ook opnieuw bestellen MET same day, dan word het door postnl of trunkers geleverd. En als die van dhl nog aankomt weiger je hem aan de deur.

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:57
Het is al tijden bekend dat het gigantisch druk is qua bezorgen (redelijk uitgemeten in de pers volgens mij) en dat de webwinkels de pakketjes wel de deur uit krijgen (of in ieder geval klaar zetten) op de dag zelf, maar dat de vervoerders de drukte niet aan kunnen.
Toch besluit je om 3 dagen voor Valentijnsdag iets te bestellen, en dan hoop je maar dat het op tijd komt? Tegenwoordig bestel ik minimaal een week van te voren hierom, en zelfs dan komen de "volgende dag" pakjes niet altijd aan binnen die week. So be it. En ze hebben momenteel zoveel klanten, dat ze drukte (en ook de klagers dus) niet allemaal meer kunnen behappen. Nogmaals, dit is breed uitgemeten, en ik snap daadwerkelijk niet wat het probleem is. Kan ook nog morgen worden bezorgd uiteraard, en anders je vriendin maar vertellen welk cadeau je hebt gekocht, maar dat het nog niet is geleverd maar wel komt. Kan ze daar niet tegen en wil ze per se en direct een cadeau op Valentijnsdag, dan ga je ook een duur huwelijk tegemoet ooit ;).

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Zoals ook in het Shopping Forum Beleid - Geschillen met een winkel staat, is het noemen van de naam van een webwinkel niet de bedoeling in een lopend geschil. Deze heb ik dan ook uit de titel, TS en een aantal reacties verwijderd en mag in volgende reacties ook achterwege blijven.

[Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 12-02-2021 23:05]

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• Emiel1984
Maaark schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:00:
Je kunt het ook opnieuw bestellen MET same day, dan word het door postnl of trunkers geleverd. En als die van dhl nog aankomt weiger je hem aan de deur.
Helaas staat die optie er niet tussen.

@Dagion babyspul?
Deels ben ik blij dat ik dat deel heb overgeslagen. Ze heeft al 2 lieve kinderen en we vinden dat wel genoeg.

[Voor 17% gewijzigd door Emiel1984 op 12-02-2021 23:18]

[LTS][MTS][HTS]

• Tartarus
  • Laatst online: 11:03
Emiel1984 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:57:
[...]

Ik had er al rekening mee gehouden dat het donderdag niet geleverd zou kunnen gaan worden.
Echter als ze op donderdag en vrijdag doen alsof er niks aan de hand is en vervolgens ook verder geen enkele actie lijken te ondernemen vanuit de klantenservice om ervoor te zorgen dat het op zijn minst voor zondag geleverd wordt. Dan mogen ze toch wel verwachten dat een klant meer had verwacht, zeker zo vlak voor Valentijnsdag. :(
Wat stel je voor dan?
Dat klantenservice alle dhl-depots langsgaat en tussen honderdduizenden pakketten gaat zoeken naar een pakket van jou?
Of dat klantenservice jouw bestelling nog een keer verstuurd en gaat hopen dat die wel op tijd aankomt?

We moeten wel een beetje reëel blijven met verwachtingen hier.

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:48

Galinsky

--------->

Gewoon verkeerde inschatting waar je niets aan kan doen.

Pakket weigeren en nu snel nieuwe kopen, kan je doen. weet wel dat je het probleem dan alleen maar verergerd voor andere mensen.. Maargoed daar hebben we tegenwoordig allemaal schijt aan.

Maak er een leuke dag van, focus je niet om het cadeau. Dat je daadwerkelijk om haar geeft is veel belangrijker voor zon dag dan dat je iets aan haar geeft. Als "goedmakertje" doe ontbijt of bed o.i.d.

Hopen dat er morgen iemand langs komt :)

• ReneDx
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Afaik levert DHL op dit moment ook op zondagen. In ieder geval in ons district zie ik ze vanuit mijn prachtige ramen elke dag meermaals de buurt afrijden.

Hopelijk komt je pakket nog, het is aan de busjes alleen al te zien, een gekkenhuis. Denk dat daarom de meeste mensen er voor het gemak vanuit gaan dat je pakket niet zoek is, maar in de wachtrij staat.

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
[...]

Niet om heel vervelend te zijn, maar dan had je het maar eerder moeten bestellen.

Er zijn 3 factoren die lopen. ( of zijn geweest in ieder geval )

1. De huidige Covid situatie zorgt ervoor dat alles bom vol zit. Die vandaag besteld morgen in huis is een standaard tekst, de gemiddelde grote webshop heeft nu extra info dat het mogelijk langer kan duren.
2. Door de huidige Covid situatie zorgt ervoor dat de voorraad ook minder is.
3. Het huidige weer heeft er ook voor gezorgd voor vertragingen.

Zelf wacht ik ook nog op een bestelling die ik maandag besteld heb. ( dit zou ook de volgende dag binnen zijn )

Het is helaas niet anders, iedereen zit met deze situatie.

Je hebt maar een paar dingen te doen.
Wachten en hopen dat het morgen binnen is.
Iets anders kopen in de supermarkt/tankstation of andere winkel met afhaal mogelijkheid. ( en huidige bestelling dan terugsturen )

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Morgen naar de kruidvat/trekplijster/etos en lekker spulletjes halen voor je vriendin.

Ze zal vast wel begrijpen dat niet alles optijd komt in deze tijd.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-07-2022
Het is overmacht. Overal ontstaan vertragingen. Door het weer, door de rush op webwinkels nu offline winkels veelal dicht zijn/waren, Corona zelf (ook het hogere ziekteverzuim door quarantaine)...

We moeten -denk ik- met zijn allen er even het beste van maken, en misschien een beetje tolerant zijn. De schuld ligt voor een (groot) gedeelte niet bij de verkopende partijen, en op veel plaatsen doen mensen hun best om het ongemak te beperken. Maar ongemak is er.

In jou situatie zou ik denk ik een extra (klein) cadeautje halen, met iets van een zelfgeprinte tegoedbon voor het cadeau dat iets later komt. Het is niet jou schuld, ik neem aan dat je daarmee gewoon binnen mag slapen. Is er opeens een leuk moment extra: naast het moment van de tegoedbon ook volgende week nog het moment van bezorgen.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:39

Waar gewerkt wordt gaat gaan natuurlijk ook zaken fout, ik denk niet dat het onterecht is om zo'n uitspraak te voeren op een website wanneer bij wijze van in 99,9% van de bestellingen dit goed gaat en bij een zeer laag percentage er een keer wat fout gaat.

Dat is natuurlijk voor jou als koper zeer lastig, zeker in dit geval, daar het een cadeau betreft. Ik denk echter ook dat bekend is dat het door Covid gerelateerde zaken normaal gesproken al flink drukker is dan voorgaande jaren, dat dan rond een dag als Valentijnsdag het niet ondenkbaar is dat het nog een klap drukker is dan normaal en dat ook daardoor je wat meer drukte zou moeten kunnen verwachten als klant.

Dat zo'n helpdesk dan een beetje een nietszeggend antwoord geeft is ook gewoon klote, maar ook daar zal het zo zijn dat zo'n medewerker ook niet veel meer kan doen dan kijken in het systeem, en als het systeem zegt dat het bezorgt zal worden dan zal zo'n medewerker niet snel wat anders aan kunnen / mogen geven. Dat zo'n medewerker niet voor iedere klacht een custom made oplossing kan verzorgen heb ik dan ook wel weer begrip voor, en ik zou het die medewerkers dan ook niet kwalijk nemen.

[Voor 5% gewijzigd door Dennism op 13-02-2021 01:56]

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:17
Hier ook een pakket van DHL die maar niet geupdate werd. Ik heb meerdere keren gebeld met de leverancier en die gaf aan dat het pakket toch echt verzonden was. Het zou 10 februari binnen komen en volgens de app word het vandaag geleverd. Het is gewoon mega druk.

[Voor 8% gewijzigd door Deef_K op 13-02-2021 08:12]

• VERINGTENTJE
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-03 16:19

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

[...]

zeker zo vlak voor Valentijnsdag. :(
En dat is het dus. Alle winkels zijn dicht, al maandenlang berichten dat bezorgdiensten overvol zitten, dat pakketjes een stuk later bezorgd worden dan normaal, en dan toch máár 4 dagen van tevoren bestellen.

Sorry hoor, maar dit had je natuurlijk kunnen weten.

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69

• Blokker_1999
  • Laatst online: 14:56

Blokker_1999

Full steam ahead

Advies: bloemen kopen met een kaartje waarop staat dat er nog een verrassing aankomt maar dat die vertraging heeft.

Meer kan je echt niet doen net om de redenen die iedereen hier aangeeft. Enkele dagen voor je het nodig hebt iets bestellen is vandaag de dag vragen om problemen.

In normale tijden wordt de belofte van vandaag besteld, morgen geleverd in >99% van de leveringen gehaald. En mensen verwachten die slogan ook bij vele winkels. Haal je die als eerste weg, dan ga je als handelaar ongetwijfeld veel klanten verliezen omdat de concurent het nog wel beloofd en ondanks alle waarschuwingen overal mensen nog altijd goedgelovig zijn en verwachten dat het goed komt.

Je kan in principe naar de rechtbank trekken, en buiten corona tijden zou je vermoedelijk nog kunnen winnen, maar in dit geval is er duidelijk sprake van overmacht.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• n3othebest
  • Laatst online: 22-03 12:59
Blokker_1999 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:08:

Je kan in principe naar de rechtbank trekken, en buiten corona tijden zou je vermoedelijk nog kunnen winnen, maar in dit geval is er duidelijk sprake van overmacht.
Niet dat ik voorstel om naar de rechter te gaan hoor maar vraag me serieus af of er nog gesproken kan worden van overmacht. Ja, dat vanwege het weer en/of drukte pakketjes er langer over doen is duidelijk. Maar dat gaat al enkele maanden zo. Een winkel weet dat dus en neemt welbewust de keuze om hun levertijden op de website niet aan te passen. Als iets voorspelbaar is kan je volgens een mij geen overmacht meer claimen.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

n3othebest schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:13:
[...]

Niet dat ik voorstel om naar de rechter te gaan hoor maar vraag me serieus af of er nog gesproken kan worden van overmacht. Ja, dat vanwege het weer en/of drukte pakketjes er langer over doen is duidelijk. Maar dat gaat al enkele maanden zo. Een winkel weet dat dus en neemt welbewust de keuze om hun levertijden op de website niet aan te passen. Als iets voorspelbaar is kan je volgens een mij geen overmacht meer claimen.
Zoals anderen hier, en in andere topics, aangeven is het echt onvoorspelbaar. De ene dag kan je koerier op komen dagen en alles meenemen, de andere slechts een deel en soms komt hij helemaal niet langs omdat er geen ruimte meer is. En ik kan me voorstellen dat nu, in de dagen voor valentijn, het nog eens extra druk is geworden.

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:33
De webshop kan een onderzoek starten bij DHL maar dat doen ze pas na een paar dagen, deze situatie heb ik ook wel gehad erg vervelend maar het pakketje kwam wel, in mijn geval net op tijd want had er al rekening mee gehouden.

Als je het er niet mee eens bent het enige wat je kan is terugsturen onder herroepinsrecht.
Maar ik vind het ook een beetje flauw door te laat besteld hebben je weet dat postbezorgers het heel druk hebben maar inderdaad de webshop hoort dat er niet op te zetten, veel webshops hebben dat er ook bij gezet dat het langer kan duren dan normaal.

Al met al prima leermoment voor de volgende keer minimaal 1 week van te voren bestellen dan was het goed gekomen.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:12

BazzH

Kei-goed...

Hier valt het wel mee met de pakketjes, maar ook hier vaak berichtjes dat het afgegeven bezorgmoment niet gehaald wordt en dat het een dag later komt. Als ik alleen al zie hoeveel pakketjes wij hier tegenwoordig ontvangen, vind ik het niet gek. Kan me voorstellen dat het in drukkere delen van het land helemaal een puinhoop is.

We verwachten vandaag weer 1 of 2 pakketjes. Maar het zou dus zomaar maandag kunnen worden.

Mijn vrouw is wel wat jaloers overigens. Heb inmiddels al 3 anonieme kaartjes gehad en zijzelf niets. :) Denk dat het een actie vanuit mijn werkgever is. Ga straks maar een aardigheidje kopen. Verder mag ze niet klagen, volgende maand nieuwe keuken, badkamer, toiletten, nieuwe vloer beneden.... En een maand in een bungalow.

[Voor 28% gewijzigd door BazzH op 13-02-2021 09:29]

Think smart........ Act stupid........

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04:36
Ik snap je punt, maar ik zou volgende keer gewoon zeker met speciale dagen zoals verjaardagen enzo eerder bestellen. 4 dagen was prima in de normale pre corona tijd, maar sinds november vorig jaar krijgen de vervoerders het niet meer voor elkaar dame dat delivery te doen. Ik heb prime, select, priority bij dhl en nog komen ze altijd later dan gepland. Zelfs mijn favoriete zwarte bus komt gewoon pas 2 dagen later terwijl ik vanuit Apple gewend ben dat deze altijd op tijd kwamen... Ik zou er niet veel tijd insteken. Met de feestdagen is het altijd lastig op tijd te leveren.

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-01 19:10
Wij zijn op de zaak letterlijk gestopt met verzenden met DHL. Echt een dagtaak om alle sh*t die hun fout doen aan klanten uit te leggen. Nu we alles via PostNL doen zijn we van 90% van de klachten af.

• Dennism
n3othebest schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:13:
[...]

Afgezien van het feit dat het inderdaad lastig voorspelbaar lijkt op een dag op dag basis, misschien we hier ook nog een flink stuk info, op een forum als dit zul je alleen de klachten horen, niemand zal hier komen posten, ik ontving mijn pakketje vandaag op tijd, geweldig!

Ik denk dat ook zeker belang is om te bepalen of er wel of niet van overmacht of andere zaken gesproken kan worden is hoe de verhoudingen liggen tussen pakketten die op tijd en zonder problemen bezorgt worden en bij hoeveel % van de zendingen het mis gaat.

Daarnaast geven veel winkels al een duidelijke waarschuwing mee dat vanwege de bekende problemen het bezorgen in bepaalde gevallen langer kan duren. In veel gevallen zal de klant dus ook gewoon gewaarschuwd worden dat bestel nu en ontvang morgen niet altijd vanzelfsprekend is.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Blokker_1999 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:16:
[...]

Zoals anderen hier, en in andere topics, aangeven is het echt onvoorspelbaar. De ene dag kan je koerier op komen dagen en alles meenemen, de andere slechts een deel en soms komt hij helemaal niet langs omdat er geen ruimte meer is. En ik kan me voorstellen dat nu, in de dagen voor valentijn, het nog eens extra druk is geworden.
Maar genoeg shops weigeren hun levertijden aan te passen. En ik denk dat daar het pijnpunt zit. De leverancier moet dan in onzekere tijden geen uitspraken doen. Hooguit vandaag voor 22:00 bestelt vandaag nog verzonden. Dan heeft de vervoerder 30 dagen de tijd. En kan je geen uitspraak maken op morgen in huis. Het is niet iets wat binnen enkele uren ineens is ontstaan. Corona + lockdown + sneeuw is ellende. Maar we wisten enkele dagen voor het weekend al dat het drama zou worden op de weg. En dat PostNL het niet ging redden. Zo werd er ook bij mij telefonisch direct gemeld dat mijn pakketje maandag klaar zou staan. Maar ze wisten niet wanneer het opgehaald zou worden en al helemaal niet wanneer ik het in huis zou hebben.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-03 12:40
Het probleem zit in verwachting bij klant en verwachtingen die webshop schetst. Zeker in deze tijd gaat bet gewoon vaak niet lukken om pakketten op tijd te leveren.

Maar persoonlijk vind ik het gewoon dom als je 4 dagen voor Valentijn ergens iets gaat bestellen. Waarom niet gewoon twee weken van tevoren. Gaat er dan iets mis dan heb je nog tijd om ergens anders iets te regelen.

Ik ben het met de meeste wel eens dat het valt en staat met communicatie vanuit de webshop. Een shop die nu in deze tijd adverteert met vandaag bestellen, morgen leveren vind ik gewoon slecht. Maak dan op zijn minst een melding dat het langer kan duren. Dan dek je dat in ieder geval af en scheelt het een hoop gezeur bij de klantenservice die deze ergernis steeds moet aanhoren en er niks aan kan doen.

En vaak hebben mensen weinig begrip voor vertragingen kan ik uit eigen ervaring vertellen. Dus volgende keer bestel gewoon op tijd dan heb je dit gezeur niet. Scheelt je een hoop stress en tijd ;)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:14

-tom-562

Oliesjeik

Deal with it :) in de huidige omstandigheden moet je er gewoon rekening mee houden dat de boel vertraagd is.
Ik heb nu exact dezelfde situatie. Wat dingetjes voor Valentijnsdag besteld (donderdag) bij Bol, bewust gekozen voor spullen die de volgende dag geleverd zouden worden (in theorie). Uiteindelijk krijg ik vandaag pas mijn eerste pakketje, en de rest komt later pas.
Haal een leuke kaart en schrijf er een lief berichtje op en beschouw het als een tegoedbon voor je vriendin zou ik zeggen

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06:39
Hmm

Ben jij ook weleens te laat voor je werk tandarts ,huisarts of school geweest wat vond je daar zelf van en hoe werd er gereageerd door bijvoorbeeld je werkgever, heb je ontslag gekregen omdat afspraak afspraak is of is dat anders?
kijk naar buiten zie wat er ligt dat wittespul en dan nog wat virussen
Soms is het ook weleens verstandig om wat meer aan de medemens te denken en niet alleen in de ik vorm leven

• BlazeMuis
  • Laatst online: 11:07
Valentijnsdag is een commerciële flut dag. Je kan je vriendin ook op andere dagen verassen met een cadeautje <3

Wie heeft het toch ook verzonnen.. Liefde is elke dag en niet alleen op de 14e van februari.

Schuur: 4580Wp Noord & Zuid | Keuken: 1185Wp Zuid | Beneden: MHI 3.5kW - Boven: MHI - 2x 2kW op 4kW Multisplit

• teunijff
  • Laatst online: 27-03 23:30
Een professioneel bedrijf moet kunnen inspelen op de situatie. De drukte met online bestellen van producten in het Corona-tijdperk is niet van 1 dag, dus ze hadden al lang meer bestelbusjes en personeel kunnen aannemen.
Zowel DPD en DHL hebben dit niet gedaan voel ik, en heb ik veel vaker problemen met afleveren van deze twee bezorgdiensten.
Post-nl levert 90 % wel op tijd. Dus het kan wel !

We zijn nu al een jaar in de Corona pandemie. Dus men kan wel zeggen dat TS eerder had moeten bestellen, maar je kan ook stellen dat de goedkopere pakketbezorgdiensten gewoonweg moeten opschalen, anders ben je gewoon niet professioneel bezig m.i

Laatst sprak ik iemand met een eigen bedrijf, die koos DPD omdat het goedkoop was.
Maar DPD verteld doodleuk dat ze een week moeten wachten met pakketjes aanleveren, dat klinkt toch echt niet meer professioneel.

Anoniem: 310408

teunijff schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:35:
We zijn nu al een jaar in de Corona pandemie. Dus men kan wel zeggen dat TS eerder had moeten bestellen, maar je kan ook stellen dat de goedkopere pakketbezorgdiensten gewoonweg moeten opschalen, anders ben je gewoon niet professioneel bezig m.i
En dan deze zomer de helft weer ontslaan? Waar jij dan vast ook weer erg boos over zal zijn?

Het feit dat we zo makkelijk en spotgoedkoop dingen thuis kunnen laten komen komt omdat alles op super smalle marges in berekend en omdat er genoeg mensen zijn die voor 12 euro per uur willen werken. Dan gaat niet altijd alles goed. Jammer voor de topic starter maar ik zou niet weten wat hij eigenlijk wil dat de verzender zou doen. Snel iemand met een autootje naar zijn huis laten rijden?

• teunijff
  • Laatst online: 27-03 23:30
@falconhunter. Dit is het tijdperk van de tijdelijke contracten. En ik denk dat een groot deel van de mensen die nu door de Corona online besteld, dit ook na de pandemie zullen blijven doen.
Er zijn genoeg mensen die dit tijdelijk willen doen denk ik. Er zitten al zoveel mensen thuis door de pandemie.

• Emiel1984
Ik verbaas me er ontzettend over dat zoveel van jullie het accepteren dat winkels hun gemaakte beloften niet nakomen.

Een aantal verzinnen excuses voor de winkel die zijn afspraken met de klant niet nakomt.
De klantenservice van de winkel probeerde mij tot vrijdagmiddag zelfs te overtuigen dat het pakket nog voor zondag geleverd zou gaan worden. Dat het later wordt omdat het druk is prima. Maar ik ben van mening dat een aantal van jullie de TS niet goed gelezen hebben.

@Steenw Ik vind je reactie wel heel erg simpel omschreven.
Want je fictieve verhaal lijkt dan meer zoals dit:
Het is woensdag en je baas heeft een deadline staan.
Daarom heeft hij jou nodig om werk X uit te voeren voor de gestelde deadline.

Je verteld aan jouw baas dat werk X de volgende dag zelfs al op zijn bureau kan liggen.
Je baas vraagt om dat dan maar te doen aangezien dat mogelijk is.

De volgende dag vraagt je baas hoe het gaat want de avond ervoor had je gecommuniceerd dat je op schema was en enkel nog moest afronden. Hij had namelijk niet gedacht dat het het afronden nog zo lang kon gaan duren

Tegen het einde van de dag vraagt je baas of het nog wel lukt om om meer informatie over de status.
Maar een status update geeft je hem niet. Je verteld je baas dat het nog die dag bij hem op zijn bureau zal liggen. Hij klinkt niet overtuigt want hij verwacht niet dat het werk dat nog moet gebeuren die dag afgerond kan worden.

Een dag na je deadline komt je baas je opnieuw vragen waarom hij nog steeds niks van je ontvangen heeft. Hij klinkt geërgerd en zegt nadrukkelijk nogmaals dat de afspraak was om de dag ervoor te leveren. Je toont geen enkel bewijs dat er vooruitgang is en hij zal het daar maar mee moeten doen. Je geeft aan dat het allemaal wel goed komt. Hij zal het nog die dag op zijn bureau krijgen.

Tegen het einde van de dag staat je baas weer bij je bureau. Hij heeft nog steeds niks van je ontvangen en ziet al 2 dagen geen enkele vooruitgang in je werk. Je heb daarbij ook nog steeds geen extra acties ondernomen om het werk op te leveren.

Je gaat inmiddels al voor de derde keer je baas vertellen dat het allemaal wel goed komt. Echter je baas accepteert het niet meer en na een lang gesprek hierover om te achterhalen waarom het niet lukt geef je na 2 dagen eindelijk toe dat je er helemaal geen controle meer over hebt.

Je bied vervolgens je excuses aan maar meer dan dat ga je echt niet doen. Je gaat zeker niet vragen om hulp om het probleem te verhelpen. Vervolgens verteld je aan je baas ook nog is dat hij volgens de regels minimaal 4 extra dagen zou moeten krijgen voor hij mag gaan klagen over je functioneren.

[LTS][MTS][HTS]

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Valar dohaeris

@Emiel1984
Dat is niet vergelijkbaar natuurlijk.

Webwinkel -> derde partij voor levering -> eindstation
Jouw geqoute verhaal is:
Webwinkel -> eindstation.

Is een schakel tussen uit.

Hoewel ik vind dat je totaal empathie loos bent voor de huidige situatie in Nederland met betrekking tot leveren snap ik je frustratie wel. Vaak kom je als webshop er pas achteraf achter dat de vertraging optreed, dan zijn de aankopen al gedaan.
De winkel is afhankelijk van een derde partij en hier gaat het fout. PostNL/DHL durft ook niet met SLA's te werken omdat ze weten dat ze die niet na kunnen komen. Webshops gaan ook niet neerzetten dat iets 3 dagen levertijd heeft want dat kost klanten en die luxe hebben webwinkels vaak niet. Zo werkt de boze wereld helaas. Marketing alom maar dat zie je bij alles, niet alleen aankopen via een webwinkel maar elke belofte die een bedrijf maakt.

Ben van mening dat het allemaal wel wat beter kan, ook aan de informatiekant op websites. Wij hanteren altijd al, voor xx:xx besteld = zelfde dag verzonden. Dan beloven we in ieder geval niet dat het de volgende dag er is.

[Voor 7% gewijzigd door OMD op 13-02-2021 15:01]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 14:36

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

@Emiel1984 Ik vind ook dat je weinig begrip voor de huidige situatie op kunt brengen. Uiteraard snap ik je frustratie, maar geloof me: deze week ben ik ook al op diverse pakketten aan het wachten die (nog) niet afgeleverd worden, of zelfs ongevraagd terug gestuurd worden naar de afzender.

Ik raak er niet gefrustreerd of geïrriteerd over. Snap de situatie zelfs heel goed aangezien we zelf een bedrijf hebben waar o.a. glas wordt gezet. Wij laten de glaszetters momenteel ook niet werken omdat het niet echt fijn is om met een grote ruit te lopen terwijl de stoep een spiegel is. Dus ja: er zijn handen, mensen en materiaal te kort, maar die lossen het probleem van het extreme weer niet op.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Emiel1984 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 14:50:
Ik verbaas me er ontzettend over dat zoveel van jullie het accepteren dat winkels hun gemaakte beloften niet nakomen.
Ik denk dat vele mensen gewoon wel inzien waarom winkels die beloftes tijdelijk niet kunnen nakomen. Niet essentiële winkels zijn gesloten dus vele mensen bestellen alles wat van zulke winkels vandaan zou komen nu online. Logistieke bedrijven in NL zijn nooit voorzien geweest om zulke toevloed van pakketten aan te kunnen. Je kan wel snel opschalen op gebied van personeel, maar niet van infrastructuur of bijv. vervoersmiddellen. Bijkomend moet zulke investering ook nog eens zinvol zijn op de lange termijn. De meeste bestelbusjes draaien vandaag werkdagen van 14 tot 18 uur, gewoon 2 shiften per bestelbus waar dat er vroeger 1 was. Ook in sorteercentra worden vandaag veel meer mensen tewerkgesteld om alles zo vlot mogelijk te laten gaan, maar er zijn nu eenmaal grenzen.

En waarom heb jij specifiek voor een webwinkel gekozen die zulke slogan op de site heeft staan? Stel je voor dat die webwinkel die slogan eraf had gehaald vanwege de tijdelijke drukte, zou je er nog besteld hebben gehad, of had je dan voor een andere winkel gekozen die nog wel met deze slogan adverteerde? Ik denk dat we allen het antwoord wel kennen en dan weet je direct ook waarom die slogan blijft staan. Ook al omdat deze webwinkels hopen dat ze die zo snel mogelijk weer waar kunnen maken.

• corporalnl
  • Nu online

Een aantal verzinnen excuses voor de winkel die zijn afspraken met de klant niet nakomt.
De klantenservice van de winkel probeerde mij tot vrijdagmiddag zelfs te overtuigen dat het pakket nog voor zondag geleverd zou gaan worden. Dat het later wordt omdat het druk is prima. Maar ik ben van mening dat een aantal van jullie de TS niet goed gelezen hebben.

Want je fictieve verhaal lijkt dan meer zoals dit:
[...]
Nou ze beloven je het te leveren. En verwachten dat het zondag binnen is. Nu heb je een stukje overmacht. Ze hebben 30 dagen te leveren. Daarnaast heb je ook nog de voorwaarden die ze zelf stellen ( kleine letters ). Als ze niet binnen een redelijk termijn leveren dan kan je de koop ontbinden.

Wat wil je dat ze doen dat ze met een bezemsteel jou rechtstreeks het pakket levert?

Deal with it, even geduld hebben en leer hier van. We leven inmiddels bijna een jaar met deze situatie.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:12
@TS: Niks aan te doen, zulke dingen gebeuren bij grote drukte en slechte weersomstandigheden. Geduld hebben en afwachten. Jammer dat het hier om een verlaat valtentijnscadeau gaat, maar je wederhelft zal het vast begrijpen.

Meer algemeen: Het verbaast me dat in een aanzienlijk aantal reacties met de vinger naar de webshops wordt gewezen. Webshops die adverteren met een leus als 'voor tijdstip X besteld, morgen in huis', hebben daar altijd al een disclaimer bij dat dit niet gegarandeerd kan worden. Normaal gaat het goed, maar vertraging is nooit uit te sluiten. In deze tijd is daar door veel webshops een duidelijke extra waarschuwing bij geplaatst.

Het hele logistieke proces is erop ingericht om artikelen die op voorraad zijn dezelfde dag uit te leveren (overhandigen aan transporteur). Dit heeft de webshop in dit geval ook gedaan. Daarna is het aan de transporteur. Die levert normaal gesproken de volgende dag. Nu is er geen normale situatie. Meeste bestellingen nog steeds op tijd bezorgd, een deel niet. Daarom een extra waarschuwing. Wat mag je dan nog meer verwachten van de webshop?

• Emiel1984
@FreddyFish Bij dhl staat al sinds woensdagavond dat het pakket nog niet bij hun is aangeleverd. Dit gaat dus niet om een pakket welke te laat. Het betreft een pakket wat zoek is geraakt.

[Voor 7% gewijzigd door Emiel1984 op 13-02-2021 21:16]

[LTS][MTS][HTS]

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 14:36

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Emiel1984 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:41:
@FreddyFish Bij dhl staat al sinds woensdagavond dat het pakket nog niet bij hun is aangeleverd. Dit gaat dus niet ok een pakket welke te laat is maar om een om een pakket wat zoek is geraakt.
Dat hoeft dat niet te betekenen. Het kan best zijn dat het pakket nog niet gescanned is en daardoor nog niet in het systeem zit.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06:39

[...]
natuurlijk mag je mijn reactie simpel vinden
Ik denk dat je blij moet wezen dat we in een land wonen waar alles is en het misschien interessant is om eens wat levenservaring buiten Nederland op te doen dan ge je waarschijnlijk wat meer waarderen van wat er in dit land is

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:12
Emiel1984 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:41:
@FreddyFish Bij dhl staat al sinds woensdagavond dat het pakket nog niet bij hun is aangeleverd. Dit gaat dus niet ok een pakket welke te laat is maar om een om een pakket wat zoek is geraakt.
Dat is een mogelijkheid, maar de webshop heeft hierin tot nu toe toch prima gereageerd? Voor een verzoek om een onderzoek in te stellen naar het pakket is het nog te vroeg, zeker in deze drukte waarbij de kans op vertraging bij de transporteur groter is. Wel is je al een tegoedbon aangeboden of het annuleren van de bestelling (geld retour).

Soms lopen verzendingen nu eenmaal vertraging op. Je kunt niet van webshops verwachten dat er direct een onderzoek ingesteld wordt. Dus de vraag blijft wat je nog meer verwacht van de webshop. Wacht maandag af en als de status nog niet gewijzigd is neem je opnieuw contact op. Webshop heeft al aangegeven bereid te zijn de betaling te retourneren. Netjes toch?

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-03 21:03
Ik zie maar 1 oplossing: uitmaken met je vriendin.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-03 15:41
mschol schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:48:
wij werken op de zaak ook met DHL

wat daar soms verkeerd gaat is echt bijzonder: pakketten die retour afzender komen zonder ooit gescand te zijn bij DHL, pakketten die >2-3 weken blijven hangen ergens in de distributie...

het is inmiddels alweer een stuk minder erg, (zo rond nov. dec. was het echt drama) maar als je status nog steeds op "zending verwacht" staat is hij vermoedelijk ergens blijven hangen bij DHL
webshop kan hem dus prima verstuurd hebben en ook daadwerkelijk meegegeven hebben
Dan heb je geluk.

Bij PostNL belandt een groot deel bij de bezorger thuis.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-03 22:53
@Emiel1984 je hebt wel erg hoge verwachtingen gezien de huidige omstandigheden vind ik. Woensdag bestellen betekent dat er nog maar twee werkdagen over zijn om jouw pakket te versturen en te leveren(oké, misschien nog zaterdag levering?) Dat is simpelweg niet erg realistisch met de huidige drukte veroorzaakt door corona en de sneeuw. Ik zie dat je de schuld vooral probeert af te schuiven op anderen. Ik denk dat je beter in de spiegel kunt kijken. Ik heb bijvoorbeeld vorige week al mijn Valentijnscadeau besteld. Zo'n melding op een website is leuk en aardig maar is alleen van toepassing als er een normale situatie is. Dat is nu duidelijk niet het geval. Een stukje empathie mag best denk ik zo.

Anoniem: 310408

teunijff schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 14:41:
@falconhunter. Dit is het tijdperk van de tijdelijke contracten. En ik denk dat een groot deel van de mensen die nu door de Corona online besteld, dit ook na de pandemie zullen blijven doen.
Er zijn genoeg mensen die dit tijdelijk willen doen denk ik. Er zitten al zoveel mensen thuis door de pandemie.
Klopt, ontken ik ook in in geheel niet.

Maar het feit blijft dat dit een kosten gedreven sector is waar iedereen alleen maar het goedkoopste wil hebben. En daardoor kan zelfs de service van Coolblue, die we tien jaar geleden als het absoluut minimum hadden gezien, tegenwoordig als voorbeeldig beoordeeld word. We willen met zijn allen niet meer betalen voor service. Zo eenvoudig is het. Dus krijgen we het niet meer.

Het kan ook anders. Twee weken geleden bestelde ik wat audio apparatuur. Best kostbaar, en Amazon verkoopt het ook voor 100 euro minder. Ik besloot echter direct bij de maker te bestellen. Een uur na de bestelling belde ze me on te vragen wanneer het me het beste uitkwam om te leveren. In de vooravond van de leverdag belde ze me om te vragen of alles was aangekomen en of alles okay was. Ik vertelde dat alles er was maar dat ik pas in het weekend tijd had om alles uit te pakken. Of ze me Zaterdagavond even mochten bellen om te zien of ik nog problemen had. Zaterdagavond was ik super happy maar een kabeltje was niet okay. Die was maandag om 11:00 verwisseld. En weer belde ze me om te vragen of alles okay was. En je hebt een naam en een telefoonnummer als er een probleem is. Timothy, very nice guy, knows what he is talking about.

Service kost geld, behoorlijk wat geld. Het probleem is dat we met zijn allen besloten hebben dat we liever selecteren op prijs dan op service. Daarom gaat het slecht met de speciaalzaak in de straat en goed met Amazon.

Ik leef niet in Nederlands maar in een land waar dingen nog iets anders liggen. Mijn bakker legt het brood in mijn vensterbank omdat ie toch langsrijd. Mijn slager weet waar ik van hou en dat ik betalen wil. Hij heeft zijn koeling vlees hangen om te 'verouderen'. Als hij denkt dat het goed is belt ie me. De manager van mijn bank is iemand waar ik koffie mee drink als het zo uitkomt. De man die me helpt in mijn tuin komt zelf langs als er een storm geweest is, hij weet dat ik betaal wat hij vraagt. De Amazon bestel meneer weet waar ie mijn pakjes mag leggen en dan komt ie later wel langs om een handtekening te halen als het hem uitkomt. Tot die tijd krabbelt ie zelf wel wat. Super lieve man, met kerst kreeg ie een doos wijn van me. Net als de postbode die op weg naar huis het pakje nog even wil langsbrengen. Allemaal best wat duurder dan een verkoper zoeken op 'Pricewatch' en hopen dat je niet in de 25% matige reviews valt.

Mijn punt is dat de 'race to the bottom' alleen maar verliezers (en klagers) kent. De verliezer hier is de TS, de besteller en de verkoper. Niemand is blij met de situatie tenslotte. Niemand kan hier bij winnen.

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 09:55
Ik zou vandaag ook wat krijgen van DPD, maar kreeg een mailtje in het tijdsvak dat ik niet thuis zou zijn terwijl ik de bel niet heb gehoord en had geen muziek aan en dat ie wordt afgeleverd bij een afhaalpunt en dat ik daar een melding van zou krijgen. Die ik nog niet heb. Vindt ik slordig en dat terwijl ik begrip heb want er stond in de mail van Zooplus de 11e mogelijk 12-02 maar dan zo'n afhandeling. Ben nog gaan kijken of die persoon er ook niks had neergezet na de mail want vorig jaar had van postnl iemand het in de container gedaan.

• UnMercable
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:44
Ik begrijp best dat je het vervelend vindt dat het pakketje niet op de afgesproken datum geleverd is. Ook al zijn het "zulke drukke dagen", dat excuus begint wel een beetje oud te worden. Al sinds het begin van het coronatijdperk is er een record omzet, een jaar na dato had dit allang verholpen kunnen zijn. Er zijn genoeg mensen die nu geen baan hebben en graag iets willen doen, genoeg extra inzetbaar personeel dus.

Maar dan mij advies nu het toch niet binnenkomt voor valentijnsdag. Het gewoon annuleren en je niet gek laten maken door een commercieel verplichte dag om "romantisch" te moeten doen. Het is toch totaal niet romantisch als het van je verwacht/verplicht wordt?

• Dennism
UnMercable schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:29:
Er zijn genoeg mensen die nu geen baan hebben en graag iets willen doen, genoeg extra inzetbaar personeel dus.
Maar wie zegt dat enkel extra personeel de oplossing is, je kan inderdaad vast wel snel wat bezorgers aannemen, daar twijfel ik niet aan. De vraag zal echter ook zijn, is er wel voldoende capaciteit voor transport van en naar de sorteercentra, hebben de sorteercentra zelf wel voldoende capaciteit, extra sorteer capaciteit zal je immers mogelijk minder snel zomaar even uit de grond kunnen stampen, misschien zelfs wel minder snel dan normaal omdat er ook voldaan moet worden aan de corona regels op de werkvloer.

Nee, ik vind het argument 'neem maar wat mensen aan' niet heel sterk zonder dat bekeken is of van voor tot eind in deze keten dat überhaupt een oplossing is. Ik kan me goed voorstellen dat dit immers niet direct het geval is, zonder enorme verdere investeringen in vervoersmiddelen en sorteercentra.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:58
Shit, ik wist dat ik wat vergeten was... (serieus)

👉🏻 Blog 👈🏻

Anoniem: 91868

Heeft TS nu pikstraf?

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Het begint hier nu wel heel erg offtopic te gaan over valentijnsdag, bezorgervaringen en ander onnodig geneuzel.

Gezien ik hier verder weinig discussiewaarde (met antwoorden/oplossingen) voor TS voorbij zie komen en het inmiddels al valentijnsdag is, gaat hier een slotje op.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee