jessy100 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:45:
[...]
Voor de directie geld hetzeflde, zijn vaak oud-juffen of meesters. Zelfde type mens, andere functie! Al met al, good luck, en wees het beetje lief voor ze. De situatie in corona is echt schrijnend voor onderwijspersoneel.
Inderdaad. Plots moet er gigantisch hard geschakeld worden naar thuisonderwijs, de school voorziet ipads van de ene dag op de andere zodat leerlingen thuis met lespakketten aan de slag kunnen. Ook bij het terug opstarten zal het heel hectisch geweest zijn met nieuwe maatregelen, veel emoties, ... Ik kan me perfect voorstellen dat zowel bij het uitlenen als het inleveren andere dingen prioriteit hadden dan tig ipads onmiddelijk controleren. Bij het uitlenen zal er iemand een opmerking hebben gemaakt in de aard van
"kunnen we dat zomaar wel meegeven?"
"ah misschien toch íets op papier zeten"
"Goed, Juf Miep stel jij snel iets op?"
Het is een school met als primaire opdracht onderwijs verstrekken. Geen professioneel verhuurbedrijf dat elke dag met verhuurcontracten en staatsbeschrijvingen werkt. Dat ze de ipad meegeven naar huis is enkel zodat ze in deze crisissituatie (!) zo "normaal" mogelijk hun opdracht kunnen uitvoeren en als ik het zo lees, niet iets wat in een normale situatie ooit zou gebeuren.
Dat je de school niet binnenkan is niet meer dan logisch. Je verwoordt het alsof dat een "excuus" zou zijn van de school zodat ze stiekem de ipads kunnen bekrassen en kunnen cashen.
Je zal dat misschien niet bedoeling maar zo komt je verwoording wel over.
Nu de school terug opstart zal de directie ook met 100 dingen tegelijk bezig zijn: uitvallende leerkrachten, bezorgde ouders i.v.m. besmetting/ziekte/..., kijken hoe de opgebouwde achterstand ingehaald kan worden, ... De terugbezorgde ipads nakijken en opvolgen zal hier slechts een klein deel van zijn, en met een vlug geschreven mailtje kan ze misschien al 13 van de 15 gevallen oplossen - die misschien wel gewoon de ipad van de trap hebben geflikkerd. Dat dat bij jou niet zo is kan prima en ik kan me niet voorstellen dat dit niet bespreekbaar is. Bekijk ook eens een keer de situatie van de school uit? De situatie is voor iedereen kut, ook scholen roeien met de riemen die ze hebben op dit moment.
Ik zeg niet dat je het hele bedrag moet betalen. Maar wat een negatieve houding heb je. "Bewijstlast" "fraude plegen"

Het klinkt alsof je gewoon een excuus aan het zoeken bent als laatste druppel om van een school weg te gaan waar je het toch al niet hoog van op hebt. Doe dan dat gewoon, het lijkt niet alsof de school überhaupt iets goed kan doen

Edit: je zegt niet van school te willen veranderen omwille van de beleving van je dochter. Hoe denk je dat deze negatieve houding en het steeds opnieuw ondervragen i.v.m. de ipad op haar overkomt? Of denk je dat ze zoiets niet zal merken? Of uberhaupt nog iets zou durven toegeven?
[
Voor 10% gewijzigd door
kamustra op 11-02-2021 13:14
]