kabeltjekabel schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:33:
[...]
Het is vooral een illusie dat jouw oneliners iets toevoegen.
B16 achter C25 heeft wel degelijk (deel)selectiviteit. De heilige graal van de gegarandeerde selectiviteit bereik je inderdaad niet, maargoed; dat is netzoiets als seks met condoom; die kan ook kapot en alsnog een zwangerschap, maar jouw argument is dan dus het meteen maar zonder te doen

Dus kabeltjekabel zegt: B20 achter C25 heeft wel degelijk (deel)selectiviteit.
Voldoet ook een beetje niet aan de netcode

Zou je beter van B16 naar B10 kunnen gaan, dan heb je nog meer (deel)selectiviteit. Zou B2 al wel gaan voldoen aan de netcode?

AUijtdehaag schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 05:17:
@
Dre ik deel je mening over de efficiëntie van de stecagrid.
Maar waar kun je hem nog kopen....?
En ben je al van je effekta af?
Vroeger was alles beter...
Edit: zou je eens een een foto kunnen maken van de achterkant van je krappe zekeringsautomaten? Ben benieuwd naar de verkleuringen.
De stroom verdelen over 3-fase automaat voorkomt warmteontwikkeling en verlies.
Erg byzonder dat er enkel gekeken wordt naar “of die wel of niet” springt ipv andere factoren.
StecaGrid 4200 zie ik niet te koop in Nederland helaas inderdaad. Sowieso is die weinig gevoerd in Nederland. Gelukkig heb ik er nog StecaGrid 4200 én nog een Effekta 4200 / 5000

Interesse ? haha
Betreffende installatieautomaat: Draden goed vastzetten. B20 ligt al paraat. Dan kan ik ook meteen de inductiekookplaat 7,2 kW weer op 2×16A zetten. Zit nu al meer dan een jaar op 1×16A

. (zat gewoon op een kookgroep, maar voor meting was het makkelijker de draden bij elkaar te hebben)
Ik heb zelfs ergens 9 kWp op een Effekta 5000 op B16 zitten

. Kijken wat dat doet. Maar is niet 100% zuid.
SMA Sunny Boy 5.0 kan op 1×20A, alleen 600V Voc zit wel op de grens (
[PV] Openklemspanning (Voc), hoe hoog maximaal ? )
[Voor 10% gewijzigd door Dre op 11-02-2021 10:01]