Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[stampede 20] stemtopic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.732 views

Onderwerpen

• {Stéèf}
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 07-03 14:32
World Community Grid :)

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 03:18
Zit ik te stampen bij WCG en krijg ik het niet aan de praat, (op dit moment staat er wat in de wacht en is er onderhoudt)

Wat blijkt nu? heeft Acronis True Image een active protection onderdeel, die de projecten van World Community Grid als malware/ransomware identificeert, tja het zet mij wel aan het denken, lopen wij zo geen risico? en wat kunnen we doen om dat niet te lopen?

Kan daar wat aandacht aan gegeven worden in het TS?

[Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 15-02-2021 17:28]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• KuuKe
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Da's voor het eerst dat ik daar van hoor...

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• Mel33
@KuuKe Van dat protection in Acronis? ja ik ook, maar ook het andere feit van ransomware mogelijkheid is nieuw voor mij, maar wel plausibel natuurlijk, want ook daar bij de wetenschap kan software of server een lek hebben.
https://tweakers.net/i/-m28aCi7cXMXbp7tpeKjLwHlQjg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IaoSfTb1x8bMH2q4YNzkCWu3.jpg?f=fotoalbum_small

bijna alle projecten, van earthquakecacher, tot universe@home die ik draai, kregen een blok van Acronis protection, en een vraag: allow of deny,

Vals positief? omdat het programma nieuw is en nog moet leren?
https://tweakers.net/i/hfoXrrea2-tloVrQaFjK8GgagBA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GrIxk7GkRJ4s5J5obdprrsjY.jpg?f=fotoalbum_small

[Voor 33% gewijzigd door Mel33 op 15-02-2021 19:36]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• m_p_g
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 07-03 11:42
bijna alle projecten, van earthquakecacher, tot universe@home die ik draai, kregen een blok van Acronis protection, en een vraag: allow of deny,
Daar valt op zich wel wat voor te zeggen, "better safe than sorry" .
Er wordt tenslotte een executable uitgevoerd van een "onbekende vreemde partij".

Er wordt echter ook o.a. door World Community Grid gekeken naar de veiligheid voor de gebruikers en waar mogelijk maatregelen genomen. Je hebt altijd de mogelijkheid om per executable uitzonderingen te maken om deze toe te staan. Deze staan per project onder de "boinc\projects" map.

P.S. Ik doe al meer dan 14 jaar aan Boinc projecten (sinds 2007) en nog nooit een virus of ransomware daarmee binnengehaald. Onbekende en mysterieuze prrojecten buiten Boinc om doe ik sowieso niet aan mee.

[Voor 14% gewijzigd door m_p_g op 15-02-2021 20:12]

• Mel33
@m_p_g Ja ik heb er 16 gepauzeerd, en Rosetta@home en WCG aan staan. doe het ook al jaren lang en vele projecten en punten verloren door het kwijtraken van accounts, haha.

Ik zag het ook eerst zoals jij zag, "better safe then sorry"

En misschien heb ik het zelf veroorzaak, ik was bezig Bionc te her installen door de configlayout van World Community Grid te nemen, en de 'service' optie (in geavanceerd tijdens installeren) te doen, en volgens mij gaat er dan iets veranderen met de certificaten, Misschien dat Acronis daarom begon te loeien(alhoewel hij pas later begon te loeien)
Maar jullie hebben het niet, of ja je moet dan ook toevallig Acronis erop hebben staan, en met protection aan.

• bassiexp
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 07-03 14:55
Ik stem op World Community Grid.

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10:10
Ik draai al sinds jaar en dag World Community Grid, ik stem voor OGR-28, niet dat het uit zal maken voor de keuze, maar toch iets anders.

Daarbij is WCG al 2x geweest, zodoende.

[Voor 12% gewijzigd door Suicyder op 17-02-2021 07:59]

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Suicyder schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 07:58:
Ik draai al sinds jaar en dag World Community Grid, ik stem voor OGR-28, niet dat het uit zal maken voor de keuze, maar toch iets anders.

Daarbij is WCG al 2x geweest, zodoende.
Klopt, maar denk dat WCG nu vooral zo hoog scoort ivm ze Covid-19 onderzoek doen, naast de andere zeer nuttige projecten. Dat is toch een hot item.

Folding@Home en Rosetta@Home doet dat uiteraard ook, maar dat was vorig jaar een minder groot succes ivm steeds gebrek aan werk. Iets waar WCG eigenlijk nooit last van heeft.

Virussen? Scan ze hier!

• Suicyder
Ik weet het, maar weet ook dat WCG zodanig op schema ligt het nr 1 project te worden dat mijn stem het verschil niet gaat maken. Ik ga in dat geval nog wat power bijzoeken :+

• lasermen
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 06-03 23:33
Suicyder schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:32:
... Ik ga in dat geval nog wat power bijzoeken :+
Dat moet vast wel goed komen toch? :)
Wij zullen het denk ik zonder nieuw pctje moeten gaan doen, ben ik bang...

• DrDrax
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:59

DrDrax

Socket 8 is de shit.

World Community Grid :)

[Voor 3% gewijzigd door DrDrax op 18-02-2021 12:19]

Captain! The UARTs can't handle this speed much longer!

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 06:48

Damic

Afwezig soms

WCG it is :)

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Goed, het stemmen zit er op en de uitverkorene van dit jaar is *O* World Community Grid ! *O*

Het script gecontroleerd hebbende kom ik aan de volgende scores:
World Community Grid37
OGR-2810
Universe@Home8
Folding@Home4
Rosetta@Home1
PrimeGrid1
Collatz Conjecture1

• Panzer_V
  • Registratie: april 2004
  • Nu online

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
En dan nu lekker stampen met zijn allen om de koetjes warm te draaien!

• Suicyder
Ik ga eerst van de week de machines even allemaal goed schoon maken. De hoofdpc werd warmer dan de bedoeling was gisteren. Even zorgen dat ik zonder gekke dingen door de stampede heen kom.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Mijn koetjes grazen al volop in hun weide :)

Virussen? Scan ze hier!

• synoniem
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
De mijne zijn niet weg geweest sinds de vorige stampede.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

synoniem schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:57:
De mijne zijn niet weg geweest sinds de vorige stampede.
De mijne ook niet (ik draai continue WCG), maar voor de stampede heb ik wel tijdelijk een extra systeem bijgeschakeld :)

Virussen? Scan ze hier!

• dylan111111
  • Registratie: oktober 2013
  • Nu online
Aankomende week voor onderstaande }:O nog een koeienschuur zoeken zodat ze deze stampende ook kunnen mee grazen. (Ik heb een dell precision t7810 op het oog als "koeienschuur") :)

Op zoek naar een exotische videokaart voor een goede prijs? (Tesla/Quadro/FirePro) Stuur gerust een bericht :)

• mrfu
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online

mrfu

Quis custodiet ipsos custodes?

Hebben jullie al gezien dat WCG momenteel met een beta bezig is om de GPU in te zetten?

https://www.worldcommunit...g/viewthread_thread,43205

• Steiner
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 01:39
Daar baal ik van , op top 2x cpu is al een berg stroom/warmte als daar de videokaart ook nog opgedreven wordt , wordt het extra koelen

• Suicyder
mrfu schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 00:01:
Hebben jullie al gezien dat WCG momenteel met een beta bezig is om de GPU in te zetten?

https://www.worldcommunit...g/viewthread_thread,43205
Klopt, maar ik verwacht niet dat de beta voor de start overgaat naar release status.

Daarnaast, je moet niet met GPU meedoen he, het mag! :)

• geenwindows
  • Registratie: november 2015
  • Nu online

geenwindows

Mijn bericht is daar --->>

threadripper 1950x ook weer bijgezet. niet de volle 100%...

mooi om te lezen dat WCG nu ook een beta heeft voor GPU, heb een GTX1050ti en een Vega64 ddie gerust mee mogen doen :P

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• Panzer_V
  • Registratie: april 2004
  • Nu online

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
Moet er wel GPU werk zijn....heb het nu een weekje geleden aangezet...nog geen GPU projectje binnengehad ;)

• geenwindows
  • Registratie: november 2015
  • Nu online

geenwindows

Mijn bericht is daar --->>

Panzer_V schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:44:
Moet er wel GPU werk zijn....heb het nu een weekje geleden aangezet...nog geen GPU projectje binnengehad ;)
ik zie in de logboek dat er momenteel enkel werk is voor de Intel GPU's...

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• JJ White
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 08:30

JJ White

Prutser Eerste Klas

Ik heb tweemaal geprobeerd de World Community Grid client te installeren, maar telkens krijg ik het bericht dat deze niet met de "core client" kan communiceren. Ik heb pihole een keer uitgezet en gekeken of Windows defender iets blokkeerde, maar dat leek niet het geval. Heeft iemand anders dit probleem ook, en wellicht een oplossing?

• Mel33
Installeer BOiNC met vm eens @JJ White

[Voor 17% gewijzigd door Mel33 op 23-02-2021 22:56]

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 06:48

Damic

Afwezig soms

@KuuKe kan dit topic niet afgesloten worden zodoende dat iedereen met vragen naar het nieuwe topic gaat? >> [Stampede 20] World Community Grid <<

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Jawel, dat kan.....

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True