[stampede 20] stemtopic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.641 views

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:32

Bubbles

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:08

Suicyder

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:42

Panzer_V

Afbeeldingslocatie: https://roarnet.nl/dpc.org/old/images/banners/mcB05.jpg

Stampede episode 20 - 2 Decennia grazen en het gras blijft maar komen!

20 stampedes en nog steeds geen genoeg gekregen van vers groen gras?
Jawel, we zijn aangekomen bij nummer 20. 20 jaar Dutch Power Cows Stampedes, daar moeten we toch wel een feestje van maken. Hopend dat we niet de problemen van de afgelopen 2 jaar meemaken.
Waar moet dat heen?
Omdat een stampede niet afhangt van 1 of 2 personen, maar van een kudde, willen we ook jouw mening hebben. We hebben een mooi lijstje projecten uitgezocht (een groooote lijst dit jaar), en iedere koe die meestampt bepaalt mede waar ie stampt. Hoe? Heel simpel, je post een berichtje in dit topic, met het project van je keuze dikgedrukt. Wij (laten) tellen, en daarna geldt dat meeste stemmen gelden. De regels zijn er om te veranderen, dus zetten we ze hier maar weer even neer:

2 - Stem enkel als je serieus van plan bent om mee te gaan doen!
Iedereen doet natuurlijk gewoon mee, vooral vrienden, familie en wie je verder nog zo gek kunt krijgen :) Ook kalfjes van de frontpage zijn van harte welkom! Let er even op dat voordat je een computer 'Borg't je toestemming hebt van de eigenaar en/of systeembeheerder!

3 - Dit is de derde keer dat we een stampede doen sinds de GPDR/AVG wetgeving, mochten projecten problemen hebben met stats hierdoor, vallen ze af

Wanneer begint het feest?
Eigenlijk nu al. Je mag nu stemmen, tot 20 februari 23:59:59. Daarna is er eventjes tijd om warm te draaien en voor de statsbakkers om mooie stampedestats in elkaar te gaan zetten voor ons allemaal! Per 1 maart 00:00:00 klinkt het startschot, de traditie inmiddels. Je hebt dan de hele maand maart om er iets moois van te maken, en op 31 maart om precies 23:59:59 houden we er weer mee op. Een beetje proefdraaien is geen probleem, maar het idee is dat we vanaf 1 maart echt losgaan... Voor een mooi grafiekje (we leven voor de stats tenslotte }:O ) wil je opeens maximale power hebben... Let op: Vroeger hielden we niet zo van sparen, omdat dat teamstats vertekende. We hebben nu weliswaar geen stampede-teams meer, maar veel projecten hebben korte deadlines op WU’s zitten, dus aangeraden wordt het nog steeds niet. ;)

Net zoals vorig jaar en het jaar daarvoor vormen we geen aparte stampedeteams maar stampen we er met zijn allen gewoon lekker op los. We zijn al een hecht team dus waarom dat weer in teampjes op verdelen?

Waarop stemmen we?
Sinds afgelopen jaar staan we toe dat er ook op projecten kan worden gestemd welke GPU clients draaien. Let erop dat het dan meestal flink meer punten oplevert als je dat doet, en hoewel er nog processor-ondersteuning is, is dat eigenlijk altijd marginaal. Bij alle GPU-projecten (Graphics Processing Unit = grafische-kaart-processor) staat erbij of het op een NVidia, Intel of AMD-kaart draait. Zie verder de beschrijvingen, hieronder volgt een kort overzichtje. Verder hebben we de projecten even uitgesplitst in simpele, gewoon werkende projecten en de gevallen waarbij er mogelijk nog hikjes in kunnen zitten (niet genoeg werk, of een lastige installatie). We willen ze niet per direct afschrijven, maar het blijft wel iets om rekening mee te houden.

Dit jaar kan ook weer gestemd worden op de projecten die al eens een stampede hebben mogen mee maken, want zeg nu zelf, er zijn best projecten bij waar we een stevige duw in de rug kunnen gebruiken. Daarnaast hebben we de regel losgelaten dat DPC geen eerste mag staan om als stampedeproject in aanmerking te komen.

Aanbevolen:
PrimeGrid - AMD/NVidia Priemgetallen opsporen met z'n allen, allerlei verschillende typen
RC5-72 - AMD/NVidia Breken van een 72-bit encryptie, gewoon ouderwets brute-force :)
Collatz Conjecture - AMD/NVidia Ook bekend als 3n+1 of /2, als een getal deelbaar is door 2 doe je dat, anders getal * 3 + 1. Komt tot nu toe altijd uit op 4-1-2-4-etc., dit project probeert het tegenvoorbeeld te vinden.
GIMPS - AMD/NVidia Jagen op het allergrootste priemgetal, gewoon omdat het kan. Heeft al tig keren gescoord, en had een jaartje terug weer beet
Yoyo@home - Een wrapper voor verschillende non-BOINC-projecten zodat ze het alsnog doen op het bekende platform. Onder andere OGR, factorisatie, en Evolution@home
OGR-28 - Rekenwerk aan wiskundig rekenwerk, in dit geval voor Optimal Golomb Rulers, waarbij de afstand van maatstreepjes nergens hetzelfde mag zijn.
Numberfields@home, Wiskundig, getallenleer
Universe@home, Astronomie, rekenkracht voor o.a. supernova's, gravitatiegolven, extra heldere röntgenbronnen

Voorgaande (nog) beschikbare stampede projecten:
Rosetta@Home, Medisch, onderzoek naar de 3D structuur van eiwitten met als doel het ontwikkelen van oplossingen voor enkele veel voorkomende ziekten.
Folding@Home - AMD/NVidia , Medisch, onderzoek naar hoe eiwitten vouwen om defecten op te sporen en te voorkomen
World Community Grid, Medisch, diverse projecten o.a. Smash Childhood Cancer, Mapping Cancer Markers, OpenPandemics (atm COVID19), Africa Rainfall Project en Microbiome Immunity Project
MilkyWay@Home - AMD/NVidia Simuleert het ontstaan en de evolutie van sterrenstelsels, en omdat het double-precision vereist, werkt het alleen goed op high-end grafische kaarten, en op je processor (dat laatste is niet aanbevolen, een redelijke grafische kaart rent 10-30x sneller dan een CPU)
Tot slot
De kleine lettertjes: we gaan uit van het boerenverstand, en beschaafd gedrag. Valsspelers zijn we gelukkig nog nooit tegengekomen, en dat houden we graag zo. Feestje bouwen is prima, overigens :)

Vorige topics en errata
Voor de nostalgie een lijstje van projecten waar de stampede al eerder voorbij is gedenderd:

Voorgaande stampede projecten
• Stampede 1. ECC2 (reeds afgelopen)
• Stampede 2. Distributed Folding (reeds afgelopen)
• Stampede 3. TSC (reeds afgelopen)
• Stampede 4. Find a Drug (reeds afgelopen)
• Stampede 5. Rosetta@Home
• Stampede 6. Folding@Home
• Stampede 7. SeventeenOrBust
• Stampede 8. WorldCommunityGrid
• Stampede 9. Einstein@Home
• Stampede 10. MalariaControl (reeds afgelopen)
• Stampede 11. Docking@Home (reeds afgelopen)
• Stampede 12. Cosmology@Home
• Stampede 13. TheSkynetPOGS
• Stampede 14. Primaboinca
• Stampede 15. World Community Grid
• Stampede 16. SETI@home
• Stampede 17. MilkyWay@Home
• Stampede 18. RakeSearch
• Stampede 19. Rosetta@Home

En voor de mensen die van cijfers, statistieken en grafiekjes houden (en zeg nou eerlijk, wat doe je anders in dit topic?) draait het, inmiddels befaamde, voting counter script van @smoking2000, op de welbekende plaats.
Script staat (nog) niet klaar. Maar dat komt vast ergens goed.

Tussenstand
Afbeeldingslocatie: https://linuxminded.nl/dpc/stampede-votes/vote-graph.png

TS schaamteloos gejat van vorig jaar en het jaar daarvoor etc, en aangepast waar nodig

[ Voor 0% gewijzigd door Suicyder op 12-02-2021 12:48 ]

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Gereserveerd voor eventuele aanvullingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Whohooo kickoff! *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-05 05:13

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

KuuKe schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:51:
En voor de mensen die van cijfers, statistieken en grafiekjes houden (en zeg nou eerlijk, wat doe je anders in dit topic?) draait het, inmiddels befaamde, voting counter script van @smoking2000, op de welbekende plaats.
Script staat (nog) niet klaar. Maar dat komt vast ergens goed.
De counter is geupdate voor Stampede #20. }:O

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Rosetta@Home

(mijn pc staat nog sinds de vorige stampede vrolijk door te grazen voor o.a. dit project) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evo155
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-03-2023
Wat betreft yoyo@home: dat is een wrapper project waarbij ORG-28 bijvoorbeeld een subproject is. Is het, als yoyo@home gekozen zou worden, een idee om dan niet op de subprojecten te grazen waar Yoyo een concurrent van DPC is? Zou een beetje jammer zijn als we bij OGR Yoyo aan een hoop extra punten helpen, terwijl DPC daar lager staat dan Yoyo.

Mijn stem:

OGR-28

[ Voor 4% gewijzigd door Evo155 op 09-02-2021 16:22 ]

Evo155 AKA Uplinksweetlake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 29-04-2023
Universe@home

[ Voor 21% gewijzigd door Dancer1 op 09-02-2021 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
Heren vergeet voor het counterscript keuzes niet dikgedrukt te plaatsen! Anders zal het script ze niet tellen.

@Evo155 @Dancer1

Edit:
Wat betreft yoyo, ik ben niet inhoudelijk bekend met dat project, maar OGR28 staat ook los bij de projecten, is dat dat niet de betere keuze?

[ Voor 36% gewijzigd door Suicyder op 09-02-2021 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:52

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Omdat verder niet overal ARM support is, World Community Grid dan maar weer :)
Daarnaast zit er denk ik voor iedereen wel een onderwerp bij wat aansluit.. maar helaas geen GPU.
@Suicyder, in de SP staat WorldCommunityGrid maar het script telt alleen met spaties.

[ Voor 59% gewijzigd door DukeBox op 09-02-2021 13:13 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
DukeBox schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:30:
@Suicyder, in de SP staat WorldCommunityGrid maar het script telt alleen met spaties.
Neeeeeh :+ (fixed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Yeah!!! Het is weer bijna zo ver. Leuk :)

Ik stem ook voor World Community Grid

Heb dat project nog nooit gedraaid, dus leuk om aan mee te doen.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

In het lijstje nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
smoking2000 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 05:35:
[...]

De counter is geupdate voor Stampede #20. }:O
Thanks!

De votegraph rechtsboven staat nog op #19 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

World Community Grid alstublieft!

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
World Community Grid

dan kunnen mijn 2 Raspberry Pi 2 ook mee doen :+

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Suicyder schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:56:
[...]
De votegraph rechtsboven staat nog op #19 :)
Dezelfde variable wordt overal gebruikt, dus dat was waarschijnlijk nog een oude image. Nu er daadwerkelijk votes te graphen zijn klopt de title in de image ook. B)

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

World Community Grid

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-04 23:00
Oeh, lastige keuze... ik draai nog steeds Rosetta@home en WCG, maar voor de stampede vind ik een nieuw project wel leuk. Daarom toch:

Universe@home

Klinkt als Einstein@home (wat ik ook heb gedraaid), omdat ik astronomie tof vind én omdat we als DPC daar zo te zien een flinke bijdrage kunnen leveren - kijkend naar het aantal users en werk wat er klaar staat.

Life's a Game, and I like to play...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:50
World Community Grid

Dan kan mijn smart koelkast ook mee helpen xD (Raspberry Pi 3+)
Daarnaast ook een mooi project! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Hmm, ik heb een Pi3 liggen die het vermoedelijk nog doet. Ergens een handleiding voorhanden voor de linux-noob om CG werkende te krijgen p zo'n dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 15:35
World Community Grid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

@KuuKe eigenlijk is alles lager dan een pi4 niet echt de moeite waard. Een telefoon met een beetje cpu doet al meer. Maar anders gewoon de laatste raspbian en dan sudo apt get boinc boinc-client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Ah kijk, die commando's beheers ik ;) Een rpi4 heb ik ook maar die "doet" mijn weerstation en vliegtuigradar. Bovendien is die zonder koeling redelijk snel oververhit.

Die 3 is een krijgertje en ligt momenteel nutteloos te wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:49

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Zal laatste jaar dan worden voor de 1950X :'( Ding is traag als je Zen3 ziet :+

* Damic geeft @msteggink een por, jullie proberen toch ook mee te doen ;)

OGR-28

[ Voor 7% gewijzigd door Damic op 09-02-2021 20:02 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11
Stampede? Of daily output? }:O :9 Dus maart opsparen en op de 31e flushen?

OGR-28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

msteggink schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:32:
Stampede? Of daily output? }:O :9 Dus maart opsparen en op de 31e flushen?

Liefst dagelijkse output :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dexter1981
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:53
World Community Grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrsv
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-05 21:01
Ik draai normaal gezien, Rosetta en WCG op CPU en Einstein / Folding op GPU.
Echter vind ik dat Rosetta iets te frequent zonder WU's zit, dus mijn stem gaat naar World Community Grid

[ Voor 4% gewijzigd door lrsv op 11-02-2021 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

@lrsv hij moet bold zijn en geschreven zoals in de SP anders wordt hij niet meegeteld.

• DPCquatar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

World Community Grid

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

• Suicyder
lrsv schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:23:
Ik draai normaal gezien, Rosetta en WCG op CPU en Einstein / Folding op GPU.
Echter vind ik dat Rosetta iets te frequent zonder WU's zit, dus mijn stem gaat naar WCG[
Je stem zal alleen door het script geteld worden indien je het helemaal dikgedrukt uitschrijft. De afkorting werkt niet (Dus 'World Community Grid')

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• smoking2000

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Afkortingen werken veelal wel, uit StampedeVotes.pm:
Perl:
1
2
3
4
5
6
7
               'World Community Grid' => {
                                           key     => 'wcg',
                                           matches => [
                                                        'World\s*Community\s*Grid',
                                                        'WCG',
                                                      ],
                                         },

De bold waarde moet een van de regular expressions matchen om geteld te worden. B)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

World Community Grid zou ik graag weer aan meedoen :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:27

Fiets

A.K.A. Bambi

World Community Grid klinkt wel leuk, maar daar vallen toch een boel andere projecten onder, wordt dat later nog gekozen, of gaat alle compute default naar 1 project?

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
Fiets schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:04:
World Community Grid klinkt wel leuk, maar daar vallen toch een boel andere projecten onder, wordt dat later nog gekozen, of gaat alle compute default naar 1 project?
Het project heet WGC. Dat staat dan los van het werk dat aangeboden wordt. Momenteel biedt WGC idd verschillende types werk aan. O.a. iets dat met COVID-19 te maken heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Panzer_V op 11-02-2021 11:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

@Fiets ^, Met als toevoeging dat het qua punten op 1 grote hoop terecht komt. Je kan wel persoonlijk zien welke punten op welk project behaald zijn en je kan ook helemaal finetunen waarvoor/hoe je je resources wilt inzetten.

• weird0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10-2024

weird0

The Luck is Dying

back to basics OGR-28

€ Hij is weer heerlijk hoor coby
€ join us @ http://team.aggression.nl soon @ https://teamparkstad.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Fiets schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:04:
Binnen WCG neem je default aan alle projecten deel, maar je kunt dit zelf aanpassen.

Je hebt op dit moment de volgende actieve projecten die lopen bij WCG:

- OpenPandemics (dit is momenteel dus tegen COVID-19, maar wordt later breder ingezet voor andere pandemieën)
- Mapping Cancer Markers (tegen kanker)
- Smash Childhood Cancer (ook tegen kanker, maar dan specifiek kanker bij kinderen)
- Africa Rainfall Project, onderzoek naar klimaatverandering (een Nederlands project, van TU Delft geloof ik)
- Microbiome Immunity Project (algemeen onderzoek naar mensenlijk genoom, voor onderzoek naar medicijnen)
- Help Stop TB (tegen TBC)

Virussen? Scan ze hier!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-05 17:23
We have lift off. :)
Universe@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterix78
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:56
OGR-28

[ Voor 40% gewijzigd door asterix78 op 12-02-2021 06:23 ]

https://stats.free-dc.org/cpidtagb.php?cpid=1774c0adc3408697fb50168c04d9749e&theme=1&cols=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-01 10:23

Cow_tipping

On the run for D.B.!

OGR-28

@KuuKe grafiekje plakken in OP?
code:
1
https://linuxminded.nl/dpc/stampede-votes/vote-graph.png

[ Voor 80% gewijzigd door Cow_tipping op 12-02-2021 10:50 ]

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fumble
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-04 07:11

Fumble

Crazy Cow squad

OGR-28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-04 08:48

ZodiacNL

Crazy Cow Squad

OGR-28

Crazy Cow Squad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-05 16:02

Ravhin

no <root>...

Járen geleden dat ik mee heb gedaan - kreeg mijn RC-72 pakketjes toen via de mail :)
Ik stem nu voor OGR-28

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:05
World Community Grid - hopelijk als laatste zetje naar 't einde van de huidige staat van de wereld :p Al is 't bijna zonde om daarmee m'n 3080 niet eens flink aan 't werk te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 617899

Universe@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
[b]ShitHappens schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:27:stem - hopelijk als laatste zetje naar 't einde van de huidige staat van de wereld :p Al is 't bijna zonde om daarmee m'n 3080 niet eens flink aan 't werk te zetten.
Je bent altijd vrij je GPU aan te zetten voor een project he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:59
World Community Grid

[ Voor 14% gewijzigd door svenk91 op 12-02-2021 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

mrfu

Quis custodiet ipsos custodes?

World Community Grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-05 16:37

Tao

DPC DE_KOMETEN

Ik stem voor World Community Grid.
Vanwege het medische onderzoek, mede ook omdat mensen kunnen kiezen aan welk project ze willen meewerken, plus dat het bijdraagt aan onderzoek naar onze huidige wereldplaag. 3 klappen op
1 vlieg ;)

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:53
Primegrid

Mag wel eens na al die jaren vind ik :+
Alles waar de GPU niet op kan meewerken valt voor mij af.

[ Voor 32% gewijzigd door Arjant2 op 12-02-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 16:12
World Community Grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
Universe@home

[ Voor 21% gewijzigd door Tielenaar op 12-02-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceDok
  • Laatst online: 07-05 19:18
World Community Grid

Geloof niets van wat je hoort en de helft van wat je ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

geenwindows schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:41:
World Community Grid

dan kunnen mijn 2 Raspberry Pi 2 ook mee doen :+
Hier word ik zo vrolijk van, dit is precies het idee van DC. Dat alles wat kan rekenen mee kan doen.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
Folding@home

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ White
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:43

JJ White

Prutser Eerste Klas

Gebruikt World Community Grid nu alleen CPU, of ook GPU rekenkracht? Als ik de website lees is er de mogelijkheid voor projecten om GPU compute te gebruiken, maar ik kan niet vinden of de huidige projecten dit ook doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
JJ White schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:58:
Gebruikt World Community Grid nu alleen CPU, of ook GPU rekenkracht? Als ik de website lees is er de mogelijkheid voor projecten om GPU compute te gebruiken, maar ik kan niet vinden of de huidige projecten dit ook doen.
Op dit ogenblik is er geen project binnen WCG welke gebruik maakt van de GPU.
Dus alleen CPU power, wel ook ARM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

JJ White schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:58:
Op dit moment heeft WCG alleen CPU-werk. Wel zou men bezig zijn met OpenPandemics (dus tegen COVID-19 nu) voor GPU, maar het is daaromtrent al een tijdje angstvallig heel erg stil, geen idee hoe het er mee staat nu.

Je zou natuurkijk kunnen overwegen om WCG op je CPU te draaien en evt Folding@Home op je GPU.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Michael_OsGroot schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:39:
[...]

Hier word ik zo vrolijk van, dit is precies het idee van DC. Dat alles wat kan rekenen mee kan doen.
heb ze liever aan het werk dan dat ze ergens in een hoekje stof liggen te verzamelen ;)
ze doen overigens al een aantal maanden werk voor Einstein en sinds een paar weken ook werk voor WCG.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twunk
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-04 15:23
Mijn voorkeur gaat uit naar World Community Grid.

[ Voor 6% gewijzigd door Twunk op 12-02-2021 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludicosman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09-2024
nu nog druk met F@H, maar ben wel toe aan iets nieuws zoals World Community Grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoPoldervaart
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 12:58
Folding@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05 18:49

ongekend41

Division Brabant

Universe@home

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helium-3
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-05 16:28
World Community Grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Twunk schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:46:
Mijn voorkeur gaat uit naar World Community Grid.
Wel even in bold zetten. Anders telt ie niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mensoc
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2021
Folding@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steiner
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-03 18:30
World Community Grid

Yeah weer lekker gezamenlijk stampen :P

[ Voor 60% gewijzigd door Steiner op 12-02-2021 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
@Steiner : zet het even in vet en met spaties anders herkent het stemscriptje het niet (we controleren toch nog handmatig maar het zou gemist kunnen worden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:56
Ik sta nog te stampen met folding @ home
En in boinc nog met 3 projecten
5jaar ofzo met onderbrekingen.

Ik weet het nu nog niet wat ik ga stampen.
Ik lees het net pas.

Maar leuk iig en dan op 1 april weer een verborgen tweakers ingelogde leden kaartspel, op tweakers, als afsluiting?
Of een easter egg, die een spel mogelijk maakt voor leden.
Of een vette 1 april grap.

Leuk iig weer te stampen.

Ps.
is het id van de DPC-Team weer 92?

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 12-02-2021 19:51 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steiner
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-03 18:30
KuuKe schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:09:
@Steiner : zet het even in vet en met spaties anders herkent het stemscriptje het niet (we controleren toch nog handmatig maar het zou gemist kunnen worden...)
Done

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
Mel33 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:26:

Ps.
is het id van de DPC-Team weer 92?
Zodra bekend is welk project het wordt zal gecommuniceerd worden hoe je lid kan worden van het DPC team.

Zelf zoeken mag natuurlijk ook 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 07:04

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Lastige keuze dit jaar.
(ja, ik schaam me diep dat ik hier niet meer zo vaak rond hang)

Ik denk toch dat ik maar voor World Community Grid ga.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluissie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:50
Universe@home

Gotta love Ancient Aliens >:)

[ Voor 45% gewijzigd door Sluissie op 12-02-2021 19:26 . Reden: Funny ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
World Community Grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xrf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-11-2024

xrf

World Community Grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilanMeu
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-04 12:53
Collatz Conjecture

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ari2asem
  • Laatst online: 02-05 17:29
ik stem op

World Community Grid

dan kan ik mijn cpu-monsters inzetten (2* epyc 7551 = totaal 128 threads) en (2* epyc 7442 = totaal 256 threads)

[ Voor 41% gewijzigd door ari2asem op 12-02-2021 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justberry
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-05 10:22
World Community Grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@ari2asem moest @DukeBox meedoen zou ik ook graag weten wat zo'n ARM server doet op een dag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Damic schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:37:
@ari2asem moest @DukeBox meedoen zou ik ook graag weten wat zo'n ARM server doet op een dag :+
Dat kan je zien bij wcg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Djeez bijna 1 miljoen punten/dag met 1 server vermoed ik :o die ARM zijn echt wel goed in deze dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrega
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 12:33
Universe@home

[ Voor 21% gewijzigd door Destrega op 12-02-2021 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-01 13:39
Folding@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrsv
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-05 21:01
ari2asem schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:58:
ik stem op

World Community Grid

dan kan ik mijn cpu-monsters inzetten (2* epyc 7551 = totaal 128 threads) en (2* epyc 7442 = totaal 256 threads)
Heb je ze al eens laten proefdraaien? Ben wel eens echt benieuwd naar hoeveel WU's die kunnen crunchen op een dagje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@lrsv ThreadRippers doen meer per cpu want meer GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:32

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
@Dynamix86 maak je keuze even dikgedrukt. Dan wordt die ook meegenomen in het telscript.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari2asem
  • Laatst online: 02-05 17:29
lrsv schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:21:
[...]

Heb je ze al eens laten proefdraaien? Ben wel eens echt benieuwd naar hoeveel WU's die kunnen crunchen op een dagje :9
ik heb vorige keer stampede ook meegedaan. ze zijn inderdaad niet zo snel...maar ze kunnen vanwege meerdere threads meer verstouwen dan TR 1950x.

overigens, mijn 1950x zal ook meedoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

ari2asem schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:31:
[...]
ik heb vorige keer stampede ook meegedaan. ze zijn inderdaad niet zo snel...maar ze kunnen vanwege meerdere threads meer verstouwen dan TR 1950x.

overigens, mijn 1950x zal ook meedoen
Je vergeet de 3990X (of 3995WX) :) spijtig dat ze nog Zen2 zijn maar de rest zal wel spoedig volgen zeker naar Zen3 (5990X)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetelgeuseFive
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-02 11:50
World Community Grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bython
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07-2024
World Community Grid

Met zijn allen COVID-19 te grazen ( }:O ) nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
  • Laatst online: 26-04 13:33
Wat te kiezen, wat te kiezen? ;)

Laten we toch voor World Community Grid gaan :)

Ik zal ondertussen even kijken of het pctje in de kelder nog beetje zin in heeft >:)

Owja, vandaar dit jaar een maand eerder?

[ Voor 11% gewijzigd door lasermen op 13-02-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
  • Laatst online: 26-04 13:33
lrsv schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:21:
[...]

We hebben in het verleden met Dell R6415 met de 7551P erin mee gedaan aan WCG en Rosetta. Alleen kan ik zelf niet zo snel vinden hoeveel WU's dat opleverde toen. het was vorig jaar en in 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

lasermen schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 11:47:
Wat te kiezen, wat te kiezen? ;)

Laten we toch voor World Community Grid gaan :)

Ik zal ondertussen even kijken of het pctje in de kelder nog beetje zin in heeft >:)

Owja, vandaar dit jaar een maand eerder?
Op vraag van ons omdat de temperaturen wat lager zijn dan in april, normaal gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
World Community Grid

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suicyder
Damic schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 12:57:
[...]

Op vraag van ons omdat de temperaturen wat lager zijn dan in april, normaal gezien :)
Dit klopt, laatste jaren is april relatief hoog uitgevallen qua temperaturen, waardoor het in de afgelopen jaren meermaals gevraagd is of het niet in maart kon.

Bij deze, plus als extra bonus, 1 extra stampdag :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
World Community Grid

Gelijk even een mededeling dat hij op 15 februari 20uur onderhoud heeft

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Ik heb nog wel één die ook interessant is voor een latere stamp, deze staat niet in de TS geloof ik Machine Learning Comprehension MLC@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 00:23
World Community Grid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Mel33 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:25:
Ik heb nog wel één die ook interessant is voor een latere stamp, deze staat niet in de TS geloof ik Machine Learning Comprehension MLC@home
Best interessant, sinds enige tijd ook veel mee bezig en zie dat het project ook ARM support heeft dus ga meteen even kijken.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.