De ultieme muis voor gamen?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaProd
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

DaProd

Who are you?

Topicstarter
Ik ben op zoek naar de ultieme muis voor gamen. De verhalen die ik lees verschillen nogal van elkaar. Ik heb de boomslang gekocht en een paar dagen gebruikt, maar die was het voor mij zeker niet. Te zwaar, lastig op te tillen, en volgens mij niets nauwkeuriger dan mijn simpele optical...
P.S. Mijn boomslang is for sale, voor geinteresseerden *d (Fl.150,-)
Greetz

The bartender never get's killed

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:33

Kettrick

Rantmeister!

De Microsoft Intellimouse Exploder :P

Alle microsoft hardware is gewoon super.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

tis als met alle hardware, tis maar wat je zelf fijn vind... bij de vobis hebben ze meestal wel een aantal muizen staan die je kan proberen, dat is de enige manier. Ik zweer bij een logitech met dodelijke laser! maar ja wie ben ik?

blup

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:47
Op dinsdag 14 augustus 2001 15:51 schreef Werkeend het volgende:
maar ja wie ben ik?
Werkeend? :? :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Stuff
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Je hebt ook nog die Razor Boomslang (ofzo?) muis. Speciaal voor gamen. Ikzelf vind een trackerball weer heel lekker. De enige manier om erachter komen is door te proberen. Iets dat alleen heel vaak vergeten word is de lichaamshouding tijdens het games. Zorg dat je goed zit en dat je je arm ergens op laat rusten. Oftewel: make yourself comfortable. :)

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

Verwijderd

Zo'n Razor Boomslang 2000 DPI voor 180 volgens mij

• Bezulba
  • Laatst online: 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

hmmm weet je het zeker? ;)

even een edit voor de jopies boven mij. de arme jongen zegt net dat hij razor boomslang nixs vind... dus voortaan even lezen aub svp :)

blup

Verwijderd

heb de intellimouse...die roeleert gewoon voor het gamen...
Vooral als jeb veel reload en snel aan wapens wilt gerake...

• Stuff
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Oopsie, je hebt gelijk (over die boomslang).. Ben weer met van alles teglijk bezig en dan mis je wel eens iets. :)

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:11
me m$ explorer (weet niet hoe die heet maar het is zo een zwatre met tracball)

heerlijk ding

(btw iemand een pic van zo een boomslang)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
Op dinsdag 14 augustus 2001 15:46 schreef DaProd het volgende:
Ik ben op zoek naar de ultieme muis voor gamen. De verhalen die ik lees verschillen nogal van elkaar. Ik heb de boomslang gekocht en een paar dagen gebruikt, maar die was het voor mij zeker niet. Te zwaar, lastig op te tillen, en volgens mij niets nauwkeuriger dan mijn simpele optical...
P.S. Mijn boomslang is for sale, voor geinteresseerden *d (Fl.150,-)
Greetz
Heb hier een Logitech Cordless Trackman Marble Wheel. Deze muis gebruik ik al een jaar of 4 en echt, dit is 'em. Voor mij dan. Ik zou niet anders meer willen.

Eigenlijk is deze trackball helemaal geen gaming muis, maar ik ben echt zeer tevreden over dit beestje.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Ramon
oke, nu ik :)

ik heb een "logitech wingman gaming mouse" :)

lekker groot, lekker zware bal, erg nauwkeurig, maar ik heb dan ook wel grote handen ( heb je wel nodig met die muis :) )

maar ik ben ook opzoek naar een andere muis voor de afwisseling (begin de laatste tijd RSI te ontwikkelen :( )

• lacobo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 21:03

lacobo

Tyros2 fan

Heb zelf een heuse TRUST 205 optische muis. Hierin loopt TRUST (vond 't vroeger een walchelijk merk) voor op Logitech: Het heeft een heuse craddle waar je 'm 's nachts in kan zetten om op te laden. Een bijzonder fijn muisje zonder staartje :)

LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:37
Hij zegt alleen dat hij al een Boomslang heeft gehad ;) Waar woon je? Ik wil hem wel ff proberen, misschien is het wat voor mij..

Verwijderd

Ik ben ook erg te spreken over de wingman gaming mouse niet duur voor drie geeltjes max moet je em wel kunnen hebben.

Voor afwisseling gebruik ik een pilot wheelmouse optical (logitech) een lekker klein optisch muisje waar je lekker je klik werk mee kan doen als je niet aan het gamen bent.

Vind de boomslang net een tennis racket :D

Verwijderd

Logitech Optical WheelMouse USB, heel snel en precies echt een heerlijke muis.

En s'avonds hoef je geen verlichting aan te zetten want de muis geeft al voldoende licht :9

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ik heb zo'n MS Intellimouse Explorer met optische zut, scrollwiel en 5 knoppen. Staat meestal met CS bovenaan, wordt regelmatig voor cheater met aimbot uitgescholden, dus ik neem aan dat het een goede muis is >:)

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

zwaar en lastig op te tillen ??

why the fuck moet je je muis optillen !! :?

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 15:49 schreef RoeLz het volgende:

vind ik ook

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:36

Tylen

Neem mij niet te serieus

Op dinsdag 14 augustus 2001 16:15 schreef LACOBO het volgende:
Heb zelf een heuse TRUST 205 optische muis. Hierin loopt TRUST (vond 't vroeger een walchelijk merk) voor op Logitech: Het heeft een heuse craddle waar je 'm 's nachts in kan zetten om op te laden. Een bijzonder fijn muisje zonder staartje :)
Die is nagemaakt van NEOLEC. www.neolec.de had hem als eerste. Ik heb hem ook en het is en TOPPER....

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• lawtshjj
  • Laatst online: 15-08 16:02
Logitech Mouseman Optical :)
Ik heb em nu al een tijdje en werk perfect..
Hij is een stuk groter dan meeste muizen en ligt daardoor wel lekker in de hand. Hij is ook erg ergonomish (of hoe je dat ook schrijft maar je weet wat ik bedoel) De scrollwheel draait ook lekker neit al te veel weerstand maar toch ook weer genoeg. Ok heeft ie nog een 3de knop voor bij de duim. Enige nadeel is als je een beetje reflecterend/glimmende bureauopperflakte hebt dat hij dan soms hapert... maarja dat heeft elke optische muis.

• Ramon
Op dinsdag 14 augustus 2001 16:36 schreef GambitRS het volgende:
ik heb zo'n MS Intellimouse Explorer met optische zut, scrollwiel en 5 knoppen. Staat meestal met CS bovenaan, wordt regelmatig voor cheater met aimbot uitgescholden, dus ik neem aan dat het een goede muis is >:)
grapjas

ik sta met UT met mijn muisje ook vaak bovenaan, maar dat heeft niets met die muis te maken, meer met maanden trainen en oefenen.

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 15:49 schreef RoeLz het volgende:

Ha ! Nou de software nog :D. Ik zou voor een Logitech Mouseman Optical gaan. Ligt superlekker in de hand en is super-nauwkeurig. Daarnaast ziet ie er gewoon cool uit.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~n.aneke/Casemod/Picture_17.jpg

I just love PocaHontas ;)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 16:33

markvt

Peppi Cola

Logitech Mouseman Optical is da best (ik heb die en is gewoon een lekker muisje)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Philip_Janssen
  • Laatst online: 18-08 08:45
Iedereen vind z'n eigen muis gewoon de beste. Waar je naar moet zoeken is een muis die lekker in je hand ligt en een zo hoog mogelijke resolutie heeft.
Ik zou verder de voorkeur geven aan een PS/2 muis. Als je USB er namelijk een keer uitvliegt (en dat gebeurt regelmatig), heb je meteen geen muis meer. En wat snelheid betreft schelen USB en PS/2 muizen niet zo heel veel.

• Ramon
Op dinsdag 14 augustus 2001 17:19 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
Iedereen vind z'n eigen muis gewoon de beste. Waar je naar moet zoeken is een muis die lekker in je hand ligt en een zo hoog mogelijke resolutie heeft.
Ik zou verder de voorkeur geven aan een PS/2 muis. Als je USB er namelijk een keer uitvliegt (en dat gebeurt regelmatig), heb je meteen geen muis meer. En wat snelheid betreft schelen USB en PS/2 muizen niet zo heel veel.
wat heb jij een rare USB-aansluitingen dan?
mijn USB muisjes doet het al minsten 2 jaar perfect.

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op dinsdag 14 augustus 2001 17:19 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
1) als je usb eruit ligt zal ik maar gauw je pc nakijken
2) usb/ps2 verschilt behoorlijk in snelheid vooral als je een optische muis hebt. Een optische muis kan veel "vloeiender" bewegen met usb dan met ps2. Als je namelijk je ps2 rate sneller zet wordt je muissnelheid beter maar usb is vele malen sneller dan de snelste ps2 rate.

Verwijderd

Logitech Mouseman Wheel

het oude model van 3,5 jaar geleden is nog steeds de beste (dus grijs rubber aan de zijkant en gladde bovenkant)

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 16:36 schreef GambitRS het volgende:
-offtopic-Maar halflife/counterstrike herkent al die extra muisknoppen toch niet ?
Tenminste mouse 1,2,3 wel maar die knoppen op de zijkant enz allemaal niet ?
Ik krijg ze iig niet aan de praat.-offtopic-

• Scipionyx
  • Niet online
Op dinsdag 14 augustus 2001 17:08 schreef ImaStar het volgende:

[..]

Ha ! Nou de software nog :D. Ik zou voor een Logitech Mouseman Optical gaan. Ligt superlekker in de hand en is super-nauwkeurig. Daarnaast ziet ie er gewoon cool uit.

[afbeelding]

I just love PocaHontas ;)
Ik heb deze ook, en hierbij een vraagje:
Heb jij dat ook wel Žs dat je cursor begint spontaan te trillen, of je Žm nou beweegt of niet? Ik heb dat probleem wel. Zijn daar geen oplossingen voor??

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:37
De eerste verschijnselen van muisparkinson ;)

• DutchCommando
  • Laatst online: 09:48
Micro$oft Intelli Mouse Explorer... Lekker ook 5 knopkes

Verwijderd

op dinsdag 14 augustus 2001 17:34 schreef GambitRS het volgende:
Een optische muis kan veel "vloeiender" bewegen met usb dan met ps2. Als je namelijk je ps2 rate sneller zet wordt je muissnelheid beter maar usb is vele malen sneller dan de snelste ps2 rate.
onzin, een ps2 muis kan op 200hz een een usb muis maar op 120hz. Daarom doe ik mijn muis ook altijd op ps2. Download het programma ps2rate, of de nieuwere logitech drivers en je zal zien hoe vloeiend je niet-draadloze muis beweegt.

Ik heb trouwens de razer boomslang 2000dpi voor 169 piek gekocht.. Fijn dingetje hoor. Voor de wat grotere handen een aanrader :)

Verwijderd

vrijwel elke muis is geschikt voor spellen behalve de trackball varianten.....die zijn hier echt brak voor....

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op dinsdag 14 augustus 2001 18:05 schreef 0Geasto0 het volgende:

[..]

-offtopic-Maar halflife/counterstrike herkent al die extra muisknoppen toch niet ?
Tenminste mouse 1,2,3 wel maar die knoppen op de zijkant enz allemaal niet ?
Ik krijg ze iig niet aan de praat.-offtopic-
Daar is het volgende truukje voor, werkt voor alle spellen:
zet de functie van knop 4 bv op "F1" ipv de gebruikelijke "volgende pagina" functie. Daarna ga je in je spelopties naar je controls, zet je bij de functie die je met knop 4 wil gebruiken "F1" en klaar. Werkt voor alle toetsen die je op de muisknop kan binden :)

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op dinsdag 14 augustus 2001 18:40 schreef capone het volgende:

[..]

onzin, een ps2 muis kan op 200hz een een usb muis maar op 120hz. Daarom doe ik mijn muis ook altijd op ps2. Download het programma ps2rate, of de nieuwere logitech drivers en je zal zien hoe vloeiend je niet-draadloze muis beweegt.

Ik heb trouwens de razer boomslang 2000dpi voor 169 piek gekocht.. Fijn dingetje hoor. Voor de wat grotere handen een aanrader :)
USB heeft een transfer rate van 12Mbps dat haalt een ps2 geloof ik echt niet hoor >:)

Verwijderd

Ik heb zelf de Logitech Gaming Mouse. Heerlijk. Echt super! Ligt heerlijk in de hand. 3 knoppen en geen wheel. (Ik kan echt neit om gaan met dat wheel in gamen, zit alleen in de weg.)

Echt een aanrader.

• lawtshjj
  • Laatst online: 15-08 16:02
Op dinsdag 14 augustus 2001 20:43 schreef Xaran het volgende:
Ik heb zelf de Logitech Gaming Mouse. Heerlijk. Echt super! Ligt heerlijk in de hand. 3 knoppen en geen wheel. (Ik kan echt neit om gaan met dat wheel in gamen, zit alleen in de weg.)

Echt een aanrader.
Ik heb wel een wheel maar gebruik het nooit in games... In windows is het wel heel handig hoef je neit hele tijd naar de zijnkant om daar te scrollen. Je gaat toch niet zeggen dat je dat niet handig is.

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 18:10 schreef Scipionyx het volgende:

[..]

Ik heb deze ook, en hierbij een vraagje:
Heb jij dat ook wel Žs dat je cursor begint spontaan te trillen, of je Žm nou beweegt of niet? Ik heb dat probleem wel. Zijn daar geen oplossingen voor??
Het probleem dat jij hebt komt mij heel bekend voor. Mijn cursor gaat trillen wanneer mn muis uitsteekt over mn muismat. Dan weerkaatsen niet alle lichtstralen, denk ik. Probeer het eens zonder muismat, gewoon op een gladde tafel.

Verwijderd

Logitech Pilot Optical :)

• Ramon
Op dinsdag 14 augustus 2001 22:11 schreef Lawtje.com het volgende:

[..]

Ik heb wel een wheel maar gebruik het nooit in games... In windows is het wel heel handig hoef je neit hele tijd naar de zijnkant om daar te scrollen. Je gaat toch niet zeggen dat je dat niet handig is.
dat is zeker handig, maar een muiswiel is NIET handig als je de middelste muisknop in games gebruikt om te springen; zoals ik dus.

Verwijderd

Ik heb de wheelmouse optical (die grote ergonomische muis) in huis gehad en kreeg er veel last van mijn pols van. Ook heb ik de cordless wheelmouse optical geprobeerd en deze vond ik niet nauwkeurig genoeg, deze vond ik ook te hoog. Ik heb nu de optische logitech wheel mouse, heel simpel en niet te duur modelletje, Voor mij is dit de perfecte games/aps muis. ik raad je een fellowes muis mat aan. Werkt echt perfect en is goed voor je pols.
uiteraard gewoon even modelletjes proberen in de winkel.

Verwijderd

tjah ik moet nog een nieuwe muis hebben en ben aan het twijfelen tussen de ms explorer en die mouseman optical. Moet nog ff een beetje checken welke lekkerder in de hand ligt. Maar ik denk de M$ explorer hoewel die blauwe LED wel erg OK is van logitech.

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

k heb ook lekker een MS Intellimouse Explorer, en dat werkt best lekker.
Ik ken trouwens mensen die hem niet lekker vinden doordat hij een beetje te groot is, dus je kan het best proberen welke muis het best voor jouw is.

-offtopic-
ik heb er trouwens last van dat de muis nietmeer als Explorer herkend wordt door de driversoftware maar als gewoone Intellimouse, daardoor kan ik knop 4 en 5 nietmeer instellen en werken ze alleen als forward/back :?
ik ben er nu achter dat dat komt omdat de muis via een usb hub is aangesloten, want als ik die ertussenweg laat werkt het wel zoals het hoort, maar zonder die hub werken de andere apparaten niet |:(
iemand toevallig hiervoor een oplossing?
-offtopic-

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
Ik heb een Genius Netscroll+ muis.. nog nooit ZO'N relaxte muis in handen gehad.. Super soepel scroll weeldje... maarjah, dat verschilt pp he. Een vriend van mij vind mijn super-relaxte-muis maar nix.. (Hoe komt ie er bij?? |:( |:( |:( |:()

• Blindfold
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Op woensdag 15 augustus 2001 00:07 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

dat is zeker handig, maar een muiswiel is NIET handig als je de middelste muisknop in games gebruikt om te springen; zoals ik dus.
Ik gebruik m'n rechterknop voor springen en m'n duimknop voor alternate weapon, dus dan kan ik makkelijk met m'n wieltje wapen wisselen ofzo.

• Whuzz
  • Laatst online: 18-08 19:44

Whuzz

Dodgeball!

Logitech Trackman Marble FX.
Wordt alleen niet meer gemaakt geloof ik :'(
Da's dus een probleem als de mijne ooit komt te overlijden :(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Ik heb zelf een doodsimpele Logitech muis met scrollwieltje en 3 knoppen (inclusief het wieltje, da's ook tevens de middelste muisknop)

Ik zet hem hardwarematig op 200HZ refreshrate met het programmatje ps2/rate en hij loopt heerlijk soepel..

ik vind het een hele fijne muis.. Maar ja..Wie ben ik ?

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Tjeez... hier is een week/2weken geleden ook al een topic over geweest met bijna dezelfde naam.

[edit]
En dat was deze.

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Kep zelf de Razor Boomslang 1000, die is voor mij zeker gevoelig genoeg :)
Die 2000 is gewoon het dubbele, maar hier geldt hetzelfde bij als bij aantal mhz: hoe hoger je gaat, hoe minder je het merkt!

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 20:40 schreef GambitRS het volgende:

[..]

USB heeft een transfer rate van 12Mbps dat haalt een ps2 geloof ik echt niet hoor >:)
d0rk hij heeft het over de refresh rate van 200 en 120Hz, niet over de transfer rate.
En idd USB kan "maar" tot 120Hz, maar daarboven merk je het verschil nauwelijks tot niet (imo dan). En het kost meer processorkracht (op 200Hz bv) :)

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 17:40 schreef SiCnEsSs het volgende:
Logitech Mouseman Wheel

het oude model van 3,5 jaar geleden is nog steeds de beste (dus grijs rubber aan de zijkant en gladde bovenkant)
Juist, ik heb em ook en blijf zeggen dat ie de beste muis is :)

• Scipionyx
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 00:03 schreef ImaStar het volgende:

[..]

Het probleem dat jij hebt komt mij heel bekend voor. Mijn cursor gaat trillen wanneer mn muis uitsteekt over mn muismat. Dan weerkaatsen niet alle lichtstralen, denk ik. Probeer het eens zonder muismat, gewoon op een gladde tafel.
Het maakt niet uit op welk ondergrond ik Žm gebruik. Ik blijf het probleem houden :(
En dit heb ik ook al geprobeerd.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Pagina: 1