Toon posts:

Voor iedereen met een logitech optical mouse

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had zelf zoals velen het probleem dat de cursor soms heel erg trilde terwijl de muis gewoon stil stond. Ik denk dat ik er nu eindelijk achter ben waardoor het komt! Je kunt de muis namelijk beters op je USB poort aansluiten dan op je PS/2. Sinds ik 'm op de USB heb gezet heb ik et probleem niet meer gehad (3 dagen al). Alleen kom ik nu weer een USB poort tekort :( Iemand een idee of er ook een soort van splittertje in Nederland te krijgen is? Hij bestaat wel, maar ik ken em in NL nerges vinden en ik heb geen zin om een dure hub te kopen...

In elk geval ben ik wel benieuwd of deze tip ook bij andere mensen werkt, en als iemand nog een plaats weet waar je zo'n splittertje kunt krijgen...

• Sir_Joachim
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

ehm, ik heb dat probleem ook wel eens maar hij heeft altijd al in de USB poort gezeten :) dusssss....... :)

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, okay... Daar gaat me mooie theorie... :)
Misschien verkleint het nog wel de kans op zo'n trillende cursor.

Dat ik het al 3 dagen niet meer heb gehad is echt een vette uitzondering! En dan heb ik er vandaag ook nog bijna de hele dag achter gezeten vanwege m'n bijbaantje. Normaal gesproken had ik op een hele dag echt wel 3x een trillende cursor..

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 09:12
Ik heb een blauwe Optical Wheel Mouse (Logitech uiteraard) en die zit gewoon op de PS/2 poort, en ik ken dat trillende ook ja, maar dat is maar zelden!!!
Ik geef FF een "ruk" aan de muis en het is weer over..... dussss geen probs mee. Daarbij werkt dat USB niet zoals ik wil. Kheb nog geen apparaat goed zien werken met USB. Maar da's weer offtopic :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 maart 2001 01:20 schreef Knightwolf het volgende:
Ik heb een blauwe Optical Wheel Mouse (Logitech uiteraard) en die zit gewoon op de PS/2 poort, en ik ken dat trillende ook ja, maar dat is maar zelden!!!
Ik geef FF een "ruk" aan de muis en het is weer over..... dussss geen probs mee. Daarbij werkt dat USB niet zoals ik wil. Kheb nog geen apparaat goed zien werken met USB. Maar da's weer offtopic :P
Die heb ik ook ja. Lekker relaxt muisje, maar een beetje te klein :(
En dat trillende is niet echt een probleem nee, maar et hoort gewoon niet >:)

En USB werkt bij mij prima! En dan heb ik nog een oud mobo ook (ASUS P5A van 3 jaar oud). Kheb er nu m'n rio500, m'n muis, m'n scanner & m'n printer derop. Lekker snel & hot plugable = perfect!

• Knightwolf
  • Laatst online: 19-08 09:12
Ik heb met deze muis de USB nog niet geprobeerd. Het maakt ook geen flikker uit, want het gebruik allebei een IRQ. Kheb zelfs liever een SERIAL mouse, dat scheelt me een IRQ.
USB heb ik in de BIOS disabled, da's dus vast 1 vrij IRQ, en als ik een Serial mouse zou hebben scheelt dat ook nog IRQ 12 van de PS/2 poort...
Nahja, dan maar zo, boeieuh verder momenteel.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

klinkt als een verkeerde ondergrond voor de muis, dat getril.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 maart 2001 01:26 schreef Judaz het volgende:
klinkt als een verkeerde ondergrond voor de muis, dat getril.
Denk het niet... het is namelijk niet bij het bewegen, maar gewoon als de muis stilstaat. Als je hem dan ook een tikje geeft doettie weer normaal. Et lijk wel alsof hij zit te twijfelen of het nieuwe fototje van m'n buroblad iets verschoven is t.o.v. van het vorige :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 25 maart 2001 01:37 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Denk het niet... het is namelijk niet bij het bewegen, maar gewoon als de muis stilstaat. Als je hem dan ook een tikje geeft doettie weer normaal. Et lijk wel alsof hij zit te twijfelen of het nieuwe fototje van m'n buroblad iets verschoven is t.o.v. van het vorige :)
Heb ik ook bij mijn microsoft intellei explorer. zit ook op de PS/2 poort.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op zondag 25 maart 2001 01:26 schreef Knightwolf het volgende:
Ik heb met deze muis de USB nog niet geprobeerd. Het maakt ook geen flikker uit, want het gebruik allebei een IRQ. Kheb zelfs liever een SERIAL mouse, dat scheelt me een IRQ.
USB heb ik in de BIOS disabled, da's dus vast 1 vrij IRQ, en als ik een Serial mouse zou hebben scheelt dat ook nog IRQ 12 van de PS/2 poort...
Nahja, dan maar zo, boeieuh verder momenteel.
je kan ook je com poorten uitzetten. scheelt 2 irq's!!
en je heb er toch geen ruk aan

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op zondag 25 maart 2001 01:37 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

ik heb dit dus soms ook.
ik d8 eerst dat het door m'n quake 3 everglide matje kwam, daar zit rood in.

welke ondergrond gebruik jij?

Verwijderd

Het uitschakelen van USB poorten in de bios levert geen extra IRQ's op. Weet niet hoe het komt, maar als ik ze uit heb staan kan ik toch nog de USB poorten gebruiken. (en heeft nog steeds een IRQ in gebruik)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 maart 2001 09:50 schreef weareborg het volgende:

[..]

ik heb dit dus soms ook.
ik d8 eerst dat het door m'n quake 3 everglide matje kwam, daar zit rood in.

welke ondergrond gebruik jij?
Gewoon m'n tafelblad. Is van plastic met een fake houtpatroontje derop. De kleur is wel een beetje oranjig, maar er zit genoeg structuur in en hij spiegelt niet... En met bewegen heb ik never problemen (ook als ik zo snel mogelijk beweeg, doettie het prima).

Is op zich wel relaxt dat ik nu geen (te klein & schuiverig) muismatje meer nodig heb.

Waarop zit hij bij jou trouwes? Op de USB of PS/2?

• Evilernie933
  • Laatst online: 27-05 21:19
Binnekort komt er de logitech optical draadloos :9, ze zeiden dat je elke drie maanden je batterijen moet vervangen.

tampert, kriminalpolizei

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zondag 25 maart 2001 10:13 schreef Toverstaf het volgende:
Het uitschakelen van USB poorten in de bios levert geen extra IRQ's op. Weet niet hoe het komt, maar als ik ze uit heb staan kan ik toch nog de USB poorten gebruiken. (en heeft nog steeds een IRQ in gebruik)
Omdat een IRQ voor USB optioneel is, en daarbij is het IRQ van de USB (zo goed als ?)altijd gedeeld met één van de PCI-sloten.

Verwijderd

Heb ik geen last van . Bij mij zit ie altijd in de PS2 poort. Is goed zowel in een K7V als nu een MSI K7T Turbo.

(of is me nooit opgevallen, maar zal er eens op letten ;) )

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 09:49 schreef weareborg het volgende:

[..]

je kan ook je com poorten uitzetten. scheelt 2 irq's!!
en je heb er toch geen ruk aan
Waar denk je dat je een SERIAL mouse in plugt? |:(

Verwijderd

in een serial2usb converter :+

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:53

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dat ligt aan de ondergrond, dat trillen. Mijn muismat is blauw met wit en heeft het probleem.

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik heb em nu alweer wat weken in een usb zitten, daarvoor in de ps2.
et zit volgens mij ook in de ondergrond/lasertje. al heb ik em de laatste tijd niet meer zien trillen. ( heb ook andere muiscursor geinst, maar da kan et niet aan liggen)

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Op zondag 25 maart 2001 01:02 schreef PsyFlux het volgende:
Ik had zelf zoals velen het probleem dat de cursor soms heel erg trilde terwijl de muis gewoon stil stond. Ik denk dat ik er nu eindelijk achter ben waardoor het komt! Je kunt de muis namelijk beters op je USB poort aansluiten dan op je PS/2. Sinds ik 'm op de USB heb gezet heb ik et probleem niet meer gehad (3 dagen al). Alleen kom ik nu weer een USB poort tekort :( Iemand een idee of er ook een soort van splittertje in Nederland te krijgen is? Hij bestaat wel, maar ik ken em in NL nerges vinden en ik heb geen zin om een dure hub te kopen...

In elk geval ben ik wel benieuwd of deze tip ook bij andere mensen werkt, en als iemand nog een plaats weet waar je zo'n splittertje kunt krijgen...
:P ikheb er genoeg...
asus A7V
7 usb poortjes >:)

Verwijderd

Topicstarter
hey, m'n oude topic!
In elk geval, hij zit inmiddels weer op de PS/2... why?
Ik heb die 2 USB poorten hard nodig voor andere troep, USB neemt meer processorpower, USB werkt niet onder DOS, en het maakt nix/vrijwel nix uit qua dat trillen. Toendertijd d8 ik nog dat het misschien aan de stroomtoevoer lag (USB misschien ietsje meer stroom -> ledje feller -> betere detectie), maar op PS/2 werkt het net zo goed.

Ik heb dat trillen trouwes al een hele tijd niet meer gehad! Of het moet me ondertussen al niet eens meer opvallen, maar ik denk dat ik het toch al minstens een maand niet meer gezien heb! En nog steeds dezelfde ondergrond: plastic bureaublad met fake houtpatroontje. Ik denk niet dat het aan de ondergrond ligt, want er is genoeg relief/structuur in het patroontje en snelle bewegingen pakt hij ook prima...

• Sir_Joachim

Sir_Joachim

Bestek Roelz

Op vrijdag 17 augustus 2001 01:20 schreef PsyFlux het volgende:
hey, m'n oude topic!
In elk geval, hij zit inmiddels weer op de PS/2... why?
Ik heb die 2 USB poorten hard nodig voor andere troep, USB neemt meer processorpower, USB werkt niet onder DOS, en het maakt nix/vrijwel nix uit qua dat trillen. Toendertijd d8 ik nog dat het misschien aan de stroomtoevoer lag (USB misschien ietsje meer stroom -> ledje feller -> betere detectie), maar op PS/2 werkt het net zo goed.

Ik heb dat trillen trouwes al een hele tijd niet meer gehad! Of het moet me ondertussen al niet eens meer opvallen, maar ik denk dat ik het toch al minstens een maand niet meer gezien heb! En nog steeds dezelfde ondergrond: plastic bureaublad met fake houtpatroontje. Ik denk niet dat het aan de ondergrond ligt, want er is genoeg relief/structuur in het patroontje en snelle bewegingen pakt hij ook prima...
lol, oud kan je wel zeggen ja, ik surf een beetje rond klik op een topic en zie opeens mezelf reageren? :)

moet trouwens zeggen dat ik het laatst ook weer ff had... en dat kwam toen omdat het snoer ervoor een beetje raar zat, wat tekort dacht ik waardoor die een heeeeeel klein beetje scheef was, je kon het nouwelijks zien... dus misschien is het dat

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 01:27 schreef Sir_Joachim het volgende:

[..]

lol, oud kan je wel zeggen ja, ik surf een beetje rond klik op een topic en zie opeens mezelf reageren? :)
Ik had zelfs nog sterker:
Ik zie: "Voor iedereen met een logitech optical mouse". /me denkt bij zichzelf: hmmm, ik zal eens kijken... ben wel nieuwsgierig want ik heb tenslotte ook een logitech optical :D
moet trouwens zeggen dat ik het laatst ook weer ff had... en dat kwam toen omdat het snoer ervoor een beetje raar zat, wat tekort dacht ik waardoor die een heeeeeel klein beetje scheef was, je kon het nouwelijks zien... dus misschien is het dat
Bedoel je dat hij scheef in de PS/2 zat?
Want dat probleem heb ik ook nog wel eens. Dan trek ik die muis naar me toe tot het draadje strak staat, maar door die USB->PS/2 convertor is die hele plug een beetje erg lang en onstaat er een soort van hefboomwerking waardoor hij vrij makkelijk uit de aansluiting wrikt. Elke keer als ik achter m'n computer kom, dan ligt dat stekkertje+convertor der bijna weer uit en moet ik 'm weer ff aanduwen.

Misschien dat hij toendertijd niet helemaal flex in de PS/2 heeft gezeten, en het probleem opgelost leek te zijn door 'm in de USB te pluggen... En nu hou ik 'm op de PS/2 in de gaten zodat hij der goed inzit en blijft werken. 't zou een verklaring kunnen zijn!

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 15:09
Ik had de laatste tijd ook veel last van autonome muis. Dat ding ging alle kanten op, dan kon je geen trillen meer noemen!

Na het weghalen van mijn muismat was het probleem verholpen. Heel soms trilt 'ie alleen nog wel eens, maar dat zal dan ook wel aan de ondergrond liggen. Tja, de grote vraag is dan wat de perfecte ondergrond is ...

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:14

McBoom

Broem

Het scheelt zeker op wat voor muismat je die Optical muis gebruikt. Eerst had ik nogal een drukke muismat, toen vloog de aanwijzer ook alle kanten op. Daarna heb ik een muismat met een effen blauwe ondergrond gekocht (voor 4 piek bij de Bruna) en sindsdien geen hapering of vreemde verschuivingen meer gezien :)

The ramblings of an idiot

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op vrijdag 17 augustus 2001 08:48 schreef Steenvoorde het volgende:
Ik had de laatste tijd ook veel last van autonome muis. Dat ding ging alle kanten op, dan kon je geen trillen meer noemen!

Na het weghalen van mijn muismat was het probleem verholpen. Heel soms trilt 'ie alleen nog wel eens, maar dat zal dan ook wel aan de ondergrond liggen. Tja, de grote vraag is dan wat de perfecte ondergrond is ...
Ik heb het probleem nog steeds. Geen ondergrond helpt tegen mijn muis. Ik heb er genoeg van, ik ga Žm vanmiddag omruilen. (mŽn OV is eindelijk weer geldig.)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Deze problemen zijn mij ook bekend. De oplossing die bij mij het beste werkt is een gewoon A4'tje (blanco) als muismat gebruiken. Geen trillen en verspringen meer.

Verwijderd

Topicstarter
Toch leuk als je topic zo populair is, tis alweer de tweede keer dattie uit de vergetelheid omhoog is geschopt :P Maar het is tenslotte toen ook niet opgelost, en een A4tje deronder vind ik ook niet echt een oplossing. Gaat alleen maar meeschuiven.

Toch heb ik nog het idee dat het ook wel eens aan het PS/2 poortje kan liggen. Met die convertor derop word het toch wel een vrij hoge constructie die met een beetje trekken aan de draad makkelijk scheef komt te zitten. En op m'n nieuwe mobo met weer een lekker stug PS/2 poortje heb ik het probleem nog niet gezien... geloof ik tenminste, want ondertussen valt het me misschien ook niet eens meer op.

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 14:57 schreef Evilernie het volgende:
Binnekort komt er de logitech optical draadloos :9, ze zeiden dat je elke drie maanden je batterijen moet vervangen.
Reken maar gerust op 3 weken i.p.v. maanden. :7

• RupS
  • Laatst online: 22-01 12:46
Op zondag 25 maart 2001 01:02 schreef PsyFlux het volgende:
Alleen kom ik nu weer een USB poort tekort :( Iemand een idee of er ook een soort van splittertje in Nederland te krijgen is? Hij bestaat wel, maar ik ken em in NL nerges vinden en ik heb geen zin om een dure hub te kopen...

Kweenie of je er een PCI slot voorover hebt, maar voor 5 tientjes heb je een USB insteekkaartje....

Verwijderd

Topicstarter
Heb ondertussen al een nieuw mobo. Een MSI K7T Turbo en die heeft 2 xtra USB aansluitingen op het mobo. Er was zelfs nog een afdekplaatje meegeleverd die je dus op die aansluitingen aan kunt sluiten zodat je zonder xtra zooi te hoeven kopen gelijk 4 USB poorten tot je beschikking hebt.

Toch bedankt voor de wat late tip.

Verwijderd

mijn logitech wheelmouse optical kapt er soms ook ineens mee, lichtje uit enzow, moet ik de comp opnieuw opstarten.

muis zit op een usb poort

iemand een id ?

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

de oplossing is meestal simpel:

MUISMAT

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Toch kan je het probleem ook met een muismat hebben:
Op vrijdag 17 augustus 2001 00:00 schreef sebastius het volgende:
Dat ligt aan de ondergrond, dat trillen. Mijn muismat is blauw met wit en heeft het probleem.

Bovendien ga ik no way weer terug naar een lelijke muismat die lekker met je pols meeschuift en altijd te klein is.

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:17

frapex

got r00t

ehm.. ik zie het nut niet helemaal in van een optical muis.. ik heb nu al een aantal jaren een zeer goed werkende Logitech Pilotmouse, en dat ding werkt gewoon perfect.. geen gezeur over te drukke muismatjes. dat ding werkt gewoon...

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Verwijderd

Topicstarter
optical werkt ook gewoon hoor... alleen eens in de week ofzo heb ik wel eens dat de cursor trilt terwijl de muis stilstaat. Een klein tikje en hij doet normaal. Is in elk geval al een hele verbetering met een balletje. Daarbij kreeg ik altijd dat er kruimels in het mechaniekje kwamen omdat ik erg vaak achter m'n computer eet. Met een optical rag je daar gewoon overheen.

Bovendien zijn de nieuwste muizen nou eenmaal optical. En ik wilde ook een muis hebben met minstens een xtra knop, dus ik heb om twee redenen gekozen voor deze muis: optical en superhandige duimknop.

Verwijderd

Volgens mij is het gewoon een feit waar we voorvollopig mee moeten leven. Zolang er geen nieuw algoritme is om verplaatstsingen uit te rekenen. Dus is er (imho) geen verschil tussen USB en PS/2.
Wat bij mij het beste blijft werken is een blanco ondergrond. Zo nu en dan werk ik direct op mijn bureaublad (een houten plank met zichbare nerven) en blijft de muis gewoon verspringen.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 15:45 schreef Bambo het volgende:

[..]

Reken maar gerust op 3 weken i.p.v. maanden. :7
Reken maar gerust op 3 dagen i.p.v. maanden. :(
serieus!
naja..oke...5 dagen
das echt maximaal
:(

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 13:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb niet alles gelezen, maar de muis die ik gebruik heb ik aan de usb poort hangen omdat ik soms wel is de kabel lostrekte en dan was er een herstart nodig (ps/2) om weer te kunnen muizen, usb! Joepiejé!

Muis op usb werkt bij mij dus perfect!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

nog even een opmerking:

bijna ieder moederbord heeft 4 USB 'poorten' (of BUSsen?) waarvan er 2 al achter op het moederbord zitten. De andere 2 zitten op het moederbord in de vorm van een stel pinnetjes. Hier kun je gewoon een set USB poorten voor kopen, en die plug je in je mobo. kostprijs ligt onder een tientje en het scheelt je een pci slot.

micheljansen.org

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 23:24

bennierex

Pilot_Z

Nog ff een vraagje: Hebben jullie er dan ook (net als ik) last van dat je muiscursor blijft 'hangen'. Heb een houten bureaublad met wat donkere lijnen en zo, maar ik heb soms het id dat de cursor gewoon achter zo'n randje blijft hangen terwijl ik de muis verder beweeg.
(Dat trillen heb ik btw ook met m'n iFeel :P Mouseman Optical aangesloten op USB poort)

Verwijderd

Nou, helaas heb ik dit probleempje ook, en hij zit bij mij op de usb, maar ja het gebeurt bij mij maar heel zelden, en als het gebeurt til ik de muis een cm van het bureaublad en zet hem weer neer, en hupsakee dat ding doet het weer.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 15 september 2001 18:42 schreef bennierex het volgende:
Nog ff een vraagje: Hebben jullie er dan ook (net als ik) last van dat je muiscursor blijft 'hangen'. Heb een houten bureaublad met wat donkere lijnen en zo, maar ik heb soms het id dat de cursor gewoon achter zo'n randje blijft hangen terwijl ik de muis verder beweeg.
(Dat trillen heb ik btw ook met m'n iFeel :P Mouseman Optical aangesloten op USB poort)
yep
heb ik als ik me muismat er onder leg...heel irri
zwarte muismat
en als ik m zo op me bureau leg (van dat licht hout) dan heb ik nergens last van
die muismat gebruik ik dus niet meer }:O

Verwijderd

Ik heb dus dei Ligotech draadloos optisch. Heerlijk ding perfect. Maar dat komt ook doordat ik de laatste maanden allerlei super#$(%$#% muizen versleten. En toen een optische. Heerlijk!!!

• The Legend
  • Laatst online: 11:40

The Legend

*Plop*

Ik heb een Logitech Optical Mouseman Wheel, alhoewel je dat Wheel gerust kunt weglaten want de scroll functie is met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen :(

Ik ben toch malle pietje niet!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:30

Fuelke

Forza Ferrari

Mijn Logitech heeft nog nooit getrild, tenminste niet in normale omstandigheden, heb hem ooit eens voor de lol op een spiegel gezet, dan had je hem eens moeten zien trillen :-) Dus denk dat dat trillen bij jullie wel eerder aan de ondergrond zal liggen.

BTW, sinds ik die muis heb gebruik ik geen muismatjes meer, ligt nu gewoon bloot op mijn tafel.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Flexe_Gozer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05-2024

Flexe_Gozer

Allez Flex??

ik ben zo iemand die regelmatig format c: doet en dan moet je es proberen met je "usb-muis" die installatie voor mekaar te krijgen! Gaat dus nie..want usb is niet ondersteund als je winhoos er nog nie op hebt staan.
geen mij dan maar die optical op ps/2. Werkt altijd!! 8-)

AMD 939 3000+, A8N-SLI Deluxe, 2GB mem, dvd fikkertje en voor 2TB aan space

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bij mij trilt ie nooit, wat voor ondergrond ik ook gebruik

(uitzonderingen daar gelaten ;) )

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

ik heb dus een cordless optical(mag dat ook)
maar ik heb nog geen geklooi gehad met een trillende cursor, wel heb ik als ik um op de usb heb altijd gezeik met de batterijen, op de ps/2 heb ik nergens last avn

Verwijderd

mijne schoot de hele tijd weg toen ik hem op een drukke muismat had en ook gewoon op buro, nu heb ik een muismat van stof, en doet het perfect

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 21:01 schreef The Legend het volgende:
Ik heb een Logitech Optical Mouseman Wheel, alhoewel je dat Wheel gerust kunt weglaten want de scroll functie is met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen :(
Bij mij werkt dat gescroll en de derde muisknop niet in games.

• Mathizsias
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Zal al op USB :) nergens last van dus

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Op zaterdag 15 september 2001 21:01 schreef The Legend het volgende:
Gewoon de mouseware niet installeren en het werkt :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• dawuss

dawuss

gadgeteer

ik heb een MSI k7t turbo, en volgens mij detect die mijn muis al bij het booten, en emuleert dan ps/2 ofzo, want ik kan gewoon windows installeren op USB hoor...

micheljansen.org

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

optische muizen hebben problemen met gladde muismatjes, deze werken het beste op een stoffenmuismat of je buro.

Alleen:           DE GROETJES

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Ja, maar een stoffen muismat glijdt niet zo lekker en daar komt bij dat wanneer hier sterke kleurovergangen inzitten (donkere lijnen bijv.), de muis nog steeds raar doet. Op m'n bureau schuift ie lekker, maar ook daar zitten lijntjes in waar dat ding niet goed mee overweg kan. Best wel irri bij het quaken en zo... :(

• TheDiver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 16:53
Heb Win 2K, 98 en XP en heb nergens last van. Ik heb 'm onder de PS/2 hangen en NIET de software geinstalleert.
zou dat helpen?

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

• Paitor
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Hij trilt dus wel degelijk door de achtergrond, je moet gewoon een muismat nemen die uit 1 kleur bestaat.
Zodra de muis op het randje van twee kleuren staat gaat ie trillen.
Misschien kan je het beste je muismat omdraaien?
Dan zit er meestal alleen zwart, en dan heb je er geen last meer van.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Wat ik pas echt zonde vind is dat sommige mensen hun dure optical op een bedrukte plastic muismat doen die afgeeft. Daardoor krijg je dus van die plakprut onder op je muis, die je accuracy behoorlijk omlaaghaalt in spellen. (hij blijft een beetje aan de ondergrond hangen en schiet dan door als je kracht zet) Stoffen muismatten glijden soepeler dan houten bureaubladen hoor...

micheljansen.org

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 september 2001 11:34 schreef dawuss het volgende:
ik heb een MSI k7t turbo, en volgens mij detect die mijn muis al bij het booten, en emuleert dan ps/2 ofzo, want ik kan gewoon windows installeren op USB hoor...
Ik heb ondertussen hetzelfde mobo en die MSI ondersteunt idd native al een USB toetsenbord/muis. Kun je ook in de bios aan/uitschakelen onder Advanced Chipset Features: USB Keyboard Support en USB Mouse Support.
Op zaterdag 15 september 2001 22:31 schreef YakuzA het volgende:

[..]

Gewoon de mouseware niet installeren en het werkt :P
Hmmm, bij mij werkt het scrollwieltje wel met de mouseware geinstalleerd (bijzonder handig voor het wisselen van wapens in UT bijvoorbeeld). Alleen de duimknop werkt helaas niet :'( En ik heb toch het liefste die mouseware wel geinstalleerd, want het werkt echt superrelaxt om de gevoeligheid wat omlaag te gooien en de acceleration op z'n max te zetten. Ook onder spelletjes is het ideaal: snel draaien, de acceleration helpt lekker mee. ff gericht snipen, de lage gevoeligheid zorgt voor superprecisie.
Op woensdag 19 september 2001 11:42 schreef dawuss het volgende:
Stoffen muismatten glijden soepeler dan houten bureaubladen hoor...
plastic bureaublad + mouseskatez aka plakband = ideaal :P
Eigenlijk een soort van supergroot everglade/ratpadz blad :P

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Op woensdag 19 september 2001 13:35 schreef PsyFlux het volgende:
Ik heb ondertussen hetzelfde mobo en die MSI ondersteunt idd native al een USB toetsenbord/muis. Kun je ook in de bios aan/uitschakelen onder Advanced Chipset Features: USB Keyboard Support en USB Mouse Support.
[..]
Yeppez.. mijn ASUS CUSL2 doet dat ook en heeft ook zo'n optie in de bios zitten *D

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 21:29
Ik heb een Logitech Mouseman Optical en geen enkel trilprobleem. Nou, 1x, maar toen vond ik een haartje onder m'n laserding. Ik heb wel een muismat; een Myweb muismat nog wel *D

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Sir_Joachim

Sir_Joachim

Bestek Roelz

arg, heeft iemand nou alweer dit topic omhoog geschopt??

Is al de 2e keer dat ik dit logitech topic open en mezelf als eerste zie reageren :)

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tja heb meerdere pc,s en 3 van die opticals M-BD58.
Het komt omdat ik net iets te vaak de balletjes muizen heb schoongemaakt!, nu hoeft dat niet meer :) :)

Het bevalt erg goed, je moet wel een effen ondergrond hebben ,geen drukke muismat.
het trillen en verspringen van de pointer valt best mee.

jammer dat er bij dit soort aardige producten weer zo'n vlooien pakket driver zit. :( (hetzelfde met sblive, k*t software)

Tweak!

Pagina: 1