Verkiezingsdebatten 2021 in campagnetijd
Inleiding
Verkiezingsdebatten zullen ook dit jaar weer een belangrijk onderdeel zijn van de campagne, misschien nog wel belangrijker dan voorheen aangezien de diverse partijen erg beperkt zijn in het reguliere campagnevoeren wegens de nog altijd heersende coronapandemie.Toch zullen er ook dit jaar de nodige debatten omtrent onderwerpen worden gevoerd in de aanloop naar de verkiezingen. En misschien, wederom wegens corona, worden er dit jaar wel wat meer debatten gevoerd omdat dat bijna nog de enig overgebleven mogelijkheid is tot profilering in deze toch al aparte campagnes.
Overzicht traditionele debatten
Voor een mooi overzicht van debatten die gevoerd zullen worden, evenals eventuele links naar de organisator/aankondiging met meer informatie, en/of eventuele livestreams vind je hier.Een ander overzicht:
Dinsdag 16-2
18.45: NOS Jeugdjournaal Kinderpersconferentie met Rutte en De Jonge (bij NPO 3).
Woensdag 17-2
10.00 tot 11.00: Debat van Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) over de toekomst van onderzoek in Nederland.
Donderdag 18-2
20.00 uur: Verkiezingsdebat over toekomst van de landbouw.
Vrijdag 19-2
Kort geding van Partij voor de Dieren over briefstemmen.
Zaterdag 20-2
16.00 tot 18.00 uur: Het Grote Nationale Woondebat (bij WNL).
NOS Nederland Kiest debat
Ook is er dit jaar weer traditioneel het NOS Nederland Kiest debat, wat vaak het laatste debat is voor de stembusgang. Deze vindt plaats op: 14 maart, 20.30 uur NPO1Debatten en paneldiscussies bij De Balie
Inleiding
Debatcentrum De Balie heeft dit verkiezingsjaar veel aandacht voor de verkiezingen. Vaak heeft men hier paneldiscussies met zowel politici (bekende en minder bekende), wetenschappers, ervaringsdeskundigen en ook burgers. Erg informatief en dus aan te raden, het geeft vaak een wat breder/dieper inzicht dan de reguliere, grotere debatten mensen kunnen bieden.Oh Oh Den Haag
Dit is een maandelijkse politieke talkshow die overige diverse aspecten van politiek gaan. Zo was er recentelijk een uitzending over verkiezingsretoriek en retorische trucjes die men veelvuldig lijkt te gebruiken. Fijne serie over het ontspinnen en toelichten van politiek.De Verkiezingen
Net aangevangen serie over de verkiezingen, uiteraard. Elke uitzending betreft een specifiek onderwerp. De eerste uitzending heeft als onderwerp het klimaat.De Verkiezingsmarathon
Dit is een 12 uur durende uitzending waarin over veel diverse aspecten die mensen belangrijk vinden gepraat zal worden. Hoe komen we sterker uit de coronacrisis, en wie zorgt daarvoor? Kunnen mijn kinderen later nog een huis kopen? Is er in de toekomst ook nog goede zorg voor iedereen en wat nou als ik mijn baan verlies? Een marathon over wat goed gaat, wat we belangrijk vinden en waar we verandering willen zien. Deze is gratis te bekijken middels deze livestream, aanvangsdatum zaterdag 6 maart 12:00.Overig
Andere programma's van De Balie omtrent politiek en verkiezingen kun je hier vinden.Doel van het topic
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over deze debatten, op een inhoudelijke en constructieve manier. Net als op heel T.net is ook hier de policy van Tweakers van toepassing.offtopic:
Op- of aanmerkingen? Heb je aanvullingen? Stuur een dm en ik voeg je toe als topicstarter.
Op- of aanmerkingen? Heb je aanvullingen? Stuur een dm en ik voeg je toe als topicstarter.
[Voor 8% gewijzigd door dawg op 15-02-2021 18:29]