Toon posts:

Gewijzigde layout FP

Pagina: 1
Acties:
  • 717 views

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:58
Ik zie sinds vanmiddag een aangepaste layout op de FP. Nu ben ik altijd voorstander van verbeteringen, maar ik vind dit vrij onrustig. Is er een mogelijkheid om dit als optie in de instellingen te zetten?

Ik bedoel deze layout:

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:50
Bij mij staat het precies andersom... laatste nieuws rechts naast de uitgelichte artikelen.

Ben er ook geen fan van... onrustig en rommelig is het.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:11

Roozzz

Plus ultra

Probeer het eens op de mobiel zou ik zeggen... Ik kan nog net de kop van "laatste nieuws" zien. Alleen nog maar reclame en plaatjes van review ed. in beeld. Niet bepaald een verbetering :X

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:35
Ik zie het ook net. Eerste reactie was gelijk: "oh gadver".
Tweakers openen in een incognito venster geeft de "oude" layout terug. (niet meer, nu komt het rechts te staan)

[Voor 15% gewijzigd door markg85 op 01-02-2021 19:32]

• EEstar
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-03 10:00
markg85 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:29:
Ik zie het ook net. Eerste reactie was gelijk: "oh gadver".
Tweakers openen in een incognito venster geeft de "oude" layout terug.
Bij mij werkt dat niet

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03 21:52
Een met bovenstaande! Ik vind het er onprofessioneel uitzien, echt rommelig -O- :N

Koop hier mijn P1 reader :)

• markg85
Bij mij nu ook niet meer, nu komt het laatste nieuws rechts te staan :|

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03 21:05
Bij mij is het net zoals @MicGlou.
Eerst dacht ik nog aan een CSS bug, maar door meerdere meldingen dus niet meer. ;)

Mijn mening: Een makkelijke manier om berichten te missen. ;w
Ik sla die plaatjes altijd over en ga enkel het lijstje langs.
Dus geslaagd? :N

[Voor 4% gewijzigd door SPee op 01-02-2021 19:32]

let the past be the past.

• EEstar
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-03 10:00
Vernieuwde frontpage of bug?

Hier zijn ze al iets verder

• iMars
  • Laatst online: 29-03 21:52
Incognito:

Normaal

Koop hier mijn P1 reader :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Wat ik nog vervelender vind is dat zo'n beetje 2/3 van de pagina opgeslokt wordt door plaatjes.
Dus nee.... geen echte verbetering...

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Hahn
  • Laatst online: 17:23
Het is een A/B/C-test, met nieuws onder (control), links of rechts.

The devil is in the details.

• markg85
En klikken op de titel Laatste nieuws kan ook niet meer.
Zelfde voor "Meer nieuws van vandaag"...

Leuke omweg..
Je kan nog wel op de titel van gisteren klikken.
Dan helemaal naar beneden scrollen.
Dan klikken op "Nieuwer" :)

En je heb het overzicht weer.

Of, als tweakert zijnde, kan je het natuurlijk ook gelijk in de url invullen:
https://tweakers.net/nieuws/list/YYYYMMDD

Oftewel:
https://tweakers.net/nieuws/list/20210201

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-03 13:51

Eagle Creek

Breathing security

Ik schrok ervan. Ik vind het erg rommelig en druk. Ben ook meteen mijn overzicht kwijt in het nieuwsoverzicht. Ik plaats weinig commentaar op lay-outaanpassingen maar wilde deze toch wel delen...

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Dit ziet er erg rommelig uit, stuk je nieuws rechtsboven dan opeens weer in het midden.

De banner van Laptop Best Buy valt veel meer op dan de laatste nieuwsartikelen.

• rippiedoos
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-03 14:09
Heb dezelfde layout als de TS. Vind het hier ook zeer onleesbaar van geworden.

En als het een A/B/C-test is, hoe reageer je daarop dan? Is er ergens een poll gaande?

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:29
Wilde er net een topic voor maken. De frontpage ziet er op de iPad echt rommelig uit. De koppen van vandaag zijn op deze manier nauwelijks te lezen. De hokjes zwijnegel te klein.

De oudere layout met de grote banners voor artikelen die wat meer aandacht mogen zijn ok, maar dan wil ik de rest van de koppen wel ook in de volle breedte hebben zodat ze beter te lezen zijn.

De kolommen moeten dus precies andersom kwa breedte.
Heb ook het idee dat de rechter kolom sowieso een stuk breder geworden is. Ook verderop in de frontpage.

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-03 23:45

TetsuoShima

low energy output

Ik ben het eens met de meerderheid hier. Die nieuwe layout is absoluut geen succes.

Dit gaat in tegen het normale leesgedrag van gebruikers die een laptop/pc gebruiken. Om één titel te lezen moeten je ogen hier drie keer een verdieping naar beneden gaan én drie keer van links naar rechts en terug gaan. Dat is absoluut niet goed qua ergonomie. Er bestaan standaarden over hoe veel woorden op één lijn optimaal leesgedrag bevordert, ik ken het precieze aantal niet, maar ik ben er vrij zeker van dat het meer is dan vijf...

Hoe eerder dit terug aangepast wordt naar iets wat op een normale manier gelezen kan worden, hoe beter.

[Voor 16% gewijzigd door TetsuoShima op 01-02-2021 20:39]

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• tMb
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:48
Vind het ook erg rommelig. Geen verbetering. Ik zie de kolom laatste nieuws links van 3 afbeeldingen.

• Hahn
rippiedoos schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:36:
Heb dezelfde layout als de TS. Vind het hier ook zeer onleesbaar van geworden.

En als het een A/B/C-test is, hoe reageer je daarop dan? Is er ergens een poll gaande?
Het idee achter een A/B(/C)-test is dat je als deelnemer er niet bewust van zou moeten, en dat hoe je de website gebruikt laat zien of het wenselijk is of niet.

Wat het doel achter de test precies is, weten alleen de mensen achter de test zelf, maar het lijkt me óf het nieuws hoger op de pagina krijgen (en dus meer views op dat nieuws), óf meer grote artikelen bovenaan (en dus meer views daarop), óf een combinatie van beide.

Wil je niet dat de variatie waar jij in zit wint, dan is het beste waarschijnlijk om helemaal niks aan te klikken, en direct de frontpage te verlaten :+

• SunnieNL
Hoe laat je aan gebruik zien dat je dit niets vind dan? Ik wil gewoon het nieuws lezen dus ik klik toch wel op de koppen. Die zijn echter lastig te lezen nu. Dat kun je echter niet zien als je niet op mijn ogen let en de tijd die het kost een kop te lezen en aan te klikken. Het nieuws zelf kom ik immers voor. Ik kom niet voor de Best Buy Guide. (Moest nu zelfs zoeken naar de nieuwskoppen)

• Hahn
SunnieNL schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:46:
Hoe laat je aan gebruik zien dat je dit niets vind dan? Ik wil gewoon het nieuws lezen dus ik klik toch wel op de koppen. Die zijn echter lastig te lezen nu. Dat kun je echter niet zien als je niet op mijn ogen let en de tijd die het kost een kop te lezen en aan te klikken. Het nieuws zelf kom ik immers voor. Ik kom niet voor de Best Buy Guide. (Moest nu zelfs zoeken naar de nieuwskoppen)
Als je per se wilt laten zien dat je het niks vindt, is er geen gebruik van maken het beste, zolang je niet precies weet wat het doel van de test is.

Net zoals bij een nieuwe iPhone*. Als je vindt dat Apple* iets anders moet doen, moet je niet toch die iPhone 12 kopen, want kopen = accepteren.

* Dit zijn enkel voorbeelden! ;) Vul hier zelf een product en maker naar gelieve in.

[Voor 5% gewijzigd door Hahn op 01-02-2021 20:51]

• SunnieNL
En hoe kom ik dan bij het nieuws zonder op de koppen te drukken?
Ik heb een abonnement dat ik ook nu wel kan opzeggen maar nog doorloopt tot 31 dec dit jaar. Daar is al voor betaald.
Als ik de nieuwe iPhone niet leuk vind, dan hou ik de oude nog wel. Maar dat gaat hier een beetje lastiger. De andere site die ik normaal zou gebruiken is al opgegaan in tweakers.net.
Geef mij als abonnee gewoon ergens een optie om me uit de testgroep te halen. Dan weet je ook gelijk dat ik de nieuwe layout niets vind.

• Hahn
SunnieNL schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:54:
En hoe kom ik dan bij het nieuws zonder op de koppen te drukken?
Ik heb een abonnement dat ik ook nu wel kan opzeggen maar nog doorloopt tot 31 dec dit jaar. Daar is al voor betaald.
Als ik de nieuwe iPhone niet leuk vind, dan hou ik de oude nog wel. Maar dat gaat hier een beetje lastiger. De andere site die ik normaal zou gebruiken is al opgegaan in tweakers.net.
Geef mij als abonnee gewoon ergens een optie om me uit de testgroep te halen. Dan weet je ook gelijk dat ik de nieuwe layout niets vind.
Heel feitelijk gezien zou je het meeste laten zien dat je het niks vindt door je nieuws ergens anders te gaan halen, en niet bij Tweakers. Daar voelt Tweakers het meeste van ;)

Maar, iets minder flauw: je kan de cookievalue van SSLB aanpassen, of makkelijker: cookies weggooien en opnieuw inloggen. Je hebt waarschijnlijk 33% kans dat je in de control (oude situatie) terechtkomt, en dan zie je de nieuwe layout niet meer.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-02 13:32
Ow. Inderdaad rommelig. Waarom moet het zonnodig weer "fancy" gemaakt worden? Gewoon zoals gisteren: een nette lijst.

:)

• SanSnoopy
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wat een idee, dat dit in een test-fase is kunnen komen...

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:26

Grozno

acts without consequence!

Ik heb een testvariant van de frontpage voor m'n neus, en ik krijg er de kriebels van... :'(

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:18
Ik ben ook geen fan van de gewijzigde lay-out. Oogt erg onrustig.

• markg85
Grappig, werkelijk nog 0 positieve reacties op dit "grandioze idee".
Was wel een goeie 1-april grap geweest ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:19

crisp

Devver

Pixelated

Laten we de discussie centraal houden: Vernieuwde frontpage of bug?

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee