"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Ben er ook geen fan van... onrustig en rommelig is het.

If you can see, look. If you can look, observe
Tweakers openen in een incognito venster geeft de "oude" layout terug. (niet meer, nu komt het rechts te staan)
[ Voor 15% gewijzigd door markg85 op 01-02-2021 19:32 ]
Bij mij werkt dat nietmarkg85 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:29:
Ik zie het ook net. Eerste reactie was gelijk: "oh gadver".
Tweakers openen in een incognito venster geeft de "oude" layout terug.

Bij mij nu ook niet meer, nu komt het laatste nieuws rechts te staan
Eerst dacht ik nog aan een CSS bug, maar door meerdere meldingen dus niet meer.
Mijn mening: Een makkelijke manier om berichten te missen.

Ik sla die plaatjes altijd over en ga enkel het lijstje langs.
Dus geslaagd?

[ Voor 4% gewijzigd door SPee op 01-02-2021 19:32 ]
let the past be the past.
Dus nee.... geen echte verbetering...
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Zelfde voor "Meer nieuws van vandaag"...
Leuke omweg..
Je kan nog wel op de titel van gisteren klikken.
Dan helemaal naar beneden scrollen.
Dan klikken op "Nieuwer"
En je heb het overzicht weer.
Of, als tweakert zijnde, kan je het natuurlijk ook gelijk in de url invullen:
https://tweakers.net/nieuws/list/YYYYMMDD
Oftewel:
https://tweakers.net/nieuws/list/20210201
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
De banner van Laptop Best Buy valt veel meer op dan de laatste nieuwsartikelen.
En als het een A/B/C-test is, hoe reageer je daarop dan? Is er ergens een poll gaande?
De oudere layout met de grote banners voor artikelen die wat meer aandacht mogen zijn ok, maar dan wil ik de rest van de koppen wel ook in de volle breedte hebben zodat ze beter te lezen zijn.
De kolommen moeten dus precies andersom kwa breedte.
Heb ook het idee dat de rechter kolom sowieso een stuk breder geworden is. Ook verderop in de frontpage.
Dit gaat in tegen het normale leesgedrag van gebruikers die een laptop/pc gebruiken. Om één titel te lezen moeten je ogen hier drie keer een verdieping naar beneden gaan én drie keer van links naar rechts en terug gaan. Dat is absoluut niet goed qua ergonomie. Er bestaan standaarden over hoe veel woorden op één lijn optimaal leesgedrag bevordert, ik ken het precieze aantal niet, maar ik ben er vrij zeker van dat het meer is dan vijf...
Hoe eerder dit terug aangepast wordt naar iets wat op een normale manier gelezen kan worden, hoe beter.
[ Voor 16% gewijzigd door TetsuoShima op 01-02-2021 20:39 ]
Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.
Het idee achter een A/B(/C)-test is dat je als deelnemer er niet bewust van zou moeten, en dat hoe je de website gebruikt laat zien of het wenselijk is of niet.rippiedoos schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:36:
Heb dezelfde layout als de TS. Vind het hier ook zeer onleesbaar van geworden.
En als het een A/B/C-test is, hoe reageer je daarop dan? Is er ergens een poll gaande?
Wat het doel achter de test precies is, weten alleen de mensen achter de test zelf, maar het lijkt me óf het nieuws hoger op de pagina krijgen (en dus meer views op dat nieuws), óf meer grote artikelen bovenaan (en dus meer views daarop), óf een combinatie van beide.
Wil je niet dat de variatie waar jij in zit wint, dan is het beste waarschijnlijk om helemaal niks aan te klikken, en direct de frontpage te verlaten
The devil is in the details.
Als je per se wilt laten zien dat je het niks vindt, is er geen gebruik van maken het beste, zolang je niet precies weet wat het doel van de test is.SunnieNL schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:46:
Hoe laat je aan gebruik zien dat je dit niets vind dan? Ik wil gewoon het nieuws lezen dus ik klik toch wel op de koppen. Die zijn echter lastig te lezen nu. Dat kun je echter niet zien als je niet op mijn ogen let en de tijd die het kost een kop te lezen en aan te klikken. Het nieuws zelf kom ik immers voor. Ik kom niet voor de Best Buy Guide. (Moest nu zelfs zoeken naar de nieuwskoppen)
Net zoals bij een nieuwe iPhone*. Als je vindt dat Apple* iets anders moet doen, moet je niet toch die iPhone 12 kopen, want kopen = accepteren.
* Dit zijn enkel voorbeelden!
[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 01-02-2021 20:51 ]
Ik heb een abonnement dat ik ook nu wel kan opzeggen maar nog doorloopt tot 31 dec dit jaar. Daar is al voor betaald.
Als ik de nieuwe iPhone niet leuk vind, dan hou ik de oude nog wel. Maar dat gaat hier een beetje lastiger. De andere site die ik normaal zou gebruiken is al opgegaan in tweakers.net.
Geef mij als abonnee gewoon ergens een optie om me uit de testgroep te halen. Dan weet je ook gelijk dat ik de nieuwe layout niets vind.
Heel feitelijk gezien zou je het meeste laten zien dat je het niks vindt door je nieuws ergens anders te gaan halen, en niet bij Tweakers. Daar voelt Tweakers het meeste vanSunnieNL schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:54:
En hoe kom ik dan bij het nieuws zonder op de koppen te drukken?
Ik heb een abonnement dat ik ook nu wel kan opzeggen maar nog doorloopt tot 31 dec dit jaar. Daar is al voor betaald.
Als ik de nieuwe iPhone niet leuk vind, dan hou ik de oude nog wel. Maar dat gaat hier een beetje lastiger. De andere site die ik normaal zou gebruiken is al opgegaan in tweakers.net.
Geef mij als abonnee gewoon ergens een optie om me uit de testgroep te halen. Dan weet je ook gelijk dat ik de nieuwe layout niets vind.
Maar, iets minder flauw: je kan de cookievalue van SSLB aanpassen, of makkelijker: cookies weggooien en opnieuw inloggen. Je hebt waarschijnlijk 33% kans dat je in de control (oude situatie) terechtkomt, en dan zie je de nieuwe layout niet meer.
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Was wel een goeie 1-april grap geweest
Intentionally left blank
Dit topic is gesloten.