Ik was eens wat aan het rondkijken wat ik met een deel van mijn spaargeld zou kunnen. Ik stuitte op ING Eenvoudig Beleggen. Je kunt je inleg zelf kiezen + maandelijks bedrag. Een andere vorm van beleggen is al € 25.000 inleg, en dat wil ik niet. Ik wil zeker ook niet zelf aandelen kopen en verkopen. Mijn geld neer leggen bij een bank, die dat voor mij doet: prima.
Ik bankier bij ING, dus dat zou logisch en makkelijk zijn. Als je een en ander uitzet tegenover 'het valt tegen' dan lijkt het risico over een lange periode nog enigszins mee te vallen. Ik zou gaan voor een neutraal fonds.
Maar wat zijn de voordelen, of eigenlijk vooral de nadelen van deze vorm?
Het voordeel is dat je zelf weinig hoeft te doen, dat snap ik. De nadelen zijn wellicht dat het duurder is. Al kan ik niet goed berekenen hoe duur. Ik lees bijvoorbeeld 0,64% voor neutraal en verrekend in de koers. Ik heb wel eens gelezen dat als er veel gehandeld wordt, je dus onder de streep heel veel betaald.
Zijn er andere afwegingen waaraan ik moet denken?
Ik bankier bij ING, dus dat zou logisch en makkelijk zijn. Als je een en ander uitzet tegenover 'het valt tegen' dan lijkt het risico over een lange periode nog enigszins mee te vallen. Ik zou gaan voor een neutraal fonds.
Maar wat zijn de voordelen, of eigenlijk vooral de nadelen van deze vorm?
Het voordeel is dat je zelf weinig hoeft te doen, dat snap ik. De nadelen zijn wellicht dat het duurder is. Al kan ik niet goed berekenen hoe duur. Ik lees bijvoorbeeld 0,64% voor neutraal en verrekend in de koers. Ik heb wel eens gelezen dat als er veel gehandeld wordt, je dus onder de streep heel veel betaald.
Zijn er andere afwegingen waaraan ik moet denken?