Vraag

• Maarten099
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-12-2022
Mijn vraag/opmerking.
Sinds vandaag heb ik last van horizontale strepen in beeld. Heeft niets met kabel/mediabox te maken of zender kwaliteit maar ligt zo te zien aan het scherm. Al ik namelijk op instellingen klik zie je de strepen goed op de grijze achtergrond.

Relevante software en hardware die ik gebruik.
Ook nog even gekeken of er een software update was en die was er en dus geïnstalleerd zodat ik op laatste versie zit.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
Ik heb natuurlijk wat beeldinstellingen bekeken maar alles staat nog zoals voorheen.
Ik vrees dus dat ik de Philips homeservice moet aanvragen.

Hieronder de strepen goed te zien bij TV beeld en bij instellingen menu.

...

Alle reacties

• Sretam
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-05 19:39
Ik heb precies hetzelfde probleem. De horizontale lijnen zijn van dichtbij duidelijk te zien in het blauwe menu en bij andere egale en niet al te heldere beelden.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:47
Het zou kunnen dat de TV tijdens zijn nachtelijke onderhoud de mist is in gegaan bij het doormeten van het scherm en het scherm anders reageert dan de processor denkt. In dat geval zou ik verwachten dat het vanzelf weer verdwijnt als de TV het scherm weer opnieuw gaat doormeten. Als het na een paar dagen niet verdwenen is, de pixel refresher handmatig starten. Is het dan nog niet weg, dan wordt het een garantieclaim.

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:10
Hopelijk is t opgelost na een herstart?, anders ben ik bang dat idd een garantieclaim wordt.

• brtkpr
Maarten099 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:05:
Mijn vraag/opmerking.
Sinds vandaag heb ik last van horizontale strepen in beeld. Heeft niets met kabel/mediabox te maken of zender kwaliteit maar ligt zo te zien aan het scherm. Al ik namelijk op instellingen klik zie je de strepen goed op de grijze achtergrond.

Relevante software en hardware die ik gebruik.
Ook nog even gekeken of er een software update was en die was er en dus geïnstalleerd zodat ik op laatste versie zit.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
Ik heb natuurlijk wat beeldinstellingen bekeken maar alles staat nog zoals voorheen.
Ik vrees dus dat ik de Philips homeservice moet aanvragen.

Hieronder de strepen goed te zien bij TV beeld en bij instellingen menu.

...[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is er al wat meer bekend?

• pietervanhengel
  • Laatst online: 18-06-2021
Hoi,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Erg storend.

Iemand al een update met betrekking tot dit probleem?

Groet,

• brtkpr
Wellicht eens meedelen in het speciale forum van Philips hier ?

Jammer dat we ook geen reacties meer krijgen van de persoon die deze post heeft aangemeld, beetje input mag wel verwacht worden.

• Maarten099
Sorry voor de late reactie. Heb het inmiddels aangemeld bij Philips. Zij denken dat het aan de subwoofer ligt. Lekstroom naar sub pre-out. Ik betwijfel dat, omdat hij nu niet aangesloten is en de strepen nog steeds zichtbaar waren. Echter na 2 a 3 dagen leek het weg te trekken. Zichtbaar minder maar later was het weer erger.
Heb fabrieksinstelling gedaan op advies van Philips maar helaas geen resultaat.
Foto's zijn van na de fabrieksinstelling.
A.s. maandag komen ze hem halen voor reparatie/omruilen.

Andere klacht wat ik heb is dat ik soms geen geluid heb als ik hem aan zet. Na wat heen en weer zappen heb ik plots geluid.

Ik zal jullie op de hoogte houden van het vervolg.

Groet,

Maarten

[Voor 37% gewijzigd door Maarten099 op 28-01-2021 22:09]

• Maarten099
Overigens viel het me wel pas op nadat Ik de B&W subwoofer had aangesloten en ik die in het menu aan ging zetten.

Groet,

Maarten

[Voor 77% gewijzigd door Maarten099 op 28-01-2021 22:05]

• brtkpr
Maarten099 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:19:
Overigens viel het me wel pas op nadat Ik de B&W subwoofer had aangesloten en ik die in het menu aan ging zetten.

Groet,

Maarten
Oh, ik zat juist te kijken om een subwoofer aan te sluiten op de 935 :-( Maar als ik dit hoor ...

Hebben de andere hier dit toevallig ook, i.c.m. met een subwoofer?

Mag ik vragen hoe jij dit geregeld hebt>? Direct via Philips of via de winkel?

[Voor 12% gewijzigd door brtkpr op 29-01-2021 08:01]

• Maarten099
Hoi,

Ik betwijfel nog steeds of het aan die 'defecte' Subwoofer van B&W van de cashback actie ligt maar goed, even afwachten op het onderzoek.

Ik heb eerst contact opgenomen met de winkel waar ik de TV gekocht heb. Omdat je de eerste 2 of 3 jaar Philips Home service hebt moet je de klacht aanmelden bij Philips via de link:
https://www.philips.nl/c-...service-en-reparatie.html

Vul de vragen in en je krijgt bericht. Je kunt ze ook bellen via 0900 202 0871, Philips TPVision Service Team, Maandag t/m Vrijdag van 8 tot 20 uur en op Zaterdag van 9 tot 18 uur.

Groet,

Maarten

• Maarten099
pietervanhengel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:15:
Hoi,

Groet,
Is dit bij jou spontaan opgetreden of ook nadat je iets hebt aangepast / aangesloten?

• brtkpr
Maarten099 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:49:
[...]

Is dit bij jou spontaan opgetreden of ook nadat je iets hebt aangepast / aangesloten?
Ik heb bij Philips support even nagevraagd, het komt soms voor dat bij dit type tv's dan issues worden veroorzaakt (ze beleven er wat vaag in) maar, dat zeker niet alle tv's dit hebben.

Het weerhoudt mij er nu van om een subwoofer te kopen... :/ :'(

• Sretam
Ik heb het probleem zonder dat ik andere apparaten heb aangesloten; niets via HDMI en ook geen subwoofer.
Het enige wat ik heb aangesloten is de kabel, ethernet en natuurlijk het lichtnet :-)
Ik heb alle mogelijke storingsbronnen uitgeschakeld; lampen, WiFi router (op 5 meter afstand), ethernet losgekoppeld, maar niets helpt.
Ook heb ik de TV volledig opnieuw geinstalleerd. Wat mij opviel is dat bij het installeren op alle schermen de strepen te zien zijn en daarna ook te zien blijven. Zelfs op 3,5 meter kijkafstand.
Ook een uitgebreide firmware update heeft niet geholpen.
Het lijkt steeds meer op een hardware probleem; panel of mainboard.

Dat wordt dus helaas een bezoek aan huis van de servicedienst van Philips.
Overigens, die hebben mij goed geholpen met een aantal stappen die ik moest doorlopen om alle mogelijke oorzaken te elimineren. Ik heb nu zelfs een mail ontvangen of het heeft geholpen? Top!
Helaas is het antwoord dus nee en morgen bel ik ze voor een afspraak.

• brtkpr
Sretam schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:53:
Ik heb het probleem zonder dat ik andere apparaten heb aangesloten; niets via HDMI en ook geen subwoofer.
Het enige wat ik heb aangesloten is de kabel, ethernet en natuurlijk het lichtnet :-)
Ik heb alle mogelijke storingsbronnen uitgeschakeld; lampen, WiFi router (op 5 meter afstand), ethernet losgekoppeld, maar niets helpt.
Ook heb ik de TV volledig opnieuw geinstalleerd. Wat mij opviel is dat bij het installeren op alle schermen de strepen te zien zijn en daarna ook te zien blijven. Zelfs op 3,5 meter kijkafstand.
Ook een uitgebreide firmware update heeft niet geholpen.

Overigens, die hebben mij goed geholpen met een aantal stappen die ik moest doorlopen om alle mogelijke oorzaken te elimineren. Ik heb nu zelfs een mail ontvangen of het heeft geholpen? Top!
Helaas is het antwoord dus nee en morgen bel ik ze voor een afspraak.
Balen zeg! Zeker omdat de TV nog zo jong is :'(

Benieuwd wat het straks blijkt te zijn.

• Maarten099
Vandaag is de TV opgehaald door COMSERVE. Helaas geen vervangtoestel dus maar weer de zolder op om de oude terug te plaatsen.

Strepen zijn eigenlijk nooit helemaal weggeweest. In eerste instantie leek het of het bijna weg was maar kwam daarna toch weer terug.

Nu maar afwachten wanneer ik bericht terug krijg van Philips.
Als ik iets te melden heb zal ik een update plaatsen.

Groet,

Maarten

• brtkpr
Maarten099 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:01:
Vandaag is de TV opgehaald door COMSERVE. Helaas geen vervangtoestel dus maar weer de zolder op om de oude terug te plaatsen.

Strepen zijn eigenlijk nooit helemaal weggeweest. In eerste instantie leek het of het bijna weg was maar kwam daarna toch weer terug.

Nu maar afwachten wanneer ik bericht terug krijg van Philips.
Als ik iets te melden heb zal ik een update plaatsen.

Groet,

Maarten
Al wat meer bekend?

• Maarten099
Hi,

Ja, kreeg bericht van COMSERVE om een afspraak te maken om de TV te brengen. Ik heb ze nog gebeld en gevraagd naar de status en de medewerker vertelde dat ze niets konden vinden. Ze hebben niets vreemds gezien en dus hebben ze niets gedaan.
Ik kan me dat niet voorstellen en zodra de TV terug is zal ik bekijken of de strepen nog zichtbaar zijn. Zo ja gaat hij dus retour of ga ik een klacht indienen. Heb al met de zaak waar ik de TV gekocht heb contact opgenomen hoe het zit met terug sturen c.q. andere TV uitzoeken want hier ga ik niet mee akkoord als de strepen nog zichtbaar zijn.
Zal wel een langdurige geschiedenis gaan worden maar van een OLED van €2499 mag je wel meer verwachten.

Off topic: het zit me ook niet mee met de schermen van Philips. In 2010 bij de 42PFL9664H/12 had ik hinderlijke vlekken. Scherm is toen 2x vervangen zonder resultaat. Uiteindelijk gaf men toe dat ik wel veel pech had gehad en kon een ander model uitzoeken, de opvolger, 40PFL9705 met bijbetaling.

Wordt vervolgt, woensdag weer een update.

Groet,

Maarten

• brtkpr
Maarten099 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:26:
Hi,

Ja, kreeg bericht van COMSERVE om een afspraak te maken om de TV te brengen. Ik heb ze nog gebeld en gevraagd naar de status en de medewerker vertelde dat ze niets konden vinden. Ze hebben niets vreemds gezien en dus hebben ze niets gedaan.
Ik kan me dat niet voorstellen en zodra de TV terug is zal ik bekijken of de strepen nog zichtbaar zijn. Zo ja gaat hij dus retour of ga ik een klacht indienen. Heb al met de zaak waar ik de TV gekocht heb contact opgenomen hoe het zit met terug sturen c.q. andere TV uitzoeken want hier ga ik niet mee akkoord als de strepen nog zichtbaar zijn.
Zal wel een langdurige geschiedenis gaan worden maar van een OLED van €2499 mag je wel meer verwachten.

Off topic: het zit me ook niet mee met de schermen van Philips. In 2010 bij de 42PFL9664H/12 had ik hinderlijke vlekken. Scherm is toen 2x vervangen zonder resultaat. Uiteindelijk gaf men toe dat ik wel veel pech had gehad en kon een ander model uitzoeken, de opvolger, 40PFL9705 met bijbetaling.

Wordt vervolgt, woensdag weer een update.

Groet,

Maarten
Belachelijk. Iedereen ziet die strepen toch :? Raar dat dan ineens weg zou zijn...

Of hebben ze toch niet zo goed getest..

Maar niet netjes als ze zo met een klant omgaan.
Succes in ieder geval, benieuwd naar de uitkomst.

• Maarten099
Sretam schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:53:
Ik heb het probleem zonder dat ik andere apparaten heb aangesloten
Hoi, is er bij jou al wat meer bekend? TV nog in reparatie?
Bezoek aan huis komt er dus niet... Nadat je melding hebt gemaakt komen ze hem halen (COMSERVE).
Bij mij komt hij woensdag terug maar ik vrees dat het nog hetzelfde is. Ze zeggen dat ze niets vreemds zien.
Even afwachten tot woensdag..

• Maarten099
pietervanhengel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:15:
Hoi,

Groet,
Hoi, is er bij jou al iets bekend? Heb je al contact opgenomen met Philips?
Die van mij komt woensdag weer terug maar ik vrees dat ze er niets aan gedaan hebben. Heb ze nog gebeld en ze hebben niets raars kunnen ontdekken...

Groet,
Maarten

• Sretam
Bij mij komt een andere servicedienst dan Comserve vrijdag aan huis repareren. Comserve haalt en brengt alleen maar en dan krijg je vaak dit soort reacties (“we hebben niets kunnen vinden”). Ik kan nu direct aan de reparateur laten zien wat het probleem is.
Ik heb tegen Philips gezegd dat het voor mij onacceptabel was als de TV zou worden opgehaald; ten eerste onnodig 2 keer bezoek aan huis in corona tijd en ten tweede blijven het kwetsbare apparaten.
Ik ben benieuwd of vrijdag het probleem is opgelost en zal het resultaat en de oplossing direct op dit forum terugkoppelen.

• Maarten099
Mijn TV is weer terug en zie voor nu geen strepen. Volgens de reparatie bon hebben ze het volgende gedaan:

Herconfiguratie systeem software / applicaties.
Opmerking reparateur: Issue: Lines in screen. Solution: Software upgrade solved the problem.

CSM info kun je bekijken door op de afstandsbediening 1-2-3-6-5-4 snel achterelkaar in te drukken.
Je ziet dan het type, production code, OH-Home, OH-Shop (zal wel de uren zijn dat hij aan is geweest), BL-OH, options 1 en options 2.
Uiteraard zijn de OH-Home uren wat meer, OH-Shop is 0 uren maar de BL-OH staat er niet meer tussen. Geen idee wat dat is. Zal ook iets met OnlineHours te maken hebben.

Raar dat de softwareupgrade het probleem heeft verholpen. Ik had immers ook al de laatste versie erop staan.

De subwoofer van B&W durf ik nu even niet aan te sluiten. Was sowieso van plan om e.a. weer via de home cinema set aan te sluiten.

Dus voor nu, afkloppen... en de toekomst zal het uitwijzen of het beeld nu streeploos blijft.
Als er iets te melden valt zal ik het hier uiteraard posten en succes met de 2 andere gebruikers. Ben benieuwd wat daar de oplossing is.

Groet,
Maarten

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:27

DjVe

Hatsaflats!

Ik herken dit probleem niet met mijn 65oled935 met sub aangesloten.

Ik hoop voor je dat het weg blijft, maar het is natuurlijk van de zotte dat je geen sub meer wil aansluiten, omdat je bang bent voor strepen.

• Maarten099
DjVe schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:14:
Ik herken dit probleem niet met mijn 65oled935 met sub aangesloten.

Ik hoop voor je dat het weg blijft, maar het is natuurlijk van de zotte dat je geen sub meer wil aansluiten, omdat je bang bent voor strepen.
Helemaal gelijk, maar de strepen waren bij mij gekomen nadat ik de subwoofer had aangesloten en zoals al eerder gemeld, men vertelde mij dat het wel eens aan een defecte subwoofer zou kunnen liggen (lekstroom naar pre-out op TV). Blijft wazig verhaal want het was daarna ook zichtbaar toen ik hem had afgekoppeld.
Dus nu eerst maar eens een tijdje zonder sub en afwachten op de andere gebruikers met hun oplossing.

• Maarten099
Tsja, ik had niet anders verwacht als men alleen een software upgrade doet.... de strepen zijn na 1 dag weer terug.
Kijk en huiver:

Ga nu contact leggen met Cerepair.nl. Die komen eerst aan huis kijken maar eerlijk gezegd ben ik behoorlijk pissig en wil eigenlijk van deze miskoop af.

Wordt vervolgd....

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:47
Gegegeven de vermoedelijke oorzaak, namelijk dat het apparaat tijdens het doormeten van het scherm tot verkeerde conclusies komt, is het niet zo gek dat het met software op te lossen is, maar ook
niet heel gek dat het apparaat dezelfde misser nog een keer maakt.

Grote vraag is waarom het scherm zich bij de reparateur wel correct heeft doorgemeten, maar in jouw woning eigenlijk bij de eerste beste gelegenheid meteen wederom de mist in gaat.

Wellicht kun je het scherm eens verplaatsen, bijvoorbeeld naar een andere kamer (ander stopcontact¸omgeving, e.d.)? Daar moet het dan wel de nodige uurtjes draaien om te zorgen dat het apparaat zijn scherm 's nachts gaat doormeten.

[Voor 9% gewijzigd door dmantione op 12-02-2021 17:28]

• brtkpr
Slechte zaak! Ik zou een totaal nieuwe oled935 eisen.

• Maarten099
brtkpr schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:27:
Slechte zaak! Ik zou een totaal nieuwe oled935 eisen.
Heb ze al aangeschreven. Kijken of ze iets kunnen betekenen voor mij voordat hun 'goede' naam te grabbel wordt gemaakt.

• brtkpr
Sretam schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:29:
Bij mij komt een andere servicedienst dan Comserve vrijdag aan huis repareren. Comserve haalt en brengt alleen maar en dan krijg je vaak dit soort reacties (“we hebben niets kunnen vinden”). Ik kan nu direct aan de reparateur laten zien wat het probleem is.
Ik heb tegen Philips gezegd dat het voor mij onacceptabel was als de TV zou worden opgehaald; ten eerste onnodig 2 keer bezoek aan huis in corona tijd en ten tweede blijven het kwetsbare apparaten.
Ik ben benieuwd of vrijdag het probleem is opgelost en zal het resultaat en de oplossing direct op dit forum terugkoppelen.
Benieuwd naar jou status dan nu >:)

• Sretam
Zie onder

[Voor 98% gewijzigd door Sretam op 14-02-2021 15:41. Reden: Zag mijn eerste plaatsing niet terug. Daarom nog maar een keer.]

• Sretam
Ik zou nog een terugkoppeling geven.

Afgelopen vrijdag is een servicemonteur van CE Repair langs geweest en hij heeft mijn Philips 55 OLED 935 gerepareerd. Het lag aan het OLED paneel (of de aanstuurunit die aan het scherm vastzit).

Het initiële voorstel van Philips om ComServe in te schakelen vond ik onacceptabel. Ik wilde niet 2 keer een monteur aan huis (corona onverantwoord), een week of langer geen TV, het risico van beschadiging en de kans dat je te horen krijgt ‘dat ze het probleem in de reparatiewerkplaats niet hebben kunnen vinden’. Philips stelde toen voor om CE Repair in te schakelen die wel aan huis repareert. De keuze was aan mij.

De servicemonteur zag meteen het probleem toen hij de TV aanzette. Hij legde een schuimrubber mat op de eettafel en na een kleine 30 minuten stond de TV weer op zijn plek met een nieuw OLED scherm. Op basis van de klachtomschrijving en foto’s die CE Repair vooraf van mij had gekregen, had de monteur een nieuw paneel bij zich en een aantal andere onderdelen. Het verliep allemaal zeer professioneel.

Nog even voor de discussie; ik had alleen een coaxkabel aangesloten op de TV en een ethernetkabel. Verder niets op HDMI en ook geen subwoofer (deze moet ik nog krijgen). Ook waren er geen interferentiebronnen in de buurt (voedingen van ledlampen, router, enz.). Het probleem zat hem echt in het OLED paneel zelf. Het gaat gewoon om een productiefout.

Ik wens iedereen succes met het oplossen van het probleem en daarna veel kijkplezier. De Philips 935 is nu echt top 👌👍. Hetzelfde geldt voor (de servicemonteur van) CE Repair en ook de klantenservice van Philips.

• Maarten099
Sretam schreef op zondag 14 februari 2021 @ 15:38:
Ik zou nog een terugkoppeling geven.

Afgelopen vrijdag is een servicemonteur van CE Repair langs geweest en hij heeft mijn Philips 55 OLED 935 gerepareerd. Het lag aan het OLED paneel (of de aanstuurunit die aan het scherm vastzit).
Top dat het probleem bij jou is verholpen. Vanmorgen had ik goed beeld, maar vanmiddag waren de strepen weer in beeld. Dus hetzelfde probleem.
Ik ga de TV aanmelden bij CE Repair en hoop dat het bij mij ook op deze manier opgelost wordt.

Groet,
Maarten

• pietervanhengel
Hoi Allen,

Veel geschreven zie ik dus sorry voor de late reactie. In eerste instantie bij TP vision aangemeld maar die namen de klacht vooralsnog niet heel serieus. De klacht is ontstaan zonder Subwoofer, dus dit kan niet de oorzaak van dit probleem zijn. Software update and fabrieks reset hielpen bij mij niet al zag ik wel dat het minder was geworden. De strepen zijn echter verdwenen met de volgende handeling:

- In het menu onder geavanceerd OLED-scherminstellingen de optie restbeelden verwijderen geactiveerd.
- Hierna nachtje de stekker uit de TV. Hierdoor zal een eventuele lekstroom of staticiteit worden verwijderd en wordt het scherm bij opstarten opnieuw geinitialiseerd.

Volgende dag waren alle strepen verdwenen na 2 weken ook geen klachten meer!

Mijn inschatting is inderdaad dat het scherm gevoelig is voor staticiteit/lekstroom en hierdoor de strepen weergeeft.

Succes en ik hoop dat dit voor iedereen met dezelfde problemen ook helpt.

Mvg,

Pieter

• Maarten099
pietervanhengel schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:18:

- In het menu onder geavanceerd OLED-scherminstellingen de optie restbeelden verwijderen geactiveerd.
- Hierna nachtje de stekker uit de TV. Hierdoor zal een eventuele lekstroom of staticiteit worden verwijderd en wordt het scherm bij opstarten opnieuw geinitialiseerd.
Ik heb vorige week deze info van TPV-Tech ontvangen..
=======================================================================
Om het herstel van het scherm handmatig te activeren, gaat u naar het volgende menu-item:
[Instellingen] > [Beeld] > [Geavanceerd] > [Resterend beeld verwijderen] en druk op "OK". Selecteer [Bevestigen] en druk nogmaals op de knop "OK".
Nadat het proces is gestart, gaat de tv naar de stand-bymodus. Daarom wordt geadviseerd om het niet uit het stopcontact te halen en het apparaat niet gedurende ongeveer 1 uur te gebruiken om te zorgen dat het herstel niet wordt onderbroken.

Geadviseerd dus om het niet uit het stopcontact te halen na de actie.
Heb jij dit wel direct gedaan of toch ook 1 uurtje niet gebruikt en daarna pas uit het stopcontact gehaald voor de nacht.

• Maarten099
Hierbij nog wat aanvullende informatie betreffende OLED schermbehoud die ik van Philips TV Klantenservice heb ontvangen:

Schermherstelmechanismen
Wanneer de tv gedurende ongeveer 30 minuten wordt uitgeschakeld (standby-modus), worden de geautomatiseerde herstelmechanismen van de tv op de achtergrond gestart. Als de tv wordt UITGESCHAKELD door de tv van het stroomnet los te koppelen, zullen deze mechanismen niet worden uitgevoerd, wat kan resulteren in verslechterde weergaveprestaties bij toenemende runtime.

Pixelverschuiving
"Pixelverschuiving" verplaatst de gehele weergegeven inhoud (inclusief het OSD / menu) met één pixel naar links / rechts of omhoog / omlaag tot een totaal van 8 px om inbrandeffecten te verminderen. De pixelverschuiving wordt eenmaal per 80 seconden runtime uitgevoerd.

Herkenning van stilstaand beeld
Wanneer een stilstaand beeld gedurende meer dan 1 minuut wordt gedetecteerd, wordt het contrast geleidelijk verminderd om inbranden te voorkomen.

Screensaver
Als de tv meer dan 2 minuten een statisch beeld weergeeft, start deze automatisch de schermbeveiliging (bewegend PHILIPS-logo) om ervoor te zorgen dat statische afbeeldingen niet gedurende een langere periode worden weergegeven. Druk op een willekeurige knop op de Philips-afstandsbediening om de schermbeveiliging te sluiten.
Let op: de screensaver start niet wanneer het statische beeld of statische UI-element wordt geleverd door een extern apparaat (bijvoorbeeld gepauzeerde weergave via HDMI).
Handmatig Wissen Resterende afbeelding *
Het handmatig activeren van het herstelmechanisme kan nuttig zijn als een restbeeld zichtbaar is op het scherm na het weergeven van een statische afbeelding gedurende meer dan 20 minuten (bijv. zenderlogo of afbeelding op volledig scherm) en de TV nog steeds uren verwijderd is van het automatisch geplande schermherstel).

Om het herstel van het scherm handmatig te activeren, gaat u naar het volgende menu-item:
[Instellingen] > [Beeld] > [Geavanceerd] > [Resterend beeld verwijderen] en druk op "OK". Selecteer [Bevestigen] en druk nogmaals op de knop "OK".

Nadat het proces is gestart, gaat de tv naar de stand-bymodus. Daarom wordt geadviseerd om het niet uit het stopcontact te halen en het apparaat niet gedurende ongeveer 1 uur te gebruiken om te zorgen dat het herstel niet wordt onderbroken.

* Deze functie is geïntroduceerd via software-update. Om de beste prestaties te garanderen, raden we aan de nieuwste softwareversie op de tv te installeren. Scan naar software-updates via het tv-menu of klik op de onderstaande koppeling om de instructies voor de software-update te vinden.

Herstelmelding
Als het tv-toestel nog vele uren ingeschakeld blijft (10 of 20, afhankelijk van het exacte model en de softwareversie), wat betekent dat het herstelmechanisme niet in de stand-bymodus is uitgevoerd, geeft de tv een melding weer, waarin wordt geadviseerd over te schakelen naar de standby-modus.

Het wordt aangeraden dit herstel niet uit te stellen, maar als de tv op dit moment niet naar de stand-bymodus kan worden geschakeld, wordt door het kiezen van de optie 'Later' het proces uitgesteld totdat de tv in stand-by wordt gezet.

Als deze prompt niet wordt afgedaan door binnen twee minuten 'Later' te selecteren, schakelt het TV-toestel automatisch naar de stand-bymodus en start het herstelproces van het scherm. De tv opnieuw inschakelen is mogelijk, maar hierdoor wordt het herstelmechanisme onderbroken, zodat de tv het bericht binnenkort weer zal weergeven.

Overigens, volgende week woensdag komt CE Repair aan huis. Nieuw OLED panel nemen ze ook mee mocht blijken dat na inspectie dat het om dezelfde productie fout gaat.

Groet,
Maarten

• pietervanhengel
Maarten099 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:25:
[...]

Ik heb vorige week deze info van TPV-Tech ontvangen..

Geadviseerd dus om het niet uit het stopcontact te halen na de actie.
Heb jij dit wel direct gedaan of toch ook 1 uurtje niet gebruikt en daarna pas uit het stopcontact gehaald voor de nacht.
Hoi,

Belangrijk!

Idd eerst de tv opgestart na de schermherstel actie ongeveer een uur later. Dit wordt ook als melding weergegeven op de tv. Daarna de stroom eraf gehaald. De 30 min standby heb ik ook gelezen maar dan zou deze automatisch over de nacht altijd herstellen. Dat is bij dit probleem niet het geval. De volgende dag waren de strepen nog zichtbaar. De reguliere standby functie reset dus niet het scherm voor dit probleem.

Gr

Pieter

• pietervanhengel
Maarten099 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:39:
Hierbij nog wat aanvullende informatie betreffende OLED schermbehoud die ik van Philips TV Klantenservice heb ontvangen:

Schermherstelmechanismen
Wanneer de tv gedurende ongeveer 30 minuten wordt uitgeschakeld (standby-modus), worden de geautomatiseerde herstelmechanismen van de tv op de achtergrond gestart. Als de tv wordt UITGESCHAKELD door de tv van het stroomnet los te koppelen, zullen deze mechanismen niet worden uitgevoerd, wat kan resulteren in verslechterde weergaveprestaties bij toenemende runtime.

Pixelverschuiving
"Pixelverschuiving" verplaatst de gehele weergegeven inhoud (inclusief het OSD / menu) met één pixel naar links / rechts of omhoog / omlaag tot een totaal van 8 px om inbrandeffecten te verminderen. De pixelverschuiving wordt eenmaal per 80 seconden runtime uitgevoerd.

Wanneer een stilstaand beeld gedurende meer dan 1 minuut wordt gedetecteerd, wordt het contrast geleidelijk verminderd om inbranden te voorkomen.

Screensaver
Als de tv meer dan 2 minuten een statisch beeld weergeeft, start deze automatisch de schermbeveiliging (bewegend PHILIPS-logo) om ervoor te zorgen dat statische afbeeldingen niet gedurende een langere periode worden weergegeven. Druk op een willekeurige knop op de Philips-afstandsbediening om de schermbeveiliging te sluiten.
Let op: de screensaver start niet wanneer het statische beeld of statische UI-element wordt geleverd door een extern apparaat (bijvoorbeeld gepauzeerde weergave via HDMI).
Het handmatig activeren van het herstelmechanisme kan nuttig zijn als een restbeeld zichtbaar is op het scherm na het weergeven van een statische afbeelding gedurende meer dan 20 minuten (bijv. zenderlogo of afbeelding op volledig scherm) en de TV nog steeds uren verwijderd is van het automatisch geplande schermherstel).

* Deze functie is geïntroduceerd via software-update. Om de beste prestaties te garanderen, raden we aan de nieuwste softwareversie op de tv te installeren. Scan naar software-updates via het tv-menu of klik op de onderstaande koppeling om de instructies voor de software-update te vinden.

Herstelmelding
Als het tv-toestel nog vele uren ingeschakeld blijft (10 of 20, afhankelijk van het exacte model en de softwareversie), wat betekent dat het herstelmechanisme niet in de stand-bymodus is uitgevoerd, geeft de tv een melding weer, waarin wordt geadviseerd over te schakelen naar de standby-modus.

Het wordt aangeraden dit herstel niet uit te stellen, maar als de tv op dit moment niet naar de stand-bymodus kan worden geschakeld, wordt door het kiezen van de optie 'Later' het proces uitgesteld totdat de tv in stand-by wordt gezet.

Als deze prompt niet wordt afgedaan door binnen twee minuten 'Later' te selecteren, schakelt het TV-toestel automatisch naar de stand-bymodus en start het herstelproces van het scherm. De tv opnieuw inschakelen is mogelijk, maar hierdoor wordt het herstelmechanisme onderbroken, zodat de tv het bericht binnenkort weer zal weergeven.

Overigens, volgende week woensdag komt CE Repair aan huis. Nieuw OLED panel nemen ze ook mee mocht blijken dat na inspectie dat het om dezelfde productie fout gaat.

Groet,
Maarten
Wel heel erg benieuwd wat de monteur bij het probleem adviseerd of ook het gehele scherm wordt vervangen. Hoor het graag indien het probleem zich weer voordoet.

• Prince_f_786
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-10-2021
Philips mailt mij vanmorgen dat ze het laten weten als er een nieuwe software update beschikbaar is die het probleem verhelpt.

Ik dacht eerder dat het een hardware probleem was. Knap als het opgelost wordt met een update.

Het tik geluid die een x aantal keren om de x aantal uren hoorbaar heeft denk ik te maken met de Ambilight die aanstaat? Hoor de tik geluiden ook als de tv uitstaat.

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:16
Maarten099 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:39:

Schermherstelmechanismen

Pixelverschuiving

Screensaver

Herstelmelding

Groet,
Maarten
Dus de schermherstel/pixel refresh start pas NA,.... 30 minuten.. als de tv op standbye zet..??
Ik zet de tv wel eens uit.. en dan denk ik.. dat hij wel meteen begint.. En dan zet ik de tv een 20 minuten later weer aan.. denkende dat het proces dan wel klaar is !
Niet dus als ik dit zo lees boven aan....
Is ook stom en een tekortkoming dat het niet met een led-lampje geduid wordt op de tv dat het proces gaande is..
Panasonic doet dat wel.. heb ik eens gelezen.. met een ander kleurtje..

N

• Sretam
Ik heb geen problemen (strepen) meer met het scherm, nadat deze door CE Repair vervangen is. Ook niet na het aansluiten van de B&W subwoofer enkele dagen geleden.

Qua geluid voegt de subwoofer werkelijk iets toe. Alleen moet ik iedere keer nadat de TV op standby heeft gestaan, in het (TV) menu de subwoofer opnieuw aanzetten. De sub gaat anders niet aan, ook niet als ik hem permanent aan laat staan i.p.v. op auto.
Ik lees dat dit een bekend probleem is en klaarblijkelijk nog steeds niet door Philips is opgelost, ook niet met de laatste SW update.
Wie weet een oplossing?

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

• Maarten099
pietervanhengel schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:23:
[...]

Wel heel erg benieuwd wat de monteur bij het probleem adviseerd of ook het gehele scherm wordt vervangen. Hoor het graag indien het probleem zich weer voordoet.
Helaas, CE Repair constateerde dat het scherm dat ze bij zich hadden beschadigd was en ze dus niet konden komen. Moeten eerst een nieuw scherm bestellen. Wordt vervolgt....

Moet wel zeggen dat de strepen minder zijn geworden maar als ik bv in het menu kijk zie ik nog steeds strepen, wel veel fijner als voorheen, maar goed, nog steeds niet verdwenen.

• brtkpr
Maarten099 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:54:
[...]

Helaas, CE Repair constateerde dat het scherm dat ze bij zich hadden beschadigd was en ze dus niet konden komen. Moeten eerst een nieuw scherm bestellen. Wordt vervolgt....

Moet wel zeggen dat de strepen minder zijn geworden maar als ik bv in het menu kijk zie ik nog steeds strepen, wel veel fijner als voorheen, maar goed, nog steeds niet verdwenen.

[Afbeelding]
Jij hebt wel flink pech zeg 😭 hopelijk komen ze hem snel maken en kan je eindelijk genieten

• Prince_f_786
Mijn strepen zijn er ook nog. Philips zegt het op te lossen met een software update.

• Maarten099
Prince_f_786 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:30:
Mijn strepen zijn er ook nog. Philips zegt het op te lossen met een software update.
Nou, ben benieuwd wanneer die update komt. Donderdag komt CE Repair het scherm vervangen.

• Prince_f_786
Hebben jullie ook dat de tv krakende/tikkende geluiden maakt? Heb de tv gehangen, vermoed dat dit de trigger hiervoor is?

• belmonde
Prince_f_786 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:11:
Hebben jullie ook dat de tv krakende/tikkende geluiden maakt? Heb de tv gehangen, vermoed dat dit de trigger hiervoor is?
In principe alleen als ambilight aan staat.. Anders misschien een zeldzame keer.

• Maarten099
Prince_f_786 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:11:
Hmm, nu je het zegt. Dat heb ik ook wel eens gehad. Dacht dat het met de steun te maken had.
Die van mij staat op en kast en het viel me direct op in het begin dat de TV scheef stond (panel t.o.v. soundbar). Nu zijn er maar 4 schroeven en hier kun je niet veel aan verstellen maar ik heb ze destijds iets los gedraaid, scherm recht gezet t.o.v. soundbar en schroeven weer aangedraaid.
Ook hier heb ik links en rechts al over gelezen dat meer gebruikers dit al was opgevallen.
Dus ik dacht dat die tik misschien hiermee te maken had.

Pff, wat een ellende met deze TV. Ben benieuwd of ze donderdag dat panel gaan vervangen. Laat ik ze direct zien dat e.a. scheef staat.
Gisteravond beeld ok, vanmorgen weer prut met strepen. :(

• Maarten099
Helaas, en zoals ik al had verwacht, er is niets gebeurt. CE-Repair heeft wat youtube beelden bekeken met egale achtergronden en er was niets op te zien.
Heb ze ook verteld dat dit probleem niet constant is maar wel met grote regelmaat. Nu was het helaas niet goed zichtbaar. Ze hebben Philips gebeld en volgens Philips viel het binnen de tolerantie. Zou geen hardware issue zijn maar dan software gerelateerd. Zoals iemand anders hier al melde, er zou een software update komen. Maar wanneer weet men niet.

Fijn Philips, je bent bedankt voor deze waardeloze rommel.
- strepen in beeld
- soms geen geluid bij aanzetten
- scherm staat scheef, 0,5 cm links t.o.v. rechts.

Moge duidelijk zijn dat ik behoorlijk pissig ben.
Ik ga klacht indienen bij Philips en eis opheldering en als er geen antwoord komt naar tevredenheid zal de verkoop van hun OLED935 de komende tijd dalen.
Philips, lezen jullie mee? Doe er wat aan !!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:45

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Maarten099 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:07:
[knip]

Fijn Philips, je bent bedankt voor deze waardeloze rommel.
- strepen in beeld
- soms geen geluid bij aanzetten
- scherm staat scheef, 0,5 cm links t.o.v. rechts.

[knip]
Ik heb een 55OLED854, wel een andere tv maar wel vergelijkbaar denk ik. Strepen in het beeld herken ik niet, dat lijkt me ook echt een fout/defect.

De andere dingen, soms geen geluid bij aanzetten en scherm staat scheef, herken ik echter wel. De eerste verhelp je door even de TV van de stroom te halen en er weer op te doen. Dan gaat het weer een poosje goed. Er zit geen logica in wanneer het wel of niet werkt. Is volgens mij een software issue, zou dus in de firmware opgelost moeten worden. Dat gaat de reparatieservice dus niet kunnen verhelpen.

Het scheef staan van het beeld is een feature; het hele beeld wordt periodiek verschoven om inbranden te voorkomen. Dat is dus geen defect.

• Maarten099
Icephase schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:13:
[...]
Het scheef staan van het beeld is een feature; het hele beeld wordt periodiek verschoven om inbranden te voorkomen. Dat is dus geen defect.
Wel dus... Ik bedoel panel t.o.v. soundbar. 0,5 cm verschil links t.o.v. rechts en dat is met het blote oog heel goed te zien en vervelend als je een TV hebt staan waarvan het scherm scheef staat.

• Icephase

Icephase

Maarten099 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:35:
[...]

Wel dus... Ik bedoel panel t.o.v. soundbar. 0,5 cm verschil links t.o.v. rechts en dat is met het blote oog heel goed te zien en vervelend als je een TV hebt staan waarvan het scherm scheef staat.
Hè? Hoe bedoel je precies (foto)? De bezels zijn inderdaad niet gelijk aan elkaar, dat is wat ik bedoel. Dat is een feature voor zover ik weet

• Maarten099
Icephase schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:51:
[...]

Hè? Hoe bedoel je precies (foto)? De bezels zijn inderdaad niet gelijk aan elkaar, dat is wat ik bedoel. Dat is een feature voor zover ik weet
Duidelijk?

• Icephase

Icephase

Euh... ja maar ik zie het maar heeel lichtjes, misschien door vertekening van de cameralens... hij lijkt wel gebogen? En dat is niet op te lossen met de boutjes van de voet even loshalen, de tv recht op de voet draaien en dan de boutjes van de voet weer vastdraaien? Raar issue in elk geval! Ik dacht echt dat je het over het panel in de tv behuizing zelf had.

• Maarten099
Als je de voet met de soundbar aan de TV schroeft met die 4 schroefjes krijg je dit.
Ik heb inderdaad de schroefjes lost gedraaid en het scherm geforceerd iets aan de rechterkant naar boven geduwd en toen de schroeven tegelijkertijd weer vast gezet en daarmee krijg je het wel evenredig maar toch... is toch wel knullig dat een dergelijk product op deze manier wordt afgeleverd en jezelf trucjes moet uithalen om et scherm recht te krijgen.

• belmonde
Maarten099 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:29:
Als je de voet met de soundbar aan de TV schroeft met die 4 schroefjes krijg je dit.
Ik heb inderdaad de schroefjes lost gedraaid en het scherm geforceerd iets aan de rechterkant naar boven geduwd en toen de schroeven tegelijkertijd weer vast gezet en daarmee krijg je het wel evenredig maar toch... is toch wel knullig dat een dergelijk product op deze manier wordt afgeleverd en jezelf trucjes moet uithalen om et scherm recht te krijgen.
EN is de uiterste linkeronderrand t.o.v. de uiterste rechteronderrand ook verschillende hoogte t.o.v. tv-meubel ? Ik ga er wel vanuit.. want anders zou de soundbar links en rechts verschillen in hoogte en dat lijkt me onwaarschijnlijk..
Dus eigenlijk hangt de tv scheef in hoogte links/rechts. Hoeveel mm/cm verschil links en rechtse hoek.. ?
Mijn philips oled 855 hangt op de mm precies links en rechts. Maar is een andere tv natuurlijk.

[Voor 7% gewijzigd door belmonde op 04-03-2021 14:34]

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb net even gekeken bij mijn 65OLED935. Bij mij zit er ook wel wat verschil tussen bovenzijde soundbar en onderkant scherm. Links is het 9,5 cm en recht 9,3 cm. Ik zie er bij niets van overigens (mijn scherm hangt ook aan de muur).

Betreffende de strepen: ik zou daar echt niet mee akkoord gaan. Gewoon terug naar de verkoper en laat die het maar oplossen.

• Maarten099
Dit is de kleurentest die je kunt doen via youtube:

En deze voor puur wit.

[Voor 29% gewijzigd door Maarten099 op 04-03-2021 16:32]

• Prince_f_786
Speel deze af op een Philips 65OLED935 vanaf 51 seconden:

YouTube: Pixel Refresh - RGB Color Test (4K)

De grijswaarden zijn belabberd. Had ik niet op mijn 65OLED903. Op elke andere tv zoals bijvoorbeeld een LG zien de waardes er strak uit. Op de 65OLED935 zie je allemaal rare pixels in de grijswaarden.

• Maarten099
Betreffende mijn case.. Is weer aangemeld bij Philips of er een sodtware update voor komt. Tevens aan CE-Repair gevraagd om dit ook door te geven aan Philips. CE-Repair heeft diepere contacten met technische specialisten van Philips. Nog geen reactie van beide ontvangen.
Beeld is nog steeds afwisselend goed / slecht.

Wat ik graag van jullie zou willen zien (foto) hoe het er uit ziet als je deze grijswaarden bekijkt.

Ik zie soms behoorlijke afwijking en is dan vanzelfsprekend ook bij gewoon TV beeld te zien.

Zouden jullie ook eens een foto kunnen plaatsen waarbij die strepen zichtbaar zijn.
Ik ga die van de post hierboven ook eens testen.

• Maarten099
Zojuist de grijswaarden bekeken van YouTube: Pixel Refresh - RGB Color Test (4K)

Inderdaad zeer belabberd. Ben benieuwd hoe het is bij de andere gebruikers die hier last van hebben (hebben gehad).

Ik dit als update doorgeven aan Philips en CE-Repair.

• Maarten099
Bericht van customer.service@tpv-tech.com

We hebben zojuist ook een interne terugkoppeling vanuit onze specialisten ontvangen, die vermelden dat dit een softwarematige fout blijkt te zijn die meerdere consumenten ervaren met televisies die op hetzelfde software platform draaien.

Ons softwareteam is dit aan het onderzoeken om hier een gerichte oplossing voor te vinden, wat helaas betekend dat wij hier op het huidige moment nog geen oplossing voor hebben.

Na het verzenden van dit bericht zal ik uw casus intern doorzetten naar onze specialisten zodat zij dit verder kunnen onderzoeken.

Zodra hen meer bekend is over dit probleem en een mogelijk oplossing, dan zullen zij u per email informeren.

Op dit moment kunnen wij enkel om uw geduld vragen totdat hier een nieuwe update voor gemaakt is.

Mijn dank voor uw begrip.

Met vriendelijke groeten,
Max
Philips TV Klantenservice

Telefoon NL: 0900 202 08 71 (*)
Telefoon BE: (+32) 2 7007 262 (*)
Maandag tot en met vrijdag: 08:00 – 20:00 uur
Zaterdag: 09:00 – 18:00 uur

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik ervaar geen enkel probleem en krijg een mooi uniform beeld te zien.

• Maarten099
DjVe schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:14:
Ik ervaar geen enkel probleem en krijg een mooi uniform beeld te zien.
Welke software versie heb jij?

Ik heb nu de TPM191E_R.101.001.208.001 van 04-02-2021 voor de 55OLED935

Geschiedenis eerdere software updates:
TPM191E_R.101.001.079.005 van 23-07-2020
TPM191E_R.101.001.123.008 van 01-12-2020
TPM191E_R.101.001.123.009 van 22-01-2021

Aangezien jij de 65 inch versie hebt heeft die schijbaar hier geen last van.

[Voor 11% gewijzigd door Maarten099 op 09-03-2021 20:10]

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik draai op 208.002

• Prince_f_786
Kan het ermee te maken hebben dat de tv hangt dat we de lijnen zien? Ik heb al 4 nieuwe tv's (935 model) gekregen, na verloop van tijd (max. een week) hadden ze het probleem. Ik ken iemand met hetzelfde model maar niet gehangen en die heeft al 4 maanden mooi beeld zonder lijnen.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

De tv hangt bij mij ook gewoon.

• Prince_f_786
Speel eens de film af "We can be Heroes" op Netflix vanaf 16 minuten. De komende minuten zul je op de gezichten van de personages blauwe vlekken zien ipv huidskleur. Alle andere scènes zie je het redelijk goed. Alleen bij die specifieke minuten krijg je blauwe vagen in het gezicht. Op andere tv's ziet het er gewoon goed uit. Ook op het voorgaande model perfect (934 model).

• Prince_f_786
@DjVe jij heb geen lijnen? Hoe kom je aan die update?

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Die update heb ik er handmatig op gezet. Geen strepen inderdaad. Eigenlijk zijn alle bugs nu eindelijk opgelost en heb ik een probleemloze tv :)

Heb net even een paar minuten van die film gekeken (niet echt mijn smaak), maar zie niets vreemds. Ja de gezichten zijn inderdaad iets blauwer, maar volgens mij is dat ook de bedoeling (reflectie van het scherm in de scene).

• Prince_f_786
Waar heb je die update vandaan?

Nee die reflectie is niet juist, kijk maar op je telefoon bijvoorbeeld, daar zie je het niet.

• Maarten099
Prince_f_786 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:34:
Kan het ermee te maken hebben dat de tv hangt dat we de lijnen zien?
Mijn 55OLED935 staat ook op een kast en heeft toch die lijnen.

Ik ga morgen aan Philips vragen voor die 002 update, of die er ook is voor de 55OLED935.

• Prince_f_786
Thnx

[Voor 100% gewijzigd door Prince_f_786 op 09-03-2021 22:10]

• Prince_f_786
@Maarten099 check, ik heb net ook die 10 hours dark grey afgespeeld. Wat mij voornamelijk opvalt is de rechterkant.

• Prince_f_786

• Maarten099
Ok, die strepen zijn hetzelfde, maar die verticale streep rechts herken ik niet. Zie je die verticale streep ook in die andere YouTube kleuren tests of bij normaal TV beeld?

Overigens vandaag met CE Repair gesproken. De update 002 heeft hier zeker niets mee te maken (lost het probleem niet op) en Philips is nog bezig met onderzoek.
Dus we moeten nog maar even geduld hebben tot ze het via een software update kunnen oplossen.

[Voor 11% gewijzigd door Maarten099 op 10-03-2021 23:20]

• Prince_f_786
Die verticale streep is er alleen bij dat filmpje. En bij de andere grijswaarden 10 hours films. Zag deze dan nu ook voor het eerst. Vind het echt jammer dat een top model hier last van heeft. Voorgaande modellen zijn allemaal prima.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Die verticale streep viel mij ook al op, maar daar heeft alleen dat filmpje last van. Sowieso zitten er behoorlijk wat ruis in dat filmpje, dus de egale grijswaarde was sowieso niet zo best. Andere filmpjes met grijswaardes gaven wel een mooi uniform beeld.

• Prince_f_786
Gisterenavond, zoals elke avond handmatig de restbeelden laten verwijderen. De strepen zijn nu weg!!!!!

• Maarten099
Prince_f_786 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:02:
Gisterenavond, zoals elke avond handmatig de restbeelden laten verwijderen. De strepen zijn nu weg!!!!!
Nu maar afwachten of ze weg blijven. Ik heb soms ook goed beeld zonder strepen maar de volgende dag kan het zomaar weer aanwezig zijn.

Heb je de procedure gedaan zoals ergens hierboven beschreven staat gedaan? Dus ook de stekker eruit gedaan, of puur alleen die functie gebruikt en de TV in standby laten staan over de nacht heen.

• Maarten099
Prince_f_786 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:02:
... elke avond handmatig de restbeelden laten verwijderen....
Ik vraag ne nog steeds af wat die strepen met restbeelden hebben te maken. Daarbij gaat dit proces ook ten koste van het OLED scherm. Uit de handleiding:

• Het diep vernieuwen kan handmatig worden geactiveerd via Instellingen > Algemene
instellingen > Geavanceerd > OLEDscherminstellingen > Restbeelden verwijderen. Er kan
ook een herinneringsbericht op de TV worden weergegeven om de gebruiker te vragen om diep
vernieuwen uit te voeren. Volg de instructies en laat de TV op het netstroom aangesloten, zodat het hele
proces kan worden voltooid. Dit duurt 80 minuten. Het diep vernieuwen wordt alleen uitgevoerd
wanneer er een restbeeld op het scherm te zien is, zelfs na 8 uur stand-by. Als u te vaak handmatig
Restbeelden verwijderen uitvoert,
kan de levensduur van het OLED-scherm afnemen.

Maar ok, om het eens te proberen kan geen kwaad. Wel vreemd dat Philips hier niet over rept als dit de oplossing zou zijn voor ons probleem.

• Prince_f_786
Ondertussen lanceert Philips in Q2 een reeks modellen en ook weer in Q4. Vraag me af of ze wel serieus bezig zijn met het probleem.

• Maarten099
Overigens, dit weekend TV op zaterdag lang aan gehad.. TV kijken en muziek geluisterd via Spotify...
Om 21:15 kreeg ik de melding dat de TV over 10 sec naar standby gaat voor pixel refresh.
Beeld was hele dag ok, geen/nauwelijks strepen te zien.
Na de 15 minuten TV weer aangezet en wat denk je... strepen veel erger en storend aanwezig.

Ik kreeg overigens door dat als ze na 3 maanden geen oplossing kunnen bieden dat ik dan pas aanspraak kan maken op compensatie, geld terug, andere tv, whatever. Aangezien ik het probleem eind januari heb gemeld moet ik wachten tot eind maart. Vreemde gang van zaken, en heb ik ze ook gemeld.
Wacht op antwoord van Philips hierop.

• Maarten099
Goed nieuws.. net even TV gekeken en kreeg de melding voor nieuwe software.
Versie TPM191E_R.101.001.250.003

Philips ondersteuningspagina voor de 55OLED935 is nog niet bijgewerkt echter wel de release notes:

TPM191E _ 101.001.250.003 – Date: 2021/03/12
- Fix for no UHD playback in Disney+
- Fix for subwoofer pre out not working after StandBy
- Fix for garbage bar on top of screen
- Fix for unexpected appear of OLED screen server when use apps from Philips TV collection
- Not responding for Logitech Harmony RC direct commands is fixed
- Improvement on SmartTV, HbbTV performance in case of IPv6 connection
- Improvements for HDMI ARC connection stability
- Stability improvements
- Other general improvements

Na de upgrade en reboot ziet het beeld er vooralsnog prima uit. Geen strepen meer! _/-\o_

Nu afwachten of het ook de komende week zo blijft.

[Voor 61% gewijzigd door Maarten099 op 16-03-2021 08:01]

• Prince_f_786
Fingers crossed 🤞 ga nu ook updaten.

• Prince_f_786
Het beeld is beter, maar nog steeds niet goed genoeg zoals voorgaande modellen...

• Prince_f_786
De kleuren laten nogal wat te wensen over.

[Voor 98% gewijzigd door Prince_f_786 op 15-03-2021 16:05]

• Maarten099
Kreeg ook bericht van CE Repair:

"We hebben nog geen bericht gehad van Philips dat deze klacht van de klant hiermee opgelost zal zijn."

Dus even afwachten maar..

• Prince_f_786
Er schijnt vandaag opnieuw een nieuwe update te zijn uitgebracht. Denk dat deze over 3 dagen zichtbaar is op de site en tv. Volgens Philips lost dit het probleem op.

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:15
Heb gisteren ook deze update geinstalleerd op onze 55OLED805. Ik maak zelf gebruik van een Harmony AB die na deze update wat vreemd gedrag vertoond.

De aangesloten apparatuur is gekoppeld aan een Denon receiver. Vervolgens loopt er van de Monitor 1 uitgang op de receiver 1 HDMI (ARC) naar HDMI 1 van de TV. In de activiteiten is ook HDMI 1 benoemd als bron (heeft ook weken goed gewerkt). Na deze update gaat de TV naar HDMI 1 en schakelt dan kort erna naar HDMI 2. Daar hier geen bron op aangesloten is wordt (logisch) de controleer bron foutmelding getoond.

Iemand die dit na deze update ook ervaart en mogelijk een oplossing hiervoor? Moet nu na inschakelen van de TV een extra handeling uitvoeren om de bron weer op HDMI 1 te krijgen (gaat wat voorbij aan het hebben van een Harmony AB)

• Maarten099
Prince_f_786 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:29:
Er schijnt vandaag opnieuw een nieuwe update te zijn uitgebracht. Denk dat deze over 3 dagen zichtbaar is op de site en tv. Volgens Philips lost dit het probleem op.
Ok, thnx, zal eens kijken of er deze week nog een update komt.
Overigens is het beeld nog steeds ok met de 250.003, maar het kan altijd beter. Kan ook aan de beeldkeuze liggen. Ben nog steeds aan het 'spelen' met al die opties om te kijken wat een goede instelling is.
Hij staat nu op AI met OLED sterkte op 75% en alle overige AI instellingen op max of medium.
Ben er nog niet helemaal uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Maarten099 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:14:
[...]

Ok, thnx, zal eens kijken of er deze week nog een update komt.

Hij staat nu op AI met OLED sterkte op 75% en alle overige AI instellingen op max of medium.
Ben er nog niet helemaal uit.
De AI functie met alle beeldverbeteraars doen meer fout dan goed. Het beste beeld krijg je nog steeds door al die filters uit te zetten:

Hou deze instellingen aan: https://fwd.nl/beeld/revi...35-oled935-serie-oled-tv/ onder kopje "belangrijke instellingen". En beoordeel dan nog eens.

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:26
DjVe schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:40:
[...]

De AI functie met alle beeldverbeteraars doen meer fout dan goed. Het beste beeld krijg je nog steeds door al die filters uit te zetten:

Hou deze instellingen aan: https://fwd.nl/beeld/revi...35-oled935-serie-oled-tv/ onder kopje "belangrijke instellingen". En beoordeel dan nog eens.
Bedankt, hier was ik naar op zoek.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• Maarten099
Maarten099 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:14:
[...]

Overigens is het beeld nog steeds ok met de 250.003.
Helaas, vanmorgen weer de strepen terug.

• Prince_f_786
Meld het opnieuw bij Philips, heb ik ook gedaan.

• Prince_f_786
15 maart release is er, updaten!!!!

• Prince_f_786
Ow das alleen cosmetisch.

• Prince_f_786
Bij jullie nog horizontale lijnen aanwezig?
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee