Welke UTP kabel te bestellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksync
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-11-2021
Beste

Ik ga overal in huis utp kabel trekken.
Ik zou cat 6 nemen sftp.
Welke raden jullie aan vaste kern of flexibel?
Welke en waar bestellen jullie meestal?
Patch panel welke raden jullie aan?
Sockets welke raden jullie aan?

Alvast bedankt.

Grtz

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
ik koop basically altijd partijtjes op marktplaats op... zolang je maar bij de A merken blijft zit je altijd goed

wil je specifiek een type, draka uc400 vind ik prima, siemon 9A6L4-A5 is nog een stapje hoger ...
verschil is ook 2mm diameter, dus die uc400 kan je 2x in een 16mm pijp krijgen, de siemon niet

patchpanels zou ik is kijken bij netwerkproducten.com ...
sockets kan ik als belg niet mee helpen :)

edit : voor je aan patchpanels begin... meet wel even goed of je wel rackswitches in je meterkast kwijt kan/dat wil ...
sommige mensen hebben misschien meer aan 10" materialen of gewoon een DLP of mini patchpaneeltje

[ Voor 20% gewijzigd door ijske op 14-01-2021 21:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41

lier

MikroTik nerd

Welkom op GoT, er zijn meerdere topics over dit onderwerp:

Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels
Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:24
Vaste kern tot aan afwerkdoos, daarna flexibele kern.

Kan gewoon utp zijn, liefst Cu, geen CCA.

Maak eens een schema van wat je wilt? Dat bepaalt makkelijker hoeveel meter je moet kopen.

Vergeet niet speciale tangen te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksync
Bedankt

Juist gemerkt dat ik cca in mijn winkel mandje had.
Dus u/utp is goed genoeg ?
Want de kabels die naar boven moeten deze liggen redelijk dicht tegen stroom kabels

[ Voor 3% gewijzigd door darksync op 14-01-2021 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
darksync schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:17:
Bedankt

Want de kabels die naar boven moeten deze liggen redelijk dicht tegen stroom kabels
yes u/utp is van zichzelf al ongevoelig voor storing (elk datapaar is getwist , en ook nog is anders getwist, dus storingen worden "uit de kabel gesmeten")

je moet al zeer specifieke industriele transformatoren in huis hebben wil dat toch invloed kunnen uitoefenen... maar het is safe to say dat dat die kans zo klein is dat je er geen rekening mee moet houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:50
darksync schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:17:
:N Doe maar niet.
Ja U/UTP is prima.
darksync schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:41:
Welke raden jullie aan vaste kern of flexibel?
Sowieso vaste kern voor deze toepassing.

Tussen het patchpaneel en de switch en tussen de contactdoos en de apparaten wel flexibele patchkabels natuurlijk.
Welke en waar bestellen jullie meestal?
In Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 komt vaak Belden 7965E voorbij. Die heb ik hier thuis ook gebruikt, geen klachten. :P
Sockets welke raden jullie aan?
Welk schakelmateriaal heb je in de woning? Zoek iets wat daar bij past.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 13:19
Ik neem altijd deze kabel, F/UTP, cat6, 100%CU
https://www.kabelshop.nl/...6GY50S-i13683-t26104.html

Beetje afscherming kan geen kwaad. T spul komt bij mij uit in de meterkast. Ik heb geen patch kastje, alles tot aan de switch bestekkerd, al begin ik nu toch te denken aan een mooi patchpaneeltje :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 17:21

Nox

Noxiuz

martinus83 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:13:
Ik neem altijd deze kabel, F/UTP, cat6, 100%CU
https://www.kabelshop.nl/...6GY50S-i13683-t26104.html

Beetje afscherming kan geen kwaad. T spul komt bij mij uit in de meterkast. Ik heb geen patch kastje, alles tot aan de switch bestekkerd, al begin ik nu toch te denken aan een mooi patchpaneeltje :-)
Het kan geen kwaad maar is imho waste of money. Je kan letterlijk 300 UTP kabels bij elkaar leggen naast 3x400A en nog heb je geen verstoring. Je moet echt in een of andere vreemde industriele ruimte zitten om er iets van verstoring te verkrijgen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Nox schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:50:
[...]

Het kan geen kwaad maar is imho waste of money. Je kan letterlijk 300 UTP kabels bij elkaar leggen naast 3x400A en nog heb je geen verstoring. Je moet echt in een of andere vreemde industriele ruimte zitten om er iets van verstoring te verkrijgen.
Moet eerlijk zeggen dat ik dat nooit heb getest, is meer onwetendheid en dan kies ik voor en F/UTP. Dat massieve kern CU een must is staat boven aan. Waste of money, tja, scheelt misschien een tientje op 50 meter..

[ Voor 8% gewijzigd door martinus83 op 15-01-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
martinus83 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:40:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat ik dat nooit heb getest, is meer onwetendheid en dan kies ik voor en F/UTP. Dat massieve kern CU een must is staat boven aan. Waste of money, tja, scheelt misschien een tientje op 50 meter..
Maar hij is ook dikker en stugger dan normale U/UTP. Baal je toch als je er daardoor geen 2 door een leiding krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Xander schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:03:
[...]

Maar hij is ook dikker en stugger dan normale U/UTP. Baal je toch als je er daardoor geen 2 door een leiding krijgt.
Ja dat klopt, dat heb ik aan der lijve ondervonden, het lukt wel maar niet altijd. :-) In dat geval 2 U/UTP draadjes trekken met een klodder vaseline om te smeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-06 16:52
CAT 6 stugge kern 100% koper AWG24 (Absoluut geen CCA nemen) (UTP is uitstekend in woningen, geen FTP of SFTP nemen dat is zwaar overkill en wordt doorgaans alleen gebruikt in fabriekshallen met veel storing/straling), neem je dat dan maak je het voor je zelf onnodig moeilijk om kabels te trekken.

Ik zou dan nog eerder voor CAT6a gaan dan FTP/SFTP, maar ook dat is zwaar overkill.

Stugge kern is voor in gebouwen van achter de patchpanel en flexibele kern is alles na de patchpane wat je kan inprikken zeg maar.

Als je ook buisjes gaat aanleggen neem van de 19mm variant en glad, vermeid dat flexibele rommel daar krijg je later nooit meer een nieuwe kabel doorheen.

Gewoon standaard CAT6 gaat ook tot 10 gbit bij max 40m afstand, ruim voldoende "voor in de toekomst".

Overgens 2x CAT 6 kabel heb ik nog door een 19mm buis gekregen, dan moet je niet teveel bochten hebben.

O btw 50 meter kabel is zo op vergis je daar niet in, ik was een 100meter kabel gewoon kwijt in de woning, en het is maar een kleine woning, als je alle kamers incl zolder voor een aansluiting wil voorzien, zolder heb ik 2x voor in het geval dat.

[ Voor 24% gewijzigd door mr_evil08 op 15-01-2021 11:16 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:24
mr_evil08 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:11:
O btw 50 meter kabel is zo op vergis je daar niet in, ik was een 100meter kabel gewoon kwijt in de woning, en het is maar een kleine woning..
Dat herken ik ook, het is zo weg en als je elke keer weer 25m of 50m bij moet kopen omdat je net tekort komt ben je voordeliger uit met een rol van 100m. Enige nadeel is als je twee kabels simultaan wilt trekken, dan moet je eerst gaan uitmeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijske
ik zou voor een leuke 305m doosje gaan :) 50m is echt in 2 oogwenken weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksync
Bedankt iedereen voor de info!!!
Zijn er dingen die ik op moet letten voor se sockets en patchpanel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
darksync schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:23:
Zijn er dingen die ik op moet letten voor se sockets en patchpanel?
Xander schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:41:
Welk schakelmateriaal heb je in de woning? Zoek iets wat daar bij past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksync
zou deze goed zijn als patch panel.
https://www.kabelshop.nl/...1324126-i6796-t26449.html

Ik ga die zelf aansluiten dus denk dat deze wel redlijk makkelijk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Als je die allemaal gaat gebruiken heb je denk wel wat extra rolletjes kabel nodig. Maar ga je dan ook een 19" rackbehuizing ophangen? Mocht het om minder aansluitingen gaan kun je ook kijken naar opbouwpaneeltjes, bv pricewatch: Digitus Desktop Patchpanel CAT 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksync
https://www.allekabels.be...rkkabel-op-rol-grijs.html is dit een goede kabel ?
volgens mij wel.

Ik had naar een lokale dealer hier geweest en die raade cca omdat die zouden beter zijn.
Dus denk ik dat bovenstaande dan beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Ja, ziet er goed uit.
Ik had naar een lokale dealer hier geweest en die raade cca omdat die zouden beter zijn.
Beter voor hem dan waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

martinus83 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:08:
[...]
met een klodder vaseline om te smeren
Yup, daar is degene die er 5 jaar later een nieuwe kabel door wil trekken ook heel blij mee, want ze zitten dan muurvast

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:51:
[...]

Yup, daar is degene die er 5 jaar later een nieuwe kabel door wil trekken ook heel blij mee, want ze zitten dan muurvast
Oja? ik heb in de kerstvakantie een kabel weggetrokken die ik in 2010 er zelf in heb gelegd. Dat ging prima. Maar misschien had ik geluk :-)
Ik wist tot voor kort niet dat er speciaal 3M LUB - Kabelglijmiddel LUBI02 is, die gebruik ik vanaf nu.

[ Voor 11% gewijzigd door martinus83 op 27-01-2021 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-05 21:05
Ik heb hier ook een soortgelijk probleem. Ik wilde eerst CAT 7A door het huis heentrekken, maar deze kabels zijn veel te stug om bochtjes te maken. Of weet iemand hier raad mee, bestaan er 7A soepele kabels, of kan ik beter een klasse lager pakken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-06 15:28
Veel verstandiger om gewoon Cat 6 Utp te gebruiken.
Cat 6 Utp kan tot 55m gewoon 10GBps aan dus er is geen enkel reden om zoiets exorbitants als Cat 7 te gebruiken.
Voor vaste bekabeling gebruikt je geen kabel met soepele aders, maar gebruik je kabel met stugge aders en monteer je af op lsa (wcd, patchpanel, keystone of toolless Rj45 met lsa)
Gewone RJ45's aanknijpen levert prutswerk.

En afscherming is niet alleen zinloos, maar geeft ook nog eens potentiële problemen, want als je die afscherming niet op de juiste manier aard dan kun je last van common mode spanningen of aardlussen krijgen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor thuis hoef je echt niet te overdrijven met je kabel bedenk dat de specs zijn geschreven voor data center omgevingen waar heel veel kabels bij elkaar liggen met ook nog heel veel veel voedingen waar veel stroom doorheen gaat. Thuis krijg je waarschijnlijk zelfs gigabit over 8 aders cat 3

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Neh Cat3 (telefoonkabel) is gespecificeerd voor 10Mbps en misschien krijg je daar op korte afstanden nog wel 100Mbps overheen maar 1Gbps lijkt mij persoonlijk zeer onwaarschijnlijk.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
GoT.Typhoon schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 02:06:
Ik heb hier ook een soortgelijk probleem. Ik wilde eerst CAT 7A door het huis heentrekken, maar deze kabels zijn veel te stug om bochtjes te maken. Of weet iemand hier raad mee, bestaan er 7A soepele kabels, of kan ik beter een klasse lager pakken?
Voor huisinstallaties al een paar duizend meter van deze gebruikt: https://www.sandervunderi...en-cat-6-grijs-7965e.html. Prima prijs/kwaliteitsverhouding.

Er is ook nog een twin variant waarbij je twee aansluitingen kan afmonteren op één kabel: https://www.sandervunderi...abel-cat-6-per-meter.html handig als je veel bochtjes hebt waardoor 2x een kabel trekken lastig is :)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:51:
[...]

Afgelopen weekend utp plus coax naar de andere helft vs kamer uitgetrokken. Vaseline was niet meer te vinden. Heb de utp vervangen voor een betere ftp.
Eruit ging makkelijk, cat6 en FTP erin ging net zo makkelijk (meter of 8, 2 bochten..)

[ Voor 22% gewijzigd door martinus83 op 21-11-2022 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Utp door ftp vervangen is gewoon volkomen nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
mr_evil08 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:11:
CAT 6 stugge kern 100% koper AWG24 (Absoluut geen CCA nemen) (UTP is uitstekend in woningen, geen FTP of SFTP nemen dat is zwaar overkill en wordt doorgaans alleen gebruikt in fabriekshallen met veel storing/straling), neem je dat dan maak je het voor je zelf onnodig moeilijk om kabels te trekken.

Ik zou dan nog eerder voor CAT6a gaan dan FTP/SFTP, maar ook dat is zwaar overkill.
Kleine reactie mbt ftp vs utp.
Ik heb voor ftp gekozen, gezien ik deze samen met coax in een buis heb getrokken.
Ben(V) schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:24:
Utp door ftp vervangen is gewoon volkomen nutteloos.
Ja misschien wel. Als je vooral dubbel cat moet bedraden, pak gewoon UTP. Enkel, is FTP net zo veel werk en kosten maakt ook niet uit.

Reden was dat de kabel in de meterkast te kort was voor de nieuwe layout. Uitbreiding meterkast ivm PV, patchpaneel moest verplaatst worden.

Ik heb wel eens problemen met mijn Apple TV verbinding, geen idee waarom precies, maar gezien de cat6 samen met coax in een buis ligt maar voor ftp gekozen nu hij er toch uit moest.
Ik las dat FTP nodig zou zijn, icm coax

Ook een nieuwe aansluiting, moest 2x cat6 in een buis. Dat was wel even een strijd maar het is gelukt 2x FTP + coax in 19 mm te wrikken. Moet wel zeggen dat daar geen scherpe bocht in zit en de lengte slechts ca 7 meter is..

Is de noodzaak voor FTP icm COAX dan onzin?
https://www.utp-kabel.nl/...kabel-moet-ik-kiezen.html

[ Voor 46% gewijzigd door martinus83 op 21-11-2022 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Utp is volkomen ongevoelig voor invloeden van buiten en heeft dus echt geen last van om samen met coax in een buis te zitten.
Wat in die link staat is echt volkomen onzin (commercieel ingegeven).
De aderparen van een netwerkkabel vormen een zwevende gebalanceerde lijn.
Doordat ze strak getwist zijn komt elke storing op de ene ader exact gelijk maar dan tegengesteld op de ander ader van het paar terecht en die twee heffen elkaar dan bijzonder efficient op.

Het is niet alleen een kwestie van kosten en het feit dat de kabel dikker is en dus lastiger te verwerken.
Ook moet je de afscherming van een ftp kabel op de juiste manier aarden.
Als je dat verkeerd doet heb je kans dat je last van common mode spanningen en/of aardlussen krijgt.

Kortom het heeft geen enkel voordeel maar wel nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:19
Ben(V) schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:18:
Utp is volkomen ongevoelig voor invloeden van buiten en heeft dus echt geen last van om samen met coax in een buis te zitten.
Wat in die link staat is echt volkomen onzin (commercieel ingegeven).
De aderparen van een netwerkkabel vormen een zwevende gebalanceerde lijn.
Doordat ze strak getwist zijn komt elke storing op de ene ader exact gelijk maar dan tegengesteld op de ander ader van het paar terecht en die twee heffen elkaar dan bijzonder efficient op.
Zo zwart-wit is het natuurlijk niet, want dan was het bestaan FTP kabels helemaal onzin. Je hebt altijd toleranties (de ene ader zal een nanometer dunner zijn dan de andere) en fysiek liggen de twee aders van een aderpaar niet 100% exact op dezelfde plek. Dus een storing komt op beide aders van een paar binnen en afgezien van de polariteit is de storing op beide aders [b]vrijwel[b] gelijk - maar niet exact gelijk.

Het lijkt mij dat juist die nuance de reden is dat FTP wel degelijk zinnig is: kan mij zo voorstellen dat in serieus industrieële omgevingen met veel kabels dicht bij elkaar, met veel storingen, zo'n FTP kabel het verschil kan maken tussen goed werken of niet.

Of een coax-kabel naast een UTP kabel zorgt voor meetbare storingen op je datastroom? Geen idee. Ik vermoed van niet, maar heb niet de kennis en kwalificatie om daar iets over te kunnen zeggen. Tegelijkertijd denk ik dat die UTP-kabel website hier niet objectief in staat en gewoon liever een duurder product verkoopt (en inspeelt op de onzekerheid van onwetende consumenten).

En als tegenwicht voor die UTP-kabel website:
https://electricalinstall...s.co.uk/cat5e-ftp-vs-utp/
Where would Standard Cat5e cables be used?
Majority of installations can be undertaken with Cat5e cables.
(...)
Where should I use Shielded data cables?

Shielded cables should be used in areas where electrical interference can be a disruption. The following areas are examples of where you might find high levels of electrical interference:
• Warehouses
• Travel centres
• Industrial
• Distribution Centres
• Data Centres
• Medical Buildings[/list]
Ik zie hier 'woonhuis met coax-naast-utp' niet genoemd worden en die use-case komt wat mij betreft ook niet in de buurt van wat er hier genoemd wordt. Ik zou net als Ben(V) voor standaard UTP gaan, geen shielded variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ftp is enkel en alleen zinvol voor professionele omgevingen.
Als er bundels netwerkkabels bij elkaar in een goot liggen, kunnen die elkaar gaan beïnvloeden doordat ze in exact hetzelfde frequentie gebied werken.
Dat heet de "Alien Next" crosstalk.

Daar kun je pas last van krijgen bij bundels kabels als een kabel omringd is door andere kabels (dus minimaal vier) en 10Gbps.
Voor alle andere stroringen is utp volkomen ongevoelig, dus ook voor coax signalen en industriële stroom voorzieningen.

Toegestane toleranties liggen vast in de norm, dus als de afwijking te groot is dan is het gewoon geen cat 6 meer.
Overigens krijg je dan eerder last dat de aderparen onderling elkaar gaan storen (crosstalk) dan dat storing van buiten invloed zou hebben.

Dus is in thuissituatie utp altijd het beste.

[ Voor 3% gewijzigd door Ben(V) op 21-11-2022 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
ftp naast coax in een pijp is onnodig omdat coax al een (aard)mantel heeft die stoorsignalen afschermt.

de genoemde lijst waar ftp (eventueel) wel zinvol is, zijn allemaal semi industriele omgevingen met motoren, hoge stromen (en dus hoge inductie effecten).

[ Voor 43% gewijzigd door peter-rm op 21-11-2022 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Er is heel veel goedkope "bouwmarkt" coax kabel in de handel die zo lek als een zeef is en bijvoorbeeld flink storen op je telefoon of visa versa.

Echter utp heeft ook van slechte coax helemaal geen last van en ook inducties van hoge (industriële) stromen doen echt helemaal niets op een utp kabel.

Dat zijn allemaal aannames zonder enige onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Davidshadow13 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:28:
[...]

Voor huisinstallaties al een paar duizend meter van deze gebruikt: https://www.sandervunderi...en-cat-6-grijs-7965e.html. Prima prijs/kwaliteitsverhouding.

Er is ook nog een twin variant waarbij je twee aansluitingen kan afmonteren op één kabel: https://www.sandervunderi...abel-cat-6-per-meter.html handig als je veel bochtjes hebt waardoor 2x een kabel trekken lastig is :)
Gaan die tot 10mbit Gbit? Heb 20 meter besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
GoT.Typhoon schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 00:40:
[...]

Gaan die tot 10mbit? Heb 20 meter besteld. :)
Iedere UTP-kabel haalt 10mbps.

Afhankelijk van de gebruikte apparatuur zal het zelfs een factor 100x tot 1000x sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 13:57
GoT.Typhoon schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 02:06:
Deze link is hier al vaak gedeeld maar lijkt me hier relevant: https://www.cablematters....and-why-you-don-t-need-it
Helaas is de strijd tegen cat7 nog niet gestreden.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Xander schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 00:47:
[...]

Iedere UTP-kabel haalt 10mbps.

Afhankelijk van de gebruikte apparatuur zal het zelfs een factor 100x tot 1000x sneller zijn.
Haha sorry, bedoelde 10 Gbit! :) Fijn dat jullie nog zo laat op zijn trouwens! ;)

[ Voor 7% gewijzigd door GoT.Typhoon op 05-01-2023 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
sig69 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 00:51:
[...]

Deze link is hier al vaak gedeeld maar lijkt me hier relevant: https://www.cablematters....and-why-you-don-t-need-it
Helaas is de strijd tegen cat7 nog niet gestreden.
Ik ga het even lezen, als het goed is wordt de kabel morgen verstuurd dus hopelijk gaat ie gewoon zonder problemen naar 10 Gbit en gaat ie gewoon door de loze leiding. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
GoT.Typhoon schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 00:52:
[...]

Haha sorry, bedoelde 10 Gbit! :) Fijn dat jullie nog zo laat op zijn trouwens! ;)
10Gbps kan met Cat6 tot een afstand van 55 meter, dus dat zou met 20 meter prima moeten gaan.

Je moet het dan ook wel met kwalitatief goede Cat6 spullen afmonteren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Xander schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 01:18:
[...]

10Gbps kan met Cat6 tot een afstand van 55 meter, dus dat zou met 20 meter prima moeten gaan.

Je moet het dan ook wel met kwalitatief goede Cat6 spullen afmonteren natuurlijk.
Top! Ja ik leg alvast de kabel en volgens mij wat ik erop zet is kwalitatief goed, mocht dat niet zo zijn, dan haal ik er een ander stukje voor, belangrijkste voor mij is dat de kabel er ligt. :)
Pagina: 1