CAT 6 stugge kern 100% koper AWG24 (Absoluut geen CCA nemen) (UTP is uitstekend in woningen, geen FTP of SFTP nemen dat is zwaar overkill en wordt doorgaans alleen gebruikt in fabriekshallen met veel storing/straling), neem je dat dan maak je het voor je zelf onnodig moeilijk om kabels te trekken.
Ik zou dan nog eerder voor CAT6a gaan dan FTP/SFTP, maar ook dat is zwaar overkill.
Stugge kern is voor in gebouwen van achter de patchpanel en flexibele kern is alles na de patchpane wat je kan inprikken zeg maar.
Als je ook buisjes gaat aanleggen neem van de 19mm variant en glad, vermeid dat flexibele rommel daar krijg je later nooit meer een nieuwe kabel doorheen.
Gewoon standaard CAT6 gaat ook tot 10 gbit bij max 40m afstand, ruim voldoende "voor in de toekomst".
Overgens 2x CAT 6 kabel heb ik nog door een 19mm buis gekregen, dan moet je niet teveel bochten hebben.
O btw 50 meter kabel is zo op vergis je daar niet in, ik was een 100meter kabel gewoon kwijt in de woning, en het is maar een kleine woning, als je alle kamers incl zolder voor een aansluiting wil voorzien, zolder heb ik 2x voor in het geval dat.
[
Voor 24% gewijzigd door
mr_evil08 op 15-01-2021 11:16
]