Toon posts:

[Verzamel] Je eigen drie hotshots van 2020 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:42

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Topicstarter
Op 'veler' verzoek weer een nieuwe ronde van het eigen hotshot topic.

Het was een gek jaar maar er zijn evengoed veel mooie platen langs gekomen, laat zien waar je trots op bent en hopelijk wordt komend jaar weer beter. Ook qua meetings. :)

De regels zijn hetzelfde als bij de voorgaande afleveringen:
  • maximaal 3 foto's
  • afkomstig natuurlijk uit het jaar 2020
  • alleen eigen werk, maar dat spreekt voor zich
  • [i]vraag toestemming als je iemands werk voor zakelijke doeleinden wil gebruiken[/li]
  • let even erop dat je je selectie netjes schaalt naar het op tweakers gewenste formaat met bij voorkeur een linkje naar de fullsized image.
  • een beetje commentaar op je voorganger is natuurlijk altijd prettig
Daarnaast gaan we ook weer kijken voor een algemene Hotshots toplijst dus mocht je hier (of totaal ergens anders) toppers tegen komen van iemand anders die je wel boven de rest uit vind stijgen rapporteer (rapporteer knop, of het handje) deze dan even dan kunnen wij die nominaties op de achtergrond verzamelen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:15

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Nou, laat ik maar de aftrap nemen dan. Lastig jaar maar evengoed mooie foto's weten te schieten.

1.

2.

3.

1 vind ik zelf sowieso heel mooi. De 2e is een vast spinnennest dat elk jaar terug keert maar dit jaar was de foto wel erg goed gelukt. En de 3e is natuurlijk uniek moment van 2020. Deze foto kun je de komende duizenden jaren niet meer maken.

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
@sys64738 nummer 1 & 3 kende ik al. Ook nummer 2 mag er zeker zijn.

• Jackie Moon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-07-2022
Drie uit mijn ijsvogel album
https://www.flickr.com/ph.../albums/72157714455489936

1.

[Afbeelding]

2.

[Afbeelding]

3.

[Afbeelding]

@sys64738 Mooie fotos. Dat is wat ik mis in mijn fotos: sfeer en vooral mooi licht.

[Voor 74% gewijzigd door Jackie Moon op 29-12-2020 13:00]

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Wat ik dan weer mis in mijn foto's is een ijsvogel. :P Maar ik ben daar serieus wel jaloers op hoor. Fantastische platen, vootal die 2e. Zo mooi en niet dat gekloot met een belicht aquarium en lok-visjes maar gewoon vol in beeld in zijn natuurlijke omgeving. Erg mooi.

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 21:37

Montana

X-H2 ..what else !

@sys64738 Mooie foto's
@Jackie Moon Top serie, nog nooit de kans gehad ze te fotograferen

1

2

3

iMac K5 27" i9 | Macbook Air M1 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF150-600 | XF80 | XF30 | XF16-80 | XF 70-300 | Sigma 56 mm X-Mount | Sigma 16 mm X-Mount | Sigma 30 mm X-Mount

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
@sys64738, 1 en 3 zijn mooie sfeerbeelden, de spinnetjes van 2020 staan er inderdaad mooi op.
@Jackie Moon, mooie vogel en mooie foto's.
@Montana, mooie foto's met een scherpte waar ik niet aan kan tippen.

Van mij net als vorige keer drie foto's uit Latijns Amerika, genomen in de eerste drie maanden van 2020, toen Covid-19 nog ver weg leek.

1. Zeilschip Regina Maris

2. Roodstaartboomeekhoorn, Parque Nacional Cahuita

3. Volcán Concepción, Isla de Ometepe (heeft explore gehaald op Flickr)

[Voor 4% gewijzigd door arnold_m op 04-01-2021 20:50. Reden: Explore gehaald]

flickr

Acties:
  • +17Henk 'm!

• MattiB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-06 08:20
@sys64738 Je eerste vind ik ook erg fraai, ben wel fan van zulke omstandigheiden ;) De 2e vind ik ook erg leuk omdat ik in eerste instantie dacht te kijken naar iets wat vastgevroren zit in ijs.

@Montana Stuk voor stuk gewoon prachtig, de scherpte van je foto's knalt er elke keer weer van af. De Flamingos vind ik de mooiste

@arnold_m De eerste vind ik verreweg de mooiste, mooie de schepen vastgelegd en de skyline van de gebouwen volgt mooi mee.

Zelf eigenlijk een rustig jaar gehad wat betreft fotografie, weet niet echt waardoor het komt. Ik wil niet de schuld afschuiven op Corona. Misschien dit jaar wat meer actief weer aan de slag. Toch nog in de herfst een mooie trip door Lapland gemaakt waar ik een paar bucket list plaatjes heb gemaakt :)

Acties:
  • +11Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:32
@MattiB die laatste twee doen het heel goed! Rendier is prachtig getekend, haarscherp. Je laatste is een prachtig landschap dat schilderachtig aandoet!

#1 racen met zonsondergang

#2 ochtend zonnetje op de Zaanse Schans

#3 Trio BMW M2 CS machines.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Lekkere platen @RobbieHifi je lust de slidertjes in post wel zo te zien. Voor mij persoonlijk iets te veel maar ze zij wel mooi. Klopt het dat die eerste wat banding heeft? :)
Die derde valt mij op, ik ken een aantal mensen die ook bij die raceweekenden rond lopen en blijkbaar ken ik je foto's via die weg al. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Zo. Mooi platen hoor. Sommige al gezien maar ook nog wat nieuwe pareltjes.

@MattiB Ze zijn alle drie heel mooi. Maar die eerste.... Wat een kleuren en heel mooi doorkijkje. Nice.

@RobbieHifi Alle 3 mooi. Nr 1 heeft inderdaad beetje last van banding (zal wel export dingetje zijn) en je watermark mag wel geheel op het asfalt. Maar verder is die echt mooi. Less is more.

• RobbieHifi
Gonadan schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:17:
Lekkere platen @RobbieHifi je lust de slidertjes in post wel zo te zien. Voor mij persoonlijk iets te veel maar ze zij wel mooi. Klopt het dat die eerste wat banding heeft? :)
Banding door de JPEG compressie. Vanwege beperkte ruimte die ik online heb.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Niet heel veel op pad geweest het afgelopen jaar, maar in de zomer wel twee leuke uitstapjes kunnen maken: met Tweakers naar Ouwehands en een middagje in de AWD.

Damhert - Fallow Deer @ Amsterdamse Waterleidingduinen by Frank Vlamings, on Flickr

DSC_1402.jpg by Frank Vlamings, on Flickr

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• RobbieHifi
sys64738 schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:28:
Nou, laat ik maar de aftrap nemen dan. Lastig jaar maar evengoed mooie foto's weten te schieten.

3.
[Afbeelding]
En de 3e is natuurlijk uniek moment van 2020. Deze foto kun je de komende duizenden jaren niet meer maken.
Is een uniek moment, maar ook fotografisch wat mij betreft zeer geslaagd.

@Orion84 je eerste is echt goed. Beestje staat er statig.
De rode panda is mooi, alleen jammer van het laatste stukje staart. Ben wel aan het muggenziften.

[Voor 14% gewijzigd door RobbieHifi op 05-01-2021 17:50]

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@sys64738 De 'tranquility' van je 1ste getoonde foto vind ik heerlijk rustgevend.

@Montana Je duistere aap is een fraai portret van een uitgesproken heerschap. En ondanks dat deze dieren niet voor de poes zijn, oogt 'ie heel vredelievend.

@MattiB Voor jou geldt: het is verboden om nog van de fraaie scandinavische landschappen te plaatsen! Je maakt me jaloers, foei! :+

In 2020 geen trip naar de Alpen, helaas. :-(
Ik moest het doen met wat lokale expedities.

De frisvroege ochtenden waarop ik deze maakte:

Veluwe-Renderklippen-Mist06 by Erik Haak, on Flickr

en deze:

Kadoelerveld10 by Erik Haak, on Flickr
ben ik erg content mee. 8)

Waarbij die laatste, met een beetje fantasie, zelfs de indruk van een heuvelachtige achtergrond geeft. Maar de achterliggende polder is zo plat als het maar kan zijn. :)

Mooie Plaatjes   

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 17:39
@arnold_m Leuke foto's alleen was er iets meer uit te halen naar mijn idee (geen kritiek maar hopelijk kun je hier iets mee met toekomstige foto's).

Het schip op foto 1 mist het topje van de mast en het had voor mij mooier geweest als dat 2e schip erachter er niet was geweest. Heb je soms niet zelf in de hand uiteraard.

Foto 2 is iets te ver ingezoomd (of gecropped?), haartjes van de staart en de tenen vallen net buiten beeld.

Foto 3 lijkt mij iets scheef en ik vind de vulkaan iets teveel aan de linkerkant staan.

@MattiB Super gave foto's, mooie kleuren en scherpte.

@sys64738 Foto 2 is voor mij de topper, erg mooi _/-\o_

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@Orion84 Mooie platen. Heb zomaar het idee dat ik diezelfde panda ook paar keer op de foto heb staan ;-)

@ehtweak Nice. Maar doe mij nummer 1 maar. Bij 2 vind ik de bomen beetje vechten om aandacht met de achtergrond. Foto 1 is mooier verdeeld en ook beter in balans daardoor. De kleuren en die mistige sfeer zijn bij allebei dik in orde.

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:14
Leuk om ook op Tweakers zulke prachtige foto's voorbij te zien komen!

Mijn foto's zijn allemaal toevallig met mijn in 2020 gekochte 100-400GM van Sony:

Schiphol Planespotting by Mr. Zzzzz, on Flickr

Posbank National Park by Mr. Zzzzz, on Flickr

View from Euromast Rotterdam by Mr. Zzzzz, on Flickr

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:02

bobcom

Dedicated dabbler

Totaal niet op pad geweest dit jaar, een beetje tussen de bedrijven door geschoten. Maar om te vookomen dat de lat in dit topic onbereikbaar hoog komt te liggen hier drie van mijn minst middelmatige foto's uit 2020. Allemaal met de A7Rii.

1. Laatbloeier in de (niet zo vroege) ochtend. 16 jan. 2020, 9.20U. FE 50mm 1.8, 1/125s, f/5.6, ISO 125

2: Namiddagzon op een kale pluizebol. 26 apr. 2020, 17.23 u. Tamron 90mm 2.8 272E, 1/125s, f/11, ISO 100

3. Pipistrello poseert. 23 sept. 2020, 12.25u. Jupiter 9 85mm f/2.0, 1/50s, f/2.0, ISO 3200

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Al vele mooie foto's in dit topic voorbij zien komen :) .

@bobcom 1 en 3 hebben een analoge uitstraling en dat vind ik wel wat hebben. De roos knalt er lekker uit. Nummer 2 wordt ik teveel afgeleid door de witte paardenbloem

@zzzzz Je derder foto vind ik het beste. De lagen geven diepte en het doet me denken om met de boot Zweden bij Götenborg binnen te komen.

@RobbieHifi Je racefoto's blijven fantastisch, De Zaanse Schans wat minder ;-)

@ehtweak & @MattiB Herkenbaar! top.

Hieronder mijn favorieten van 2020. Helaas door de verbouwing van de tuin niet zoveel foto's kunnen maken als gehoopt. Hopelijk kan ik dat in 2021 goed maken.

Rode Bogen.
20200311-DSC04933 by Roger Wilco, on Flickr

Gekleurde bubbels
20200706-DSC05944 by Roger Wilco, on Flickr

Hard licht aan het strand
20200809-DSC07151 by Roger Wilco, on Flickr

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:33

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

@zzzzz Eerste foto vind ik wat rommelig ogen. Leuk moment van het landen maar doet mij niets. Waarschijnlijk omdat ik niets met vliegtuigen heb. De foto van de Posbank is mijn favoriet. Fijne foto om naar te kijken :Y De foto van Rotterdam haven lijkt wel een flinke crop of van achter (niet lekker schoon) glas genomen.
@bobcom De foto van de roos is mijn favoriet. Kijkt lekker weg. Bij de foto van de paardenbloem had ik liever de focus gezien op de volle pluizenbol, want die leidt best af zo uit focus. De mug doet 't 'm voor mij ;) De foto van je kat is vrij korrelig door de hoge ISO. Heb je de foto bewerkt om dat te proberen weg te krijgen?
@MRIdev Alledrie lekkere foto's om naar te kijken :Y Scherp, mooie kleuren... _/-\o_

Afgelopen jaar heb ik een wat rustiger jaar gehad qua fotografie (werk, teveel wind wanneer ik wel tijd had) maar ik heb kunnen wennen aan mijn nieuwste aanwinst (EOS RP). Aangezien ik mij voornamelijk bezig hou met insectenfotografie, enkel beestjes in mijn top 3:

#3 Een Ivoorzweefvlieg druk aan het zweefvliegen
Ivoorzweefvlieg (Volucella pellucens) by Ed Rendum, on Flickr

#2 Een Gaasvlieglarve die een larve van een veertienstippelig lieveheersbeestje te pakken heeft
Gaasvlieglarve (Chrysoperla carnea) vs Calvia quatuordecimguttata by Ed Rendum, on Flickr

En dan #1: één van de meest freaky uitziende insecten, naar mijn mening
Weideschorpioenvlieg (Panorpa vulgaris) by Ed Rendum, on Flickr

Bovenstaande zijn genomen met de Canon EOS RP, icm de Canon EF 100mm F2.8L Macro IS USM en Canon Speedlite EL-100 (#2 en #1) voorzien van Pringlesbus-diffuser.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:17
Pfoe, toch wel weer een aantal fraaie platen hierboven.

Mijn favorieten zijn toch wel (niet zo zeer op volgorde van favoriet):
#2 van @Jackie Moon
#2 van @Montana
#1 en #3 van @RobbieHifi

Heb in 2020 maar bar weinig foto's gemaakt t.o.v. voorgaande jaren. Denk dat een hoop mensen hier mee kampen wegens Corona.

Dus had niet veel foto's om uit te kiezen dit keer, dat was wel weer een voordeel :P

Mijn top 3

#1 (klik voor groter)

#2 (klik voor groter)

Tesla Model 3 by Patrick de Bie, on Flickr

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Artemiev
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:22
Begin van 2020 voortvarend van start gegaan met foto's maken en vooral genieten van de buitenlucht. De tweede helft van het jaar stukken minder foto's gemaakt. Veel op tweakers rondgekeken en inspirerende beelden gezien. Na lang twijfelen en net weer bladeren door mijn albums van vorig jaar toch maar besloten een keer te posten.

1.

2.

3.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ik ben niet meer zo actief hier met posten maar betekent niet dat ik gestopt ben met platen maken. Heb sinds eind 2019 het geluk dat ik in 1 van de mooiste landen ter wereld woon, dat heeft in 2020 de nodige mooie plaatjes opgeleverd waardoor het erg moeilijk was om enkel 3 te posten en twijfel nog steeds of dit echt de 3 mooiste zijn maar staan in ieder geval in de top 10.

Aurland by Karsten, on Flickr

Styggeman by Karsten, on Flickr

20200710_214410 by Karsten, on Flickr

Edit: Laat ik ook even netjes op alle mooie plaatjes hierboven reagere :)

@sys64738 Foto 1 heeft echt een heerlijk sfeertje. :)
@Jackie Moon Die staan er goed op! 1 eerst is ook mijn favoriet. Iets andere houding maar nog steeds oogcontact
@Montana Die 2e. De scherpte, het detail en het contrast. Just love it :o

@MattiB stuk voor stuk heerlijk plaatjes, de kleuren op 1, de sfeer in 3 en 2 is natuurlijk een uniek moment, ik moet er nog steeds 1 in het wild tegenkomen. Persoonlijke favoriet is 3

@RobbieHifi Stuk voor stuk lekkere platen maar 3 is mijn favoriet, gevoel van snelheid en actie is echt keurig vastgelegd en ik heb een zwak voor BMW :P Eerlijk gezegd krijg ik bij foto 2 een beetje: "Schoenmaker blijf bij je leest"-gevoel je auto foto's zijn echt top maar uitwerking van zaanse schans is jammer genoeg niet van dezelfde kwaliteit.

@zzzzz Heb niet zoveel met vliegtuigen dus 3 is mijn favoriet, geeft precies aan waarom ik niet in de stad wil wonen :P

@Artemiev Heerlijke zachte kleurtjes :9~

@Orion84 Beide prachtige plaatjes! Het licht en de kleurtjes bij het hert echt heel mooi

@ehtweak Heerlijke sfeertjes op beide platen

[Voor 34% gewijzigd door Mr Pingu op 19-05-2021 11:48]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 12 Pro Max

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@Mr Pingu Super mooie platen. Vooral 2 vind ik heel mooi. Dat licht en dat landschap. Net of je op andere planeet zit. Top.

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-05 20:14
Mooie platen hier, mijn favo's zijn zeker die van MattiB en Mr Pingu. Jammer dat wij wonen in land met een toch wel saai landschap vergeleken met de landen om ons heen.

Vorig jaar pas begonnen met meer allround fotografie. Voorheen alleen auto's, en dat waren haast nooit hele spannende foto's.

1.

2.

3.

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@Westland1940 Beter laat dan nooit ;-) De eerste twee platen vind ik niet super maar die laatste is echt heel mooi. Prima compositie en heel mooi licht.

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:55
Mr Pingu schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:34:
Heb sinds eind 2019 het geluk dat ik in 1 van de mooiste landen het mooiste land ter wereld woon
Kijk, ik heb het voor je gefixt ;)

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• PdeBie
@Gonadan regel jij ook weer een 2021 versie? :P

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

PdeBie schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:35:
@Gonadan regel jij ook weer een 2021 versie? :P
Heb je nu je 2021 lijstje al compleet dan? :o

• PdeBie
Afgelopen jaar bijzonder weinig foto's gemaakt, dus ja. :P

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@PdeBie dat was wel het plan, of één van mijn collega's, maar dan wel aan het eind van het jaar inderdaad. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee