Heb je nooit een elektrische tandenborstel gehad? Bij veel modellen zit er een gekleurde en evt afneembare/verwisselbare gekleurde ring op de opzetstukjes zodat je daaraan kan herkennen welke van jou is. Als je je tanden gaat poetsen klik je jouw opzetstukje erop, als een ander tanden gaat poetsen klikt die zijn/haar opzetstukje erop.DeKever schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:46:
[...]
Het rare is dat het een tandenborstel is. Die deel je niet. Een wc-bril of kopje wel.
Dat er met delen wel geadverteerd wordt, verbaast mij enorm. Kan je dat eens laten zien, misschien is mijn stelling achterhaald.
In ons gezin had gelukkig ieder zijn eigen electrische tandenborstelDataGhost schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:02:
[...]
Heb je nooit een elektrische tandenborstel gehad? Bij veel modellen zit er een gekleurde en evt afneembare/verwisselbare gekleurde ring op de opzetstukjes zodat je daaraan kan herkennen welke van jou is. Als je je tanden gaat poetsen klik je jouw opzetstukje erop, als een ander tanden gaat poetsen klikt die zijn/haar opzetstukje erop.
Wat een dooddoener. Dat een jurist (wat overigens niet eens een beschermde titel is) heel stellig iets beweert betekent niet dat dat juist is. Ik ben het helemaal met het door jou aangehaalde bericht eens, maar dat maakt de (hypothetische) verdere discussie niet minder interessant.Cyberpope schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:05:
Maar we hebben hier niet met persoonlijke meningen van doen (dus ook die van jouw niet), maar met wettelijke regels. En daar is @GlowMouse (jurist) behoorlijk helder over: GlowMouse in "Recht op retour na kortstondig gebruik? Winkel zegt van niet"
Dus wat iedereen hier vind is niet zo relevant.
Producten waar een uitzondering op het retourrecht op geldt, dienen nu eenmaal aan bepaalde voorwaarden te voldoen:Tom-Z schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:56:
Wat een dooddoener. Dat een jurist (wat overigens niet eens een beschermde titel is) heel stellig iets beweert betekent niet dat dat juist is. Ik ben het helemaal met het door jou aangehaalde bericht eens, maar dat maakt de (hypothetische) verdere discussie niet minder interessant.
* Zo moet van te voren vermeld worden dat het een hygienisch product betreft
* Dient er een verzegeling (zoals een zegel dat verbroken moet worden, een reep die uit de doos getrokken moet worden bij openen of een cellofaan plastic hoesje om de doos die verbroken moet worden)
Als dergelijke zaken aanwezig zijn, is het geen probleem om een retour te weigeren.
Dat is hoe de wet zegt dat het moet zijn. Ik kan mij voorstellen dat je als user (zeker in het shopping forum) daar niet elke keer naar hoeft te verwijzen - jurist of niet. Mochten mensen daar naar geïnteresseerd zijn, kun je vervolgens toch zelf ook wat zoekwerk verrichten?
[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 27-12-2020 23:13 ]
@CH4OS Je hebt kennelijk mijn post niet goed begrepen. Ik schrijf dat dat verhaal over de verzegeling inderdaad klopt (ik weet echt wel hoe de vork in de steel zit, lees mijn andere posts in dit topic...), maar dat ik het te kort door de bocht vind om te zeggen "hij is jurist en zegt X dus einde thread". De verdere hypothetische discussie (als het wel verzegeld zou zijn geweest, zou het dan wel onder de uitzondering voor hygiëne vallen...?) is nog steeds interessant en hoeft niet afgekapt te worden omdat TS op een ander punt al gelijk zou krijgen.
Glowmouse is wel een van de gebruikers die veel kennis heeft op dit gebied (o.a. want jurist). Dimenz (zo uit mijn hoofd) en Emmich (ook zo uit mijn hoofd) hebben dat ook. Je kunt bij posts van hun er wel redelijk vanuit gaan dat wat zij zeggen klopt, ook juridisch gezien / vanuit de wet.Tom-Z schreef op zondag 27 december 2020 @ 23:20:
@CH4OS Je hebt kennelijk mijn post niet goed begrepen. Ik schrijf dat dat verhaal over de verzegeling inderdaad klopt (ik weet echt wel hoe de vork in de steel zit, lees mijn andere posts in dit topic...), maar dat ik het te kort door de bocht vind om te zeggen "hij is jurist en zegt X dus einde thread".
In herhaling vallen is echter ook niet de bedoeling, vandaar dat het op een gegeven moment wel afgekapt wordt, het is hoe de wet is. Dan kunnen mensen van cases het een en ander vinden, maar daar heeft de wet niets mee te maken.De verdere hypothetische discussie (als het wel verzegeld zou zijn geweest, zou het dan wel onder de uitzondering voor hygiëne vallen...?) is nog steeds interessant en hoeft niet afgekapt te worden omdat TS op een ander punt al gelijk zou krijgen.
[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 27-12-2020 23:23 ]
Was het maar zo makkelijk. dan hebben we bijna geen advocaten nodig. en al helemaal niet verschillende rechters en bestond in hoger beroep gaan ook niet.CH4OS schreef op zondag 27 december 2020 @ 23:22:
Glowmouse is wel een van de gebruikers die veel kennis heeft op dit gebied (o.a. want jurist). Dimenz (zo uit mijn hoofd) en Emmich (ook zo uit mijn hoofd) hebben dat ook. Je kunt bij posts van hun er wel redelijk vanuit gaan dat wat zij zeggen klopt, ook juridisch gezien / vanuit de wet.
Soms zijn zaken zo klaar als een klontje. Maar niet altijd.
Vandaar de 'redelijk vanuit gaan'. In dit forum komen die hele specifieke cases nou ook weer niet dagelijks voorbij.loki504 schreef op zondag 27 december 2020 @ 23:28:
Soms zijn zaken zo klaar als een klontje. Maar niet altijd.
Waarom niet gewoon direct via Oral-B retourneren aangezien ze een 30 dagen tevreden of geld terug actie hebben?
De algemene voorwaarden zijn niet erg spannend behalve dat de verzendkosten voor eigen rekening zijn.
De algemene voorwaarden zijn niet erg spannend behalve dat de verzendkosten voor eigen rekening zijn.
*knip*
[ Voor 93% gewijzigd door Perkouw op 16-01-2021 08:33 ]
Die optie werd eerder al gegeven:Plisson schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:25:
Waarom niet gewoon direct via Oral-B retourneren aangezien ze een 30 dagen tevreden of geld terug actie hebben?
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:36:
[...]
https://highactions.highc...3YjhiMzM0NTAyM2VjYjczMCJ9
De zaak lijkt opgelost
Wel zal het even duren, krijg je met die rare tokos die cashbacks etc verzorgen voor bedrijven als P&G
Dich bis echt unne foëzen haas
Ik denk dat alles hier al wel is gezegd, maar toch wil ik iedereen bedanken voor het vermaak heden ochtend.
5(!) pagina’s over het wel/niet mogen retourneren van een tandenborstel á €30 wat duidelijk een hygiëne product is mét blijkbaar een niet goed geld terug optie vanuit de fabrikant
5(!) pagina’s over het wel/niet mogen retourneren van een tandenborstel á €30 wat duidelijk een hygiëne product is mét blijkbaar een niet goed geld terug optie vanuit de fabrikant

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Wederom een topic waarin inderdaad snel naar de juridische weg word gegrepen terwijl de oplossing zo overduidelijk en simpel is....
Je wilt juist niet te hard duwen en juist wel aaien over je tandenPanzer_V schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:24:
TS weet nu dan wel waarom Philips zo duur is.
Ik poets al jaaaaaaren met Oral B. En krijg mijn tanden gewoon schoon in 2 minuten, zelfs in 1.
Ik weet niet wat TS met zijn tanden doet in een halve dag (er vanuit gaande dat hij keurig 2x daags poetst) dat hij ze met 4 minuten poetsen niet schoon krijgt........
TS, als je zo'n model hebt dat een rood lampje toont als je te hard drukt zou ik je adviseren eens die grens op te gaan zoeken....aaien over je tanden werkt natuurlijk niet.
Ander merk is immers andere manier van poetsen.
Althans, zo preekt mijn mondhygiënist na een diepe zucht, omdat ik dat nooit kan. Maar nu heb ik zo'n lampje, dus ben benieuwd, volgende week mag ik weer!
Poets mijn tanden 1x per week en ga elke 2 maanden naar de mondhygiëniste. Heb haar nog nooit horen klagen. Ziet er prima uit meneer Amber. Ben trots op uZebby schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:03:
[...]
Althans, zo preekt mijn mondhygiënist na een diepe zucht, omdat ik dat nooit kan. Maar nu heb ik zo'n lampje, dus ben benieuwd, volgende week mag ik weer!
Die klaagt natuurlijk niet, die heeft mooi werk dankzij jouNoahAmber schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:12:
[...]
Poets mijn tanden 1x per week en ga elke 2 maanden naar de mondhygiëniste. Heb haar nog nooit horen klagen. Ziet er prima uit meneer Amber. Ben trots op u