det. 4 drivers op komst, meer snelheid voor GF3!

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 774 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
Op dinsdag 28 augustus 2001 23:38 schreef edward2 het volgende:

[..]

ElsaGladiac920 235/520 met - Det. 4 v.20.80 ;)
waar haal jij die vandaan? kan jij die niet even "uit laten lekken" ??? :7

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Had ie gewild dat ie ze had ;) ..

PC Specs

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik had ze gelekt als een oude luier ;)

Niet op voorraad.

Verwijderd

Haha, als deze verwachtingen nog waargemaakt worden, zal dat zowat één van de 1e hoogverwachte verwachtingen binnen de computerwereld zijn die ook goed uitkomen :D

• pirke
Op zaterdag 01 september 2001 02:00 schreef edward2 het volgende:
Ik had ze gelekt als een oude luier ;)
hmmm, zeker langs me afgegaan...

ehm, ik durf het bijna niet te vragen :+

Verwijderd

hij lult

Verwijderd

duh

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
Heeft er al iemand een idee wanneer ze nou uitkomen?

Verwijderd

ik denkl dat ze uitkomen waneer Win XP helemaal gereleased is. Ik las dat Detonator 4 voor XP was geoptimaliseerd.
Ik draai nu net 1 dag XP en mn 3Dmark score was even hoog als op win98/ME

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op zaterdag 01 september 2001 12:08 schreef Gladiator het volgende:
hij lult
Djeez, dat is een geintje in de sig, zegt dit;) je iets?

Ik bedoel dat als ik ze zou hebben, dat iedereen ze hier zou hebben, omdat ik ze dan daar TNet zou mailen.

Niet op voorraad.

• Bomberman
Op zaterdag 01 september 2001 12:23 schreef Gladiator het volgende:
ik denkl dat ze uitkomen waneer Win XP helemaal gereleased is. Ik las dat Detonator 4 voor XP was geoptimaliseerd.
Ik draai nu net 1 dag XP en mn 3Dmark score was even hoog als op win98/ME
Voor XP geoptimaliseerd = marketing praat. 'Underneath' is er heel weinig verschil tussen Win2K en WinXP.

PC Specs

• pirke
Op zaterdag 01 september 2001 13:08 schreef edward2 het volgende:

[..]

Djeez, dat is een geintje in de sig, zegt dit ;) je iets?

Ik bedoel dat als ik ze zou hebben, dat iedereen ze hier zou hebben, omdat ik ze dan daar TNet zou mailen.
hehe, ikke snappe hoor, ikke ook geintje maken 8-)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
GF3 Titan500 gespot: http://www.microsoft.com/hcl/ zoek maar eens op Geforce3.

Niet op voorraad.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

had ergens gelezen dat ze zouden lekken op 2 september, maar precies niet, zal wachten zijn tot 17 sep. denk ik :( :(

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:02
Op zondag 02 september 2001 22:52 schreef gamertothemax het volgende:
had ergens gelezen dat ze zouden lekken op 2 september, maar precies niet, zal wachten zijn tot 17 sep. denk ik :( :(
tja is nooit zeker natuurlijk t is en blijft een lek!

een lek zou toch geen releasedatum of what so ever kunnen hebbben. maar we blijven hopen :Z

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:44
Ze mogen wel is komen met die kolere drivers. Stelletje rukkers zijn het daaro afentoe bij nvidia.

| I've got permission to color outside the lines |

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
tja....
het wachten duurt wel veel te lang dit keer...
daar moeten ze wel een enorme prestaie winst tegenover gaan zetten...
damn ik wil die nieuwe detonators.... :)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• NiMu83
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op maandag 03 september 2001 00:43 schreef Lord_T het volgende:
tja....
het wachten duurt wel veel te lang dit keer...
daar moeten ze wel een enorme prestaie winst tegenover gaan zetten...
damn ik wil die nieuwe detonators.... :)
jij niet alleen!!
:P

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
>:) >:) >:)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik las op het forum van anandtech dat nVidia alweer op 30xx zit te werken.

Niet op voorraad.

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 12:32
Op maandag 03 september 2001 11:31 schreef edward2 het volgende:
Ik las op het forum van anandtech dat nVidia alweer op 30xx zit te werken.
als dat zo is...

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 14:12

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 02 september 2001 23:44 schreef Genotix het volgende:
Ze mogen wel is komen met die kolere drivers. Stelletje rukkers zijn het daaro afentoe bij nvidia.
Weet je wat, schrijf zelf even zo'n drivertje.. *sigh*

Nah, zou het echt zoveel sneller worden? Let's hope so!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Bomberman
Gaan jullie games zo langzaam dat ze niet te spelen zijn ofzo :o ? Sommige mensen doen alsof ze die drivers nodig hebben ...

PC Specs

• Tordek
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-11-2023
Ben benieuwd of detonator 4 ook voor een simpel TNT2 m64'je effect heeft...

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 14:21 schreef Bomberman het volgende:
Gaan jullie games zo langzaam dat ze niet te spelen zijn ofzo :o ? Sommige mensen doen alsof ze die drivers nodig hebben ...
Nou Bomberman, MaxPayne mag nog wel een injectie krijgen hoor, ik speel nu op 1152x864 zonder aniso en dit zou ik graag in 1280x1024 met aniso willen zien :)

Voor de rest is er idd weinig echt hard nodig.

Niet op voorraad.

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 16-08 21:41
Mijn ASUS v8200 is beslist niet sneller geworden van de ASUS 14.10 (bewerkte detonator 4) geworden, hij is zelfs langzamer geworden (5798 3dMark2001 -> 5410 3dMark2001) :(

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 17:44 schreef Gabriel-LG het volgende:
Mijn ASUS v8200 is beslist niet sneller geworden van de ASUS 14.10 (bewerkte detonator 4) geworden, hij is zelfs langzamer geworden (5798 3dMark2001 -> 5410 3dMark2001) :(
Detonator 4 is de 20.XX serie... 14.XX is nog Detonator 3.

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op maandag 03 september 2001 17:57 schreef Longbowh het volgende:

[..]

Detonator 4 is de 20.XX serie... 14.XX is nog Detonator 3.
AHA, dus ASUS heeft de nieuwste drivers nog niet :( , herrinner me eraan dat ik nooit weer een ASUS video kaart koop, hij is nix beter dan de rest maar heeft gewoon een paar leuke gadgets, maar dat is de slechte support niet waard (de 14.10 kwam twee week geleden uit bij ASUS...)

• Bomberman
Niemand heeft Detonator 4 nog, vandaar ASUS ook niet ...

PC Specs

Verwijderd

Ik snap niet waar jullie je nu zo druk om maken. De Radeon 8500 is er (gelukkig voor de potentieële kopers, i.v.m. defecte FSAA ed.) nog niet. Dus is het marketing technisch helemaal niet interessant om de GF3 nog sneller te maken. DUS OOK NIET VOOR ATI ZODAT DIE ERMEE KUNNEN SPELEN !!!!! Reken maar dat er een aantal GF3 kaartjes in het ATIlab liggen te borrelen. Zo laten ze ATI een beetje in het ongewisse.

Conclusie:
Hele slimme zet van nV om ons en ATI op die drivers te laten wachten, zodat ze niet al hun kruit in èèn keer verknallen. ;)
De det4 is gewoon de vlieg die ligt te wachten totdat ATI z'n soep serveert om erin te vliegen o.i.d. :?
Maar de det4 maakt de brakke FSAA niet goed van de GF3... Het is niet eens zozeer een snelheidsprobleem maar gewoon een kwaliteits isue.

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Indien de beschreven feiten werkelijk zo liggen, is het niet anders dan een enorm lage dunk van de klanten (eindgebruikers) van Nvidia. De GF3 bezitters zijn niet zo geinteresseerd in perikelen en ATi competitie, zij willen graag meer snelheid..

Vind ik al genoeg voor een definitieve boog om Nvidia deze productieronde, maar wie ben ik?

Verwijderd

Wekkel,

Het is maar speculatie wat ik hierboven heb getyped. Wat de echte reden is zal ons eindgebruikers nooit geopenbaard worden. Natuurlijk kun je je vreselijk genaaid voelen als je op dit moment niet het maximale uit je aanschaf kunt halen, terwijl waarschijnlijk de tool al klaar is. Maar ook dat weet niemand zeker. Mischien zijn er nog wel bepaalde isues met die driver waardoor de zaak nog niet gereleased kan worden. Als nV een brakke driver op het WWW pleurt dan loopt ook iedereen te janken.
Mijn vermoeden is, gewoon dat het zieken van ATI de belangrijkste factor is voor de release van deze drivers. Dus laten we nu gaan bekken op ATI dat ze snel die Radeon8500 op de markt gooien, dan hebben wij tenminste die det4 driver... :)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Mwuaah, comptabiliteitsissues geloof ik niet zo in. De detonators 4 draaien de geteste spellen prima bij de verschillende hardwarereviewers, dus bugs lijken me wat onwaarschijnlijk.

Feit is, dat de ATi inderdaad snel eens moet gaan komen, want de eerste preview gaf toch een wat wrange bijsmaak.

• Bomberman
Op dinsdag 04 september 2001 14:11 schreef Wekkel het volgende:
Mwuaah, comptabiliteitsissues geloof ik niet zo in. De detonators 4 draaien de geteste spellen prima bij de verschillende hardwarereviewers, dus bugs lijken me wat onwaarschijnlijk.
Kun jij met zekerheid zeggen dat er geen compatibiliteits issues zijn? Nee. In dit soort gevallen moet je niet ergens vanuit gaan als je de feiten niet kent naar mijn mening. Verder draaien de reviewers vrij 'standaard' systemen. Er zijn honderden of zelfs duizenden factoren die incompatibiliteiten kunnen veroorzaken (hardware, games, OS) die voor het grootste deel opgelost moeten worden voordat een bedrijf als nVidia officiele drivers uitbrengt. Je moet dat 'compatibiliteits' argument niet zo snel afwimpelen alleen omdat het jou niet aanstaat dat je de drivers nog niet hebt. Verder zijn er geen harde bewijzen dat de drivers al 100% klaar zijn en liggen te wachten totdat de 8500 uitkomt. Het is waarschijnlijk, dat geef ik toe, maar daar kun je niet zomaar vanuit gaan omdat de geruchten dat beweren.

Er worden zoveel beweringen gedaan rondom die Det4 drivers zonder dat ik ook maar één hard bewijs daarvoor heb gezien. Je kunt hele discussies voeren gebasseerd op speculatie maar waar leiden die toe .. nergens ;) .

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Wat de R8500 betreft, op de ECTS waren volledig werkende A13 revisies actief, of alle issues mbt trilinear+ aniso al opgelost waren stond niet vermeld.

Het wordt nu toch wel tijd voor een A13 review, tenzij ze natuurlijk nog steeds driverproblemen hebben.

Niet op voorraad.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Op dinsdag 04 september 2001 14:22 schreef Bomberman het volgende:

[..]

Kun jij met zekerheid zeggen dat er geen compatibiliteits issues zijn? Nee. In dit soort gevallen moet je niet ergens vanuit gaan als je de feiten niet kent naar mijn mening. Verder draaien de reviewers vrij 'standaard' systemen. Er zijn honderden of zelfs duizenden factoren die incompatibiliteiten kunnen veroorzaken (hardware, games, OS) die voor het grootste deel opgelost moeten worden voordat een bedrijf als nVidia officiele drivers uitbrengt. Je moet dat 'compatibiliteits' argument niet zo snel afwimpelen alleen omdat het jou niet aanstaat dat je de drivers nog niet hebt. Verder zijn er geen harde bewijzen dat de drivers al 100% klaar zijn en liggen te wachten totdat de 8500 uitkomt. Het is waarschijnlijk, dat geef ik toe, maar daar kun je niet zomaar vanuit gaan omdat de geruchten dat beweren.

Er worden zoveel beweringen gedaan rondom die Det4 drivers zonder dat ik ook maar één hard bewijs daarvoor heb gezien. Je kunt hele discussies voeren gebasseerd op speculatie maar waar leiden die toe .. nergens ;) .
Hehe , dit hele topic leidt nergens heen , het enige wat ik wil en iedereen die dit topic leest, zijn die drivers ;(
14 pagina's. en waarover, over een driver die nog niemand hierzo heeft, ik vraag me af hoeveel pagina's het zullen worden als ie er is, waarschijnlijk minder zelfs :)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, beetje bijtend antwoord op mijn reply van Bomberman.. Volgens mij is de persoonlijke wrok nog steeds springlevend.

Een reviewer als Tom draait standaard systeempjes en meldt eventuele problemen met drivers nooit.... :7

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op dinsdag 04 september 2001 14:46 schreef Wekkel het volgende:Een reviewer als Tom draait standaard systeempjes en meldt eventuele problemen met drivers nooit.... :7
Daar ben ik het niet mee eens, Detonator 3 is in het begin flink aangepakt door Tom. (of was dat in 2d instantie, na eerst een lovende review :? weet niet meer, tijdje geleden ;) )

Verwijderd

Bij TOM is het ook altijd de vraag of het nu aan de driver ligt of aan hem ;) (no offense)
Het blijft kristallenbol kijken wat die drivers betreft. En NV is in èèn ding in elk geval geslaagt. Het topic van de Det4 is langer dan die van de Radeon 8500 :'(

• Bomberman
Op dinsdag 04 september 2001 14:46 schreef Wekkel het volgende:
Hmm, beetje bijtend antwoord op mijn reply van Bomberman.. Volgens mij is de persoonlijke wrok nog steeds springlevend.
Persoonlijk wrok is er nooit geweest, hooguit ernstige irritatie >:) . En tja, ik ben het niet met je eens (zijn wij het wel ooit eens geweest ;) ), vandaar dat ik (op een nette manier zoals ik het zie) reageer op jou bovenstaande posts met mijn 'view' op de zaak. Neem het niet te persoonlijk op ...

PC Specs

• hjs
  • Niet online

hjs

Even de artikelen opgezocht. (Det 3)
toen ze uitkwamen
NVIDIA has definitely proven that it has a seriously talented software team that was capable of producing some dramatic performance boosts from this major driver revision. The claims of up to 50% boosts in performance were not seen in my testing but the generous gains across the board are more than welcome. The performance of NVIDIA boards in their weakest areas of high resolution and color are now given some breathing room to provide a boost up to around 20% in some cases.
en iets later
The reviews came out, the files became available, and everyone jumped on the FTP bandwagon to download NVIDIA's latest creation, the Detonator 3 drivers. Apparently many of you didn't get what you expected.

TNT2x owners eagerly downloaded the drivers anticipating the lovely 20% bonus seen on average with the newest GF family to only find out that the driver caused them to lose performance in most cases and stability dropped dramatically. Every single email that I received in reference to the TNTx and Detonator 3 driver, expressed how horrible the performance loss was when they had switched. A bit of spot-checking on my side of things supported what readers were seeing. I had either matched or less performance across most of our standard tests.

GeForce and GeForce2 owners experienced similar headaches as their systems became unstable to flat out failing to work at times. Reports of random crashing to serious boot issues started surfacing once the new driver was installed. A few also noticed a small decrease in performance for the software they ran most often. Minor performance drops (if you look at the percentages) in general were also seen in the lower resolutions for games like Quake 3.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ha ha, heerlijk tegen de meute in...

In ieder geval tijd voor weer wat shownieuws..

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ik hoop trouwens dat ze met die nieuwe radeon boven de 6000 3dmarks kunnen komen, dat was de reviewer met de laatste GF3 Ti500 and een Athlon 1.4Ghz niet gelukt. Ik vindt het eigenlijk een bagger score :P Ik denk dat ik gewoon ff wacht op de GF4 of anders wel de derde Radeon, ik wil gewoon net ietsjes meer dan 6000 3dmarks in 2k1 das wel zo handig voor de toekomst.

MechWarrior || Monsters Game

• VTec
  • Laatst online: 29-05 10:53
Op dinsdag 04 september 2001 15:21 schreef GambitRS het volgende:
ik hoop trouwens dat ze met die nieuwe radeon boven de 6000 3dmarks kunnen komen, dat was de reviewer met de laatste GF3 Ti500 and een Athlon 1.4Ghz niet gelukt. Ik vindt het eigenlijk een bagger score :P Ik denk dat ik gewoon ff wacht op de GF4 of anders wel de derde Radeon, ik wil gewoon net ietsjes meer dan 6000 3dmarks in 2k1 das wel zo handig voor de toekomst.
In welke resolutie wil je dit dan ?? Zelf zit ik nu (met een GF3) op 6344 met de standaard benchmark. En dit dan met een Athlon 1.4. Er zijn zelfs gasten die al op 6900 zitten (oke 1 gast ;)).

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Hier, leuk:

Ik heb aan Elsa direct gevraagd wat te doen:

Dear Sir/madam,

Recently I have bought an Elsa Gladiac 920 retail tvout. I am using the original driver from the CD incorporated with the card. Everything functions fine of course. (As expected from an Elsa product!)

However I also hear a lot about Nvidia`s Detonater drivers for the GF3. They seem to increase perfomance etc.

I was wondering what you recommend as a the best suitable driver at the moment for my Elsa902 gf3. (The main reason for buying the 920 of course is for gaming perf.)

Should I stick to the original Elsa drivers or would an upgrade with the new detonator driver from Nvidia be advisable? I am al little anxious just to install new drivers since everything functions so well at the moment and I want to keep it that way.

Thank you for your help!
And once again: only positive things about my 920!

Kind Regards,

Antwoord Elsa

Dear Mr X,

thank you for your inquiry, dated 08/30/2001.

If your system functions really well you should not change your drivers because there is no great increase in performance. Our drivers are nearly the same as the NVIDIA drivers and the increase of performance in gaming is round about 1 or 2 frames per second. By the way if you install NVIDIA drivers and they do not function well we are not doing any support for drivers from another manufacturer .

Kind regards

Any respons?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Op dinsdag 04 september 2001 14:11 schreef Wekkel het volgende:
Mwuaah, comptabiliteitsissues geloof ik niet zo in.
Het spel Giants dat zo'n 40% langzamer met de Det 4 drivers is dan met de Det 3? Lijkt me dat er nog wel wat werk te doen is :)

• VTec
Om welke versie gaat het hier dan, Dinictus ??? Ik vind het een beetje raar dat ze aangeven om deze drivers te blijven gebruiken (afhankelijk van welke versie het is). Ik heb zelf verschillende drivers geprobeerd en zie toch wel wat verschil qua performance. Vooral de 12.90 (weliswaar beta) is een goede driver. Aangezien de drivers op cdrom stonden zullen het vast niet zo'n nieuwe zijn, toch !?!?

Verwijderd

Dit is natuurlijk een logische reactie van Elsa. Als ik mij niet vergis heeft elsa op dit moment 12.40 en een nieuwe BIOS versie PAL xxxxxxx.05. Om de zaak overzichtelijk tehouden is het natuurlijk handig om voor support in aanmerking te komen dat je de laatste BIOS en Driver van hun site hebt geplukt en ginstalleerd. Het is niet handig als er naast de telefoon van de helpdesk medewerker nog een boek ligt van 20 pagina's met alle verschillende detonator drivers.

• VTec
Op dinsdag 04 september 2001 16:08 schreef Slashhead het volgende:
Dit is natuurlijk een logische reactie van Elsa. Als ik mij niet vergis heeft elsa op dit moment 12.40 en een nieuwe BIOS versie PAL xxxxxxx.05. Om de zaak overzichtelijk tehouden is het natuurlijk handig om voor support in aanmerking te komen dat je de laatste BIOS en Driver van hun site hebt geplukt en ginstalleerd. Het is niet handig als er naast de telefoon van de helpdesk medewerker nog een boek ligt van 20 pagina's met alle verschillende detonator drivers.
Wanneer het hier inderdaad gaat om de 12.40, dan kan ik me er wel iets van voorstellen, maar vaker worden op de cdrom ook weleens wat oudere drivers geplaatst en wat ik begrijp heeft hij deze nu in gebruik :)

Verwijderd

Uh, wacht ff. Hier wordt door Elsa niet gezegt dat je je koste wat kost aan de CD moet houden. Het gaat alleen om herkomst. Dus als je van de Elsa site gaat downen is het ok

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ja dat is dan okay. Ik verwacht ook wel dat Elsa binnenkort met een driver update komt. Ik haal gewoon mijn drivers van Elsa.com dan weet ik zeker dat alles goed werkt.

Voor Elsa heeft het verhaal 2 kanten:

1 ze vinden het niet gaaf natuurlijk dat Nvidia bv drivers maakt die beter zijn dan die van hun.

2: ze vinden het wel fijn als HUN GF3 in performance wordt opgeschroefd door drivers van NVidia.

Etc, Etc.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op dinsdag 04 september 2001 16:04 schreef biobak het volgende:

[..]

Het spel Giants dat zo'n 40% langzamer met de Det 4 drivers is dan met de Det 3? Lijkt me dat er nog wel wat werk te doen is :)
Wie speelt er nou Giants??

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 16:27 schreef Dinictus het volgende:
Ja dat is dan okay. Ik verwacht ook wel dat Elsa binnenkort met een driver update komt. Ik haal gewoon mijn drivers van Elsa.com dan weet ik zeker dat alles goed werkt.

1 ze vinden het niet gaaf natuurlijk dat Nvidia bv drivers maakt die beter zijn dan die van hun.

2: ze vinden het wel fijn als HUN GF3 in performance wordt opgeschroefd door drivers van NVidia.

Etc, Etc.
De Elsa drivers zijn van origine ook van NV. Ze zijn alleen hier en daar een beetje omgebouwd voor de Elsa hardware zoals TV-out en wat icoontjes en een overclock slider. Als je nu detonator gaat installeren dan heb je dus kans dat jet TV-out het niet meer doet. Maar als je de TV-out niet gebruikt dan kun je beter detonators gaan gebruiken. Uiteindelijk komen ze ook wel op de Elsa site te staan maar dat zijn dan de uiteindelijk WHQL drivers en die verschijnen maar twee keer per jaar ofzo.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
De Radeon8500 haalde al 6600 met een P1,5 in default 3DMark2001 met beta hardware & drivers. zie haaitje ;)

Niet op voorraad.

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 16:28 schreef Wekkel het volgende:

[..]

Jah, wie koopt er nou ATI ?? ;)

Tis maar wat je leuk vindt.
Bij Elsa wordt er een Giants met een GF3 patch bijgeleverd. Heb het spel nu een aantal maanden liggen, maar moet het nog steeds proberen... Ik doe zelf ook niks anders dan Serious SAM spelen :9

typo ;)

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 16:27 schreef Dinictus het volgende:

Etc, Etc.
Wat een achterlijke opmerking, de zogenaamde "Elsa" Drivers zijn gewoon de nvidia drivers met een plaatje van Elsa erin ipv Nvidia. Dus er is HELEMAAL NIKS SPECIAALS aan de elsa drivers.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

?? Ik heb helemaal geen overclock slider!!!

Waarschijnlijk die CD cd niet helemaal goed doorgespit.
Wat voor handig spul staat er nog op die Elsa CD buiten de drivers en 3dmark2001 om dan?

• VTec
Op dinsdag 04 september 2001 16:20 schreef Slashhead het volgende:
Uh, wacht ff. Hier wordt door Elsa niet gezegt dat je je koste wat kost aan de CD moet houden. Het gaat alleen om herkomst. Dus als je van de Elsa site gaat downen is het ok
Hij geeft aan dat hij gebruik maakt van de drivers van de meegeleverde cdrom en Elsa geeft aan om deze blijven te gebruiken wanneer je geen problemen tegenkomt, aangezien de winst qua fps e.d. minimaal zou zijn, en ik vraag me af of dat wel zo is (afhankelijk dus welke drivers erbij zaten). Gainward had eerst de 12.00 drivers bij de GF3 kaart zitten en stel dat Gainward hetzelfde had gezegd terwijl je met de 12.90 (bijvoorbeeld) een veel grotere winst kunt behalen.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Die 12.60 en 12.90 geven in 3DMark2001 300-500 punten meer, dat is amper 1 frame per scene op een willekeurig moment, dus het valt allemaal wel mee.

IK wil det4 30xx :P

Niet op voorraad.

Verwijderd

Heb zelf zonet de Detonator database van guru3D bekeken en dan is het verschil tussen 12.41 en 12.90 in 3DMark2001 in het voordeel van de 12.90 maar in spellen in Q3 openGL is het juist weer langzamer.
Nu weet ik niet meer wie die Elsa vraag stelde maar als ik hem was zou ik overgaan op 12.40 van de Elsa site als blijkt dat het oudere zijn.

• VTec
Op dinsdag 04 september 2001 16:44 schreef edward2 het volgende:
Die 12.60 en 12.90 geven in 3DMark2001 300-500 punten meer, dat is amper 1 frame per scene, dus het valt allemaal best mee.
Alle beetjes helpen ;) Ik weet ook niet welke drivers er standaard bij zitten (op die cdrom van Elsa), maar persoonlijk vind ik de opmerking van Elsa een beetje "gemakkelijk".

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 16:48 schreef VTec het volgende:

[..]

Alle beetjes helpen ;) Ik weet ook niet welke drivers er standaard bij zitten (op die cdrom van Elsa), maar persoonlijk vind ik de opmerking van Elsa een beetje "gemakkelijk".
Wat zou Gainward zeggen dan ??
Ik denk hetzelfde... Je moet Gainward drivers gebruiken en het liefst de laatste als je problemen hebt.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het lijkt me logisch dat fabrikanten hun support beperken tot de drivers, die ze zelf gereleased hebben. Als ook nog de Nvidia beta's ondersteunt moeten worden, zouden ze gillend gek worden.

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 16:38 schreef Dinictus het volgende:
?? Ik heb helemaal geen overclock slider!!!

Waarschijnlijk die CD cd niet helemaal goed doorgespit.
Wat voor handig spul staat er nog op die Elsa CD buiten de drivers en 3dmark2001 om dan?
Meen je dat nou :? Het is al even geleden dat ik er Elsa drivers op heb gehad, maar volgens mij zaten er toen sliders op. Maar ik kan me vergissen natuurlijk. Met een proggie als GeforceTweak (M3Dzone te krijgen) kun je die sliders er ook in krijgen.

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 16:56 schreef Wekkel het volgende:
Het lijkt me logisch dat fabrikanten hun support beperken tot de drivers, die ze zelf gereleased hebben. Als ook nog de Nvidia beta's ondersteunt moeten worden, zouden ze gillend gek worden.
Ze zijn heel stabiel Wekkel... ;) absoluut geen isues.

• VTec
Op dinsdag 04 september 2001 16:51 schreef Slashhead het volgende:

[..]

Wat zou Gainward zeggen dan ??
Ik denk hetzelfde... Je moet Gainward drivers gebruiken en het liefst de laatste als je problemen hebt.
Waarschijnlijk wel en dan geldt hetzelfde: een beetje gemakkelijk, maar misschien ook wel logisch. Maar nu heeft Gainward weer geen speciale Gainward drivers, maw wanneer je de drivers van nVidia zelf gebruikt kunnen ze daar niet over gaan vallen ("geen support want het zijn niet onze drivers"). Geef mij persoonlijk maar gewoon de referentie drivers van nVidia.

Ik weet dus ook niet welke drivers er standaard bij zaten bij de Elsa, maar wanneer het een vrij recente versie is dan heeft het inderdaad niet veel zin om deze upgraden (why fix it when it ain't broke).

Verwijderd

Lijkt wel op Diamond....
Ik vind het een slechte zaak wanneer een bedrijf geen driver updates doet. 12.40 is een officiele WHQL driver en dus moet Gainward aan het werk om die driver voor hun kaart op de site te zetten zodat er support op kan komen. Nu weet ik niet precies hoe het een en ander zit in een Gainward kaart, maar stel dat je later problemen hebt met winXP en Gainward brengt geen 14.xx of 20.xx drivers uit dan kun je de helpdesk (voorzover je daar gebruik van wenst te maken) wel vergeten en kan Gainward zich beroepen op het CD'tje met de 12.00 drivers voor win9x en win2K.
Ik heb zo met Diamond slechte ervaringen opgedaan.

• Bomberman
12.40 is geen WHQL .. dat is 12.41 :) .

PC Specs

Verwijderd

:+ whatever.....

Bedankt Bomberman je hebt de wereld gered...

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Op dinsdag 04 september 2001 16:28 schreef Wekkel het volgende:

[..]

Ik.
En 1+1=2 dus als Giants problemen heeft, dan zullen er nog meer spellen met problemen zijn.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Elsa doet wel aan driver updates. Als ik het zo zie dan.
Ik hoop van wel trouwens.

Kan je met die overclock slider je kaart softwarematig overklokken? Duh, neem aan van wel.

• Bomberman
Op dinsdag 04 september 2001 17:14 schreef Slashhead het volgende:
:+ whatever.....

Bedankt Bomberman je hebt de wereld gered...
I know 8-)

PC Specs

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 17:18 schreef Dinictus het volgende:
Elsa doet wel aan driver updates. Als ik het zo zie dan.
Ik hoop van wel trouwens.

Kan je met die overclock slider je kaart softwarematig overklokken? Duh, neem aan van wel.
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoeld maar hardware matig overklokken, dan denk ik aan soldeerbouten en nieuwe klok kristallen :9 Wel een goed idee trouwens...

Hoe het precies werkt weet ik ook niet, maar je videokaart wordt geinitialiseerd met de nieuwe klokwaardes, je ziet het beeld ook even zwart worden.

• hjs
  • Niet online

hjs

Op dinsdag 04 september 2001 17:09 schreef Slashhead het volgende:
Lijkt wel op Diamond....
Ik vind het een slechte zaak wanneer een bedrijf geen driver updates doet. 12.40 is een officiele WHQL driver en dus moet Gainward aan het werk om die driver voor hun kaart op de site te zetten zodat er support op kan komen. Nu weet ik niet precies hoe het een en ander zit in een Gainward kaart, maar stel dat je later problemen hebt met winXP en Gainward brengt geen 14.xx of 20.xx drivers uit dan kun je de helpdesk (voorzover je daar gebruik van wenst te maken) wel vergeten en kan Gainward zich beroepen op het CD'tje met de 12.00 drivers voor win9x en win2K.
Hé, kijk naar de importeur in nederland van vroeger Diamond en nu Gainward, nu snap ik eindelijk waarom Hastec voor Gainward heeft gekozen ;)

Verwijderd

Ik wilde het zelf niet zeggen, maar.... ;)

Verwijderd

Terwijl iedereen om Geforcejes filisofeert en denkt wat te kopen weet ik dat wij allen zeer binnenkort leuke dingen zullen zien van nVidia!! :P

GTS3 pro/ultra of whatever....pffffffff...hihi dat is nog niets met wat ik gezien en getest heb gezien!! Nou weet ik ook waarom nVidia zo machtig is in videokrtn.

Tipje van de sluier, wie kan tellen weet wat ik bedoel. :9~

• FMS
  • Niet online

FMS

GeFroce3 Pro komt zeker (inside info ;) ), op 64Mb, en die wordt van mij ;)

Ik wilde eerst wel radeon8500. maar nVidia wins again. :7

• VTec
Op dinsdag 04 september 2001 17:09 schreef Slashhead het volgende:
Lijkt wel op Diamond....
Duh ? Hoe kom je er nu weer bij dat Gainward geen driver-updates doet ??? Misschien zijn ze een beetje slow met het updaten van de site, maar zij maken gewoon gebruik van de beschikbare nVidia drivers. Momenteel kun je via de Gainward site de 14.10 drivers downloaden + de laatste officiele 12.41 driver van nVidia (WHQL). Het enige wat Gainward doet is gewoon de nVidia drivers gebruiken en niet, zoals Diamond die wel deed, eigen drivers maken. Het oc-en bij de kaarten kun je dan doen met bijvoorbeeld ExpertTool van Gainward. Maw, elke driver die nVidia uit gaat brengen of heeft uitgebracht kan gebruikt worden voor de GeForce kaarten van Gainward, gewoon om het simpele feit dat het gaat om een chipset van nVidia. Het enige wat Gainward dus niet doet is de driver van nVidia aanpassingen zodat er bijvoorbeeld een logo van Gainward ipv nVidia verschijnt. Net wat iefje al zei: "Wat een achterlijke opmerking, de zogenaamde "Elsa" Drivers zijn gewoon de nvidia drivers met een plaatje van Elsa erin ipv Nvidia. Dus er is HELEMAAL NIKS SPECIAALS aan de elsa drivers." Kan zijn dat Elsa er bijvoorbeeld nog iets heeft aangepast, maar normaal gesproken kan men ook gewoon de nVidia drivers gebruiken. En bij Gainward doe je dat dus gewoon: nVidia drivers gebruiken.

Bij Diamond hield het inderdaad in één keer op met nieuwere drivers voor bijvoorbeeld de Viper 770, maar gelukkig kan/kon men gewoon gebruik maken van de nVidia drivers. Ik denk sowieso dat veel mensen eerder gebruik maakte van de nVidia drivers dan de Diamond drivers (met die vervelende eigenschappen).

• VTec
Op dinsdag 04 september 2001 20:05 schreef hjs het volgende:

[..]

Hé, kijk naar de importeur in nederland van vroeger Diamond en nu Gainward, nu snap ik eindelijk waarom Hastec voor Gainward heeft gekozen ;)
Dat Hastec voor Gainward heet gekozen heeft er alleen mee te maken dat Diamond is gestopt met de videokaarten en daar moest een bedrijf als Hastec uiteraard het er een beetje van hebben. Met de Diamond videokaarten is Hastec bekend geworden en wanneer Diamond stopt met videokaarten dan ga je uiteraard op zoek naar een nieuw/ander merk (niet meer dan logisch) :)

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 22:07 schreef VTec het volgende:

[..]

Duh ? Hoe kom je er nu weer bij dat Gainward geen driver-updates doet ??? Misschien zijn ze een beetje slow met het updaten van de site, maar zij maken gewoon gebruik van de beschikbare nVidia drivers. Momenteel kun je via de Gainward site de 14.10 drivers downloaden + de laatste officiele 12.41 driver van nVidia (WHQL). Het enige wat Gainward doet is gewoon de nVidia drivers gebruiken en niet, zoals Diamond die wel deed, eigen drivers maken. Het oc-en bij de kaarten kun je dan doen met bijvoorbeeld ExpertTool van Gainward.
Ow, ik dacht dat uit jouw eerste reactie over Gainward op te maken.
Maar nu heeft Gainward weer geen speciale Gainward drivers, maw wanneer je de drivers van nVidia zelf gebruikt kunnen ze daar niet over gaan vallen ("geen support want het zijn niet onze drivers").
Mijn nederige excusus dat ik je verkeerd begrepen heb.

Drink er maar een van me:
Afbeeldingslocatie: http://www.hertogjan.nl/gfx/welkomspagina_pic.jpg

• VTec
Maar nu heeft Gainward weer geen speciale Gainward drivers, maw wanneer je de drivers van nVidia zelf gebruikt kunnen ze daar niet over gaan vallen ("geen support want het zijn niet onze drivers").
LOL, hiermee bedoelde ik juist te zeggen dat Gainward niet kan zeggen van: "je gebruikt geen Gainward drivers dus geen support !!!" om het simpele feit dat ze geen eigen drivers hebben maar gewoon de nVidia drivers gebruiken :) Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat het voordeel is van 'eigen' drivers. Bij Diamond vond ik ze sowieso maar niks, dus gebruikte maar al te graag de referentie drivers van nVidia, mede omdat deze het nieuwste van het nieuwste waren. Vroeger kon men nog wel iets uit een driver halen door er bepaalde dingen mee te doen zodat de kaart beter presteert e.d., maar tegenwoordig kan men als fabrikant (Gainward, Elsa e.d.) nog weinig uit een driver halen, dus laten ze de referentie driver meestal zoals ie al is. En daarom zie je tegenwoordig veel merken meer doen met de kaart zelf, door bijvoorbeeld ervoor te zorgen dat de kaart beter te oc-en is doormiddel van bijvoorbeeld een betere kwaliteit ventilator.
Mijn nederige excusus dat ik je verkeerd begrepen heb.
U zijt vergeven ;) Maar heb je niks anders, want ik lust geen bier :)

Verwijderd

Ik had ook liever gehad dat de basis driver van NV kon komen en dat de verschillende kaartenbakkers gewoon een add-on hadden die je naast de drivers kunt installeren. Dan maakte het allemaal niet uit wat voor detonator je had, door die add-on blijft alles gewoon werken en zie je netjes de juiste videokaart in je apparaatbeheer. Ik zal Elsa hier eens over mailen.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Hebben jullie dat verhaaltje van Zoiah gelezen, ik lag in een deuk toen ik dat las, hij probeerde via een slinkse wijze achter de methode te komen om de 20/21xx drivers te downen!!:

Zoiah @ m3dzone = SCUM BAG
Well Mr Zoiah at m3dzone, this has got to have been your dumbest thing you could have possibly have done. Let me publically announce and embarrass you and the site that you work for (whom I recommend disown you and your bad practices).

Though I have spoken to you in the past I never knew you were quite like this. Lets start the story...

At 11.15 I recieved the following email.

Dear Sir,
I have recently been informed by my colleague that u might have downloaded the 20.80 binaries from our website. We will soon be providing our close partners with the latest detonator 4 drivers version 21.60. If you wish to receive information on how to download them, please send me the details you have received from my colleague earlier. Once we set up your details on our database, you will receive an e-mail with instructions on how to download the latest detonator 4 drivers from our site. Please feel free to contact me if you have any questions or comments.

Best Regards,

Ted LewisDeveloper RelationsNVIDIA® CorporationTel: 408-486-2794Fax: 408-486-2796

Had I have been using Outlook I might not have checked the reply address.

Date: Tue, 4 Sep 2001 11:15:26 -0500
Subject: new drivers info
To: ac@nvmax.com
FROM: tlewis@nvidia.com
Reply-to: "Ted Lewis" tlewis@pubpower.net

How thick do you think I am Mr Zoiah?, so I decided to bounce an email to the nvidia address to see if it worked. Second I checked out http://www.pubpower.net and decided to sign up on the forum there (its the only page).

And low and behold everything brings up this error...

There seems to have been a slight problem with the database. Please try again by pressing the refresh button in your browser.

An E-Mail has been dispatched to our Technical Staff, who you can also contact if the problem persists.

We apologise for any inconvenience.

and the "Technical Staff" has an email to pph@zoiah.nl

and then of course check http://www.zoiah.nl and its run by Mr Zoiah himself!

Such a shame for you that you decide to include your email address on that site. I have forwarded your email to NVIDIA whom i'm sure will love to here about how you are impersonating staff. It is also a shame for m3dzone, for I have ordered a complete ban on all news and links until you are removed as a news poster. Nice work Mr Zoiah! Nice work!

2 all the nvmax people

I would like to explain why this is such a big thing. I have worked real hard building up NVmax and its reputation with NVIDIA, especially after hosting leaked detonators for some time. It has not been easy. They trust me and I respect that trust, which is why you dont see the 20.80's floating about the net. Had I have sent the information to Zoiah thinking it was NVIDIA they would have been leaked and NVIDIA would have known it originated from NVmax. This would have cut the relationship I am trying to build completely and left the NVmax program as a total disaster. Zoiah has abused not myself, but the nvmax program and like the people whom use nvmax, that annoys me.

Schitterdend, maar het kan helaas niet door de beugel, maar was het hem maar gelukt ;)

Niet op voorraad.

• Bomberman
Damn, mooie truuk maar heel jammer voor hem dat ie mislukt is. Z'n site is ook al down, ben benieuwd wat de gevolgen voor hem zullen zijn (fokken met een bedrijf als nVidia kan je in serieuze shit brengen lijkt mij). Maargoed laten we hopen dat het allemaal mee zal vallen ..

[edit]-> Hmm nog eens goed doorgelezen maar wat hij gedaan heeft kan idd niet door de beugel. Als hij ze rechtstreeks bij nVidia had weten te ritselen: respect. Maar via een andere site (en zo deze site schade toebrengen), das behoorlijk lame.

PC Specs

• hjs
  • Niet online

hjs

Zoiah heeft wel vaker mailtjes gehad van nVidia over drivers en biossen enzo, dus dat is hij wel gewend.

• VTec
Leuk geprobeerd van Zoiah, maar helaas. Ben benieuwd naar de gevolgen. De site is nu ook onbereikbaar:
Currently offline due to some legal issues.

Will keep you updated once we know more.

TIJDELIJK OFFLINE IVM CONFLICTEN!!
Het verbaasd me eerlijk gezegd ook niet helemaal dat ze nu (misschien) echt op hun bek gaan. Een aantal gasten bij M3Dzone zijn al een aantal keren betrapt op het jatten van reviews van andere sites. Eén daarvan kwam ik destijds achter en deze hebben ze toen ook toegeven:"we hadden te weinig tijd om de kaart te testen".

• hjs
  • Niet online

hjs

Volgens mij heb je nog wel meer leuke verhalen over m3dzone ;)

Verwijderd

Dat was gewoon mooi geprobeerd en die sukkel van nvMax moet niet gaan zitten janken om een wit voetje te halen bij nV door als verklikker te spelen.
Volgende keer beter....

• VTec
Op woensdag 05 september 2001 12:23 schreef hjs het volgende:
Volgens mij heb je nog wel meer leuke verhalen over m3dzone ;)
Vast wel :)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 14:34

markvt

Peppi Cola

Op maandag 13 augustus 2001 10:54 schreef Karel2001 het volgende:
"While most of us will be happy with the new Detonator 4 drivers, it will unfortunately steal some thunder from another major announcement coming this week"

Hmmmmm....ben benieuwd welke Major Announcement...
GeForce 3 TI natuurlijkbtw www.dutchgeforce.nl de major nvidia nieuwssite !!!

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 14:34

markvt

Peppi Cola

Op zaterdag 01 september 2001 13:08 schreef edward2 het volgende:

[..]

Djeez, dat is een geintje in de sig, zegt dit;) je iets?

dan zou nvidia t.net op de blacklist pleuren zoals m3dzone.com

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Bomberman
Op woensdag 05 september 2001 13:53 schreef markvt het volgende:

[..]

GeForce 3 TI natuurlijkbtw www.dutchgeforce.nl de major nvidia nieuwssite !!!
'Thnx' voor je link, maar wat daar bedoelt wordt is de ATi 8500, niet de GF3 TI ...

PC Specs

Verwijderd

Op woensdag 05 september 2001 13:57 schreef Bomberman het volgende:

[..]

'Thnx' voor je link, maar wat daar bedoelt wordt is de ATi 8500, niet de GF3 TI ...
Zeg redder van de wereld... ;)
Heb je eigenlijk al A13 steppings gevonden op het www ?

• hjs
  • Niet online

hjs

Is jezus eindelijk weer terug ;)

Nog even over Zoiah, die aktie van hem doet me denken aan die truuk van het gereed maken voor de euro van de bankpasjes waar laatst wat oudjes waren ingetrapt.

Verwijderd

Heeft iedereen die hier een Elsa Gladiac 920 heeft ook zo'n koel Black PCBtje?

Verwijderd

Nee, heb zo'n groene. MADE in the USA (van Elvis enzo)

Verwijderd

Jammer dat het verkeerd afgelopen is . .

Nog langer wachten :z

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op woensdag 05 september 2001 15:08 schreef Slashhead het volgende:
Die had geen 3dkaart nodig, voor 3d-effecten;)

Niet op voorraad.

• Bomberman
Op woensdag 05 september 2001 15:08 schreef Slashhead het volgende:
MADE in the USA .. van Elvis :? . Misschien ben ik te jong ;) maar ik ken alleen 'born in the USA' van Bruce JumpStone. Ik heb trouwens de eerste versie, dus groen en met losse TV-out daughtercard. Over A13 heb ik nog niks kunnen vinden neej ..

PC Specs

Verwijderd

Op woensdag 05 september 2001 14:24 schreef hjs het volgende:
Nog even over Zoiah, die aktie van hem doet me denken aan die truuk van het gereed maken voor de euro van de bankpasjes waar laatst wat oudjes waren ingetrapt.
Nee dat was Zoiah niet.. Dat was V-Tec (met z'n golf, ander had ie dat tunen nooit kunnen betalen..)
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste