det. 4 drivers op komst, meer snelheid voor GF3!

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 765 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik las een artikel op anandtech hierover, ze flikken het alweer net zoals met de detonator 3, ze zijn soms wel 30% sneller! (MaxPayne) waarschijnlijk worden nu pas de crosbow mem.techniek goed benut.

Hier het artikel:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1516

Niet op voorraad.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
30% vind ik wel heeeeeeeeeeeeeeeel veel, had eigenlijk geen det,4 verw8, d8 dat die pas weer kwamen bij de gf4 :P, ach laten we hopen dat ze sneeeeeeeeeeel komen, misschien houden ze dit wel 8ter de hand totdat de readon2 er is ofzo :)

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
cool !!!! :)
nou als ze beter gaan werken onder windows xp hoop ik dat asus ook die drivers uitbrengt zodat ik eindelijk asus drivers kan installeren zonder een blue screen of death te krijgen tijdens het opstarten !!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Ik had het artikel ook al gelezen en ziet er vooral voor de GeForce 3 goed uit (1600x1200: van 82fps naar 106fps in Q3) :9

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
"While most of us will be happy with the new Detonator 4 drivers, it will unfortunately steal some thunder from another major announcement coming this week"

Hmmmmm....ben benieuwd welke Major Announcement...

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
kyro2 met nieuwe drivers.

kyro 3 specs (die wel TnL zal krijgen)

etc. of ze bedoelen die nieuwe radeaon :)

of het zullen de laaste drivers zijn, nvidia gaat fait. :?

ik noem maar wat op *D

• Carel
Op maandag 13 augustus 2001 10:54 schreef Karel2001 het volgende:
"While most of us will be happy with the new Detonator 4 drivers, it will unfortunately steal some thunder from another major announcement coming this week"

Hmmmmm....ben benieuwd welke Major Announcement...
Laten we hopen GF3 ultra :)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Zal eerder met de R200 te maken hebben, Anand heeft morgen namelijk een review ;)

Niet op voorraad.

• Carel
Jammer dat ze het wel weer in w2k uittesten , en dat ze niet 12.90 gebruiken, want die is op zich alweer sneller als 12.41, vooral met de gf3, dus 30 % halen we al niet meer :( , of het verschil moet vettter zijn in w98, maar tegenwoordig gaat dat gelijk op :)

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:33

Dark

who tweaked the light?

icq met zoiah:

DarkForce: (11:11 AM) http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1516&p=1 anandtech about detonator 4 v20.80
Message was sent. User is Offline.
The message will be delivered when user goes Online.

Zoiah: (11:13 AM) Sounds REALLY fake.

DarkForce: (11:14 AM) :P my idea ;)
but he writes: The drivers will be released this week by NVIDIA and carry a version number of 20.xx, we tested with 20.80.
just to let you know ...

Zoiah: (11:15 AM) No other manufacturer has already had xs to those drivers so NVIDIA is going to release them untested? lol! :)

DarkForce: (11:16 AM) we'll find out this week I guess

Zoiah: (11:16 AM) Yeah. :D

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik heb een deja vu gevoel, vorig jaar flikte nVidia dit ook toen de Radeon uitkwam.

Ik hoop alleen niet dat het ten koste gaat van de beeldkwaliteit, want er staan veel belangemn op het spel van de week als nVidia mogelijk ontroond wordt als de snelste GPU vanm de wereld ;)

Niet op voorraad.

• Carel
Op maandag 13 augustus 2001 11:38 schreef edward2 het volgende:
Ik heb een deja vu gevoel, vorig jaar flikte nVidia dit ook toen de Radeon uitkwam.

Ik hoop alleen niet dat het ten koste gaat van de beeldkwaliteit, want er staan veel belangemn op het spel van de week als nVidia mogelijk ontroond wordt als de snelste GPU vanm de wereld ;)
Maar vergeet niet dat de gf3 er al een tijdje is, en de readon2 nog steeds moet komen , nvidia heeft tijd zat gehad om nog meer zieke dingen te ontwikkelen, op zich lopen ze gewoon nog voor, ik moet wel toegeven dat is zeer benieuwd ben naar de r200 beeldkwaliteit in 3d , maar of ie de gf3 zal verslaan, ik denk het net niet , en dat ie 700 piek zal gaan kosten geloof ik ook niet :(

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ja tuurlijk, maar het is toch iedere keer weer opvallend dat ze een 'troef' in petto hebben voor de concurrentie, misschien bestonden deze drivers al veel langer, maar werden doorontwikkeld totdat het tijd wordt tgv concurrentie, zo geven ze eerst een vals beeld aan de concurrentie die daar toch rekening houd.

Niet op voorraad.

Verwijderd

wow Edward dit klinkt als een sneaky samenzwering..... De loeders....

Wat flauw om ATI zo om de tuin te leiden, nu moeten ze de R200 weer redesignen ;)

• Carel
Maar concurrentiie rulez, alles gaat nog sneller en goedkoper :) , dus ik heb er geen problemen mee dat ze van alles doen omdat elkaar dwars te zitten :)

Verwijderd

Weet iemand al waar deze drivers te downe zijn.

Want als andtech ze heb moeten ze ook ergens op inet staan >:)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 12:00 schreef Slashhead het volgende:
wow Edward dit klinkt als een sneaky samenzwering..... De loeders....

Wat flauw om ATI zo om de tuin te leiden, nu moeten ze de R200 weer redesignen ;)
Jij hebt em door ;) tuurlijk gaan ze van hun eigen kracht uit, net zoals Ajax in de tijd van Van Gaal ;) maar het valt niet te ontkennen dat er meer meespeelt in geval van concurrentie.

12.90 was alleen in 3DMark2001 sneller tov 12.41, bij mij iig, en niet in openGL.

Zal me wat worden morgen..wedden dat dan die det4 morgen al ergens op te halen zijn.

Niet op voorraad.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Idd sneaky bastards daar bij nVidia >:) .. zeer goed gedaan van ze! Zoals hierboven ook al staat wist nVidia de (qua snelheid enige) voorsprong van de Radeon (die net uit was) in 32-bit weg te nemen door de Det3 drivers te releasen. Ik denk niet dat dat gaat lukken met de R200 (hardware is gewoon superieur .. 50MHz snellere GPU en 20 of 40MHz sneller geheugen) maar ze trekken ATi iig weer met beide benen op de grond ;) . Drivers maken kunnen ze wel daar bij nVidia. Laat de benchmark-oorlog maar weer beginnen :7 ...

PC Specs

Verwijderd

20-40 MHz sneller DDR geheugen zal de prijs van de R200 flink omhoog gooien. NV heeft juist vanwege de moeilijk verkrijgbare mem een mem klok van ongeveer 460MHz.

Maar concurrentie is goed, zo blijkt maar weer. Volgens Anand hadden we de drivers mogelijk niet eerder gezien dan in de herfst.

• Bomberman
ATi gebruikt 4ns geheugen wat iig kan draaien op 500MHz. nVidia gebruikt nog sneller geheugen, 3.8ns, wat dus iig kan draaien op 525MHz. ATi neemt dus niet goedkoper geheugen maar stelt de 'safety' grens wat minder groot dan nVidia (die dat belachelijk overdrijft naar mijn mening .. 460MHz is gewoon hevig ondergeclocked).

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
4 ns Elite MT, zouden dit nieuwe batches zijn of nieuwe ratings?

Ik hoop wel dat ze de Radeon niet terrug schroeven naar lagere waarden, zoals met de Radeon 1 is gedaan, (slechte yields) maar min op 250/250 houden.

Niet op voorraad.

• Carel
Op maandag 13 augustus 2001 12:57 schreef Bomberman het volgende:
ATi gebruikt 4ns geheugen wat iig kan draaien op 500MHz. nVidia gebruikt nog sneller geheugen, 3.8ns, wat dus iig kan draaien op 525MHz. ATi neemt dus niet goedkoper geheugen maar stelt de 'safety' grens wat minder groot dan nVidia (die dat belachelijk overdrijft naar mijn mening .. 460MHz is gewoon hevig ondergeclocked).
Jah, maar volgens mij zitten er ook een hoop brakke versies van de 3,8 ns bij, aangezien een hoop mensen het niet op 525 krijgen zoals ik :(

• VTec
Op maandag 13 augustus 2001 11:20 schreef Dark het volgende:
icq met zoiah:

DarkForce: (11:11 AM) http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1516&p=1 anandtech about detonator 4 v20.80
Message was sent. User is Offline.
The message will be delivered when user goes Online.

Zoiah: (11:13 AM) Sounds REALLY fake.

DarkForce: (11:14 AM) :P my idea ;)
but he writes: The drivers will be released this week by NVIDIA and carry a version number of 20.xx, we tested with 20.80.
just to let you know ...

Zoiah: (11:15 AM) No other manufacturer has already had xs to those drivers so NVIDIA is going to release them untested? lol! :)

DarkForce: (11:16 AM) we'll find out this week I guess

Zoiah: (11:16 AM) Yeah. :D
Mmm, intressant, echter waarom hebben jullie niet gewoon in het Nederlands ge-icq-ed (Zoiah is een Nederlander) ;)

Verwijderd

Ik denk dat die brakke 3,8ns'ers er tussen zitten om te zorgen dat er niet teveel uitval is zodat de prijs dan veel te hoog wordt. Ze kunnen gewoon niet goed 3,8 of 4ns maken zonder een heleboel weg te moeten gooien. Dit zou de prijs te hoog maken denk ik.
ATI zal ook wel terug moeten naar 460MHz

Verwijderd

Sorry voor mijn onwetendheid maar wie is Zoiah :?

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

De winst is wel wat minder straf, dan uit de post bij Tweaker blijkt. Op de hoogste resolutie is de winst hoog bij Quake3. Bij Max Payne ook respectabel, maar al een stukkie minder. Bij Aquamark gaat het ook al minder en alleen echt veel winst bij de extreem hoge resoluties.

Alle gratis winst is mooi, maar de fraggers zullen toch niet zo snel op 1600 bij 1200 draaien, denk ik.

Verwijderd

De optimalisaties zitten voorzover ik het heb begrepen ook in het geheugen management. Dus is het te verwachten dat in de HiRes het resultaat het best waarneembaar is.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 13:31 schreef Slashhead het volgende:
Ik denk dat die brakke 3,8ns'ers er tussen zitten om te zorgen dat er niet teveel uitval is zodat de prijs dan veel te hoog wordt. Ze kunnen gewoon niet goed 3,8 of 4ns maken zonder een heleboel weg te moeten gooien. Dit zou de prijs te hoog maken denk ik.
ATI zal ook wel terug moeten naar 460MHz
Ik hoop toch dat ze na 6 maanden wat vorderingen in het geheugen hebben gemaakt zodat ze 500 mhz kunnen garanderen.

Niet op voorraad.

• Carel
Op maandag 13 augustus 2001 13:49 schreef edward2 het volgende:

[..]

Ik hoop toch dat ze na 6 maanden wat vorderingen in het geheugen hebben gemaakt zodat ze 500 mhz kunnen garanderen.
Doen ze toch denk toch niet, er zal dan een snellere versie komen dan, dus hoppa : gewoon de ultra :)

• VTec
Op maandag 13 augustus 2001 13:33 schreef Slashhead het volgende:
Sorry voor mijn onwetendheid maar wie is Zoiah :?
CHECK THIS OUT ;)

• VTec
Zoiah verwacht in iedergeval niet dat ze deze week al gaan komen, aangezien geen andere belangrijke manufacturer die drivers al hebben (daar zit wat in) :)

Verwijderd

Edward op de GF3 zit toch hetzelfde setje als op de GF2 ultra. Dus het probleem van de 500MHz bestaat al veel langer...

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:18
nee, hoor, die gf2 heeft 4 ns geheugen en die gf3 3,8, scheelt toch wat, maar qua overklokbaarheid????

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Staat bij mij op dezelfde waarde. Mijn GF2ultra had 458MHz en nu mijn GF3 ook :?
Klinkt heel onlogisch om sneller geheugen te gebruiken en dan heel laag klokken...

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 13:56 schreef Slashhead het volgende:
Edward op de GF3 zit toch hetzelfde setje als op de GF2 ultra. Dus het probleem van de 500MHz bestaat al veel langer...
Maar misschien is dat bij nVidia nu met de GF3 een marketingskwestie ivm met de GF3U.

Op de Gf2 zat Infenion 4ns, liep meestal tot 480/490 artefactvrij.

Het geheugen op de GF3 haalt meestal wel 515/515 artefactvrij en in alle gevallen 500 mhz.

Als je deze lijn doortrekt mag het nou wel eens tijd worden voor 500 out of the box ;)

De laatste batches schijnen 550/570 mhz te kunnen halen volgens een artikel op nvnews, maar dat kan gedeeltelijk exemplarisch zijn.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Zou kunnen, maar met een GF3 ontwerp moet ook de GPU omhoog omdat er een redelijke balans is tussen mem en core. Dus heel veel schieten ze er niet mee op. In 3DM2K1 scheelt het in elk geval wel wanneer je de mem naar 520 gooit. Maar de core moet mee voor een top score.

• VTec
Heb zelf een GF3 die loopt zonder problemen nu op 530 memory. Alleen wanneer ik de core omhoog gooi (230->235), dan gaat het mis. Heb nu een Blue Orb besteld, en dan eens kijken hoe hoog hij kan komen (riching Titan 3?).

Verwijderd

Edward, ik haalde op mijn Elsa GF2ultra ook de 510MHz (model uit 2001) nu met de Elsa GF3 haal ik ongeveer 525MHz zonder problemen en zo'n 220 voor de core.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik haal ook max 520 mem, artefactvrij en met rustig beeld en 235/240 core.

Vreemd genoeg geeft Q3 altijd als 1e artefacten.

Op m'n GF2U was het met 270/485 bekeken, misschien een kwestie van beter koelen?

Niet op voorraad.

• VTec
Ben benieuwd naar die Detonator 4 drivers. Tom's Hardware was zelf niet zo te spreken over deze drivers. Zo zouden alleen bekende benchmark programma's er voordeel bij hebben (Q3 e.d.) en de reden waarom het nu wordt gereleased heeft hij ook zijn bedenkingen over. Maar ja, hij is dan ook "a dying breed" ;)
All in all NVIDIA's Detonator 4 release leaves a bad taste in my mouth. It was obviously timed for a release date that would possibly hurt ATi. Fine, if this makes the guys feel better. I'd prefer a driver release date that gives the customers the best driver as soon as possible and as late as necessary to ensure reliable operation. What I don't like is that the new driver shows its biggest improvements in the typical benchmarking programs, such as 3DMark2001, Quake3 or AquaMark. Rarely used game benchmarks see only little or no gain, while Giants is even losing out considerably. I leave it up to you to make a rhyme on that. Detonator 4 is a good thing for most owners of NVIDIA based cards, but I challenge the choice of its release date as well as the fact that at least one (new!) game does better with the old driver

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Misschien een ondoordachte vraag:

Ik heb een Elsa Gladiac 920 GF3 met de de bijgeleverde drivers.

Doe ik er nu goed aan die Det. 4 driver te gaan gebruiken? Wat gebeurt er dan precies?

Er vindt dan toch geen detonation plaats? :)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Bomberman
Zekers .. hij detoneert zelfs 4x :? .

Neej maar serieus, wacht maar ff de (game)benchmarks af .. waarschijnlijk zal het wel de moeite zijn over te stappen.

PC Specs

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

Op dinsdag 14 augustus 2001 10:44 schreef Dinictus het volgende:
Misschien een ondoordachte vraag:

Ik heb een Elsa Gladiac 920 GF3 met de de bijgeleverde drivers.

Doe ik er nu goed aan die Det. 4 driver te gaan gebruiken? Wat gebeurt er dan precies?

Er vindt dan toch geen detonation plaats? :)
heb dezelfde kaart, wanneer ze beschikbaar zijn installeer ik ze direct.
wil wel eens zien of het echt zo een verbetering zal zijn.

ben daarom dit topic goed aan het volgen :) :)

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Okay, maar als het geen winst oplevert, kan je dan de oude drivers weer teurgplaatsen.

Ik bedoel: geen Direct X verhalen o.i.d.?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Gamer

Gamer

Electrified

Op dinsdag 14 augustus 2001 12:54 schreef Dinictus het volgende:
Okay, maar als het geen winst oplevert, kan je dan de oude drivers weer teurgplaatsen.

Ik bedoel: geen Direct X verhalen o.i.d.?
tuurlijk, kan je altijd.
[mod]
ik draai nu de 12.90, beste voor het moment (hier toch)
[mod]

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• FireStarter
  • Laatst online: 22-05 14:08
Kan die nieuwe Radeon 8500, nu ook alle features aan in 3dmark 2001??

Ook die nature-test?

w00t

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Yep, de nieuwe pixel versies 1.2? worden ondersteunt.

Niet op voorraad.

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 09:28
Is ie er al ?

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Nee, de R8500 is er nog niet. Even wachten tot ergens in September, als ie dan al klaar is.

Als dat preproductiemodel bij TOm's de stand van zaken is, mogen ze bij ATi nog wel heel wat werk verzetten, voordat alles oké is.

Tom had kritiek op de drivers, omdat ze een nieuw spel (Giants) 30% minder snel maken. Met name de normale benchmarkgames zijn gepushed door de drivers. Dat ziet hij niet als een goede driver, maar een "show"driver. Ook het tijdstip van uitbrengen is dubieus, je had als GF3 eigenaar misschien al vele weken eerder kunnen genieten van een snellere driver. Om voor zo'n "service verlenend" bedrijf nu 1000 pieken voor een kaart neer te leggen.....

Beetje politiek dus en voor de gebruiker niet onverdeeld gunstig. Dat wordt even vergelijken met de nieuwe Detonator en allerhande spellen. Misschien dat Giants als enige problemen geeft.

• Gamer

Gamer

Electrified

zijn die drivers nu al ergens online ?

Verwijderd

Ja dat vroeg ik me dus ook af >:)

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 17:42 schreef Wekkel het volgende:
Tom had kritiek op de drivers, omdat ze een nieuw spel (Giants) 30% minder snel maken. Met name de normale benchmarkgames zijn gepushed door de drivers. Dat ziet hij niet als een goede driver, maar een "show"driver. Ook het tijdstip van uitbrengen is dubieus, je had als GF3 eigenaar misschien al vele weken eerder kunnen genieten van een snellere driver. Om voor zo'n "service verlenend" bedrijf nu 1000 pieken voor een kaart neer te leggen.....
Ik zie het probleem niet zo in deze laatste stunt van NV. NV wil gewoon concurerend zijn t.o.v. de tegenpartij. Als het op een of andere manier bij ATI de wind uit de zeilen kan halen dan doet een gezond bedrijf dat ook. ATI had hetzelfde gedaan als ze daartoe instaat waren geweest. (ze hebben de kans nu NV met een GF3 ultra gaat komen, het is aan hun of ze die verprutsen of verzilveren) De aantijgingen van TOM kan hij tot nu toe niet ondersteunen met benchmarks. Alle benchmarks die ik tot nu toe gezien heb (Serious SAM, AquaNox, Quake3, UT, Evolva, VillageMark, 3DMark2001) hebben wel degelijk geprofiteerd van de nieuwe drivers. Waar TOM dan het paranoide idee vandaan haalt dat het show drivers zijn is mij een raadsel. Ik vind het gewoon een belachelijke en niet serieus te nemen gedachte.
JE KUNT GEEN DRIVERS MAKEN DIE EEN X-AANTAL GAMES VERBETEREN DIE TOEVALLIG VOOR BENCHMARKS WORDEN GEBRUIKT !!!!
Dat bestaat niet... Deze spellen zijn openGL en DirectX dus gewoon willekeurig, het is gewoon onzin wat TOM zegt, zoals die wel eens vaker een boel onzin verkoopt wanneer het over videokaarten gaat.

Ik vind het zelf wel goede service dat ze nu met nieuwe drivers komen die de zaak nog sneller maken. Vind er ook niks verkeerd aan dat ze hebben geprobeerd om die drivers te bewaren voor de opvolger van de GF3. Echter de markt laat dat gelukkig voor ons niet toe en dus komen ze eerder. (bloemen voor Canada ;) ) Het is gewoon een wapen die NV in de strijd gegooid heeft en daar moet de wereld maar mee leren leven. (vooral wanneer je geen GF3 hebt ;) )
Je zou dit ook kunnen zien als een kleine overwinning van de Radeon 8500 die NV's schema in de war heeft geschopt.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 20:52 schreef Slashhead het volgende:

[..]

JE KUNT GEEN DRIVERS MAKEN DIE EEN X-AANTAL GAMES VERBETEREN DIE TOEVALLIG VOOR BENCHMARKS WORDEN GEBRUIKT !!!!
[spuculeermode]
Dat vraag ik me af, omdat de logaritmes die voor de 3dberekeningen nodig zijn misschien per spel of engine enigsinds verschillend kunnen zijn, zodat er altijd voor een compromis gekozen moet worden.[/speculeermode]

Niet op voorraad.

• Carel
Kent niemand wat vette engelse//amerikaanse tweakers forums ?.. , misschien dat je daar al linkjes doorgeven on hem te downloaden, bij alle vette testsites hebben ze hem allemaal al, lijkt me sterk dat er dan nog niks lekt?..

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik ken der zat, maar deze driver wordt goed verborgen gehouden :(

Als ik wat vind komt het natuurlijk gelijk hier te staan :)

Niet op voorraad.

• Gamer

Gamer

Electrified

Op dinsdag 14 augustus 2001 21:58 schreef edward2 het volgende:
Ik ken der zat, maar deze driver wordt goed verborgen gehouden :(

Als ik wat vind komt het natuurlijk gelijk hier te staan :)
yep, same here

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 21:52 schreef edward2 het volgende:

[..]

[spuculeermode]
Dat vraag ik me af, omdat de logaritmes die voor de 3dberekeningen nodig zijn misschien per spel of engine enigsinds verschillend kunnen zijn, zodat er altijd voor een compromis gekozen moet worden.[/speculeermode]
Het gaat hier om verschillende platforms en een heleboel spellen. Daarnaast geeft NV een goede verklaring waarom er met deze drivers winst te halen is. Ook de benchmarks ondersteunen het verhaal van NV. Alle optimalisatie's zitten hoofdzakelijk in het geheugen management. Het is toch niet abnormaal dat wanneer je een kaart uitbrengt je m.n. de GF3 (relatief nieuw) een enorme performance boost kunt krijgen omdat ze middels de drivers de chip kunnen optimaliseren. Iedereen verwacht/ eist dat ATI het zelfde doet bij introductie van de Radeon 8500. Het debuggen en optimaliseren van hardware kost gewoon tijd.
OpenGL heeft een heleboel instructies en als je dan in spellen van 2 jaar geleden (Quake3) en spellen die net uit zijn (Serious SAM) die daarnaast totaal verschillend zijn goede prestaties weet neer te zetten dan ligt dat gewoon aan chipset tuning en niet aan een zogenaamde benchmark optimalisatie die dus voor een spel of 8 gelden. Dat gaat er bij mij gewoon niet in.
Zelfde geldt voor directX. 3DMark 2001, DroneZ, UT, AquaNox zijn allemaal zo verschillend (verschillende directX versies..) dat het naar mijn mening erg ver gezocht is en niet hard te maken dat het om benchmark optimalisatie's gaat.

Verwijderd

Maarre,nu het belangrijkste word vergeten ........WANEER???
WANEER KOMEN ZE NOU???,had ze vandaag verwacht....:(

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Op woensdag 15 augustus 2001 00:25 schreef paard444 het volgende:
Maarre,nu het belangrijkste word vergeten ........WANEER???
WANEER KOMEN ZE NOU???,had ze vandaag verwacht....:(
Eind van de week toch :?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als consument zal het je allemaal worst wezen, wat de concurrent doet. Als ik een peperdure GF3 had, zou ik 't niet echt op prijs stellen om te moeten horen, dat er allang een behoorlijk snellere driver voorhanden is, maar onder de pet wordt gehouden wegens politieke spelletjes. Daar heb je als consument niets aan, je hebt die kaart toch al allang en verwacht support, zo snel mogelijk. Daar lap je toch niet die flappen voor?

Zo bezien kan ik me goed voorstellen, dat Tom zich daar over opwindt. Het 'show'driver gehalte spreekt mij ook niet zo aan. De drivers geven toch behoorlijke winst in de allerhoogste resoluties. Misschien dat een volgende Detonator ook Giants goed kan laten draaien.

• salutem
Op woensdag 15 augustus 2001 04:16 schreef ubermaestro het volgende:

[..]

Eind van de week toch :?
Dat meen je niet zo lang wachten nog ???

Gelukkig is er voetbal vanavond !! :9

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ja ik zit ook ongeduldig op die det4 te wachten, ik ben namelijk heel erg benieuwd of in al mijn games zoveel vooruitgang zit.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Iedereen gaat ervan uit dat de drivers allang klaar waren. Maar is dat wel zo ?
Het gaat om een preview bij Anand dat wil dus zeggen dat het niet de te releasen drivers hoeven te zijn. Mischien zijn die nog wel beter :9
Mischien zijn de drivers nog niet helemaal stabiel maar wil NV ons vast laten zien waartoe ze instaat zijn met hun laatste technolgie. Net zoals ATI dat wil doen met een hele vroege sample van de Radeon 8500.
Ik denk niet dat ATI er op gerekend had dat NV nog een troef had. Als NV die nieuwe drivers nog niet had dan had de Radeon 8500 in vergelijkingen een stuk beter uit de verf gekomen en had ATI zitten lachen. Ze hadden kunnen zeggen dat ze met een hele vroege sample en alpha drivers de GF3 toasten. Gewoon een vergelijking van de laatste stand van zaken tussen NV en ATI. Dat de Radeon 8500 nog niet helemaal af is mag duidelijk zijn... hoe ATI denkt het een en ander te verbeteren is hun zaak. Een feit is gewoon dat de preview van de nieuwe NV drivers en een preview van een enigzins brakke sample A12 met drivers van beide partijen een publiciteits stunt is geweest die helaas voor ATI gunstiger heeft uitgepakt voor NV.
Probleem is gewoon dat heel veel features nog niet ondersteund worden en men dus geneigd is dan maar naar de snelheid van beiden te kijken. Want functioneel gezien moet je toch kijken naar de games van vandaag. Of nu pixel shader 1.4 of 1.3 ondersteund worden is helemaal niet interessant voor de GF3 of Radeon 8500. De software is nog niet eens bij versie 1.1 !!!!
Maar ATI heeft nog tijd om daar wat aan te doen aangezien de GF3 ultra nog moet komen en naar ik verwacht op ongeveer dezelfde tijd op de markt komen.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 10:01 schreef Slashhead het volgende:
Iedereen gaat ervan uit dat de drivers allang klaar waren.
Precies, dus daarom vond ik de opmerking van Tom wat voorbarig, overigens vind ik hem nog steeds ok, het was eerst de bedoeling opm deze drivers pas in de herfst te releasen.
Wat ook gebeurd was als er geen ATI zou zijn.

Laat deze 2 bedrijven maar heerlijk tegen elkaar concurreren, zonder dat ze zichzelf kapot maken uiteraard.

Maar van mij mogen ze gauw lekken hoor :)

Ik speel Payne voor de 2e keer, en in Q3-engines is wat fps winst ook nooit weg, dan kunnen de details weer wat hoger.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Als ik in WIN98 SE bij driverinfo kijk voor mijn GF2 MX 32 MB dan staat daar dat ik Nvidia driver 4.0 gebruik :? :?

Iemand een uitleg over hoe en wat?

• ddZ
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Maar die snelheidswinst he ? Die 30 % haal ik nooit never met mijn Geforce2 lijk mij :(

• FireStarter
  • Laatst online: 22-05 14:08
Op woensdag 15 augustus 2001 12:05 schreef dadinanduZ het volgende:
Maar die snelheidswinst he ? Die 30 % haal ik nooit never met mijn Geforce2 lijk mij :(
Dûh |:( ,dat gold alleen maar voor de GF3@1600x1200@Q3

w00t

Verwijderd

Dat daar versie 4 staat dat klopt maar het gaat altijd om de achterste 4 cijfers daar staat het versie Nr. bijv. 1440 of 1290 of 1080 en met die nieuwe drivers komt daar 2080 ofzo iets te staan

• ddZ

ddZ

Op woensdag 15 augustus 2001 12:15 schreef robbie007 het volgende:

[..]

Dûh |:( ,dat gold alleen maar voor de GF3@1600x1200@Q3
Uh.. en waar slaat deze reactie op :?
Ik heb dat anandtech-artikel ook doorgelezen , my friend :(

Whatever ook ;)

Maar wat ik wou zeggen : ik ben benieuwd of mensen met een Geforce2 GTS ook nog enige snelheidswinst hebben, alhoewel detenator 4 meer geoptimaliseerd zijn voor de Geforce 3 :)

• Bomberman
Op woensdag 15 augustus 2001 12:44 schreef dadinanduZ het volgende:

Maar wat ik wou zeggen : ik ben benieuwd of mensen met een Geforce2 GTS ook nog enige snelheidswinst hebben, alhoewel detenator 4 meer geoptimaliseerd zijn voor de Geforce 3 :)
Detonator 4 is niet meer geoptimaliseerd voor de GF3 .. nVidia's driverteam is gewoon uitgeoptimaliseerd voor de GF2 :) . Die kan dus gewoon niet veel sneller, hoewel uit de benchmarks blijkt toch wel een paar % :) .

PC Specs

• ddZ

ddZ

Op woensdag 15 augustus 2001 14:46 schreef Bomberman het volgende:

[..]

Detonator 4 is niet meer geoptimaliseerd voor de GF3 .. nVidia's driverteam is gewoon uitgeoptimaliseerd voor de GF2 :) . Die kan dus gewoon niet veel sneller, hoewel uit de benchmarks blijkt toch wel een paar % :) .
Duidelijk :) Tnxx mate ;)

• Gamer

Gamer

Electrified

even terug naar boven.
die 8.05 drivers werken goed voor 3d mark 2000, 500 punten verschil :) :)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ja dat zijn dx7 drivers, ik had zelf ook altijd met 7.58 of hoger de beste 3DMark200o resultaten toen ik nog een GF2U had.

Damn, ik wordt nou wel een beetje ongeduldig naar die 20xx drivers zeg..

Niet op voorraad.

• salutem
Op donderdag 16 augustus 2001 13:18 schreef edward2 het volgende:
Ja dat zijn dx7 drivers, ik had zelf ook altijd met 7.58 of hoger de beste 3DMark200o resultaten toen ik nog een GF2U had.

Damn, ik wordt nou wel een beetje ongeduldig naar die 20xx drivers zeg..
Je had een GF2U en nu een 3 dan ?
Ik heb zelf nog een gf2u64 en bevalt me prima. Die 8.05 DX zijn dus de oude 7... DX ?

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 13:44 schreef salutem het volgende:

[..]

Je had een GF2U en nu een 3 dan ?
Ik heb zelf nog een gf2u64 en bevalt me prima. Die 8.05 DX zijn dus de oude 7... DX ?
2x keer yep, videokaarten blijven niet zo lang in m'n systeem, alles eigenlijk niet zodra de R8500 er is, vervangt die m'n GF3.

Niet op voorraad.

• Convoy
  • Laatst online: 11:28

Convoy

g44p

wanneer komen ze nou eindelijk een keertje uit dan???? :?

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 13:53 schreef freekweb het volgende:
wanneer komen ze nou eindelijk een keertje uit dan???? :?
Het zou deze week nog moeten gebeuren volgens Anand.

Niet op voorraad.

Verwijderd

JA heb de link gevonden !!!!!!!!!!!!!!!!

• Convoy

Convoy

g44p

Op donderdag 16 augustus 2001 15:13 schreef Slashhead het volgende:
onrust zaaier :(

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 15:13 schreef Slashhead het volgende:
Hé Slashhead, wil jij geen misbruik maken van mijn driverdrang ;) ik verveel me te pletter..en dan plaats jij je startpagina hier.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Ik wilde je alleen maar wat opvrolijken. Jij wacht op drivers, ik op een MOBO en MEM :(
Ik heb een Epox 8K7A+ (amd 761) en 512MB DDR besteld en heb nog steeds nix.
Kan nu thuis niet PC'en :( :(

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Wat voor spul heb je besteld, Crucial of Corsair PC2400?

Ik heb zelf 512 Corsair PC2400

Niet op voorraad.

Verwijderd

Heb eigenlijk geen idee. Het is PC2100 van Breetcomputers

• Convoy

Convoy

g44p

me2, nog steeds bezig met tweaken, en jij???

• NiMu83
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

sjeez waar blijven ze nou...ik zit elke dag te kijken
sjeez ik wordt hier ook ongeduldig van...
:P

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik ben wel een beetje uitgetweakt voorlopig, m'n TB1,33 draait op 10x145 Cas2 op m'n Asus A7M266, ik heb een versie waar wel dipswitches op zitten, voor multipliertweaking maar die doen niets.

Wachten op de Palomino + nForce :)

Niet op voorraad.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
alles eigenlijk niet zodra de R8500 er is, vervangt die m'n GF3.
is dat niet nutteloos, voor nauwelijk meer prestatie/kwaliteit zoveel geld extra te betalen???

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 16:27 schreef blouweKip het volgende:

[..]

is dat niet nutteloos, voor nauwelijk meer prestatie/kwaliteit zoveel geld extra te betalen???
Het is voor mij een hobby, nieuwe technieken bekijken, techdemo's draaien met nieuwe rendertechnieken ect., materiaal geilheid ect.

Voor de games hoef je het niet zonodig te doen als je al een GF3 hebt, die lopen op beide kaarten meer dan voldoende en zullen elkaar (voorlopig)niet veel ontlopen.

Al hoewel ik Trueform wel mooi vind.

TwisteR, heb je die schoorsteen nog, ik sta op punt geld over te maken voor de R8500 ;)

Niet op voorraad.

• Gamer

Gamer

Electrified

Detonator drivers version 14.60 are out and now on-line. We expect the 20.xx drivers to be released today also!

guru 3d

• Convoy

Convoy

g44p

laten we het hopen, ben wel benieuwd :P

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Helaas doen ze niks voor mijn oude TNT2

• salutem
Hmm wie ze het eerst gevonden heeft krijgt een prijs.

• Gamer

Gamer

Electrified

Op vrijdag 17 augustus 2001 09:31 schreef salutem het volgende:
Hmm wie ze het eerst gevonden heeft krijgt een prijs.
GF 4 ?

• salutem
Op vrijdag 17 augustus 2001 09:39 schreef gamertothemax het volgende:

[..]

GF 4 ?
Male tweakers een handje
Female tweakers binnen budget

• Gamer

Gamer

Electrified

Zoiah just leaked Detonator drivers version 14.61. I guess we're gonna have a lot of Detonator releases today! The files are dated 08-08-2001, pretty new I guess.

They come in Windows 9x/NT and 2000 flavors.

gaat vlug vandaag, nog even geduld en ze zijn er :) :)

• salutem
he ik kom niet meer op de nvidia site zou er wat gaande zijn ????

• Convoy

Convoy

g44p

sprak net een medewerker van nvidia op irc, wist me te vertellen dat ze op dit moment aan 't uppen waren, belooft dus veel goeds :9

• CyberTijn
  • Laatst online: 04-08 16:00
Nou ik ben heeel benieuwd! Kan ik misschien mijn 3Dmark2001 score wat omhoog krijgen (haal nu 5793 punten met onderstaande config)
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste