Garage vloer Vlinderen ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Beste medetweakers,

Voor de nieuwe garage 5x10m die er volgende jaar komt, kan ik kiezen voor een gevlinderde vloer.
Kosten 1400,-
op zich best veel maar aan de anderekant zou het wel meteen klaar en netjes zijn.

Nu lees ik wel dat het gevoelig is voor zuur en vetplekken, wat je in een garage natuurlijk tegen komt.
Maar je zou een 2k epoxy laag er over kunnen doen (150,-)

Zijn er mensen die dit in hun garage hebben? ben je er tevreden over?
Heb je de vlinder vloer gecoat?

Of zeggen jullie er is iets beters op de markt geeft niet als het duurder is, gaat tenslote om gebruiks gemak en gaat een “leven” mee

Al vast bedankt voor jullie input.

M.v.g

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tegels? Hebben wij hier ook. Er komt nooit een auto in bij ons. Als ie vies is kun je even dweilen en weer klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:29
ik heb 3 jaar geleden een betonvloer in mijn garage laten storten, INCL vlinderen, voor €1500. ging om +/- 30m2. (12-15cm dik ongeveer)

na het uitharden heb ik er nog 2 lagen "garagevloerverf" van de gamma overheen gesmeerd. dat houdt tot nu toe uitstekend, ondanks dat er best wat olie, vet en remvloeistof op de vloer gemorst is in de loop der tijd. ook makkelijk schoon te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Dus je hebt het ook nog na behandeld.
Is dat die van alabastine die je hebt gebruikt?

Vraag me dan alleen af of het dan zinvol is om het te laten vlinderen als je er nog een coating over moet doen,

[ Voor 40% gewijzigd door BakkerBolletje op 19-12-2020 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:55
Ik had in mijn vorige garage de vloer gecoat met epoxy. Voor mij was dat ideaal, kon alles zeer eenvoudig opvegen/stofzuigen en ook gemorste olie oid was geen enkel probleem. Wel meteen rekening mee houden als je je vloer laat vlinderen trouwens, de afwerking van de toplaag kan anders zijn als je nog gaan coaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rykers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:27
@BakkerBolletje vlinderen en coaten zijn echt twee heel verschillende zaken. Als je de garagevloer niet laat vlinderen zal deze niet super vlak zijn over het algemeen. Dan kan je wel gaan coaten daarna, maar schoon houden wordt lastig.
Andersom als je wel laat vlinderen heb je een hele gladde dichte vloer. Coaten kan maar is geen noodzaak als je een enkele vlek die in de loop der tijd erin kan komen niet erg vind.
Vind je dat later toch erg zou je alsnog kunnen coaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
Dat ligt er maar net aan tot hoe ver je vlindert. Het vlinderen hebben wij toen zelf gedaan, en als je daarna nog gaan coaten is dat ook prima. Met het coaten kan je ook nog de laatste oneffenheden weg krijgen door eerst een onderlaag te gebruiken. Ik heb daar sikafloor 156 voor gebruikt. Die is evt nog in te dikken met een zgn. ‘stellmittel’. Als je laat vlinderen is dit wellicht niet nodig, maar laat de vloer dan niet helemaal glad vlinderen,

Coaten op een echt glad gevlinderde vloer kan wel, maar dan moet je die ook eerst voorbewerken om de coating beter te laten hechten. Met zuur, zandstralen, of een speciale primer. Daarom van tevoren al nadenken wat je wilt.

Overigens heb je wel gelijk dat als je een gevlinderde vloer vraagt, je een gladde vloer verwacht waarbij de toplaag ingestrooid is met extra slijtvast materiaal.

[ Voor 10% gewijzigd door decipherer op 19-12-2020 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rykers
Daar heb je gelijk in. Als je zeker weet dat je wilt gaan coaten is spiegelglad vlinderen niet handig omdat je dan moet primeren of de vloer weer moet aanbranden.

Ik heb het laten doen en dus helemaal glad. Het is bij mij wel een werkplaats, maar (nog) niet voor sleutelen aan auto's. Dus olie heb ik nog geen last van.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09
Wij hebben ook een garagevloer welke gevlinderd is. Hier heb ik een epoxy coating overheen gedaan, met als resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gAZkn4Vj-aTfzvPPZYi0hj03_-w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/09Y31lqIz4ZufJ9W6sBWdUDa.jpg?f=user_large

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• decipherer
Niet echt on-topic misschien, maar wel toevallig is het karwei waar we vandaag mee bezig zijn. Is de garage van een kennis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zLMDjfjbpwL6d00IyJDR8fLCtdA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bJgMfuh7eU2jMShQwIbDQ9AH.jpg?f=fotoalbum_large

Moeten nog een paar keer erover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:25
decipherer schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:47:
Niet echt on-topic misschien, maar wel toevallig is het karwei waar we vandaag mee bezig zijn. Is de garage van een kennis:
[Afbeelding]

Moeten nog een paar keer erover :)
beste garage hoeveel meter is die?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30
Ik heb zowel een gevlinderde garagevloer als een gevlinderde zoldervloer. Aan de garagevloer heb ik verder niks gedaan. De vloer is ongetwijfeld wat gevoelig voor vlekken, maar voor mijn garage vind ik dat geen issue, hij is meer dan netjes genoeg naar mijn maatstaven.

De zoldervloer heb ik wel in eenPU coating gezet. Deze bleef namelijk licht stoffen, dit vond ik echt ongewenst. Ondanks dat de vloer niet 100% glad was gevlinderd (op mijn verzoek) merk ik dat de coating niet super houd. Als je er per ongeluk flink op butst met een hard voorwerp wil er wel eens wat af springen. Geen probleem op mijn zolder waar verder geen zwaar verkeer is, maar in een garage kan dit anders liggen. Ik heb de vloer verder niet van te voren geprimeerd of gestraald. Houd er rekening mee dat epoxy, wat echt een mooie en degelijke afwerking is, vaak niet tegen stoffen kan die vrijkomen uit autobanden. Vandaar dat parkeergarages vaak voor een PU coating gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
bie100 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:57:
[...]

beste garage hoeveel meter is die?
Garage is 16x3,2 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
lithoijen schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:33:
Ik heb zowel een gevlinderde garagevloer als een gevlinderde zoldervloer. Aan de garagevloer heb ik verder niks gedaan. De vloer is ongetwijfeld wat gevoelig voor vlekken, maar voor mijn garage vind ik dat geen issue, hij is meer dan netjes genoeg naar mijn maatstaven.

De zoldervloer heb ik wel in eenPU coating gezet. Deze bleef namelijk licht stoffen, dit vond ik echt ongewenst. Ondanks dat de vloer niet 100% glad was gevlinderd (op mijn verzoek) merk ik dat de coating niet super houd. Als je er per ongeluk flink op butst met een hard voorwerp wil er wel eens wat af springen. Geen probleem op mijn zolder waar verder geen zwaar verkeer is, maar in een garage kan dit anders liggen. Ik heb de vloer verder niet van te voren geprimeerd of gestraald. Houd er rekening mee dat epoxy, wat echt een mooie en degelijke afwerking is, vaak niet tegen stoffen kan die vrijkomen uit autobanden. Vandaar dat parkeergarages vaak voor een PU coating gaan..
Ik kwam eens bij een garage waar onder elke auto 4 kunststof plaatjes lagen, precies om die reden :+
Ik wist het niet toen ik mijn vloer deed, maar ondanks dat er altijd een auto op stond is die gewoon netjes gebleven. Af en toe wel banden sporen, maar die waren gewoon weer weg te halen.

Heb ‘m al vaker gepost, maar was dus deze vloer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtodv38WCyYl-plRmrIMLWaQxqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tvWqXOA2uFJtE3BWaobQwOKn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door decipherer op 19-12-2020 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
rykers158 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:28:
@BakkerBolletje Coaten kan maar is geen noodzaak als je een enkele vlek die in de loop der tijd erin kan komen niet erg vind.
Vind je dat later toch erg zou je alsnog kunnen coaten.
Heb je een goed punt.
Alleen word de hechting dan geen probleem ivm het vet cq olie wat erin is getrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23:49
Ik heb ook een gevlinderde garage vloer. Je krijgt niet alle vlekken er perfect uit maar het is ook niet zo dat het heel erg ranzig word ofzo. Ik laat regelmatig olie enzo er op vallen en over t algemeen krijg je dat er prima af.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rykers
BakkerBolletje schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:46:
[...]

Heb je een goed punt.
Alleen word de hechting dan geen probleem ivm het vet cq olie wat erin is getrokken?
Ja, op een vet plek zal een coating zelf niet hechten. Maar er zijn wel mogelijkheden om daar wat aan te doen, maar minder ideaal:
https://www.epoxywinkel.nl/vetvlekken-garagevloer

Maar als je toch overweegt om te gaan coaten zou ik dat voorkeur direct doen. Is nu een relatief klein bedrag en ook niet zoveel gedoe omdat je garage nog leeg is ;)

Het enige dat ik wilde aangeven is dat het in theorie wel ook later nog kan. Hoef je niet zo'n super strakke garagevloer zoals op de foto's die eerder zijn gepost voldoet een alleen gevlindeerde vloer waarschijnlijk prima.

[ Voor 15% gewijzigd door rykers op 20-12-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 11:01
Beetje oud topic maar heeft iemand hier misschien een tip? Ik zie hier (en in een ander topic) offertes van €1500 voorbij komen, maar alle offertes die ik aanvraag zitten tussen de €4250 en €7000 (!!) euro voor vergelijkebare oppervlaktes (6m³). En ik zit niet bij designvloeren te shoppen.

Ik weet dat er flinke inflatie is geweest maar niet 300%. Vind het zelf erg veel geld.
Bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door DoubleYouPee op 20-02-2024 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
DoubleYouPee schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:22:
Beetje oud topic maar heeft iemand hier misschien een tip? Ik zie hier (en in een ander topic) offertes van €1500 voorbij komen, maar alle offertes die ik aanvraag zitten tussen de €4250 en €7000 (!!) euro voor vergelijkebare oppervlaktes (6m³). En ik zit niet bij designvloeren te shoppen.

Ik weet dat er flinke inflatie is geweest maar niet 300%. Vind het zelf erg veel geld.
Bedankt
Voor het vlinderen van een vloer is dat aardig aan de prijs ja :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-06 10:14
Wat doen ze voor die prijs? Bij mij was dat de complete (funderings)vloer aanleggen (2023). Dus ontgraven, bekisten, wapening, betonstorten, afwerken (vlinderen) voor een oppervlak van 6x6m. Vorstrand (50 - 60cm) en vloerdikte van 200mm. Wel een plaatselijke zzp'er uit het dorp.

[ Voor 3% gewijzigd door RonnieKo op 21-02-2024 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon

Bedankt
Omgeving Apeldoorn zou je schipper vloeren kunnen vragen. Die waren bij mij erg voordelig.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Analamoebe schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:51:
[...]

Voor het vlinderen van een vloer is dat aardig aan de prijs ja :X
Wel incl. storten en bewapening maar dat is bij andere offertes die ik hier zag ook zo.

Hier het andere topic.
RonnieKo schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:27:
[...]

Wat doen ze voor die prijs? Bij mij was dat de complete (funderings)vloer aanleggen (2023). Dus ontgraven, bekisten, wapening, betonstorten, afwerken (vlinderen) voor een oppervlak van 6x6m. Vorstrand (50 - 60cm) en vloerdikte van 200mm. Wel een plaatselijke zzp'er uit het dorp.
Mijn offertes zijn allemaal zonder ontgraven. Dus alleen bewapening, beton storten (15cm 4x10m), vlinderen.
Een plaatselijke zzp'er vind ik niet erg (NL oost), zolang het maar goed is uiteraard.
Tot nu toe zoek ik vooral kleine bedrijfjes want vind het wel fijn als ze niet totaal onbekend zijn (wel slechte ervaringen gehad bij andere projecten).

[ Voor 21% gewijzigd door DoubleYouPee op 21-02-2024 15:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
DoubleYouPee schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:01:
[...]

Wel incl. storten en bewapening maar dat is bij andere offertes die ik hier zag ook zo.

Hier het andere topic.

[...]

Mijn offertes zijn allemaal zonder ontgraven. Dus alleen bewapening, beton storten (15cm 4x10m), vlinderen.
Een plaatselijke zzp'er vind ik niet erg (NL oost), zolang het maar goed is uiteraard.
Tot nu toe zoek ik vooral kleine bedrijfjes want vind het wel fijn als ze niet totaal onbekend zijn (wel slechte ervaringen gehad bij andere projecten).
Die bewapening van het beton doet het hem _O- . Een paar AK-47's kosten nogal wat.
Gekheid, de term is wapening. Als het bewapening is, krijg je levensgevaarlijk beton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Makrolon schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:31:
[...]

Omgeving Apeldoorn zou je schipper vloeren kunnen vragen. Die waren bij mij erg voordelig.
Helaas geen reactie... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Oh dat valt me tegen, bij mij reageerde ze goed en laatst bij een vriend van me ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Makrolon schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 22:49:
[...]

Oh dat valt me tegen, bij mij reageerde ze goed en laatst bij een vriend van me ook...
Gok dat ze alleen grote klussen doen.. als ik zo naar de plaatjes op hun website kijk.
Mocht iemand anders nog een tip hebben hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:21

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

RvR kleine betonpomp. Storten en vlinderen laten doen; wel zelf bekisten en wapening erin leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-06 08:56
Beton en staal is wel degelijk meer dat verdubbeld in prijs de laatste jaren en arbeidsloon ook zo’n 20% in de laatste 3 jaar.
Pagina: 1