Offerte voor betonvloer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue kachina
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-04 09:30
Wie kan hier een mening over geven?

Op basis van 100 m2 15cm dikte beton, monoliet afgewerkt eindvloer.

- leveren en aanbrengen kantisolatie
- leveren en leggen van enkel 8mm 150x150 bewapening
- leveren en storten 15,5m3 C20/25 XC3 (0,5 minimaal extra beton is voor verlies betonpomp)
- inzet Putzmeister betonpomp
- afwerken van het beton (monoliet)
- nabehandeling door middel van impregneren (bescherming beton tegen vuil, vet)

Prijs ex. BTW: 4450,-

Is deze prijs marktconform?

Beste antwoord (via blue kachina op 16-10-2019 21:02)

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
blue kachina schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:10:
[...]

Ja, het is zoeken naar een goede partij en dan een volledige offerte laten opstellen. Het is al doende leren merken we.
Een goede opdrachtomschrijving is het halve werk, vaak huur je daar iemand(bouwkundige/architect) voor in die dan kan kijken wat er moet gebeuren en het een en ander op papier gaat zetten.

En omdat je de schuur gaat gebruiken voor cursus zal er ook een bouwaanvraag gedaan moeten worden en zal het gebouw aan de bouwbesluitregels moeten voldoen inclusief brandwering en vluchtroutes.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:41

Detmer

Professioneel prutser

Het kan natuurlijk nooit kwaad meerdere offertes op te vragen :)

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tieske
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-04 22:50
Geen idee of de prijs marktconform is maar ik zou de hoeveelheid m3 beton eruit laten halen. En het op een m2 prijs met de dikte houden.
Mocht de aannemer zich verrekend hebben/het niet kloppen en er moet toch 16 of 16,5m3 in heb je nu direct meerwerk te pakken, terwijl dat zijn kennis/risico behoort te zijn.

En er word nergens gerept over hoe de netten gelegd worden (dienen op blokjes gelegd te worden zodat deze minimaal 2cm vanaf de onderkant ligt)

[ Voor 24% gewijzigd door Tieske op 15-10-2019 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue kachina
mlormans schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:53:
Geen idee of de prijs marktconform is maar ik zou de hoeveelheid m3 beton eruit laten halen. En het op een m2 prijs met de dikte houden.
Mocht de aannemer zich verrekend hebben/het niet kloppen en er moet toch 16 of 16,5m3 in heb je nu direct meerwerk te pakken, terwijl dat zijn kennis/risico behoort te zijn.

En er word nergens gerept over hoe de netten gelegd worden (dienen op blokjes gelegd te worden zodat deze minimaal 2cm vanaf de onderkant ligt)
Dat zijn al weer nuttige tips.

Hoewel ik wel het idee heb dat de partij deskundig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:11
We zijn hier natuurlijk niet enkel om offertes voor je te controleren. Wat heb je zelf al gevonden? Waarom vraag je niet meer dan één offerte op?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Beton 16m3 inclusief pomp = 2400 euro
Wapening 6 euro per meter = 600 euro
Bekisting 300 euro
Afwerking 500 euro
Impregneren 8 euro per meter = 800 euro

Totaal 4600 euro, even snel gerekend.

Ik denk dat 4450 geen verkeerde prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue kachina
Señor Sjon schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:20:
We zijn hier natuurlijk niet enkel om offertes voor je te controleren. Wat heb je zelf al gevonden? Waarom vraag je niet meer dan één offerte op?
Het is wat lastig om mensen te pakken te krijgen op het moment. Dit was een werkspot reactie. Partij is wezen kijken en uitleg gegeven. Verhaal lijkt goed te zijn.

Hier heb ik een berekening gemaakt: https://www.betonstorten.nl/offerte-aanvragen

Maar er zijn nogal wat variabelen die spelen zo wegen we nu.

Eigenlijk wil je 1 partij die alles op zich neemt en het voor elkaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Vergeet het vlak maken van de ondergrond, de folie, de afstandhouders en het afvoeren van het teveel aan beton niet in de offerte.

[ Voor 20% gewijzigd door Ernemmer op 15-10-2019 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue kachina
Ernemmer schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:31:
Vergeet het vlak maken van de ondegrond, de folie en de afstandhouders niet in de offerte.
Daar is inderdaad wel over gesproken, maar staat er niet in. We zullen dus een nieuwe offerte aanvragen met daarin alles wat besproken is. Maar een erg goede tip. Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 14:43
Je kan natuurlijk ook een aantal dingen zelf doen.

Vlakmaken ondergrond + plastic (Ik zou altijd EPS of PIR platen eronder gooien ter isolatie)
Randisolatie aanbrengen
Leggen wapening op gebroken stoeptegels

[ Voor 33% gewijzigd door Ruudje88 op 15-10-2019 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue kachina
Ruudje88 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:35:

Vlakmaken ondergrond + plastic (Ik zou altijd EPS of PIR platen eronder gooien ter isolatie)
Randisolatie aanbrengen
Leggen wapening op gebroken stoeptegels

Probeer je aannemer altijd te betalen zonder bonnetje ;)
Zelf doen gaat hem niet worden. Ik heb 0,0 kennis van deze dingen. Het risico op geklooi is me te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
Ik zou een vloer wel altijd laten isoleren (neem aan dat het over een garage/schuur gaat?) om alles vorstvrij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue kachina
Ernemmer schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:29:
Beton 16m3 inclusief pomp = 2400 euro
Wapening 6 euro per meter = 600 euro
Bekisting 300 euro
Afwerking 500 euro
Impregneren 8 euro per meter = 800 euro

Totaal 4600 euro, even snel gerekend.

Ik denk dat 4450 geen verkeerde prijs is.
Excl BTW? Het is een zakelijk projectje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue kachina
Ruudje88 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:52:
Ik zou een vloer wel altijd laten isoleren (neem aan dat het over een garage/schuur gaat?) om alles vorstvrij te houden.
Over isolatie en ook vloerverwarming is gesproken. Dat laatste is weer een totaal andere discussie.

We willen de ruimte (een houten schuur) gaan inzetten om trainingen te gaan geven. De vloer bestaat uit de oude gierputten die volgestort zijn en roosters die eroverheen liggen. Daaroverheen moet een betonvloer komen. In eerste instantie was de vraag basisbeton en we wilden een houten vloer leggen. Maar er werd ons aangeraden om voor woonbeton te gaan in combinatie met een vloerverwarming. Dit komt alleen nog niet terug in de offerte, maar het is wel iets dat nu speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-02 12:50
Je kunt ook prima iets van deze volgorde aanhouden
* ondergrond
* ~10 cm beton
* ~10 cm- isolatie
* ~10 cm afwerking (b.v. cementdekvloer, eventueel met vloerverwarming daar in)
* tegels o.i.d.

Anders gezegd, de isolatie hoeft niet onder het beton. Als ie maar onder de vloerverwarming zit... Verschil is een beetje - als de isolatie onder het beton zit, moet je dat dus ook opwarmen (en dat duurt dus langer), maar het koelt ook langzamer af. Je hebt een grotere tijdsconstante, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue kachina
BartS12 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:01:
Je kunt ook prima iets van deze volgorde aanhouden
* ondergrond
* ~10 cm beton
* ~10 cm- isolatie
* ~10 cm afwerking (b.v. cementdekvloer, eventueel met vloerverwarming daar in)
* tegels o.i.d.

Anders gezegd, de isolatie hoeft niet onder het beton. Als ie maar onder de vloerverwarming zit... Verschil is een beetje - als de isolatie onder het beton zit, moet je dat dus ook opwarmen (en dat duurt dus langer), maar het koelt ook langzamer af. Je hebt een grotere tijdsconstante, meer niet.
Dat is 30 cm. Dan gaat we echt een heel eind de hoogte in. 20 cm is echt wek de max denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:44
Aankoop prijs van beton is 100 €/m³ ex
Betonpomp is ongeveer €250 ex
Enkel de aannemer maakt hier vaak 200 of 300 €/m³ ex van, hier zitten zijn uren/winst in.

[ Voor 17% gewijzigd door blubbers op 15-10-2019 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue kachina
blubbers schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:10:
Aankoop prijs van beton is 100 €/m³ ex
Betonpomp is ongeveer €250 ex
Enkel de aannemer maakt hier vaak 200 of 300 €/m³ ex van, hier zitten zijn uren/winst in.
Dat lijkt me logisch aangezien je winst wilt maken als bedrijf. Het gaan om het totaalplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-02 12:50
Dat is 30 cm. Dan gaat we echt een heel eind de hoogte in. 20 cm is echt wek de max denk ik.
Je kunt wel iets 'bezuinigen'. Alhoewel - dacht ik, ben geen expert! - 10cm voor het beton toch wel verstandig is ivm de stevigheid; je wilt niet dat het gaat breken/scheuren, heeft nogal nare consequenties voor de netheid van de vloer die daar weer bovenop ligt.

Voor de stevigheid 'naar beneden' zal het overigens wel meevallen, als er (vrijwel) geen overspanning is over b.v. een kruipruimte.

Op de isolatie kun je het meeste bezuinigen - met de voor de hand liggende consequentie. Maar goed, zelfs 3cm piepschuim doet al heel veel meer dan niks.

De dekvloer moet ook echt wel enige dikte hebben, zeker als er vloerverwarming in moet. Denk toch al snel aan ~7cm.

Maar als je echt krap in de hoogte zit, is de stack omkeren misschien een beter idee. Heb ik overigens geen ervaring mee; maar ik meen me te herinneren dat je dan piepschuim - beton - tegels kunt aanhouden; waarbij dan eventueel vloerverwarming in het beton gefreesd wordt. Tijd om dit aan een deskundige voor te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-04 11:20
blue kachina schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:48:
Wie kan hier een mening over geven?

Is deze prijs marktconform?
Meer offertes aanvragen bij diverse partijen en dan weet je snel genoeg of het marktconform is. Kijk vooral ook even naar feedback van klanten. Dan weet je ook gelijk met wie je zaken doet :)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
blue kachina schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:52:
[...]

Excl BTW? Het is een zakelijk projectje.
Mijn berekening is inclusief BTW, maar ik lees nu ook weer iets over bestaande putten en isolatie onder de vloer, dus dan is het wel iets duurder weer.

[ Voor 22% gewijzigd door Ernemmer op 15-10-2019 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Laatst online: 28-04 11:41
En die houten schuur kan het ook hebben dat er een 36 ton aan gewicht voor de vloer bijkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue kachina
Ernemmer schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:39:
[...]

Mijn berekening is inclusief BTW, maar ik lees nu ook weer iets over bestaande putten en isolatie onder de vloer, dus dan is het wel iets duurder weer.
Ja, het is zoeken naar een goede partij en dan een volledige offerte laten opstellen. Het is al doende leren merken we.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue kachina
De Rikster schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:45:
En die houten schuur kan het ook hebben dat er een 36 ton aan gewicht voor de vloer bijkomt?
Dat is een goeie vraag, Daar kan ik geen sluitend antwoord op geven. Waarom zou dit een probleem moeten zijn volgens jou? De houten palen staan op betonnen poeren, die vrij worden gehouden van het beton. De palen staan verdeeld over de ruimte om de zaak te dragen. De vloer wordt zwevend zoals we het hebben besproken. De poeren worden vrijgehouden van het te storten beton.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
blue kachina schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:10:
[...]

Een goede opdrachtomschrijving is het halve werk, vaak huur je daar iemand(bouwkundige/architect) voor in die dan kan kijken wat er moet gebeuren en het een en ander op papier gaat zetten.

En omdat je de schuur gaat gebruiken voor cursus zal er ook een bouwaanvraag gedaan moeten worden en zal het gebouw aan de bouwbesluitregels moeten voldoen inclusief brandwering en vluchtroutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue kachina
Ernemmer schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:14:
[...]

Daar zeg je nog iets waar we al min of meer tegenaan liepen. Eigenlijk hebben we te weinig kennis om dit te overzien. Komt bij dat we het zakelijk gaan gebruiken. Terug naar af is het nu dus eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
blue kachina schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:37:
[...]

Daar zeg je nog iets waar we al min of meer tegenaan liepen. Eigenlijk hebben we te weinig kennis om dit te overzien. Komt bij dat we het zakelijk gaan gebruiken. Terug naar af is het nu dus eigenlijk.
Ik zou hier inderdaad eerst even een vakman naar laten kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 15-10-2019 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:33
Ruudje88 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:35:

Probeer je aannemer altijd te betalen zonder bonnetje ;)
Wat is dat nou voor een advies?

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue kachina
MarcelGo schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:41:
[...]

Wat is dat nou voor een advies?
Eens. Dat is dom omdat je geen enkel bewijs hebt dat je het werk hebt laten uitvoeren. Daarmee ook geen bewijs richting een verzekering of anderszins. Als er dan iets fout gaat heb je een probleem want je hebt geen poot om op te staan.

Nog los van dat het verwerpelijk is dat je geen belasting wilt betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door blue kachina op 15-10-2019 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
<knip>

[ Voor 123% gewijzigd door Ruudje88 op 15-10-2019 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Laatst online: 28-04 11:41
Ruudje88 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:43:
[...]

[...]

"Dat is Dom" is relatief aangezien het wordt genoeg gedaan in Nederland, en niet zonder reden.

Voor sommige mensen is de besparing van 9% (sinds 2019) op arbeid en 21% op materiaal en het hebben van geen bon/garantie het allemaal waard!

Een metselaar of betonstorter die goed aangeschreven staat durf ik persoonlijk prima zonder bonnetje te betalen.

Maar ieder zijn dingetje, van beide is iets te zeggen.
Even los van het feit dat het advies tot het plegen van fraude je al diskwalificeert maar hoe zie jij dit boekhoudkundig voor je aangezien het B2B betreft?

Onder de streep schiet TS er financieel bij in als hij het zwart laat uitvoeren en heeft alleen de aannemer er 'profijt' van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
De Rikster schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:54:
[...]

Even los van het feit dat het advies tot het plegen van fraude je al diskwalificeert maar hoe zie jij dit boekhoudkundig voor je aangezien het B2B betreft?

Onder de streep schiet TS er financieel bij in als hij het zwart laat uitvoeren en heeft alleen de aannemer er 'profijt' van.
Je hebt een punt in dit geval (gezien B2B) en ik zou BTW-fraude via dit forum niet aan moeten moedigen ;) vandaar de <knip>

Neemt het feit niet weg dat dit particulier nog altijd veel wordt gedaan en de controle hierop ondermaats is.
Pagina: 1